هدایت شده از حرز امام جواد علیه السلام
lib_esteghfar.pdf
125.2K
بنده چندسال بود میخواستم یک لب تاپ برای خودم بخرم چون در درس خارج حوزه واقعا نیازه هرکاری کردم پولم جمع نشد که نشد
شروع کردم این متن استغفار رو خوندم 1ماه نگذشته بود که یک لب تاپ خیلی عالی توسط یک انسان مومن که دوتا لب تاپ داشت یکیش رو بمن داد بدون اینکه من اصلا ازش درخواست کرده باشم
این استغفار یکم طولانیه فقط یکبار متنش رو بخونید ببینید چه مضامین عالی دارد
آیت الله قزوینی که خودش این استغفار رو ترجمه کرده در منبری که در خدمتش بودیم میفرمود به طلبه های این استغفار رو معرفی کردم با خواندن آن هم خانه دار شدن و هم ماشین دار شدند
💖کانال حرز امام جواد علیه السلام
https://eitaa.com/joinchat/825557040C0b055040b5
#استغفار
هدایت شده از در محضر استاد احمد عابدی
Herz_Imam_Javad.MP3
5.63M
☀️ #بیانات استاد احمد عابدی
🛡 #حرز_امام_جواد علیه السلام
✅ حرز چیست؟
✅ تاریخ حرز امام جواد علیه السلام و خاصیت آن
✅ شرایط و نحوه نوشتن حرز و چگونگی نگهداری و حمل آن
🆔 @Ahmad_aabedi
هدایت شده از در محضر استاد احمد عابدی
حرز_امام_جواد_علیه_السلام_استاد.pdf
368.9K
☀️ استاد #احمد_عابدی
✅ #نسخه_کامل #حرز_امام_جواد
🛡حرز امام جواد(ع)، تصحیح استاد احمد عابدی زید عزه
✅ قلم و مرکب و کاغذ ساخت مسلمان بوده و با وضو بنویسید
🆔 @Ahmad_aabedi
⛱ #کانال_کاربران ۳۹ 💬
🔻 #سوال: سلام دربارهی مطلب اخیرتون (در مورد تجارب مرگ در کتاب بازگشت) مزاحم شدم.
مطلب مذکور👇
eitaa.com/salehy/1297
🔻 درباره nde و گزارشاتی که سالهاست از افرادی که تجربه موقت شبه مرگ رو داشتن. سوالی که از اولین باری که این مطالبو خوندم به ذهنم رسید و تا الان با من بوده اینه که این دست تجربیات مخصوصا از غیر مسلمين، با ذهنیتی که از سکرات مرگ و برزخ در منابر و کتابهای مذهبی ما ترویج و تبلیغ میشه در تضاده. در صحبت های علما ما تصویر پر حسرت و تاسف از نتایج کارهای اشتباه و غلطمون داریم که حتی با وجود عقاید درست و حب اهل بیت، معلوم نیست که چه وضعی در عالم قبر داشته باشیم. ولی در تجربیات غیر مسلمين از مرگ، عموما شاهد تجربه نور و شادی و عشق هستیم. چرا اونها راوی چنین تجربیاتی هستن ولی ما نه؟ یعنی با عقیده اونها به تثلیث و سبک زندگیشون که شامل شرب خمر و رقص و... هست چنین تجربیاتی میتونه صحت داشته باشه و مهم تر اینکه چه توجیهی دارند؟
🔸پاسخ صوتی و متنی👇
🌐 eitaa.com/salehi786/543
NDE.mp3
8.57M
⛱ #کانال_کاربران #پاسخ ۳٩ 👆
🔻خانم لیندا در تجربه اش میگوید که نور به او گفت: «تو حقیقت را جستجو میکردی و گناهی در جستجو کردن نیست. جستجو کردن بخشی از منظور و هدف تو است. در جستجوی لقاء من باش! در جستجوی حقیقت من باش! تو نخواهی توانست که تمامی حقیقت را در طول زندگی خود در دنیا کشف کنی. به جستجوی خود در زندگیت ادامه بده، و هیچگاه از سؤال (و کنجکاوی) دست برندار. هنگامی که با فلسفه ای احساس راحتی کردی مدتی در آن بمان. اگر بعداً فهمیدی که این فلسفه درست نبوده، حرکت کن و به مسیر خود ادامه بده. هیچ ترسی نداشته باش. هرچه میتوانی از تمامی چیزها و جاها و انسانها و اتفاقات یاد بگیر. با قلب و فکر و گوش خود گوش کن. وقتی که حقیقتی را بیابی خود خواهی دانست. من به تو کمک خواهم کرد»
neardeath.org/nde_78
🔸
خانم بتی ایدای:
یاد دارم که عیسی مسیح نیز آنجا بود، ولی تعجب کردم که دیدم مسیح خدا نیست و مانند ما یکی از آفریدههای خداست و مانند ما او نیز هدف عالی و معنوی خود را دنبال میکند. این بر خلاف آنچه در کلیسای پروتستان از بچگی یادگرفته بودم بود، که میگفتن مسیح و پدر و خدا همه یکی هستند
neardeath.org/betty_eadie
eitaa.com/salehi786/542 :سؤال
🔸
@Salehi786
⛱ #کانال_کاربران ۴٠ 💬
🔻 #سوال: سلام، چند سوال: ایا آدمی یا عارف می تواند به شهود اصل ذات خداوند سبحان برسد یا نه؟ مقام احدیت چیه از لحاظ عقلی و عرفانی و روایی هرسه ممنونم اگر توضیحی بفرمایید.
🔸پاسخ صوتی:
👌«پیرامون مقام احدیت» 👇
🌐 eitaa.com/salehi786/545
پاسخ۴٠ - مقام احدیت .mp3
7.63M
⛱ #کانال_کاربران #پاسخ ۴٠ 👆
🔸 پیرامون مقام احدیت
🔻متن روایات مورد اشاره👇
🌐 eitaa.com/salehy/1238
eitaa.com/salehi786/544 :سؤال
بسم الله
🔶موضوعی بسیار مهم در کشف صحیح نظریات #علامه_طباطبایی👇
🔻مقاله« #عدالت از دیدگاه علامه طباطبایی»
🔶سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر #احمد_واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه قم
🔻در اولین همایش بین المللی «اندیشه های علامه طباطبایی در تفسیر المیزان»👇
🔻حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی #مناقشات محققان در مورد #نظریه_عدالت علامه طباطبایی را #ناصحیح دانست وگفت:
🔶ایشان این تحلیل از ارزشمندی عدالت را در سطح #حداقل_شعور_اجتماعی مطرح می کند یعنی بشر فارغ از هر دین و مذهب و رتبه از کمال روحی، در سطح نازل شعور اجتماعی به این درک می رسد.
🔶او اینگونه سخنان خود را آغاز کرد:
🔻بحث در باب «عدالت» غیر از «عدالت اجتماعی» است ممکن است برخی صاحبنظران در مورد «عدالت اجتماعی» تحقیقی ارائه نکرده باشند اما در مورد «عدالت» بحثهایی کرده باشند. حتی در مکاتب فلسفی و سیاسی نقطه نظراتی داریم که به ارزشمندی و فضیلت «عدالت» باورمندند اما به «عدالت اجتماعی» باورمند نیستند مانند لیبرالهای کلاسیک یا اختیارگرایان معاصر.
🔻اما نکته دوم این است که به چه نحوی علامه طباطبایی را یک نظریه پرداز عدالت بدانیم.
در مورد نظریه پردازی عدالت دو تفسیر داریم؛ در تفسیر مضیّق اگر صاحبنظری در مورد عدالت اجتماعی، اصول عدالت، نحوه تحقق عدالت اجتماعی و شاخص های عدالت و فضایل اجتماعی و عدالت در حوزه های مختلف زندگی نظریه پردازی جامعی ارائه کرده باشد، نظریه پرداز عدالت نام می گیرد.
🔻در تفسیر موسّع از نظریه پردازی عدالت، هر متفکری که در بخشهایی از حوزه عدالت پژوهی سخن گفته باشد، نظریه پرداز عدالت شمرده می شود ولو به صورت جامع و گسترده در حوزه عدالت سخن نگفته باشد.
🔻علامه طباطبایی نظریه پرداز عدالت در تفسیر موسّع است چون ایشان در چهار محور حوزه عدالت از قبیل مفهوم عدالت، تعریف عدالت اجتماعی، ضرورت عدالت و منشا ارزشمندی عدالت هم در المیزان و هم در اصول فلسفه و روش رئالیسم بحث کرده است.
🔻علامه طباطبایی راجع به کلان پروژه های عدالت بحثی نکرده است، مثلا راجع به معیارها و شاخصهای عدالت اجتماعی و نسبت بین فضیلت و عدالت بحث نکرده است یعنی مانند هر متفکر دیگری بخشهایی را مغفول گذاشته و بخشهایی را بحث کرده است. برخی از بحثهای علامه طباطبایی در حوزه عدالت اعتراضاتی را برانگیخته و سبب مناقشاتی حتی در بین شاگردان ایشان از جمله مرحوم شهید مطهری شده است که این دیدگاه را مورد نقد قرار داده است.
🔻علامه طباطبایی [در کتاب اصول فلسفه و روش رئالیسم] در باب اینکه ضرورت عدالت و منشا اذعان و تصدیق ما به ارزشمندی عدالت چیست [در سطح اولیه از شعور اجتماعی] نظر خاصی دارند به این صورت که نظر ما به ضرورت عدالت و ارزشمندی عدالت را به «استخدام گری انسان» بر می گرداند؛ پس انسان به طور طبیعی به دنبال سود خود از دیگران است و برای رسیدن به سود خود، سود دیگران را می خواهد. یعنی انسان به این شعور میرسد که اگر میخواهم به نیازهای خود دست پیدا کنم پس باید اجازه دهم دیگران هم به سود خود برسند.
🔻در این نظریه، انسان از «اعتبار استخدام» به «اعتبار اجتماع» می رسد و از «سود خود» به «عدل اجتماع» می رسد.
اینجا «حسنِ عدالت» و «قبحِ ظلم» را «اعتبار» می کند. با این بیان علامه حسن عدالت و قبح ظلم امری اعتباری می شود.
🔻پیوند زدن عدالت به اعتباریات و استخدام گری انسان از نظر مشهور سه مورد مناقشه برانگیز دارد؛
✨ اول اینکه انسان دیگر «مدنیُ الطبع» نمیشود بلکه «مدنی بالاضطرار» می شود.
✨ثانیا دیگر عدالت، فضیلت نیست، بلکه اضطرار اجتماعی است.
✨سوم آنکه دیگر عدالت فضیلت و ارزش فی نفسه نمی شود، بلکه ارزش ابزاری پیدا می کند، یعنی عدالت ارزشمند است چون ابزاری برای رسیدن به سود است.
🔻به اعتقاد بنده این تصور از نظریه عدالت علامه و مترتب کردن این سه تالی فاسد، صحیح نیست، البته نه به این معنا که علامه این حرفها را نزده، بلکه تمام سخن علامه در رابطه با عدالت و فضیلت عدالت این حرفها نیست، و اینها فقط سطحی از نظر علامه در رابطه با عدالت است؛ نظیر تصور غلطی که عده زیادی کردند که مرحوم علامه در مقاله اعتباریات آنچه که در تحلیل اعتبار «باید و خوب» میکند راجع به همه ی بایدها و خوبهاست، در حالیکه اینگونه نیست، بلکه تحلیل علامه در مقاله اعتباریات راجع به باید و خوبی است که هر فاعلِ فعل ارادی قبل از انجام فعل ارادی خود انجام میدهد.
🔻مرور در مطالب علامه در جاهای مختلف به ویژه در «تفسیر المیزان» نشان می دهد که ایشان این تحلیل از ارزشمندی عدالت را در سطح شعور اجتماعی مطرح می کند، یعنی بشر فارغ از هر دین و مذهب و رتبه از کمال روحی، در سطح نازل شعور اجتماعی به این درک می رسد.
🔻چون علامه تصریح می کند که انسان در سطح شعور اجتماعی دسترسی به اخلاق فاضله ندارد.
( ادامه👇)
🔻در جای دیگر مرحوم علامه تصریح می کند که توحید و عدل و قسط از امور فطری است.
🔻ایشان در جای دیگر برای عقل عملی بشر که حسن و قبح را درک می کند #دو_سطح قائل است :
1⃣ یک سطح از عقل عملی که در همه انسانها #بالفعل است و عقلِ عملیِ منبعث از احساسات انسان است. این سطح از عقل عملی که منبعث از احساسات شهواتی و غضب انسان است همان سطح عقل عملی است که به این سطح از عدل می رسد.
✨یعنی «عدل اعتباری اجتماعی» عدلی است که آن سطح عدلهای عملی انسان که طبق شعورهای اجتماعی شکل گرفته و بر اساس احساسات شهوی و غضبی است به آن ناطق است.
2⃣ مرحوم علامه همچنین سطح #بالقوه ای از عقل عملی مطرح می کند که منبعث از نفس ناطقه قدسیه انسان است. این عقل عملی البته در افراد بسیاری بالقوه است. از قضا مرحوم علامه تصریح می کند که کار #وحی کمک به فعلیت بخشیدن این حکمت و عقل عملی است.
✨یعنی در همه انسانها استعداد عقل عملیِ منبعث از نفس ناطقه قدسیه وجود دارد که فضائل اخلاقی منسوب به آن است.
🔻لذا من اشکالات سه گانه مذکور در بالا را متوجه علامه نمی دانم بلکه ایشان در سطح #نازله شعور اجتماعی و مرتبه #بالفعل عقل عملی است این تحلیل را می کند، اما فضیلت عدالت نه به مثابه ابزار برای تمشیت امور اجتماعی، بلکه به عنوان فضیلت اخلاقی چیزی است که #نفس_ناطقه_قدسیه به آن رسیده است.
🔶
🔻منبع متن سخنرانی در همایش :
http://allametabatabaei.ir/articles/99/98250/
http://hanat.iki.ac.ir/node/543
🔶
@Salehi786
⛱ #کانال_کاربران ۴١ 💬
🔻 #سوال: پیرامون بیان علامه طباطبایی ذیل آیات «كُلٌّ يعمل على شاكِلَتِه» و «كما بَدَأنا أوّل خلقٍ نُعيده» و «کما بَدَأَکم تعودون» و ارتباط این شاکله و بدأ و عودِ اعمال خوب و بد با اختیار انسان:
🔻بیان علامه: قد قال تعالى :{کما بَدَأَکم تعودون * فَریقاً هَدى و فَریقاً حَقَّ عليهمُ الضَّلالة}، فبیّن أنّ الفریقین یعودان على ما کانا علیه قبل النزول و الهبوط، و تبیّن به أنّ أصحاب الشقاء یعیشون و یحیون بعد العود عیشا فی صورة البوار، و حیاة فی صورة الموت. قال سبحانه:{ثُمَّ لا یموتُ فیها و لا یحیى}. و أنّ أصحاب السعادة یعودون إلى ما کانوا علیه من الحیاة الطیّبة. قال تعالى: {فَلَنُحيِيَنَّهُ حياةً طيبة}. و هم الذین یؤجرون بأعمالهم الناشئة عن ذواتهم السعیدة، و یزیدهم اللّه من فضله {لِيَجْزِيَهُمُ اللّهُ أحسن ما عملوا و يزيدهم من فضله و الله يرزق من يشاء بغير حساب}.
(الإنسان والعقیدة، ص28)
🔸پاسخ صوتی ۴١:
👌«پیرامون کما بدأکم تعودون - نزول و صعود حیات اعمال - حذف عنصر زمان - معنای اختیار در حالِ حاضر و عالمِ حضور (حاکم بر زمان، نه محکوم در زمان)» 👇
🌐 eitaa.com/salehi786/549
پاسخ۴١_کما_بدأکم_تعودون_نزول_و_صعود_حیات_اعمال_حذف_عنصر_زمان_معنای.mp3
6.8M
⛱ #کانال_کاربران #پاسخ ۴١ 👆
🔸پیرامون بیان علامه طباطبایی ذیل آیات «كُلٌّ يعمل على شاكِلَتِه» و «كما بَدَأنا أوّل خلقٍ نُعيده» و «کما بَدَأَکم تعودون» و ارتباط این شاکله و بدأ و عودِ اعمال خوب و بد با اختیار انسان
🔻 نزول و صعود حیاتِ اعمال
🔻 حذف عنصر زمان
🔻 معنای اختیار در حالِ حاضر و عالمِ حضور (حاکم بر زمان، نه محکوم در زمان)
eitaa.com/salehi786/548 :سؤال