٢
🔸[ترجمه حدیث]: «اينكه به غسل جنابت دستور داده شده، اما پس از قضاى حاجت، با اينكه نجستر و پليدتر است، دستور غسل داده نشده است، از اين است كه اثر جنابت از نفْس آدمى است ولذا از همه بدن چيزى خارج میشود (و باید کل بدن غسل شود)؛ اما خلأ (بول و مدفوع) از نفس آدمى نيست، بلكه غذايى است كه از يك طرف وارد میشود و از طرف ديگر خارج میگردد».
🔸 بالجمله، تو آدمزاده، كه بذر لقائى، و براى معرفتْ، مخلوق [شدی]، و خداى تعالى تو را براى خود برگزيده، و با دو دست جمال و جلال خود [تو را] تخمير فرموده (خَلَقْتُ بِيَدَيَّ -ص٧۵-)، و مسجود ملائكه و محسود ابليس قرار داده، اگر بخواهى از جنابتِ پدر كه [پدر همان] اصلِ تو است خارج شوى، و لايق لقاى حضرت محبوب شوى، و استعداد وصول به مقام انس و حضرت قدس پيدا كنى، بايد با آب رحمت حقّ باطن دل را غسل دهى (يُنَزِّلُ عَلَيْكُمْ مِنَ السَّماءِ ماءً لِيُطَهِّرَكُمْ بِهِ وَ يُذْهِبَ عَنْكُمْ رِجْزَ الشَّيْطانِ -انفال ١١-)، و از اقبال به دنيا، كه از مظاهر شجره منهيّه است، توبه كنى و قلب خود را، كه محفل جناب جميل و جمال جليل است، از حبّ دنيا و شئون خبيثه آن، كه رجز شيطان است، شست و شو دهى كه جنّتِ لقاى حقّ جاى پاكان است -«و لا يدْخُلُ الجنَّةَ الا الطَّيِّبُ» («جز پاكيزه وارد بهشت نشود» -کافی٣٧١/٣-)؛ «شست و شويى كن و آنگه به خرابات خرام» («تا نگردد ز تو اين دير خراب آلوده» -حافظ-).
🔸 در باب علّت وجوب صوم نيز در حديث شریف است كه يهودیان سؤال نمودند كه چرا خداوند بر امّت تو واجب نمود سى روز روزه در روزها؟
رسول الله (صلی الله علیه و آله) فرمود:
«إِنَّ آدَمَ لَمَّا أَكَلَ مِنَ الشَّجَرَةِ بَقِيَ فِي بَطْنِهِ ثَلَاثِينَ يَوْماً فَفَرَضَ اللَّهُ عَلَى ذُرِّيَّتِهِ ثَلَاثِينَ يَوْماً الْجُوعَ وَ الْعَطَشَ وَ الَّذِي يَأْكُلُونَهُ تَفَضُّلٌ مِنَ اللَّهِ تَعَالَى عَلَيْهِمْ وَ كَذَلِكَ كَانَ عَلَى آدَمَ فَفَرَضَ اللَّهُ ذَلِكَ عَلَى أُمَّتِي ثُمَّ تَلَا رَسُولُ اللَّهِ ص هَذِهِ الْآيَةَ : "كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيامُ كَما كُتِبَ عَلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ أَيَّاماً مَعْدُوداتٍ" (آیات ١٨٣و١٨۴ سوره بقره)».
همانا آدم (عليه السلام) چون از آن درخت خورد باقى ماند در شكمش سى روز؛ پس، واجب فرمود خداوند بر آدم و بر ذريه اش سى روز گرسنگى و تشنگى را؛ و تفضّل فرمود بر آنها به اين كه در شبها اجازه خوردن داد به آنها. ولذا خدای سبحان سی روز روزه را بر آدم واجب فرمود و نیز واجب فرمود بر امت من سی روز روزه ماه رمضان را. سپس آیات ١٨٣و١٨۴ سوره بقره را تلاوت فرمودند که: «مسلمانان! همانطورکه بر مردمان پیش از شما روزه واجب بود، بر شما هم واجب است تا خودمراقب (متقی) بشوید. ایامی خاص (در ٣٠ روز ماه رمضان) که به شماره معین شده است.»
(علل الشرايع؛ج٢،ص٣٧٨، باب١٠٩، ح١).
[ یعنی، چون هبوطِ نوعِ آدم و توجهش به بدن با خوردن و حب به آن محقق شد، ولذا با نخوردن و پاک شدن از حب دنیا و کندن توجهش از بدن در روزه گرفتن، توبه و توجه به روح، و غلبهی احکام روح محقق میشود، که انسان در ماه رمضان آمادگی های روحانی قوی مییابد. ]
🔸از این احادیث شریفه اهل اشارات و اصحاب قلوب را استفادههایى باشد که خطیئه آدم (علیه السلام) با آن که از قبیل خطیئات دیگران نبوده، بلکه شاید «خطیئه طبیعیّه (تکوینی)» بوده یا خطیئهی «توجّه به کثرت» که «شجره طبیعت» است بوده، یا (باطن آن) «توجّه به کثرت اسمائى» پس از «جاذبهی فناى ذاتى» بوده، لکن از مثل آدم (علیه السلام)، که «صفىّ الله» و «مخصوص به قرب و فناى ذاتى» است، متوقّع نبوده. لهذا به مقتضاى غیرتِ [حریمِ] «حبّ ذات مقدّس حق»، اعلان عصیان و غوایت او را در همه عوالم و در لسان همه انبیاء علیهم السلام فرمود. و قال تعالى: «وَ عَصى آدَمُ رَبَّهُ فَغَوى» (طه ١٢١).
🔸[وقتی] کثرات از میان برداشته شده و عالم، عالم وحدت و یگانگى مىشود. جمال جمیل محبوب، تلألؤ نموده و بو و رایحهی محبوب از هر چیزى به مشام مىرسد. این است معناى فرمایش رئیس الموحدین حضرت امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) : «و کمال توحیده الإخلاص له و کمال الإخلاص له نفی الصفات عنه» (نهج البلاغه، خطبه ١)؛ که آدمی باید بالعیان محبوب را دیده و از کثرت که غیر از محبوب و معشوق است بگذرد.
👇👇👇
٣
🔸پس آن را که خبر شد و از کثرات گذشت دیگر از همه چیز غافل است الّا هو، و به غیر محبوب توجه ندارد. و اگر به غیر توجه کند و لو آن غیر، آیت محبوب باشد، گناه است. این است که تا آدم (علیه السلام) به اسماء نگاه کرد -در صورتى که حق این بود که فقط جمال محبوب را ببیند ولاغیر-، به صرف قطع توجه از ذى الآیه (ذات اقدس حق) و توجه به آیه و عالم اسماء (مظاهر حق)، نداى محبوب بلند شده و در عالم اعلان نمود که عاشق خطا کرد: «وَ عَصى آدَمُ رَبَّهُ فَغَوى» (طه ١٢١)، عاشق را رسوا نمود که چرا توجه خود را از محبوب منصرف کردى، و این خطیئه آدم شد. این است که چون از محبوب هجران کرد، به هجران تمام مبتلا گردید.
🔸با این وصف، این همه تطهیر و تنزیه لازم است، هم براى خود آدم و هم ذریّهاش که در صلب او مستکنّ بودند و در خطیئه شرکت داشتند، بلکه پس از خروج از صلب نیز شرکت نمودند.
🔻 پس خطیئه آدم و آدم زادگان را چنانچه مراتب و مظاهرى است، -چنانچه اوّل مرتبه آن توجه به کثرات اسمائیه و آخر مظهر آن اکل از شجره منهیّه است که صورت ملکوتى آن درختى است که در آن انواع اثمار و فواکه است، و صورت ملکى آن طبیعت و شئون آن است، و حبّ دنیا و حبّ نفس که اکنون در این ذریّه است از شئون همان میل به شجره و اکل آن است-، همینطور (که خطیئه مراتب دارد) از براى تطهیر و تنزیه و طهارت و صلاة و صیام آنها هم، که براى خروج همه ماست از خطیئه پدر (که پدر، اصلِ ماست)، مراتب بسیارى است مطابق مراتب خطیئه.
🔻و از این بیان معلوم شد که جمیع انواع معاصى قالبى (بدنی) ابن آدم از شئون اکل شجره است و تطهیر آن به طورى است (در ترک گناه عملی)، و جمیع انواع معاصى قلبیه آنها نیز از شئون آن شجره است، و تطهیر آن به طورى است (در ترک رذایل اخلاقی). و جمیع انواع معاصى روحیّه هم از آن شجره، و تطهیر آن به طورى است (در ترک ماسوی الله و طهارت از شرک).
🌐 (آداب الصلاة، گزیده ص٧١ الی ٧۶. / تقریرات فلسفه، ج١ ص٨٣ و ۸۴).
🔸
🔸در پایان، بیان امام خمینی (ره) در ارتباط خطیئه بنی آدم با اوقات نماز و وضوی نماز:
🔻«لطیفه ای در باب خطیئۀ آدم و اوقات نماز» :
" وقت صلاة عصر، هنگام خطیئۀ آدم (علیه السّلام) به ورود در حجاب تعیّن و میل به شجرۀ طبیعت است.
و اما صلاة عشائین (مغرب و عشا)، در اوقاتِ ظلمتِ دیجورِ طبیعت و احتجاب تامّ شمس حقیقت است، برای خروج از این ظلمت به توبۀ صحیحه از خطای غریزی ابوالبشر -علیه السّلام- به صلاة مغرب؛ و خروج از ظلمات قبر و صراط و قیامت که بقایای ظلمت طبیعت است، به طریق مشایعت؛ چنانچه در حدیث اهل بیت عصمت و طهارت است که مغرب وقتی است که آدم توبه کرد پس، سه رکعت نماز خواند:
یک رکعت برای خطیئۀ خود، و یک رکعت برای خطیئۀ حوّاء -علیها السّلام- و یک رکعت برای توبۀ خود."
🌐 (سرالصلوة، ص۶١)
🔸یکی از یهودیان سؤال کرد از حضرت رسول الله (صلّی الله علیه و آله) که به چه علّت وضوء مختصّ به این چهار موضع شد، با آن که اینها از همۀ اعضاء بدن نظیف ترند. فرمود: چون شیطان وسوسه کرد آدم (علیه السلام) را و او نزدیک آن درخت ممنوعه رفت و نظر به سوی آن کرد، آبرویش ریخت؛ پس برخاست و به سوی آن درخت روان شد ـ و آن اوّل قدمی بود که برای گناه برداشته شد.
پس از آن با دست خویش آنچه در آن درخت بود چید و خورد، پس زینت و زیور از جسمش پرواز نمود. و آدم دست خود را بالای سرش گذاشت و گریه و توبه نمود. پس چون خداوند توبۀ او را قبول فرمود، واجب نمود بر او و بر ذریّه اش پاکیزه نمودن (و وضوی) این چهار عضو را؛ پس، امر فرمود خدای عزّوجل به شستن روی، برای آن که نظر نمود به شجره؛ و امر فرمود به شستن دستها تا مرفق، چون با آنها تناول نمود؛ و امر فرمود به مسح سر، چون دست خود را برای توبه به سر گذاشت؛ و امر نمود به مسح قدمها، چون که با آنها به سوی گناه رفته بود.
🔻با وضو گرفتن، آنچه محل ظهور عبودیّت است در محضر مبارک حقّ باید طاهر و پاکیزه باشد و اعضاء و جوارح ظاهریّه، که حظّ ناقصى از آن معانى دارند، بى طهارت لایق مقام نیستند.
🔻و تطهیر قلب که محل حقیقى عبودیّت و مرکز واقعى این معانى است تطهیرش لازمتر است، و بدون تطهیر آن اگر با هفت دریا اعضاء صوریّه را شست و شو نمایند، تطهیر نشود و لیاقت مقام پیدا نکند، بلکه شیطان را در آن تصرّف باشد و از درگاه عزّت مطرود گردد.
🌐 (آداب الصلاة، ص٧٠)
🌐 eitaa.com/salehi786/317
🔸
@Salehy @Salehi786
imam00120_080616213611.mp3
4.92M
🔈 صوت دعای عرفانی امام خمینی (ما هيچيم و هر چه هست تویی)👆
👌جذاب و تاثیرگذار در استقبال از ماه مبارک رمضان
🌸مهمانی بی مثال آمد
💫رمضان و شور برخاست
صد شور و سرور و سور برجاست
💫مهماني ماه بيمثال است
هم شادي بيمثال برپاست
💫صد هلهله هست در خلايق
بر ديدن ماه بين چه غوغاست
💫چشمان، همه تير گشته بالا
اميد بشر همه به بالاست
💫اين ماه هزار عشوه دارد
زيرا كه خدا خودش بياراست
💫جانها همه رقص و پايكوبی
بر تن زدهاند و تن به يغماست
💫در ماه خدا خراب و خمّار
بايد بشوی كه خمر آنجاست
💫چون ساقي خلق، خالق آمد
مخموري خامران ز سقّاست
💫ميداد دلم نويد نو را
فاضل بنگر كه فيض پيداست
(شعر از آقای قادر فاضلی)
🔸
@SokhanErfan
@Salehi786
60_DaroShefa(Towhid.org).pdf
4.09M
🔸 کتاب «دار الشفا»👆 #PDF
💡حرفی نو در نسبتِ تعطیلی حرمهای مطهر
🦠 با کوئید١٩، علوم تجربی و علوم مجرّد
📘اثر حجتالاسلام والمسلمین #استاد_وکیلی
▫️آیا واقعا بازبودن اماکن مذهبی خطر جانی قابل توجه دارد؟
▫️بررسی ادله حرمت تعطیلی حرمهای مطهر
▫️آیا اماکن مذهبی شفابخش است؟
▫️نظام اسباب و علل استثناپذیر است یا نه؟
▫️ضریب اهمیت زیارت از منظر اسلام چه مقدار است؟
▫️چالشهای دانش پزشکی مدرن کجاست؟
▫️اعتبار نداشتن آراء پزشکان در خارج از حیطه تجربه
📥 صفحه ناشر در #دانلود این کتاب 256 صفحه ای به صورت #رایگان:
🌐 towhid.org/1339/book
#نشر_حداکثری
🔸 @ostad_vakili
@Salehy
13.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸روش تبدیل فایل های صوتی به #متن تایپ شده فارسی، با استفاده از سرویس آنلاین #Voice_Typing گوگل
🌐 docs.google.com
👌نکته: سایت گوگل داکس👆را فقط با مرورگر #گوگل_کروم (chrome) باز کنید. این قابلیت و گزینهی «تایپ صوتی» (Voice Typing) در منوی ابزارها (Tools) فقط در مرورگر کروم نمایش داده میشود.
🔻براحتی #تایپ کنید با صحبت کردن (با استفاده از میکروفن سیستم).
🔻براحتی با اجرای فایل صوتی در #ویندوز آن را تبدیل به متن کنید (با استفاده از تعریف میکروفن مجازی داخلی، که صدای داخل سیستم را بعنوان ورودی میکروفن به سرویس آنلاین گوگل میدهد).
🔸
@Salehy @Salehi786
qurantr.apk
5.76M
🌷نرمافزار «ترجمه خواندنی قرآن»
👌نسخه ٣.۴
(بهروزرسانی ماه رمضان المبارک ۱۴۴١)
🔻با قدرت و سرعت زیاد، ساده و زیبا، همچنین کمحجم
🔸
🔻به دلیل مشکل ایجاد شده در نسخه قدیمی این نرمافزار، این👆 #نسخه_جدید را نصب نمایید.
🔻برای این منظور، #حتماً باید ابتدا #نسخه_قبلی را از گوشی خود #حذف کنید، و سپس نسخه جدید نرمافزار را #نصب نمایید.
🔸
👌برای نصب نسخه iOS ابتدا اپلیکیشن testflight را از این لینک نصب کنید👇
🌐 https://apps.apple.com/us/app/testflight/id899247664
🔻سپس از همان دستگاه روی این👇 لینک کلیک کنید و دکمه accept را انتخاب نمایید👇
🌐 https://testflight.apple.com/join/yzgbSPm9
🔸
🙏با نثار صلوات به روان پاک علامه طباطبائی صاحب تفسیر المیزان.
شما هم با هدیه این برنامک به دوستانتان، در معرفیاش سهیم باشید.
🔻لینک مرجع نرمافزار از سازنده👇
🌐 cafebazaar.ir/app/ir.trk.qur
🌐 qurantr.com/نرم-افزار-اندروید/
🔸
@Salehy @QuranTr
base.apk
22.86M
نرمافزار «قلم هوشمند قرآن»👆قلم صوتی
نسخه ٩.٧.٢
✨قرائت آیات با لمس هر آیه (مانند قلم قرآنی) با صوت ۴۸ دوره ترتیل و تحقیق قاریان مشهور + یک دوره قرائت کلمه به کلمه مخصوص آموزش روخوانی قرآن
✨فارسی: ۷ ترجمه متنی، ۲ ترجمه گویا، تفسیر نور گویا / + ١٣ ترجمه غیرفارسی
✨دسترسی به تفسیر هر آیه با لمس آن، از تفاسیر المیزان، مجمع البیان، برگزیده نمونه، نور، البرهان (عربی وفارسی)، اثنی عشری، إعراب القرآن
✨انواع خط + خط عثمان طه ۱۵ سطری + نمایش بصورت صفحه بندی مانند قرآن چاپی، یا نمایش کل سوره در یک صفحه
✨جستجوی سریع در متن قرآن و متن ترجمه ها و متن تفاسیر + کپی و اشتراک گذاری متون + نشانگذاری + دسترسی سریع
✨جستجو بر اساس ریشه واژگان + بخش ختم قرآن + استخاره با قرآن + امکانات حفظ
👌برای فعالسازی کامل، برنامه نیاز به پرداخت درون برنامه ای دارد، که البته با امکانات خیرات معنوی در بخش #هدیه، میتوانید با گزینه «هدیه بگیرید» با کلیک بر یکی از هدیههای عمومی، نرمافزارتان را به رایگان فعال کنید.
🌐 cafebazaar.ir/app/?id=ir.sabapp.SmartQuran2&ref=share
🔸
@Salehy @Salehi786
🌟 #شب_۲۳: در سجده #۲۲۵_مرتبه👆
(ص٨١٠ کتاب مفاتح الغیب استاد صمدی آملی، به نقل از نکته ٧٩۲ کتاب هزار و یک نکته علامه حسن زاده آملی، و ایشان نقل دستورالعملی از علامه طباطبایی و ایشان از آیت الله سید علی قاضی)
🔸ترجمه و توضیح 👇
🌐 https://eitaa.com/salehi786/333
صالحی - ارتباط کاربران
🌟 #شب_۲۳: در سجده #۲۲۵_مرتبه👆 (ص٨١٠ کتاب مفاتح الغیب استاد صمدی آملی، به نقل از نکته ٧٩۲ کتاب هزار
بسم الله
#دستورالعمل #شب_قدر #اذکار
علامه حسنزاده آملی از علامه طباطبایی و ایشان از آیت الله سیدعلی قاضی
#علم_حروف
🔸
🔸کتاب هزار و یک نکته، نكته ٧٩٢ :
🔻" يكى از مشايخم (علامه طباطبایی) رضوان الله تعالى عليهم از شيخ خود (آیتالله سید علی قاضی)، اين دستور را حكايت فرمود كه:
👌من قال فى الليلة كج (کج=23) من 3/6 ش 1/2 ه 2/6 ر 1/1 ا 2/4 ل 2/4 ل 1/1 ا 1/2 ه (= "شهر الله")، بعدد طيهار (عدد ابجد طیهار = ٢٢۵ مرتبه) :
🌟«يا طُهر يا طاهِر يا طَهور يا طَيْهُور يا طَيْهار»
ساجداً، نزلت عليه الملائكة و طَهَّرَتْهُ تطهيرا (مجرب جدا). بايد به معنى نزول ملائكه توجه داشت."
🔸
🔸 ترجمه و توضیح:
🔻 هرکسی بگوید در شب ٢٣ از شهر الله (ماه مبارک رمضان) به تعداد ٢٢۵ مرتبه (که ابجد ذکر طیهار است)، کل این👇 ذکر را
🌟«يا طُهر يا طاهِر يا طَهور يا طَيْهُور يا طَيْهار»
در حالت سجده، ملائکه الهی (که در شب قدر نازل میشوند) بر روح آن ذاکر نازل شده و او را (با اثر این اسماء الهی) پاک و طاهر میکنند، چه تطهیر و پاک کردنی. و این دستوری بسیار مجرب است. باید به معنی نزول ملائکه توجه داشت (که با هر بار ذکر هرکدام از این اسماء الهی، ملائکه ی موکَّل بر آن که تجلی دهندهی اثر آن هستند، با محل نزول و صدور این اذکار که روح و جان ذاکر و گویندهی این اذکار است، اتحاد وجودی مییابند، و اتحاد ذکر و ذاکر و مذکور محقق میشود، در این تجلی و تنزّل ملائکه الهی برای تجلّی این اسماء خاصّهی طهارت روحانی یافتن در شب های قدر).
🔻درست است که وقت خاص دستور در نیمه شب منتهی به سحر شب ٢٣ ماه رمضان المبارک است، ولی انجام این ذکر در تمام شبهای قدر ١٩ و ٢١ و ٢٣، و حتی در تمام شبهای دههی سوم ماه رمضان، دارای اثر خواهدبود، که گل و شکوفه ی ویژهی آن در شب بیست و سوم است.
🔸
🔸دو نکته دیگر درمورد اذکار فوق👇
#نکته_اول
🔻برای دقت در تعداد #۲۲۵_مرتبه گفتن در سجده، میتوان از یکی از دو روش زیر استفاده کرد (با توجه به اینکه هر انگشت ۳ بند دارد و در هر دستمان میشود ۱۵ بند، و «۱۵*۱۵=۲۲۵») :
1⃣در سجده، برای هر بند از انگشتان دست راست، یک دور کامل ذکر را به تعداد ۱۵ بند دست چپ بخوانیم، و بعد برویم به بند بعدی از دست راست و یک دور ۱۵ تایی برای آن، و همینطور تا آخرین بند از دست راست، که میشود #۲۲۵_مرتبه)
2⃣به نام و نیت هرکدام از ۱۴ معصوم + حضرت معصومه بعنوان شماره پانزدهم (علیهم السلام)، به ازای هر کدام، یک دور بندهای دست راست را که ۱۵ بند هستند اذکار را بگوییم، و بعد به نیت معصوم بعدی همینطور تا ۱۵ بار ۱۵ تایی بشود ۲۲۵ بار.
🔸
#نکته_دوم
🔻طَیْهور و طَیْهار، صیغه های مبالغه هستند به معنای شدت طهارت.
بمانند واژگان دَیْهور و دَیْهار (مبالغه در دهر) که در ادعیه منقول از علامه کاشف الغطاء آمده است. ایشان غبار نعلین استادشان علامه بحرالعلوم را با حنک عمامه اش پاک مینمود. علامه طهرانی هم در ص٢٠٠ از رساله سيروسلوك منسوب به بحرالعلوم به معنای این اذکار اشاره کرده اند.
دعای ذیل (در ادامه) هم که شامل اسماء «دَیهور و دَیهار» و اسم اعظم عبری «اهیه اشر اهیه» است بسیار عجیب در اثر است.
👇👇👇
🌟«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
أَللَّهُمَّ إِنِّى أَسْأَلُكَ بِاسْمِكَ المَكْنُونِ الْمَخْزُونِ، السَّلامِ المُنْزِلِ المُقَدَّسِ الطّاهِرِ المُطَهَّرِ، يا دَهْرُ يا دَيْهُورُ يا دَيْهارُ، يا أَزَلُ يا أَبَدُ، يا مَنْ لَمْ يَلِد وَ لَمْ يُولَدْ، يا مَنْ لَمْ يَزَلْ،
يا هُوَ يا هُوَ يا هُوَ، يا لا إِلهَ إِلّا هُوَ، يا مَنْ لا هُوَ إِلّا هُوَ، يا مَنْ لا يَعْلَمُ ما هُوَ إِلّا هُوَ، يا مَنْ لا يَعْلَمُ أيْنَ هُوَ إِلّا هُوَ،
يا كائِنُ يا كَيْنانُ، يا رُوحُ، يا كائِناً قَبْلَ كُلِّ كَوْنٍ، يا كائِناً بَعْدَ كُلِّ كَوْنٍ، يا مُكِوِّناً لِكُلِّ كَوْنٍ،
اهِياً شَر اهِيّاً (إِهیِه أَشِر إِهیِه)، يا مُجَلِّىَ عَظائِمِ الْأُمُورِ،
سُبْحانَكَ عَلى حِلْمِكَ بَعْدَ عِلْمِكَ، سُبْحانَكَ عَلى عَفْوِكَ بَعْدَ قُدْرَتَكَ، «فَإِنْ تَوَلَّوْا فَقُلْ حَسْبِيَ اللَّهُ لا إِلهَ إِلَّا هُوَ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَ هُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِيمِ» «لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَيْءٌ وَ هُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ»
أَللَّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ محَمَّدٍ بِعَدَدِ كُلِّ شَىءٍ كَما صَلَّيْتَ عَلى إِبْراهِيمَ وَ آلِ إِبْراهِيمَ، وَ بارِكْ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ كَما بارَكْتَ عَلى إِبْراهِيمَ وَ آلِ إِبْراهِيمِ، إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيدٌ.»
این👆 دعاییست که در آن خداوند را به بیانات متعدد به حقیقت اسم اعظمش (که مقام نوری حقیقت محمدیه و قلب محمد و آل محمد است) میخوانیم. مرحوم آیت الله سعادت پرور (در رسائل عرفانی ص۱۱۰) و آیت الله طهرانی (در رساله سیر و سلوک ص۲۰۰) از رساله سیر و سلوک منسوب به علامه سیدمهدی بحرالعلوم (رحمة الله علیهم) این دعا را نقل نموده اند، و میفرمایند بر سالک است که از مداومت بر آن غافل نگردد.
🔸
👌این شبها، تمام ملائک و ارواح مؤمنین و تقدیرات تمام مخلوقات، همه وارد بر قلب امام عصر و حقیقت نور محمدیه در اسم اعظم وجودشان (ارواحنا فداه) میشوند، و به تقدیر و تثبیت و امضای آن خليفة الله و حجت الله و نور خدا میرسند، که قلب او قطب و محور هستی است، و همه بر مدار روح او و طواف قلب او وارد حرم الهی شده و به قرب خدا میرسند.
پس این دعاها و اذکار و اعمال ما، همه برای تطهیر شدن ملکوتی و یافتن اذن ورود به حرم امن الهی در قلب امام است که او بابِ لقاءالله است و حرم خداست، و هم نزول ملائکه و نزول قرآن و نزول همه مقدرات بر قلب ایشان است، و هم عروج همه ملائکه و همه مخلوقات و صعود همه نفوس انسانی بسوی خدا، در کانال وجودی امام محقق میشود، و همه هستی با قدرت مطلق پرواز روحانیِ امام، و علمِ مطلق عقل قدسیِ امام، و عشق مطلق قلب نورانی امام، به حریم خالص توحیدِ احدیتِ الهی میرسند.
🙏پس خود را برای امام خالص کنیم، و با زیارات و عبادات و اذکار و توسلات و قرائت قرآن و استغفار و ... راهی بیابیم به حرم خدا در قلب اولیاء معصوم که همه جمع در قلب امام عصر هستند (علیهم السلام).
🔸
التماس دعا از همه شما مؤمنین و مؤمنات
العبد محمدحسین صالحی
سهشنبه ٢٣ اردیبهشت ٩٩
https://eitaa.com/salehi786/332
https://eitaa.com/salehi786/335
🔸
@Salehy @Salehi786
🌟 #شب_۲۳: در سجده #۲۲۵_مرتبه👆
(ص١١۴ و ١١۵ ج۲ کتاب مطلع أنوار، علامه طهرانی به نقل از علامه طباطبایی و ایشان از آیت الله سید علی قاضی)
🔸ترجمه و توضیح 👇
🌐 https://eitaa.com/salehi786/333