eitaa logo
روزگار
327 دنبال‌کننده
129 عکس
38 ویدیو
1 فایل
🔆 با بهاران روزی ‌نو می‌رسد و ما هم‌چنان چشم به راه روزگاری نو... اکنون که جهان و جهانیان مرده‌اند، آیا وقت آن نرسیده است که مسیحای ‌موعود سر رسد!؟ و یحی‌الارض بعد موتها #سید_مرتضی_آوینی
مشاهده در ایتا
دانلود
اگر از خودمان مایه نگذاریم خدای متعال مقدر فرموده مستضعفان جهان را وارث زمین قرار دهد [امّا] من و شما میتوانیم این نتیجه را عوض کنیم؛ چه جوری؟ کوتاهی بکنیم، همراهی نکنیم، در حرکتی که انجام میدهیم صداقت به خرج ندهیم، از خودمان مایه نگذاریم، مجاهدت و تلاش فی‌سبیل‌الله نکنیم. بله، اگر این کارها را نکنیم، جبهه‌ی حق پیروز نخواهد شد! _____________________________________________ در این رابطه از اینجا بیشتر ببینید: https://t.me/Rrozegar/627?single
مقایسه بودجه فرهنگی در نسبت با بودجه شرکت‌های دولتی از اینجا ببینید: https://t.me/Rrozegar/620
یکی از جداول لایحه بودجه مرتبط با مؤسسات فرهنگی است. مجموع این بودجه یک هزار و نهصدم کل بودجه است که همیشه بخش عمده‌ای از فضای رسانه‌ای کشور مشغول این مقدار از بودجه می‌شود. از طرف دیگر هفتاد درصد بودجه مرتبط با شرکت‌های دولتی است. بودجه یک هزار و نهصدم فرهنگی حتما هدر رفت دارد و باید مورد مداقه و رصد و بررسی قرار بگیرد؛ اما چرا هرساله بودجه هفتاد درصدی شرکت‌های دولتی در مجلس تحلیل محتوایی نمی‌شود!؟ مطالعه بیشتر و دقیق‌تر در این مورد را از اینجا از جناب دکتر ظهوریان ببینید و بشنوید: https://www.instagram.com/tv/CIXxhq4hTi5/?igshid=13bkqkim4o4el 📇 https://t.me/Rrozegar
تأملی در طراحی اصول‌گرایان و اصلاح‌طلبان برای سکولاریزاسیون جمهوری اسلامی قسمت ۱از۲ 🌍 ________________________________________ بقلم وحید جلیلی استقلال، در اصلی‌ترین شعارِ جمهوری اسلامی، مقدم بر آزادی و جمهوریت و اسلامیت است. هویت با استقلال معرفتی آغاز می‌شود. متأسفانه بحث‌های معرفتی و تئوریک ‌ما در حوزه مسائل جمهوریت و مشارکت و رقابت رقیق و ضعیف شده و جای هم‌بستگی تئوریک و کار معرفتی را بحث‌های اجرایی و تشکیل ائتلاف‌های پوشالیِ تاکتیکی، گرفته است. ائتلافِ تاکتیکی را جایگزین وحدت کلمه کرده‌اند در حالی که از هم گسیختگی و لاغریِ تئوریک را با ترفندهای تاکتیکی و به قول خودشان سیاست‌ورزی، نمی‌شود رفو کرد. اگر نظریه مردم‌سالاری دینی و ولایت فقیه حاصل عمر امام است، حاصل عمر آیت‌الله خامنه‌ای را اگر بخواهیم در یک کلمه خلاصه کنیم همین «نظریه نظام انقلابی» است که اساسش را ایشان در یک جمله تبیین کرده است: «میان جوشش انقلابی و نظم سیاسی و اجتماعی، تضاد و ناسازگاری نمی‌بیند». امروز در اصول‌گرایی این را من ده‌ سال پیش هم گفتم و متأسفانه هنوز هم باید تکرار کنم که شوقی و همتی برای تبیین ابعاد جمهوریتی نظام در جریان انقلابی دیده نمی‌شود. نپرداختن به ابعاد جمهوریتی نظام، یک خطای راهبردی است که البته در ضعف تئوریک نیروهای انقلابی ریشه دارد. امروز در اصول‌گرایی، تاکتیسین‌ها جای تئوریسین‌ها را گرفته‌اند و ما به اندازه کافی به این خطر توجه نمی‌کنیم. یک تعداد ژورنالیست‌ها و توئیتیست‌های مرتبط با امنیتی‌ها و اطلاعاتی‌ها که بلدند دیگران را جوگیر و فضا را ملتهب کنند، می‌شوند محور اجرای مطامع باندهای قدرت! و خطرِ بزرگتر این است که حتی تئوریسین‌های ما را وادار می‌کنند که با تنازل از مبانی معرفتی، تاکتیسین بشوند. کاری که تکنوکراسی در حوزه اقتصاد کرد را تاکتیکراسی در حوزه سیاست پیاده می‌کند؛ یعنی آرمان‌زدایی و معرفت‌زدایی از امر سیاسی. این پروژه خطرناکیست که اصول‌گرایان در مسیر سکولاریزاسیون نظام کلید زده‌اند و نیروهای حزب‌اللهی باید حواسشان باشد که اولا خودشان هیزم‌بیار این مظلمه نشوند و ثانیا مقابله با این چالش خطرناک را وظیفه خودشان بدانند. اصول‌گراها دارند تلاش می‌کنند که در سازمان‌دهی اجتماعی و سیاسی با غلبه دادن تاکتیک بر تئوری، یک تاکتیکراسی سیاسی را حاکم کنند که از جهات مختلفی مشابه همان تکنوکراسی اقتصادی است. تاکتیکراسی یعنی دور کردنِ مسائل و راه حل‌ها از حوزه معرفتی و آرمانی و فروکاستن‌شان به سطوح تاکتیکی و اجرایی. انتخابات در نگاه امام، عرصه‌ای است برای تشکل و رشد جمهور مردم، اما در رویکرد عمده اصول‌گراها _مثل اصلاح‌طلب‌ها_ دارد تبدیل می‌شود به عرصه‌ای برای تشکل و حاکمیت ِاشرافیت و خواص. انقلاب اسلامی هم‌افزایی جمهوریت و ولایت برای برانداختن سلطنت و اشرافیت بود. امام می‌گوید: «انتخابات در انحصار هیچ‌کس نیست نه در انحصار روحانیین است، نه در انحصار احزاب است، نه در انحصار گروه‌ها است. انتخابات مال همۀ مردم است.» امام می‌فرماید: هیچ کس نباید توقع داشته باشد که دیگران اظهارنظر و اظهار وجود نکنند «و یک عده از اصولگرایان هر کس دیگری که فراتر از مکانیسم‌های بعضا فاسد و مفسد آنها بخواهد اظهار وجود کند را حواله به جهنم می‌کنند! 📇 https://t.me/Rrozegar
لاغری_تئوریک امروز در اصول‌گرایی، تاکتیسین‌ها جای تئوریسین‌ها را گرفته‌اند. ائتلافِ تاکتیکی را جایگزین وحدت کلمه کرده‌اند در حالی که از هم گسیختگی و لاغریِ تئوریک را با ترفندهای تاکتیکی و به قول خودشان سیاست‌ورزی، نمی‌شود رفو کرد. نظام انقلابی و خطر تاکتیکراسی را از این‌جا بخوانید: https://t.me/Rrozegar/646
تأملی در طراحی اصول‌گرایان و اصلاح‌طلبان برای سکولاریزاسیون جمهوری اسلامی قسمت ۲از۲ 🌍 _______________________________ بقلم وحید جلیلی امروز چپ و راست، اصول‌گرا و اصلاح‌طلب، هر دوتایشان به یک شکل دارند از تاکتیک «النصر_بالرعب» استفاده می‌کنند. مردم را بترسانیم و رأی بیاوریم! دائم بین جمهوریت و ولایت تضاد ایجاد می‌کنند و در دوره‌های مختلف، جوری جمهوریت را مطرح می‌کنند کانّه با ولایت فقیه در تضاد است و من باب اکل میته پذیرفته شده است. جالب است که در این زمینه اصول‌گرا و اصلاح‌طلب با یکدیگر متحد و هم‌نظر هستند. حالا یکی در موضع دفاع از جمهوریت این ادعا را مطرح می‌کند و دیگری در دفاع از اسلامیت. هر دو هم در این که امام از روی اضطرار یا اشتباه جمهوریت و اسلامیت را تلفیق کرده، علنا یا در خفا، هم‌رأی هستند. در حالی که «جمهوریت و ولایت» مؤیدِ هم و در برابر «سلطنت و اشرافیت» هستند. با تضعیف جمهوریت یا ولایت، آن دیگری تقویت نمی‌شود بلکه اشرافیت قدرت می‌گیرد و زمینه فشار بر ولایت و انزوای جمهوریت فراهم می شود. اصول‌گراها دارند تلاش می‌کنند که انتخابات را به انحصار گروه‌ها و احزاب در بیاورند و حتی‌الامکان احتمال حضور رویش‌های مستقل مردمی انقلاب اسلامی، بیرون از دایره طراحی مافیاهای قدرت را به صفر برسانند. این جمنا بازیها غیر از این است که دارد انتخابات را در انحصار گروه‌ها در می‌آورد!؟ می‌بینید که نه فقط در تهران بلکه در 170 حوزه انتخابیه که برای مجلس فقط یک نماینده انتخاب می‌شود تلاش می‌کنند که با ائتلاف‌های نمایشی، از ورود آدم‌های تازه به گردونه رقابت جلوگیری کنند تا انتخابات از حالت حیدری_نعمتی و استقلالی_پرسپولیسی خارج نشود. بروید ببینید در شهرستان‌ها چه خبر است؟ ارزیابی کنید بعضی تاکتیک‌ها و سازوکارهای انتخاباتی آقایان را در انتخابات شوراها، در انتخابات مجلس و ... . این روش‌ها نه تنها جمهوری اسلامی را به سمت حکومت امام زمانی نخواهد برد بلکه زمینه روی کارآمدن امویان و عباسیان را فراهم خواهد کرد. تفکر اموی و عباسی مخالف تکلیف جمهور مردم برای انتخابِ آگاهانه و مسولانه است؛ مشوّق تداول قدرت بین‌الاغنیاء با ترویج تفکر قبیله‌ای بین توده‌هاست. این نوع رویکردها اصول‌گرایی نیست؛ استحاله انقلاب به سود اشرافیت و سلطنت است. همان‌جور که تکنوکراسی از دل جریان چپ درآمد، امروز تاکتیکراسی دارد از دل جریان اصول‌گرا درمی‌آید که سازمان‌دهی اجتماعی سیاسی را بر مبنای انحصارطلبی کمونیسم و پول‌محوری کاپیتالیسم انجام می‌دهد، و با بعضی مبانی دینی نظام در این حوزه رسماً وداع کرده است. خدا سایه آقا را ان‌شاءالله تا ظهور امام زمان بر سر ما مستدام کند ولی اگر تا موقعی که آقا هست، جمهوریت نهادینه نشود بترسید از بعد این ماجرا. اگر تا موقعی که بنیان‌گذاران نظام و رهبران تئوریک نظام حضور دارند جمهوریت نهادینه نشود و ریشه‌دار نشود بترسید از حاکمیت اشراف. در فتنه 88 دیدیم که چطور مدعی‌ترین لیبرال‌ها بسیج شدند که ریشه جمهوریت را بزنند و رأی مردم را وتو کنند. هیچ بعید ندانید که این‌ها مترصدند با همکاری اربابان آمریکایی و انگلیسی‌شان یک جمهوری رضاخانی را حاکم کنند که در آن بشود مسلمان‌ها را مثل آب خوردن به خاطر حجاب و هویت دینی به گلوله بست و مجلس فرمایشی راه انداخت و از مدرنیته و مقابله با ارتجاع دم زد. اراجیف اخیر اینها در نفی اسلامیت، نشان‌دهنده‌ی ارادت‌شان به جمهوریت نیست چون در فتنه 88 معلوم شد در ذات قدرت‌پرست دیکتاتور لیبرال‌ها چیست؛ اتفاقا اینها فهمیده‌اند که در جامعه دینی ایران هیج تضمینی محکم‌تر از اسلامیت برای حفظ مردم‌سالاری نیست و حذف اسلامیت، برای غرب‌زده‌ها مقدمه حذف مردم‌سالاری است. تاریخ معاصر نهضت‌های اسلامی در جهان اسلام گواه این است که مهم‌ترین مسئله جهان اسلام رسیدن به مدل مردم‌سالاری دینی است. این دو جریان سکولاریزاسیون در دو قبیله اصول‌گرا و اصلاح‌طلب، اگر چه در ظاهر مثل لبه‌های یک قیچی با هم زد و خورد دارند اما دارند برای استحاله جمهوری اسلامی از یک نظام انقلابی و مردمی به یک نظام سکولار و اشرافی، هم‌افزایی می‌کنند و جوانان انقلابی و نخبگان حزب‌اللهی اولا نباید به دام هیچ‌کدام بیفتند و ثانیا در مقابله با هر دو جریان استحاله‌طلبِ ارتجاعی، برای دفاع جانانه از مبانی معرفتی_آرمانی انقلاب اسلامی و تثبیت جمهوریت اسلامی و مردمسالاری دینی همه ظرفیت فکری و فرهنگی و اجتماعی‌شان را به صحنه بیاورند. 📇 https://t.me/Rrozegar
🔆 با بهاران روزی ‌نو می‌رسد و ما همچنان چشم به راه روزگاری نو... اکنون که جهان و جهانیان مرده‌اند، آیا وقت آن نرسیده است که مسیحای ‌موعود سر رسد!؟ و یحی‌الارض بعد موتها 📇 https://t.me/Rrozegar
سال‌هاست منتظرم کسی جای مرتضی آوینی را بگیرد اما سودای خام است و مرتضی تبدیل به مفهومی شده که به آن «شهادت» می‌گویند و از «قدوس شهادت» تااین گندچال که ما در آن به‌سر می‌بریم فاصله بسیار است. 📇 https://t.me/Rrozegar
روزگار
سال‌هاست منتظرم کسی جای مرتضی آوینی را بگیرد اما سودای خام است و مرتضی تبدیل به مفهومی شده که به آن
سال‌هاست‌منتظرم‌کسی‌جای‌مرتضی‌را‌بگیرد 🌍 سال‌هاست منتظرم کسی جای مرتضی آوینی را بگیرد اما سودای خام است و مرتضی تبدیل به مفهومی شده که به آن «شهادت» می‌گویند و از «قدوس شهادت» تا این گندچال که ما در آن به‌سر می‌بریم فاصله بسیار است و راه یک‌طرفه. هم از این‌رو من و امثال من، باید همچون نیاکان باستانی خود بیاموزیم که هرگاه کودکی از مادر زاده شد بر وی بگرییم، هرگاه کودکی به نوجوانی رسید و گوهر خود را آشکار کرد بر وی بگرییم، بر جوانی وی بگرییم، و در یک کلام بر زنده مویه کنیم، اما بر م‍ُرده نه، زیراک زاری کردن بر جسم و جسد بیهوده است، زیرا مردگان به‌سوی زندگان باز نمی‌گردند، زیرا خاک را در آن محل نباشد که بر وی بگریند. نوشتن‌در‌اوج‌بحران 📇 https://t.me/Rrozegar
الهی ذوق مناجات كجا و شوق كرامات كجا الهی علمم موجب ازدیاد حیرتم شده است ای علم محض و نور مطلق، بر حیرتم بیفزا الهی اثر و صُنع تواَم، چگونه به خود نبالم الهی هر چه بیشتر دانستم نادان‌تر شدم بر نادانی‌ام بیفزا الهی مست تو را حدّ نیست، ولی دیوانه‌ات سنگ بسیار خورد. حسن مست و دیوانۀ تو است. الهی از روی آفتاب و ماه و ستارگان شرمنده‌ام از انس و جان شرمنده‌ام حتی از روی شیطان شرمنده‌ام كه همه در كار خود استوارند و این سست عهد، ناپایدار از_الهی‌نامه 📇 https://t.me/Rrozegar
یک‌نام‌ِغلط‌وتحمیلی‌برجریان‌انقلاب 🌫🔰 ¤ انتخابات را باید شب‌قدر سیاسی جامعه دانست. برای اصلاح سیاست مثل حضرت زهرا سلام‌الله‌علیه، فعالیت‌های خستگی‌ناپذیر داشته باشیم. همه را دعوت کنید و حرف حق را به‌گوش همه برسانید؛ حرف حق، بذری است که در دل کاشته می‌شود؛ اگر اثر کوتاه‌مدت نداشته باشد، اثر بلندمدت دارد. ¤ در عملیاتِ دعوت، شبکه‌های اجتماعی یکی از فضاهای مهم است. در فضای ‌مجازی، گروه‌های فامیلی، رفاقتی و صنفی، بدون شعارهای تند راه‌اندازی کنید. جدل جایی در دعوت سیاسی ندارد. حتی انتقاد به دولت را هم باید خیلی لطیف، منطقی و با سعه‌ی‌صدر و حفظ آرامش بیان کنید. ¤ از ادبیات انقلابی‌ سنتی که موجب سوءتفاهم می‌شود استفاده نکنید. نیروهای انقلابی، نام غلط و تحمیلی اصول‌گرا را نپذیرند. _____________________ باید فعالیت‌های خستگی‌ناپذیر داشته باشیم. 📇 https://t.me/Rrozegar
4_5803217135836595689.mp3
5.24M
خداحافظ خداحافظ سردار عزیزم خداحافظ خداحافظ حاج قاسم عزیزم ره بدین سردار قاسم وِ سنگر بشینه سردار سپاه خوتی سردار قاسم، خوت سپهسلاری جور شیری جنگ ایکنی شیرم زهله داری خداحافظ خداحافظ سردار رشیدم خداحافظ خداحافظ سردار شهیدم سنگر محکم بووَند زیر پوز تفنگت از آمریکا تا وِ عراق اومدن وِ جنگت حرم بی‌بی زینب نکنی کراهت حاج قاسم وا لشکرش اومدن زیارت اِخبارِ صُبی رسید کشتنه دو سردار خداحافظ خداحافظ سردار رشیدم خداحافظ خداحافظ سردار شهیدم خوت گرون‌قیمتی سردار قاسم گرون چی جواهر عکستَه قاو بگرم طلای عهد نادر خداحافظ خداحافظ سردار دلیرم خداحافظ خداحافظ حاج قاسم عزیزم _______________________ 📇 https://t.me/Rrozegar قطعه آهنگ لری با صدای باقر عیوضی خواننده رامهرمزی برای سردار سپاه قدس
بجای راز، یک کفچه مار آن زیر خوابیده! 🌍 وقایع اخیری که در کشور میزبان ما و برای مردم شریف ایران رخ داده است، دردناک است و مایهٔ تأثر. البته بخشی از این وقایع حاصل دوقطبی نامطلوبی است که در جامعه رخ داده است و بخشی حاصل شکافی که میان مردم و حاکمیت پدید آمده است که باز در این میان هم تلاش دشمنان این ملت و نظام مؤثر بوده است و هم بعضی ناکارآمدی‌ها و بی‌تدبیری‌ها در سطوح اجرایی. به گمان من می‌توانست این اتفاقات نیفتد. لزومی نداشت که مهسا امینی وفات کند تا آسیب‌هایی که این مکانیسم به جامعه زده است عیان شود. صحبت از ضرب و شتم نیست. اصلاً شخص را سوار ون کنند، ببرند به یک کافه و پذیرایی‌اش کنند و برگردانند تحویل خانواده بدهند، دیگر این آدم آدم اول نمی‌شود. دیده‌ام_که_می‌گویم. حتی مکالمه‌ها و ارشادات در این فضا سخت و برخورنده است. تجربهٔ زندگی و مطالعات پراکنده‌ای که در تاریخ و اجتماع داشته‌ام، می‌گوید که برخورد سخت، برخورد سخت می‌آورد از هر جانبی که باشد. اکنون نه برخورد قهرآمیز با اعتراضات چارهٔ کار است و نه خشونت‌های خیابانی. فقط کسانی را که قصد ویران‌ساختن کشور ایران را دارند، بر ماجرا سوار می‌کند. البته به بسیاری از این جوانان هم باید حق داد. اعتراضاتی دارند و بستر مناسب برای بیان آن را پیدا نمی‌کنند. می‌شود مسیر گفتگو و تعامل را باز کرد و زمینه‌ای فراهم کرد که این ابراز احساسات و اعتراض‌ها در بستر مناسب و سازنده‌ای رخ دهد. کار سختی نیست و تجربهٔ مناظره‌های صدا و سیما نشان داد که خیلی از غیرممکن‌ها را می‌شود ممکن ساخت، با اندکی تدبیر، مدارا و وفاق. بالاخره باید پذیرفت که همین مردم هستند و همین نظام. نه مردمی همه یکسان و همفکر می‌توان سفارش داد و از جایی وارد کرد، نه حکومت ایران بدیلی و جایگزینی دارد که فکر کنی حالا این سنگ را برگردانیم و رازی را که زیر آن نوشته شده است بخوانیم. ممکن است به جای راز، یک کفچه مار در زیر آن خوابیده باشد. اپوزیسیون خارج‌نشین تا جایی که من دیده‌ام و دریافته‌ام نه اخلاق می‌فهمد نه مدارا، نه مردم‌سالاری و نه دغدغهٔ کشور و ملت دارد. بی‌اخلاقی‌ها و رفتارهای خشن آن‌ها را هم دیده‌ایم. در واقع این شانس بلند جمهوری اسلامی است که چنین اپوزیسیون کم‌مایه و عقب‌مانده‌ای دارد. ولی خوب یک بدشانسی هم در این میان دارد که بعضی هواداران و دست‌اندرکارانش، او را از هر اپوزیسیونی بی‌نیاز می‌سازند. امیدوارم که با تدبیر و مدارای دوجانبهٔ دولت و مردم، ملت ایران از این بحران هم به سلامت عبور کند. کار سختی نیست. فقط باید عزم و اراده‌ای برای اصلاح امور وجود داشته باشد. شاعر افغانستانی 📇 https://t.me/Rrozegar
نه به انکار تب که به تدبیر میسر شود! گه‌گاه ملکی هرچند پرشکوه، در ایامی معدود به پریشانی و نابسامانی مبتلا می‌شود؛ چون انسانی که گرفتار تب و ناآرامی شود. بازیابی صحت و سلامت این آدمی نه به انکار تب و پریشانی‌اش است، نه به وادادگی در برابر آن و قطع امید از همه چیز! آشفتگی‌های جسم و ملک را به تدبیر می‌توان به صلاح آورد. طبیبی باید که خیر و شر امور بداند تا مزاج تباه شده را به اعتدال رساند و سیاستی پیش گیرد که به کمترین زحمت و آسیب، آرامش را بازگرداند و شخص و مُلک را از چیزهایی که مسبب این پریشانی بوده است، پرهیز دهد تا دوباره بدان مبتلا نگردد. مزاج دهر تبه شد در این بلا حافظ کجاست فکر حکیمی و رای برهمنی یک برش کوتاه از تاریخ بیهقی 📇 https://t.me/Rrozegar
بجنگ تا بجنگیم به فرعون بگو هر چه ساحر در آستین داری بیاور! عاقبت عصای موسی همهٔ سحر ساحرانت را خواهد بلعید؛ آنچه می‌ماند کلمة‌الحق هی‌العلیا الله است. 📇 https://t.me/Rrozegar
هیاهو و شیطان چه دارد؟ هیاهو هیاهو هجوم صداها، از این سو از آن سو به نعره، به نفرت، به طعنه، به تهمت صداها سه‌شعبه، صداها دو پهلو دمیده به گوسالۀ سامری باز به آواز فتنه، به آوای جادو نه جای تأمل نه تاب تحمل هیاهو هیاهو، هیاهو هیاهو به بانگ مناره قسم هیچ و پوچ است الم‌شنگۀ این همه برج و بارو بگوشی؟ صدای شهیدان می‌آید که روشن شود جبهه‌های فرارو سراپا خروشم، برادر بگوشم بخوان از حسین و رجزنامۀ او بخوان از «مِنَ المؤمنينَ رِجالٌ» بخوان‌ «رَبُّنَا الله ثُّمَ اسْتَقامُوا» صدا شو، رسا شو، از آن خدا شو در این های‌وهوها، هُوَ الحق هُوَ الهُو ✍🏻 📇 https://t.me/Rrozegar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چه کرده مسعود دیانی در این سرمقاله! در معرفی حضرت مولا علیه‌السلام و فضای امروز 📇 https://t.me/Rrozegar
برآمد باد صبح و بوی نوروز به کام دوستان و بخت پیروز مبارک بادت این سال و همه سال همایون بادت این روز و همه روز سعدی شیرازی 📇 https://t.me/Rrozegar
861200 Sefaresh.mp3
1.37M
سفارش محمدکاظم کاظمی تسبیح و فال حافظ و قندان نقره‌کار فرهنگ انگلیسی و دیوان شهریار مُهر امین و پستۀ خندان و زعفران‌ بگذار تا حقوق بگیرم‌، بزرگوار! 📇 https://t.me/Rrozegar
یک شعر از مسعود دیانی 🦋 از کوله‌های کهنه غذا در می‌آوریم خب، راستش ادای تو را در می‌آوریم در روزگار سرد و کسل، کنج عافیت                  شمشیر از غلاف خدا در می‌آوریم ما بی‌نماز مانده‌ترین‌ها، سر نماز                    خود را به شکل مرد گدا در می‌آوریم انگشتر عقیق تو را در می‌آوریم اشک تو را اگر چه جدا در می‌آوریم این شور و شوق و شعاری که بین ماست از بی‌ بهانگی‌ست، ادا در می‌آوریم در بین خطبه‌های تو شمشیر می‌کشیم  در موسم جهاد عصا در می‌آوریم گیسو به خون خضابیٍ محرابِ عدل و داد! ما نیز کیسه‌های حنا در می‌آوریم کشکول و تیغ و نام تو در قهوه‌خانه‌ها در خلسه‌ها دلی زِ عزا در می‌آوریم با ذکر یا علی مددی دست می‌دهیم دستی که سرد پیش برادر می‌آوریم صبر و سکوت و بغض تو مولا شکستنی است ما عاقبت صدای تو را در می‌آوریم 📇 https://t.me/Rrozegar عکس، خانه حضرت علی در کوفه است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بخدا قسم شما سُنی پیدا نمی‌کنید که با اهل بیت رسول‌الله عداوت داشته باشد. . هر اهل سنتی که اهل‌بیت پیغمبر را یکی‌شان را حتی قبول نداشته باشد، ما او را جزء اهل سنت نمی‌دانیم؛ چنین کسی ناصبی است. 📇 https://t.me/Rrozegar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امروز سَرِ ولایت امیرالمؤمنین اختلاف‌کردن، خیانت به اسلام است. 📇 https://t.me/Rrozegar
25.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شیرِ زَردُم حاج قاسم خدا دونا سردارِ بی باک شب و روز جنگ ای‌کُنه خدا دونا به عشق ای خاک دِشمِنونِ کافر خدا دونا کِردِه زِمین‌گیر چی گَووس علی‌مردون خدا دونا ایجنگه چی شیر مِنِه جَنگِ تن به تن خدا دونا حریف نداره سرباز سید علی خدا دونا کُرِ دل‌داره مر جنگه مر جنگه خدا دونا جنگ تفنگه سردارِ سردارِ خدا دونا کُرِ دل‌داره ای سردار کَس وِ مثل داغ تو داغی ندیده آخَی شیر علی‌مردون وِرِی تیپُمَی سردار رِسیدَی ای سردار سربازات پا به رکاب شیرون میهن آخَی تَقاص خین تونه تیپُمَی گِرِن وِ دشمن مو کُرِ بختیاری خدا دونا مرد میدونم سرباز حاج قاسمم خدا دونا تا پای جونم مر جنگه مر جنگه خدا دونا جنگ تفنگه سردارِ سردارِ خدا دونا کُرِ دِل‌داره 📇 https://t.me/Rrozegar خواننده: هادی احمدی | شاعر: سیروس بداغی