🔘سکولاریزم موجود، قلدریسم مطلوب
▪️اگر بخواهیم یک تعریف ساده و بی آلایش از سکولاریزم ارائه دهیم، شاید بتوانیم آنرا جدایی دین از تمامی ساحتها و بسترهای اجتماعیش بنامیم.
به عبارتی خالی گذاشتن صحنهی اجتماع از تصمیمگیری ربّ!
حال وقتی میدان از تصمیمگیری و الزامات الهی خالی شد و عرصهی سیاستگزاری آن توسط انسانهای خود مختار و خود بنیادگرا اشغال گشت، دیگر چیزی به نام زیست دینی در کف خیابان به چشم نخواهد آمد و همه چیز در ابتدا بر محور سلایق شخصی میچرخد.
▪️وقتی سلایق ساختاری حکومتی و دولتی به خود گرفتند، نه تنها انتخاب حقیقی رنگ میبازد؛ بلکه تحمیل جای خرد جمعی را میگیرد. چرا که تکثرگرایی هیچگاه نمیتواند نظم اجتماعی بدهد و بالاخره قانونی برای ادارهی جامعه نیاز است و این قانون هرچند بتواند مدتی مدیریت کند ولی از آنجاکه بر محور سلب ربوبیت تشریعی در جامعه و نهادینه کردن ارادههای آزاد به قیمت سقوط هویت انسانی، استوار است، دیگر شاهد رشد اندیشه نخواهیم بود و وجه تمایز انسان و حیوان جای خود را به وجه اشتراکشان میدهد.
▪️در این صورت خواهیم دید دیگر تعقلی نیست که بخواهد دست به انتخاب بزند، بلکه هرچه هست تحمیل سیاستهای خودخواهانهای بوده که روزی با شعار سکولاریزم بر کرسی تقنین نشست تا فقط ربوبیت را کنار بزند، حال آنکه خالقیت را هم با از بین بردن اندیشه، در معرض انکار عمومی قرار داد.
▪️شاید بهتر باشد اینگونه گفت، که ذات سکولاریزم هم نفی خدا در جامعه و هم نفی او در امور فردی است؛ هرچند که در شعار و علی الظاهر نفی جامعیت دین در ساحتهای غیر فردی را جار بزند!
▪️تجسم ارادههای آزادِ معطوف به حذف خرد جمعی در جامعه، قانون کشف حجاب توسط قلدریسمی چون رضا شاه بود که اگر پشتوانهی اندیشههای سکولاریستی مشاورینی چون تقیزاده نبود، شاید به این سرعت پا نمیگرفت و چه بسا به جای تایید پهلوی سقوط آنرا رقم میزد.
▪️در امتداد همین جریان است که امروز میبنیم دختری میگوید حجاب من به خودم ربط دارم. بر فرض که او راست میگوید و حجاب جنبهی اجتماعی ندارد ولی آیا حجاب جنبهی فردی برای خود او نیز ندارد و خداوند سکولارها به ایشان از حیث فردی حجاب را واجب نکرده؟
▪️اینجا همان نقطهایست که عقلانیت محو گشته تا سکولار بودن نیز غیر قابل پذیرش شود و رسما بیخدایی رخ نمایی کند.
https://eitaa.com/SamanSHahendaj
🔘معلمبلاگرها؛ تهدید جدید مدارس
▪️گزارش زیر شرح حکایت ظهور معلمبلاگرها در نظام تعلیم و تربیت کشور است و تأثیری که این پدیده بر کودکان و نوجوانان باقی میگذارد.
▪️معلم بلاگر ! معلمانی که بهعنوان محرم اسرار و معتمد خانوادهها و دانشآموزان به کلاس درس پا میگذارند و با انگیزههای مادی حرمت این حریم امن را میشکنند.
▪️معاون اجتماعی پلیس فتا به معلمبلاگرها هشدار میدهد که اگر حریم خصوصی و حقوق کودکان در فیلمهایی که در فضای مجازی منتشر میکنند رعایت نشود، امکان شکایت خانواده دانشآموزان از این افراد وجود دارد.
این معلمبلاگرها که در مدارس متوسطه تدریس میکنند و دانشآموزان نوجوانشان را به بازی میگیرند برای همراهی بیدردسر شاگردانشان ترفندی زیرکانه دارند و برای جلوگیری از بازخواست شدن دانشآموزان بهدلیل استفاده از تلفنهمراه در مدرسه، از اختیارات خود بهعنوان معلم استفاده میکنند و محتواهای تولیدشده را ابتدا در پیج خود منتشر میکنند و دانشآموزان نوجوان تشنه شهرت و دیدهشدن با بازنشر این محتواهای پربیننده در پیجهای اینستاگرامی خود، سهمشان را از این بازی دو سر برد! برمیدارند.
▪️آموزش و پرورش به هیچ معلمی مجوز آموزش در فضای وبلاگی را نداده و شبکه شاد تنها بستر امن و شناسنامهدار برای تعامل معلمان با دانشآموزان است.
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
https://eitaa.com/SamanSHahendaj
🔘سواد رسانهای در یک دقیقه
▪️بشنو ولی باور نکن!
▪️بدون تحلیل؛ باور نکن!
▪️ همه ما میدانیم که رسانهها سرشار از اطلاعات مختلف هستند و هر رسانهای با اهداف و دیدگاههای خاصی ساخته شده است.
▪️برای همین باید در بین آنها به دنبال محتوایی باشیم که بالاترین کیفیت را دارد. برای پیدا کردن آن هم باید بتوانیم انواع محتوا را تجزیهوتحلیل کنیم.
▪️ رنه هابز (Renee Hobbs) محقق سواد رسانهای، توصیه میکند
پیش از انتخاب یک رسانه ابتدا به پنج سؤال پاسخ دهید:
1⃣ پیامی که میخوانید را چه کسی و با چه هدفی ایجاد کرده است؟
▪️ مثلاً هدف از تبلیغات شرکت A چیست؟
▪️از چه تکنیکهایی برای جلب و حفظ توجه شما استفاده میکند؟
▪️آیا محتوای رسانه شامل اطلاعاتی است که شما داستان را باور کنید؟
▪️ آیا از تیترهای جذاب برای جلب توجه شما استفاده میکند؟
2⃣ چه ارزشها، دیدگاهها و سبکهای زندگی را نشان میدهد؟
▪️آیا این پیام حاوی دیدگاه خاصی است؟
3⃣ افراد مختلف چگونه ممکن است این پیام را تفسیر کنند؟
▪️آیا والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ یا بهترین دوست شما نیز همین احساس را در مورد این موضوع دارند؟
4⃣ چه چیزهایی از قلم افتاده یا حذف شده است؟
▪️آیا مطلب مورد نظر همه ی ماجرا را نقل کرده یا فقط بخشی از آن را گزینش و منتشر کرده است؟
5⃣ آیا مقاله از چندین دیدگاه برای توضیح یک موضوع استفاده کرده است؟
یا فقط بیانگر دیدگاه خاصی است؟
▪️ جواب به این ۵ سؤال میتواند به ما در تجزیهوتحلیل و همچنین ارزیابی کیفیت و اعتبار رسانه کمک کند.
▪️ پس در رویارویی با انواع رسانه ها
ابتدا تجزیه و تحلیل موضوع
سپس باور یا رد آن موضوع...
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
https://eitaa.com/SamanSHahendaj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✋
آغاز دیدار مردم قم با رهبر انقلاب
🔹ورود امام خامنهای به حسینیه امام خمینی(ره)
https://eitaa.com/SamanSHahendaj
📸گزارش تصویری از برگزاری همایش انس و الفت وابستگان و رزمندگان دفاع مقدس شاهین دژ.
┅┅┅┅🍃🌸🍃┅┅┅┅
https://eitaa.com/SamanSHahendaj
┅┅┅┅🍃🌸🍃┅┅┅┅
💚 ٱللَّهُمَّ صَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ 💚
🔴 رهبر انقلاب: امام به مردم یاد داد برای رسیدن به نتایج مطلوب باید در میدان حضور داشته باشند/ امام به جای نشست و برخاست با احزاب و گروهها، با مردم بود
🔹 رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در سالگرد قیام ۱۹ دی ۱۳۵۶ مردم قم: این را امام یاد داد به ما. نشان داد به مردم، یاد داد به مردم، که حضور آنها در صحنه معجزه آفرین است.
🔹 امام سال ۴۱ و ۴۲ با عمل، با حرف، با منطق، با استدلال این را به همهی ملت ایران نشان داد.
🔹 فهماند به آنها که اگر میخواهند پیش بروند، اگر میخواهند به نتایجی که مطلوب آنهاست برسند باید در میدان حضور داشته باشند. عقب کشیدن، به این و آن اتکا کردن، کنج عزلت گزیدن، این فایده ندارد، باید بیایند وسط میدان. خودش هم آمد وسط میدان.
🔹 امام به جای نشست و برخاست کردن با احزاب و گروهها و جریانهای سیاسی و شخصیتهای سیاسی معروف پرمدعا که بودند در آن زمان، به جای نشستن با آنها، آمد با مردم نشست.
https://eitaa.com/SamanSHahendaj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب: شرکتنکردن در انتخابات سیاست راهبردی دشمن است
🔹رهبر انقلاب صبح امروز در سالگرد قیام ۱۹ دی ۱۳۵۶ مردم قم: سیاست راهبردی امام آوردن مردم به صحنه و سیاست راهبردی دشمن، خارجکردن مردم از صحنه است. شرکتنکردن در انتخابات همان سیاست راهبردی دشمن است.
https://eitaa.com/SamanSHahendaj