eitaa logo
روضة الحسين عليه السّلام
110 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1.7هزار ویدیو
49 فایل
《اَنَا قَتِيلُ الْعَبْرَةِ، لا يَذْكُرُنِى مُؤْمِنٌ إِلا بَكَى》 امام حسين (ع) فرمود: «من كشته اشكهايم، مؤمنى مرا ياد نكند، مگر آن‏كه به گريه می افتد». (بحارالأنوار، ج ٤٤، ص ٢٨٤) 🔰مجوز نشر با هدیه ۳سوره اخلاص به امام زمان عجّل الله تعالی فرجه
مشاهده در ایتا
دانلود
🌱وقتی حمله می‌کند، با صدای بلند حمله می‌کند و فرصتی برای واکنش دارید. 🍂اما وقتی هجوم می‌آورد، بی سرو صدا به جان دارایی‌تان می‌افتد. زمان می‌برد تا به هدف برسد. ✅ ایستادن در برابر گرگ، می‌خواهد و دفع خطر موریانه !... 🌱، یعنی اینکه نگاهت به "شخصیت"ها نباشد، بلکه به "شاخص"ها چشم بدوزی و اینکه معیار شناخت تو از حق و باطل، اشخاص نباشند بلکه دیگران را با شناخت از حق و باطل بسنجی @rouzatolhoseinn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
16.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حال و احوال حداث الحسین سلام الله علیه در روز محشر @rouzatolhoseinn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨وَ إِذَا الْجِبالُ سُيِّرَتْ ☑️«جبال» همان حاملان علم آل الله (علیهم السلام) بودند که پس از رحلت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و اله و سلم) از شدت مصیبت آن حضرت، به اضطراب افتادند. چنانکه آیه ۷ سوره مبارکه نبأ ،‌ جبال را سبب استواری زمین معرفی می نماید و بطن آن طبق احادیث، اشاره دارد به مؤمنانی که در حمل امر موالیان خویش (اهل بیت علیهم اسلام) ثابت قدم و استوارند و به سبب آنها عذاب از مردم برداشته می شود: ▪️«وَ الْجِبالَ أَوْتادا» (سوره نبأ،‌آيه ۷) ➖قالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله و سلم) : .. الْجِبَالُ أَمَنَةٌ لِأَهْلِ الْأَرْضِ جبال سبب امان اهل زمین هستند (به سبب آنان عذاب از مردم برداشته می شود) ➖إنَّ الْمُؤْمِنَ أَعَزُّ مِنَ الْجَبَلِ يُسْتَقَلُّ مِنْهُ بِالْمَعَاوِلِ وَ الْمُؤْمِنُ لَا يُسْتَقَلُّ مِنْ دِينِهِ: همان مؤمن در دینش از کوه ها نیز راسخ تر است 📓بحار الأنوار ؛ج‏٧ ص: ١٠٠ و ج‏۶۴ ؛ ص٧٢ 📓وسائل‌الشيعة، ج١۶، ص١۵۶ ✔️جبال یعنی سلمان محمدی و ابوذر و مقداد، که به امر مولا امیرالمومنین علی (علیه السلام) سکوت اختیار کرده و صبر پیشه نمودند و تسلیم امر مولای خویش بودند. برخی نیز همچون بلال حبشی از شدت غصه، سر به بیان نهاده تا مدینه را بدون وجود پیامبر نبیند! عن ابی جعفر (علیه السلام) : ➖ارْتَدَّ النَّاسُ بَعْدَ النَّبِيِّ إِلَّا ثَلَاثَةَ نَفَرٍ: الْمِقْدَادُ بْنُ الْأَسْوَدِ وَ أَبُو ذَرٍّ الْغِفَارِيُّ وَ سَلْمَانُ الْفَارِسِيُّ، ثُمَّ إِنَّ النَّاسَ عَرَفُوا وَ لَحِقُوا بَعْدُ ▪️مردم همگی پس از رحلت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و اله و سلم) مرتد شدند، جز سه نفر (مقداد و ابوذر و سلمان) و بقیه مردم (شیعیان) در مرتبه ای بعد، متوجه حقیقت شده و به آنها ملحق شدند. 📓بحار الأنوار ؛ ج۳۴ ؛ ص۲۷۴ 🖋حضرت خاتون صدیقه کبری (سلام الله علیها) در خطبه فدکیه «إنکدار نجوم و سیر جبال» را که پس از رحلت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و اله و سلم) رخ داد، اینگونه توصیف نمودند: 🔹اَتَقُولُونَ ماتَ مُحَمَّدٌ؟ فَخَطْبٌ جَلیلٌ... وَ اُظْلِمَتِ الْاَرْضُ لِغَیْبَتِهِ، وَ کُسِفَتِ الشَّمْسُ وَ الْقَمَرُ وَ انْتَثَرَتِ النُّجُومُ لِمُصیبَتِهِ، وَ اَکْدَتِ الْامالُ، وَ خَشَعَتِ الْجِبالُ، وَ اُضیعَ الْحَریمُ، وَ اُزیلَتِ الْحُرْمَةُ عِنْدَ مَماتِهِ 🔹آیا می‌گوئید محمد (صلى اللَّه علیه و آله) از دنیا رفته است!؟ این مصیبتى است بزرگ که زمین در غیاب او سراسر تاریک گردید، و ستارگان بی‌فروغ، و آرزوها به ناامیدى گرائید، کوه‌ها از جاى فروریخت، حرمت‌ها پایمال شد، و احترامى براى کسى پس از وفات او باقى نماند. 📓بحار الأنوار ج۲۹ ص:۲۲۰ 📓الإحتجاج على أهل اللجاج (للطبرسي)، ج۱ ص: ۹۷ ✨وَ إِذَا الْعِشارُ عُطِّلَتْ ☑️به جز حاملان امر و ثابت قدمان، بقیه مردم دچار سرگردانی و حیرت شده و همچون کسی که صاحب اختیار و مولای خود را از دست می دهد، رها شدند. (عشار ،‌از نظر لغوی، به شتر ماده ای اطلاق می شود که در آخرین ماه حمل خود قرار دارد و به عبارت دیگر در آستانه به ثمر نشستن است). مردمی که سالها با انذار حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و اله و سلم) به ولایت امیرالمومنین علی (علیه السلام) هدایت شده و به ولایت ولّی الله الاعظم (علیه السلام) اقرار و بیعت نموده بودند، با رحلت پیامبر، سرگردان شدند. لذا طواغیت امّت و شیطان مطلق از مخفیگاه خود بیرون آمد و خود را صاحب اختیار بر آنان معرفی نمود: و إِذَا الْوُحُوشُ حُشِرَتْ: آن زمان که وحوش برخاسته و گرد هم جمع شدند. @rouzatolhoseinn
🔰 گذشتن از گناه دیگران 💎 یکی از خلقیات عارفان، گذشتن از گناه دیگران است و چگونه نگذرد در حالی که بزرگتر از آن است که لغزش بشری روحش را جریحه دار کند. @rouzatolhoseinn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نفس ها ناله های زار شد، آقا نمی آیی؟ جگرها شعله های نار شد، آقا نمی آیی؟ شُریحانی دگر، فتوای قتل شیعه را دادند قلم ها، چوبه های دار شد، آقا نمی آیی؟ پناه مؤمنین از مومنین حالی نمی پرسی به شیعه زندگی دشوار شد... آقا نمی آیی؟ به شیعه چارده قرن آنچه شد تا دامن محشر میان آن در و دیوار شد... آقا نمی آیی؟ فزون از برگ های نخل ها و ریگ صحراها ستم با حیدر کرّار شد....آقا نمی آیی؟ تو می دانی چرا در روز روشن بین آن کوچه جهان در چشم زهرا تار شد.. آقا نمی آیی؟ تعجیل در امر فرج ذکر 14صلوات 🍂 @rouzatolhoseinn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨و إِذَا الْوُحُوشُ حُشِرَتْ ☑️حقیقت وحوش (حیوانات تندخود و وحشی) همان ملعونین و طواغیت امّت اند که در آیات حضرت قرآن به «اضلّ انعام» معرفی شده اند: ✨وَ لَقَدْ ذَرَأْنا لِجَهَنَّمَ كَثيراً مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ لَهُمْ قُلُوبٌ لا يَفْقَهُونَ بِها وَ لَهُمْ أَعْيُنٌ لا يُبْصِرُونَ بِها وَ لَهُمْ آذانٌ لا يَسْمَعُونَ بِها أُولئِكَ كَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُولئِكَ هُمُ الْغافِلُون‏ (سوره اعراف، آيه ۱۷۹) ✔️چنانکه حضرت باقرالعلوم (علیه السلام) با استناد به این شریفه فرمودند: مَا رَضِيَ اللَّهُ تَعَالَى أَنْ يُشَبِّهَهُمْ بِالْحَمِيرِ وَ الْبَقَرِ وَ الْكِلَابِ وَ الدَّوَابِّ حَتَّى زَادَهُمْ فَقَالَ‏ بَلْ هُمْ أَضَلُّ سَبِيلًا. ▪️خداوند عزوجل راضی نیست که الاغ و گاو و سگ و چارپایان با اعداء ما مقایسه و تشبیه شوند،‌ زیرا نواصب از حیوانات بدتر و پست تر هستند و لذا خداوند می فرماید : اضلّ سبیلا (به عبارت دیگر نواصب، بطن معنای خباثت در عالَم اند). 📓بحار الأنوار ؛ ج۶۴ ؛ ص۱۰۷ 📓الوافي ؛ ج۴ ؛ ص۴۵ 🖋حضرت صدیقة الکبری فاطمة الزهراء (علیها السلام) در خطبه فدکیه، حشر وحوش و بیرون آمدن شیطان از مخفی گاه و جمع نمودن اعوان و انصار برای خود را ، اینگونه توصیف نمودند: 🔹فَلَمَّا اِختارَ اللَّهُ لِنَبِیِّهِ دارَ اَنْبِیائِهِ وَ مَأْوى اَصْفِیائِهِ، ظَهَرَ فیکُمْ حَسْکَةُ النِّفاقِ، وَ سَمَلَ جِلْبابُ الدّینِ، وَ نَطَقَ کاظِمُ الْغاوینَ، وَ نَبَغَ خامِلُ الْاَقَلّینَ، وَ هَدَرَ فَنیقُ الْمُبْطِلینَ، فَخَطَرَ فی عَرَصاتِکُمْ، وَ اَطْلَعَ الشَّیْطانُ رَأْسَهُ مِنْ مَغْرَزِهِ، هاتِفاً بِکُمْ، فَأَلْفاکُمْ لِدَعْوَتِهِ مُسْتَجیبینَ، وَ لِلْغِرَّةِ فیهِ مُلاحِظینَ ثُمَّ اسْتَنْهَضَکُمْ فَوَجَدَکُمْ خِفافاً، وَ اَحْمَشَکُمْ فَاَلْفاکُمْ غِضاباً، فَوَسَمْتُمْ غَیْرَ اِبِلِکُمْ، وَ وَرَدْتُمْ غَیْرَ مَشْرَبِکُمْ 🔹آنگاه که خداوند براى پیامبرش خانه انبیاء و آرامگاه اصفیاء را برگزید، علائم نفاق در شما ظاهر گشت، و جامه دین کهنه، و سکوت گمراهان شکسته، و پست رتبه‏‌گان با قدر و منزلت گردیده، و شتر نازپرورده اهل باطل به صدا درآمد، و در خانه‏‌هایتان بیامد، و شیطان سر خویش را از مخفى‌‏گاه خود بیرون آورد، و شما را فراخواند، مشاهده کرد پاسخگوى دعوت او هستید، و براى فریب خوردن آماده‌اید؛ آنگاه از شما خواست که قیام کنید، و مشاهده کرد که به آسانى این کار را انجام مى‌‏دهید، شما را به غضب واداشت، و دید غضبناک هستید، پس بر شتران دیگران نشان زدید، و بر آبى که سهم شما نبود وارد شدید. 📓بحار الأنوار ج۲۹ ص:۲۲۰ 📓الإحتجاج على أهل اللجاج (للطبرسي)، ج۱ ص: ۹۷ ⏪لذا «حشر وحوش» اشاره به جریان سقیفه ملعونه دارد. وحوشی که از مخفی گاه های خود بیرون آمده و هر آنچه که از حسد و کفر و نفاق را در سینه ها حبس نموده بودند، ظاهر و آشکار ساخته و اختیار مردم را در دست گرفته و با اعوان و انصار خود بر خانه وحی حمله نموده و جسارت هایی را که اعظم بلیة و داهیه در عالَم بود، مرتکب شدند. چنانکه حضرت امیر عالم علی (علیه السلام) ملعون ثانی و شیطان مطلق را با صفات «رجس، نجس، خبیث و مُخبِث» یعنی یعنی اصل خباثت و مسبب تمام خباثات در عالَم، ‌معرفی فرمودند: ➖فقَالَ عليه السلام لَا رَحِمَكَ اللَّهُ وَ لَا غَفَرَ لَكَ أَيُّهَا الرِّجْسُ النِّجْسُ الْخَبِيثُ الْمُخْبِثُ‏ الشَّيْطَانُ ▪️خداوند تو را نیامرزد و مورد رحمت خویش قرار ندهد ای رجس،‌ ای نجس،‌ ای خبیث ،‌ ای مُخبث و ای شیطان ➖و آن ملعون نیز بر طغیان خود بر حضرت امیر عوالِم معترف گردیده و در جواب گفت: أَنَا إِبْلِيسُ الْأَبَالِسَةِ وَ فِرْعَوْنُ هَذِهِ الْأُمَّةِ أَنَا الَّذِي جَحَدْتُ سَيِّدِي وَ مَوْلَايَ أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ وَ خَلِيفَةَ رَبِّ الْعَالَمِينَ وَ أَنْكَرْتُ آيَاتِهِ وَ مُعْجِزَاتِهِ.. ▪️من ابلیس ابلیس ها و فرعون این امّت هستم که بر مولا و سید خویش امیرالمومنین و خلیفه ربّ العالمین طغیان کرده و معجزات و آیات او را انکار کردم.. 📓بحار الأنوار ؛ ج۴۲ ؛ ص۵۵ 🔘بنابراین شریفه «و إِذَا الْوُحُوشُ حُشِرَتْ» اشاره به جریان سقیفه ملعون دارد که در نتیجه آن ، حمله به خانه حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) و قتل حضرت محسن (علیه السلام) اتفاق افتاد. چنانکه خداوند عزوجل در آیات بعدی به «قتل مؤوده» اشاره می نماید و حضرت صادق الائمه (علیه السلام) حقیقت معنای قتل مؤودة را قتل حضرت محسن (علیه السلام) معنا نمودند: وَ إِذَا الْمَوْؤُدَةُ سُئِلَتْ (سوره تکویر، آیه ۸) 🖋بررسی ادامه آیات سوره مبارکه تکویر در قسمت بعد ادامه دارد... @rouzatolhoseinn