eitaa logo
آفندی و اقدام پژوهی
353 دنبال‌کننده
584 عکس
1.5هزار ویدیو
21 فایل
🍃﷽🍃 بررسی مسائل روز کشور
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از ابوذر خدادادی
╭━⊰✨﷽✨⊱━╮ @khanvadtarbiat 👌از سقوط امام محله به امام محراب تا شورش نوجوانان محله در بلوار شهر (قسمت۱) مهدی جمشیدی 📝 ویراستاری: اتاق فکر اندیشکده [۱] 🔻انفعال در مسجد، اغتشاش در محله 1⃣ اینک که غبارها فرونشسته‌اند، می‌توان دربارۀ "بازسازیِ انقلابیِ ساختار فرهنگ" سخن گفت و به "کم‌کاری‌های معرفتی" و "بی‌عملی‌های فرهنگی" اشاره کرد. از جمله ریشه های اصلیِ اغتشاش اخیر، غفلت ما از "آسیب شناسی در شیوه تبلیغ"، خطای ما در "نحوه جهاد تبیین" و کم و کیف "روشنگری و روایت‌گری" و "گفتمان‌سازی" بود و همۀ لایه‌های دیگری، فرع بر این امورند. مگر به درستی نگفته اند که "مُشت، نمونۀ خروار است"؛ می‌خواهم در این مجال مختصر، چند سطر دربارۀ یک "تجربۀ تلخ" بنویسم و گذشته را به کمک فهم و تحلیل امروز، فرابخوانم. تجربۀ "مسجد ...". 2⃣ چند بار و از جمله یک سال پیش، جمعی از "جوانانِ مؤمنِ انقلابی"، در برابر امام جماعت مسجدی شوریدند و پرچم تحوّل‌خواهی را برافراشتند، امّا هر بار، با لطایف‌الحیل، به حاشیه رانده شدند. سخن جوانانِ ناراضی این بود که: اوّلاً، به واقع "امامت جماعت" در این مسجد، به "پیش‌نمازی" فروکاست و "مسئولیّت‌های اسلامی و انقلابی"، رها شده‌اند و به‌این‌ترتیب، "مسجد" نیز به "نمازخانه" تبدیل شد. ثانیاً، با وجود این‌که ظرفیّت‌های انسانی و مالیِ در این مسجد، گسترده هستند، امّا از این توانمندی‌ها برای فعّالیّت فرهنگی استفاده نمی‌شود و بخش‌های مختلف مسجد، دچار "توقف" یا "کم‌کاریِ محسوس" شده‌اند. ادامه دارد ⏪ ┄┅═✧❁🌼❁✧═┅┄ ۱. اندیشکده «خانواده، تربیت و اصلاح سبک زندگی»
↔️ ادامه قسمت اول ╭━⊰✨﷽✨⊱━╮ @khanvadtarbiat 👌از سقوط امام محله به امام محراب تا شورش نوجوانان محله در بلوار شهر (قسمت ۲) ✍ مهدی جمشیدی 📝 ویراستاری: اتاق فکر اندیشکده [☆] ➡️... ثانیاً، با وجود این‌که ظرفیّت‌های انسانی و مالیِ در این مسجد، گسترده هستند، امّا از این توانمندی‌ها، برای فعّالیّت فرهنگی استفاده نمی‌شود و بخش‌های مختلف مسجد، دچار "توقف" یا "کم‌کاریِ محسوس" شده‌اند. ثالثاً، امام جماعت – بخوانید پیش‌نماز – نه اهل "کار فرهنگی در محله" است و از "برنامه‌ریزیِ فرهنگی" خبر دارد و نه "میدان واقعی" در اختیار جوانِ مؤمنِ انقلابی قرار می‌دهد و نه دو دهه‌ "تذکّر" و "امربه‎معروف" نسبت به ایشان اثری داشته است. یک مسجد با "امکان‌ها و قوّه‌های فراوان" از یک سو، و یک محلۀ "تشنه" و "رهاشده" از سوی دیگر. 3⃣ ما انتقاد خویش را به نزد "نهادهای فرهنگی" بردیم و گزارش دادیم که در این مسجد، چه می‌گذرد، از جمله به "مرکز رسیدگی به امور مساجد" مراجعه کردیم و ماجرای تلخِ "رهاشدگیِ فرهنگیِ محله" را شرح دادیم. رئیس این مرکز با گزارش جمعیِ ما در این مرحله و مراحل بعد، دریافت که امام جماعت این مسجد، سخت گرفتار "سستی" و "بی‌عملی" و "بی‌برنامه‌گی" است و ازاین‌رو، نتوانست از وی دفاع کند و وعدۀ تغییر داد، اما نتوانست به وعدۀ خود عمل کند. بعدها استدلال شد که چنانچه به مطالبۀ شما پاسخ مثبت بدهیم، "موجِ مطالبه‌گری" در مساجد دیگر نیز به راه خواهد افتاد، چنان‌که هم‌اکنون نیز در برخی از مساجد محله، جوانانِ انقلابی، برانگیخته و منتقد شده‌اند و خواهان "تحوّل" هستند. به‌هر‌حال، کار به اینجا رسید که بعد از یک‌سال مبارزه و مطالبه و تحوّل‌خواهیِ جوانانِ انقلابی، ...، ما را به مسجد فراخواند و جلسه‌ای با حضور دو طرف تشکیل داد و محترمانه و ملایم، جوانان را تهدید کرد که چنانچه به مطالبه‌گریِ خویش در مسجد ادامه بدهید، ناچارم که با شما "برخورد" کنم. در نهایت، جمع ما فروپاشید و پرچم به زمین افتاد. 4⃣ اغتشاش‌های اخیر، افزون بر سطح‌های خارجی و ملّی، "بافت محلی" نیز داشت و بر فریب‌خوردگیِ عدّه‌ای از "نوجوانان" و "جوانان" تکیه داشت. حال‌آن‌که چنانچه "مساجد"، بافت محله‌ها را در اختیار خویش گرفته بودند و بر محله، تسلّط داشتند و در اثر کار فرهنگیِ در طول دهه‌های گذشته، "هویّت‌سازی" و "مصون‌سازی" کرده بودند، هیچ‌گاه به این حجم از کار امنیتی و نظامی و ... حاجت نبود. اغتشاش اخیر، حاکی از "عفونت‌های فرهنگی" بود که در پیکر محله‌ها، نشست کرده بود. این عفونت‌ها، ریشه‌ در "کم‌کاری و رهاشدگیِ مساجد" نیز دارد. ما "مسجد" را باخته‌ایم و در امتداد آن، "محله" و "مدرسه" و "گروه‌های خودجوشِ فرهنگی" را. مسجد، "قطبِ فرهنگیِ محله" بود و اینک، "نمازخانه" است. و "امام جماعت" نیز "پیش‌نماز". "امام جماعتِ غیرمیدانی"، هرچه که انقلاب به ما داده بود را یک‌جا از ما گرفت. ما دیروز این دردها را دریافتیم و برخاستیم و هشدار دادیم، امّا ملامت و طرد شدیم، و امروز، "دُمل‌های چرکین"، سر بر افراشته‌اند. یک طرف، گیسوپراکنی است و سوی دیگر، عمامه‌پرانی. آن "اهمال‌کاری‌ها" و "سستی‌ها" و "محافظه‌کاری‌ها"، این "ریزش‌ها" و "هنجارشکنی‌ها" و "ارزش‌ستیزی‌ها" را به دنبال داشت. 5⃣ اغتشاش، تمام شد. آن پیش‌نماز نیز، همچنان در مسجد ... حضور دارد. نشان داد که قدرتِ سیاسی‌اش از جوانانِ مؤمنِ انقلابی، بسیار بیشتر است و با تکیه بر پشتوانه‌های نامرئیِ خویش، ماندنی‌ست. در عین حال، مسجد ... نیز همچنان "منفعل" و "بریده از میدان محله" و "غافل از صحنۀ جنگ نرم" است... . ادامه قسمت بعد
↔️ ادامه قسمت دوم ╭━⊰✨﷽✨⊱━╮ @khanvadtarbiat 👌از سقوط امام محله به امام محراب تا شورش نوجوانان محله در بلوار شهر (قسمت ۳ و پایانی) ✍ مهدی جمشیدی 📝 ویراستاری: اتاق فکر اندیشکده [۱] 5⃣ سخن حاج‌قاسم دربارۀ این‌که باید امام جماعت، «امام محله» باشد و نه‌فقط «امام محراب»، و او باید دایره و دامنۀ کنشگریِ خود را «محله» تعریف کند و نه‌تنها «شبستانِ مسجد»، سخن پخته و دقیقی بود. او در این گفته، تجربۀ خود را در «جنگ نظامی»، مبنا قرار داد و از آن زاویه به «مسجد» به‌مثابه «قرارگاه فرهنگی» نگریست. چه در «جنگ نظامی» و چه در «جنگ فرهنگی»، ما محتاج «امام» هستیم و امام، کسی‌ است که تنها در «محراب» نمی‌نشیند، بلکه در «میدان» می‌ایستد. و هرچه که میدانِ خویش را گسترده‌تر تعریف کند، فتوحات و توفیقاتش نیز بیشتر خواهد شد. این امر، وابسته به «افقِ فکریِ امام» است؛ اگر امام جماعت، کوته‌نگر و سطحی و اداری باشد، در همان محراب می‌نشیند و فاصلۀ میان دفتر و محراب را طی می‌کند و فقط به آنانی که برای مصافحه و سئوال و طلب دعا و استخاره «نزد او» می‌آیند، نظر می‌کند. در مقابل، «امامِ میدانی»، همچون «طبیب دوّار» است؛ یعنی «محله‌گرد» است و می‌رود تا دردهای معنوی و رنج‌های فرهنگی را علاج کند. 6⃣ «امامِ میدانی» نمی‌نشیند تا به نزدش بیایند، بلکه می‌رود تا به مسجد بیایند؛ یعنی می‌کوشد با «تعامل‌های عینی» و «ارتباط‌های میدانیِ» خویش، ظرفیّت انسانی برای مسجد پدید بیاورد و از مسجد، یک «پاتوقِ قدسی» و «چهارراه انقلابی» بسازد. او باید «نقطۀ آغاز» باشد و نه نوجوانان و جوانان. او باید به سراغ آنان برود و خود را عرضه کند و آنچنان جذابیّتی بیافریند که این آهوانِ گریزپا، صیدِ مسجد شوند. اگر چنین نباشد، هیچ اتّفاقِ تازه‌ای در مسجد روی نخواهد داد و همچنان، حضور نوجوانان و جوانان در مسجد، به «روندهای نامنظم» و «مناسبات غیرساختاری»، محدود خواهد شد. «منطقِ جذب» باید از چهارچوب‌های از پیش ‌طرّاحی‌شده تبعیّت کند و این منطق، جز با «حضورِ ساختاریافته» و «فاعلیّتِ هوشمندانۀ» امام جماعت در صحنۀ میدانِ محله، تحقّق نمی‌یابد. وضع شبستانِ مسجد، نمایانگرِ کنشگریِ امام جماعت در عرصۀ محله است و تلاش‌های بیرونی و مجاهدت‌های میدانی او را روایت می‌کند. هر اندازه که او در میدان محله، توفیق کسی کند، حاصل آن را در مسجد مشاهده خواهد کرد. پس انتخاب در معرکۀ دوگانۀ «محراب/ محله»، نشان می‌دهد که ما با «امام» مواجه هستیم یا «پیش‌نماز». 7⃣ این خصوصیّتِ عامّۀ مردم است که سخت، دلبستۀ «مواجهه‌های عینی» و «ارتباط‌های مستقیم» هستند و از این نوع تعامل، اثر جدّی می‌پذیرند. مردم باید «مشاهده» و «حس» کنند که امام جماعت در میان آنها و در کنارشان است. مردم باید «زندگیِ روزمرّۀ امام جماعت» را لمس کنند و بسنجند که دعاوی و خطبه‌ها و منبرها و مواعظ او، چه اندازه در واقعیّت زندگیِ خودش، متجلّی است؛ اگر تطابق ببینند و بیابند، شیفته و دل‌داده خواهند شد و او را به‌راستی و در مقام عمل، امامِ محلۀ خویش خواهند دانست. پس امامت محله، حاصل یک «اتّفاقِ طبیعی» و «انتخاب خودجوش» است و نه «انتصاب رسمی» و «حکم قانونی». کسی‌که نتواند در متن محله، مقبولیّت به دست آورد و دل‌ها را مجذوب خویش سازد و در عمق باورهای مردم نفوذ کند، از جانب مردم به‌عنوان امام، پذیرفته نشده است. مردمان محله باید به این جمع‌بندی دست یابند که او، شایستۀ «پیشتازیِ معنوی» و «جلوداریِ اخلاقی» است. این «جمع‌بندیِ اجتماعی» نیز، از «چگونگیِ ارتباط‌ها»ی امام جماعت با محله برمی‌خیزد و «سفارشی» و «دستوری» نیست. ازاین‌رو، همۀ این واقعیّت‌های فرهنگی، فرع بر آن است که امام جماعت، «میدانی» و «مواجهه‌ای» باشد و از «محراب» و «شبستان»، پا فراتر بنهد و قدرت قدسی و اقتدار ایمانیِ خویش را در پهنۀ محله بگستراند. 8⃣ تجویزهای پیش‌گفته، مبالغه‌آمیز و آرمانی نیستند، بلکه حاصل تجربۀ تاریخیِ روحانیّت شیعه است. در دوره‌های گذشته، روحانیّت به معنای واقعی کلمه، «در میان مردم» بود و هیچ «گسست» و «فاصله»‌ای احساس نمی‌شد. ازاین‌رو، روحانیّت، فقط منبر و محراب را در اختیار نداشت، بلکه چون امام محله بود، در تمام شئون و ساحات زندگیِ روزمرّۀ مردم، حضور داشت. این حضور، حاصل یک انتخاب طبیعی و مهندسی‌نشده بود و به پاره‌ای از فرهنگ و هویّتِ جمعیِ ایرانیان تبدیل شده بود. حضورِ «همه‌جایی» و «همه‌گیرِ» روحانیّت، او را به «نیروی پیشرانِ اجتماعی» تبدیل کرده بود که از سطح خُرد و حریم خصوصی زندگیِ مردم تا سطح کلان و ساختارهای اجتماعی، «حیات کارکردی» داشت. 🕌به سوی مسجد طراز انقلاب اسلامی ┄┅═✧❁🌼❁✧═┅┄ ۱. اندیشکده «خانواده، تربیت و اصلاح سبک زندگی»
005.mp3
1.99M
╭━⊰✨﷽✨⊱━╮ @khanvadtarbiat ╰━•⊰❀ 🌸 ❀ ⊱•━╯ 🤝 رابطه صحیح زن و شوهر بخش پنجم ⭕️ پر شدن ظرف روان خانم‌ها موجب می‌شود که خانم‌ها بیشتر به بیرون بودن تمایل پیدا کنند! 🎙 ┄┅═✧❁🌼❁✧═┅┄ تقدیمی اندیشکده «خانواده، تربیت و اصلاح سبک زندگی» 🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃
006.mp3
1.61M
╭━⊰✨﷽✨⊱━╮ @khanvadtarbiat ╰━•⊰❀ 🌸 ❀ ⊱•━╯ 🤝 رابطه صحیح زن و شوهر بخش ششم ⭕️ پر کردن ظرف روان انسان‌ها، مهم‌ترین عامل دوری اعضای خانواده از یکدیگر 🎙 ┄┅═✧❁🌼❁✧═┅┄ تقدیمی اندیشکده «خانواده، تربیت و اصلاح سبک زندگی» 🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃
🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾 ╭━⊰✨﷽✨⊱━╮ @khanvadtarbiat ╰━•⊰❀ 🌸 ❀ ⊱•━╯ جِـفـری و "سَربار زدن" دختران زیبای بی پناه ایرانی ✍️ عجب مارمولکی 🦎 بوده لا مذهب 😂 «این خبر در سال ۲۰۰۸ خــــیـلی داغ شد»📣 جِفری اپستین، سرمایه دار میلیاردر آمریکایی در سال ۲۰۰۸ به جرم قاچاق انسان زندانی شد و در زندان خودکشی کرد. تو فکر بودم ایشون که حدود سی سال، با کار شریف خرید و فروش دختران و روزی حلال ارتزاق می‌کرد، چرا پس از بازداشت بعلت عذاب وجدان خودکشی کرد؟!😜 قصه این بوده👇 اقا جِفری، هر وقت دختر بار می زده، چند تا از دخترای گل سرسبد اسیایی مخصوصا ایرانی‌های عشق خارج را، جداگانه روی سَرِ بار می‌گذاشته و پیشکش مقامات بزرگ اروپایی آمریکایی، مث ترامپ و شاه چارلز انگلیس شوهر هیلاری کلینتون و ...می کرده و پول قُلمبه می گرفته! البته دختران جاسوس بودن و از مقامات اطلاعات می گرفتن، به اقا جِفری می دادن، او هم به موساد می داده و بازم پول می گرفته! اخر کار هم آقا جِفری، از مقامات حق السکوت جدا گانه هم می گرفته! وقتی مقامات آمریکایی فهمیدن جِفری خان زیر ابی رفته، پولشون که رفته، آبرو شونم می ره، سرشو زیر آب کردن! 😂 چجوری؟! اینجوری👇 اقاجفری را نه بعلت جاسوسی و اخاذی از مقامات، بلکه به جرم قاچاق انسان به زندان انداختن، همینکه اب خُنک زندان را خورد و مُرد و گفتن او از عذاب وجدان خودکشی کرده! مکاران غربی با یه تیر چند تا نشان زدن✌️✌️ اول، به دنیا نشان بدهند که با قاچاق انسان مخالفن! دوم،نشان بدهند ما قانون اعدام نداریم! سوم، دیگه کسی نیست که اونا را لو بده! چهارم، به مردم دنیا میگن: ببینید چقدر غربیها مهربونن، خلاف که می کنند، خودشونو می کُشن! میگن روی سنگ قبرش نوشتن: یه بار جَستی، جِفری جون! دوباره جَستی، جِفری جون! نگفتی به چنگت میاریم؟!😂 تقدیمی اندیشکده «خانواده، تربیت و اصلاح سبک زندگی» 🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
╭━⊰✨✨⊱━╮ @Quran124 ╰━•⊰ ❀ 🌸 ❀ ⊱•━╯ 📖 اندیشکده مجازی علوم "قرآن، عرفان، اخلاق و عقاید" وابسته به "دانشگاه ملی مجازی" بسته دویست و بیست و هفتم را تقدیم می‌کند: ⏬ 📖 پیام یک صوت صفحه ۲۲۷ قرآن کریم «سوره هود» ✨🌸✧🌸🌸✧🌸✨ 📋 ترجمه صوتی و نکات تفسیری را نیز در پیام دوم و سوم ‌می‌بینیم. ⬇️ ═✨✧🌸✧✨═
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
╭━⊰✨✨⊱━╮ @quran124 ╰━•⊰ ❀ 🌸 ❀ ⊱•━╯ ↔️ ادامه بسته دویست و بیست و هفتم قرآنی 📖 پیام دو ترجمه صوتی صفحه ۲۲۷ قرآن کریم «سوره هود» 📋 نکات تفسیری را در پیام سوم می‌بینیم. ⬅️ ✨🌸✧🌸✧🌸✨ 👆 تقدیمی اندیشکده علوم "قرآن، عرفان، اخلاق و عقاید" وابسته به "دانشگاه ملی مجازی" ═✨✧🌸✧✨═
╭━━⊰✨✨⊱━━╮ @Quran124 ╰━━•⊰ ❀ 🌸 ❀ ⊱•━━╯ ↔️ ادامه بسته دویست و بیست و هفتم قرآنی 📖 پیام سه نکات تفسیری سوره‌های مبارکه «هود»صفحه ۲۲۷ قرآن مجید [۱] ✨🌸✧🌸🌸✧🌸✨ 1️⃣ در دعاها از کلمه «رَبِّ» غفلت نکنیم. «رَبِّ إِنِّی أَعُوذُ...» 🌸✨ 2️⃣ استعاذه و پناه بردن به خداوند، بهترین راه بیمه‌ی انسان در گرفتاری‌هاست. «رَبِّ إِنِّی أَعُوذُ بِکَ» ✨🌸 3️⃣ خسارت واقعی، بخشیده نشدن است. «وَ إِلاّٰ تَغْفِرْ لِی... أَکُنْ مِنَ الْخٰاسِرِینَ» 🌸✨ 4️⃣ آنچه مؤمن از نعمت‌های الهی دریافت می‌کند؛ سلامت و برکت است؛ ولی دریافت کافر از نعمت‌ها جنبه‌ی متاع بودن آن است؛ پس هر متاع و کامیابی، نعمت و برکت نیست؛ بلکه نعمت، آن دریافتی است که عاقبت خوب هم داشته باشد. «بِسَلاٰمٍ مِنّٰا وَ بَرَکٰاتٍ» ✨🌸 5️⃣ خداوند متاع دنیا را از کفّار دریغ نمی‌کند. «سَنُمَتِّعُهُمْ ثُمَّ یَمَسُّهُمْ» 🌸✨ 6️⃣ این سنّت خداوندی است که ابتدا نعمت و مهلت می‌دهد؛ سپس به پاداش یا کیفر می‌رساند. «سَنُمَتِّعُهُمْ ثُمَّ یَمَسُّهُمْ» ✨🌸 7️⃣ میزان علم غیب انبیا علیهم السلام به همان مقداری است که خداوند در اختیار آنان قرار داده است. «أَنْبٰاءِ الْغَیْبِ نُوحِیهٰا إِلَیْکَ» 🌸✨ 8️⃣ صبر و تقوی هر دو لازم و شرط پیروزی است. «فَاصْبِرْ إِنَّ الْعاقِبَةَ لِلْمُتَّقِینَ، » به جای«فاصبر انّ العاقبة للصابرین» ✨🌸 9️⃣ سر انجام، حقّ پیروز و باطل رفتنی است. «إِنَّ الْعاقِبَةَ لِلْمُتَّقِینَ» 🌸✨ 🔟 توحید عملی، بر اساس توحید اعتقادی است. «اُعْبُدُوا اللّٰهَ... مٰا لَکُمْ مِنْ إِلٰهٍ غَیْرُهُ» ✨🌸 1️⃣1️⃣ توجّه به خالقیّت خداوند، زمینه‌ی اخلاص است. «عَلَی الَّذِی فَطَرَنِی» 🌸✨ 2️⃣1️⃣ استغفار از گناهان، مقدّمه‌ی بازگشت به سوی خداست. « اِسْتَغْفِرُوا... ثُمَّ تُوبُوا» ✨🌸 3️⃣1️⃣ اعمال و عقاید، در رویدادهای طبیعی مؤثّرند. « تُوبُوا... » یُرْسِلِ (قوم عاد به خاطر شرک و گناه، به کمبود و خشکسالی گرفتار شده بودند.) 🌸✨ 1️⃣4️⃣ گمان نکنیم که ایمان به خدا و توجّه به او، به معنای دور شدن از مال و سرمایه است. «تُوبُوا... یُرْسِلِ السَّمٰاءَ... یَزِدْکُمْ قُوَّةً» (اگر ایمان بیاوریم؛ نه تنها از اموال ما چیزی مطالبه نمی‌شود؛ بلکه به آنها افزوده نیز می‌گردد. «یَزِدْکُمْ») پاورقی _________________ ۱. تفسیر نور، تالیف استاد محسن قرائتی ✨🌸✧🌸🌸✧🌸✨ تقدیمی👆 اندیشکده علوم "قرآن، عرفان، اخلاق و عقاید" وابسته به "دانشگاه ملی مجازی" ══✨✧🌸✧✨══
10.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐ @Quran124 ࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ ❌ چرا شیعه بر مهر سجده میکنه❌ ⭕️آیا بت پرستی و شرک نیست ⛔️ 🎤پاسخ از: استاد مرتضی‌ کهرمی ┄┅═✧❁🌼❁✧═┅┄ تقدیمی اندیشکده "قرآن، عرفان، اخلاق و عقاید" وابسته به "دانشگاه ملی مجاری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@Quran124 ࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ ☀️ 💧خداوند در این سوره، فکر انسان را از نطفه و بذر و آب و آتش تا مسیر حرکت کرات آسمانی جولان می دهد. أَ فَرَأَیْتُمْ ما تُمْنُونَ /فَلا أُقْسِمُ بِمَواقِعِ النُّجُومِ 💧خداوند، گاهی به چیزهای کوچکی مانند انجیر سوگند یاد می کند، و گاهی به کهکشان و مسیر ستارگان.آری برای خداوند کوچک و بزرگ، کاه و کوه یکی است. فَلا أُقْسِمُ بِمَواقِعِ النُّجُومِ 💧هر ستاره ای، مدار و مسیر حرکت منظّم و مخصوص به خود دارد. بِمَواقِعِ النُّجُومِ 💧بشر به تمام مسیرهای کرات آگاه نیست و علم نجوم و کیهان شناسی انسان علی رغم تلاش او ناقص است. لَوْ تَعْلَمُونَ عَظِیمٌ 💧خداوند، برای بزرگ ترین سند تشریع یعنی قرآن، به بزرگ ترین بخش تکوین یعنی کهکشان ها، سوگند یاد کرده است. فَلا أُقْسِمُ بِمَواقِعِ النُّجُومِ / إِنَّهُ لَقُرْآنٌ کَرِیمٌ 💧 قرآن، با نهایت کرامت، معارف خود را در اختیار قرار داده و هر کس می تواند به گونه ای از آن بهره گیرد. إِنَّهُ لَقُرْآنٌ کَرِیمٌ 💧قرآن، تنها الفاظ و عبارات نیست، محتوایی والا دارد که در نزد خداوند محفوظ و مکنون است. فِی کِتابٍ مَکْنُونٍ 💧بهره بردن از قرآن آدابی دارد. افراد بی وضو حق دست زدن به آن را ندارند. لا یَمَسُّهُ إِلاَّ الْمُطَهَّرُونَ 💧حقایق بلند قرآن را افراد آلوده به شرک و کفر و نفاق و عناد درک نمی کنند. لا یَمَسُّهُ إِلاَّ الْمُطَهَّرُونَ 💧قرآن، جلوه ای از ربوبیّت خداوند و برنامه ای جامع برای رشد و تربیت انسان است. تَنْزِیلٌ مِنْ رَبِّ الْعالَمِینَ
╭━⊰✨﷽✨⊱━╮ @khanvadtarbiat ╰━•⊰❀ 🌸 ❀ ⊱•━╯ چرا فقط «حق لخت شدن» را به عنوان «حقوق زن» القا می کنند❓ 👩 سلام هموطن بی حجاب من❗️ از تو متنفر نیستم، اما... امروز که پاساژ خرید راه میرفتی، کاش می‌دیدی که چطور چشمان مردهای هوسران را به خود جلب کرده بودی، که هیچکدامشان تو را «باشرافت» نمی دانند. چقدر دلم برایت سوخت که چطور ساده دلانه در ذهنت فرو کرده اند که با برداشتن روسری و لخت کردن سر و گردنت، به آزادی رسیده ای. به حقوق زنانگی ات رسیده ای. 👺 از اینکه چطور تو را فریب دادند که آنچه «حقوق مردهای هوسران» است یعنی: لخت دیدن زنها... را در ذهن کوچک تو به عنوان «حقوق زنها» قالب کردند.😱 😔 من فقط دلم برایت سوخت که چطور از میان این همه حق، حق آرامش، حق امنیت، حق محیط پاک، حق مترو و اتوبوس امن جنسیتی، حق انسان نگریستن به جای زن نگریستن، حق خانواده سالم و... 💃 فقط «حق لخت شدن» را به عنوان «حقوق زن» به تو القا کردند.❗️ 🙍‍♀ هموطن بی حجاب من! شاید خیلی از مردها به تو نگویند. اما من می گویم. در دل همه ما مردها زن بی حجاب، هرگز «زن نجیب» نیست، «زن قابل احترام» نیست. «زن باشرف» نیست «زن باحیا» نیست. حتی اگر هزار سال بگذرد نیز، این طبیعت ما مردهاست . در چشم ما زن بی حجاب، «زن ارزان» است، «زن مفت» است، «زن بی ارزش» . که فقط ابزار جنسی است و بس. آنقدر بی ارزش که به جای مغزش باید موهایش را نشان دهد تا جلب توجه کند. در نظر همه ما مردها، زن فقط و فقط بخاطر «حیا» و «پاکی» اش، جذابیت حقیقی دارد. نه بخاطر لخت و برهنه بودنش. امروز که روسری برداشتی، شاید ندانی آخرش چه می شود.🔥 👀 اما بنشین و ببین❗️ روزی که شوهرت به همین ارزانی و مفتی 🔨 💍 که تو را در اختیار دیگران می گذارد 😳 و زنهای دیگر را هم به خانه و حریم تو بیاورد. هموطن بی حجاب من! اگر امروز آمار طلاق و خیانت و اعتیاد و بزهکاری ۱۰‌ از ۱۰۰ است، بنشین و ببین، که نتیجه ی «آزادی» تو یا درست تر بگویم توهم آنچه که به اشتباه از «آزادی در ذهنت فرو کرده اند» ۱۰ سال دیگر، ۲۰ سال دیگر در ایرانِ نجیب من، در ایرانِ مسلمان من بیرون خواهد زد و روزی خواهد آمد ... که آمار هولناک طلاق و خیانت و اعتیاد و افسردگی و قتل های خانگی به همان آمریکا و انگلیس خواهد رسید. 😞 (هر ۲۰ ثانیه تجاوز به یک کودک، هر ۲ ثانیه تجاوز به یک زن). 👁 بنشین و ببین، عاقبت دروغ مسخره ای که: ❌🤪 «در خارج، زن و مرد مثل چوب خشک از کنار هم رد می شوند» ❗️ و دروغ مضحک «بی حجابی عادی می شود» چطور باعث عادی شدن = تجاوز و خیانت و قتل های خانگی و طلاق و زن بازی های روزانه خواهد شد. 🔚 آخر این راه همین است و بس 🕳 ➖➖➖➖➖➖➖ 💠 ... و اما هموطن باحجاب من! 🧕 ممنونم از فداکاری ات برای حفظ خانواده ایرانی. ممنونم که با زحمت، خود را می پوشانی تا چشم من، تا قلب من و تا آرامش همسر من حفظ شود. ممنونم که در روزگار برخی بی ناموس ها، هنوز حیا و شرف و پاکی در وجودتان هست. و پرچمدار هویت و اصالت و نجابتی. سر تعظیم در برابر انسانیت و پاکیزگی ات خم می کنم. خواهر باحیای من، در دنیا از حضرت زهرا تقلید می کنی، و در آخرت هم حضرت زهرا پشت و پناهت باشد‌. ┄┅═✧❁🌼❁✧═┅┄ تقدیمی اندیشکده «خانواده و اصلاح سبک زندگی»