فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 زن فلسطینی خانه ویرانشدهاش را جارو میکند
🔹 ویدیو زن فلسطینی که اخیرا به خانه ویران شدهاش بازگشته و علی رغم ویرانی، آن را تمیز و جارو میکند، توجه رسانهها و افکار عمومی در شبکههای اجتماعی را جلب کرده است.
✔️ @SiyasatOnline | 1403/2/8
📌 چرا هر گرایشی به لیبرالیسم به نفی اسلام سیاسی میانجامد؟
🔹️ ایدئولوژی #لیبرالیسم به سبب اینکه مقوله آزادی را به عنوان دال مرکزی خود قرار داده است، «آزادی مذهب» را نیز به عنوان یک آزادی مضاف میپذیرد. این است که در میان پیروان لیبرالیسم هم میتوان مسلمان یافت، هم مسیحی هم لائیک و هم بودائی.
🔹️ لیبرالیسم اما برای مذهب تا جایی شان آزادی قائل میشود که مذهب مرجع تعیین بایدها و نبایدهای فرد نباشد؛ به عبارت دقیق تر، یک لیبرال مذهبی تا زمانی میتواند مذهبی باشد که قیود و باید و نبایدهای مذهبی او را محدود نکند.
🔹️ لیبرالهای مذهبی به طور عام و لیبرالهای مسلمان به طور خاص، به سبب ماهیت دین اسلام از همان ابتدای پذیرش ایدئولوژی لیبرالی دچار تنشهای عقلانی و تناقضهای فکری میشوند. چرا که اسلام دین تجویز بایدها و نبایدهاست و لیبرالیسم، هیچ باید و نبایدی خارج از اراده افراد را برای آنها نمیپذیرد مخصوصا زمانی که این تجویزهای دینی در حوزه اجتماعی مطرح میشوند، لیبرالیسم کمترین انعطافی از خود نشان نمیدهد.
🔹️ نفس عمل به دستورات دینی و پذیرش مرجعیت آنها با ابتدائیترین ارزشهای لیبرالی تباین دارد و اگر لیبرالیسم من باب اینکه «فرد آزاد است هر کاری که می خواهد انجام دهد»، اجازه عمل به دستورات فردی دین را میدهد، اما اجرای دستورات اجتماعی دین به سبب اینکه ممکن است بر خلاف میل دیگر افراد جامعه باشد و آزادی آنها را دچار مخاطره نماید، جزو خطوط قرمز لیبرالیسم شمرده میشود.
🔹️ به همین دلیل است که «اسلام لیبرال» یا «لیبرال مسلمان» همواره ترکیبهای متناقضنما بودهاند.
🔹️ لیبرالهای مسلمان برای حل این تناقض، راه را در حذف «مرجعیت اجتماعی اسلام» به عنوان مهمترین دغدغه ضددینی لیبرالیسم دیدهاند و از دریچههای گوناگون پا در این مسیر گذاشتهاند، اما نقطه اشتراک همه آنها ضدیت با حکومت اسلامی به عنوان تجلی اجتماعی و بازوی اجرایی و عنصر مهم مرجعیت بخش به احکام اسلام در عرصه جامعه است.
🔹️ نمیتوان هم لیبرال بود و هم معتقد به اسلام سیاسی. این است که هر گونه گرایشی به لیبرالیسم، لاجرم سر از انکار اسلام سیاسی در خواهد آورد.
✔️ @SiyasatOnline | 1403/2/8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 به سودای تو مشغولم
ز غوغای جهان فارغ...
✔️@SiyasatOnline | 1403/2/8
10.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌سیاست های دوگانه اینترنشنال
کارشناس شبکه اینترنشنال:اینها تعدادی نیستند؛ این دانشجویان و اساتید خشونت و اغتشاش کردند پس پلیس باید اینطور عمل کند؛ تازه پلیس آمریکا خیلی با آنها کنار آمده است؛ آن استاد فیلسوف چون در کار پلیس اخلال ایجاد کرد باید اینگونه با او برخورد میشد! من خشونتی از سمت پلیس آمریکا ندیدم! بدترین روز این کشور (آمریکا) به بهترین روز سایر کشورها میارزد!
✔️@SiyasatOnline | 1403/2/8
📌ایالات متحده اسرائیل!
🔹همزمان با خیزش دانشجویان آمریکایی، هشتگ ایالات متحده اسرائیل در فضای مجازی آمریکا داغ شده است.
🔹کاربران فضای مجازی با کنایه به نفوذ لابی صهیونیستی در آمریکا، این کشور را اشغال شده توسط اسرائیل میخوانند.
✔️@SiyasatOnline | 1403/2/8
📌لایحه تصویب شده بودجه نظامی - دفاعی ایران در سال 1403 توسط کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی
🔹 ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران :
🔹66,502,922,300,000 میلیارد تومان
21% افزایش
🔹 ستاد مشترک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی :
🔹 122,893,331,300,000 میلیارد تومان
12% افزایش
🔹 ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران :
🔹 3,557,383,900,000 میلیارد تومان
31% درصد کاهش
🔹 وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران :
🔹177,490,097,400,000 میلیارد تومان
16% رشد
🔹 فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران :
🔹 84,147,639,700,000 میلیارد تومان
24% رشد
🔹در مجموع 454,591,374,600,000 میلیارد تومان
🔹معادل بین ۸ الی ۳۰ میلیارد دلار
✔️@SiyasatOnline | 1403/2/8
📌 چفیۀ فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن
🔹در ادامۀ اعتراضات دانشجویان آمریکایی، دانشجویان دانشگاه جرج واشنگتن چفیه و پرچم فلسطین را به گردن مجسمۀ اولین رئیسجمهور آمریکا انداختند.
✔️@SiyasatOnline | 1403/2/8
🔹آمریکا از این دلقکا نداره که بیان به پلیس بگن: "تو حقوقت رو از جیب مردم میگیری بعد مردم رو میزنی" ؟؟؟؟
یا فقط ما گیر همچین وطن فروشایی افتادیم؟
✔️@SiyasatOnline | 1403/2/8
📌 هر روز با #نهجالبلاغه ؛ حکمت سی و یکم (بخش دوم)
🔹️ وَ الْكُفْرُ عَلَى أَرْبَعِ دَعَائِمَ: عَلَى التَّعَمُّقِ وَ التَّنَازُعِ وَ الزَّيْغِ وَ الشِّقَاقِ؛ فَمَنْ تَعَمَّقَ لَمْ يُنِبْ إِلَى الْحَقِّ وَ مَنْ كَثُرَ نِزَاعُهُ بِالْجَهْلِ دَامَ عَمَاهُ عَنِ الْحَقِّ وَ مَنْ زَاغَ سَاءَتْ عِنْدَهُ الْحَسَنَةُ وَ حَسُنَتْ عِنْدَهُ السَّيِّئَةُ وَ سَكِرَ سُكْرَ الضَّلَالَةِ وَ مَنْ شَاقَّ وَعُرَتْ عَلَيْهِ طُرُقُهُ وَ أَعْضَلَ عَلَيْهِ أَمْرُهُ وَ ضَاقَ عَلَيْهِ مَخْرَجُهُ.
وَ الشَّكُّ عَلَى أَرْبَعِ شُعَبٍ: عَلَى التَّمَارِي وَ الْهَوْلِ وَ التَّرَدُّدِ وَ الِاسْتِسْلَامِ؛ فَمَنْ جَعَلَ الْمِرَاءَ دَيْدَناً لَمْ يُصْبِحْ لَيْلُهُ وَ مَنْ هَالَهُ مَا بَيْنَ يَدَيْهِ نَكَصَ عَلى عَقِبَيْهِ وَ مَنْ تَرَدَّدَ فِي الرَّيْبِ وَطِئَتْهُ سَنَابِكُ الشَّيَاطِينِ وَ مَنِ اسْتَسْلَمَ لِهَلَكَةِ الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ هَلَكَ فِيهِمَا.
🔹 و كفر بر چهار ستون پايدار است: كنجكاوى دروغين، ستيزه جويى و جدل، انحراف از حق، و دشمنى كردن؛ پس آن كس كه دنبال توهّم و كنجكاوى دروغين رفت به حق نرسيد. و آن كس كه به ستيزه جويى و نزاع پرداخت از ديدن حق نا بينا شد، و آن كس كه از راه حق منحرف گرديد، نيكويى را زشت، و زشتى را نيكويى پنداشت و سر مست گمراهى ها گشت، و آن كس كه دشمنى ورزيد پيمودن راه حق بر او دشوار و كارش سخت، و نجات او از مشكلات دشوار است.
🔹 و شك چهار بخش دارد: جدال در گفتار، ترسيدن، دو دل بودن، و تسليم حوادث روزگار شدن؛ پس آن كس كه جدال و نزاع را عادت خود قرار داد از تاريكى شبهات بيرون نخواهد آمد، و آن كس كه از هر چيزى ترسيد همواره در حال عقب نشينى است، و آن كس كه در ترديد و دو دلى باشد زير پاى شيطان كوبيده خواهد شد، و آن كس كه تسليم حوادث گردد و به تباهى دنيا و آخرت گردن نهد، و هر دو جهان را از كف خواهد داد.
✔️@SiyasatOnline | 1403/2/8