هدایت شده از پایگاه خبری علوم انسانی مفتاح
✅ فراخوان همایش بینالمللی «فقه و تربیت»
🔻 محورهای همایش:
1️⃣ پیشینه و سیر تحول مطالعات فقه و تربیت
2️⃣ ظرفیت های تربیتی فقه
3️⃣ تعامل فقه و تربیت
4️⃣ تحلیل تربیتی موضوعات و ابواب فقهی
📆 مهلت ارسال مقالات: ۳۰ مرداد ماه ۱۴۰۱
🔹 همایش بین المللی فقه و تربیت ۲۱ مهرماه ۱۴۰۱ برگزار میشود.
☎️ تماس: ۰۵۱۳۳۶۹۴۱۱۰ و ۰۵۱۳۳۶۹۴۱۱۲ داخلی ۱۱۹
💻 سایت همایش: http://hamayesh.miu.ac.ir/tarbiyt/fa یا www.j.e.co۱۴۰۰@gmail.com
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#تربیت
#همایش
#قم
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
هدایت شده از محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 مستند سلام فرمانده، جمعه ۳۱تیرماه ساعت ۲۱، شبکه دو سیما
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از مغز خاکستری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 این خاطره کوتاه از محمدرضا علیمردانی صداپیشه و خواننده، اندازه هزاران ساعت درس زندگی داره برای بعضی از ماهایی که گاهی فکر میکنیم همه چی اتفاقیه و ما تنهاییم!
✍🏻 زندانی
🇮🇷 #اتحادیه_عماریون
🔺#همدلی
🔻#انقلابی_گری
@khakestary_amar
هدایت شده از محتواهای جمعیتی
#مصلی_تهران
⭕️ چاپ کتاب «بابا مامان من غول نیستم»
🔸 با موضوع جمعیت و ارائه راهکارهای حل مسأله
✅ نویسنده: حجت الاسلام محمدمسلم وافی
💠 رونمایی از این کتاب👇
♻️ سه شنبه، ۴ تیر،مصلی تهران با حضور فعالین فرهنگی سراسر کشور
❇️ برای دریافت کتاب👇
🆔ارتباط با ادمین:👇
https://eitaa.com/Moslemvafi
🔶 کانال محتواهای جمعیتی👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3788177457C1c24ab6741
🌸معاونت رسانه موسسه اندیشه کوثر
📞 09104441412
بیست و چهارم ذیالحجه روز مباهله نام دارد و جارالله زمخشری از دانشمندان بزرگ معتزلة، در کتاب تفسیر کشاف به فضیلت اصحاب کسا (کسانی که در روز مباهله همراه پیامبر بودند.) اشاره کرده است.
مباهله در اصل از ماده بَهْل (بر وزن اَهْل) به معنی رها کردن است. این واژه را به معنی هلاکت و لعن و دوری از خدا معنی کردهاند آن نیز به خاطر رها کردن و واگذار نمودن بنده به حال خویش و خروج از سایه لطف خداست، اما از نظر مفهوم متداول که در آیه به آن اشاره شده، مباهله به معنی نفرین کردن دو نفر به همدیگر است. به این ترتیب که وقتی استدلالات منطقی سودی نداشت، افرادی که با هم درباره یک مسأله مهمّ دینی گفتوگو دارند در یک جا جمع میشوند و به درگاه خدا تضرّع میکنند و از او میخواهند که دروغگو را رسوا سازد و مجازات کند، همان کاری که پیامبر اسلام(ص) در برابر مسیحیان نجران کرد، که در آیه ۶۱ سوره آل عمران به آن اشاره شده است.
در این آیه میخوانیم:(فَمَن حاجَّکَ فیهِ مِن بَعدِ ما جائَکَ مِنَ العِلمِ فَقُل تَعالَوا نَدْعُ اَبنائَنا وَ اَبنائَکُمْ وَ نِسائَنا وَ ئِسائَکُمْ وَ اَنْفُسَنا وَ اَنْفُسَکُمْ ثُمَّ نَبتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعنَةَ اللهِ عَلی الکاذِبینَ)
«هر گاه بعد از علم و دانشی که به تو رسیده، (باز) کسانی درباره مسیح با تو به ستیز برخیزند، بگو: "بیایید ما فرزندان خود را دعوت کنیم، شما نیز فرزندان خود را، ما زنان خویش را دعوت نماییم، شما نیز زنان خود را، ما از نفوس خود (و کسی که همچون جان ما است) دعوت کنیم، شما نیز از نفوس خود، آنگاه مباهله (و نفرین) کنیم، و لعنت خدا را بر دروغگویان قرار دهیم"».
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از فضائل 🌙ماهمن علي علیهالسلام
✨تبریک ایام
🌸 السلام علیکم یا أهل بیت النبوة 🌸
❤️نفس نفیس رسول خدا «صلی الله علیه وآله و سلم»
ابراهیم بن محمد بیهقی از علمای قرن ۳ و ۴ اهل سنت در کتاب «المحاسن و المَساوی» چنین نقل میکند:
🔶شخصی در مجلس محمد بن عائشه -که از محدثان بصره می باشد و ابن حبان او را از ثقات بر می شمارد - از وی پرسید:
چه کسانی افضل اصحاب پیامبر «صلی الله علیه وآله وسلم» هستند؟
او در پاسخ، برخی از صحابه را نام برد.
آن شخص پرسید: چرا علی بن ابی طالب را نام نبردی؟!
محمد بن عائشه پاسخ داد: تو از اصحاب سؤال کردی یا از رسول خدا «صلی الله علیه آله و سلم»؟
گفت: منظورم اصحاب ایشان بود.
محمد در پاسخ آیه #مباهله را تلاوت نمود سپس گفت:
چگونه اصحاب پیامبر «صلی الله علیه وآله وسلم» با #نـفـسِ ایشان برابر می باشد؟!
🔷.... فقال له: فأين علي بن أبي طالب، رضي الله عنه؟ قال: يا هذا تستفتي عن أصحابه أم عن نفسه؟ قال: بل عن أصحابه. قال: إن الله تبارك وتعالى يقول: " قل تعالوا ندع أبناءنا وأبناءكم ونساءنا ونساءكم وأنفسنا وأنفسكم "، فكيف يكون أصحابه مثل نفسه؟
📚 مشخصات نسخه خطی:
نسخه نگه داری شده در مکه مکرمه، کتابخانه الحرم المکی،شماره ۳۲۹۹.
تاریخ کتابت: ۸۸۷ هـ.ق
#مباهله
#نفس _الرسول صلی الله علیه و آله
#امیرالمؤمنین علیه السلام
#علی_میزان
#مقایسه
#حسرت
#اسقاطیل
🌷🇮🇷🌷
🌸دسترسی گسترده به محتوای مربوط به مباهله در صفحات وب در پرتال رهنما
🔹 مباهَلَه پیامبراکرم با مسیحیان نجران، نشانگر حقانیت دعوت پیامبراکرم است و بر فضیلت پنج تن (علیهم السلام) دلالت دارد. این واقعه در ۲۴ ذیالحجه سال نهم هجری روی داد و آیه ۶۱ سوره آل عمران به آن اشاره دارد. این واقعه در منابع شیعه و اهل سنت آمده است.
🔹 به مناسبت روز مباهله، دسترسی یکپارچه به صفحات وب با موضوع مباهله به زبان های مختلف فراهم گردیده است.
🔹 لازم به ذکر است پرتال رهنما با هدف دسترسی یکپارچه به معارف قرآن و مکتب اهل بیت علیهم السلام در شبکه جهانی وب طراحی شده است. کاربران می توانند با ثبت نام در این پرتال، نسبت به ارائه گزارش از وب سایت های موجود و همچنین ارائه پیشنهاد وب سایت های جدید به زبان های مختلف بپردازدند.
🌐 https://www.shiadirectory.org/fa/Category/Event_of_Mubahala
15437-fa-imamat-dar-ayeh-mobahele.pdf
1.17M
#معرفی_کتاب
📗 امامت در آیه مباهله
🖊غلامرضا کاردان
🔰عناوين اصلي كتاب شامل:
⬅️ علي عليه السلام نزديكترين شخص به پيامبر صلي الله عليه و آله؛
⬅️ حديث مواخات؛
⬅️ وحدت نور پيامبر صلي الله عليه و آله و علي عليه السلام؛
⬅️ پيامبر و علي عليهما السلام از يك شجره اند؛
⬅️ علي عليه السلام از پيامبر صلي الله عليه و آله و پيامبر از علي است؛
⬅️ علي عليه السلام به منزله ي سر پيامبر صلي الله عليه و آله؛
⬅️ علي عليه السلام نفس پيامبر صلي الله عليه و آله؛
⬅️ آيه مباهله؛
⬅️ نصاراي نجران و ادعاي باطل آنان؛
⬅️ محور اول: همراهان پيامبر صلي الله عليه و آله در آيه مباهله؛
⬅️ محور دوم: هدف از حضور خاندان پيامبر صلي الله عليه و آله در مباهله؛
⬅️محور سوم: پيامبر صلي الله عليه و آله چه كساني را براي مباهله آورد؟؛
⬅️ محور چهارم: علي (عليه السلام) نفس پيامبر صلي الله عليه و آله است؛
⬅️ محور پنجم: سؤالااتي پيرامون آيه و پاسخ آنها
🔰مباهله
🔸️در جریان مباهله مسیحیان نجران حاضر شدند با ذلت جزيه بدهند ولى اسلام نياورند، با اينكه حجت برايشان تمام بود و حتی در بحث هم دعوت به مباهله شده بودند، استنكاف كردند، حاضر شدند زير بار ذلت جزيه پرداختن بروند اما ايمان نياورند. پيغمبر اكرم فرمودند مىدانيد با اينكه اينها حق را شناختند چرا زير بار اسلام نرفتند؟ براى ما جالب توجه است.
🔹️اين نكتهاى است كه روانشناسان بايد روى آن كار بكنند، اینکه آدم بفهمد يك چيزى حق است، خير دنيا و آخرت در آن است، باز هم زير بار نرود چرا؟ پيغمبر فرمود چون اينها علاقه داشتند به خوردن گوشت خوك و نوشيدن مشروبات، عادت كرده بودند، اين دو چيز را نمىخواستند ترك كنند، ديدند اگر اسلام بياورند بايد از خوردن گوشت خوك و نوشيدن مشروبات صرف نظر كنند، گفتند به همان دين خودمان باقى مىمانيم، جزيه مىدهيم، ذلت را مىپذيريم، اما دينى كه ما را از عادتهامان و لذتهامان باز مىدارد نمىپذيريم.
۱۳۸۴/۰۴/۲۶
📱 @mesbahyazdi_ir
هدایت شده از تربیت و عصر فریب
🛑روزنامه اصلاحات تصویر سیل جده در سال ۲۰۰۹ رو به نام سیل رودبال فارس جا زد!
این جماعت مثل لاشخور رو خون مردم هم بازی سیاسی میکنن
❇️به کانال صدای بصیرت بپیوندید
https://eitaa.com/joinchat/340459628C36a9f82c75
📗 کتاب ارزشمندی که تاریخ اسلام را بسیار عالی تحلیل کرده و با خواندن آن دریچه ای جدید به صدر اسلام برای خواننده گشوده می شود و بصیرت و بینشی بی نظیر برای خواننده به ارمغان می آورد:
کتاب دوجلدی #ثاقب
اثر #مهدی_طائب
ثاقب: نگاهی تحلیلی به تاریخ صدر اسلام (حماسه حسینی تا عاشورا و پس از شهادت از سلسله مباحث تاریخ اسلام حجهالاسلام والمسلمین مهدی طائب)
ثاقب: نگاهی تحلیلی به تاریخ صدر اسلام (دوره دو جلدی)
از سلسله مباحث تاریخ اسلام حجت الاسلام و المسلین مهدی طائب
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از اخبار 🇮🇷 20:20
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بازدید ولادیمیر پوتین از نمایشگاه فرش دستباف ایرانی در حاشیه اجلاس آستانه
🔹رییس مرکز ملی فرش ایران خطاب به پوتین: بیش از دو میلیون بافنده در کشور داریم که توسط ترامپ تحریم شده اند.
✅کانال اخبار 20:30👇
http://eitaa.com/joinchat/1684144128C592f3e217d
هدایت شده از KHAMENEI.IR
♻️ احساس هویّت، جوان را از انحراف، خیانت و تنبلی دور میکند
🔻 رهبر انقلاب: دانشآموز ما بایستی با احساس هویّت ملّی رشد کند و تربیت پیدا کند و بزرگ بشود و پیش برود.
🔹️ وقتی یک جوان احساس هویّت کرد، از انحراف، از خیانت، از سستی و تنبلی پرهیز خواهد کرد.
🔹️ عمدهی این اشکالاتی که گاهی پیش میآید بهخاطر این است که آن احساس هویّت حقیقی، احساس هویّت ملّی در یک انسان وجود ندارد. وقتی احساس هویّت وجود نداشت، دیگران میتوانند او را به این سمت و آن سمت [بکشند]:
میکشد از هرطرف چون پَر کاهی مرا
وسوسهی این و آن، دمدمهی خویشتن
🔺️ احساسات هست، غرایز هست، انگیزههای درونی هست، شیطانِ هوای نفس ما هست؛ از بیرون هم دهها دست ما را به این سمت و آن سمت میکشد؛ آن چیزی که نمیگذارد ما منحرف بشویم، پایبندی ما است، احساس هویّت ما است.۱۳۹۷/۰۲/۱۹
🌷 بازخوانی روزانهی توصیهها و تدابیر رهبر انقلاب در موضوعات مختلف | #هویت_ملی
💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از مغز خاکستری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥فرق بین ولایت فقیه و پادشاهی...!!
حتما ببینید✅ و نشر دهید📣
#ولایت_فقیه
🇮🇷 #اتحادیه_عماریون
🔺#همدلی
🔻#انقلابی_گری
@khakestary_amar
﷽ 🎆 📖 قرآن (۴۱):
📖 تفسير به رأى يك اشتباه خطرناك:
📖 خطرناكترين روش در تفسير قرآن اين است كه به جاى شاگردى در مكتب قرآن، ژست معلمى را در برابر اين كتاب بزرگ آسمانى به خود بگيريم،
يعنى بجاى استفاده از قرآن بكوشيم افكار خود را بر قرآن تحميل كنيم،
و پيش داوريهايى كه مولود محيط، تخصص علمى، مذهب خاص، و سليقه شخصى ما است، بنام قرآن و به شكل قرآن عرضه كنيم،
و در حقيقت قرآن براى ما امام و پيشوا و رهبر نباشد بلكه وسيلهاى براى به كرسى نشاندن حرفها و موجه جلوه داد افكار و سليقههاى شخصى ما باشد.
اين طرز تفسير قرآن - يا صحيحتر تفسير افكار خود به قرآن - گرچه در ميان جمعى رواج يافته اما هر چه هست خطرناك است، و فاجعه،
نتيجه آن بجاى هدايت يافتن به راه حق، پرت شدن در بيراههها و راسختر شدن در اشتباهات است.
چرا كه اين طرز بهره بردارى از قرآن تفسير نيست، تحميل است، به داورى طلبيدن نيست، داورى كردن است، هدايت نيست، ضلالت است، و سرانجام دگرگون ساختن همه چيز و تفسير به رأى است،
و كوشش ما اين است كه در روش تفسيرى خود بخواست خدا چنين نباشيم و راستى از جان و دل در برابر قرآن شاگردى كنيم، و نه غير آن. (تفسير نمونه، ج1 مقدمه، ص: 22)
از امام باقر (ع) روایت شده که فرمود: "آنچه ميدانيد بگوئيد و آنچه نميدانيد بگوئيد خدا داناتر است.
همانا شخصی آيهاى از قرآن را بيرون ميكشد (تا بدلخواه خويش تفسير كند و دليل مدعاى باطل خويش سازد) از اين رو به فاصلهاى دورتر از ميان آسمان و زمين سرنگون گردد. [يا از معنى حقيقى آيه باين مسافت دور شود]. (أصول الكافي، ترجمه مصطفوى، ج1، ص 52).
....................................
💥《فَاقْرَءُوا مَا تَيَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ》.
( پس بخوانید از آن مقداری که برای شما میسر و آسان هست).
(مزمل، ۲۰)
هدایت شده از قم آنلاین
🛑 اوج پیک هفتم تا ۱۰ روز آینده
مرادی، پزشک و اپیدمیولوژیست و استاد دانشگاه:
🔹اگر زمان شروع اوجگیری بیماری در ایران را ۱۵ تیر بدانیم و با توجه به روند افزایشی انتظار میرود در یک هفته تا ۱۰ روز آینده به اوج پیک برسیم. *روزنامه ایران
🕌 اخبار قم را ابتدا اینجا ببینید
http://eitaa.com/joinchat/3298492416Cc8880c401c
اولین و بزرگترین رسانه قمیها☝️
✨پیامبر اکرم صلوات الله علیه:
🌷هرگاه خداوند براى #خانوادهاى خير بخواهد:
🔺 آنان را در دين دانا مى كند،
🔺كوچكترها بزرگترهايشان را احترام مىنمايند،
🔺مدارا در زندگى و ميانهروى در خرج روزيشان مىنمايد
🔺و به عيوبشان آگاهشان مىسازد تا آنها را برطرف كنند.
📗 نهج الفصاحه ص ۱۸۱ ح ۱۴۷
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از حوزه علمیه خواهران قم
#اطلاعیه_پژوهشی
#همایش
🔰دومین همایش ملی تحقیقات کاربردی در حوزه قرآن و حدیث
محورهای همایش:
۱. سبک زندگی
۲. اخلاق و تعلیم و تربیت
۳. روششناسی
۴. سلامت
🗓 ارسال مقالات تا ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
ایمیل همایش جهت ارسال مقاله:
📩Tahghighat.qh@quran.ac.ir
✅ اطلاع از شیوه نگارش مقالات:
http://arq.quran.ac.ir/journal/authors.note
✅ مقالات پذیرش شده با رتبه ISC در قالب چاپ در مجموعه مقالات یا مجلات معتبر منتشر خواهند شد.
📞 شماره تماس جهت اطلاعات بیشتر:
09227338274
سایت همایش:
🌐https://www.quran.ac.ir
هدایت شده از پایگاه خبری علوم انسانی مفتاح
🔔 سیزدهمین همایش بینالمللی پژوهشهای قرآنی برگزار میشود
🔰 به همت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، سیزدهمین همایش بینالمللی پژوهشهای قرآنی با موضوع محوری «روششناسی استخراج علوم انسانی قرآن بنیان» در محورهای ذیل برگزار خواهد شد:
✅ موضوعات:
1️⃣ ماهیت، مبانی و شاخصهها
2️⃣ قلمرو و گونهها
3️⃣ پیامدها، آسیبها و چالشها
4️⃣ راهکارها
📆 مهلت ارسال مقالات : 15 دی ماه 1401
🏢 قم، بلوار 15 خرداد، کوچه شهید میثمی، دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم.
💻 آدرس سامانه همایش: qhem.quran.ac.ir
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#فراخوان
#همایش
#قم
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
هدایت شده از موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران
🚨اخبار موسسه
📢نکات آموزشی
🔻چرا مقاله مستخرج از فعالیت پژوهشی من پذیرفته نشد؟
آمارها نشان میدهد در ۷۰ درصد موارد، علت عدم پذیرش یک مقاله، نه به خاطر فقدان کیفیت علمی آن، بلکه به خاطر عدم رعایت برخی اصول نگارشی یا ویرایشی بوده است.
📰برخی از مهمترین دلایل عدم پذیرش یک مقاله در نشریات علمی شامل:
۱) ابهام در موضوع مقاله و وجود تعداد زیاد مقالات مشابه پیشین
۲) عدم تبیین زمینه اصلی تحقیق
۳) نمونهگیری نامناسب
۴) عدم رعایت اصول مقاله نویسی مورد نظر نشریه
۵) عدم ذکر صحیح ارقام آماری
۶) فقدان بحث و پرداختن به نتایج
۷) چکیدههای خیلی کوتاه و خیلی زیاد
۸) بیدقتی در تهیه متن (غلط تایپی، اشتباهات متن)
۹) عدم ارتباط موضوع مقاله با رویکرد نشریه میباشد.
#پژوهش
#کتابخانه
🌺🌺
🌴
@masoumiyeh