هو الحق الحقیق
در ضیافت اربعین کلیمی
شب شانزدهم
🔷🔷🔷🔷🌼🔷🔷🔷
✅خشم الهی موسی ع (2)
قبطيان به دلیل حمایت دربار فرعونی نسبت به قوم بنی اسرائیل ستم میکردند
مرد اسرائيلی که خود را گرفتار قبطی یافت از موسى یاری خواست
((فوكزه موسى فقضى عليه)) -
موسى (ع ) آن دشمن را با تمام كف دست و مشت دفع كرد و او هم مرد.
🌸علامه طباطبایی میفرماید: از همين تعبیر (وکزه) استفاده مى شود كه قتل مزبور عمدى نبوده ، زيرا اگر عمدى بود به جاى ((وكزه)) مى فرمود: ((فقتله))
این سخن علامه ناتمام است زیرا در سوره طاها خدا در باره همین واقعه میفرماید
وَقَتَلْتَ نَفْسًا فَنَجَّيْنَاكَ مِنَ الغم(40)
همچنین از منظر عرف هم قتل بود اگرچه عمد نبود لذا در ادامه حکایت موسی قبطی دیگر به او میگوید دیروز مرتکب قتل شدی
قَالَ يَا مُوسَىٰ أَتُرِيدُ أَن تَقْتُلَنِي كَمَا قَتَلْتَ نَفْسًا بِالْأَمْسِ (قصص 19)
پس قرآن موسی ع را قاتل آن مشرک ستمکار میداند اما انر عملی از عمد و قصد نمیداند لذا هیچ عاقلی آنرا گناه نمیداند تا مانع مقام نبوت بداند
🌸 اگر قتل قبطی گناه نبود چرا موسى (عليه السلام ) بعد از قتل (خطاءى ) مرد قبطى چرا گفت :
((هذا من عمل الشيطان انه عدو مضل مبين))
*⃣مرحوم علامه طباطبایی ره میفرماید ((هذا)) اشاره به قتل بدست موسی ع نیست اشاره به آن كتك كارى است ، كه در ميان قبطی و اسرائیلی واقع شده ، و منجر به مرگ آن قبطی گردید و اينكه آن را به نوعى نسبت به عمل شيطان نسبت داد
و البته صريحا نفرمود ((اين عمل شيطانست)) بلكه فرمود:
(اين کتک کاری از عمل شيطانست)) یعنی اين كتك كارى كه در ميان آن دو اتفاق افتاده بود، از جنس عملى است كه به شيطان نسبت داده مى شود، و يا از عمل شيطان ناشى مى گردد، چون شيطان است كه در ميان آن دو عداوت و دشمنى افكنده و به كتك كارى يكديگر وادارشان كرده است
موسی ع میدانست با این عمل شیطانی اقدام او پنهان نمى ماند، و به زودى قبطيان عليه او مى شورند و با تحریک فرعونیان شديدترين انتقام را خواهند گرفت
و اين عمل (كشتن قبطى ) هر چند نافرمانى موسى نسبت به خداى تعالى نبود، در عين حال اين طور هم نبوده كه شيطان در آن هيچ مداخله اى نداشته باشد، یعنی شیطان با تحریک آن قبطی و ایجاد درگیری برای موسی دردسر درست کرد
*⃣*⃣*⃣*⃣✳️*⃣*⃣*⃣
روز شانزدهم 1440
سید کمال الدین عمادی
@S_Kamaloddinemadi
هو الحکیم
در ضیافت اربعین کلیمی
شب هفدهم
🌼🌼🌼🌼✳️🌼🌼🌼
✅یاران دردسر ساز
موسی کلیم ع بعد از حادثه قتل قبطی شب پر از بیم را سپری کرد و پیوسته از ناحیه قبطيان دربار فرعون احساس خطر میکرد اما حادثه به گونه دیگر رقم خورده است
فَأَصْبَحَ فِي الْمَدِينَةِ خَائِفًا يَتَرَقَّبُ فَإِذَا الَّذِي اسْتَنصَرَهُ بِالْأَمْسِ يَسْتَصْرِخُهُ قَالَ لَهُ مُوسَىٰ إِنَّكَ لَغَوِيٌّ مُّبِينٌ(قصص 18)
ﭘﺲ [ ﻣﻮﺳﻲ ﺁﻥ ﺷﺐ ﺭﺍ ] ﺩﺭ ﺁﻥ ﺷﻬﺮ ﺑﺎ ﺣﺎﻟﺖ ﺑﻴﻢ ﻭ ﻧﮕﺮﺍﻧﻲ ﺻﺒﺢ ﻛﺮﺩ ، ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ [ ﺁﺛﺎﺭ ﻭ ﻋﻮﺍﻗﺐ ﺣﺎﺩﺛﻪ ﺍﺗﻔﺎﻕ ﺍﻓﺘﺎﺩﻩ ﺭﺍ ]ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﻣﻰ ﻛﺸﻴﺪ ; ﭘﺲ ﻧﺎﮔﻬﺎﻥ ﺩﻳﺪ ﺁﻧﻜﻪ ﺩﻳﺮﻭﺯ ﺍﺯ ﺍﻭ ﻳﺎﺭﻱ ﺧﻮﺍﺳﺘﻪ ﺑﻮﺩ ، ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﻭﻱ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻓﺮﻳﺎﺩﺭﺳﻲ ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻧﺪ ، [ ﻣﻮﺳﻲ ﺑﻪ ﺍﻭ ] ﮔﻔﺖ : ﻫﻤﺎﻧﺎ ﺗﻮ ﮔﻤﺮﺍﻫﻲ ﺁﺷﻜﺎﺭ ﻫﺴﺘﻲ ،
موسی کلیم الله علیه السلام از این تندروی غیر خردمندانه اسرائیلی طرف خود که مایه دردسر شده بود بر آشفت
و او را گمراه خواند حادثه روز قبل را پیامد شیطانی بیشتر از ناحیه قبطی میدانست ولی درگیری امروز آن اسرائیلی را حاصل نادانی و تندروی او در برخورد با قبطيان دانست زیرا که شرایط اجتماعی قیام علیه نظام ستمکار فرعونی برای موسی فراهم نشده بود و با این اقدام عجولانه و ناپخته آن فرد به نظر میرسد زمان قیام به تاخیر افتاده است زیرا که موسی هنوز اقدام موثری نکرده بود خودش به خطر عظیم افتاده بود و ناچار شد از آن سر زمین بگریزد مدتها دور از وطن زندگی جدید آغاز کند
🌸🌸🌸🌸✳️🌸🌸🌸
روز هفدهم ذی القعده 1440
سید کمال الدین عمادی
@S_Kamaloddinemadi
May 11
➰
ما انسانهای عجیبی هستیم
وقتی به دستفروشی فقیری میرسیم که جنس خود را به نصف قیمت می فروشد با کلی چانه زدن او را شکست میدهیم و اجناسش را به قیمت ناچیز می خریم
بعد به کافی شاپ لوکس شخص ثروتمندی میرویم و یک فنجان قهوه را ده برابر قیمت نوش جان میکنیم و انعامی اضافه نیز روی میز میگذاریم و شادمانیم
شادمانیم که فقیران را فقیر تر میکنیم
شادمانیم که ثروت مندان را ثروتنمند تر میکنیم
این است فقر فرهنگی
هو المستعان
در ضیافت اربعین کلیمی
شب هبجدهم
🌼🌼🌼🌼✳️🌼🌼🌼
فرار و وصال
تمام حوادث دارای دو چهره بر اساس تدبیر ما است یک چهره برای تدبیر خداست گاهی ما با کراهت و نفرت در کاری میرویم اما در پایان میبینیم بر اساس یک تدبیر دیگر بر خلاف انتظار سرانجام خوش بروز میکند
موسی بر اساس قتل قبطی نگران و هراسان بود خبر رسید درباریان فرعون در باره قتل تو رایزنی میکردند فراز کن خودت را نجات بده
وَجَاءَ رَجُلٌ مِّنْ أَقْصَى الْمَدِينَةِ يَسْعَىٰ قَالَ يَا مُوسَىٰ إِنَّ الْمَلَأَ يَأْتَمِرُونَ بِكَ لِيَقْتُلُوكَ فَاخْرُجْ إِنِّي لَكَ مِنَ النَّاصِحِينَ(قصص20)
فَخَرَجَ مِنْهَا خَائِفًا يَتَرَقَّبُ قَالَ رَبِّ نَجِّنِي مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمِينَ (قصص21)
ﻭ ﻣﺮﺩﻱ ﺍﺯ ﺩﻭﺭﺗﺮﻳﻦ [ ﻧﻘﻄﻪ ] ﺷﻬﺮ ﺷﺘﺎﺑﺎﻥ ﺁﻣﺪ [ ﻭ ]ﮔﻔﺖ : ﺍﻱﻣﻮﺳﻲ ! ﺍﺷﺮﺍﻑ ﻭ ﺳﺮﺍﻥ [ ﻓﺮﻋﻮﻧﻲ ]ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺗﻮ ﻣﺸﻮﺭﺕ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ ﻛﻪﺗﻮ ﺭﺍ ﺑﻜﺸﻨﺪ ! ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﻳﻦ [ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺷﻬﺮ ]ﺑﻴﺮﻭﻥ ﺑﺮﻭ ﻛﻪ ﻳﻘﻴﻨﺎً ﻣﻦ ﺍﺯﺧﻴﺮﺧﻮﺍﻫﺎﻥ ﺗﻮﺍم .
ﭘﺲ ﻣﻮﺳﻲ ﺗﺮﺳﺎﻥ ﻭ ﻧﮕﺮﺍﻥ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ [ ﺣﻮﺍﺩﺙ ﺗﻠﺨﻲ ﺭﺍ ]ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﻣﻰ ﻛﺸﻴﺪ ﺍﺯ ﺷﻬﺮ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﺭﻓﺖ ، [ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺣﺎﻝ ]ﮔﻔﺖ : ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺍ ! ﻣﺮﺍ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﻣﺮﺩم ﺳﺘﻤﻜﺎﺭ ﻧﺠﺎﺕ ﺑﺪﻩ .
موسی ناراحت از حوادث بوجود آمده ناچار شد ترک وطن کند و به دور دست و امن از حرامیان فرعونی باشد
حال این خوف و خطر فرعونی را با همان خوف و خطر مادرش از ترس فرعون مقایسه کنید
در فرار اول موسی در کودکی از فرعون گریخت به دامن فرعون پناه گرفت
حال از فرعون میگریزد در کجا پناه خواهد گرفت
در سرزمینی دور به نام مدین انسانی کامل منتظر قدوم موسی است عدو شود سبب خیر گر خدا خواهد
نکته در همه موارد فرار یک حرکت است هر حرکتی ریشه در عشق و محبت دارد اگرچه در مواردی ظاهر در نفرت است لذا فرار دارای دو چهره سطحی و زیرین است
آنچه در چهره سطحی و لایه بیرونی مشاهده میشود نفرت و خوف و خطر است یعنی هر فرار کننده از خوف و خطر نفرت دارد و گریزان است
ولی این نفرت حقیقتی بالاصاله نیست امر عرضی و ثانوی و لایه سطحی است
هر امر بالعرض باید بر اساس حقیقتی بالاصاله و اصیل باشد و آن عشق و محبت است یعنی حب بقاء عامل نفرت خطر زوال است
لذا وقتی آهوی از گرگ میگریزد از خطر زوال از ناحیه گرگ به دلیل عشق به زندگی گریزان است و فراری و تمام محبت های عالم اگرچه ظاهر حب بقا ولی حب بقاء خود ریشه در حب جمیل باقی دارد
اما سجاد در دعای اول صحيفه یه این حقیقت اشاره میکند و میفرماید
بعثهم فی سبیل محبته
همه موجودات عالم هستی را بر اساس محبت خود به سیر و سلوک وا داشته است
🔶🔶🔶🔶✳️🔶🔶🔶
ذی القعده 1440
سید کمال الدین عمادی
@S_Kamaloddinemadi
هدایت شده از صدای مردم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 #سلبريتی_خود_حقير_کن
🎥علیرضا خمسه انگار واقعا باورش شده است که استندآپ کمدین است. شهر به شهر در کانادا با هیاتی از بازیگران و سلبرتی ها به راه افتاده و شوی تحقیر مردم ایران و کشورش را پیش چشم کانادانشین ها اجرا می کند. می گوید در تهران حتی سگ ها هم پاچه می گیرند و کلاغ های محلش بر سر و صورتش فضله می کنند. ولی کانادا، آن کشور خوبها و بهترین ها، حتی سگ ها هم لب به سخن گشوده اند و سلام می کنند..
🎥علیرضا خمسه اولین نمونه از این دست نیست. پیش از این ژوله ها و سایر دلقک های خودباخته هم که به بیماری خودتحقیری مبتلایند را پیش رویمان داشته ایم. اما این نمونه که در خاک غرب به تحقیر کشورت بپردازی دیگر نوبر است.
🎥استاد خمسه! ۶ دقیقه از اجرای تروور نوح، کمدین آفریقای جنوبی در انگلستان را در ویویدی دوم نگاه کن که چگونه در خاک استعمارگر پیر، تاریخ پر از زور و غارت این کشور را در پیش چشمان مردمش با زبانی گزنده اما طنز به سخره می گیرد..اگر اینها کمدین هستند پس شما چه هستید؟
"مکتوبات"
🔵به کمپين #صدای_مردم بپيونديد 👇
http://eitaa.com/joinchat/2427125773C9e377925d3
کمال الدین
🔴 #سلبريتی_خود_حقير_کن 🎥علیرضا خمسه انگار واقعا باورش شده است که استندآپ کمدین است. شهر به شهر در ک
ایران کشوری است غالب هنرپیشه ها از عموم مردم عقب ترند اما در غرب غالب آنان از مردم خودشان برترند
آقای خمسه حاصل صدا و سیمای ماست که معلوم نیست این صدا و سیما چه روندی دارد غالب خروجی های آن هم خود باخته و گدا صفت هستند تاجر پیشه هستند ای کاش فقط تاجر پیشه بودند خود باخته اند
این همه سال در صدا و سیما آقای خمسه و مجری خندوانه رامبد و امثال اینها هیچ چیزی گیرشان نیامده مگر دست مزد هنری سرشار که موجب مستی آنان شده است
من قبل از اینکه به خمسه ها گیر دهم به مسئولان صدا و سیما معترض هستم
یک نگاهی به خود بکنید ببینید چه اتفاقی افتاده گیر کار کجاست این همه خفت و خواری و عزت فروشی در هنرمندان این مرکز عریض و طویل
⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️