eitaa logo
『صابِرینِ مُتَنَعِّم』
183 دنبال‌کننده
4هزار عکس
1.8هزار ویدیو
5 فایل
"بسم‌الله‌الرحمـٰن‌الرحیم" رَهبــرمعظم‌اِنقــلاب خِطاب‌بہ‌جانبازِشَھیـد؛ رندانہ‌آخرربود؎جامے‌زِخمخانہ‌؎دل خونین‌چوبرگ‌شقایق،رنگین‌چوافسانِہ‌؎‌دل -الھےدلٺوݩ‌ٺو‌مصلحٺ‌ِخداشاکرباشِہ🌱'° ˝حالا‌کہ‌‌شھدا‌دعوٺٺ‌‌‌کردݩ؛بمــوݩ.. ˝سربازاݩ‌ظھورحضرٺ‌مھد؎‌ﷻهسٺیم..♡
مشاهده در ایتا
دانلود
2_1152921504626265241.mp3
3.87M
با صدای حاج مهدی سماواتی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ˹ @Saberine_Motenaem ˼
『صابِرینِ مُتَنَعِّم』
📚رمضان با قرآن: سی روز، سی درس بر اساس تفسیر نور - تدبرّ در قرآن - "شکایت از مهجوریّت قرآن" وَ قَ
📚رمضان با قران: سی روز، سی درس بر اساس تفسیر نور - "تدبرّ در قرآن" امام رضا علیه السلام فرمود: دلیل آن که در نماز، قرآن می‌خوانیم آن است که قرآن از مهجوریّت خارج شود. در روایات آمده است: هر روز پنجاه آیه از قرآن را بخوانید و هدفتان رسیدن به آخر سوره نباشد، آرام بخوانید و دل خود را با تلاوت قرآن تکان دهید و هرگاه فتنه‌ها همچون شب تاریک به شما هجوم آوردند، به قرآن پناه برید. در اینجا اقرار بعضی بزرگان درباره ی مهجوریّت قرآن را نقل می‌کنم: الف) ملاصدرا در مقدّمه تفسیر سوره واقعه می‌گوید: بسیار به مطالعه کتب حکما پرداختم تا آنجا که گمان کردم کسی هستم؛ ولی همین که کمی بصیرتم باز شد، خودم را از علوم واقعی خالی دیدم. در آخر عمر به فکر رفتم که به سراغ تدبّر در قرآن و روایات محمّد و آل محمّدعلیهم السلام بروم. یقین کردم که کارم بی اساس بوده است؛ زیرا در طول عمرم به جای نور در سایه ایستاده بودم. از غصه جانم آتش گرفت و قلبم شعله کشید، تا رحمت الهی دستم را گرفت و مرا با اسرار قرآن آشنا کرد و شروع به تفسیر و تدبّر در قرآن کردم، درِ خانه ی وحی را کوبیدم، درها باز شد و پرده‌ها کنار رفت و دیدم فرشتگان به من می‌گویند: «سلام علیکم طبتم فادخلوها خالدین». ب) فیض کاشانی می‌گوید: کتاب‌ها و رساله‌ها نوشتم، تحقیقاتی کردم، ولی در هیچ یک از علوم دوایی برای دردم و آبی برای عطشم نیافتم، بر خود ترسیدم و به سوی خدا فرار و انابه کردم تا خداوند مرا از طریق تعمّق در قرآن و حدیث هدایت کرد. .. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ˹ @Saberine_Motenaem ˼
🌷قالَ الاْمامُ الحَسنُ المُجتبی(؏) اِلهى ضَيْفُكَ بِبابِكَ يا مُحْسِنُ قَدْ أَتاكَ المُسِى ء، فَتَجاوَزْ عَنْ قَبيحِ ما عِنْدي بَجَميلِ ما عِنْدَكَ ياكَريمُ امام حسن مجتبى(؏) به هنگام ورود به مسجد سر را به طرف آسمان بلند مى كرد و مى فرمود: «پروردگارا! مهمان تو جلو در خانه ات ايستاده است اى نيكوكار، بنده تباه كار و بدرفتار به درگاهت شتافته از زشتيهايى كه مرتكب شده به خاطر زيباييهايى كه در نزد توست درگذر و ببخش، اى بخشنده كريم ] 📚بحارالأنوار، ج ۴۳،ص ۳۳۹ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ˹ @Saberine_Motenaem ˼
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيم ادْخُلُوهَا بِسَلَامٍ آمِنِينَ [به آنان گویند] با سلامت و ایمنی در آنجا داخل شوید 🌷امام رضا علیه‌السلام: 🔺هرکس در یک آیه از کتاب خدا را قرائت کند، مثل این است که در ماه‌هاى دیگر تمام قرآن را تلاوت کرده است. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ˹ @Saberine_Motenaem ˼
6.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
يَاسَرِيعَ‌الرِّضَا ای‌خدایی‌که‌زودازبنده‌ات‌خشنودمی‌شو‌ی... ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ˹ @Saberine_Motenaem ˼
اللّهُمَّ صَلِّ عَلى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضا الْمُرْتَضَى الاِمامِ التَّقِیِّ النَّقِیِّ وَ حُجَّتِکَ عَلى مَنْ فَوْقَ الاَرْضِ وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرى الصِّدّیقِ الشَّهید صَلاةً کَثیرَةً تامَّةً زاکِیَةً مُتَواصِلَةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَةً کَاَفْضَلِ ما صَلَّیْتَ عَلى اَحَدٍ مِنْ اَوْلِیائِکَ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ˹ @Saberine_Motenaem ˼
🌷هم‌نفس| 🔹شهیدی که حاج قاسم همیشه او را با نامِ کوچک «حسین» صدا میزد و میگفت: «اگر دو نفر در این دنیا من را حلال کنند من میتوانم شهید و وارد بهشت شوم؛ یکی خانمم و دیگری، حسین است.» کسیکه خیلی وقت‌ها به خاطر مشغله کاری اش، قبل از اذان صبح دم در خانه حاج قاسم منتظر می‌ایستاد. 🔹حتی یک کارتن در ماشین داشت که نماز صبحش را روی آن میخواند و منتظر حاجی میماند!! موقع بازگشت هم وقتی مطمئن میشد حاج‌ قاسم داخل خانه شده است به منزل خودش برمی گشت. 🌸به مناسبت ٨ فروردین ماه، سالروز تولد یار و همرزم ، شهید حاج حسین پورجعفری ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ˹ @Saberine_Motenaem ˼
『صابِرینِ مُتَنَعِّم』
📚رمضان با قران: سی روز، سی درس بر اساس تفسیر نور - "تدبرّ در قرآن" امام رضا علیه السلام فرمود: دلیل
📚رمضان با قران: سی روز، سی درس بر اساس تفسیر نور - "تدبرّ در قرآن" ج) امام خمینی در گفتاری از اینکه تمام عمر خود را در راه قرآن صرف نکرده، تأسّف می‌خورد و به حوزه‌ها و دانشگاه‌ها سفارش می‌کند که قرآن و ابعاد گوناگون آن را در همه رشته ها، مقصد اعلی قرار دهند تا مبادا در آخر عمر برایّام جوانی تأسّف بخورند. "ضرورت تدبّر در قرآن" کِتَابٌ أَنزَلْنَاهُ إِلَیْکَ مُبَارَکٌ لِّیَدَّبَّرُواْ آیَاتِهِ وَلِیَتَذَکَّرَ أُوْلُواْ الْأَلْبَابِ این کتاب مبارکی است که به سوی تو فرو فرستادیم تا در آیات آن تدبّر کنند و خردمندان پند گیرند. سیمای قرآن در این آیه ترسیم شده است: الف) متن آن نوشته شده است. «کتاب» ب) از سرچشمه ی وحی و علم بی نهایت الهی است. «انزلناه» ج) گیرنده ی آن شخص معصوم است. «الیک» د) محتوایش پر برکت است. «مبارک» ه) هدف از نزول، تدبّر در آن است. «لیدّبروا» و) علم و آگاهی به نکات و معارف آن، مقدّمه ی حرکت معنوی و قرب به خداوند است. «لیتذکر» ز) کسانی این توفیق را خواهند داشت که خردمند باشند. لذا تدبّر در قرآن از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا: کسی که در آیات قرآن تدبّر نکند سزاوار تحقیر الهی است. «أفلا یتدبّرون القرآن‌ام علی قلوب اقفالها» چنانکه از منظر قرآن عالم ربانی کسی است که سروکارش با تحصیل و تدریس قرآن باشد. «... کونوا ربانیین بما کنتم تعلمون الکتاب و بما کنتم تدرسون» .. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ˹ @Saberine_Motenaem ˼
6.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | -حجت الاسلام قرائتی- 🔺 به فرزندان خودتون فحش و دشنام ندهید که ... ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ˹ @Saberine_Motenaem ˼
『صابِرینِ مُتَنَعِّم』
📚زندگی مهدوی در سایه دعای عهد - اصولاً حالات و اعمال فرد و جامعه، در برخورداری از نعمت‌های الهی یا
📚زندگی مهدوی در سایه دعای عهد - ۱. وَ اعْمُرِ اللّهُمَّ بِهِ بِلادَک؛ خدایا! به وسیلة او، شهرهایت را آباد ساز. در دولت امام مهدی به جهت عبودیت همه هستی، همه جا آباد، سرسبز وخرم می‌شود. در روایات می‌خوانیم: «یَمْلَأُ الْأَرْضَ عَدْلًا وَ قِسْطاً» الف ولام در کلمه «الارض» می‌فهماند که منظور، همه زمین است. سفارش امیرالمؤمنین علیه السلام به آبادانی زمین هم خیلی حائز اهمیّت است. حضرت امیر به حاکمش می‌فرماید: «وَ لْیَکنْ نَظَرُک فِی عِمَارَهِ الْأَرْض؛ برنامه ریزی و نظر تو در این باشد که زمین را بیشتر آباد کنی»؛ یعنی خیلی نخواه که پول بگیری؛ بلکه سعی کن نظر تو در این باشد که در زمین، خانه سازی و مزرعه زیاد بشود. همچنین امیرالمؤمنین علیه السلام می‌فرماید: وقتی حکومت شما اسلامی است که: برای دورترین مردم چیزی باشد که برای نزدیک ترین مردم است. اگر چیزی در تهران هست؛ ولی در مرز ایران نیست، وسط ایران هست و کنار ایران نیست، پیداست ما هنوز به آن عدالت نرسیده ایم. حالا که آبادی شهرها و روستاها در دولت حضرت این گونه است؛ مناسب است ما در همین راستا تلاش کنیم. یادمان نرود هر چه برای نزدیک ترین است باید برای دورترین هم باشد. بچه مدرسه ای شمال شهر و جنوب شهر باید پارک، آزمایشگاه، دبیر، مدیر، کلاس و نیمکت یکسان داشته باشند. .. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ˹ @Saberine_Motenaem ˼