نگاه به بد حجاب
نگاه کردن به موهای زنان بدحجاب که هیچ گونه امر و نهی در آنان تاثیر ندارد چگونه است؟؟
آیات عظام امام،خامنه ای،صافی،فاضل و نوری:بنابر احتیاط واجب،بدون قصد لذت و ترس افتادن به حرام نیز جایز نیست.۱
آیة الله بهجت:بدون قصد لذت و ترس افتادن به حرام نیز جایز نیست.۲
آیات عظام تبریزی،سیستانی،مکارم ووحید: اگر بدون قصد لذت و ترس افتادن به حرام باشد اشکال ندارد.۳
۱:امام،تحریرالوسیلة ،ج۲،(النکاح)م۲۷؛فاضل و نوری،التعلیقات علی العروة الوثقی،(النکاح)،م۲۷؛صافی،هدایة العبا د،ج۲،(النکاح)،م۲۷۲و خامنه ای،استفتاء،س۵۸۲و۵۱۶.
۲:دفتر:بهجت
۳:سیستانی،توضیح المسائل مراجع،۲۴۳۴؛تبریزی،التعلیقه علی منهاج الصالحین،(النکاح)،م۱۲۳۲؛مکارم،استفتاءات،ج۲،س۱۰۲۹و۱۰۳۹وتعلیقات علی العرو ة الوثقی،(النکاح)م۲۷؛وحید،توضیح المسائل ،م ۲۴۴۳.
هدایت شده از ♡کُـلبـہ زِندِگــے♡
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❣اللّهُمَّ اجْعَلْ عَواقِبَ امُورِنا خَیْراً❣
💚 توصیه مهم آیت الله فاطمی نیا
#لبیک_یا_خامنهای
JOiN👇
💖 @Kolbezendegi 💖
4_5999248243614026144.mp3
6.06M
🎧 چرا هوا زمستونیه ...
🎤 حاج محمود کریمی
🏴 #مداحی
#شهادت_حضرت_زهرا سلام الله علیها
Join👇
🆔 @Rangiinkaman
👀 #نگاه_ناخود_آگاه
💢 با توجه با اینکه کلاس های دانشجویان دختر و پسر با هم برگزار می شود، طبعا نا خود آگاه چشم انسان به دختران نا محرم می افتد؛حکم آن در صورتی که بدون قصد لذت باشد چیست؟؟
🔹 همه مراجع:اگر ناخود آگاه و بدون لذت باشد ، اشکال ندارد.۱
تبصره: طبق فتوای آیات عظام بهجت و
صافی ، اصل اختلاط دختر و پسر در یک کلاس با توجه به اینکه در معرض فساد است ،جایز نیست(ر.ک:پرسش۹۲)
۱: مکارم،استفتاءات ج۲، س ۱۰۳۶؛فاضل،جامع المسائل،ج۲،س۱۳۲۴؛ العروه الوثقی،ج۲،(النکاح)۲۷؛امام،تحریر الوسیله ج۲،( النکاح)،م۲۷؛نوری،استفتاءات،ج۱، س۴۸۴؛توضیح المسائل ،م۲۴۲۹؛توضیح المسائل مراجع ،م۲۴۳۳؛صافی،جامع الاحکام،ج۲، س۱۷۰۰و۱۷۰۲و۱۷۰۳؛وحید،توضیح المسائل،م۲۴۴۲؛دفتر:خامنه ای.
📙منبع:احکام نگاه و پوشش
✍نویسنده:سید مجتبی حسینی
#خدا_را_شکر_مولایم_علی_شد❤️
قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صَلَّی اللهُ عَلَيهِ وَ آلِهِ):
«يَا عَلِيُ! أَنْتَ عَلَمُ اللَّهِ بَعْدِي الْأَكْبَرُ فِي الْأَرْضِ، وَ أَنْتَ الرُّكْنُ الْأَكْبَرُ فِي الْقِيَامَةِ، فَمَنِ اسْتَظَلَّ بِفَيْئِكَ كَانَ فَائِزاً، لِأَنَّ حِسَابَ الْخَلَائِقِ إِلَيْكَ، وَ مَآبَهُمْ إِلَيْكَ، وَ الْمِيزَانَ مِيزَانُكَ، وَ الصِّرَاطَ صِرَاطُكَ، وَ الْمَوْقِفَ مَوْقِفُكَ، وَ الْحِسَابَ حِسَابُكَ، فَمَنْ رَكَنَ إِلَيْكَ نَجَا، وَ مَنْ خَالَفَكَ هَوَى وَ هَلَكَ، اللَّهُمَّ اشْهَدْ اللَّهُمَّ اشْهَدْ.»
رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند:
«اى على! تو علامت بزرگ خداوند در زمين بعد از من، و ركن بزرگ در قيامت هستى.
هر كس در سايه تو پناه بگيرد رستگار خواهد بود، چرا كه حساب خلايق به تو سپرده شده و بازگشتشان نزد توست. ميزان (عَمَل) تو، صراط قيامت، صراط تو، موقف قيامت، موقف تو و حسابرسی قيامت، حسابرسی تو است.
هر كس تكيهگاهش تو باشى نجات مىيابد و هر كس با تو مخالفت كند سقوط مىكند و هلاك مىشود. خدايا شاهد باش. خدايا شاهد باش.»
📗بحارالأنوار الجامعة لدرر أخبار الائمة الأطهار عليهم السلام، مجلد ٢٢، صفحه ١۴٨، باب (٣٧):
ما جری بينه و بين أهل الکتاب و المشرکين بعد الهجرة... .
نگاه به هم جنس
نگاه مرد به بدن مرد و زن به بدن زن،تا چه حدودی جایز است؟؟
همه مراجع:اگر بدون قصد لذت و ترس افتادن به حرام باشد،می توانند به تمام بدن یکدیگر (به جز عورت )نگاه کنند.۱
۱:توضیح المسائل مراجع،م۲۴۳۶و۲۴۳۸؛العروةالوثقی،ج۲،(النکاح)م۲۸؛نوری،توضیح المسائل ،م۲۴۳۲و۲۴۳۴؛وحید،توضیح المسائل،م۲۴۴۵و۲۴۴۷و خامنه ای،استفتاء،س۴۸۷.
🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁
🔹گفتار رسول اكرم در مقامات حضرت زهراء علیهاسلام و زنانِ مسلمان که مورد شفاعتِ حضرتش میشوند..
«روزى رسول الله صلّى الله عليه و آله و سلّم نشسته بودند در نزد آن حضرت، حضرت علىّ و فاطمه و حسن و حسين عليهم السّلام بودند.
در اين حال حضرت رسول عرض كردند: بار پروردگارا تو حقّاً ميدانى كه اين جماعت، اهل بيت من هستند! و گرامىترين مردم در نزد من مىباشند؛ پس تو دوست بدار كسى كه آنها را دوست بدارد! و مبغوض بدار كسى كه ايشان را مبغوض دارد! و مودّت و مهر بورز با كسى كه با ايشان مودّت و مهر ورزد! و دشمن بدار كسى كه آنها را دشمن بدارد! و معاونت كن كسى كه ايشان را كمك كند! و آنان را از هر رجس و پليدى پاكيزه و مطهّر بدار! و از هر گناهى در تحت مصونيّت و عصمت خود در آور! و از جانب خودت آنها را به روح القدس مؤيَّد گردان! .....
🔶 و در ادامه فرمودند:
« فَأَيُّمَا امْرَأةٍ صَلَّتْ فِى الْيَوْمِ وَ اللَيْلَةِ خَمْسَ صَلَوةٍ، وَ صَامَتْ شَهْرَ رَمَضَانَ، وَ حَجَّتْ بَيْتَ اللهِ الْحَرَامَ، وَ زَكَّتْ مَالَهَا، وَ أَطَاعَتْ زَوْجَهَا، وَ وَالَتْ عَلِيًّا بَعْدِى؛ دَخَلتِ الْجَنَّةِ بِشَفَاعَةِ ابْنَتِى فَاطِمَةَ وَ إنَّهَا لَسَيِّدَةُ نِسَاءِ الْعَالَمِينَ.
فَقِيلَ: يَا رَسُولُ اللهِ! أَ هِىَ سَيِّدَةُ نِسَاءِ عَالَمِهَا؟! فَقَالَ: ذَاكَ لِمَرْيَمَ بِنْتِ عِمْرَانَ؛ فَأَمَّا ابْنَتِى فَاطِمَةُ سَيِّدَةُ نِسَاءِ الْعَالَمِينَ مِنَ الاوَّلِينَ وَ الآخِرِينَ.
وَ إنَّهَا لَتَقُومُ فِى مِحْرَابِهَا فَيُسَلِّمُ عَلَيْهَا سَبْعُونَ أَلْفَ مَلَكٍ مِنَ الْمَلئِكَةِ الْمُقَرَّبِينَ، وَ يُنَادُونَهَا بِمَا نَادَتْ بِهِ الْمَلئِكَةُ مَرْيَمَ؛ فَيَقُولُونَ: يَا فَاطِمَةُ! إنَّ اللهَ اصْطَفَيكِ وَ طَهَّرَكِ وَ اصْطَفَيكِ عَلَى نِسَاءِ الْعالَمِينَ.
ثُمَّ الْتَفَتَ إِلَى عَلِىٍّ عَلَيْهِ السَّلَامُ فَقَالَ: يَا عَلِىُّ! إنَّ فَاطِمَةَ بَضْعَةٌ مِنِّى! وَ هِىَ نُورُ عَيْنِى وَ ثَمَرَةُ فُؤَادِى! يَسُوءُنِى مَا سَاءَهَا وَ يَسُرُّنِى مَا سَرَّهَا! وَ إنَّهَا أَوُّلُ مَنْ يَلْحَقُنِى مِنْ أَهْلِ بَيْتِى فَأَحْسِنْ إلَيْهَا بَعْدِىْ. »
☘ «و بنابراين هر زنى كه در شبانه روز پنج نماز واجب را بجاى آورد،
و در ماه رمضان روزه بدارد،
و حجّ بيت الله الحرام را بگذارد،
و زكوة مال خود را بپردازد،
و از شوهر خود اطاعت كند،
و على را بعد از من به ولايت بپذيرد؛
🔅 چنين زنى به شفاعت دخترم فاطمه داخل بهشت مىشود؛
و همانا فاطمه سيّده تمام زنهاى عالميان است.
🔶به رسول الله گفته شد: آيا فاطمه سيّده زنهاى عالم خودش است؟!
🔸حضرت فرمود: آن رتبه براى مريم دختر عمران است؛ و امّا دختر من فاطمه سيّده تمام زنهاى عالميان است از اوّلين و آخرين.
و فاطمه چون در محراب عبادت بايستد هفتاد هزار فرشته از ملائكه مقرّبين بر او سلام مىكنند،
و به همان ندائى كه ملائكه مريم را بدان ندا، ندا كردند، با او ندا كنند، و بگويند:
اى فاطمه! خداوند تو را برگزيد و پاكيزه گردانيد، و تو را برگزيد بر زنهاى عالميان.
📚 معاد شناسی ج 9 ص 192
عارف واصل حضرت علامه طهرانی رضوان الله تعالی علیه
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
نگاه به فامیل
نگاه به زنان نامحرم -به ویژه فامیل و آشنا-بدون قصد لذت و تنها از روی علاقه و محبت(مثلا به چشم خواهری)باشد،چه حکمی دارد؟
همه مراجع(به جز صافی): اگر بدون قصد لذت و ترس افتادن به حرام باشد،نگاه به صورت و دستها تا مچ جایز است،ولی نگاه به جاهای دیگر (هر چند بدون قصد لذت )حرام است.۱
آیه الله صافی:نگاه به بدن آنان (هر چند بدون قصد لذت )حرام است و بنابر احتیاط واجب،به صورت و دستها تا مچ نیز بدون قصد لذت نگاه نشود۲
.۱: توضیح المسائل مراجع،م۲۴۳۳؛نوری،توضیح المسائل،۲۴۲۹؛وحید،توضیح المسائل ،م۲۴۴۲و خامنه ای،استفتاء،س۴۹۶و۵۰۹
۲:صافی،توضیح المسائل مراجع ،م۲۴۳۳،جامع الاحکام،ج۲،س۱۷۰۰و هدایه العباد،ج۲،(النکاح)م۱۸.
ونیزدرتفسیر آیه 37 بقره « َفَتلَقََّی َءادَمُ مِن رّبِهِّ ی کَلِمَتٍ فَتَابَ عَلَیْهِ إنَّهُ هُوَ الّتّوابُ الّرحِیمُ » 🌸🌸
حضرت آدم (علیه السلام ) کلماتی را از خداوند متعال دریافت نمود و به سوی خدا بازگشت یا خداوند توبه اش را پذیرفت که خداوند توبه پذیر و مهربان است .
مفضل ( از شاگردان خاص امام) خدمت امام صادق (علیه السلام ) عرضه می دارد که آقا ، «و اذا ابتلی ابراهیم ربه بکلمات #فَاَتمهنَ »بقره124 یعنی چه ؟
حضرت می فرمایند :
این همان کلماتی است که حضرت آدم آنها را از خداوند دریافت نمود ، پس خداوند حضرت ابراهیم را با کلماتی آزمود ،
این کلمات ، همان است که در آیه 37 خدا می فرماید : که حضرت آدم، این کلمات را از خداوند دریافت نمود .
بعد حضرت می فرمایند :
وقتی که این کلمات را فرا گرفت ، اینگونه گفت : اسئلکَ بِحق مُحمد و علی و فاطمه و الحَسن و الحسین إلا تبت علی؛
خدایا از تو می خواهم به حق پیامبر اکرم ، امیر المومنین ، فاطمه زهرا ، امام حسن و امام حسین که توبه ی مرا بپذیری .فتاب علیه ؛ خداوند توبه اش را پذیرفت .🌸
سپس مفضل پرسید : فاتمهنّ یعنی چه ؟ ( در آیه 124 بقره )
خداوند حضرت ابراهیم را با کلماتی آزمود ، و حضرت ابراهیم آن #کلمات را به پایان رسانید ،امام فرمودند:
یعنی اینها را تا امام دوازدهم ، حضرت قائم (علیه السلام ) معتقد شد ، #فاتمهن #تمام کرد به اتمام رسانید..
که جمعا 12 امام که نه تن از آن ها از فرزندان امام حسین (علیه السلام ) هستند .
خداوند امامت را در صلب امام حسین قرار داد و نه تن از آنان از نسل امام حسین اند که مهدی این امت نیز از آنهاست .
📗کمال الدین صدوق ج ۲ ص ۳۵۸
#فاطمیه_۱۴۴۲
لعن عدوی فاطمه برزبانِ ماست
اصلا"زبان برای همین در دهانِ ماست
اللهُمَّ العَن اولَ ظالِمِِ ظَلمَ حقَّ مُحمدِِ وَ آلِ مُحمد وَآخرَ تابِعِِ لَهُ عَلی ذلک