میدونین داشتم ب چی فکر میکردم
اینکه چنده ماه پیش با شروع جنگ زندگی همه ی ما مختل شد . .
کسب و کار اکثر ایرانیا خوابید
نظام اموزشی کلا از هم پاچید
کلی داغ رو دل خانواده ها موند
از بچه های میناب گرفته تا کسایی که پای لانچر و... بودن
صد و چند شب مردم ما تو خیابون بودن
و شعار میدادن ک از خون رهبر ما نگذرید
چقدرر تو این مدت استرس تحمل کردیم .
حالا یکم برگردیم عقب تر
۱۸ و ۱۹ دی ؛
اون همه جوون کشته شد ...
جوونایی ک فقط ی زندگی میخواستن تو کشوری که هرجا نگاه میکنی بی عدالتی و گرونی رو میبینی
امسال خیلیا تو مراسمای عذاداری شرکت نمیکنن، میگن تاسوعا و عاشورا ما ۱۸ و ۱۹ دی بوده و عذاداریه ما برای مادریه که دنبال جسد بچه اش میگشته . .
بیشتر از این ادامش نمیدم
فقط خواستم بگم توافق هم شد . .
رهبران و سیاستمداران با هم اشتی خواهند کرد،اونایی ام ک باید این مدت توشه خودشون رو میبستن هم تا تونستن از جنگ و این حوادث ب نفع خودشون استفاده کردن
فقط ما مردم موندیم و غمی که اینا روی وطن مون گذاشتن :)))
من الان واقعا نمیدونم به حال چی حتی گریه کنم . .
برای چند هزار جوونی که کشته شدن حتی بچه های میناب
برای ۷۲ تن یار امام حسین چند قرن پیش
برای کشوری که غم زده اس
برای تکلیفی که معلوم نیست
برای خودم
برای خودم . .
هدایت شده از ˛ 𝟤𝟧:𝟨𝟣 ˺
‹ eitaa.ir/time_2561 ›Shadmehr Aghili - Podcast_2.mp3
زمان:
حجم:
19.3M
پلی کردن این پادکست ممکنه باعث غرق شدن شما در خاطرات بشه :)
@time_2561
الان یادم افتاد که بین تماشاچی های بلژیک یه خانومی تو اون صحنهی گل آفساید طارمی جلو چشم بچش رو گرفت، گل تیم ایران رو نبینه که تروماتایز نشه، بعد بچه های ما وسط جنگ میرفتن بالا پشت بوم که انفجارها رو از زاویه بهتری ببینن :)
اگر شما در اسرائیل به دنیا میآمدید به احتمال زیاد یهودی میشدید!
اگر در عربستان به دنیا میآمدید قطعاً مسلمان میشدید!
اگر در اروپا به دنیا میآمدید به احتمال زیاد مسیحی و اگر در ژاپن به دنیا میآمدید شینتو میشدید!
دین پدیدهای است که جغرافیا برای شما تعیین میکند، پس تعصب برای چیست؟! آنچه مهم است اخلاق و انسانیت است که به جغرافیای زمان و مکان محدود نیست!
- چارلی چاپلین