سوال: حکم تخیل صحنه های شهوت انگیز، با یقین به عدم خروج منی چیست؟
پاسخ:
1. از همسر: در صورتی که مفسده نداشته باشد و قصد خروج منی هم نداشته باشد، اشکال ندارد.
2. از غیر همسر: اگر خوف وقوع در حرام نداشته باشد و مفسده ای نداشته باشد و قصد خروج منی هم نداشته باشد، اشکال ندارد امام سزاوار است ترک شود.
آیت الله خامنه ای: بنابر احتیاط واجب، جایز نیست.
آیت الله بهجت: جایز نیست
🥀کانال احکام مصور 🥀
🌺🌺https://eitaa.com/joinchat/3010396160C2b8cef193c🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
فقط بنده به ذات ازلي مينازد
ناشر حکم ولايت به ولي مينازد
گر بنازد به علي شيعه ندارد عجبي
عجب اينجاست خدا هم به علي مينازد
#عید_غدیر✨ 🌺
#بر_شیعیان_جهان💚
#مبارڪ_باد✨🌺
...
YEKNET.IR - sherkhani - eide ghadir 1400.05.06 - banifatemeh.mp3
4.47M
🌺 #عید_غدیر
💐من ماجرا را خوب یادم هست
💐چون کاروان ما جلوتر بود
🎙 #سید_مجید_بنی_فاطمه
👏 #شعرخوانی
👌بسیار دلنشین
...
سوال : میخواستم بدانم نظر آیات عظام در مورد اهدای عضو بعد از مرگ مغزی چیست؟
پاسخ مراجع عظام تقلید نسبت به این سؤال بدین شرح است:
دفتر آیت الله العظمی خامنهای (مدظله العالی):
اگر استفاده از اعضاى بدن بیماران مذکور براى معالجه بیماران دیگر، باعث تسریع در مرگ و قطع حیات آنان شود جایز نیست، در غیر این صورت اگر عمل مزبور با اذن قبلى وى صورت بگیرد و یا نجات نفس محترمى متوقف بر آن عضو مورد نیاز باشد، اشکال ندارد.
دفتر آیت الله العظمی سیستانی (مدظله العالی):
قطع اعضای میت مسلمان جایز نیست و مستلزم دیه است و دفن آن در صورت قطع واجب است مگر این که حیات مسلمانى بر آن متوقف باشد که در این صورت جایز است ولى دیه واجب است. و اگر خودش وصیت کرده باشد دیه ساقط است ولى اگر حیات مسلمانى متوقف نباشد و وصیت کرده باشد عمل به آن مورد اشکال است.
آیت الله العظمی شبیری زنجانی (مد ظله العالی):
اهدای عضو در غیر فرض ضرورت جایز نیست.
پاسخ دفتر آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (مدظله العالی):
به نظر اینجانب برداشتن عضو مسلمانی که هنوز فوت نکرده و لو مرگ مغزی او مسلم باشد، جایز نیست.
دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مدظله العالی):
در صورت نیاز و ضرورت، با رضایت بستگان و با رعایت شرایط اشکالی ندارد.
🥀کانال احکام مصور 🥀
🌺🌺https://eitaa.com/joinchat/3010396160C2b8cef193c🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
برخاستن از سجده یا رکوع پیش از امام جماعت
سؤال: اگر پیش از امام جماعت و به صورت غیر عمدی، از سجده یا رکوع سر برداریم، باید منتظر شویم تا امام هم برخیزد یا برگردیم؟ آیا دو سجده محسوب نمی شود؟
جواب: اگر بدانید که در صورت برگشت، به سجده یا رکوعِ امام جماعت می رسید، باید برگردید و با او همراه شوید و اشکال ندارد.
🥀کانال احکام مصور 🥀
🌺🌺https://eitaa.com/joinchat/3010396160C2b8cef193c🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
* نیت امام جماعت
پرسش:
امام در نماز جماعت باید چه نیتی بکند؟ نیت جماعت یا فرادا؟
همه مراجع:
مخیر است که قصد فرادا کند یا جماعت؛ ولی اگر بخواهد فضیلت و ثواب نماز جماعت را درک کند، باید قصد امامت و جماعت کند.
توضیح تکمیلی: نیت امام جماعت در انعقاد جماعت تأثیری ندارد و شرط نمی باشد؛ بلکه اگر دیگری به قصد جماعت به او اقتدا کند، جماعت منعقد می شود چه امام نیت فرادا کرده باشد و چه نیت جماعت.
🥀کانال احکام مصور 🥀
🌺🌺https://eitaa.com/joinchat/3010396160C2b8cef193c🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
هدایت شده از تبلیغات پر بازده هادی
🔴 به مادری جوان که به علت اسیدپاشی دچار سوختگی شدید شده کمک کنید.
🔹 خانم جوانی که بیش از یکسال تحت درمان برای جراحات سوختگی ناشی از اسید بوده، به دلیل ناتوانی مالی امکان پرداخت هزینهها را ندارد و به همراه کودک ۹ سالهاش بدون هیچ منبع درآمدی زندگی میکند.
🔸در این روزهای عزیز، کمکهای خود را به نام خیریه «راه روشن امید فردای ما» به
◀️شماره کارت:
5041721113076831◀️شماره شبا:
440700010002210194331001واریز نمایید.(با یک بار کلیک روی شماره های بالا کپی شماره انجام میشود). ▫️لینک پرداخت: http://zarinp.al/rahe_omid
حکم استفاده از طلای سفید برای مردان
سؤال:
الف: لطفا نظر خود را درباره استفاده مردان از طلای سفید بفرمایید.
ب: آیا استفاده از طلای سفید در نماز، موجب بطلان آن خواهد شد؟
پاسخ:
سلام علیکم
اگر در عرف مانند طلای زرد، بدون قید، به آن «طلا» هم گفته شود، استفاده از آن جایز نیست و نماز با آن باطل است، ولی اگر نام آن در عرف طلای سفید باشد و سفید جزء اسم آن باشد و بدون قید «طلا» گفته نشود، استفاده از آن جایز است.
🥀کانال احکام مصور 🥀
🌺🌺https://eitaa.com/joinchat/3010396160C2b8cef193c🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️ #سلام_امام_زمانم❤️
🔹 ما منتظرلحظہ ۍدیدار بهاریم!
آرامڪنیدایندلِطوفانےمارا
🔹 عمریستهمہ درطلبوصل توهستیم
پایانبدھ اینحالِ پریشانےمارا...!'
🔹 اللهمعجللولیکالفرج️
..
آیا دست دادن به خواهرزن و نگاه به موهای او جایز است؟
پاسخ:
خواهر زن با داماد نامحرم است و حکم سایر افراد نامحرم را دارد.
خواهر زن به داماد نامحرم است ولی چون خواهر او را براى خود عقد کرده است(دائم یا موقت)، تا وقتى که آن زن در عقد اوست نمىتواند با خواهر آن زن ازدواج نماید.[۱]
از آنجایی که خواهر زن به داماد نامحرم است، نگاه کردن جاهایی از بدن او که واجب است پوشانده شود، چه با قصد لذت و چه بدون آن حرام است.[۲]
نکته: در اسلام چیزی به نام نامحرم و نامحرم تر وجود ندارد و اشخاص یا محرمند یا نامحرم و رابطه خویشاوندی سبب کم شدن نامحرمی نیست.
🥀کانال احکام مصور 🥀
🌺🌺https://eitaa.com/joinchat/3010396160C2b8cef193c🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺