eitaa logo
مدرسه اقتصاد
812 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
950 ویدیو
195 فایل
اینجا محلی‌است برای اشتراک‌گذاری تحلیل‌ها، درسگفتار، صوت، کلیپ،فیلم، سخنرانی اساتید و جزوات اقتصادی،برای رشد و پیشرفت مردم و کشور درعرصه اقتصاد و سبک زندگی‌اقتصادی سالم ذیل تمدن جهانی اسلام.منتظرنظرات شمادر: http://eitaa.com/joinchat/715718678C6b9ae86a0b
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ پراید سال ۹۰ هشت میلیون؛ پراید سال ۹۹، صد و چهل و هشت میلیون! 😳 این صد و چهل میلیون اختلاف رو مدیون برجام، مذاکره با آمریکا، اصلاح طلبان، تکرار محمد.خ و ۲۴ میلیون رای به روحانی هستیم...! @schoolofeconomics
🔴قرارگاه خاتم‌الانبیاء در اوج تحریم رکورد توتال را شکست... 🔺 فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم(ص): 🔹با نزدیک شدن به زمان بهره‌برداری از پروژه NGL غرب کارون، رکورد شرکت توتال در صنعت نفت کشورمان به دست متخصصان قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) شکسته شد. 🔹شرکت توتال در یکی از پروژه‌های قبلی خود در جنوب کشور، به رکورد ۳ درصد پیشرفت فیزیکی در ماه رسیده بود و تا سال‌ها، برخی از این موضوع، به عنوان یک اتفاق مهم و نشان‌دهنده کیفیت و سرعت عمل این شرکت بدعهد اروپایی یاد می‌کردند. 🔹اما سرعت عمل قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) سپاه با وجود شدیدترین تحریم‌های ظالمانه در یک ابر پروژه نفتی با ۳.۵ درصد پیشرفت فیزیکی ماهانه، رکورد جدیدی در صنعت نفت کشورمان ثبت کرد. 🔹در حال حاضر حدود ۳۲۰۰ متخصص و نیروی کار که عمده آنها از جوانان بومی خوزستان محسوب می‌شوند، در پروژه NGL کارون مشغول به کار هستند. @andisheh_moghavemat @schoolofeconomics
🔻🔺 در دو زمان حس واحدی داشتم؛ نمی‌دانم چرا؟! 🔶🔹زمانِ بهانه‌جویی حسن روحانی برای لغو جلسه سران قوا، که کار هشتاد و چند میلیون ایرانی را عقب می‌انداخت و نظرات کارشناسی اقتصاددانان را به عقب می‌انداخت و زمانی که حماقت‌های شبه‌علمیِ یک استاد دانشگاه مدعی ادیان، دانشجوی برتر یهودشناسی با تفکر قرآنی را داشت له می‌کرد؛ زمانی که او، که مثل برخی کتاب‌های ترجمه‌ای آن دانشکاه(!) به بهانه و ، مزخرفات و خرافات ضددین صهیونیست‌ها را داشت ترویج می‌کرد و نظریه قرآنی آن دانشجوی مظلوم و باسواد را، به پندار خام خود، زیر پای خود له می‌کرد... ادعای یهودشناسی داشت، ولی حتی نظریات یهودیان چپ و یهودیان حریدی و حسیدی را هم نمی‌دانست؛ 👈 فقط ادعا و دیگر هیچ! روشنفکرنمایان ایرانی نماد فریب و دروغ آمریکایی و انگلیسی هستند. دوستان طلبه! این شبکه کثیف را در قم و تهران از یک شاخه می بینم و از هر دو به یک اندازه احساس خطر می‌کنم. eitaa.com/joinchat/3142254611C50a304a13b
👈🔶لکم ‌اقتصادکم و لنا اقتصادنا 🔷حسین عباسی فر، پژوهشگر اقتصادی نوشت: کسی که می‌خواهد طب اسلامی را تخریب کند اول طب اسلامی را در تجویز چند داروی گیاهی تعریف میکند و بعد آن را نقد و نفی می‌کند. اسم این مغالطه، مغالطه پهلوان پنبه است. طب اسلامی محدوده‌ی گسترده‌ای از داروشناسی و شناخت جسم و روح تا سبک زندگی فردی و اجتماعی را در برمی‌گیرد. وقتی اینگونه طب اسلامی تعریف شود خواهیم دید که اسلام برای تمام ابعاد این طب حرف دارد. چرا که اسلام در مورد کمالِ جسم و روح و فرد و جامعه نظر دارد. 🔶در مورد موضوع اقتصاد اسلامی هم همین است. وقتی اقتصاد را در نرخ تورم و وام بانکی خلاصه کنیم از اقتصاد اسلامی پهلوان پنبه‌ای ساختیم که خب هر کودکی می‌تواند نقدش کند. اما اگر پشت هر نظریه‌ی اقتصادی، یک نظریه‌ی عدالت ببینیم که ارزش‌ها و هنجارهای مرتبط با آن نظریه را تعیین کرده است آنوقت خواهیم دید که بحث تضاد عقل و دین نیست؛ بلکه بحث تعارض ادیان است. کاپیتالیسمِ امروز، اقتصادِ [دینِ] نئولیبرالیسم است. دینی که نظریه‌ی عدالت خود را دارد و بر اساس آن در مورد اصول اقتصادی مثل مالکیت و حدود آن، رابطه‌ی دولت و بخش خصوصی، مساله‌ی ثروت، تولید، کار و رفاه، اقتصاد سیاسی و..."حکم" می‌دهد. فتوا می‌دهد. آیه و روایت دارد. پیامبر دارد. 🔷مگر نه این است که مارکسیسم هم دین است؟ چطور این ادیان غیرالهی می‌توانند در حوزه‌ی اقتصاد نظر داشته باشند و اسلام نظریه‌ی عدالت نداشته باشد؟ آن‌هم اسلامی که تمام رسالت انبیاء و اولیاء را اقامه قسط می‌داند! با نظر کدام عقلا اقامه‌ی قسط کنیم؟ با نظر هایک و اسمیت و جِوُنز و والراس و کینز و فریدمن و ساموئلسون؟ با فلسفه‌ی عدالت رالز؟ یا مارکس و هگل؟ 🔶اقتصادِ اسلامی هم بر فلسفه‌ی اسلامی و نظریه‌ی عدالت اسلامی بنا می‌شود. فقط فرق ما و غرب‌زده‌ها این است که امام به تبعیت از قرآن به ما یاد داده است در مقابل این ادیان بگوییم: نه شرقی، نه غربی (لَکُم دینُکم) ؛ جمهوری اسلامی (وَ لیَ دین) ☘️ @hamidrezamaghsoodi ☘️ @schoolofeconomics
👆ادامه از پست قبلی 🔸 بحث در این زمینه مجال موسع‌تری را می‌طلبد. در اینجا فقط به این نکته قناعت می‌کنم که به‌جای اینکه با الفاظ بازی کنیم و از اصطلاحات پرابهام علم و عقلانیت سوءاستفاده کنیم تا اغراضی کوتاه‌مدت و البته بی‌فایده را تحصیل کنیم، وقت و انرژی خود را صرف مسائل جدی‌تر و بنیادین‌تر کنیم. پیشنهاد می‌کنم به‌جای پرداختن به مباحث انتزاعی و دورشدن از واقعیت‌های زندگی اجتماعی خودمان، به فکر چاره‌اندیشی برای حل مشکلات اقتصادی این روزهای مردم با توجه به تجربه‌های تاریخی و اجتماعی خودمان باشیم. 🔸 بزک‌کردن تئوری‌های لیبرالی یا نئولیبرالی و خوراندن آن به اسم «» و «عقلانیت اقتصادی» بیش از صد سال است که مشکلی از اقتصاد بیمار ما را حل نکرده است؛ این واقعیتی است که منکران حقایق تاریخی و تجارب اجتماعی، نمی‌خواهند بپذیرند و از این نظر، اتهامی که به خودشان وارد است به سمت دیگران منحرف می‌کنند! 🆔 @QasdWay 🆔 @schoolofeconomics
📎😔اشک تمساح بانیان وضع موجود برای کاهش 50 درصدی در دولت تدبیر و امید! 💥 روزنامه حامی دولت اعتماد روز گذشته در گزارش اقتصادی خود با عنوان «تصوير ركود ساخت و ساز و كاهش عرضه » نوشت: «هرچند كاهش قدرت خريد خانواده‌ها به خصوص در دو سال اخير و سبقت رشد قيمت‌هاي مسكن از درآمد افراد، بر كاهش معاملات تاثير داشته اما گزارش‌هاي مركز آمار نشان مي‌دهد كه بخش عرضه مسكن نيز در 8 سال گذشته دچار ركود گسترده‌اي شده است... گزارش‌ها نشان مي‌دهد در شهرهاي بزرگ و به نسبت توسعه يافته، روند صدور پروانه‌هاي ساخت و ساز افت محسوسي داشته به گونه‌اي كه طي سال‌هاي 92 تا 98 در تهران 50، در اصفهان 54 و در كل كشور نيز 50 درصد كاهش داشته است. »... ادامه مطلب👇👇 kayhan.ir/fa/news/200360 @schoolofeconomics
هدایت شده از مدرسه اقتصاد
🔷 گزارش خبرگزاری میزان از فعالیت‌های اقتصادی و تجاری و قاچاق و ... در خانواده ؛ از تا ، متن کامل:👇 www.mizanonline.com/fa/news/214064/ ☘️ @schoolofeconomics
👆اتمام حجت دکتر جاویدنیا با مسئولین... @schoolofeconomics
🔻فقر فرهنگی و فقر اقتصادی و آثار زیانبار آن 🔸هر انسان و امتی نیازهایی فرهنگی و اقتصادی دارد که باید آن را بشناسد و برای برآوردن آن تلاش کند. 🔸اگر شخص یا امتی، از نظر سطح فرهنگی به سطح رشد نرسیده باشد یا به اندازه کافی مال نداشته باشد که نیازهای دائمی‌و همیشگی خویش را برطرف کند، آن امت و شخص گرفتار فقر بوده و او را فقیر می‌گویند. 🔸سوراخ نیازهای طبیعی چنین شخص یا امتی به وسیله رشته‌های علمی ‌عقلانی و مال کافی پر نشده است تا به زندگی آن شخص قوام و استحکام لازم را ببخشد./مهدی درخشنده... ادامه مطلب در لینک زیر: http://fekrat.net/2598 @schoolofeconomics
🔹🔶🔸 💥درباره قطعات مختلف ، پازلی‌ انگلیسی ـ آمریکایی 1_ جنبه اقتصادی آن، است. تهران و شبکه مافیای اسلحه، قاچاق، بورس، بانک، پولشویی، واردات و شبه‌دولتی‌هایی که امثال کشت و صنعت هفت‌تپه و دشت‌مغان را به ثمن بخس به دوستان لیبرال خود واگذار کردند و مردم را در انتخابات با عملیات روانی، به سمت خود کشیدند و منتقدین خود را کاسبان برجام نامیدند؛ در حالی که خود میلیاردها تومان از حق مردم را فدای مافیابازی خود کردند. 2_ جنبه دین‌شناسی آن، پلورالیسم و سنت‌گرایی شوآنی و قرائت صهیونیستی از یهود و جامعه‌شناسی دین و قم ـ تهران و دین‌شناسی با قرائت‌های لائیک و سکولار و ضدقرآنی و نظرات هانس گونک و یووال نوح هراری (1) و ... و برخی مراکز به‌ظاهر علمی و مجلات و دانشگاه‌ها و انتشاراتی‌های غربزده و مروج ادیان و مذاهب خرافی و شبه‌دین و عرفان‌های کاذب هستند. 3_ جنبه معنوی و متافیزیکی آن، وترویج و در کتب خرافی امثال ادیان است. 4_ حلقه ژورنالیسم علمی آن، نظام دیکتاتورمآبانه برخی ژورنال‌ها و مجلات دانشگاهی است که به دانشجویان آزاداندیش مسلمان اجازه بروز و ظهور نمی‌دهد. 5_ حلقه سیاسی آن اصلاحات آمریکایی و اعتدالی است. 6_ حلقه حوزوی آن، مروجان و هستند. 7_ جنبه نفوذی آن، امثال فرید.م در بیوت و سید.ج.ش مابین قم و نجف و محمد.ق و... است. 8_ جنبه رسانه‌ای ـ انتشاراتی آن هم نشریات اصلاحات ـ اعتدال هستند که در عملیات فریب و وادادگی مانند اربابان انگلیسی خود هستند. 9_ جنبه روایی آن، اخیاری‌گری ضدعرفان و ضدفلسفه است مشهد و اصفهان 10_ جنبه بهداشتی و پزشکی آن،نظام پوزیتویستی دانشگاه‌های مورد تأئید است. 11_ جنبه دشمن‌‌شناسی آن،فرضیه کارل پوپر یهودی صهیونیست است که ادعای یا را درباره منتقدین یهودیت صهیونیستی و نظام سکولار غربی داشت و بدین طریق همه مخالفین تمدن مادی غرب را بایکوت و ظاهراً خلع سلاح می‌کرد. 12_ جنبه عملیات روانی و جنگ شناختی آن هم ـ انگلیسی ـ آمریکایی بی.بی.سی و رادیو فردا و دویچه وله و یورونیوز و بی.بی.جی و وزارت خارجه آمریکا و وابسته به این شبکه هستند که البته نمایندگان نام‌آشنایی نیز در ایران و منطقه مقاومت دارند و در کنار در علیه مردم آزاد جهان در حال کار هستند. 13_ جنیه جنسیت‌شناسانه آن هم تفکرات ضعیف و شبه‌علمی رادیکال و لیبرال است که در امثال دانشگاه تهران و ادیان و... و مجلات زیاد این جریان در ایران، به خورد جوانان مظلوم داده می‌شود و در کنار سازمان به دنبال فریب زنان در ایران و جهان هستند به نام توسعه و پیشرفت و حقوق زنان!! 💥 پناه می‌بریم به خدا از این شیاطین خناس و از برچسب‌های استادنمایان شیاد و برچسب‌های و آنان نمی‌هراسیم و این را تا انتهایش، تحت نظر داریم و در آگاه‌سازی مردم، دمی فرو نخواهیم نشست... ما را نمی‌خواهیم؛ و نمی‌گذاریم روشنفکرنمایان دیکتاتور، طریق حیات و سبک زندگی مادی غرب را به نسل‌مان حقنه کنند. 👌البته نسل فعلی بیدار است و تمام این موارد را رصد و پایش وتحلیل می‌کند وبرایش برنامه‌های علمی و عملیاتی دارد. این نسل، تسلیم جنگ روانی و شناختی دشمن علیه مردم آزاد جهان نخواهد شد. و ای کاش چشمان‌مان را بیشتر باز کنیم و ساده‌لوح نباشیم که لیبرالیسم و غربزدگی، بزرگترین آفت انسانیت و ایرانیت و اسلامیت و بقای جهانیان است. باید در مقابل این شبکه یک درصدی ایستاد و ندای مستضعفین و مردم بیچاره آمریکا و اروپا را به گوش وجدان بیدار تاریخ و انسانیت رسانید و نسل آینده را از منجلاب غربزدگی و یهودزدگی و صهیونیسم‌مآبی نجات داد والا این شبکه مافیایی بین‌المللی که در هم نفوذ فوق‌العاده‌ای دارند، بیش از گذشته از بازار خودرو و دلار و سکه ایران و منطقه، به نفع مطامع جنایت‌باز اقتصادی خود در بهره خواهند برد.(2) 🔰(1): یووال نوح هراری (יובל נח הררי) (زاده ۱۹۷۶) تاریخ‌باز ساکن در سرزمین‌های اشغالی فلسطین و استاد همجنس‌باز تاریخ دانشگاه عبری اورشلیم است که دو کتاب پرفروش ضعیف ولی مشهور "انسان خردمند: تاریخ مختصر بشر" و "انسان خداگونه: تاریخ مختصر آینده" را نوشته است و دوستان این شبکه در ایران به سرعت آنها را ترجمه و منتشر کردند. کسانی چون بیل گیتس و باراک اوباما نوشته‌های یووال هراری را ستوده‌اند. وی را یکی از پایه‌های توجیه‌گر وضع مدرن و مخروبه مدرنیته می‌دانند. 🔰(2): الا انَّ حزب‌الله هم الغالبون. 🔷🔹به مدرسه اقتصاد بپیوندید👇 eitaa.com/joinchat/3142254611C50a304a13b
16.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کلیپ ویژه| آیا پس از انتخابات، میدان جنگ می‌شود! چرا تعداد مسلحین در آمریکا اینقدر زیاد است؟ آیا نهایتاً روح اسلحه‌سازان آمریکایی، باعث فروپاشی این کشور خسته می‌شود؟ @schoolofeconomics
🔴نقش اخلاق در نظريه‌هاي اقتصادي (قسمت1) 🖊احمدحسين شريفي، عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) قم: 🔸دربارة اينکه به شدت متأثر از و نظريه‌پردازان است، کتاب‌هاي تحقيقي فراواني نوشته شده است. البته همانطور که ما در کتاب مباني نشان داده‌ايم اين سخن هرگز به معناي پذيرش نسبيت مذموم در علوم انساني نيست؛ بلکه نشان دهندة آن است که اگر نظام ارزشي و اخلاقي نظريه‌پرداز، نظامي نادقيق، ناصحيح و احياناً‌ انحرافي باشد، نظريه‌هاي علمي او (در اينجا نظريه‌هاي اقتصادي) او نيز نادقيق، ناصحيح و انحرافي خواهند بود. 🔸براي آشنایی بيشتر با ديدگاه انديشمندان غربي دربارة نقش در علاقه‌مندان مي‌توانند به منابع زير مراجعه کنند: 1️⃣ ، از انديشمندان بسيار مشهور اقتصاد در کتابي با عنوان (On Ethics and Economics؛ دربارة ‌اخلاق و اقتصاد) که توسط جناب حسن فشارکي با عنوان «اخلاق و اقتصاد» ترجمه شده است، به تبيين بار ارزشي رفاه و عقلانيت اقتصادي و تشريح نقش ارزش‌ها در اقتصاد پرداخته است. 2️⃣ و ،‌ دو محقق مشهور اقتصاد، در مقاله‌اي با عنوان (The Utilitarianism of Adam Smith's policy Advice؛ سودگرايي سياست توصيه‌اي ) تلاش کرده‌اند نشان دهند که نظرية ارزشی حاکم بر اقتصاد سياستي آدام اسميت، نظرية يا فايده‌گرايي بوده است؛ يعني همه توصيه‌هاي اقتصادي آدام اسميت بر پاية پذيرش اين مبناي ارزش‌داوري است که ملاک خير و خوبي عبارت است از «بيشترين خير و خوبي براي بيشترين افراد» يعني هر کاري که بيشترين خير را براي بيشترين افراد جامعه داشته باشد، از نظر اخلاقي خوب است. 3️⃣ و در نوشتاري (1999)با عنوان (Consequences, Rights and Virtues: Ethical Foundations for Applied Economics) نشان داده‌اند که تحليل‌هاي اقتصادي و به طور کلي اقتصاد کاربردي به شدت متأثر از نظام ارزشي و اخلاقي تحليل‌گران است. يعني تحليل‌گران اقتصادي با تکيه بر مباني ارزشي و اخلاقي خودشان به تحليل و تبيين و توصيف مسائل اقتصادي مي‌پردازند. 4️⃣ و بالاخره اينکه و در کتابي با عنوان (Economic Analysis, Moral Philosophy, and Public Policy؛ تحليل اقتصادي، فلسفه اخلاق و سياست عمومي) نشان داده‌اند که چه ارتباطي ميان ملاک ارزش‌داوري و سياست‌گذاري‌هاي اخلاقي و همچنين تحليل‌هاي اقتصادي وجود دارد. نشان داده‌اند که رابطه‌اي تنگاتنگ ميان نظريه‌هاي موجود در علم اقتصاد و نظريه‌هاي اخلاق هنجاري وجود دارد. @ahmadhoseinsharifi @schoolofeconomics