eitaa logo
طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
490 دنبال‌کننده
7.6هزار عکس
3.9هزار ویدیو
1.1هزار فایل
تلاش، معرفی آخرین رویدادها و اخبار علمی روز کشور؛ نشستها و پژوهشهای مرتبط با اخلاق؛ تربیت و مشاوره اسلامی است به جامعه علمی مشتاق به امید رشد و پویایی بالنده‌تر و مؤثرتر.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 تشبیهِ غزّه با کربلا؛ سهل و ممتنع! • نوحه بر غزه و مقایسه‌اش با کربلا، برخی میراث‌گرایان را نگران کرده است! متوقف‌کردنِ عاشورا در سال ۶۱هجری و دفنِ کربلا در کربلا هم عده‌ای از انقلابیان را برآشفته است! و باز دعوا و برچسبِ «افراطی‌ها / هیئت سکولار» و غیره رونق گرفته است! ▫️ ادعا: نه کسی با اهل‌بیت علیهم‌السلام قابل مقایسه است (لا یُقاس بآل محمد(ص) من هذه الأمّة أحد)۱ و نه هیچ‌روزی -حتی شهادت ائمهٔ اطهار- در عظمت مصیبت، روزِ حسین علیه‌السلام می‌شود (لا یوم کیوم الحسین)۲؛ لکن غزه، کرب‌و‌بلای حسین(ع) را ارث برده است! ❓ آیا مقایسه‌ناپذیریِ کسی با امیرالمؤمنین علیه‌السلام مجوّز است که حکومت و حکمرانی‌ای غیرعلوی اختیار کند؟! ❗️اینکه عظمت مصیبت هیچکس به «رتبه»ی مصائب حسین(ع) نمی‌رسد، آیا مجوّز است که تشابه و تشبّه به او (با مقیاس‌کردنش) واجب نباشد؟! • حسین(ع) بلندترین «قله»ی فداکاری برای خداست که هم «دامنه»ی پیروان را بالا کشیده و هم «سلسله‌جبال»ِ تأسّی و تشبّه در قبل و بعد از خود را موجب شده است! • پیامبرانی که پیش از او گذرشان به کربلا افتاده، و پیش‌آمد و خون‌آمدی به خود دیده‌اند؛ از خدایشان شنیدند که: «فسال دمُک مؤافقة لدمه»۳: خونت برای تشبّه به خون حسین(ع) جاری شد! ❗️عجب از کسانی که قمه‌زنی با دستان خود -بدون هیچ نصّ شرعی- را تشبّه به شمشیرها بر حسین(ع) می‌شمارند؛ اما تشبّه و تشابه‌خواندنِ خون‌های ریخته‌شدهٔ تأسّی‌کنندگان به حسین(ع)۴ را مقابل یزیدهای زمان، برنمی‌تابند! برخلاف مبنای فقهیِ توقیفی‌بودن شعائر۵، خودزنی با قمه را تشبّه به حسین(ع) می‌شمارند؛ اما بر مبنای وجوبِ تأسّی به سیّد مظلومان و شهید و کشته‌ دادنِ زنان و فرزندان، تشبّه به امامِ شهید نمی‌دانند؟!! • وقتی پوست سر و صورت اسماعیل صادق‌الوعد۶ را کندند، در پاسخ به فرشته‌ای که برای مدد آمده بود گفت: لي أسوة بما یصنع بالحسین(ع)۷: برای من تأسّی به آن چیزی است که با حسین(ع) می‌کنند! اسماعیل به عظمت مصیبت حسین(ع) نرسید اما اگر به کرب‌و‌بلای حسین(ع) هیچ شباهتی نیافته، پس تأسّی چه معنا دارد؟! • ابوذر غفاری وقتی در غربت و تنهایی در تقابل با جریان استئثار (ویژه‌خواریِ أموی) و استبداد به تبعید رفت، تبعیدش را با روز حسین(ع) مقایسه کرد و دوستانِ اندکش را چنین تسلّی داد: ما أیسَر هذا و لکن کیف أنتم إذ قتل الحسین(ع) قتلا (یا: ذبح ذبحاً) والله لایکون فی الإسلام بعد قتل الحسین أعظم قتلا منه ۸: این (تبعید و غربت) آسان است اما شما چه می‌کنید وقتی حسین(ع) را آن‌گونه بکُشند یا ذبح کنند؟! به خدا قسم قتلی بزرگ‌تر از آن در اسلام نیست. ❗️حافظانِ میراث جا دارد نگران باشند تا کسی در «رتبه» با اهل‌بیت(ع) و «روزی در عظمت مصیبت» با روز حسین(ع) مقایسه نشود؛ چون آن مصیبتِ عظما در عالم بالا هم اثر کرده -به حسب روایات صحیح- و آسمان و زمین و همهٔ مخلوقات بر آن گریسته‌اند!۹ امتدادبخشی به میراث هم جای نگرانی دارد تا مبادا حسین(ع) در ۶۱هجری دفن شود و الگو و بالتّبع «شبیه‌ساز» نشود! که وگرنه؛ گریه‌کنانِ امروز با گریه‌کنانِ روز عاشورا بر تلّی در همان کربلا، و در حالِ نظاره بر کشته‌شدن حسین(ع) فرقی نمی‌کنند!۱۰ ازهمین‌رو بود که شهید مطهری فریاد می‌کرد «شمر زمانت را بشناس» و رهبر انقلاب اسلامی از «کربلای غزه» می‌گوید۱۱ و امام موسی صدر در کتاب ارزشمند «سفر شهادت»۱۲ بین عاشورا و فلسطین پیوند می‌زند. • امام رضا علیه‌السلام در روایت معروف «ریّان بن شبیب» هر دونگرانی را برای‌مان به‌زیبایی جمع کرده است: «إنّ یوم الحسین اقرح جفوننا و اسبل دموعنا و اذلّ عزیزنا بأرض کرب و بلاء و اورثنا الکرب و البلاء إلی یوم الانقضاء»۱۳ روز حسین (نه روزها و مصائب دیگر) است که پلک‌های ما را مجروح و سیل اشک از چشمان ما جاری کرده است [همان لقد عظمت الرزیّة و جلّت و عظمت المصیبة] اما هم‌او در ادامه می‌فرماید: به ما «کرب و بلا» تا روز انقضاء(فرج) ارث داده شده است! یعنی همان مضمون: کلّ یوم عاشورا و کلّ ارض کربلا (که سخن مشهوری است و روایت نیست). این کرب و بلا، «ارث» حسین بر حسینیان است؛ همان کرب و بلاست تا ارث‌بودن درست باشد؛ لذا شبیه خواندنش انحراف از میراث نیست. تا وقتی وارث حسین(عج) در مرتبهٔ غیبت و «الذین استضعفوا» است، فرج و گشایش برای مظلومان و مستضعفان نیست و آنها در کرب و بلایند. ❓غزه بدین معنا، چرا کرب‌و‌بلای حسین(ع) نباشد؟! ملّتی که در مقابل ضَیم (ظلمِ ننگ‌آمیز) ایستاده، به سیّد اهل إبای از ضیم۱۴ -یعنی حسین بن علی(ع)- تأسّی کرده است. ❗️این نکتهٔ سهل و ممتنعِ تشبیه غزه با کربلاست! آنچه غزّه از مصیبت می‌بیند، ارثِ کرب‌وبلای ننگ‌ناپذیریِ حسین(ع) است؛ ولو هیچ‌روزی در «رتبه»، روزِ حسین در «عظمت مصیبت» نمی‌شود! ✍️محسن قنبریان ┏━━ °•🖌•°━━┓ @jahad_tabein ┗━━ °•🖌•°━━┛
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📸 تصاویر و جزئیات دیگری از گفت‌وگوی KHAMENEI.IR با رئیس مجلس شورای اسلامی ✍ : ▫️وقتی قرار شد با رئیس مجلس مصاحبه کنیم یکی از افراد گروه خبری لبخندی معنادار زد و گفت خودتان را برای مصاحبه سَر صبح آماده کنید! ▪️درست هم میگفت. قرار شد قبل از ساعت ۶ صبح برویم بهارستان؛ وقتی رسیدیم آقای قالیباف در جلسه بود. تعجبی هم نداشت. او اغلب اوقات نماز صبح خود را در مجلس میخواند و پس از آن کار و جلسات را آغاز می‌کند. کمی طول می‌کشد تا فضای مصاحبه آماده شود. جلسه آقای قالیباف هم دیگر تمام شده است و به محل گفت‌وگو می‌آید. ▫️حین مصاحبه، وقتی از رئیس‌جمهور منتخب حرف می‌زند لحن و کلامش طوری است که سخت می‌توان باور کرد این دو شخصیت همین چندی پیش در میدان انتخابات رقیب هم بوده‌اند. ▪️یکی از سؤالاتمان درباره هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان بود که چرا کارکرد کاملاً مطلوبی ندارد و آیا برنامه‌ای برای آن دارند؟ پیش از آن‌که به این سؤال برسیم، رئیس مجلس اذعان کرد که این هیئت ضعف داشته و با همکاری مرکز پژوهش‌ها می‌خواهند ضعف‌هایش را بررسی و برطرف کنند. ▫️می‌توان گفت روح و جوهره کلام رئیس مجلس، مصداق بارز توصیه مهم رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم تبدیل رفتارهای رقابتی به هنجارهای رفاقتی است. البته که جز این هم نباید باشد چرا که باز هم به فرموده رهبر انقلاب در دیدار اخیر با نمایندگان مجلس، موفقیت آقای پزشکیان، موفقیت همه است. ▪️آنچه می‌خوانید متن گفت‌وگوی تفصیلی رسانه KHAMENEI.IR با دکتر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی است، که صبح ششم مردادماه ۱۴۰۳، یک روز پیش از تنفیذ رئیس‌جمهور چهاردهم و به مناسبت دیدار هفته‌ی گذشته‌ی مجلس دوازدهم با رهبر انقلاب اسلامی انجام شده است. 🔎 مشاهده تصاویر بیشتر👇 khl.ink/f/57162
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽️ ببینید: *آغاز اکران آنلاین و رایگان «سرهنگ ثریا» در تلوبیون* 🔹سرهنگ ثریا اولین ساخته‌ی لیلی عاج در سال ۱۴۰۱ تولید شد و یکی از فیلم‌های مهم جشنواره چهل و یکم بود. این فیلم درباره مادری است که فرزندش توسط گروه منافقین به پادگان اشرف رفته و مادر تلاش خود را برای آزادی فرزندش از دست این گروه تروریستی انجام می‌دهد. ژاله صـامتی، وحید آقاپور، حمیدرضا محمدی، دیبا زاهدی، سلیمه رنگزن، شهروز آقایی‌پور، منیره حسین‌زاده، رها رهبانی‌نیا و مجید پتکی بازیگران این فیلم هستند. ◀️ [فیلم سینمایی «سرهنگ ثریا» را بدون نیاز به اشتراک و رایگان در تلوبیون تماشا کنید.](https://telewebion.com/product/48c08) 🔸*تماشای تلوبیون برای مشترکین اینترنت ثابت مخابرات رایگان است.* 🏷 | |
هدایت شده از سید احمد رضوی | صراط
🔴 این دو کتاب از نان شب برای فعالان انقلابی و مذهبی واجب تر هست. تهیه کنید و با دقت مطالعه کنید: 1️⃣ نظام ولایت فقیه، نظام علوی یا مهدوی؟ ( لینک تهیه ) 2️⃣ ولایت فقیه (ره‌نامه‌ی 11) ( لینک تهیه ) 🔻 این دو کتاب رو که میخوانید با شمای کلی حکمرانی اسلامی در نگاه امامین انقلاب آشنا میشوید و همچنین به چالشها و معضلات پیش روی امام جامعه بصورت دسته بندی شده و با مصداق یابی تاریخی پی میبرید. 🔻 با مطالعه کتابهای خوب، مبانی فکری خودمون رو تقویت کنیم تا در بزنگاههای حساس دچار خطای در محاسبه نشویم و پازل دشمن رو تکمیل نکنیم. 🤵🏻 مشاوره : @admin_Oniketab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست 😭 🔺این چه شمعی است که جان‌ها همه پروانه اوست 😭 🔺جان حسرت‌کش ما تشنه پیمانه‌ی اوست 😭 🔺این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست 😭 🔺این چه شمعی است که جان‌ها همه پروانه اوست 😭 🔺کشته عشق حسین از همه کس زنده‌تر است 😭 🔺هر کجا می‌نگرم نور رُخش جلوه‌گر است 😭 🔺خبر آمد خبری در راه است شاید این اربعین، مهدی فاطمه بیاید 🤲 🔺هر که دارد هوس کربُبلا بسم‌الله هلمّوا تزوّدوا.... واستعدّوا.... یاحسین 🌷🇮🇷 🇵🇸🇮🇷🌷
🔊🚨نرم افزار ضد سرقت گوشی📱 ✅ با نصب می توانید با خیالی راحت به خود بپردازید و در نگران سرقت گوشی خود نباشید. 😴 💠 با نصب این اپلیکیشن علاوه بر انجام دادن تست سلامت گوشی به صورت اتوماتیک و دستی، دسترسی به کدهای ussd، ، استعلام اصالت گوشی و … می‌توانید از موبایل خود در برابر سرقت جلوگیری نمایید. 👀 در این اپ 1⃣ 🚨 2⃣ 🚨 3⃣ 🚨 برای جلوگیری از سرقت وجود دارد. 1⃣ در صورتی که گوشی را به شارژر متصل کرده باشید و شخصی آن را جدا کند آژیر به صدا در می‌آید 2⃣ همچنین زمانی که گوشی را در جایی گذاشته باشید و فردی قصد برداشتن یا حتی تکان دادن آن را داشته باشد 3⃣ و لحظه خروج گوشی از جیب یا کیف شما آلارم گوشی به صدا در آمده و مطلع خواهید شد. ✅ حتما این اپ کاربردی را نصب نمایید تا با خیالی راحت 💚 بتوانید هنگام و تفریح و راهپیمایی و زیارت نمایید و گوشی خود را با خیالی آسوده در سفر . دانلود اپلیکیشن از بازار اندروید🔻 🔻 🔻 🌐 @hadisdini | 🪴
هدایت شده از اندیشکده مرآت
🟪نشست مصرف بازی رایانه ای نوجوانان در ایران و جهان 👤با حضور 🟣دکتر رویا صدیقی ( بازیساز و پژوهشگر حوزه بازی) 🟣دکتر ریحانه رفیع زاده (مدرس دانشگاه و پژوهشگر حوزه بازی) 👤دبیر نشست: سرکار خانم مهشید شهیدی ⏰️زمان: دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳ از ساعت ۱۶:۳۰ الی ۱۸:۳۰ 🏢مکان: مرکز فرهنگی کارستان بهارستان https://nshn.ir/1c2bvgMwexue1V 🎦پخش زنده از پلتفرم اسکای روم لینک ورود به نشست👇 https://www.skyroom.online/ch/cmba1/meratthinktank لینک ثبت نام جهت شرکت حضوری در نشست: https://survey.porsline.ir/s/il6xB10f 📚اندیشکده راهبردی مرآت https://eitaa.com/merat_thinktank
هدایت شده از خوش‌خبر
فاصله طبقانی کاهش یافت! 🔹ضریب جینی یک سنجه اقتصادی برای سنجش میزان نابرابری اقتصادی است که هرچه میزان آن بالاتر باشد نابرابری بیشتر و هرچه کمتر باشد نابرابری کمتر خواهد بود. چندی پیش رئیس بانک مرکزی با کاهش ضریب جینی به ۰.۳۶۵ عنوان کرد که فاصله طبقاتی به پایین ترین میزان خود در ۵۰ سال اخیر رسیده است. 🔹بالاترین میزان ضریب جینی در سال ۱۳۷۰ و پایین ترین میزان در سال ۱۳۹۲ به ثبت رسیده است. 🔹به دنبال تخصیص یارانه های نقدی و بعد از حذف ارز ۴۲۰۰ و کاهش رانتخواری، نابرابری اقتصادی کاهش پیدا کرده است. بیشتر بخوانید https://www.irna.ir/news/85225952/ 📆۱۴۰۳/۵/۵ 🇮🇷 خــ♥️ــوش‌خبـر 👇👇 @gooodnews_ir
هدایت شده از اجتهاد
💢حواشی یک سخنرانی و گفتگو در باب «حکومت ولایی» ✔️سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود عالی در حسینیه امام خمینی (ره) پیرامون حکومت ولایی و انعکاس فرازی از آن در شبکه‌‌های اجتماعی و فضاهای علمی که «شیعه در طول تاریخ حکومت ولایی نداشته، حتی زمان امیرالمومنین و در زمان امیرالمومنین حکومت ولایی نبود»، واکنش‌هایی از سوی برخی اساتید به‌دنبال داشت. 🔻در گروهی که مجمعی از اساتید و فضلای حوزه و دانشگاه حضور دارند گفتگوی مکتوبی بین استاد سید جواد ورعی و استاد علی شیروانی، با حضور استاد حسینی قمی -که واسط گفتگو با استاد عالی بودند- در گرفت که با توضیحات تکمیلی و پاسخ‌های استاد مسعود عالی همراه بود. تفصیل گفتگوی مکتوب اساتید پیرامون موضوع و مباحث فوق، بدون دخل و تصرفی و با مقداری ویرایش و تلخیص از منظر ارباب فکر و اندیشه می‌گذرد. 👈 بخوانید: http://ijtihadnet.ir/?p=75908 https://eitaa.com/ijtihad
دلالت‌های جامعه‌شناختی پیاده‌روی اربعین.mp3
39.59M
🎙بشنوید 🔺مناظره با موضوع «دلالت‌های جامعه‌شناختی پیاده‌روی اربعین» 🔺با حضور مهراب صادق‌نیا و سید حسین شهرستانی 📍شنبه، ۶مرداد۱۴۰۳ ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
هدایت شده از علیرضا زادبر
💢 شکست ما داستان ما ، داستان چوپانی است که از یک طرف به گوسفندش پوست خربزه می داد و از طرف دیگر دنبه اش را وزن می کرد تا ببیند چاق شده یا نه ... ما می خواهیم اگر امروز برخوردی کردیم ، فردا به برسیم ، در حالی که این ، در هیچ موقعیتی بهره نمی دهد حتی غذا هم بلافاصله به رگ ها و سلول ها منتقل نمی شود ، بلکه بارها و بارها کنترل می شود بذری که تو امروز کاشته ای ، بعد از ماه‌ها سر از خاک در می آورد و پس از مدت درازی ریشه می‌دواند تا بار دهد تا سُنبله شود . «شکست های ما» از اینجا شروع می شود که می خواهیم در و در یک روز ، تمام خلق را بسازیم ، در حالی که در تاریخ می‌بینیم که انبیاء سالها نالیدند و نتیجه ای نگرفتند ، ولی مأیوس هم نشدند . حالا چه شده که ما مأیوس می شویم و صدمه می‌خوریم ؟! 📚 حرکت - علی صفایی حائری - صفحه ۵۸ https://eitaa.com/Politicalhistory
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 سرپرست ریاست جمهوری: دلم برای شهید رئیسی و همکاران تنگ می‌شود اما برای اتاق و تشکیلات هیچی. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام جمعه ای متفاوت که کار آفرین شده است. امام جمعه ای که جهادی کار می کند. 💢rubika.ir/jahadgaaran
ادراک اجتماعی نسبت به مسأله دینداری 🔹ادراک اجتماعی (social perception) دغدغه مهمی‌ست که هنوز هم تقریبا مغفول است. مختصر بخواهم بگویم ادراک اجتماعی یعنی نگرش و تصور مردم. متعلق ادراک می‌تواند هر چیزی باشد؛ ادراک مردم نسبت به عدالت، نسبت به نظام سیاسی، نسبت به مسئولین و غیره. 🔸اما من می‌خواهم نگاهی به نتایج آخرین پیمایش ارزش‌ها و نگرش‌های ایرانیان (موج چهارم، آبان ۱۴۰۲) در عرصه دینداری داشته باشم. اساسا پیمایش‌های نگرش‌سنجی نزدیک‌ترین نتایج به ادراک مردم را دارد. این نکته نیز نباید مورد غفلت قرار گیرد که ادراک یعنی تصور مردم، که ممکن است مطابق با واقعیت باشد و ممکن است نباشد اما بهرحال آن چیزی ست که مردم می اندیشند. 🔹برخی از نتایج مرتبط با مسأله دینداری؛ ✅۸۰ درصد گفته اند به خدا توکل دارند. ✅۷۰ درصد گفته اند به آخرت اعتقاد دارند. ✅۸۰ درصد گفته اند به اهل بیت علیهم السلام ارادت و محبت دارند. ✅۶۰ درصد با گزاره «دینداری به قلب پاک است، حتی اگر نماز نخواند» کاملا موافق و خیلی موافقند. ✅۳۱ درصد در پاسخ به سوال «معمولا چقدر نماز می‌خوانید؟»، گفته اند هیچ‌وقت یا به ندرت. ۴۵ درصد هم گفته‌اند همیشه میخوانند. ✅۴۵ درصد گفته‌اند هیچوقت نماز جماعت نمی خوانند. ✅۷۵ درصد با گزاره «دین باید از سیاست جدا باشد» موافق و کاملا موافق هستند. ✅۳۸ درصد در مورد بی حجابی خانم‌ها، گفته اند «اشکالی ندارد» و ۴۶ درصد گفته اند «با بی حجابی مخالفند اما کاری نداریم» ✅۴۹ درصد گفته اند برگزاری مهمانی و جشن مختلط اشکال ندارد و ۴۰ درصد گفته‌اند مخالفند اما کاری ندارند. ✅۸۵ درصد گفته‌اند دینداری مردم نسبت به پنج سال قبل کمتر شده است. ✅۸۱ درصد گفته اند دینداری مردم در نسبت به پنج سال آینده کمتر خواهد شد. 🔹چند نکته؛ نکته اول: مجددا تأکید می کنم که این ها، ادراکات مردم است. یعنی اشاره به تصورات مردم دارد. ممکن است کسی بگوید مردم اشتباه فکر می‌کنند! نکته دوم: این نتایج برای کسانی قابل تأمل است که قائل به روایی و پایایی بزرگ‌ترین پیمایش ملی و قابلیت تعمیم نتایج آن باشند. نکته سوم: تحلیل این نتایج خود کار پیچیده ای ست که باید در جای خود انجام شود. نکته چهارم: این آمار اجمالا نشان می دهد دینداری دچار تغییر جدی شده است، به خصوص وقتی با موج سوم و دوم مقایسه شود. نکته پنجم: نوعی فردگرایی و عرفی‌شدن را می‌توان از این آمارها نتیجه گرفت. نکته ششم: تبدیل دینداری از دینداری متشرعانه و مبتنی بر اعمال به دینداری دلی و درونی مشاهده می‌شود. نکته هفتم: یک رنگ و بوی جدی از سکولاریسم در پاسخ ها دیده می‌شود. 🔸در نهایت پیشنهاد می‌شود اندیشمندان حوزه فرهنگی و اجتماعی اولا ادراک اجتماعی را جدی بگیرند، دوماً پیمایش‌ها را مورد مطالعه قرار دهند. ادراک اجتماعی می‌تواند فرصت‌ها و تهدیدها را بازنمایی کند. ✍دکتر احمد اولیایی عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی @ahmad_olyaei ••✾•🌿🌺🌿•✾• کانال فصل حضور استادان و مدیران بستری برای بیان دیدگاه های اساتید دانشگاه ها و موسسات آموزشی استان قم و برنامه های مدیران https://eitaa.com/faslehozur
طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
وزیر اقتصاد در نامه ای به سرپرست ریاست جمهوری:  تشریح آخرین وضعیت خزانه دولت سیزدهم/ پرداخت ۶۷۱ هزار میلیارد تومان مصارف بودجه عمومی دولت طی چهارماه/ موجودی ۱۸.۵ هزار میلیارد تومان مثبت و بدهی صفر به بانک مرکزی بابت تنخواه  🔹وزیر اقتصاد  با اشاره به نهایی شدن حسابهای ۴ ماهه خزانه در پایان تیر ماه ۱۴۰۳ اعلام کرد:  بدهی خزانه بابت تنخواه بانک مرکزی صفر و خالص طلب خزانه از سازمان هدفمندی یارانه ها حدود ۸ هزار میلیارد تومان است که با لحاظ موجودی نقدی ۱۰/۵ هزار میلیارد تومانی مجموعاً نزدیک ۱۸/۵ هزار میلیارد تومان مثبت خواهد بود؛ در حالی که در مرداد ۱۴۰۰ و شروع دولت شهید رئیسی ۵۳ همت به بانک مرکزی بابت تنخواه «بدهکار» بوده است. 🔹وزیر امور اقتصادی و دارایی در نامه به سرپرست ریاست جمهوری آخرین وضعیت حساب‌های خزانه در پایان دولت سیزدهم را تشریح کرد. 🔹متن نامه وزیر اقتصاد به شرح زیر است: «هم زمان با نهایی شدن حسابهای ۴ ماهه خزانه در پایان تیر ماه ۱۴۰۳ و در آستانه روز تنفیذ رییس جمهور محترم و منتخب مراتب به شرح ذیل به استحضار می رساند: 🔹(۱) وفق اطلاعات خزانه داری کل کشور پس از پرداخت ۶۷۱ هزار میلیارد تومان مصارف بودجه عمومی دولت طی چهارماه بدهی خزانه بابت تنخواه بانک مرکزی صفر و خالص طلب خزانه از سازمان هدفمندی یارانه ها حدود ۸ هزار میلیارد تومان است که با لحاظ موجودی نقدی ۱۰/۵ هزار میلیارد تومانی مجموعاً نزدیک ۱۸/۵ هزار میلیارد تومان مثبت خواهد بود؛ در حالی که در مرداد ۱۴۰۰ شروع دولت شهید رئیسی ۵۳ همت به بانک مرکزی بابت تنخواه «بدهکار» بوده است. 🔹(۲) در موضوع سهم استقراض و اوراق دولت از منابع بودجه عمومی از ۳۵ درصد در آخرین سال دولت قبل به ۱۶ درصد در آخرین سال دولت شهید رئیسی کاهش یافت و طبق قانون بودجه در سال ۱۴۰۳ به ۱۰ درصد خواهد رسید. 🔹(۳) در موضوع انتشار آتی اوراق دولت نیز وفق اطلاعات خزانه داری کل کشور از حدود ۲۵۰ همت ظرفیت اوراق سال جاری حدود ۷۰ درصد آن برای دولت چهاردهم باقی مانده است در حالی که در سال ۱۴۰۰ حدود ۵۷ درصد از اوراق مصوب در قانون بودجه ۱۴۰۰ برای دولت شهید رئیسی باقی مانده بود.»
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📜 رأی ملت ایران را تنفیذ و آقای دکتر پزشکیان را به ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب میکنم ✏️ رهبر انقلاب اسلامی در حکم تنفیذ ریاست جمهوری جناب آقای دکتر پزشکیان: اکنون اینجانب با تشکر از همه‌ی کسانی که در خلق این افتخار [سرافرازی در آزمون سرنوشت‌ساز انتخابات ریاست جمهوری] نقش آفریده‌اند، به پیروی از ملت بزرگ، رأی آنان به شخصیت فرزانه، و صادق،‌ و مردمی، و دانشمند جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان را تنفیذ و ایشان را به ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب میکنم. ۱۴۰۳/۵/۷ 🔹️ 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📜 رهبر انقلاب، هم‌اکنون در مراسم : اولویت ها باید رعایت شود، امروز اولویت با مسائل اقتصادی است. ۱۴۰۳/۵/۷ 💻 Farsi.Khamenei.ir/live
🖼 هدیۀ دفتر حفظ‌ونشر آثار رهبر انقلاب به پزشکیان @Farsna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی برق آسانسور رفت اصلا استرس نداشته باشید. ✅ با این روش بیاید بیرون.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣📣📣📣 بزرگترین دوره مجازی کشور آرمان ما ۲ 🚀 ویژه جوانان و علاقه‌مندان به رسانه و فضای مجازی 🗂 با موضوعات: 🔵 عزت تمدن ساز انقلاب اسلامی 🟢 حکمت تمدن ساز انقلاب اسلامی 🔴 قدرت تمدن ساز انقلاب اسلامی 💼 و پنل‌های تخصصی: 🤳 کنشگری مؤثر در شبکه‌های اجتماعی 👾 بازی سازی (شتاب) 🤥 سردبیری اخبار و اطلاعات نادرست 👽 هوش مصنوعی 🎤 خبر و خبرنگاری 🎙 پادکست 🤓 سواد فضای مجازی 🧕 زیست دیجیتال بانوان 🇵🇸 جریان‌شناسی مقاومت 🎬 تولیدات رسانه‌ای 🏠 خانواده دیجیتال 🔔🔔🔔 به دلیل درخواست و استقبال عزیزان از سراسر کشور مهلت ثبت نام تمدید شد ⌛ ثبت نام تا ۱۱ مرداد 🔸 افتتاحیه ۱۱ مرداد 📋 دوره ۱۳ تا ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ 📝 ثبت‌نام کاملاً رایگان از طریق jaryan.app با کد معرف A481 با صلوات بر محمد و آل محمد انتشار دهید 🙏 @ammarevelayat
ایران در جایگاه چهارم المپیاد جهانی فیزیک قرار گرفت 🔹رئیس کمیتۀ برگزاری المپیاد فیزیک: ایران با کسب یک مدال طلا و ۴ مدال نقره پس از چین، روسیه و رومانی، جایگاه چهارم المپیاد جهانی فیزیک را کسب کرد. 🔹پنجاه‌وچهارمین المپیاد فیزیک با بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز شرکت‌کننده از ۴۷ کشور در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد. پس از سالها دوباره رتبه ایران تک رقمی شد... اراده خدمت در مسئولین، همه جا خود را نشان می‌دهد. خدا رحمت کند شهید جمهور را 🌷🇮🇷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ آیا روم باستان و یهود در کاخ معاویه نفوذ داشت؟! 🔻 نقش غرب و یهود در جریان کربلا احتمالا تا الان نشنیده‌اید! 🔺آیا اینها یهودی بودند و یهودی بوده و در قالب مسیحیت نقش بازی می کرده؟ می‌دانیم که یهود در مسیحیت هم نفوذ داشته 🌷🇮🇷🌷
#مقاله 💢 جَنگ پهپادی در المپیک ۲۰۲۴ رسواییِ اخلاقیِ تیم ملی فوتبال بانوان کانادا 🔹 روزگاری بود که از پهپادها عمدتاً در جنگ استفاده می‌شد یا نهایتاً برای فیلم‌برداری‌های معمولی؛ اما در همین چند روز، دیدیم که می‌شود با #پهپاد، در مسابقات ورزش، #دوپینگ کرد! 🔹 #المپیک ۲۰۲۴ در حال برگزاری است و غیر از برد و باخت‌ها، خبرهای مهم دیگری هم از آن به گوش می‌رسد. تیم ملی فوتبال بانوان کانادا، در اقدامی عجیب، از تمرین حریف خود با پهپاد فیلم‌برداری کرده. 🔹 چرا این کارها تمامی ندارد؟ برد و باخت چقدر اهمیت دارد که به‌خاطرش اخلاق را زیرپا بگذاریم؟ نویسنده در این مقاله، چرایی و راهکارش را توضیح می‌دهد. 🌐 مقالهٔ کامل را اینجا بخوانید‌. ♦️ #ترجمه_اختصاصی | شماره ۲۲۸ 📝 نویسنده: کاترین رودنبرگ | مترجم: حسین یعقوبی 🔗 اینستاگرام | بله | روبیکا | تلگرام اینجا چراغی روشن است... @EthicsHouse
♦️آیا ارز اربعین بخریم؟چه میزان دینار عراقی کافیست؟تفاوت هزینه دینار مرکز مبادله با بازار آزاد و نرخی که در عراق محاسبه می شود چقدر هست ؟ 🔸عزیزانی که قصد سفر به کربلا رو برای پیاده روی دارند حتما دینار عراقی به نرخ مرکز مبادله که از سوی بانک مرکزی توزیع خواهد شد،خریداری کنند. هر دینار مرکز مبادله چیزی حدود ۳۴_۳۵ هزار تومان هست اما در بازار آزاد ایران حدود ۴۴ هزار تومان،اما در عراق طبق تجارب گذشته همین یک دینار رو راننده ها رند می‌کنند و ۵۰ هزار تومان محاسبه می‌کنند که قطعا هرکسی پول ایرانی با خود ببرد ضرر زیادی میکند.از فردا فروش ارز شروع خواهد شد... 🔹سهمیه هر فرد, ۲۰۰ دینار عراقی هست که حدود ۷ میلیون تومان می شود.ولی کسی که فقط قصد نجف و کربلا دارد و قصد خریدی هم آنجا ندارد ۵۰ دینار(یک میلیون و هفتصد و پنجاه هزار تومان)برایش کفایت میکند،اگر علاوه بر نجف و کربلا قصد سامرا و کاظمین هم دارید ۱۰۰ دینار(سه میلیون و پانصد هزار تومان)کافیست... 📍 عضویت در کانال دانشکده اقتصادی 👇 🔗https://eitaa.com/s_ahmad_ir
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️سواد رسانه‌ای | «تکنیک طنز» چطور مخاطب را اقناع می‌کند؟ 🔹یکی از رایج در فضای فعلی اطلاع‌رسانی، استفاده از است. با وجود رشد و توسعه ، ابزار های متعددی توسط کارشناسان رسانه برای مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از موثرترین این روش‌ها، استفاده از برای مخاطب است. این تکنیک می‌تواند در مباحث بازرگانی هم استفاده شود و خود را تحت تأثیر قرار دهد. 🔹 و طنز در کاربردهای فراوانی دارد؛ جذابیت باعث شده بسیاری از آگهی‌ دهندگان از این روش برای جلب‌ توجه خود استفاده کنند. ، روشی قدرتمند برای قانع کردن مخاطب است. اگر آگهی تبلیغاتی بتواند را بخنداند و به او احساس خوبی بدهد، می‌توان امیدوار بود که فرد این حس خوب را نسبت به محصول مورد نظر هم داشته باشد. 🔹شما به‌ عنوان مخاطب در مقابل این چه می‌کنید؟ آیا طنز می‌تواند دیدگاه شما را تغییر دهد؟ امروزه شیوه‌ای قدرتمند برای قانع کردن مخاطب می باشد. در بسیاری از پیام‌ های رسانه‌ای از این شیوه استفاده می‌شود تا توجه مخاطب بیشتر به پیام جلب شود. این روش باعث می‌شود با و مفرح در ذهن مخاطب همراه باشد. 🔹روش‌ اقناعی‌ ، بر روی این بنا شده که هنگامی‌ که می‌خندیم احساس خوبی داریم، بنابراین اگر بتواند ما را بخنداند، می‌ تواند این را به محصول مورد نظرش در ما پیوند بزند. استفاده از روش تنها محدود به تبلیغات محصولات نمی‌ شود، بلکه در رسانه‌ های و نیز از این تکنیک استفاده می‌ شود. 🔹این روش در بسترهای بیشتر برای بیان مشکلاتی از قبیل گرانی، تحریم، تورم و کمبود آب استفاده می‌شود. شاید یکی از بهترین نمونه‌ های استفاده از این تکنیک را بتوانیم در نشریه های طنز یا بخش طنز روزنامه‌ها پیدا کنیم. استفاده از در فرایند یکی از شیوه‌ های مرسوم و نتیجه‌ بخش در اقناع است. مفاهیم و به دلیل ایجاد می‌ توانند توجه مخاطب را به پیام تبلیغاتی جلب کنند. منبع: تسنیم @tabyinchannel
هدایت شده از بر پا
کلاس درس مردمسالاری در جلسه تنفیذ 🔺اصول و نکات مهمی درباره مساله مردمسالاری در جلسه تنفیذ مطرح شد که باید درباره اش اندیشید؛ اما در این میان یک مساله مبنایی مهم توسط رهبر حکیم مطرح شد که باید بیشتر درباره آن تعمق نمود. 🔺این که چه شد قیام های متعدد مردم ایران از دوران مشروطه تا قبل از قیام حضرت امام و تلاش‌ها و مجاهدت‌های خالصانه مردم باعث پدید آمدن مردمسالاری نشد؟ چه نکته ای تغییر کرد که بعد از حدود هفتاد هشتاد سال از قیام مشروطه و سپس قیام ملی شدن نفت و غیره و غیره، تازه ایران در انقلاب اسلامی موفق به تحقق مردمسالاری شد؟ 🔺چطور شد که بعد از پیروزی انقلاب در طول این چهل و چند سال، با وجود اختلافات داخلی و دشمنی های خارجی، باز هم مردمسالاری در نهایت "متانت و عقلانیت" خود را در کشور ظهور داد؟ 🔺پاسخ به این پرسش از آن جهت مهم است که به تعبیر حضرت امام ره، راه صدور انقلاب اساسا صدور مردمسالاری است. رهبری نیز مدتها است از جوانان ما خواسته اند که این سخن نو و نرم افزار مهم تمدنی را به دنیای امروز بشناسانند. 🔺چه شد که در مشروطه قیام برای برقراری عدالت و عدالتخانه و نفی حکومت استبدادی و تلاش مردم برای حاکمیتشان بر سرنوشتشان، سر از دیکتاتوری درآورد آنهم نه یک سلطنت بومی بلکه کاملا دست‌نشانده و غربی یعنی بدترین نوع دیکتاتوری؟ مگر قیام مردم کار را تمام نمیکند؟ 🔺پاسخ رهبری به این سوال مهم است. قیام و مجاهدت مردم باید صورتی هم داشته باشد، بدون این صورت قیام منحرف می‌شود. صورت قیام چیست؟ ساختار ولایت و امامت. 🔺باید رهبری توانمند و الهی باشد که مردم با او رابطه ولایی برقرار کنند و سخن او در جامعه نفوذ داشته باشد و اطاعت شود. اینگونه مردمسالاری محقق میشود. 🔹به این جمله رهبری توجه کنید: "در مشروطیّت، مردم مجاهدت کردند، تلاش کردند، شهید دادند، مبارزات فراوانی انجام گرفت، لکن به دلیل اینکه یک رهبریِ قدرتمند و متنفّذ و مردمی بر سر کار نبود، تقریباً از همان اوّلین روزها کشور دچار آشفتگی شد، بیگانه‌ها دخالت کردند، خودسرهای داخلی وارد میدان شدند، حدود پانزده سال کشور در حال آشفتگی بود، بعد هم دیکتاتوریِ خشنِ رضاشاهی بر سر کار آمد؛ یعنی بین امضای حکم مشروطیّت و روی کار آمدن یک دیکتاتور خشن بی‌رحم وابسته‌ای مثل رضاخان، حدود پانزده سال بیشتر فاصله نشد؛ و همه‌ی زحمات ملّت با روی کار آمدن رضای پهلوی بر باد رفت." 🔺مردمسالاری نتیجه قیام است اما قیامی که در چارچوب و ساختار امامت و ولایت محقق میشود. هندسه قیام را همین نسبت مردم و رهبری و تشکیلات متصل کننده این دو میسازد، پیروزی انقلاب هم رسمیت بخشی به همین ساختار است. این همان ساختاری است که قیام را و مردمسالاری را حفظ می‌کند. 🔺این سخن شیعه که قرائت ناب از اسلام است یک سخن معقول و قابل الگوبرداری است. به تعبیر حضرت امام ره در کتاب حکومت اسلامی اش نیاز به استدلال‌های فقهی آنچنانی هم ندارد کافی است درست تصور شود. این نقش دین و معنویت است در حفظ مردمسالاری. به تعبیر رهبر حکیم ما دین و مردمسالاری دو روی یک سکه اند‌. و هر دو یکدیگر را تقویت و حفظ می‌کنند. 🔺نقش رهبری چه در اجرای قانون، چه در کمک به پر کردن خلاها، چه در ایجاد انگیزه و کیفیت حضور مردم که به یک معنا مهمتر از گستره حضور هم هست چرا که عمق مردمسالاری را به تماشا میکشد، چه در حفظ جامعه که در دست سوداگران و پول‌پرستان قدرت طلب نیفتد مثل همه جوامع غربی و نفاق گسترده‌شان در پنهان کردن حاکمیت دنیاطلبان، اینها همگی نشان دهنده آن است که چطور ولایت تقویت کننده مردمسالاری است همانطور که مردمسالاری نیز تقویت کننده ولایت است. 🔺این همان سخن معقولی است که می‌توان برای کل بشریت توضیح داد و یک سیاست معنوی و الهی را به همه دنیا معرفی نمود. بالاتر از آنکه چه نتیجه ای در انتخابات رقم خورد، فهم این نکته که این نظام چقدر قدرتمندتر از گذشته شد و همه تهمتهایی که به نام "استبداد دینی" و "تقلب" و "قهر با صندوق" و چه و چه زده میشد را چطور رسوا و ریشه کن کرد و عملا شمایل یک مردمسالاری متین و پر از عقلانیت و پر از انگیزه ایمانی را ظهور داد کمک می‌کند متوجه باشیم چه موفقیت بزرگی حاصل شده و چگونه باید قدردان آن بود. 🔺امید آنکه همگی ما با کمک صادقانه به منتخب مردم و درمان دوقطبی‌ها و جلوگیری از اختلافات بتوانیم به تقویت بیشتر این ساختار نورانی و ارزشمند کمک کنیم. همشهری @ali_mahdiyan
هدایت شده از کانال حسین دارابی
برای زائران پاکستانی اربعین 🔺فرصت خدمت به زائران سیدالشهدا(ع) با فعالیت ۴۰۰ موکب خدمت رسانی در استقبال و بدرقه ۲۰۰ هزار زائر پاکستانی شهرهایی که موکب نیاز داریم برای زوار پاکستانی در عکس مشخصه بخصوص رنگ سبزها که خیلی مهم هستند کسانه که میتونن موکب بزنن، یا موکب دارن و نیاز به کمک یا خادم هستن و کسانی که میتونن در موکبها خدمت کنن در لینک زیر اطلاعاتشون رو وارد کنن👇 https://survey.porsline.ir/s/Obt4TnT2 کسب اطلاعات بیشتر 👇 @yek_iran_mokeb به راه امام حسین(ع) قدم گذاشته ایم.