هدایت شده از حسینیه شهید محسن
🌷 #شهید_محسن_حججی 🌷
🌹خاطره خواندنی غیورمردی که پیکر شهید حججی را شناسایی کرد که بود؟👌
🌷سردار مدافع حرم «حاجمهدی نیساری» که در شب ۲۱ ماه رمضان آسمانی شد!فردی بود که برای شناسایی پیکر «شهیدحججی» به مقر داعش رفت و از «سیدحسن نصرالله» لقب #پهلوان_مقاومت را گرفت.
🌷ماموریت ویژه سردار نیساری برای شناسایی پیکر مطهر شهید محسن حججی:
🔺بعد از شهادت حججی تا مدتها، پیکر مطهرش در دست داعشیها بود تا اینکه قرار شد حزبالله لبنان و داعش، تبادلی انجام دهند.
🔻بنا شد حزبالله تعدادی از اسرای داعش را آزاد کند. داعش هم پیکر محسن و دو شهید حزبالله را تحویل بدهد و یکی از اسرای حزبالله را آزاد کند.
به من گفتند:
«میتوانی بروی در مقر داعش و پیکر محسن را شناسایی کنی؟»
🔻میدانستم میروم در دل خطر و امکان دارد داعشیها اسیرم کنند و بلایی سرم بیاورند اما آن موقع، محسن برایم از همه چیز و حتی از جانم مهمتر بود. قبول کردم. با یکی از بچههای سوری بهنام حاج سعید از مقر حزبالله لبنان حرکت کردیم و به طرف مقر داعش رفتیم.
🔻در دل دشمن بودیم. یک داعشی که دشداشه سفید و بلند پوشیده بود و صورتش را با چفیه قرمز پوشانده بود، با اسلحه ما را میپایید.
🔻پیکری متلاشی و تکهتکه را نشانمان داد و گفت: «این همان جسدی است که دنبالش هستید!» میخکوب شدم. از درون آتش گرفتم. مثل مجسمه، خشک شدم.
رو کردم به حاج سعید و گفتم:
«من چهجوری این بدن را شناسایی کنم؟! این بدن اربا اربا شده، این بدن قطعه قطعه شده!»
بیاختیار رفتم طرف داعشی. عقب رفت، اسلحهاش را مسلح کرد و کشید طرفم. داد زدم: «پستفطرتا، مگه شما مسلمون نیستید؟! مگه دین ندارید؟! پس کو سر این جنازه؟! کو دستهاش؟!»
🔺حاجسعید حرفهایم را تندتند برای آن داعشی ترجمه میکرد. داعشی برای آنکه خودش را تبرئه کند، میگفت:
«این کار ما نبوده. کار داعش عراق بوده.»
دوباره فریاد زدم:
«کجای شریعت محمد آمده که اسیرتان را اینجور قطعه قطعه کنید؟!»
داعشی به زبان آمد و گفت:
«تقصیر خودش بود. از بس حرص مون رو درآورد. نه اطلاعاتی بهمون داد، نه گفت اشتباه کردهام و نه حتی کوچکترین التماسی بهمون کرد که از خونش بگذریم. فقط لبخند میزد!»
هرچه میکردم پیکر قابل شناسایی نبود. به داعشی گفتیم: «ما باید این پیکر رو برای شناسایی دقیق با خودمون ببریم.»
اجازه نداد. با صدای کلفت و خشدارش گفت:
«فقط همینجا.»
نمیدانستم چه بکنم. شاید آن جنازه، پیکر محسن نبود و داعش میخواست فریبمان بدهد.
✨در دلم متوسل شدم به حضرت زهرا علیهاالسلام. گفتم:
«بیبی جان! خودتون کمکمون کنید، خودتون دستمون رو بگیرید. خودتون یه راه چاره بهمون نشون بدید.»
⚡️یکباره چشمم افتاد به تکهاستخوان کوچکی از محسن. ناگهان فکری توی ذهنم آمد. خودم را خم کردم روی جنازه و در یک چشم بههم زدن، استخوان را برداشتم و در جیبم گذاشتم! بعد هم به حاجسعید اشاره کردم که برویم.
🔺نشستیم توی ماشین و سریع برگشتم سمت مقر حزالله. از ته دل خدا را شکر کردم که توانستم بیخبر از آن داعشی، قطعه استخوانی را با خودم بیاورم.
وقتی برگشتیم به مقر حزبالله، استخوان را دادم تا از آن آزمایش DNA بگیرند.
دیگر خیلی خسته بودم. هم جسمی و هم روحی. واقعا به استراحت نیاز داشتم.
فردای آن روز حرکت کردم سمت دمشق. همان روز خبر دادند که جواب DNA مثبت بوده و نیروهای حزبالله، پیکر محسن را تحویل گرفتهاند.
🔺به دمشق که رسیدم، رفتم حرم بیبی حضرت زینب علیهاالسلام. وقتی داخل حرم شدم، یکی از بچهها آمد و گفت:
«پدر و همسر شهید حججی به سوریه آمدهاند. الان هم همین جا هستن، توی حرم.»
من را برد پیش پدر محسن که کنار ضریح ایستاده بود. پدر محسن میدانست که من برای شناسایی پسرش رفته بودم.
تا چشمش به من افتاد، جلو آمد و مرا در بغل گرفت و گفت:
«از محسن خبر آوردی.»
🔺نمیدانستم چه بگویم. بگویم یک پیکر اربا اربا را تحویل دادهاند؟! بگویم یک پیکر قطعه قطعه شده را تحویل دادهاند؟! بگویم فقط مقداری استخوان را تحویل دادهاند؟
گفتم:
«حاجآقا، پیکر محسن مقر حزبالله لبنانه. برید اونجا خودتون ببینیدش.»
گفت:
«قَسَمَت میدم به بیبی که بگو.»
التماسش کردم چیزی از من نپرسد. دلش خیلی شکست.
✨دستش را انداخت میان شبکههای ضریح حضرت زینب علیهاالسلام و گفت:
«من محسنم رو به این بیبی هدیه دادم. همه محسنم رو. تمام محسنم رو. اگه بهم بگی فقط یه ناخن یا یه تار مویش رو برام آوردی، راضیام.»
وجودم زیر و رو شد. سرم را انداختم پایین. زبانم سنگین شده بود. به سختی لب باز کردم و گفتم:
«حاجآقا، سر که نداره! بدنش رو هم مثل علیاکبر علیهالسلام اربا اربا کردن.»
هیچ نگفت. فقط نگاه کرد سمت ضریح و گفت:
✨«بیبی، این هدیه رو قبول کن.»
▫️هرگزشهدا را فراموش نکنیم
روحش شاد یادش گرامی 🤲
📆 ۱۸ مرداد شهادت
#شهید_محسن_حججی گرامی باد.
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از رب الناس/بقلم علیرضا کمیلی
❌ درباره ادبیات تکفیری «جبهه پایداری»
فیلم اخیری که از جناب آقای فیاضی، از سران موسسه امام قم در تصریح کافر بودن دکتر علی شریعتی و ملعون بودن خاتمی و هاشمی نشر شده بار دیگر زاویه های فکری این جریان با تفکر رهبران انقلاب اسلامی را به خوبی نشان داد. ضدیت این جریان با شریعتی یک نماد از نوع تفکر متمایز آنان است که می توانید به حاشیه رهبری بر کتاب جریانهای رسول جعفریان مراجعه کنید. یادم هست یکبار جناب پناهیان هم خیلی تند علیه شریعتی سخن گفت و این حاشیه را نخوانده بود!
یادم هست قبل از این حاشیه شجاعانه وقتی در طرح ولایت با این آقایان از مصاحبه رهبری درباره شریعتی و لزوم جمع بین او و مطهری حرف می زدیم، با سادگی میگفتند آن مصاحبه آقا مربوط به قبل از کشف اسناد ساواک بوده! یعنی رهبری را هم مثل خودشان، اینقدر گیج می دیدند که حامی مهره ساواک بوده و خبر نداشته است!!
نگاه صفر و یکی ندارم و معتقد نیستم جریان فکری موسسه امام که جبهه پایداری از دل آن بیرون آمده اساسا منحرف است ولی دیدم که واسپاری فکر بچه های بسیج دانشجویی از طریق اجرای گسترده «طرح ولایت» به توسعه این جریان نیز کمک کرد! برخی مباحث این طرح البته انصافا مفید بود ولی نوع تقریر آنان از برخی امور، متفاوت از نگرش رهبری بود.
بعنوان مثال یکی از مهمترین مسایل این جریان «تغییر اولویت» در ذهن بدنه انقلابی دانشجو بود. زمانی که رهبری در دوره اصلاحات، به جنبش دانشجویی تاکید بر توجه به مسأله عدالت داشتند و آنرا اولویت اول کشور نامیدند، اینها مهمترین مسأله را نقد نظری جریان غربگرا معرفی میکردند و دغدغه رهبری را درک و ترویج نمیکردند لذا بسیج دانشجویی دیر به این گفتمان پیوست!
اساسا مهمترین آسیب این جریان در نقاطی بود که وارد تحلیل های اجتماعی و سیاسی شد! وقتی افرادی با نگاههای کلامی و بدون شناخت درست از میدان و البته با زاویه نگاه بسته وارد تحلیل مسایل سیاسی اجتماعی می شوند چنین برخوردهای را هم شاهد خواهیم بود.
📍 @komeilialireza
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻دینشناسیِ دینستیزانۀ شریعتی:
تولّد ماتریالیسمِ دیالکتیک در دامان اسلام
🖊مهدی جمشیدی
۱. من در سالهای اخیر، پژوهشی را با عنوان «استاد مطهری و چپهای ایرانی» نگاشتهام که در قالب کتاب، منتشر خواهد شد. در فصلی از این کتاب، به ماجرای تقابل و تعارض استاد مطهری با علی شریعتی پرداختهام و بهگمانم، تمام یا اغلب مواضع استاد مطهری را دربارۀ شریعتی در آن آوردهام. پیش از این هم به سبب مناقشهها و مباحثههایی که وجود داشت، این مسأله را از نظر بسیاری از بزرگان و اصحاب معرفت، مطالعه و دربارۀ آنها تأمّل کردهام. به جز این، در دورۀ کوتاهی از حیات فکریام نیز اندک تمایلی به نوشتههای شریعتی داشتهام و آنها را با دقت مطالعه کردهام.
۲. استاد مطهری، چندی پس از آنکه شریعتی را به حسینیۀ ارشاد دعوت میکند، بهتدریج درمییابد که تفکّر شریعتی، آغشتۀ به «ماتریالیسمِ دیالکتیک» است و او در حقیقت، سرباز همان دشمنی که مطهری برای مبارزه با آن، شریعتی را به حسینیه فراخوانده است. از سوی دیگر، مطهری درمییابد که شریعتی، انحرافها و التقاطها و کجاندیشیهایش را پذیرا نیست و میخواهد به مسیر خویش ادامه بدهد. شریعتی که اینک، قدرت اجتماعی یافته و مخاطبانش حتی از مطهری نیز فروزنی گرفتهاند، دیگر حاضر نیست دینفهمیِ خود را ذیل نظارت مطهری، تعریف کند. از جمله دلایل اصلیِ کنارهگیری مطهری از حسینیۀ ارشاد، همین خطی بود که شریعتی در پیش گرفت؛ چیزی که «مارکسیسمِ اسلامی» خوانده میشد. طرح شریعتی، «پروتستانتیسم اسلامی» بود و نه «بازگشت به خویشتن اسلامی»، و مطهری، این حقیقت را فهمیده بود و نمیتوانست نسبت به آن بیتفاوت باشد.
۳. مطهری در حاشیۀ کتابهای شریعتی، نکتههای انتقادی و چالشیای نگاشته که در سالهای اخیر، سه جلد از آنها منتشر شدهاند. این مواضع، «صریح» و «گزنده»اند؛ چنانکه در آنها، مطهری هم از آفات اخلاقی شریعتی میگوید و هم از آفات اعتقادی او. در بخش فکری، مطهری بارها تصریح میکند که گفتههای شریعتی، دربردارندۀ «انکار دین» است و با «ضروریّات دین»، نمیخواند. مطهری تأکید میکند که شریعتی، «نگاه ابزاری» به دین دارد و برای وی، دین و غیردین، همعرض هستند. به دلیل فشارهای اجتماعی که حامیان متعصّب شریعتی ایجاد کرده بودند، مطهری هرگز نمیتوانست این مواضع را عیان کند، اما خوشبختانه این یادداشتهای شخصی، به جا مانده و امروز میتوان بهروشنی فهمید که مطهری، وی را فردی التقاطی میدانسته که از مرزهای قطعیّات دین، عبور کرده بود. اگر نامۀ محرمانۀ مطهری به امام خمینی را نیز به این مواضع اندرونی وی اضافه کنیم، داستان بسی غمانگیزتر نیز میشود؛ آن نامۀ تند و صریح، تفکّر شریعتی را یک بحران بزرگ و انحطاط جدّی نشان داد که بلای جان دین و تفکّر دینی در ایران شده است.
۴. بهنظرم تنها کسیکه نقدهایش به شریعتی در آن دورۀ تاریخی، در پوسته و ظاهر متوقف نمانده بود و همانند مطهری، عمق و اتقان معرفتی داشت، استاد مصباح بود. وی بهصورتی عجیب، موضعی مطابق مطهری داشت و هر دو، یک سخن را میگفتند. دیگران، یا چنین درکی نداشتند و انحراف و التقاط را تشخیص نمیدادند، و یا حسّاسیّت چندانی نداشتند و ستیز با التقاط، دغدغۀ اصلیشان نبود. خصوصیّت «التقاطستیزی»، یکی از وجوه اشتراک مطهری و مصباح بود؛ با اینکه این دو، آمدوشد چندانی با یکدیگر نداشتند. به یاد دارم که یکبار از استاد مصباح پرسیدم که شما ارتباط جدّی و مستمر با استاد مطهری داشتید؟ ایشان با همان تواضع همیشگی پاسخ دادند که: من در زمان، بچه بودم و با ایشان، فاصلۀ فراوان داشتم. کسانیکه امروز، استاد مصباح را به دلیل مخالفت با شریعتی ملامت میکنند، نمیگویند که موضع مطهری، تندتر از او بود.
۵. اگر شریعتی در دهۀ پنجاه، یکی از پرچمداران التقاط «اسلام» و «مارکسیسم» بود و بدینجهت، تباهی و ضلالت آفرید و نقش منفی و مخرّب ایفا کرد، در دهۀ هفتاد و هشتاد که مارکسیسم از سکه افتاده بود و لیبرالیسم در جامعۀ ایران، غوغا انگیخته بود، التقاط «اسلام» با «لیبرالیسم»، رونق یافته بود. این التقاط، سه لایۀ موازی و فزاینده داشت: عبدالکریم سروش در حلقۀ کیان، مسیر «لیبرالیسم معرفتی» را در پیش گرفت و به قبض و بسط معرفت دینی و نسبیّت فهم دینی و پوپریسم رسید؛ اکبر هاشمیرفسنجانی در دولت سازندگی، مسیر «لیبرالیسم اقتصادی» را انتخاب کرد و به تعدیل اقتصادی و اقتصاد آزاد و اشرافیّت و تکنوکراتیسم و ثروتهای بادآورده رسید؛ محمد خاتمی نیز در دولت اصلاحات، مسیر «لیبرالیسم سیاسی» را پیمود و به دموکراتیزاسیون و تساهلوتسامح و اباحهگری و سکولاریسم رسید. برداشت من این است که تعبیر «واگراییهای دهۀ هفتاد» که آیتالله خامنهای به کار برده است، اشارۀ هوشمندانه به همین خطِ التقاطیِ سهلایه است.
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
هر زائر یک لیوان با دوام
🥃🥛🥃🥛🥃🥛🥃🥛🥃
در سال گذشته تعداد موکب هایی که لیوان یکبار مصرف استفاده میکردند نسبت به سال قبل بیشتر شده بود و معضل زباله مشهود بود . اگر 2 میلیون زائر ایرانی هر کدام در روز 20 لیوان دور بریزند، در طی یک هفته تعداد 280 میلیون لیوان مصرفی تبدیل به کوهی از زباله می شود و هزینه زیادی هم به برادران عراقی تحمیل می کند.
👌 اما اگر هر زائر یک لیوان ترجیحا استیل درب دار همراه داشته باشند ضمن رعایت بهداشت از تخریب محیط زیست جلوگیری میشود.
17.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نماهنگ «طوفان الاربعین» با صدای ابوذر روحی
@jahaannews
jahannews.com
هدایت شده از فارس پلاس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📱 صحنه آخرالزمانی در غزه!
آوارگان خان یونس در بین آوارها، از این طرف به آن طرف آواره می شوند. / عبدالله گنجی
@Fars_plus
هدایت شده از | اندکی اندیشه |
شماره ۳۱ مجله #ترجمان با پرونده ای انتقادی درباره مواجهه انسان امروز با #حیوانات_خانگی منتشر شد.با توجه به فراگیر شدن استفاده از حیوانات در جامعه ما، آشنایی با مباحث نظری در این زمینه لازم است. با طرح برخی سخنان شعاری، نمی توان بر روی دارندگان اینگونه حیوانات تاثیر گذاشت.
طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
❌ درباره ادبیات تکفیری «جبهه پایداری» فیلم اخیری که از جناب آقای فیاضی، از سران موسسه امام قم در
سلام
١. امثال آقای کمیلی از جریان پایداری تندتر و رادیکال ترند. کسانی که «التزام عملی به ولی فقیه» را که برآمده از نظریه ولایت فقیه است، بی هیچ دلیلی به «التزام نظری به ولی فقیه» توسعه داده اند و جای نفس کشیدن به هیچ اندیشمندی را نمی دهند و بی اعتنا به اقتضائات ساحت اندیشه و اندیشه ورزی، هر کسی را که متفاوت از رهبری بیاندیشد، متهم می کنند.
٢. این دوستانِ مثلا ولایت مدار آیا حاضرند به نتایج این دست تحلیل هایشان ملتزم شوند؟ اگر قرار است شاخص درستی یا نادرستی قضاوت درباره شخصیت هایی چون شریعتی، اندیشه مقام معظم رهبری باشد، با قضاوت های بزرگانی مانند حضرت امام و شهید مطهری و... درباره این شخصیت چه می کنند؟! این تلاش برای «یکدست سازی اندیشه ها» بی شک نظرات مخالفِ اندیشمندان و بزرگان دیگر انقلاب را به چالش می کشد و راهی جز «توجیه گفته های آنان» و یا «نادیده گرفتن شان» و یا در مواردی اگر زور این برادران برسد - مانند آنچه درباره علامه مصباح شاهد هستیم - «متهم کردنشان» را باقی نخواهند داشت.
٣. این دوستان گرفتار یک رویه خودمتناقض هستند. از یکسو براساس تفاوتی که در نگاه علامه مصباح و مقام معظم رهبری درباره اندیشه دکتر شریعتی می بینند، شاخ و برگ های اندیشه علامه مصباح - مانند جبهه پایداری و طرح ولایت و... - را می زنند. از سوی دیگر توجه نمی کنند که حضرت آقا درباره اندیشمند مذکور و آثاری چون طرح ولایت، چه تمجیدها و تحسین ها و تأییداتی دارد. این ناتوانی در جمع کردن میان این دو نظر ناشی از این پیشفرض فاسد است که «همه باید در مسائل مختلف کشور مانند رهبری بيانديشند وگرنه، اندیشه شان نباید مطرح شود»!
۴. آیا رویه خود حضرت آقا در مواجهه با اندیشه ها و جریان های فکری کشور مانند این دوستان است؟!
کم شاهد بوده ایم که حضرت آقا نظرات خودشان را نظری در کنار سایر آراء بزرگان تعریف کرده اند و سعی در ضریب دادن به تمام جریان های فکری تعریف شده در چارچوب انقلاب اسلامی داشته و دارند؟!
بزرگترین خیانت به اندیشه رهبری همین تغییر رویه رهبری است؛ نگاه های یک چشمی به افراد و دیدگاه ها که جز اندیشه رهبری را بر نمی تاید و ظرفیت های اندیشگانی انقلاب اسلامی را - خلاف رویه رهبری - منزوی می نماید و دست انقلاب را در مواجهه با بدخواهان خالی می کند.
۵. باید ساحت «اندیشه ورزی» را از ساحت «ابراز اندیشه» تفکیک کرد. عرایضی که به طور خلاصه و در قالب چند نکته طرح شد، همگی در ساحت اندیشه و اندیشه ورزی است؛ وگرنه این حقیر هم ابراز مخالفت هایی چنین تند را در فضای کنونی جامعه پسندیده و به صلاح نمی دانم.🌹
✍محمدجواد درودی
هدایت شده از تدبیر|| امیرحسین نبی
14010431_صوت_برنامه_29_تیر_هفت_موتور_تولید_تبعیض_و_بی_عدالتی.mp3
40.19M
برای شناخت اقتصاد ایران
گوش دادن این صوت دکتر محسن خاکی رو پیشنهاد میکنم بهتون
خیلی خوب و روان تحلیل کرده
◀️ موضوع: بررسی هفت موتور تبعیض و بیعدالتی
🔸 حجت الاسلام محسن خاکی (عضو انجمن اقتصاد حوزه علمیه قم)
🗓پنجشنبه ۳۰ تیرماه ۱۴۰۱
تدبیر || امیرحسین نبی:
https://eitaa.com/joinchat/1926037857Ccd41af789c
هدایت شده از شیخ فرهاد فتحی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از آقا سوال میکنند که ما برای اسلام مبارزه میکنیم یا وطن؟!
ایشان میفرماید امروز ایران عزیز با اسلام یکی شده است و قابل تفکیک نیست.
تعبیر بنده این است که ایران مثل مادر است و اسلام مثل پدر یا بالعکس؛ کدام مهمتر است؟! موضوع ما باید ایران اسلامی باشد نه فقط اسلام آنچنانچه برخی حزب اللهی ها میگویند نه ایران آنچنانچه براندازان میگویند.
این اساس تفکر آقا است ، بخاطر همین هم ، در این سالها هم برای حفط تمامیت ارضی و پیشرفت ایران تلاش کرده است هم برای پیشرفت اسلام.
این مطلب خیلی مهم است، اگر این را در درونتان جا بندازید، خیلی مسائل حل میشود، اونوقت میفهمید وقتی رهبری میفرماید باید دولت ملی تشکیل داد یعنی دولت اسلامی. دولت ملی با اسلامی یکی است، اینا از هم جدا نمیشوند.
✔️ #شیخ_فرهاد | عضو شوید👇
https://eitaa.com/joinchat/1246560365Ca5e65155c1