هدایت شده از فضائل 🌙ماهمن علي علیهالسلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌✨امام علی علیهالسلام
در بیانات شیرین امام خمینی رحمةاللهعلیه
3⃣ علی #همهچیز ماست❣
#زهد
#عبادت
#سلحشوری
«کان ضرباته وترا» 💪
#عید_غدیر
🎁علی عليه السلام:
🔸 يَنبَغِي أن يكونَ الرجُلُ
مُهَيمِنا عَلى نَفسِهِ
مُراقِبا قَلبَهُ
حافِظا لِسانَهُ
سزاوار است كه آدمى
#نگهبان نفس خود و
#مراقب دل و
#نگهدار زبان خويش باشد.
📗غرر الحكم : ۱۰۹۴۷
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از فضائل 🌙ماهمن علي علیهالسلام
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
📜 #متن
💢 عشق مسیحیان به امیرالمؤمنین صلوات الله علیه
📌 برگرفته از قسمت اول برنامه ماه من - 25 فروردین 1400
یکی از عجایب روزگار این است که یک مورخ و ادیب برجسته ای به نام «ابن ابی الحدید» که حدود هشتصد سال قبل می زیسته است در مورد امیرالمؤمنین صلوات الله علیه می گوید: من در مورد آن مردی که غیرمسلمانها هم عاشقِ او بودند چه بگویم؟ [1]
مگر امیرالمؤمنین صلوات الله علیه چه ویژگی داشتند؟
پادشاهان روم و فرنگستان تصاویرِ امیرالمؤمنین صلوات الله علیه را در کنیسـه ها و عبادتگاه ها استفاده می کردند، نامِ امیرالمؤمنین علی صلوات الله علیه را روی شمشیرهای خودشان می نوشتند و تصویر ایشان را حَک می کردند که پیروز بشوند!
آیا در بین ما شیعیان که حضرت عیسی سلام الله علیه را اینقدر دوست داریم و ایشان را پیغمبر خدا می دانیم، شاعری هست که برای ایشان قصیده ای سروده باشد؟
حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب صلوات الله علیه چه ویژگی دارند که غیرمسلمانان هم نسبت به او اینطور واله شده اند؟
پی نوشت:
1 - شرح نهج البلاغه، جلد 1، صفحات 28 و 29 (و ما أقول في رجل تحبّه أهلُ الذمَّةِ عَلى تَكذيبهم بالنبوّة و تُعَظِّمه الفَلاسفة عَلى مُعانَدتِهم لأهل الملّة و تَصوَّر مُلوكُ الفِرنجِ و الروم صورتَه في بِيعِها و بُيوت عباداتِها حاملاً سَيفَه مشمراً لحربه و تَصوَّر مُلوكُ التُّرك و الدّيلم صورتَه عَلى أسيافِها كان عَلى سَيفِ عَضُدِ الدَّولَةِ بن بويَه و سَيفِ أبيه ركنِ الدّولة صورتُه و كان على سيف ألب أرسلان و ابنه ملكشاه صورتُه كأنَّهم يتفاءلون به النَّصرَ وَ الظَّفرَ.)
#امیرالمؤمنین
🌷🇮🇷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر قلّه مرتفع بود؛ دامنه زیبا میشود، دامنه سرسبز میشود، چشمههای جوشان از دامنه سرازیر میشود...
#تربیت
#اثر_بسیار_بزرگ
#مسئولیت
#محور_اعتقادات
#قلّه_مطهر
#قلّه_مرتفع
#دامنه_سرسبز
#چشمههای_جوشان
#افراد_منزه
#جامعهی_صالح
◀️ چهاردهمین شماره دوفصلنامه «پژوهشنامه روانشناسی اسلامی» منتشر شد. در این شماره می خوانید:
1️⃣ روانشناسی اسلامی؛ پیرو یا پیشرو؟ ✍️ سخن سردبیر
2️⃣ مرگ بانشاط؛ نگرشی نو به مسئله اضطراب مرگ با تکیه بر آموزههای اسلامی ✍️ مرضیه عبدالکریمی نطنزی / حبیباللّٰه یوسفی
3️⃣ رابطه بین ارزشهای اخلاقی بر مبنای راهبردهای نظری امام علی در نهجالبلاغه با راهبردهای مقابله با استرس در دختران شهر اصفهان ✍️ محمدباقر کجباف / سیده راضیه طبائیان / فرزانه نوری
4️⃣ مقایسه اعتماد بینشخصی و احساس مثبت به همسر بر اساس جهتگیری دینی کارمندان متأهل دانشگاه علوم پزشکی کرمان ✍️ محبوبه عسکریپور / مینا محسنی
5️⃣ عناصر دینی و روانشناختی کارآمد در فرایند پیشگیری از بیماری کرونا ✍️ علیاحمد پناهی
6️⃣ مقایسه رابطه هدفمندی اسلامی و ویژگیهای شخصیتی با رضایت از زندگی در طلاب و دانشجویان ✍️ محمدحسن حسینی / محمدرضا بنیانی / جواد مرادیدهنوی / عبداللّٰه رحیمی
7️⃣ نقش ابعاد هوش معنوی در سلامت روان دانشجویان دانشگاه پیام نور لامرد ✍️ مهدی امیری / زهره قائدی
◀️ نشریه «پژوهشنامه روانشناسی اسلامی» بر آن است تا آوردگاه آرا و اندیشه های فرهیختگان نواندیش و نظریهپرداز باشد و در همین راستا، پذیرای آثار پژوهشگران فرهیخته حوزوی و دانشگاهی است. علاقهمندان میتوانند برای ارسال مقالات پژوهشی خود و دریافت مقالات منتشر شده، از طریق سامانه نشریه به نشانی psychology.riqh.ac.ir اقدام کنند.
هدایت شده از دلنوشته های یک طلبه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چقدرررر مردم گل و فهمیده و اهل دلی داریم ☺️🌹
خیلی آرام و منطقی و خودمونی به سوال این بنده خدا جواب دادند.
#ارسالی_مخاطبین
#معرفی_نشریه
❇️دوفصلنامه علمی تخصصی مطالعات تربیتی و روانشناختی خانواده
🔘صاحب امتیاز: جامعة الزهرا سلام الله علیها
🔘مدیر مسئول: حجت الاسلام سید محمد مدنی بجستانی
🔘سردبیر: حجت الاسلام حسین رضائیان بیلندی
📌این نشريه با هدف ترویج پژوهشهای مرتبط با حوزه خانواده و ارائه الگوهای اسلامی ، در تلاش است با فراهم آوردن بستری مناسب جهت انتشار مقالات علمی دانش آموختگان و پژوهشگران، گام موثری در ارتقای سطح کیفی مطالعات و انعکاس برترین های پژوهشی بردارد. به مقالات پذیرفته شده نهایی کمک هزینه تالیف تقدیم خواهد شد.
👈 سامانه نشریه: mtr.jz.ac.ir
#نشریه_علمی
#روانشناختی
┏━━━🔸🔷🔸━━━┓
@pejooheshyar
┗━━━🔸🔷🔸━━━┛
💢 دانشکده معارف و انديشه اسلامی دانشگاه تهران *به مناسبت روز جهانی قدس* با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران، نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران، بسيج اساتید دانشگاه تهران، مرکز مطالعات عالی انقلاب اسلامی و انجمن علمی انقلاب اسلامی برگزار میکند:
*نشست علمی پایان صهیونیسم از منظر اندیشمندان غربی*
*زمان:* دوشنبه ۵ اردیبهشت
ساعت ۱۱ الی ۱۳
*مکان:* سالن امام خمینی (ره) دانشکده معارف و انديشه اسلامی
*ارائه دهنده:* سرکار خانم دکتر سقای بیریا عضو هیأت علمی دانشگاه تهران و مشاور امور بینالملل دانشکده معارف و انديشه اسلامی
🔹نشست به صورت حضوری و مجازی برگزار میگردد.
کارگاه رایگان ویراستاری و درست نویسی ✳️
✅ با تدریس دکتر بهادر باقری
شش جلسه ۹۰ دقیقهای
⏰ یکشنبهها ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۳
آغاز دوره: ۴ اردیبهشت ماه
شرکت حضوری: دانشگاه خوارزمی،
پردیس کرج، خانهی فرهنگ اتاق ۱۲
شرکت مجازی:
https://vc3.khu.ac.ir/culture-ex-3/
همراه با اعطای گواهی به شرکت کنندگان
توجه:
۱. این کارگاه به صورت رایگان برگزار میشود.
۲. ورود برای همگان آزاد است.
۳. نیازی به ثبت نام نیست.
۴. اگر به گواهینامه نیاز دارید، هنگام ورود
به سامانه، نام کامل و کد ملی خود را بنویسید.
✳️✳️✳️
@kanoon_khu
انتقادها باید در چهارچوب منطقی باشد. خود بنده هم به دولتهای گوناگون انتقادهایی داشتم، این انتقادها را همواره هم تذکّر دادهام، در هیچ موردی از آنچه به نظر من عیب بوده و جای انتقاد بوده است، از تذکّر خودداری نکردم؛ منتها این تذکّرات را در وضع مناسب و در موقعیّت مناسب و با شکل مناسب دادیم؛ یا پیغام دادیم، یا حضوری گفتیم، یا اصرار کردیم. تذکّردادن هیچ اشکالی ندارد امّا این تذکّر بایستی جوری باشد که اعتماد عمومی را از کسانی که مسئولند و مشغول کارند، سلب نکند؛ تذکّر دادن باید جوری باشد که موجب بیاعتمادی عمومی نشود، اهانت وجود نداشته باشد و روشهای خشمآلود وجود نداشته باشد؛ همه با برادری اسلامی به مسئلهی ارتباطِ میان دولت و ملّت نگاه کنند و با آن شیوه رفتار بکنند.۱۳۹۴/۰۱/۰۱
آمار تفصیلی از شهدای روحانی یکصد سال اخیر منتشر شد
http://www.dte.ir/portal/home/?news/660057/660130/834490/%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%B1-%D8%AA%D9%81%D8%B5%DB%8C%D9%84%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%B4%D9%87%D8%AF%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D8%AD%D8%A7%D9%86%DB%8C-%DB%8C%DA%A9%D8%B5%D8%AF-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%A7%D8%AE%DB%8C%D8%B1-%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1-%D8%B4%D8%AF
هدایت شده از | اندکی اندیشه |
✅یکی از تمرین هایی که در کلاس اخلاق فناوری اطلاعات (اَخفا) انجام می دهیم «موضوع شناسی و ایده یابی» با تمرکز بر روی #تصاویر مرتبط با فضای مجازی است. موارد زیر برخی از موضوعاتی است که توسط خواهران طلبه با توجه به تصویر زمینه استخراج شده است (با مقداری اصلاح):
♦️پیامدهای وابستگی شدید (اعتیاد) اعضای خانواده به فضای مجازی:
* بی احترامی فرزندان به والدین
* طلاق عاطفی و بی توجهی همسران نسبت به مراعات حقوق یکدیگر
* خودنمایی دختران در فضای مجازی
* غفلت فرزندان از توجه به یکدیگر
* اعتیاد کودکان به بازی های مجازی
* چالش پنهان کاری و فریب والدین توسط کودکان
* شکل گیری اعتماد به نفس کاذب در دختران
✍حسینعلی رحمتی
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
@harahmati
هدایت شده از | اندکی اندیشه |
✅ یکی دیگر از راه های «موضوع یابی و ایده پردازی اخلاقی» درباره فضای مجازی، بازخوانی آیات و روایات با توجه به مسائل اخلاقی این فضا است.
🔻به عنوان نمونه، در یک کار کلاسی، خواهران طلبه با توجه به حدیث ضمیمه، موضوعات زیر را پیشنهاد کردند:
1)تاثیر روزه داری بر خودکنترلی اخلاقی در فضای مجازی
۲ ) مصادیق روزه داری اعضا (چشم، دست و زبان) در فضای مجازی
۳) بهانه های موجه سازی ارتکاب رذائل اخلاقی در فضای مجازی
۴) نقش باورهای دینی در تشدید انگیزش اخلاقی کاربران فضای مجازی
۵)بررسی اخلاقی انتشار تصاویر غذا در فضای مجازی در ماه رمضان
✍️حسینعلی رحمتی
4 اردیبهشت 1401
@harahmati
هدایت شده از فارس پلاس
▪️خیلیها عادت کردند القای ناامیدی کنند که مردم بیدین شدند
نگاهی به حالوهوای کشور در #شب_قدر و محرم داشته باشید و ببینید همان افرادی که ظاهرشان از دید شما به بیدینی شبیه است هم حاضر در مجالس هستند
اگر رفتار و فساد شما به اصطلاح نمادهای دین دفع دارد، جاذبه اهل بیت پابرجاست
💬 امیرحسین کسائی (@AmirKasaee)
@Fars_Plus
هدایت شده از فارس پلاس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گشتی در بوستانهای مادر و کودک تهران
@Fars_Plus
هدایت شده از فارس پلاس
21.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥ماجرای گم شدن امام حسن(ع) و حسین(ع) در کودکی و حدیثی که پیامبر در شان امیرالمومنان(ع) فرمودند
@Fars_Plus
هدایت شده از فارس پلاس
15.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
علی صدرینیا:فرض کنید اگر ۱۰۰ نفر در یکی از پارکهای تهران قرار میگذاشتند برای برگزاری یک پارتی عمومی، یا مثلا ۵ نفر با هم قرار میگذاشتند که هر کدام در گوشهای از تهران روی سکویی بروند برای کشف حجاب، یا ۱۰۰۰ نفر در مراسم تشییع یک خواننده جمع شوند، یکدفعه چطور اهالی رسانه همگی جامعهشناس میشوند و تمام صفحات مجازی پر میشود از تحلیلهای فوق تخصصی که ببینید جامعه به کدامین سو در حرکت است و مسیر گذشته و حال و آینده کشور را بر اساس همان یک رویداد چند نفره تحلیل میکردند...
اما حالا فرض کنید که چند هزار نفر از مردم خودشان را به سختی بیاندازند و سحرگاه برای مراسم شبهای قدر راهی قطعه شهدا شوند؛ آن هم مراسمی که بدون هرگونه تبلیغ و اطلاع رسانیای برگزار شده... آیا درباره این پدیده و پدیدههای مشابه بسیار هم اهالی رسانه و جامعه شناسانِ افتخاری و تحلیلگرانِ متخصصِ در همه امور چند خط مینویسند؟!
یا وقتی نتایج نظرسنجی یک مرکز معتبر درباره علاقه اکثریت مردم برای حضور در مراسم شبهای قدر منتشر میشود، این موضوع هم محور تحلیلمان میشود یا بی توجه از کنارش رد میشویم؟! نمیدانم این چه مرضی است که همهمان را دچار کرده... که آن ۵ نفر و ۱۰۰ و ۱۰۰۰ نفر به سرعت به چشممان میآید و تبدیل میشود به مبنای تحلیل ما درباره همه اتفاقات جامعه، اما اینگونه اتفاقات معنادار بزرگ که کم هم نیستند را نمیبینیم و از کنارش به سادگی گذر میکنیم!
#شب_قدر
@Fars_Plus
هدایت شده از مغز خاکستری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اذان مغرب و افطاری در مرکز پلیس نیویورک. ان شاءالله کاخ سفید را حسینیه میکنیم.
🇮🇷 #اتحادیه_عماریون
🔺#همدلی
🔻#انقلابی_گری
@khakestary_amar
هدایت شده از برای فردا...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مداحی حاج محمود کریمی برای ناشنوایان در حرم امام رضا علیه السلام
گوش کن به جان و دل...
✅✅✅✅✅✅✅
کانالی برای فردا...
https://eitaa.com/joinchat/2603679919C6b6231a45d
✅✅✅✅✅✅✅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خانوادههای دارای ۳ فرزند چگونه از دولت خانه میگیرند؟
🔹مدیرکل دفتر مسکن وزارت راه: دریافت امتیازات قانون جوانی جمعیت مشروط به این است که نرخ باروری شهرستان زادگاه پدر یا فرزند بالای ۲.۵ نباشد. مبنای اجرای قانون، زمان ابلاغ یعنی ۲۴ آبان ۱۴۰۰ است و اگر کسی فرزندش ۲۳ آبان هم به دنیا آمده باشد مشمول نمیشود.
🔹در شهرهای کمتر از ۵۰۰ هزار جمعیت به افراد مشمول ۲۰۰ متر زمین داده میشود و در شهر بالای ۵۰۰ هزار نفر مشمولان میتوانند در شهرهای اطراف به انتخاب خودشان یک خانه یا ۲۰۰ متر زمین را انتخاب کنند.
@Farsna
طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
🎥 خانوادههای دارای ۳ فرزند چگونه از دولت خانه میگیرند؟ 🔹مدیرکل دفتر مسکن وزارت راه: دریافت امتیاز
#خبر
آغاز ثبتنام واگذاری مسکن به خانوادههای دارای سه فرزند
🔹وزارت راه: افرادی که تاریخ تولد فرزند سوم به بعدِ آنها بعد از ۲۴ آبان ۱۴۰۰ باشد، برای واگذاری زمین یا واحد مسکونی میتوانند با مراجعه به سامانه مربوطه در بخش نوع سرپرستی با انتخاب گزینه «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» ثبتنام کنند.
🔹 #مستند_قانونی
قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت:
ماده۴ـ به منظور تحقق بند «چ» ماده (۱۰۲) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران دولت مکلف است یک قطعه زمین یا واحد مسکونی حداکثر به میزان (۲۰۰) مترمربع منطبق با ضوابط حد نصاب تفکیک بر اساس طرحهای هادی روستایی و شهری یا طرحهای جامع و تفصیلی شهری مصوب برای ساکنین در روستاها یا شهرهای کمتر از پانصدهزار نفر پس از تولد فرزند سوم و بیشتر به صورت مشترک و بالمناصفه به پدر و مادر، در همان محل بر اساس هزینه آماده سازی فقط برای یکبار به صورت فروش اقساطی با دو سال تنفس و هشت سال اقساط اعطاء نماید و سند مالکیت، پس از پرداخت آخرین قسط، ظرف حداکثر یک ماه، به مالکین تحویل داده میشود .
تبصره۱ـ برای ساکنین شهرهای بالای پانصدهزار نفر، زمین یا واحد مسکونی با شرایط مقرر در این ماده بسته به اعلام ظرفیت توسط دولت مبنی بر وجود زمین یا واحد مسکونی در شهرک های اطراف یا شهرهای جدید یا شهرهای مجاور یا زادگاه پدر یا مادر مشروط به اینکه بالاتر از پانصدهزار نفر نباشد، به انتخاب پدر و در صورت فوت پدر، به انتخاب مادر، بر اساس آیین نامه مذکور در تبصره (۳) اختصاص می یابد.
نقد و بررسی برنامه تلویزیونی #زندگی_پس_از_زندگی
▫️حجت الاسلام و المسلمین علی امینینژاد
مدرس عالی حکمت اسلامی حوزه علمیه قم
- برنامه تلویزیونی "زندگی پس از زندگی" از برنامههای موفق صدا و سیماست که تاثیرات مثبت به روی مردم گذاشته است لذا توجه کنیم که نقد امروز ما، نشانه اهمیتدادن به برنامه و نقدی همدلانه است.
- ما از موضوع دینی و اسلامی باید فضا را روشن کنیم که چه موضعی در مورد تجربههای نزدیک به مرگ داشته باشیم لذا این که برخی عزیزان نقد کلی کردهاند و برنامه را تماما نفی کردهاند، درست نیست.
- حرف اصلی این برنامه را نمیشود انکار کرد. از لحاظ عقلی، دینی و عرفانی، اصل مسأله ثابت شده است.
- یکی از برکات برنامه این بود که توجه داد به این که انسان در این عالم ماده منحصر نشده است؛ انسان حقایق تجردی دارد، عالم غیب وجود دارد و هست.
- یکی از نکات مثبت دیگر برنامه، پرداختن به مساله غیب است که در دل این برنامه تواتر از غیب شکل گرفت.
- ایمان به غیب در بسیاری از مخاطبین این برنامه بیشتر شد. توجه کنیم که مسأله ازدیاد ایمان منحصر در قرآن و روایات نیست و همین برنامهها هم میتواند ایمان به آخرت را در مردم تشدید کند.
- در میان علمای ما هم افرادی بودند که به دنبال جمعآوری این قبیل مشاهدات از غیب بودهاند تا نتایج علمی از آن بگیرند مثل کاری که شیخ اشراق انجام میدهد. البته سطح کار شیخ اشراق بسیار بالاتر و عمیقتر است.
☘️نکته اصلی، انصراف از عالم ماده است که باعث میشود انسان بی آن که به مرگ طبیعی بمیرد، از عالم ماده خارج شود.
پیامبر اسلام صلیاللهعلیهوآلهوسلم فرمودند: "موتوا قبل ان تموتوا"
- تفاوت کسانی که مرگ اختیاری دارند با تجربهگرها در این است که اگرچه هر دو قیامت صغرای انفسی برایشان رخ میدهد اما در مرگ اختیاری شخص با اراده شخصی از عالم ماده منصرف میشود و نه به صورت قهر و اجبار.
- عالم مثال و برزخ، لایهها و مراتب بسیاری دارد؛ از لایههای نزدیک به عالم ماده تا لایههای نزدیک به عالم عقل. تجربهگرها لایههای نزدیک به عالم ماده و مرز ورود به عالم مثال را تجربه کردهاند.
- در تجربهگرها انصراف کامل از عالم ماده رخ نداده است لذا اساسا این مرگ نیست که بعد سوال شود پس حضرت عزرائیل را چرا ندیدند یا سکرات موت را چرا نداشتند؟
اینها به دلیل انصراف جزئی از عالم ماده، غیب را دیدهاند و مرگ به معنای انصراف کامل از عالم ماده برایشان رخ نداده است. پس توجه کنیم که اصلا در این جا مرگ رخ نداده است!
- هر کس با تهذیب نفس و سیر و سلوک میتواند به شکل اختیاری از عالم ماده منصرف شود و غیب را ببیند.
- پس تجربه تجربهگرها:
🍃اولا کشف صوری است،
🍃ثانیا در طلیعه ورود به عالم مثال،
🍃ثالثا محدود به شخص است و نه همه انسانها،
🍃رابعا قهری و اجباری است و نه از سر سیر و سلوک،
🍃خامسا ناظر به وجهی از وجوه عالم مثال است و
🍃نهایتا این نوع از انصراف از عالم ماده کمال و سعادت محسوب نمیشود.
🍃در عین حال که برنامه "زندگی پس از زندگی" برنامه خوبی است اما مراقبتها باید باشد که منجر به پلورالیزم عملی، اخلاقی و اعتقادی نشود.
این که شخص مقید به شریعت نباشد و در عین حال ببیند در عالم غیب با او خوب برخورد شد و بعد نتیجه بگیرد که پس دلت پاک باشد، خطری است که متوجه همگان است.
در جواب باید گفت اولا مرگ رخ نداده است، ثانیا بحث اهل نجات و اهل حق خلط شده است.
- تفکیک اهل حق و اهل نجات مهم است. کافر هم ممکن است غیب را ببیند و با روی خوش با او برخورد کنند اما اگر چنین باشد از باب اهل نجات بودن اوست، نه این که او اهل حق و سعادت است.
ضمن این که باید مجددا توجه کنیم که مرگ رخ نداده است!
- استنتاج کلی از دریافتهای جزئی تجربهگرها ولو حق باشد، خطاست و ممکن است منجر به پلورالیزم اعتقادی، اخلاقی و عملی شود.
- در تجربه تجربهگرها خلیطها زیاد است. فرهنگ شخص، عقاید شخص، مزاج شخص، تفکرات و خیالات شخص همه تاثیرگذار است و حق و باطل در هم آمیخته است. این که مثلا شخص حضرت عباس علیهالسلام را در عالم برزخ بدون دست دیده است به خاطر همین است که در دنیا میدانسته که ایشان بیدست به شهادت رسیدهاند. لذا در آن جا هم ایشان را بدون دست دیدهاند، حال آن که حقیقت حضرت در عالم غیب فرای این مطالب است.
- باید استحکام علمی خاص در برنامه وجود داشته باشد و گروه علمی بزرگی از حوزه و دانشگاه پشت برنامه باشد که در برنامه، فضای نخبگانی ایجاد شود.
#استاد_امینی_نژاد
@yekmeshkati
هدایت شده از 📚|میراث علمی سَلَف|
⚠️ بر طلبهها سخت میگیرند
🔺از یکی از دوستانی که زیاد مُعاشر مرحوم استاد علی صفائی حائری بود پرسیدم: جدیداً خوابی ندیدهای؟
با چشمی اشکبار گفت: دیدم، و ازاستاد پرسیدم: چه خبر؟ حرفی بزن!
👈 فقط گفت: بر طلبهها سخت میگیرند و رفت... .
————————————-
⚠️نشر مطالب بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست.
🔺راه ارتباطی: @hm1370
🔹کانال #میراث_علمی_سلف /عضویت:
↘️http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525
🌐mirath.blog.ir
هدایت شده از حوزه علمیه خواهران قم
فروشگاه اینترنتی محصولات نور
با تخفیف ویژه، تا پایان هفته!
www.noorshop.ir
دانشنامه علوم #قرآن
متن 681 عنوان کتاب در 903 جلد از منابع مهم در زمينه علوم قرآن، به زبان: #عربی ، فارسی و انگلیسی
مطالعه بیشتر در نورسافت: www.noorsoft.org/fa/software/View/15821
خرید با #تخفیف ویژه در نورشاپ: www.noorshop.ir/fa/product/15821
اجرای برخط در #ابرنور: www.abrenoor.ir/fa/app/abrenoor_mishkat2
دانشنامه علوی (نسخه 2)
متن 173 عنوان #کتاب در 389 جلد در زمینه ترجمه و شرح و مصادر #نهج_البلاغه به زبان عربی و #فارسی ...
مطالعه بیشتر #نورسافت : www.noorsoft.org/fa/software/View/15905
#خرید با تخفیف ویژه نورشاپ: www.noorshop.ir/fa/product/15905
اجرای برخط در ابرنور: www.abrenoor.ir/fa/abrenoor_nahj
سیره معصومان علیهم السلام
متن کامل ۴۴۵ عنوان کتاب فارسی، عربی و #انگلیسی در ۱۳۸۳ جلد، تدوین درختواره معصومان (علیهم السلام) در محورهای: احوال شخصی، #امامت ، سیره، مناقب، #اصحاب ، راویان، کتاب شناسی و ...
مطالعه بیشتر نورسافت: www.noorsoft.org/fa/software/View/6319
خرید با تخفیف ویژه #نورشاپ : www.noorshop.ir/fa/product/6319
اجرای برخط در ابرنور: www.abrenoor.ir/fa/app/abrenoor_masouman
مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور)
www.noorsoft.org
▫️▫️▫️
📢 @noorsoft کانال رسمی نور در ایتا
هدایت شده از حوزه علمیه خواهران قم
9311-fa-algharat-tarjomeh.pdf
3.29M
#معرفی_کتاب
💫ترجمه کتاب الغارات👆
✔این کتاب سال ها قبل از نهج البلاغه و در زمان غيبت صغری نگاشته شده و به شرح بخشی از زندگی امیرالمؤمنین و برخی سخنان ایشان می پردازد.
✔شهید سلیمانی توصیه به خواندن این کتاب و ترویج آن داشت.
✔حجتالاسلام والمسلمین پناهیان نیز ضمن معرفی این کتاب ارزشمند، تاکید فراوانی بر مطالعه آن نمود.
🔰@hawzah_khaharan_qom
مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم
هدایت شده از حوزه علمیه خواهران قم
#معرفی_نشریه
❇️دوفصلنامه علمی تخصصی مطالعات تربیتی و روانشناختی خانواده
🔘صاحب امتیاز: جامعة الزهرا سلام الله علیها
🔘مدیر مسئول: حجت الاسلام سید محمد مدنی بجستانی
🔘سردبیر: حجت الاسلام حسین رضائیان بیلندی
📌این نشريه با هدف ترویج پژوهشهای مرتبط با حوزه خانواده و ارائه الگوهای اسلامی ، در تلاش است با فراهم آوردن بستری مناسب جهت انتشار مقالات علمی دانش آموختگان و پژوهشگران، گام موثری در ارتقای سطح کیفی مطالعات و انعکاس برترین های پژوهشی بردارد. به مقالات پذیرفته شده نهایی کمک هزینه تالیف تقدیم خواهد شد.
👈 سامانه نشریه: mtr.jz.ac.ir
#نشریه_علمی
#روانشناختی
┏━━━🔸🔷🔸━━━┓
@pejooheshyar
┗━━━🔸🔷🔸━━━┛