کُردا یه اصطلاح قشنگی دارن، به اونی که خیلی دوستش دارن میگن: دردت به قلبم!
یعنی فلانی! درسته قلب مهمه ها، اما شما حتی از اونم مهمتری، حتی از اونم عزیزتری! انقدری که حاضرم حتی یه خار نره توو پات، ولی دردت بشه تیر و صاف بشینه وسط قلبم! یعنی اون قدر میخوامت که نباشی قلب میخوام چیکار! زندگی میخوام چیکار!
یعنی...
ولش کن این حرفارو اصلا؛ خلاصه کنم، خواستم بگم خیلی عزیزی برام،
انقدر که دردت به قلبم!
•طاهره اباذری هریس
تو زیباترین حزن من بودی، عزیزترین زخمم بودی و اینکه با افعال گذشته از تو یاد میکنم، غم انگیز ترین شکل انقراض است که برگزیدهام.
•حمید سلیمی
میگفت از هر جایی که افتادی
احتمالش هست که
بتوانی دوباره بلند بشوی،
از هر جایی،
هر جایی به غیر از چشم...
•پویان اوحدی
شاعرها؛
اهل جنگ و دردسر نیستند.
خیلی که از دستت دلخور باشند،
روی یک کاغذ مینویسند «تو»
و مچالهاش میکنند.
یا دیگر هیچگاه به شعرهایشان
راهت نمیدهند.
•یاسمین باقرصاد
اگر سخن میانِ من و تو پایان یافت
و راههایِ وصال قطع شدند
و جدا و غریبه گشتیم، از نو با من آشنا شو...
•نزار قبانی
مطمئن باش که این روزها هر کسی از مشکلی غیر قابل درک رنج میبرد، زندگی تشکیل شده از بلاهایی پیدرپی که به قلب انسان مشت میکوبد اما وظیفه در همینجاست:
باید ادامه دهیم.
•نامه ژرژ ساند به گوستاو فلوبر