هدایت شده از اندیشه تشیّع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید
⭕️ مسلمان شدن فمینیست آمریکایی و دفاع از اسلام و حجاب
📎 #فرق_ادیان_مذاهب
📎 #جمعه
📎 #حجاب
https://www.adyannet.com/fa/news/42122
💠 اندیشه تشیع
╭┅─────────┅╮
@kalamema 🌺
╰┅─────────┅╯
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 در ایالت کالیفرنیا قصد دارند قتل نوزاد تا ۲۸ روزه را قانونی و غیر قابل
پیگرد کنند.❗️
🔹زمانی تمرکز شیاطین بر این بود که زن حامله بتواند جنین خود را تا قبل از تولد سقط کند.
🔹در قدم بعدی تلاش کردند قتل نوزاد در هنگام تولد را قانونی کنند.
🔹اگر قتل کودک متولد شده ۲۸ روزه قانونی شود، دیگر هیچ حرمتی برای جان انسان نمیتوان قائل شد.
🔹کالیفرنیا به تدریج در حال تبدیل شدن به جهنمی است؛ که در فیلم Blade Runner 2049 نشان داده شده.
✍️ بلندترین خنده اهریمن اعظم زمانی است که انسان ها با فریب او یکدیگر را به قتل میرسانند .
شیطان دشمن دیرینه است که برای فریب حتی وجود خود را انکار میکند .
سالار کریمی
🔴 #نیمه_پنهان_غرب 👇
https://eitaa.com/joinchat/3959554299C7b558c3f51
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک جواب بسیار مناسب و ساده
#طلوعنزدیکاست
@dawning_is_near
📰 مقاله جدید #سیانان :
👨👩👦👦 والدین!
📱 #فرزندان خود را از #شبکههای_اجتماعی #دور کنید
🔴 آنچه تاکنون میدانیم این است که شبکههای اجتماعی به #اضطراب و #افسردگی دامن میزنند، #خواب ما را بدتر میکنند، به #قلدری آنلاین کمک میکنند و باعث میشوند #دختران بهویژه نسبت به خود و بدنشان احساس بدی داشته باشند.
🔸بسیاری از افرادی که این فناوری را طراحی میکنند، فرزندان خود را از آن دور نگه میدارند. فرزندان خود را به #مدارسی که داشتن گوشی در آنها #ممنوع است #میفرستند. یک شکاف ایجاد شده است.
🔹 #ثروتمندان و #تحصیلکردهها #گوشی را از #مدارس بیرون میکشند، در حالیکه نوجوانان #فقیرتر به طور متوسط بیش از هشت ساعت در روز از گوشی برای سرگرمی استفاده میکنند. چند ساعت بیشتر از همسالان مرفهتر خود.
May 23, 2023
(سهشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲)
منبع :👇CNN
https://www.cnn.com/2023/05/23/opinions/social-media-kids-surgeon-general-report-filipovic/index.html
کانال 🇮🇷☫🇮🇷
"حقایق سانسور شده جهان"
سروش👇
https://sapp.ir/haghaygh
تلگرام👇
@haghaygh_sansor_shodeh
واتساپ👇
https://chat.whatsapp.com/JEoDqjgyxEt6N6NUDeJhcv
ایتا👇
https://eitaa.com/joinchat/3115778246C9d7f42c9d0
هدایت شده از گفتار پسندیده
⁉️حجاب و عفاف با باتوم؛ آری یا نه؟
♦️در باره شیوه مواجهه با پدیده بیحجابی، دیدگاههای متفاوت و گاه متعارضی وجود دارد. میتوان برای مواجهه با این پدیده برخورد قضائی را طرح کرد و یا برخورد فرهنگی و تربیتی و یا ترکیبی از هردو به شکلی هوشمند. بنده قائل به برنامه ترکیبی در این زمینه هستم؛ این در برخی نوشتههایم به وضوح تصریح شده است.(اینجا بخوانید)
🔻معتقدم پیش زمینه امر به معروف و نهی از منکر، تبدیل ارزشهای اسلامی به معروف اجتماعی و تبدیل ضدارزشها به منکر اجتماعی است. (واجب-حرام) و (معروف-منکر) دو سری مفاهیم متفاوت اند که میتوانند با هم جمع شوند. در غیر این صورت، مخاطب احساس میکند به منکر امر و از معروف بازداشته شده است. کلام برخی بزرگان نیز شاهدی بر آن است.
https://virasty.com/Mirbaqeri_ir/1685214110124517250
🔻نکته دیگر این که فراموش نشود که اجتماعی کردن عفاف و حجاب، غیر از آگاه ساختن افراد از آن است. "معلوم" غیر از "معروف"، و دانستن غیر از پسندعرف است. معروف اجتماعی میتواند حلال شرعی نباشد. وقتی حلال الهی معروف اجتماعی شد، موضوع امر به معروف است...
🔻و معتقدم بخشهای انتظامی و قضایی، متولیانی پر قدرت و مدافعانی پر سابقه دارد. بیتردید با اقدامات سازمانیافته و مغرضانه باید اقدام قانونی هوشمندانه صورت گیرد. آنچه مهم است این که در این میان سر بحثهای علمی و برنامهریزی های اجتماعی بیکلاه است. به قول معروف (انا ربّ الابل و للبیت ربّ).
بر همین اساس سعی کردم با ریز کردن موضوع و ارائه توضیحاتی در باره آنها، بر اهمیت هر بعد تأکید کنم.
✅ به صراحت معتقدم که کار اساسی و بنیادین برای اکثریت جامعه در این زمینه، برنامههای اجتماعی است، نه اقدامات ضربتی و انتظامی. این مطلب در بیانات مقام معظم رهبری به صراحت دیده میشود؛ ایشان به صورتی غیرمنتظره با به کاربردن کلمه باتوم، فرمودند: علاج وسوسه دشمن برای اثرگذاری بر جوانان؛ «تبیین» است، نه «باتوم».
در زیر متن سخنان ایشان بیکم و کاست خواهد آمد:👇
اینها(اغتشاشگران) نمیخواستند نقاط ضعف را از بین ببرند؛ اینها میخواستند نقاط قوّت را از بین ببرند. خب، بلاشک اینها خیانت بود و دستگاههای مسئول هم با خیانت برخورد جدّی و عادلانه میکنند، و باید هم بکنند. من دو کلمهی کوتاه در آخر میخواهم عرض بکنم:
🟥 یکی این مسئلهی «جهاد تبیین» که حالا بارها و بارها بنده تکرار کردهام، باز هم تکرار میکنم. دشمن در رأس نقشههایش تبلیغات است؛ به قول خودشان پروپاگاندا است. علاجِ پروپاگاندا «تبیین» است، تبیین حقیقت از زبانهای مختلف، از حنجرههای مختلف، با تعبیرات مختلف، با ابتکارات مختلف؛ تبیین.
وسوسهای را که روی آن جوان یا نوجوان اثر میگذارد، چه میتواند برطرف کند؟ باتوم که نمیتواند برطرف کند،؛ آن وسوسه را تبیین میتواند برطرف کند. این مطلب اوّل. جهاد تبیین را جدّی باید گرفت. همه، در حوزه، در دانشگاه، در صداوسیما بالخصوص، در مطبوعات، در هر جایی که شما ایستادهاید و یک شعاع پیرامونیای دارید و میتوانید روی آن اثر بگذارید، باید تبیین انجام بگیرد؛ تبیین درست، تبیین صحیح.
https://khl.ink/f/51707
و شنیده شد که وقتی برخی افراطیون از سخنان شب قدر استاد انصاریان برآشفته شدند و حتی خواستار عدم پخش مراسم قدر ایشان در شبهای بعد شدند، معظم له از صدا و سیما میخواهند همان قطعه (مناقشهبرانگیز) را مکرر پخش کنند...
🌐 صفحات مجازی
ایتا | تلگرام | ویراستی
دکتر مرعشی
⁉️حجاب و عفاف با باتوم؛ آری یا نه؟ ♦️در باره شیوه مواجهه با پدیده بیحجابی، دیدگاههای متفاوت و گاه
سوالات بی پاسخی هم بنده دارم. لطفا تحمل انتقاد به نظر خود را داشته باشید.
۱. تا بحال چند نفر بخاطر مالیات ندادن، سرعت غیرمجاز یا سیگار کشیدن در فضای عمومی باتوم خورده اند؟
مگر الزام اجتماعی لزوما به معنای باتوم است؟
اینها استدلال است یا بازی دیو و فرشته؟ (بخوانید بازی افراطیون و اعتدالیون).
۲. وقتی میگوییم حجاب ابتدا باید به یک معروف اجتماعی تبدیل شود تا موضوع امر به معروف باشد، آیا تلویحا داریم به جامعه القا میکنیم که حجاب الان یک منکر اجتماعی شده؟ آیا این سخن مطابق واقع است؟
نظرسنجی های گسترده چقدر با این سخن تقابل دارند؟
آیا یک امر ریشه دار که در حافظه تاریخی و عمق فرهنگ مردم مسلمان ریشه دار و شناخته شده است لازم دارد معروف سازی شود؟
هدایت شده از گفتار پسندیده
#نتایج_نهایی
نظرسنجی عفاف و سبک فرزندپروری
🙏 ضمن قدردانی از شرکتکنندگان، نتایج به شرح زیر اعلام میشود:
تعداد پاسخ دهندگان: ۴۶۱ نفر
👈سبک اول: حدود ۶۵ ٪
👈سبک دوم: حدود ۳۵ ٪
توضیح:
1️⃣ عفاف، به معنی خویشتنداری و خودمهارگری جنسی بوده و حجاب یکی از روشهای آن است.
2️⃣ عفاف یا خویشتنداری جنسی، رابطه تنگاتنگی با سبک لذتجویی دارد. لذتجویی دو سبک دارد: یکی حالنگر و دیگری آیندهنگر. در ادبیات اسلامی از این دو سبک با عنوان «تمتعی» و «تزودی» یاد میشود. ضعف و قوت عفاف و خویشتنداری جنسی ریشه در سبک لذتجویی حالنگر دارد.
3️⃣ سبک تربیتی غالب در جامعه، سبک تمتعی است. حدود ۶۵٪ پاسخ دهندگان گفتهاند که سبک غالب، همین سبک است. فرزند تمتعجو، خویشتنداری ضعیف دارد.
فرزند تمتعجو، در درجه نخست در خانواده و سپس در مدرسه و در نهایت در جامعه تربیت می شود. جامعه، آموزشها و رسانههای رسمی و غیر رسمی، پیوسته بر طبل لذتجویی حالنگر میکوبند.
✅ راه حل ریشهای عفاف، تغییر سبک لذت جویی از «حال نگر» به ««لذتجویی آیندهنگر» است. تا این سبک تغییر نکند، تحقق عفاف امکانپذیر نیست و با بگیر و ببند، درست نمیشود.
اصلاح سبک تربیتی فرزندان و تغییر آن از سبک تمتعی به تزودی، باید به راهبرد اساسی خانوادهها و برنامهریزان اجتماعی تبدیل شود.
⚠️ وقتی سبک تربیت و فضای پیرامون فرزندان ما، تمتعی باشد، انتظار عفاف و خویشتنداری جنسی از وی، غلط است و با برخورد انتظامی، اصلاح نمیشود.
🏷 نکته:
این یک نظرسنجی ساده است. برای یک تحقیق علمی نیازمند تحقیقهای دقیق هستیم.
🌐 صفحات مجازی
ایتا | تلگرام | ویراستی
هدایت شده از گفتار پسندیده
#نظر_وارده
دکتر مرعشی
چند سوال مهم:
۱. ماجرای مهسا امینی یک ماجرای تصادفی بود یا یک ماجرای برنامه ریزی شده؟
۲. آیا پدیده های اجتماعی تک علیتی هستند یا تابع منطق شبکه علیتی؟ و آیا میتوان گسترش بیحجابی را تنها محصول غائله مهسا امینی دانست یا اهمال طولانی مسئولین فرهنگی و آموزشی و انتظامی و قضایی نیز در عداد اجزای این شبکه علیتی است؟
۳. عفاف و حجاب واقعا نسبت عام و خاص دارند یا اساسا به ترتیب به دو عرصه متفاوت حقوق فردی و حقوق اجتماعی مربوط میشوند؟
۴. موکول کردن حجاب عمومی به عنوان یک حق اجتماعی به تحصیل عفاف فردی چه نتیجه های کوتاه مدت و دراز مدتی دارد؟
۵. آیا اعمال قانون خود بخشی از فرهنگسازی عمومی نیست؟ آیا میتوان بدون اعمال قانون چیزی را به هنجار اجتماعی تبدیل کرد؟
۶. در مورد قانون مالیات و عوارض شهرداری نظر جناب دکتر پسندیده چیست؟ آیا عموم مردم از نظر اجتماعی اقناع شده اند که از پرداخت مالیات و عوارض شهرداری لذت ببرند یا لذت فوری را فدای لذت آینده کنند؟ آیا عموم مردم با اکراه مالیات و عوارض شهرداری را میپردازند؟ اگر آری، آنگاه باید اجبار قانونی و قضایی را در مورد ابن تکلیف اجتماعی برداریم تا زمانی که بتوانیم کاری کنیم که مردم خودشان عاشق پرداخت مالیات شوند؟ تا آن زمان چه اتفاقی می افتد؟ آیا میتوان امید داشت روزی به این نقطه ایده آل برسیم؟ آیا قانون مالیات خود بخشی از فرهنگسازی پرداخت مالیات نیست؟
۷. آیا برای ممنوعیت مصرف سیگار در فضاهای عمومی باید صبر کرد تا گرایش به سیگار کاهش یابد؟ آیا اکنون اعمال قانون سبب نشده که با وجود عدم کاهش گرایش به سیگار (به عنوان یک مسئله فردی) تدخین سیگار در فضاهای عمومی به شدت کاهش یافته؟ و آیا همین اعمال قانون سبب نشد که تدخین سیگار در فضاهای عمومی به یک قبح اجتماعی و مطالبه جلوگیری از آن به یک مطالبه عمومی تبدیل شود؟
۸. در مورد قانون منع سرعت غیرمجاز خودروها در جاده ها نظر مبارکتان چیست؟ چند نفر کشته شوند تا مردم خودشان به جایی برسند که از گاز ندادن و ویراژ نرفتن در جاده ها کیف کنند؟
۹. آیا تجویز چنین نسخه هایی (که قطعا از سر دلسوزی است) نتایج بیخطری دارد؟
سلام مجدد جناب دکتر
بنده نه قصدم تفتیش عقاید است نه سوگیری دارم. ان شاءالله حقی از بنده گردن کسی نیاید.
بنده یک فرد دغدغه مند و اهل هزینه دادنم و برایم مهم نیست که لزوما مقبول به نظر برسم.
مقاله ای را که اشاره فرمودید خواندم. نکات بسیار عالی بودند. اما به حذف الزام اجتماعی تصریح فرموده بودید که دلایل مبسوط را در مورد خطرناک بودن این نگاه عرض کردم.
اینکه میفرمایید انا رب الابل خیلی سخن مبارکی است. بله جنابعالی اگر داب تان این است که از حیطه روانشناسی حجاب خارج نشوید خیلی عالی است.
عرض بنده این بود که اگر از یک تحقیق (صرفنظر از درستی روش آن) نتیجه گرفتید که سبک فرزندپروری در حجاب اثر مهمی دارد که ما هم تایید میکنیم، نسخه ای که میتوانید مبتنی بر این تحقیق تجویز کنید یک نسخه ایجابی است که بر اساس آن باید به رواج فرزندپروری درست اهمیت داد. خیلی هم عالی. اما نسخه سلبی را که بگیر و ببند جواب نمیدهد از کجا دراوردید؟ مگر نمیفرمایید انا رب الابل! خب استاد عزیز "و للبیت رب" بگذارید رب البیت هم کار خودش را بکند آن را چرا میخواهید حذف کنید. به عبارتی نسخه سلبی را نمیتوانید مبتنی بر تحقیقتان نتیجه بگیرید. خطرات آن را هم توضیح دادم که اگر انصافی باشد دیده میشود.
و ما ارید الا الاصلاح ما استطعت و ما توفیقی الا بالله علیه توکلت و الیه انیب.
🔴 با این مسائل، شوخی نمی کنند
🔰 رهبر انقلاب:
" ما حتماً در مسئله ی فرهنگ[باید توجه کنیم]، دولت محترم هم باید توجه کند، دیگران هم توجه کنند. بنده هم در این نگرانی با شما سهیم هستم و امیدوارم که مسئولین فرهنگی توجه داشته باشند که چه میکنند. با مسائل فرهنگی #شوخی نمیشود کرد، بی ملاحظگی نمیشود کرد؛ اگر چنانچه یک #رخنه ی فرهنگی به وجود آمد، مثل رخنه های اقتصادی نیست که بشود [آن را] جمع کرد، پول جمع کرد یا سبد کالا داد یا یارانه ی نقدی داد؛ اینجوری نیست، به این آسانی دیگر قابل ترمیم نخواهد بود، مشکلات زیادی دارد. "
https://khl.ink/f/25696
✍پ.ن:
🔻یکی از رخنه هایی که در سال های اخیر به جان کشور افتاد - که حاصل مماشات کردن و جدی نگرفتن مسئولین بود – ذره ذره عبور کردن از #حجاب و عفاف بود که عوارض مخرب آن را در سست شدن بنیان خانواده، افزایش آمار طلاق یا خیانت به همسران، انحراف نوجوانان و جوانان، تغییر سبک زندگی و ... مشاهد می کنیم.
🔻 این ذره ذره عبور کردن به اینجا رسید که اخیراً قوه قضائیه و دولت لایحه ای را به مجلس فرستادند که بدحجابی را رسمیت می بخشید و به دلیل فشل بودن محتوای آن، دست نیروی انتظامی را برای برخورد با هنجارشکنی های خیابانی می بست.
◀️ البته آن لایحه توسط دولت پس گرفته شد اما آن تفکراتی که با انواع و اقسام توجیهات جلوی برخورد قاطع با هنجارشکنان ایستاد، همچنان در لایه های مختلف نظام درحال فعالیت است.
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨با حجاب برای اولین بار از قدم زدن در خیابان لذت بردم.✨
صحبتهای جالب «رُزالی» بانوی تازه مسلمان بریتانیایی که روزگاری بازیگر هالیوود بوده است و هم اکنون علاوه بر فعالیت تبلیغی برای اسلام در شبکه های اجتماعی، به فیلمسازی برای معرفی اسلام به غیر مسلمانان می پردازد.
📽#فتنه_مدیا
https://eitaa.com/joinchat/2594242793C424a47dfbe
هدایت شده از گروه علمی فرهنگی فتح
📝 درسنامه روانشناسی اسلامی
✏️ دکتر سید علی مرعشی
🤔 آیا علم دینی ممکن است؟
🔻علم منهای عقیده وجود خارجی ندارد و این نکته ای است که مخالفان علم دینی دانسته و یا نادانسته از کنار آن عبور می کنند. با این توصیف، علم دینی نه تنها امکان پذیر است بلکه از یک نظر شاید اجتناب ناپذیر باشد.
🔻ممکن است برخی تصور کنند علم دینی، علمی است که مجموعه مطالب آن در متن دین وجود دارند. ایرادی که در اینجا ممکن است به ذهن متبادر شود آن است که آیا گزاره های موجود در متون دینی حاوی مطالب کافی در حیطه های گوناگون علمی هستند؟ برای مثال آیا متون دینی روش کشت بذر کتان را آموزش میدهند؟ درمان هپاتیت B را ارائه میکنند؟ یا روش طراحی موتور جت و احداث تونل در کوه را آموزش میدهند؟ آیا متون دینی درباره همه موضوعات علمی سخن گفته اند؟ بیشک چنین نیست. اما علم ديني صرفاً آن نیست که تمامی گزاره های آن از متون دینی استخراج شده باشند.
🔻 از دیدگاه ما هر چند تصریحات علمی فراوان و گسترده ای به ویژه در موضوع روانشناسی در متون دینی ما یافت می شود، ليكن علم ديني لزوماً محدود به مجموعه تصریحات علمی موجود در متون دینی نیست. بلکه علم دینی آن است که صورت بندی نظریات و روش پژوهش در آن با بنیانهای اعتقادی دین سازگار باشد.
📘 درسنامه روانشناسی اسلامی، ص ۳۸
👈 ادامه دارد...
↗️برای✌️نفر از دوستان ارسال کنید.
➕به جمع فاتحان بپیوندید 👇
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan_net
دکتر مرعشی
📝 درسنامه روانشناسی اسلامی ✏️ دکتر سید علی مرعشی 🤔 آیا علم دینی ممکن است؟ 🔻علم منهای عقیده وجود خ
پست وارده 👇
سلام.دکتر جان میتوانیم بگوییم علم عبارت است از کشف عناصر تشکیل دهنده خلقت،کشف خواص پدیده های طبیعی و ارتباط بین کلیه مخلوقات و از آنجاییکه این مخلوقات و خواص موجود در آنان ساخته یک خالق واحد است،پس تحصیل،پژوهش و تدبر در مسائل علمی را میتوان نوعی تقرب به خدا دانست(ولو متوجه نباشیم)
پاسخ 👇
سلام دکترجان بله کسب علم در دین ما یک فریضه و واجب عینی (نه کفایی) تلقی شده و و البته اگر با قصد قربت باشد اجر الهی دارد. اما نکته ای که مد نظر حقیر است آن است که علمی که مستقل از یک رشته عقاید بنیادین و ارزش های زیربنایی نباشد وجود خارجی ندارد و اگر ما هر مجموعه از عقاید و ارزش ها را دین حساب کنیم (ولو دین غیرالهی) آنگاه علم همواره دینی یا به عبارتی همواره ایدئولوژیک است.
این در نقض سخن کسانی است مانند اقای غنی نژاد که در مناظره ها از عبارت مغالطه آمیز "ایدئولوژیک حرف نزن علمی حرف بزن" یا "ارزشی حرف نزن علمی حرف بزن" سوءاستفاده میکنند.
https://eitaa.com/SAmarashi
36.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
۳۳ دقیقه طوفانی درباره میرزا جواد خان ظریف الدوله؛ نماینده تفکر قاجار در قرن ۲۱
حرفهایی که غربگرایان داخلی دوست ندارند یادآوری شود و پاسخی هم برایش ندارند
+معرفی کتابی مهم درباره مبانی فکری روحانی_ظریف
برای پایین آوردن حجم فیلم، مجبور شدیم کیفیت آن را کم کنیم اما اگر خواستید فیلم را با کیفیت اصلی ببینید از اینجا اقدام کنید 👇
https://youtu.be/hTAhYCR1QQM
برای تهیه کتابی هم که در این قسمت معرفی شده از اینجا اقدام کنید 👇
https://eitaa.com/joinchat/2622488763C2bf91fff0c
🔻برای مشاهده قسمت های قبلی برنامه نیز از اینجا عضو کانال شوید👇
https://eitaa.com/joinchat/2551251115C119f214b32
هدایت شده از دنیــــــای پاســــــخ 🌎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠مردمی بودن امام رضا (ع)
🔹امام بدون تشریفات رفت حمام عمومی. یه نفر که امامو نمیشناخت گفت بیا پُشتمو کیسه بزن. امام هم این کارو کرد!
#امام_رضا #ازغدی #مسئول_مردمی #انتقاد #مطالبه
ı کانال پرتوی حق
ı 🔺عضویت🔺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
《 ﷽ 》
.
.....⭕حجاب یا فهیم بودن؟⭕.....
.
〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🎥 《 ﷽ 》
🔹🔸🔹
باما همراه باشید در:👇
🌎 عضویت درپیج روبیکای دکتر سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی
🔹پیج روبیکا🔹
https://rubika.ir/dr_hashemi_golpayegani
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
❌ نشر حداکثری❌
〰️〰️〰️〰️〰️〰️
کانال ایتا
@DR_HASHEMI_GOLPAYEGANI
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
درس بخوان که آدم شوی نه ملا
https://eitaa.com/SAmarashi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شما نان دین را خوردید اما چوب دین را نخوردید
https://eitaa.com/SAmarashi
📝 درسنامه روانشناسی اسلامی
✏️ دکتر سید علی مرعشی
🤔 هستی شناسی و انسان شناسی اسلامی
🔻به طور کلی هرکس با هر رویکردی که به روان شناسی بپردازد، دانسته یا نادانسته مبانی ایدئولوژیک معینی را به عنوان پیش فرض پذیرفته است. جوامع مسلمان نیز مانند هر جامعه و تمدن دیگری حق دارند که پایه های ایدئولوژیک "هستی شناسی و انسان شناسی" خاص خود را داشته باشند. ما این پایه ها را از قرآن و اهل بیت علیهم السلام و با رجوع به منابع اسلامی مطمئن اخذ میکنیم. اما آنگاه که وارد حیطه روانشناسی شدیم مباحث ما روانشناسانه خواهد بود و نه فلسفی یا کلامی، هر چند که آبشخور این مطالب روان شناسانه، مجموعه متون دینی باشد.
📘 درسنامه روانشناسی اسلامی، ص ۴۰
👈 ادامه دارد...
↗️برای✌️نفر از دوستان ارسال کنید.
➕به جمع فاتحان بپیوندید 👇
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan_net
آیا نظریه فروید علمی است؟
ساپینگتون در کتاب بهداشت روانی (ترجمه حمیدرضا حسین شاهی برواتی) در این مورد چنین مینویسد:
"سخن گفتن از اینکه نظریه فروید یک نظریه فلسفی تجربه ای است نه یک نظریه علمی، به معنای آن نیست که فروید اشتباه کرده است. امکان دارد آدمی همانگونه رفتار کند که فروید میگوید، اما علم نمیتواند ادعای او را تایید یا رد کند. مشکل این نیست که نظریه فروید آزمون شده و نادرستی آن معلوم گشته است؛ اشکال کار در اینجاست که آزمایش علمی آن دشوار است".
ارزش شناخت شناسی یک نظریه به آن است که دستکم مستند و متکی به یکی از منابع اصلی و سه گانه شناخت معتبر باشد: برهان عقلی، آزمون تجربی، وحی الهی.
فروید و بلکه بسیاری دیگر از نظریه پردازان علوم انسانی متعارف نمیتوانند ادعا کنند که نظریه های آنان به هیچیک از این سه منبع معتبر شناخت متکی است.
سید علی مرعشی، دکترای حرفه ای پزشکی، دکترای تخصصی روانشناسی، ام پی اچ در بهداشت اجتماعی و عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز
https://eitaa.com/SAmarashi
هدایت شده از نیمه پنهان غرب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 در کالیفرنیا مردم ریخته اند همجنس بازها را یک کتک اساسی زده اند، آن هم در حالی که جمع آنها جمع بوده تا جشن برگزار کنند
همجنس بازی در هر کجای دنیا منفور ، تهوع آور و "بی پدر و مادر" است. رسانه و شبکه های اجتماعی که در خدمت غرب است میکوشد این خشم عمومی را سانسور کند...
🔴 #نیمه_پنهان_غرب 👇
https://eitaa.com/joinchat/3959554299C7b558c3f51
هدایت شده از گروه علمی فرهنگی فتح
📝 درسنامه روانشناسی اسلامی
✏️ دکتر سید علی مرعشی
🤔 نقد دوگانه سازی میان علم و دین(۱)
🔻امروزه هرگاه غربیان از تقابل دین و علم و یا بی ارتباطی آن دو سخن میگویند
مرادشان از «دین» غالباً تلقی آنان از مسیحیت فعلی و مقصودشان از علم، علم پوزیتیویستی است.
🔻با این دو فرض تقابل علم و دین یک واقعیت است. اما از سویی مسیحیت فعلی همان دینی نیست که حضرت عیسی علیه السلام آورده، بلکه دینی تحریف شده است که در طول تاریخ دست های تطاول زیادی به ویژه از جانب کلیسا به آن رسیده است (موری، ۲۰۱۰)؛ و از دیگر سو نگاه پوزیتیویستی نگاهی پر از تناقض درونی و به شدت مورد انتقاد است.
🔻تعارض بسیاری از آموزه های مسیحی
منطق و علم تجربه گرا، سبب شد که
مسیحیت و علم عملاً رودرروی یکدیگر قرار گیرند دانشمندان غربی عموماً دین گریزی و یا دین ستیزی را پیشه کردند و یا در بهترین حالت به سکولاریسم روی آوردند یعنی دین را در حیطه زندگی فردی نگه داشته و از دخالت دادن آن در فهم پدیده های علمی خودداری کردند.
🔻غربیان که گویا سعی داشتند سایر جوامع را نادیده بگیرند و به همین سیاق غیر از دین رایج در جوامع خود نیز گویا دین دیگری را نمی دیدند، در یک پیام کلی چنین به جهان القا کردند که علم و دین با یکدیگر ناسازگارند.
🔻 بسیاری از مردم جهان نیز از جمله مدعیان روشنفکری در مشرق زمین این پیام کلی را به همان صورت پذیرفتند. در حالی که آنچه مشاهده شده بود فقط تضاد مسیحیت تحریف شده با علم تجربه گرا بود و نه بیشتر.
📘 درسنامه روانشناسی اسلامی، ص ۴۲
👈 ادامه دارد...
↗️برای✌️نفر از دوستان ارسال کنید.
➕به جمع فاتحان بپیوندید 👇
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan_net
هدایت شده از راوی || امین غفاری
🔻کار تمیز فرهنگی فروشگاه ارمغان در حوزه حجاب و عفاف
🔻در حالی که بسیاری از کسبه به دلیل ترس از بازخورد منفی مشتری ها نسبت به تذکر رعایت حجاب بیتفاوت هستند، فروشگاه ارمغان اهواز با فضاسازی مناسب به مشتریان خود تذکر میدهد.
🔻ارزش این حرکت فرهنگی، در همزمانی یک اقدام کاملا مردمی به همراه ادبیات و رویکرد صحیح امر به معروف و نهی از منکر است. و جا دارد که مومنین از این گونه اقدامات حمایت کنند.
🔻خود بنده با وجود اینکه در محله دیگری زندگی میکنم تصمیم دارم از این پس خرید منزل را از این فروشگاه انجام دهم.
🔻آدرس فروشگاه ارمغان؛ فاز یک پادادشهر ، نبش خیابان اردیبهشت شرقی
🔴 راوی | امین غفاری
✅️ @aminghafari_ir