هدایت شده از پایگاه اطلاع رسانی امین
🏴 السَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ، وَعَلَىٰ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ، وَعَلَىٰ أَوْلادِ الْحُسَيْنِ ، وَعَلَىٰ أَصْحابِ الْحُسَيْنِ؛
♦️أَعْظَمَ اللّٰهُ أُجُورَنا بِمُصابِنا بِالْحُسَيْنِ عليه السلام، وَجَعَلَنا وَإِيَّاكُمْ مِنَ الطَّالِبِينَ بِثارِهِ مَعَ وَلِيِّهِ الْإِمامِ الْمَهْدِيِّ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ عَلَيْهِمُ السَّلاٰمُ
🌐 Amin11.ir
🆔 @amin11_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آیا حسین(ع) را شیعیانش به شهادت رساندند؟
🔺محمد حسین رجبی دوانی، پژوهشگر تاریخ اسلام:
🔸این حرف کاملا اشتباه است که حسین(ع) را شیعیانش به شهادت رساندند.
🔹ممکن است شیعهای دچار سستی ایمان باشد ولی هرگز به جنگ با امامش نمیرود.
🔸آن کس که به جنگ امام زمان خویش میرود، شیعه نیست، او دشمن تشیع است.
@jahaannews
jahannews.com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥بیشتر شهدای عاشورا اهل کوفه بودند
🔺محمد حسین رجبی دوانی، پژوهشگر تاریخ اسلام:
🔸نقل است که ۳۰ تا ۳۲ نفر در شب عاشورا و از لشکر ابن زیاد به امام حسین(ع) پیوستند.
🔹از ۱۰۵ شهیدی که در روز عاشورا همراه امام حسین(ع) بودند، اگر ۱۷ نفر خویشان ایشان و چند غلام و چند نفر اهل بصره را جدا کنیم، بقیه آنها همگی اهل کوفه بودهاند.
@jahaannews
jahannews.com
هدایت شده از محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
🔺حضرت باقر علیه السّلام:
هرکه حسین بن على علیهما السّلام را در روز دهم محرّم نزد قبر آن حضرت زیارت کند تا آنکه گریان شود، خدا را در روز قیامت ملاقات کند، با ثوابى به اندازه ثواب دو هزار عمره، و دو هزار جهاد، که ثواب آنه همانند ثواب کسى می باشد که در خدمت رسول خدا و ائمه طاهرین علیهم السّلام جهاد کرده باشد.
راوى گفت: فدایت شوم چه ثوابى است، براى کسی که در شهرهاى دور از کربلا باشد، و برایش در مانند این روز رفتن به سوى قبر آن حضرت ممکن نباشد؟ 😭😭😭
🔺فرمود: هرگاه چنین باشد به سوى صحرا بیرون رود، یا در خانه خود، بر بام بلندى بالا رود، و به سوى آن حضرت به سلام اشاره کند، و در نفرین کردن بر قاتلین آن حضرت بکوشد و پس از آن دو رکعت نماز بخواند. و این کار را در اوایل روز، پیش از زوال آفتاب انجام دهد، پس بر امام حسین علیه السّلام زارى و گریه کند و کسانى را که در خانه اش هستند، هرگاه از ایشان تقیه نمیکند، به گریه کردن بر آن حضرت امر کند، و در خانه خود به اظهار جزع بر آن حضرت عزا بپا دارد و یکدیگر را به مصیبتشان به حسین علیه السّلام تعزیت گویند، و من بر خدا براى ایشان همه آن ثوابها را ضامنم، هرگاه این عمل را بیاورند.
گفتم: فدایت شوم این ثوابها را براى ایشان ضامن میشوى، و آنها را کفیل میگردى؟
🔺 فرمود: آرى من ضامن و کفیلم براى کسی که این عمل را بجا آورد.
گفتم: یکدیگر را چگونه تعزیت گویند؟
🔺 فرمود: بگویند:
اَعْظَمَ اللهُ اُجُورَنا وَاُجورَکُمْ بِمُصابِنا بِالْحُسَیْنِ عَلَیْهِ السَّلامُ وَجَعَلَنا وَاِیّاکُمْ مِنَ الطّالِبینَ بِثارِهِ مَعَ وَلِیِّهِ الاِْمامِ الْمَهْدِىِّ مِنْ الِ مُحَمَّدٍ عَلَیْهِمُ السَّلامُ
🌷🏴🌷
حرام خواری سیستماتیک مردم کوفه
🔸اهل کوفه نه از دیوار خانه یکدیگر بالا میرفتند و نه در ادای فرائض دینی سست بودند که از سوی سیدالشهداء متصف به حرامخواری شدند. بلکه سیستم مالی حاکم بر آنها، شکمهایشان را از حرام پر کرد.
🔹متأسفانه خیلی از مبلغان دین در ایام عزای امام حسین(ع) در توضیح عبارت «مُلِئَت بُطونُکُم منَ الحَرام» به مردم میگویند: «مواظب و مراقب باشید با رعایت احکام فردی، لقمه حرام در زندگیتان وارد نشود». اما گزاره «قَدِ انْخَزَلَتْ عَطِیّاتُکُمْ مِنَ الْحَرامِ» منظور شفاف امام را میرساند که دقیقاً فراز قبلی «مُلِئَت بُطونُکُم منَ الحَرام» میباشد و به سیستم توزیع بیت المال اشاره دارد.
در نگاه ائمۀ اطهار، اهمیت به موضوع نهاد #بیت_المال یک ضرورت جدی به حساب میآید. اما نسبت این امر با وضعیت امروز ما چیست؟
🔹به لطف غربزدگی مدیران اقتصادی، نهاد «بیت المال» متصدی بسط عدالت معیشتی در کشور ما اصلاً وجود ندارد و یک پارادوکس مضحک و باطل به نام بانکداری اسلامی جای آن را گرفته که عده ای هنوز به اصلاحش امید بسته اند !!
🔸در زمان خلیفۀ دوم، انحراف در توزیع بیت المال شروع شد و در زمان خلیفه سوم این وضعیت به اوج خود رسید. از علل مهم قیام مسلمانان علیه سیاستهای خلیفه سوم و انگیزه بیعت با امامعلی(ع) مسئله توزیع بیتالمال بود.
🔹نهاد پولی و مالی #بیت_المال در زمان حضرت امیرالمومنین(ع) ، سکۀ طلای اسلامی را ضرب نمود و سنت پیامبر را احیاء کرد. البته از زمانی که حکومت به دست معاویه و یزید افتاد، بیتالمال المسلمین با معیارهای مدنظر حکومت اموی توزیع شد.
مردم عزادار حق دارند بدانند، شکم های پر شده از حرام را "سیستم مالی فاسد" ایجاد کرده بود؛ نه حرام خواری شخصی.
🔹در یک کلام، پیادهسازی الگوی معیشتی اسلام و کنار گذاشتن سیستم اقتصادی غربی ضرورتی است که تعلل در اجرای آن، نسل امامکُش میسازد و تبعات سختی همچون عاشورا به دنبال خواهد داشت.
▪️موسسه متا
اولین شهید، ابوالشعثا بود و ۸ تیر انداخت که ۵ نفر از دشمن را کشت.
امام(ع) او را دعا کرد.
گروهی از سپاه شمر خواستند از پشت سر به امام(ع)حمله کنند. زهیر و ۱۰ نفر به آنها حمله کردند.
*حدود ساعت ۱۱:۰۰*
بعداز این حملات، امام(ع) دستور تک تک به میدان رفتن را به یاران داد.
اصحاب با هم قرار گذاشتند تا زندهاند نگذارند که کسی از بنیهاشم به میدان برود.
انگار برای شهادت با هم مسابقه داشتند.
بعضی «در مقابل نگاه امام(ع)» شهید شدند.
یکی از اولین کسانی که کشته شد، پیرمرد زاهد، جناب بریر بود. مسلم بن عوسجه بعد از او کشته شد. حبیب بر سر بالین او رفت و گفت کاش میتوانستم وصیتهای تو را اجرا کنم.
مسلم با دست امام حسین(ع) را نشان داد و گفت: «وصیت من این مرد است».
یک بار، هفت نفر از اصحاب امام(ع) در محاصره واقع شدند، حضرت عباس(ع) محاصره آنها را شکست و نجاتشان داد.
*اذان ظهر*
حبیب بن مظاهر موقع اذان ظهر شهید شد.
چون که نوشتهاند، امام(ع) خطاب به اصحاب فرمودند:
یکی برود با عمر سعد مذاکره بکند و بخواهد برای نماز ظهر جنگ را متوقف کنیم.
یکی از لشکر کوفه صدا زد: «نماز شما قبول نمیشود.» حبیب به او گفت: «ای حمار! فکر میکنی نماز شما قبول میشود و نماز پسر پیامبر(ص) قبول نمیشود؟» به جنگ او رفت اما از سپاه کوفی به کمکش آمدند و حبیب کشته شد.
امام(ع) از شهادت حبیب متأثر شد و برای اولین بار در روز عاشورا گریست. رو به آسمان کرد و گفت: «خدایا رفتن جان خودم و دوستانم را به حساب تو میگذارم.»
امام(ع) نماز را شکسته و به قاعده «نماز خوف» خواند. گروهی از اصحاب به امام(ع) اقتدا کردند و بقیه به جنگ پرداختند. زهیر و سعید بن عبدالله حنفی خودشان را سپر امام کردند.
نوشته اند سعید بن عبدالله ۱۳ تیر و نیزه خورد و به شهادت رسید. در آخرین نفس از امام پرسید: «آیا وفا کردم؟»
*حدود ساعت ۱۳:۰۰*
۳۰ نفر از اصحاب امام(ع) تا وقت نماز زنده بودند و بعد از این ساعت شهید شدند.
بعد از کشته شدن اصحاب، نوبت به بنی هاشم رسید. اولین نفر، حضرت علی اکبر(س) بود.
البته الفتوح، عبدالله بن مسلم بن عقیل را اولین شهید بنی هاشم خواندهاست. این عبدالله بن مسلم، به طرز ناجوانمردانهای شهید شد. شهادت او بر جوانان بنی هاشم گران آمد. دسته جمعی سوار شدند و به دشمن حمله بردند. امام آنها را آرام کرد و فرمود:
«ای پسرعموهای من، بر مرگ صبر کنید. به خدا پس از این هیچ خواری و ذلتی نخواهید دید.»
*حدود ساعت ۱۴:۰۰*
عاقبت امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) تنها ماندند.
عباس(ع) اجازه میدان خواست، اما امام(ع) او را مأمور رساندن آب به خیمهها کرد. دشمن بین دو برادر فاصله انداخت. عباس(ع) دلاور در حالیکه با شجاعت تمام سعی در آوردن مشک آب برای زنان و کودکان داشت، در محاصره دشمن دو دستش قطع شده و با عمودی آهنین بر سرش زدند که از اسب بر زمین افتاد. اباعبدلله(ع) سراسیمه خود را بر پیکر قطعه قطعه برادر رساند. دشمن کمی به عقب رفت. امام(ع) برای دومین بار، بعداز مرگ برادر عزیزش، گریه کرد و فرمود:
«اکنون دیگر پشتم شکست.»
*حدود ساعت ۱۵:۰۰*
امام(ع) به طرف خیمهها برگشت تا خداحافظی کند. همچنین پیراهنش را پاره پاره کرد و پوشید تا بعدا در وقت غارت کردن توسط دشمن برهنهاش نکنند.
وقت وداع با اهل بیت، کودک شیرخوارهاش علی اصغر(س) را به میدان برد تا او را سیراب کند که به تیر حرمله کشته شد.
امام(ع) به میدان رفت اما کمتر کسی حاضر به مقابله با ایشان میشد. بعضی تیر میانداختند و بعضی از دور نیزه پرتاب میکردند.
شمر و ۱۰ نفر به مقابله با امام(ع) آمدند.
بعداز شهادت امام(ع)، بر پیکر مبارکش جای ۳۳ زخم نیزه و ۳۴زخم شمشیر شمرده شد.
در مقاتل نوشتهاند: زمانی که امام(ع) در آستانه شهادت بود، کسی جرأت نمیکرد به سمت ایشان برود، اهل حرم از صدای اسب ایشان (ذوالجناح) متوجه شده و بیرون دویدند. کودکی به نام عبدالله بن حسن(ع) دوید و به طرف مقتل امام آمد. او را در بغل عمویش کشتند. امام ناراحت شدند و کوفیان را نفرین کردند:
«خدایا باران آسمان و روییدنی زمین را از ایشان بگیر!»
*۱۶:۰۶ مقارن با اذان عصر*
وقت شهادت امام(ع) را وقت نماز عصر گفتهاند. روایت تاریخ طبری به نقل از وقایعنگار لشکر عمر سعد چنین است: «حمید بن مسلم گوید: پیش از آن که حسین(ع) کشته شود، شنیدم که میگفت:
«به خدا پس از من، کسی را نخواهید کشت که خداوند از کشتن او، بیش از کشتن من بر شما خشم آرد.»
گوید: آنگاه شمر میان کسان بانگ زد که «وای بر شما! منتظر چیستید؟ مادرهایتان به عزایتان بنشینند، بکشیدش!»
گوید در این حال سنان بن انس حمله برد و نیزه در قلب امام(ع) فرو برد...
*حدود ساعت ۱۷:۰۰*
بعداز شهادت امام(ع)، عدهای لباسهای آن حضرت را غارت کردند که نوشتهاند تمام این افراد، بعدها به مرضهای لاعلاج دچار شدند.
غارت عمومی اموال امام حسین(ع) و همراهانش آغاز شد. عمر سعد ساعتی بعد دستور توقف غارت را داد و حتی نگهبان برای خیمهها گذاشت.
یکی از شیعیان بصره به اسم سوید بنمطاع بعداز شهادت امام(ع) به کربلا رسید و برای دفاع از حرم امام(ع) جنگید تا شهید شد.
*نزدیک غروب آفتاب*
سر امام(ع) را از بدن جدا میکنند و به خولی میدهند تا همان شبانه برای ابن زیاد ببرد.
آنگاه، به دستور عمر سعد، بر بدن مطهر امام(ع) و یارانش اسب میدوانند تا استخوانهایشان هم خرد شود.
*۱۸:۴۹ مقارن با اذان مغرب*
داستان روز غمانگیز عاشورا، اینطور تمام میشود! در حالی که عمر سعد دستور نماز جماعت مغرب را میداده، سنان بن انس بین مردم میتاخته و رجز میخوانده که «افسار و رکاب اسب مرا باید از طلا بکنید! چرا که من بهترین مردمان را کشتهام!»
*السلام علی الحسین وعلی علی بن الحسین وعلی اولادالحسین وعلی اصحاب الحسین،*
*الالعنة الله على القوم الظالمين من الاولين والاخرين*
*دعای خیر شما را مسئلت دارم، "التماس دعا"*
هدایت شده از حال خوب...
✅ قبول قطعنامه 598 و حال و هوای رزمندگان در آن ایام
🖋 موسی قمرزاده؛ جانباز دفاع مقدس و استاد سطوح عالی
#یادداشت_مهمان
🔸 تیرماه ۱۳۶۷، یکی دو هفته بود در آبادان مستقر شده بودیم و مقدمات کار شناسایی و دیدبانی را فراهم میکردیم، قرارگاه لشکر تازه داشت مستقر میشد.
یک سوله بزرگ که وسطش یک راهروی نسبتا طولانی داشت و دوطرف این راهرو سنگرهای بزرگ بتونی قوسیشکل قرار داده بودند. هر چند سنگر برای یکی از واحدهای ستادی بود که کمکم مستقر میشدند. هوا خیلی گرم بود و مردادماه خوزستان و آبادان و خرماپزان؛ داخل سوله ولی خنک بود و آرام. روزها خیلی معمولی در حال گذشتن بود و بچههای اطلاعات هم مشغول عمدتا دیدبانی در حاشیه اروند بودند.
🔹 یک روز (۲۷ تیر) وقتی رسیدم قرارگاه، نزدیک ظهر بود، حال و هوای عجیبی بر سنگرها حاکم بود!
❗️هنگام ورود به راهرو، صدای گریه رزمندگان داخل سنگرها، فضا را پر کرده بود!
لابلای گریهها بعضی بلندبلند و با فریاد حرفهایی میزدند؛ از اینکه «خبر دروغ است، این خدعه دشمنان است، امکان ندارد، این اتفاق افتاده باشد حتما یا کودتا شده یا امام را ...، مگر میشود امام باشد و چنین اتفاق و تصمیمی گرفته شود؟!»
♨️ هیچیک از این پرسشها پاسخی نداشت، برای همین گریه و نالههای سنگین بود که جایش را میگرفت. تازه متوجه شدم خبر چیست: «قطعنامهی ۵۹۸ را امام پذیرفته و جنگ تمام شده است!» التهاب همراه با ابهام همه را گرفته بود و بیتابی برای شنیدن اخبار ساعت ۱۴ رادیو در آن روز وصفناشدنی بود. انتظار رنجآوری بود تا اینکه ساعت اخبار رسید و گوینده خبر، خبری که همه انتظار تکذیبش را داشتیم تأیید کرد! ناله و صدای گریههای بچهها فرصت شنیدن ادامه خبرها را نمیداد، باوجود اعلام رسمی خبر، ولی اکثرا بازهم باور به راستبودن آن نداشتند، گاهی جر و بحثی هم سر این قضیه میشد، دو روزی که از اعلام خبر تا انتشار پیام امام گذشت، برای ما به اندازه دو سال بود؛ ولی وقتی پیام امام خوانده شد خیلی فرق کرد. اینبار جوهر گریهها و ضجهها خیلی متفاوت بود: «یعنی جنگ تمام شد و ما شهید نشدیم؟!»
اخبار ساعت ۱۴ مورخ ۲۹ تیر ۱۳۶۷ نیز حال و هوای دیگری داشت، با «جملهجمله پیام امام» که توسط گویندهی رادیو خوانده میشد موج گریه و ناله و ضجه بالا میگرفت و از عمق جانشان اشکهای حسرت سرازیر میشد، برخی نیز سر در گریبان داشتند و ترجیح میدادند با خلوت و سکوت در گوشه سنگر همنشین باشند.
✅ عصر همان روز در محوطه قرارگاه با یکی از دوستان میان نخلستان قدم میزدیم جملهای گفت که دلم را تا حدودی آرام کرد. گفت:
«خدا را شکر که تا پایان جنگ زیر نظر و فرماندهی امام پای جنگ ایستادیم و لحظهای شک و تردید نکردیم.»
📌 قسمتهایی از پیام امام راحل در فرستهی بعد تقدیم میشود👇🏻
#قطعنامه_598
🇮🇷 كانال حال خوب...👇
https://eitaa.com/halekhoooooooooooooob
#معرفی_کتاب
گفتم آقای رئیسی چرا تیم رسانه ای شما اینقدر ضعیفه؟ اینقدر کارهای بزرگ انجام می دهید و مردم متوجه نمی شوند.
اینطور باشه دور بعد رأی نمی آورید.
نگاهی به من انداخت و گفتند: بخوام رسانه رو قوی کنم باید مرتب از خودم تعریف کنم و کار خوبی نیست.
اما برای دور بعد نام من رو توی نامزدها نخواهی دید.
باتعجب گفتم چرا؟
گفت: وقتی آمدیم اوضاع کشور واقعا بحرانی بود و خدا لطف کرد شرایط بهتر شد و کشور از لبه پرتگاه دور شد، الان دیگه هرکی رئیس جمهور بشه مشکلی نخواهد داشت.
📚کتاب رئیسی روحانی بود. اثر گروه شهید هادی
هدایت شده از مهارتهای دقتورزی و تدبر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰شگفتی های بدن انسان
👤اینها در بدن شماست
۳۷ تریلیون سلول از۲۰۰ نوع مختلف
۱۰۰ میلیارد سلول پوستی
۱۰۰ میلیارد سلول عصبی در مغز
۶۰ میلیون گیرنده حسی
اگربافتDNAشمارابازکنند۱۵هزار میلیارد مایل امتداد پیدا میکند،یعنی باندازهایکهتا پلوتون برویو برگردی
۴۲ میلیارد رگ خونی
۳۰ تریلیون گلوبول قرمز
۲۳هزاربارتنفس و۱۱۵هزارضربان قلب درروز
انرژییای که قلب روزانه تولید میکند می تواند یک کامیون رو تا۳۲ کیلومتر جابجا کند
۲۳ هزار لیتر بزاق دهان که میشود ۲ استخر بزرگ را پر از آب کرد
۱۲۷ میلیون سلول شبکهای چشم که...
۱۲۰ میلیون گیرنده نوری قوی
۱۰۰۰ گیرنده بویایی و ....
🌸آفریدگار متعال میفرماید:
أَوَلَا يَذْكُرُالْإِنسَانُ أَنَّاخَلَقْنَاهُ مِنقَبْلُ وَلَمْيَكُ شَيْئًا
آیا انسان متذکر نمیشود که ما او را از زمانی که هیچ نبود (معدوم بود) آفریدیم
📖سوره مریم آیه ۶۷
آیاانسانبهزندهشدنوحیاتمجددخودشک دارد؟!
🌐#کانال_انسان_شناسی
🆔@ahmad_shahgoli
هدایت شده از ساخت ایران|حسین مهدیزاده
noormags-اقتباس_انحلالی؛_شیوه_ی_بهره_مندی_از_دستاوردهای_تمدن_غرب_بر_پایه_اندیشه_ی_فرهنگست-1311318_42568 (1).pdf
613.1K
در دهه 80 حضرت استاد خسروپناه کتابی با عنوان جریان شناسی فکری منتشر کردند که در ضمن آن فرهنگستان را نیز نقد کردند. در آستانه عید نوروز سال 90 یا 91 جمعی از دوستان در ضمن مقالاتی، هر کس یکی از نقدهای ایشان به فرهنگستان را پاسخ داد.
بعد از پایان مقاله من تلاش کردم آن مقاله را در قالب علمی-پژوهشی منتشر کنم تا هم این قالب را یاد بگیرم و اینکه آن زمان با خودم می گفتم که اگر این کتاب یک کار علمی و معتبر است و برای نویسنده اش اعتبار علمی در نهاد علم و فرهنگ ایران آورده، حتما پاسخ به آن یک مقاله رسمی علمی در نهاد علم ایران باید تلقی شود! لذا 26 بار آنها را برای مجلات مختلف ویرایش کردم و در نوشتن مقاله علمی-پژوهشی به مقام اجتهاد رسیدم اما آخر سر چاپ نشد که نشد!☺️
در این فرآیند بسیار یاد گرفتم که چه مقالاتی و توسط چه کسانی و با چه اسلوبی در مجلات علمی-پژوهشی ایران چاپ می شود و اساسا این مقاله، به چه علت، جذابیتی برای چاپ رسمی ندارد!
در سال 96 در ضمن هفته های تمدن نوین اسلامی با قول مساعد اینکه مقاله شما بصورت علمی-پژوهشی پذیرش خواهد شد، این مقاله منتشر شد. اما بعد از انتشار، ناشر محترم عذرخواهی کرد که ما نتوانستیم برای شماره ای که مقاله شما چاپ شد، مجوز علمی-پژوهشی بگیریم!
خلاصه این بود داستان 5 سال تلاش من برای چاپ یک مقاله علمی-پژوهشی رسمی در پاسخ به یک سوال معروف در نقد فرهنگستان! خلاصه دوستان خیلی داغ نکنن که چرا فرهنگستان در نهادهای رسمی علم زیاد حاضر نمی شود!
🆔 @social_theory
هدایت شده از 🔸️راهبری فرهنگ🔸️
مناظره تلویزیونی
"مفهوم شناسی مردم سالاری"
با حضور حجت الاسلام علی مهدیان
و جناب آقای محمد قوچانی
شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳
ساعت ۲۲:۳۰
شبکه چهار سیما
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید.
@rahbariefarhang
هدایت شده از بیداری قم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹نحوه استفاده از کارت ملی به جای کارت عابربانک با دستگاهای خودپرداز
ممکنه یه جایی به کارتون بیاد...👌
@bidari_qom
هدایت شده از مدیا استاد هادیزاده
سخنرانی استاد هادی زاده_ روایت علامات مومن.mp3
19.86M
🔺علامات مومن در کلام سید الساجدین علیهالسلام 🏴 👌
#استاد_محمدتقیهادیزاده زید عزه
📆 ۱۴۰۳۰۴۲۸
🔺این صحبت استاد هادیزاده حول علائم مومن از بهترین و کاربردی ترین تحلیلهایی است که از کلام معصوم ارائه شده است که همراه با مثال های کاملا ملموس و قابل فهم است. این تحلیل های دقیق در مرحله اول موجب میشود انسان نظارت دقیق تری روی رفتارهای خودش داشته باشد و بتواند خودش را در بعد ایمان نقد بزند.
🔺به علاوه راهکارهای استاد جهت رفع مشکلاتی مانند شتاب، بیصبری و ... که دامان ما و نسل جوان امروز ما را گرفته بسیار کلیدی و راهگشاست.
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از فرزندان روح الله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 شِمر و زُهیر در میدانِ خیر و شر
🎥 استاد رحیم پور ازغدی
#طرف_درست_تاریخ
بله | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
هدایت شده از فارس پلاس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 ایران، بزرگترین تولید کننده برق از فاضلاب در خاورمیانه!
@Fars_plus
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🖼 #معرفی_کتاب | فتح خون
🔹در کاروان فتح خون چه رازی است که هر آن کس که به آن میپیوندد، جز زیبایی نخواهد دید؟! کتاب را با چشمانی که نمِ غمِ انسان شدن از آنها جاری است ورق میزنم. ، صفحات و کلمههای آ سِد مرتضی را نفس میکشم. انگار همین جاست، همین حوالی، همین محرم. انگار که نشسته باشد برای پیوند زدن مُحرمیهای سال یک هزار و چهارصد و سه به مُحرمیهای سال شصت و یکم هجری شمسی.
🔍 ادامه را بخوانید:
khl.ink/f/57028
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ۳۱ تیرماه با رهبر انقلاب دیدار میکنند
🔹️رئیس و نمایندگان دورهی دوازدهم مجلس شورای اسلامی، صبح یکشنبه ۳۱ تیرماه ۱۴۰۳ با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیتالله خامنهای رهبر انقلاب اسلامی دیدار خواهند کرد.
🔹️این دیدار طبق روال مرسوم سالیانه و نیز به مناسبت آغاز به کار دورهی جدید مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.
💻 Farsi.Khamenei.ir
🗓۳۱تیر۱۳۵۷/رحلت مرجعمجاهد
🏳آیةاللهملاعلیمعصومیهمدانی
💠رهبرانقلاب
‼️آن چیزی که نظر من را در شخصیت مرحوم آقای آخوند ملاعلی معصومی همدانی جلب کرد، منهای همهی این فضایل معنوی که ایشان دارند، این است که یک مجتهد عالی مقامی مثل آقای آخوند ملاعلی که در هر حوزهای میرفت، بلاشک یا در رأس قرار میگرفت، یا جزو رؤوس بود -اگر ایشان در ادوار آقای گلپایگانی و آقای داماد به قم میآمدند، حداقل این طور نبود که در سایه قرار بگیرند؛ آن هم با آن شخصیت اثباتی قوی! غیر از عالم ثبوت، از لحاظ اثبات هم آدمی قوی بود. این آدم به همدان میرود و ساکن میشود. این کار ایشان در نظر من خیلی مهم آمد که یک مرجع تقلید، این گونه باشد! ای کاش ما سیرهی عملی بزرگانی مثل آقای آخوند ملاعلی معصومی را ببینیم، تا سیره ایشان امروز هم جریان پیدا کند، بزرگانی بروند و در شهرهایی بمانند. بگذاریم اساطین علم در همهی بخشهای این کشور باشند، در همهی شهرها حوزههای علمیهی حقیقی و مجتهد پرور به وجود بیاید، و مردم در هر جا به رکن رکینی مثل آقای آخوند ملاعلی متکی باشند. اگر چه حالا امثال ایشان خیلی هم زیاد نیستند؛ اما به هر حال چنین شخصیتهایی در شهرهای کشور باشند، این خیلی با ارزش است. خداوند انشاءالله درجات ایشان را عالی کند. تجلیل از ایشان، بلاشک تجلیل از علم و تقوا و معنویت و اخلاص، و کار بسیار بزرگی است؛ کار با ارزشی است! ۷۷/۵/۳
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini