هدایت شده از حوزه علمیه خواهران قم
🔔آموزش مجازی سبک زندگی اسلامی حوزه های علمیه خواهران با مشارکت موسسه آوای توحید برگزار می شود.
◽️عناوین دوره:
🔰ملاک و راهکارهای ازدواج موفق
🔰استحکام خانواده و همسرداری موفق
🔰برخورد مناسب باهمسربداخلاق
🔰راهکار برای درگیری های خانوادگی
🔰تربیت جنسی فرزند
🔰 حقوق و جایگان زن و مرد
🔰وضعیت غرب و دیدگاه فمنیسم
📍مزایای دوره:
۱.مدرک تخصصی سبک زندگی از طرف حوزه خواهران و بکارگیری در مراکز علمی فرهنگی
۲. #اهدای_جایزه_یک_میلیونی و... به نفرات برتر دوره
۳.گواهینامه پایان دوره ازطرف دانشگاه
🔘 جهت ثبت نام آسان فرم زیر را پر کنید:
https://zarinp.al/360327
🆔کانال راهنمایی وپشتیبانی دوره:
https://eitaa.com/joinchat/3576430603Cf4a92fc96a
🔰@hawzah_khaharan_qom
مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم
هدایت شده از حوزه علمیه خواهران قم
#تمدید_شد
💠قابل توجه اساتید، پژوهشگران و فرهیختگان گرامی! 💠
🔰 کنگره بین المللی گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث در پاییز سال ۱۴۰۰ توسط مجتمع قرآن و حدیث جامعه المصطفی العالمیه برگزار می گردد. 🔰
مهلت ارسال چکیده تا پایان خرداد و مهلت ارسال مقاله تا پایان مرداد۱۴۰۰تمدید شده است 📝
✅ برای ارسال آثار خود به سایت کنگره مراجعه نموده ثبت نام نمایید و تا موعد مقرر چکیده و اصل مقاله خود را در سایت بارگذاری نمایید.⚜️
🌐نشانی سایت: http://hamayesh.miu.ac.ir/hadith/fa/
♻️جهت کسب اطلاعات بیشتر به کانال اطلاع رسانی کنگره مراجعه نمایید: 👈 https://eitaa.com/Conferencegam2
🔰 @hawzah_khaharan_qom
مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم
🌹🌹🍃
🌹🍃
🍃
(سومین #نشست_علمی)
⏪ سلسله #نشستهای_علمی توسط مرکز تخصصی امام خمینی و انجمن روانشناسی اسلامی، با موضوع:
#روش_شناسی_روانشناسی_اسلامی
✍ موضوع اولین نشست:
«كاربرد روش تحليل كيفی محتوای متون دينی در پژوهشهای روانشناختی با رويكرد اسلامی»
👨🏫 ارائه کننده:
حجتالاسلام والمسلمین دکتر محمدصادق #شجاعی
(استادیار پژوهشگاه بینالمللی المصطفی)
📆 زمان: چهارشنبه ۲۹-۲-۱۴۰۰
⏰ ساعت ۱۸ الی ۲۰
🏫 مکان: انجمن روانشناسی اسلامی
✳️ آدرس: قم، بلوار امین، ابتدای خیابان جمهوری، کوچه۲، فرعی اول سمت چپ، ساختمان انجمن های علمی حوزه
🌐 شرکت به صورت #مجازی با لینک:
www.salamoshaver.ir/bbb-room/seminar/
📜 با اعطای #گواهی مشروط به ارسال خلاصه به @ehsan185 و پرداخت #هزینه
هدایت شده از راهنمایی رساله 🇵🇸
🔍 گردآوری وسیع منابع علوم اسلامی در موتور جستجوی هوشمند «جهد»
◻️ موتور جستجوی هوشمند «جهد» منابع وسیعی در زمینه علوم اسلامی را گردآوری کرده است؛ این منابع شامل کتب، نشریات و تقریرات علوم اسلامی است که از پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی و مدرسه فقاهت تهیه شده است.
بیشتر بخوانید:
hawzahnews.com/xb8MD
@HawzahNews| خبرگزاریحوزه
هدایت شده از نویسندگان حوزوی
✍محقق موفق
محقق موفق کسی است که تحقیقاتش عمیق و دقیق است و به هر سخن مشهوری اتکا و اعتماد نمیکند.
به نمونهای حدیثی و ادبی و از زبان استاد محمد اسفندیاری بنگرید:
گویندهٔ ”اُطْلُبوا الْعِلْمَ مِنَ الْمَهْدِ اِلَی اللَّحدِ“
«عبارت فوق به عنوان حدیث نبوی زبانزد است و غالب نویسندگانی که دربارۀ علم در اسلام قلم زدهاند، آن را به پیامبر خدا (ص) نسبت دادهاند. وزارت آموزش و پرورش نیز سالهاست که آن را به نقل از پیامبر شعار خود قرار داده است. اما سخن مزبور اساساً حدیث نیست و نویسنده با تتبّع گسترده در جوامع روایی شیعه و اهل سنّت منبعی برای آن نیافت. با اینکه در کتابهای حدیثی، از کافی تا بحارالانوار و المحجة البیضاء، فصلی به ”کتاب فضل العلم“ و ”کتاب العلم“ اختصاص یافته، ولی در هیچیک از منابع دست اول و حتی دست دوم چنین حدیثی از پیامبر نقل نشده است. حتی در آثار مستقلی که که در فضیلت علم وجود دارد، مانند جامع بیان علم و فضله، از ابن عبد البرّ قرطبی، اثری از حدیث مزبور نیست.»
چنین گفت پیغمبر راستگوی / ز گهواره تا گور دانش بجوی
«شعر فوق را در دهههای اخیر به فردوسی نسبت دادهاند و اکنون در همه جا مشهور شده که از اوست. منشأ این شهرت وزارت آموزش و پرورش است که آن را به نقل از فردوسی و به همراه حدیثِ پیشگفته شعار سراسری کرده است. ولی این شعر هم از فردوسی نیست و حتی در ابیات الحاقی شاهنامه نیامده است. نسبت دادن این شعر به فردوسی خطاست، و نسبت دادن مضمون آن به پیامبر خطایی دیگر و بزرگتر. آری، فردوسی در جایی از شاهنامه گفته است: از آموختن یک زمان نغنوی. و در جایی دیگر گفته است: میاسای ز آموختن یک زمان.
شعر فوق از سرودههای عصر حاضر است و در هیچیک از دیوانها و تذکرههای متقدمان و متأخران نیست. حتی علی اکبر دهخدا در کتاب امثال و حکم آن حدیث پیشگفته را آورده، ولی شعر مزبور را بدین سبب که نشنیده و در جایی نخوانده نبود نیاورده است. بنابراین، حدس میتوان زد که از سرودههای پس از تألیف امثال و حکم است.
من برای اطمینان بیشتر، به سید محمد دبیرسیاقی، که کشفالأبیات شاهنامه را فراهم کرده است، متوسل شدم. وی در نامهای توضیح داد که از قضا اکنون در حال تصحیح یادداشتهای روزانهٔ علی اصغر حکمت است، که وزیر معارف (آموزش و پرورش) در دوره رضاشاه بود. در این یادداشتها آمده است که مصراع دوم این شعر، سرودهٔ میرزا ابوالقاسم فخرالاسلام، از مقامات وزارت معارف است، و آن را در سال ۱۳۱۵، که سال مبارزه با بیسوادی بود، سرود. اما مصراع اول آن از کسی دیگر است و بعدها به آن افزودهاند.»
آسیبشناسی دینی، محمد اسفندیاری، تهران، انتشارات کویر، ۱۳۹۵، ص ۳۵۹ - ۳۶۰.
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
هدایت شده از فتح الفتوح
✅ ویژه بانوان مبلغ و فعال فرهنگی ؛
💢 دومین دوره تربیت مبلغ گفتمان انقلاب اسلامی برگزار می شود
📌 دومین دوره تربیت مبلغ گفتمان انقلاب اسلامی از سوی حسینیه هنر مشهدمقدس به صورت مجازی طی 8 جلسه ویژه بانوان مبلغ و فعال فرهنگی برگزار می شود.
http://hvasl.ir/news/334351
#توانمندسازی_و_اعتلای_نیروهای_انقلاب
#فعالان_جبهه_فرهنگی_انقلاب_اصفهان
#فتح_الفتوح
#راه_بلد
#توانا
➖➖➖➖➖➖➖
🆔 eitaa.com/fatholfotooh_313
🆔 instagram.com/fatholfotooh_313
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
💠 حدیث روز 💠
💎 آثار همنشینی با علما
🔻امام حسن مجتبی (علیهالسلام):
مَنْ أکْثَرَ مُجالِسَة الْعُلَماءِ أطْلَقَ عِقالَ لِسانِهِ، وَ فَتَقَ مَراتِقَ ذِهْنِهِ، وَ سَرَّ ما وَجَدَ مِنَ الزِّيادَةِ في نَفْسِهِ، وَکانَتْ لَهُ وَلايَةٌ لِما يَعْلَمُ، وَ إفادَةٌ لِما تَعَلَّمَ.
◻️ هر که با علما بسيار مجالست نمايد، سخنش و بيانش در بيان حقايق آزاد و روشن خواهد شد، و ذهن و انديشهاش باز و توسعه مييابد و بر معلوماتش افزوده ميگردد و به سادگي ميتواند ديگران را هدايت نمايد.
📚 احقاق الحق، ج 11، ص 238
•┈┈••✾••┈┈•
@HawzahNews
پخش زنده مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره علامه حلی(ره)
🔰 مراسم اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره علامه حلی(ره) روز دوشنبه 27 اردیبهشت 1400 از ساعت 10 صبح در قم برگزار شد.
🔹 پخش از درگاه زنده حوزههای علمیه خواهران به آدرس live.whc.ir
✨✨به خانم رضوی فارغ التحصیل رشته اخلاق و تربیت مؤسسه معصومیه تبریک عرض میکنیم به جهت تقدیر از پایان نامه شون در جشنواره علامه حلی امروز 🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از نگرشی نو به دین تمدنساز
🌹شاخص انتخاب در مدل سیاسی اسلام🌹
🔽یکی از سیستمهای کلان جامعه در هر تمدنی سیستم سیاسی آن جامعه است
🔰سیاست فرایند رسیدن به قدرت است
✔️ یکی از زیر سیستمهای مدل سیاسی اسلام انتخاب مدیران و مسئولان حاکمیتی است
✅ برای انتخاب صحیح از منظر دین نیاز به شاخص های دینی انتخاب اصلح داریم
#نگرشی_نو_به_دین_تمدنساز
#مدل_سیاسی_دین
💠💠💠💠💠💠💠💠
🆔 @mhgolkar
خلاصه درس اخلاق استاد عالم زاده نوری.docx
32.3K
روایات مطرح شده توسط استاد عالمزاده نوری
در نشست مجازی: آسیبشناسی اخلاقی در فرایند مشاوره
۱۴۰۰/۲/۱۸
هدایت شده از موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران
🚨اخبار موسسه
📢تور مجازی کتابخانه گردی
🔸از طریق لینک زیر می توانید از موزه و کتابخانه ایران باستان به صورت مجازی دیدن فرمایید:
🌐 https://b2n.ir/y27684
#پژوهش
#کتابخانه
🌺🌺
🌴
@masoumiyeh
هدایت شده از موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران
🚨اخبار موسسه
📢موتور جستجوی پرسش و پاسخ دینی امین
🔻یک سامانه اطلاعاتی در حوزه علوم اسلامی است این موتور جستجوی هوشمند، با جمعآوری اطلاعات از سایتها و منابع دیجیتالی معتبر، بانک اطلاعاتی کاملی برای دسترسی پرسش و پاسخها و مفاهیم دینی در اختیار کاربران قرار می دهد.
🔻امکانات:
• جستجوی اختصاصی در مفاهیم، مسائل، استفتائات و پرسش و پاسخ های علوم اسلامی و انسانی (چند زبانه)
• شناسایی هوشمند اصطلاحات فقهی و ارائه اطلاعات تکمیلی در مورد جستجوی کاربر
• نمایش کلیدواژه ها و مسائل مرتبط با هر سوال و مسئله ی جستجو شده
👈آدرس پایگاه: http://aminsearch.com/
#پژوهش
#کتابخانه
🌺🌺
🌴
@masoumiyeh
هدایت شده از موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨تربیتی
📢 بیانات مقام معظم رهبری در مواجهه با انتقادات تند یک دانشجو:
📃گفتن این سخنان هیچ ایرادی ندارد و نظر شما است ولی نمایشی عنوان کردن این دیدارها یک کار جوانمردانه نیست.
🔹من از شنیدن انتقادها هیچ ابایی ندارم چه مثل شما که روبروی من انتقاد کردید چه کسانی که در فضای مجازی انتقاد میکنند و من از انتقاد ناراحت نمیشوم.
🔹اگر سخن درستی باشد از آن استفاده میکنم، البته خیلی از حرفهای شما را قبول ندارم ولی میشنوم و اگر ده بار دیگر هم اینگونه حرفها زده بشود از نظر بنده ایرادی ندارد.
#رهبری
#روابط_عمومی
🌺🌺
🌴
@masoumiyeh
هدایت شده از موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران
🚨اخبار موسسه
📢تازههای کتابخانه
🔻درآمدی بر مسئله کارآمدی در جمهوری اسلامی
🔻انقلاب اسلامی و انتخابات
🔻بررسی تحلیلی روایات نشانههای ظهور
🔻بررسی و تحلیل انتظار در اهل سنت
🔻نظریه اخلاق هنجاری اسلام
🔻درآمدی بر مولفههای نظام اخلاقی قرآن
🔻آفرینشهای هنری در نهجالبلاغه
🔻مبانی تفسیر قرآن به قرآن
🔻طرحنامه از نگرش تا نگارش
#پژوهش
#کتابخانه
#معرفی_کتاب
🌺🌺
🌴
@masoumiyeh
هدایت شده از مجمع مشاوران و روانشناسان حوزوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#سوال
سخنان آقای عباسی بر رد روان شناسی غربی
هدایت شده از مجمع مشاوران و روانشناسان حوزوی
🌴🌴🌴🌴🌴🌴
#پاسخ
استاد هادی
سلام علیکم
من در مورد ایشون قضاوت ندارم
اما خودم نگرانی های جدی دارم:
۱. وقتی مبانی هستی شناختی و انسان شناختی روان شناسان از جمله فروید، تا این حد با مبانی اسلام فاصله و تضاد داره، چطور ما به راحتی باور می کنیم این رویکردها و تکنیکها قابل استفاده اند.
۲. با واسطه نسبتا موثق شنیده ام که علامه مصباح فرموده اند: اینها که شما مشاورین انجام می دهید عندالپیاژه و عندالفروید درست است، آیا عندالله هم مقبول و صحیح هست؟
* لطفا با تخطئه افراد از جمله ایشون، خیال خودمون رو راحت نکنیم.
پاسخ استاد هادی به استاد عبدی:
جناب آقای عبدی بزرگوار
سلام علیکم
همین قدر که عرض بنده را لایق بررسی دانستید ممنون و خوشحالم.
در آنچه فرمودید کاملا با شما موافقم بنده هم شبیه به شما، از تکنیکها بهره میبرم و مخاطبان عمدتا مذهبی هم راضی و خشنود از نتایج بهره میبرند.
آنچه بنده به عنوان نگرانی مطرح کرده ام
۱. بی توجهی به اختلاف شدید و تضاد در مبانی هستی شناسی و انسان شناسی میان اسلام و روان شناسی، عوارض جبران ناپذیر دارد.
۲. در به کارگیری برخی از این تکنیکها و شیوه ها گاهی بی دقتی هایی میشود که مسلماً و یا به احتمال زیاد قابل انطباق با مبانی اسلام نیستند
و متاسفانه انگار حساسیت زدایی شده و متدینین و طلاب هم بی توجهی می کنند.
* باز هم تاکید میکنم که بنده هرگز زحمات اندیشمندان و پیشگامان روانشناسی حتی معاندین با دین را، نادیده نخواهم گرفت و اگر تکنیک قابل استفاده و قابل اعتمادی داشته باشند حتما استفاده خواهم کرد.
با احترام
مهدی هادی
هدایت شده از مجمع مشاوران و روانشناسان حوزوی
#پاسخ
استاد عبدی
سلام بر استاد هادی عزیز
در پاسخ نگرانی این عزیزان به نظر می رسه ما خیلی هم چشم و گوش بسته نیستیم.
بررسی میکنیم اگر احساس کردیم درست میگن خوب میپذیرم و اگر نتوانستیم دفاع کنیم کنار می گذاریم.
مثلا تکنیکی را که جونز برای خاموشی استفاده کرد استفاده کردیم نتیجه هم گرفتیم . چرا باید شک کنیم که روز قیامت نمی تونیم پاسخ بدهیم.
من توی درمان وسواس از شیوه ERP استفاده میکنم. بارها شاهد اشک شوق مراجعانمان و خانواده آنها بوده ایم. خوب روز قیامت با ما چه میکنند؟ میگند چرا با یک تکنیک کمک کردید زندگی ایشان خوب شود؟
در مراجعین افسرده نوعا از تکنیک های فعال سازی رفتاری استفاده میکنم. بارها با این تکنیک افسردگی فرد خوب شده یا لااقل از حالت حاد به سطحی رسیده که فرد زندگی رضایت بخشی دارد.
چرا من روز قیامت در پیشگاه الهی سربلند نباشم. حالا اولین جرقه های اینها را ممکن است کسانی زده باشند که ایمان مناسبی ندارند.
مراجعین ما معمولا مذهبی هستند هیچ کدام نه دینشان را از دست دادند و هیچ وقت در این چند سال هیچ کدام از مراجعین ما را متهم به روان شناسی غربی هم نکردند.
به همین خاطر استفاده از راهبردها و تکنیک هایی که تعارضی با دین ندارند مشکل دینی ندارند.
مضافا بسیاری از این راهبردها و تکنیک ها پیش تر از این هم در فرهنگ های مختلف وجود داشته و روانشناسان از آنها الهام گرفته اند.
به فضایل ۲۴ گانه پیترسون و سلیگمن توجه بفرمائید.
پایه نظری ذهن آگاهی را ملاحظه بفرمائید.
و ....
در عین حال جای نقد و بررسی هم باز است.
اما متاسفانه گاهی برخی نظراتی میدهند که زحمت ما را افزون میکنند.
هدایت شده از مجمع مشاوران و روانشناسان حوزوی
#پاسخ
استاد آرمده
سلام علیکم
درباره نظر آقای حسن عباسی درباره روانشناسی غربی به چند نکته اشاره میکنم.
مقام معظم رهبری نظرات جامعی درباره علوم غربی دارند که این نظرات در مجموعههایی جمعآوری شده و در دسترس است. ماحصل این نظرات اینه که با دقت در علوم غربی تحقیق و پژوهش صورت بگیرد. در پایان آنچه مطابق با مبانی دینیست، از اونها استفاده بشه و آنچه که با مبانی دینی ما در تضاد هست رو دور بریزید.
درباره روانشناسی غربی باید عرض کنم که منصفانه حدود ۶۰ درصد (تقریبی) این علوم منبعث از فطرت انسانی با مبانی دینی ما سازگارست.
(فطرت الله التی فطر الناس علیها لا تبدیل لخلق الله)
یعنی شاید این روانشناسان به دین توجهی نداشتند اما براساس فطرت انسانی محصولات علمی آنها با مبانی دینی ما سازگار است. و شما میتوانید بر اساس آیات و روایات مسلم دین اسلام مویداتی برای آنها پیدا کنید.
اما بخشی از محصولات علمی آنها مبتنی بر عقل جزئی نگر بشری به خطا رفته و با مبانی دینی ما سازگار نیست. ما هم از آنها استفاده نمیکنیم.
هیچ فردى یکسره بر حق یا بر خطا نیست، بلکه هر انسانى از جهتى بر حق و از جهتى بر خطاست. (غیر معصوم)
اگر صرف بیگانگی محصولات علمی دلیل بر انکار آنها بود، پیامبر اکرم ص توصیه بر استفاده از آنها نمیفرمودند.
در ضمن به نظر میرسه اگر بدون سوءگیری و ... به مطلب توجه کنیم، میبینیم عرصههای ارزشمندی برای پژوهش و کار علمی در علوم غربی وجود دارد که زمینه آن توسط همین روانشناسان فراهم شده.
پس ولو ما با نظریهها و تکنیکهای آنها موافق نباشیم، میتوانیم از این زمینهها بهره ببریم و مبتنی بر مبانی دینی کارهای ارزندهای انجام دهیم.
در پایان توصیهای به امسال آقای عباسی دارم:
بهتره به حدیث شریف امام حسین علیه السلام توجه داشته باشند که فرمودند:
(لا تتکلم فی ما لایعنیک؛ در اموری که به شما مربوط نمیشه و در آن تخصصی ندارید اظهار نظر نکنید).
همچنین در احادیث شریفه قدری اندیشه داشته باشند:
صادق آل محمّد ـ ع ـ فرموده است:
کسى که به هر پرسشى پاسخ دهد، قطعاً دیوانه است.
امیرالمؤمنین على ـ ع ـ مى فرماید:
اگر کسى که نمى داند سکوت کند، اختلاف از میان مى رود.
هدایت شده از مجمع مشاوران و روانشناسان حوزوی
#پاسخ
استاد طحانی
بر اساتید محترم
اولا که ممنونم از جناب آقای شورورزی گرامی به خاطر گپهای چالش برانگیزشون
ثانیا انکار نبود بیماری روانی خود نشان دهنده مشکل است
ثالثا بیشک فروید اعتقادی به اعتراف گیری نداشت بلکه تداعی آزاد را مطرح کرد
رابعا تداعی آزاد باعث تخلیه هیجانی میشه ودر روانکاوی اگر با دید تحقیقی نگاه کنیم میبینیم که بحث گناه کار بودن مطرح نیست بلکه نقش والدین در شکل گیری شخصیت است
اما اینکه جناب عباسی میگه کار نکردیم در این زمینه هم اشتباه است
شما در چند سال اخیر رو اگر بررسی کنید می تونید کتابهایی با عنوان درمان یکپارچه توحیدی رو ببینید از جمله کتابی که بنده حقیر در این زمینه نوشتیم
و حتی در آخر کتاب چند مراجعی را که با رویکرد درمان یکپارچه توحیدی درمان شدن رو آوردیم.
کتاب ساختمان زندگی خود را ایمن بسازید
هدایت شده از مجمع مشاوران و روانشناسان حوزوی
زوج درمانی اسلامی بر اساس رویکردMIT
هدایت شده از مجمع مشاوران و روانشناسان حوزوی
3️⃣
🌸خدمات اخلاق به روانشناسي
علوم تربيتي، روانشناسي و اخلاق و عرفان از جهات زيادي با هم تعامل و همپوشي دارند ولي موضوع، مباني، روش، اهداف و غايت هر علم جداست. نبايد تصور كنيم كه با وجود اساتيد اخلاق از روانشناس بينيازيم. حوزه محوري در علم روانشناسي ذهن (روان) است و حوزه متمركز علم اخلاق، روح است. البته اصالت انسان به روح است. تعريف انسان حيوان ناطق نيست، بلكه زنده خداجو و حقپرست (حي متأله) است. اخلاق و روانشناسي هم خدمات دوسويه دارند. نقش اخلاق هم در ارتقا بهداشت روان و كاهش تنش هاي زناشويي و طلاق ها و خيانت ها، و تقويت #فضائل مانند ايثار و هم نوع دوستي، گشاده روي، سخاوت و همياري و همدلي و هم انديشي و مشورت..قابل انكار نيست. پس جاي #جلساتـاخلاق در خانواده در مساجد، دانشگاه ها و رسانه و كتب آموزشي خالي است.
1.رك: «مشاوره با رویکرد اسلامی» اثر #دكترسيدمحسنـفاطمي در سه فصل؛ دیدگاه بیولوژیک و زیستی، مبانی وجودشناسی و معرفت شناسی و روانشناسی بار رویکرد اسلامی و مشاوره با رویکرد اسلامی خلاصه شده است
هدایت شده از مجمع مشاوران و روانشناسان حوزوی
پاسخ به شبهات دکتر عباسی در مورد روان شناسی.docx
925.7K
با سلام و احترام
جهت نظم بهتر مطالب، جواب اساتید روانشناس به کلیپ دکتر حسن عباسی پیرامون روان شناسی در یک فایل ورد بدون دخل و تصرف تنظیم شد تقدیم به اساتید محترم.
البته انتظار این بود که بعضی از اساتید محترم پاسخ های متقن تری و نقاط قوت و ضعف دیدگاه فروید را در این پاسخ ها ارائه می کردند.
#پژوهشگاه_حوزه_و_دانشگاه
#رویداد_های_بین_المللی
#کرونا #معنویت_خداسو
29 و 30 اردیبهشت ماه؛
همراه با اساتید مطرح ملی و بین المللی در سه پنل #روانشناسی، #فلسفه_و_کلام و #علوم_اجتماعی در کنفرانس بین المللی «رهیافت معنویت خداسو در مواجهه با کرونا»؛
لینک جلسات : vc.rihu.ac.ir/ch/gos
برنامه کنفرانس : rihu.ac.ir/fa/news/37432
---------------
🔻پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در ایتا:
https://eitaa.com/rihu_ac_ir