eitaa logo
دکتر مرعشی
2هزار دنبال‌کننده
411 عکس
632 ویدیو
69 فایل
این کانال برای ارائه مباحث علمی و معرفتی ایجاد شده است. دکتر مرعشی: پزشک و متخصص روانشناسی و عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز. شماره عضویت نظام روانشناسی 8324. شماره پروانه نظام روانشناسی 3024
مشاهده در ایتا
دانلود
1_4312183982.pdf
7.55M
استفتائات فریضه امر به معروف و نهی از منکر. مطالعه و نشر واجب شرعی https://eitaa.com/SAmarashi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📣📣📣📣فـــــــوری و مــهــم🚨 💡پـــاسخ به شبهه دوقطبی شدن جامعه با امر به معروف و نهی از منکر😱 🔴کـــاملا رایگان ✅ شنبه ۲ اردیبهشت ⏰ ساعت ۱۶ 👈جهت ورود به گروه پخش زنده، کلیک کنید 💥اگر مایل هستید که هنگام شروع جلسه برایتان پیامک یادآوری ارسال بشود، همین الان عدد «۱» را به سامانه پیامکی 3000493040 ارسال نمایید حتما لینک رو برای بچه مذهبی ها بفرستید ❤ به آمرین بپیوندید eitaa.com/joinchat/3518955713C6b2bc116ef
غلبه بر مشکلات روحی در زمان بیماری https://www.namavid.com/video/794233/overcoming-mental-problems-during-illness کارگاه مجازی آموزه های روانشناختی صحیفه سجادیه برای اساتید دانشگاه زابل (دکتر مرعشی) https://eitaa.com/SAmarashi
بسم الله یه بحثی درباره*طبیعی بودن* در روان شناسی گیر کرده بود، بالاخره فرصتش دست داد👍 یه دسته بندی درباره ی خواب داریم ، اصلاحی که توی کاپلان اومده براش اینه: دو دسته می کنه آدم ها رو فنوتیپ "جغدشب" ها و فنوتیپ "مرغ سحر" ها اونایی که شب سرحالن، صبح خوابشون میاد و بالعکس تا اینجا رو همه شنیدیم. می ریم توی همون کاپلان، دو صفحه اونور تر، نمودار خواب بشر ، قبل از اختراع لامپ رو کشیده. بعد زیرش نمودار خواب بشر ، بعد از اختراع لامپ عکسشو می ذارم ببینین. خب بشر کی می خوابیده؟ سر شب. کی بیدار می شده؟ یه ساعتی تقریبا قبل از طلوع وسطش تخت می خوابیده ؟ نه ، توی متن توضیح می ده که انسان هم مثل پستانداران مشابه خودش ، بین دوره ی خوابش ، دوره هایی از بیداری رو داره توی شب و تخت تا صبح یه سره خوابیدن، مال دوران پسا اختراع لامپ هستش که ساعت خواب تقریبا ۴ ساعتی عقب می ره، بعد خواب فشرده می شه رسما می گه که این خواب فشرده ی ۸ ساعتی که باعث می شه ساعت های فعالیت بیدار بشر ، بیشتر بشه ، مال بعد از اختراع نور مصنوعی هستش خب تا اینجا چیزی نبود نکته ، تقریبا دو صفحه قبل هستش. اونجایی که بعد از معرفی فنوتیپ مرغ سحر ، یک دسته افراطی از این فنوتیپ رو معرفی می کنه ، کسایی که حدود ۷ و نیم می خوابن، ۴ و نیم صبح پا می شن. و کاپلان دقیقا از اصلاح *پاتولوژی* برای معرفی این موجودات! استفاده می کنه. وایسا وایسا! چی شد؟ تقریبا اگه همون ساعتی بخوابی که نیاکان قبل از اختراع نور مصنوعی ت میخوابیدن و بیدار می شدن، امروزه مرضی حساب میشی؟ اگه همون مدلی که به رسول دستور داده شده، هی بخوابی، بعد پاشی دو رکعت نماز بخونی، دوباره بخوابی، دوباره پاشی، چندبار تا صبح پاشی و بخوابی، دقیقا شبیه نمودار خواب پیش از اختراع لامپ و تمامی موجودات مشابه انسان، *بدخواب* حساب می شی؟ چون مدل نرمال خواب امروز، ۸ ساعت تخت خوابیدنه؟ و مهم تر از این دو نکته چطور دو دسته فنوتیپ نرمال رو شناسایی می کنی و براشون اسم هم می ذاری؟ از روی اون چیزی که امروز انسان *هست* ولو این چیز ، نتیجه ی مداخله مصنوعی باشه؟ بخوام مثال زیستی شو بزنم، مثلا با ورود آلاینده ها به هوا، برخی سرطان ریه می گیرن. آیا ما بهشون می گیم "در معرض خطر سرطان" و سعی می کنیم عوامل آسیب بهشون رو کاهش بدیم، یا بهشون می گیم "یه دسته ی نرمال در مقابل دسته ی دیگر نرمال؟" و براشون اسم خوشگل می ذاریم و بهشون می قبولونیم که تو ذاتا اینجوری ای، کاریش نمی خواد بکنی؟ (دقت داشته باشین که بیمه ها، کارمندای مشاغل شب کار رو با نرخ بالاتری بیمه می کنن در برخی کشورها، چون آمار بیماری هاشون بالاتره) یا مثل مثال سرطان، می گیم تو بیشتر در معرض خطر به هم ریختگی خواب و ناکارامدشدن سیستم ملاتونینی هستی با آلاینده ی نور مصنوعی هستی، برات باید تمهیدی اندیشید؟ خب... می شه به جای نور مصنوعی، تبلیغات گسترده برای همجنس گرایی رو به عنوان پیشران در نظر گرفت و به جای مرغ سحر و جغد شب، درباره دسته بندی های دیگری فکر کرد. چون خواب مساله ی حساس و سیاسی شده ای نیست، محمل خوبی برای باز کردن این ماجرای پاتولوژی یا نرمالیتی هستش. حالا روش بشه سایر مباحث رو هم سوار کرد. سیده طیبه خدابخشی، روانشناس https://eitaa.com/SAmarashi
هدایت شده از بیداری ملت
14.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 یادی کنیم از شعرخوانی طوفانی میثم مطیعی در عید فطر و لبخند زیبا حاج قاسم ... 🎬 برای بیداری وجدانها👇 https://eitaa.com/joinchat/1631191141C7748daa5f6
🔴هر چقدر هم لخت بشید و برید به قبر کوروش سجده کنید 🔻فعلا که تربیت سگ خونگی با شما است و تربیت نسل آینده ایران با ما 🎬 آنتی سلبریتی https://eitaa.com/joinchat/2067791886C00959371cb
هدایت شده از بیداری ملت
15.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥سوال دختری از استاد رحیم پور : آقا شمایی که میگید به قانون حجاب احترام بذارید اگه یه روزی قانون عوض بشه‌و داشتن خلاف قانون بشه،خود شما بهش احترام میذارید؟ 🔴 👇 @bidariymelat
هدایت شده از روشنگری
14.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
والا ما اعتکاف داشتیم این دهه هشتادیا هم اعتکاف دارن😂😂 چرا اینجورین😅❓ خیییلی خوبن 🆘 @Roshangari_ir 🔜 Rubika.ir/roshangari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴شعر طنز جنجالی این خانوم در حضور رهبر معظم انقلاب درباره مردهایی که ابرو بر می دارند و قرص اکس می خورند را گوش کنید! اولین بار بود که شعری در این سبک در حضور رهبری خوانده می شد!
شهادت مرد و زن در دادگاه.pdf
120.9K
از انتقاداتی که به اسلام وارد شده تفاوت وزن شهادت زن و مرد در دادگاه است در این فایل دلایل علمی این تفاوت را بیان کرده ایم. البته در مواردی فقط شهادت زن پذیرفته است نه مرد. https://eitaa.com/SAmarashi
هدایت شده از خبر فوری تحلیلی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خواهرم این آزادی که می بینی در ایران است و هر جور میخوای میگردی و میگی به کسی مربوط  نیست...❌‼️ به اینهامربوط میشه...👆 این سرزمین امنیت و آزادیش که تو میبینی  و  باز هم  انکار  می کنی  رو مدیون رشادتها  و از خود گذشتگی این عزیزان است.👆 ✅ کانال هواداران👇 https://eitaa.com/joinchat/3834445946C035739b57d
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هشدار پروفسور ساروخانی، پدر جامعه‌شناسی ایران، درباره بزرگترین خطری که جامعه ما را تهدید می‌کند @BisimchiMedia
📙درس‌نامه روان‌شناسی اسلامی این کتاب شامل ده گفتار میباشد: 🔹 گفتار اول: چیستی و امکان‌سنجی روان‌شناسی اسلامی       🔹گفتار دوم: چرایی روان‌شناسی اسلامی   🔹گفتار سوم: چگونگی دستیابی به روان‌شناسی اسلامی         🔹گفتار چهارم: اصطلاحات تخصصی، سازه‌ها و سنجه‌ها در روان‌شناسی اسلامی  🔹گفتار پنجم: فرضیه‌سازی و آزمون فرضیه در روان‌شناسی اسلامی     🔹گفتار ششم: نظریه‌پردازی در روان‌شناسی اسلامی 🔹گفتار هفتم: روان‌درمانی اسلامی و بهداشت روانی در اسلام  🔹گفتار هشتم: روان‌شناسی اسلامی، روان‌پزشکی و مدل زیست ـ پزشکی            🔹گفتار نهم: «روان» از دیدگاه روان شناسی اسلامی 🔹گفتار دهم: نقد و تطبیق دیدگاه های روان‌شناسی غربی        به موضوعات پرداخته شده است.
🔹توضیحات پیرامون کتاب(پیشگفتار) ازآنجاکه تحصیلات مؤلف در سه رشته پزشکی، بهداشت اجتماعی و روان شناسی است و سابقه حدود 30 سال مطالعات و تألیفات عصب شناسی و حدود 40 سال مطالعات و تتبعات منسجم در منابع دینی و اسلامی به ویژه قرآن و حدیث و همچنین مطالعاتی در دانش فیزیک، فلسفه و فلسفه علم دارد، امیدوار است توانسته باشد اولاً نگاه جامع زیستی، روانی، اجتماعی و معنوی را در تألیف کتاب حاضر لحاظ کرده باشد، ثانیاً جایگاه روان شناسی اسلامی را در میان علوم و آگاهی های دیگر به گونه ای درخور تبیین کند و ثالثاً نظریه های بین رشته ای قابل اعتنایی را در این کتاب مطرح سازد. در آغازین گفتارهای این کتاب، فلسفه روان‌شناسی اسلامی (چیستی، چرایی و چگونگی) به تفصیل موردتأمل و کنکاش قرار گرفته است. در مبحثی تحت عنوان «چیستی و امکان سنجی روان شناسی اسلامی»، ابتدا علم دینی و به ویژه روان‌شناسی اسلامی، از برخی تصورات سطحی پیراسته شده و سپس تفاوت آن با اخلاق اسلامی، کلام اسلامی، انسان شناسی اسلامی و همچنین تفاوت ماهوی آن با دیدگاه های اندیشمندان متقدم جوامع مسلمان در علم النفس توضیح داده شده است. در مبحث «چرایی روان شناسی اسلامی»، ضرورت های علمی، اجتماعی، جهانی و تمدنی اندیشه ورزی و پژوهش در روان‌شناسی اسلامی؛ و جایگاه آن در مقایسه با روان‌شناسی متعارف، مورد دقت قرار گرفته است. در مبحث «چگونگی روان‌شناسی اسلامی»، روش شناسی مناسب برای تحقق روان‌شناسی اسلامی از دیدگاه مؤلف بیان و مدلل شده است. در این گفتار مبانی پژوهش در روان شناسی اسلامی به شکل مبسوطی ارائه شده است. گفتارهای بعدی کتاب به روش های سازه  پردازی، سنجه سازی، فرضیه سازی، نظریه پردازی، آسیب شناسی و روان-درمانی در روان شناسی اسلامی اختصاص یافته اند. این گفتارها در مقام بیان متن جامع روان‌شناسی اسلامی نیستند، زیرا اساساً هیچ مکتب علمی در یک کتاب نمی گنجد، همان‌گونه که تمامی دست آوردهای روان شناسی متعارف یا حتی یکی از خرده مکتب های آن در یک کتاب قابل گردآوری نیست. اما در کتاب حاضر به وسیله مثال ها و نمونه‌هایی از نظریه پردازی، فرضیه سازی، آزمون فرضیه، استخراج سازه، تهیه سنجه ها و اعتباریابی آنها، تهیه بسته های مداخله ای و درمانی و بررسی تأثیر آنها، پارادایم روان‌شناسی اسلامی به مخاطب نشان داده می شود تا الگویی برای کارهای آتی به ویژه در اختیار دانشجویان و طلاب علاقه‌مند و محققان جوان قرار گیرد. لازم به ذکر است که در گفتار اول توضیح داده ایم که چرا وجود «پارادایم» در روان شناسی اسلامی به معنای نسبی گرایی و شکاکیت علمی نیست. در ادامه کتاب، گفتارهایی درباره رویکرد روان‌شناسی اسلامی نسبت به روان پزشکی و مدل زیست ـ پزشکی اختلالات روانی و همچنین یک چهارچوب نظری سازگار با منطق، وحی و تجربه درباره «ماهیت روان» در روان-شناسی اسلامی ارائه شده است. در پایان کتاب نیز نمونه‌هایی از درونی سازی موضوعات روان‌شناسی متعارف تحت پارادایم روان‌شناسی اسلامی و همچنین نمونه هایی از نقد موضوعات ناسازگار با این پارادایم، عرضه شده است. در این کتاب اگر نمونه هایی از پژوهش های انجام‌شده توسط مؤلف و همکاران وی در خصوص هر موضوع وجود داشته، بیان شده و در غیراین صورت طرح‌های پژوهشی مناسبی جهت آزمون ایده های مطروحه پیشنهاد شده است. ازاین‌جهت کتاب حاضر حاوی تعداد زیادی از ایده های پژوهشی نو در زمینه روان شناسی اسلامی است که می تواند برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی علاقه مند به این موضوعات، جالب‌توجه باشد. در کتاب درس نامه روان شناسی اسلامی، ترجمه آیات قرآن کریم با رجوع به تفسیر نمونه و در درجات بعد تفاسیر المیزان، تسنیم، شبّر، نورالثقلین، قمی و مجمع البیان تدوین شده است. در مورد دعاهای صحیفه سجادیه از ترجمه استاد سید صدرالدین بلاغی و استاد حسین انصاریان استفاده شده است. اما برای اجتناب از شلوغی متن، از اشاره مکرر به این منابع در انتهای هر ترجمه خودداری شده و تنها به ذکر نشانی آیات و یا ادعیه اکتفا شده است. همچنین برای فراهم کردن ترجمه روایات از مراجعه به منابع حدیثی و لغوی بسیاری به ویژه وبگاه ارزشمند جامع الاحادیث بهره گرفته شده است.
👆تلفن مرکز پخش کتاب درسنامه روانشناسی اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ یک انگلیسی تازه مسلمان شده به این سوال که چرا بچه‌های ما بجای الگو قراردادن پیامبران و یارانش، اَبَر قهرمان‌های غربی رو الگو قرار می‌دهند این خانم از مخدر خطرناکی صحبت می‌کنه که مادر پدرها در اختیار فرزندانشان قرار می‌دهند نظراتش درباره حجاب به عنوان زنی که از نهایت لیبرالیسم اومده جالب بود👌 🌎@Shakhes3🔜
هدایت شده از  آنتی سلبریتی🎬
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تغییر دیدگاهی که غرب نسبت به زنان و پوشش زنان بهش رسیده رو مقایسه کنید با دیدگاه بعضی از خانوم ها و اقایون نسبت به زن و حجاب .... غربی ها، زن زندگی ازادی رو خیلی وقته که تجربه کردن و به پوچی رسیدن و حالا تازه دارن به نتیجه میرسن ادیان الهی دلیلی داشتن که حجاب رو برای زنان قرار دادن در صورتی که یه مشت غرب زده داخل کشور تازه میخوان تجربه شکست خورده زن زندگی ازادی غرب اجرا کنن تجربه را تجربه کردن خطاست! 🎬 آنتی سلبریتی https://eitaa.com/joinchat/2067791886C00959371cb
هدایت شده از نیمه پنهان غرب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴نگاه دوباره به اشتغال زن وضجه هایی که زن غربی برای این همه ظلمی که در حق خودش شد میزند‌ 🔹بیایید باور کنیم ما زنان اگر هم می‌خواهیم شاغل باشیم ویا رشد اقتصادی را تجربه کنیم باید به الگوی اسلامی خودمان عمل کنیم تا مثل این زن های غربی روزی برای این همه بیگاری ناله نزنیم‌ ◀️خوب گوش کنید آنها می‌خواهند به عقب برگردند. اما ما می‌خواهیم به فطرت الهی امان برگردیم ✍عالیه سادات 🔴 👇 https://eitaa.com/joinchat/3959554299C7b558c3f51
هدایت شده از نیمه پنهان غرب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴روایت یک هم‌وطن ساکن آلمان از وضعیت کار کردن خانم‌ها 🔹داستان برابری زن ومرد در غرب اینگونه است که زنی وجود ندارد ،آن زن هم مرد است و مردانه کار می‌کند ومردانه زندگی می‌کند ،مردانه روسری سر نمی‌کند، مردانه حق طلاق دارد و مردانه بیل می‌زند. پس تکرار کنید فرزندان زن زندگی ... برابری زن ومرد در غرب یعنی زنی وجود ندارد و همه مرد شده اند . ◀️درست است ما در ایران گاها در پرداخت مهریه زنان با مردانی مواجه می‌شویم که زن را آزار می‌دهند اما خیلی ها هم در زمان طلاق مهریه خود را دریافت کرده و با آن برای خود ماشین وخانه و یک استقلال اقتصادی نسبی ایجاد کرده اند ✍عالیه سادات 🔴 👇 https://eitaa.com/joinchat/3959554299C7b558c3f51
🔴 عریان شدن حقیقت لیبرالیسم مناظره دیشب پروفسور درخشان و دکتر غنی نژاد چند نکته را برای شخص بنده آشکار کرد: 1⃣ ریشه اختلافات پروفسور درخشان و دکتر غنی نژاد فراتر از مباحث اقتصادی بود آنها در مبانی فکری و جهان بینی با یکدیگر اختلاف مبنایی داشتند. 2⃣ معلوم شد که لیبرالها اصولا اعتقادی به انقلاب و تفکرات امام ندارند و فقط در حد یک اتفاق سیاسی مثبت به آن نگاه میکنند (البته همین مقدار هم با چاشنی خوشبینی ما به صداقت آنها در گفتارشان) 3⃣ لیبرالها با قانون اساسی کشور که برگرفته از اسلام و اندیشه های شهید بهشتی است مشکل دارند. 4⃣ لیبرالها نه تنها با انقلاب و تفکر انقلابی مشکل دارند بلکه با خدایی که شارع اسلام است و میخواهد ربوبیتش را در همه عرصه های زندگی مردم جاری کند مخالفند. آنها همان خدای منفعلی را میپرستند که مسیحیان قبول دارند همان خدایی که حتی آتئیستها هم خیلی با او مشکلی ندارند. 5⃣ لیبرالها هر چیزی را که از زبان و قلم اندیشمندان غربی صادر شده باشد بعنوان علم میشناسند و نشخوار میکنند و هر اظهارنظری خلاف آنها که از زبان و قلم هر فقیه و دانشمند غیر مرتبط با غرب بیرون آمده باشد را شعاری و غیرعلمی میدانند. 6⃣ لیبرالها حتی اعتقادی به آرمانهایی مثل عدالت اجتماعی و نجات مستضعفان ندارند . 7⃣ انحصارطلبی در ذات لیبرالیسم است و همه چیز را در انحصار خود میخواهد حتی اگر علم باشد. 8⃣ ۴۳ سال است همین تفکر لیبرالیسم بر اقتصاد و فرهنگ کشور چنبره زده و حاصلش اوضاع کنونی اقتصادی و فرهنگی است اما همینها وقیحانه و طلبکارانه سینه سپر میکنند و امام و رهبری و اصول قانون اساسی را مقصر جلوه میدهند. 0⃣1⃣ برای رسوا شدن تفکر منحرف لیبرالها همین یک برنامه کافی بود اما برای بیدار شدن مسئولین شاید نیاز باشد ده ها مناظره از این دست پخش شود شاید آقایون به حرمت شرعی و عقلی ، اعتماد به این تفکر پی ببرد. ✍ آقایی https://eitaa.com/SAmarashi
15.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
*🔴خیانت بزرگ لیبرال‌ها در انکار ارزش‌های دینی🔴* 🔸دکتر مسعود درخشان (اقتصاددان): 🔹لیبرالیست‌ها برای اینکه دخالت دولت سرمایه‌داری را در اقتصاد توجیه کنند، بزرگ‌ترین خیانت را به مردم کردند و ارزش‌های دینی و اخلاقی را انکار کردند. 🔹شک کردن به بدیهیاتی همچون عدالت اجتماعی، راهکار این طیف از لیبرالیست‌هاست. ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توی یه دقیقه ثابت کرد همجنس‌بازها اختلال روانی دارن👌 @BisimchiMedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 قربانی کردن نقش همسری ومادری مولود تمدن غرب است که بر زخم آسیب های سنت نشست 🔹 این همه دختر مجرد دهه شصت فدای همین فدا کردن نقش مادری و همسری به نقش اجتماعی زن شدند، هیچ کس هم از خودش نپرسید چرا باید ازدواج دختران به تحصیل و اشتغال گره بخورد، چرا باید دختران صبر کنند برای ازدواج که جای پایی در جامعه برای خود پیدا کنند؟؟ ❓ کدام یک زنان اثر گذار تمدنی ما منتظر ایفای نقش اجتماعی خود برای ازدواج بودند؟ حضرت زهرا، حضرت زینب؟ کدامشان؟ ⁉️ مگر ما می‌خواهیم چقدر در جامعه اثر گذار باشیم که اثرمان بیشتر از حضرت زینب باشد؟ پس چرا این بانو مادری و همسری را قربانی نقش سیاسی خود در عاشورا نکردند؟ چه خیانتی که به دختران شیعه به اسم تحصیل و اشتغال شد؟ 🔻خیلی از مادرانی که مهارت مدیریت زندگی مشترک را نداشته اند، به دنبال تربیت دخترانی برآمدند که حقوق بگیر و مستقل و تحصیل کرده و جایگاه اجتماعی دارد و اینگونه بود که بلای بدتری بر سر زن آمد ‌و مولود آن دختران مجرد تنها شد. 🔻اینجور که میبینم باید یه دوره ویژه روی اقتصاد اسلامی و اقتصاد زن مسلمان یادداشت بنویسم‌ تا هویت زن مسلمان فدای اقتصاد نشه. 🔻نمیشه با مدل اقتصاد غربی توقع داشت زن اسلامی فکر کنه و اسلامی عمل کنه‌ 🔻اقتصاد اسلامی کاملا در تضاد اقتصاد امانیست غربی است‌. هم ماهیتا، هم کارکرد و هم اجرا. اما دنیا فعلا بر اساس اقتصاد غرب داره میگرده، و زنان بین هویت اسلامی خودشان و کارکرد اقتصادی غربی سردرگم هستند و این خیلی تنش ها و شبهات ایجاد می‌کند. ✍️ عالیه سادات 🔴 👇 @bidariymelat
🔥ممنون، دکتر غنی نژاد عزبز❗️ 🔻در مناظره اخیر دکتر غنی نژاد و دکتر درخشان صحبت های دکتر غنی نژاد برای بنده واقعا انگیزه بخش بود. 🔻واقعیت این است که نهال اقتصاد اسلامی هرچند تا پختگی فاصله قابل توجهی دارد اما در حال حاضر، خیلی جلوتر از بسیاری از دانش های دیگر علوم انسانی مانند مدیریت، علوم سیاسی و جامعه شناسی و ... است و در سالهای اخیر در مجموع تلاش کرده است که به تدریج جای خود را باز کرده و در مسائل ورود جدی کند. 🔻با دکتر غتی نژاد آشنا نبودم چون رشته تخصصی ام اقتصاد نیست هرچند در رشته مدیریت از لیبرالهای غربزده و تسبیح بدست های باطنا سکولار تازیانه‌ها خورده بودم. 🔻صحبت های غنی نژاد برای ما مهم بود؛ می خواستیم بدانیم سخن کسانی که نظام اسلامی چهاردهه به آنان اعتماد کرده و تربیت دهها هزار دانشجو و خیلی از میزهای مدیریت را دهه ها به آنها سپرده و میلیاردها تومان در قالب حق التدریس، پایان نامه و گرنت و هزینه پژوهش و سفر و ... را خرج آنها کرده چقدر از اهداف بنیادین این نظام را برآورده کرده اند. 🔻فکر می کردم دکتر، صداقت دارد ولی وقتی دیدم حرف های کاملا غیرواقعی در مورد تدوین می زند و شهید مظلوم دکتر را در جرگه کمونیست ها معرفی می کند! و واقعیات روشن را انکار می کند، از فکر خود برگشتم. 🔻فکر می کردم ایشان انسان دانشمندی باشد ولی وقتی دیدم یک استاد درجه یک، هنوز نمی داند که دانش علوم انسانی در هر جای دنیا که تولید می شود مبتنی ارزش شناسی، پیش از آن انسان شناسی، پیش از آن جهان بینی و پیش از آن شناخت شناسی است؛ حیرت زده شدم!! 🔻مگر می شود استاد برجسته‌ای سخن از روش بگوید و هی تکرار کند اما به شناخت شناسی بی توجه باشد؟ یا اگر توجه دارد با حذف مرموز در شناخت شناسی، دربست تجربه گرایی غرب را ملاک تولید علم اقتصاد در یک کشور مسلمان قرار دهد و با بی ادبی علمی، بی شرمانه به بزرگترین فقهای عصر توهین کند که متخصص نیستند!! 🔻مگر می شود یک استاد چهاردهه در سیستم آموزشی یک کشور اسلامی خدایی کند و بعد لیبرالیسم خشن غربی را چنان ملوس معنا کند که خلاف واضح تاریخ خود غرب است؟ 🔻مگر در قرن هیجده دقیقا با همین معنای لیبرالیسم و اینکه انسانها صدرصد آزادند موجب نشدند که کارگران به شدت فرسوده و فقیر شوند و سرمایه داران دچار انفجار ثروت گردند؟ آیا بعد از مسائل قیامهای سنگین قرن هجده و نوزده کارگری در اعتراض به دوران سیاه لیبرالیسم اقتصادی در غرب شکل نگرفت که منجر به تصویب دخالت دولتها در روابط کار و تشکیل سندیکاها شد؟ 🔻اصلا مگر و یادمان کشته شدن کارگران در دوران لیبرالیسم اقتصادی غرب نیست؟ 🔻دکتر غنی نژاد فلاسفه بنیان گذار لیبرالیسم در انگلیس و آمریکا را می ستاید و اقتصاد برآمده از لیبرالیسم را تقدیس می کند؛ اما به اقتصاد اسلامی که می رسد با غیرت لیبرالیستی و سکولاریسم افراطی به بصورت عوامانه حمله می کند؟ 🔻چطور می شود که جوانان معصوم مسلمان را در اختیار کسانی قرار می دهیم که اول لیبرالیسم را قبول دارند بعد اسلام را!! و اسلام را با لیبرالیسم متر می کنند؟ 🔻صحبت های دکتر غنی نژاد، چهره خشن لیبرالیسم پنهان شده در نظام آموزشی و سیاسی کشور را عریان کرد. 🔻از این بابت از ایشان ممنونیم. از ایشان ممنونیم که باعث شد انگیزه ما برای مبارزه علمی و پاکسازی فضای آموزشی و مدیریتی کشور از لیبرالها چند برابر شود. 🔻مبارزه ای که دامنه آن نباید محدود به دانشگاه باشد بلکه تا وسط حوزه و تا بیت آن خود مرجع پنداری که اقتصاد اسلامی را هجو می کند باید امتداد داشته باشد. ✍حمیدرضا ابراهیمی 🔴 👇 @bidariymelat
🔴اما دکتر غنی نژاد کیست و چه نقشی در بوجود آمدن شرایط فعلی دارد؟ ▪️مشاور عباس آخوندی در وزارت مسکن‌ روحانی بودند که اعتقاد داشتند دولت نبايد مسکن بسازه و نساختند و وضع مسکن این شد. البته با افتخار هم گفت من لیبرال هستم و تمام قد از لیبرالیسم دفاع کرد. ▪️پس مراقبت کنید که لیبرالیسم رو به خوردتون ندن چون مثلا دکتر غنی نژاد ۴تا فن مناظره پیاده کرد و اصطلاحا ژورنالیستی بحث کرد. ▪️بزرگترین اعتراف دکتر غنی‌نژاد این بود که: دعوای ما علمی نیست! ایدئولوژیک است! ما با قانون اساسی که ۷۰ فقیه شیعه آن را نوشتند و با شهید بهشتی و امام و مردمی که به آن رای دادند مشکل داریم. ▪️همین که غنی‌نژاد از این بانکهای خصوصی دزد و غارتگر دفاع کرد برای اهل علم کافی بود. ▪️ غنی نژادها سالهاست که در نظام دانشگاهی و نظامات کارشناسی کشور ما لانه کرده اند و نه اجازه دادند علوم انسانی مملکت بومی سازی و اسلامی سازی شود و نه اجازه دادند نظام کارشناسی کشور راهی غیر از لیبرالیزم را برای مدیریت کشور انتخاب کند. مشکل دولت فعلی هم حضور پر قدرت امثال غنی نژاد ها در نظامات کارشناسی و مشاوره ای آن است و متاسفانه در این دولت به اقتصاد دانان و نظریه پردازان انقلابی ضد لیبرال فرصتی درخوری داده نشده است. 🔴 👇 @bidariymelat
هدایت شده از دکتر مرعشی
تمدن و رفتار متمدنانه -------------------------------------------------- بی شک از مظاهر بارز رفتار انسان متمدن، نظم، دیسیپلین، رعایت قواعد و حدومرزهاست. این یکی از همان ویژگی هایی است که ما انسان ها را از حیوانات متمایز می کند، با وجود آنکه ما با حیوانات مشترکات زیادی هم داریم. برای مثال ما و حیوانات هر دو نیاز به خوردن غذا داریم. اما رفتار متمدنانه در انسان چنین است که برای غذا خوردن خود محدودیت های زیاد و ضوابطی را مراعات می کند. ما رعایت بهداشت، استفاده از ظروف مناسب، داشتن تاریخ مصرف، داشتن پروانه بهداشت، داشتن آرم استاندارد، سازگاری محتوی و ترکیب غذا با وضع مزاجی خود، و ... را شرط مصرف غذا قرار می دهیم و بر خلاف حیوانات که اینهمه قاعده را رعایت نمی کنند، ما اگر انسان متمدنی باشیم هر غذایی را نمی خوریم. انسان متمدن می فهمد برای آنکه از فواید غذا بهره ببرد و در عین حال از مضرات غذا در امان باشد باید یک مجموعه از محدودیت ها را تحمل کند و اگر نکند ناچار خواهد بود محدودیت های بیشتری را که ناشی از بیماری است بپذیرد، که عاقلانه اولی را ترجیح می دهد و این را تمدن می نامد. همچنین انسان متمدن و حیوان هر دو در نیاز به جابجایی مشترک هستند. اما هیچ گاو و گوسفندی پشت چراغ قرمز نمی ایستد و درکی از ورود ممنوع و سرعت مجاز و امثال آنها ندارد. این انسان متمدن است که برای خود محدودیت هایی در تردد قائل می شود و سنگ به دل خود می زند و این ضوابط را تحمل می کند. او می فهمد که اگر این محدودیت ها را نپذیرد ناچار خواهد بود که محدویت های بسیار شدیدتری را که ناشی از هرج و مرج و ترافیک و ازدحام است تحمل کند که عاقلانه اولی را ترجیح می دهد و این نامش تمدن است. من یک سؤال از برخی مدعیان دوآتشه روشنفکری اما مقلد تمدن غرب و بلکه از کل تمدن غرب دارم که آنها را گریزی از پاسخ به این سؤال نیست: چرا در همه نیازهای طبیعی و مشترک انسان و حیوان پذیرفتن چارچوب و حدومرز و قواعد و اصول را تمدن می نامید، اما تنها و تنها وقتی به نیاز جنسی می رسید، هرج و مرج و بی قاعده عمل کردن و چارچوب نداشتن را نشانه تمدن می دانید؟ هر آدم عاقلی می داند که هرج و مرج جنسی خطرش کمتر از هرج و مرج در تردد خیابانی و کمتر از بی ضابطه غذا خوردن نیست، اما چه ریگی در کفشتان هست که اینجا ناگهان فرمول عوض می کنید؟ چرا به اینجا که می رسید حتی در حدی که برخی حیوانات حد و مرز نگه می دارند هم رعایت حدومرز و چارچوب را لازمه تمدن نمی دانید و بلکه بی نظمی را تمدن جا می زنید؟ پس از مدتها قیافه حق به جانب گرفتن، وقت آن رسیده است که در این محاکمه اجتناب ناپذیر پاسخی بدهید، محاکمه ای که دیر یا زود فرا می رسید و اینک فرارسیده است. این کانال برای ارائه مباحث علمی و معرفتی ایجاد شده است. دکتر مرعشی: پزشک و متخصص روانشناسی و عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز https://eitaa.com/SAmarashi
🔻پاکسازی نظام تعلیم و تربیت از عناصر ضدانقلاب و دین، از اوجب واجبات است ـــــــــــــــــــــــ