eitaa logo
رنگین کمان 🌈
472 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.3هزار ویدیو
43 فایل
کشکول (سیاسی،اجتماعی،دینی،عکس نوشته و...) لینک دعوت کانال ⬇️ http://eitaa.com/joinchat/929759250C9dcea431bf برآے تبـادلـ و پیشنهادات بہ آیدے زیر مـراجـعـہ ڪنـید💐 @Mf4506 @Sobhan59 👌برداشتن هر گونه مطلبی از کانال جایز است #حَلالاًطَیّباً
مشاهده در ایتا
دانلود
✨﷽✨ 🔴پیام زیبا و قابل تامل رییس جمهور ایتالیا، بعد از تلفات شدید انسانی بر اثر ویروس کرونا: ✍خيلی مغرور شده بوديم، خيلی مشغول شده بوديم، در تخريب و تصرف طبيعت خيلی بی‌پروا شده بوديم، به چيزی جز منافع خود نمی‌انديشيديم، ضعيف را پامال می‌كرديم به صاحب قدرت و ثروت برای ارتقای مال و موقعيت كرنش می‌كرديم، باور داشتيم قاعده دنيا همين است و اينگونه خواهد ماند. آسمان را از دود و سرب و گازهای سمی سياه كرده بوديم، دريا را از ماهی تهی و از زباله و نفت و فاضلاب پر كرده كرده بوديم. بنام دين، بنام دموكراسی‌، بنام حقوق بشر می‌كشتيم، اسير می‌كرديم‌، غارت می‌كرديم و حتی‌ از کشتن زنها و بچه‌ها شرم نمی‌كرديم. صبر خدا هم حدی دارد، تحمل كائنات هم حدی دارد، ظرفيت زمين و آسمان هم حدی دارد. بالاخره بايد كسی پيدا می‌شد و به انسان مست و مغرور فرمان بدهد، ايست...! و اين ماموريت به يک ويروس كوچک غير قابل رويت واگذار شد تا به معنای واقعی انسان طغيانگر را سر جايش بنشاند و بدرستی به او بفهماند كه ای انسان: «تو خيلی ضعيفی!»، «تو خيلی تنهایی!»، «تو خيلی ترسویی!» و... همه هواپيماها و قطارها را زمين گير كرد. همه تجارتخانه‌ها و همه بازارهای جهان را تعطيل كرد. درهای استاديوم‌ها، اماكن تفريحی، رستورانها، سينماها، پاركها و... را به دست خود انسان بست. و به كره زمين گفت حالا نفس بكش، به آسمان گفت حالا آبی شو، به خورشيد و ماه و ستاره‌ها گفت حالا بچرخيد و برقصيد. به حيوانات هم گفت حالا بدون ترس از شكار شدن بدست انسان آنگونه كه در ذات و ميل شماست زندگی كنيد. و به انسان دستور داد در خانه بمان و به آنچه داشتی و به آنها ناسپاس بودی بيانديش. شايد هنوز فرصتی برای زيستن عاشقانه پیدا کنی!
نگاه های خیابانی شخصی قصد ازدواج دارد؛آیا میتواند بدون قصد لذت به چهره و موهای خانم ها(مثلا در خیابان)نگاه کند تا کسی را بپسندد و بعد از او خواستگاری کند؟ همه مراجع:این نوع نگاه جایز نیست.۱ تبصره: نگاه به دختر به منظور ازدواج با او ،شرایطی دارد که با رعایت آن جایز می شود.(ر.ک:پرسش۱۷). ۱:مکارم ،تعلیقات علی العروه،۲۶،واستفتاءات،ج۱،س۸۱۶؛فاضل،تعلیقات علی العروه،ج۲،النکاح،م۲۶؛صافی،هدایه العباد،ج۲،النکاح،م۲۸؛امام ،تحریرالوسیله،ج۲،النکاح م ۲۸؛سیستانی،منهاج الصالحین،ج۲،النکاح،م۲۸؛تبریزی،صراط النجاه،ج۶،م ۹۴۸؛دفتر:وحید و خامنه ای. منبع:احکام نگاه و پوشش نویسنده:سید مجتبی حسینی
علی مولای همه مومنان به طُرُق متعدد از (محدثان معروف زیادی از اهل سنت،همچون:)عمیر بن سعد،و ابوسعید خدری،وابوهریره،و انس بن مالک،و بریدهء اسلمی،از حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله)نقل شده است که آن حضرت فرمودند: هر که من مولای او هستم پس،علی مولای اوست؛ پروردگارا،دوست بدار هر که علی را دوست بدارد و دشمن بدار هر که علی را دشمن بدارد.۱ بیان از آنجا که این حدیث ، به صورت متواتر در اکثر کتابهای معتبر اهل سنت نقل شده است،انها نتوانسته اند اصل آن را انکار کنند،ولی سعی کرده اند تا متن آن را به گونه ای توجیه کنند که از مدلول اصلی متن،خارج گردد. به عنوان مثال،عده ای از آن ها گفته اند: مراد از موالی در این فرموده رسول اکرم ،دوستی و مودت علی است،نه امامت وولایت او به معنای اولی در تصرف در امر دین و دنیای امت. اما ناگفته نماند که این توجیه،همانند تیری در تاریکی انداختن است ؛چرا که اولت قرائن در تواریخ و روایات شیعه و سنی موجود است که مدلول واقعی این خبر را روشن می کند. و ثانیا معنایی که در محکم ترین و معتبرترین کتابهای اهل لغت برای مولا ذکر گردیده ، کاملا با تفسیر شیعه هماهنگ است. وثالثا اگر چه مراد از موالی به همان معنایی که اهل سنت گفته اند باشد، از آنجا که شبیه این توصیف،در مورد هیچ یک از اصحاب دیگر رسول اکرم (صلی الله علیه و آله)گفته نشده است، این خود، دلیل برتری و فضیلت حضرت علی (علیه السلام) و ولایت آن حضرت در امر خلافت می باشد. ۱:حلیه الاولیاء ابو نعیم اصفهانی،ج۵ ص۲۶؛مسند احمد بن حنبل ،ج۵ ،ص۳۴۷وص۳۵۰؛المناقب ابن مغازلی،ص۲۶،ش۳۸؛المناقب خوارزمی،ص۱۳۴،ح۱۵۰. منبع :کتاب شاه ولایت نویسنده:حمید احمدی جلفایی
اموزش احکام و پرسش و پاسخ انلاین با حضور بهترین اساتید😍 لطفا با اد کردن دوستانتون در ثواب این کار شریک باشید🙏 لینک گروه👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3990683729C4394ca0f14
4_5967287678272538474.mp3
8.78M
🎧 حبیبم ، تو دنیایی که هستم آقا غریبم 🎤 سیدرضا نریمانی 🏴 Join👇 🆔 @Rangiinkaman
نگاه به زن روستایی در بعضی از مناطق ایران،زنان روستانشینی هستند که نوعا خودرا نمی پوشانند؛آیا می توان بدون قصد لذت به آنها نگاه کرد؟؟ آیات عظام بهجت و مکارم:اگر بدون قصد لذت و افتادن به حرام باشد،اشکال ندارد.۱ آیات عظام امام ،خامنه ای،صافی،فاضل و نوری:بنابر احتیاط واجی،بدون قصد لذت و ترس افتادن به حرام نیز جایز نیست.۲ ۳:آیات عظام تبریزی،سیستانی،ووحید:چنانچه از زنان بی باکی است کا اگراو را امربه حجاب کنند اعتنا نمی کنند نگاه به آنان بدون قصد لذت و ترس افتادن به حرام،اشکال ندارد.۳ ۱:بهجت ،توضیح المسائل مراجع،م۲۴۳۴؛مکارم،استفتاءات،ج۱،س۸۱۲ ۲:امام،تحریرالوسیله،ج۲(النکاح)م۲۷؛فاضل و نوری،تعلیقات علی العروة،(النکاح)،م۲۷،صافی،هدایةالعباد،ج۲،(النکاح)،م۲۷. ۳:سیستانی،توضیح المسائل مراجع،م۲۴۳۴؛وحید،توضیح المسائل،م۲۴۴۳؛تبریزی،منهاج الصالحین،۱۲۳۲. منبع:احکام نگاه و پوشش نویسنده:سید مجتبی حسینی
👀 نگاه به زنان اهل تسنن آیا نگاه به مو و بدن زنان اهل تسنن جایز است⁉️ همه مراجع:خیر، نگاه به آنان نیز همان حکم نگاه به زنان شیعه را دارد.۱ ۱:العروة الوثقی،۲،(النکاح)، م۲۷و۳۱. 📙منبع:احکام نگاه و پوشش ✍نویسنده:سید مجتبی حسینی 🔹
🌸🌸🌸🌸🌸🌸 💐 وَالسَّلَامُ عَلَيَّ يَوْمَ وُلِدْتُ وَ يَوْمَ أَمُوتُ وَيَوْمَ أُبْعَثُ حَيًّا . (مریم / ۳۳) ☘و خداوند پس‌انداز کرد، دم مسیحایی تو را؛ برای روزی که نفس‌های زمین به شماره می‌افتد! 🍃سلام بر تو، روزیکه در لشکر موعودِ آخرالزمان، دوباره برانگیخته خواهی شد💫. Join👇 🆔 @Rangiinkaman
💠 ادب مدرک نیست ادب یعنی؟!! 🔸به همسرت امنیت 🔹به فرزندنت محبت 🔸به پدر و مادرت خدمت 🔹و به دوستانت شادی را هدیه کنی 🔸برای خداوند، بنده‌ای خوب و 🔹برای جامعه نعمت باشی ، هر کجا که هستی. ʝσvłŋ→°.•رنـگــ🌈ـین کـــ🏹ـمان
ویژگی های حکومت امام زمان (عج) 1.mp3
7.1M
🌐 ویژگی های حکومت (عجل الله تعالی فرجه الشریف) 🔹بخش اول 🎧 🎤 دکتر احمد لقمانے Join👇 🆔 @Rangiinkaman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نگاه به محرم زن و مرد محرم تا چا اندازخ می توانند به بدن یکدیگر نگاه کنند؟؟ همه مراجع(به جز مکارم): اگر بدون قصد لذت و ترس افتادن به حرام باشد، می توانند به تمام بدن یکدیگر (به جز عورت )نگاه کنند.۱ آیه الله مکارم:اگر قصد لذت و ترس افتادن به حرام نباشد،می توانند تنها به آن مقداری که در میان محارم،نپوشاندنش معمول است،نگاه کنند و در غیر آن (مثلا ما بین ناف تا زانوها) بنابر احتیاط واجب ، نگاه به آن جایز نیست.۲ ۱: توضیح المسائل مراجع،م۲۴۳۷؛العروة الوثقی،ج۲(النکاح)،م۳۲؛نوری،توضیح المسائل،م۲۴۳۳؛وحید،توضیح المسائل،م۲۴۴۶؛صافی،هدایة العباد،ج۲(النکاح)،م۱۷؛دفتر:خامنه ای ۲: مکارم،توضیح المسائل مراجع،م۲۴۳۷و تعلیقات علی العروة،(النکاح)،م۳۲.