افسردگی بهایی است که انسان برای شناخت خود میپردازد. هرچه عمیق تر به زندگی بنگری؛ به همان مقدار هم عمیق تر رنج میکشی ...
•وقتی نیچه گریست/اروین د یالوم
دلتنگ که شدی
دست بر روی چشمهایت بکش
جایِ بوسه هایم را نوازش کن،
برایت آرامشی میشوم بیانتها ..!
•علی اسفندیار
تو را که لمس میکنم،
سر انگشتانم جوانه میزند
انگار که آب به خاک تشنه رسیده باشد!
•علی سید صالحی
•تیکه کتاب
محبوب من!
شما دست روی هر درختی میگذارید بهارنارنج میشود.
شما نیستید آسمان بیحوصله است، درخت انجیر گیج است.
آینه گریه میکند. زیرا که هم من و هم آینه هر دو دلتنگیم.
محبوب من!
از دور شما را میبینم. آسمان به حرکت درمیآید، ابر میشود، باران شورانگیزی میبارد. غرق باران میشوم.
شما که نیستید، ابر سمی میبارد. بارانی که مرا زنده میکرد، مسموم میکند.
•محمد صالح علاء
📕حیف حوصلهام پیر شده