هدایت شده از بیّنات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸 چه کرده ایم که امام زمان علیه السلام را زیارت نمی کنیم؟!
🎤حضرت استاد آیت الله وفــســے
✅ @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات
🔴 #شبهه
🔅انصار با ابوبكر مخالفت كردند و به بيعت با سعدبنعباده فرا خواندند و علي در خانهاش نشست نه با آنها بود و نه با اينها و سپس انصار همه با ابوبكر بيعت كردند كه بيعت آنها به دليل يكي از اسباب ذيل بود:
۱. به زور از آنها بيعت گرفته شد.
۲. برايشان مشخص شد كه ابوبكر به خلافت حقدارتر است بنابراين به بيعت با او تن در دادند.
۳. و يا اينكه بدون هدف اين كار را كردند و توجيه چهارمي براي كارشان وجود ندارد. اگر شيعه بگويند به زور از انصار بيعت گرفته شده است اين دروغ است چون جنگي پيش نيامد و آنها مردمي شجاع بودند و دو هزار قهرمان اسب سوار بودند... اگر آنها ميدانستند كه حق با ابوبكر نيست هرگز پسر عمويشان را رها نميكردند و با مردي كه نه قبيله بزرگي و نه ثروتي... داشت بيعت نميكردند پس تنها دليل بيعت آنها با ابوبكر اين بود كه آنها دليل درستي از پيامبرشان داشتند كه نشانگر آن بود كه خلافت حق ابوبكر است.
جواب :
نكته و مطلب بسيار مهمي در اين جا است كه انصار (بعضي از آنها) با ابوبكر بيعت كردند چون در سقيفه فهميدند كه حق با ابوبكر است؟! خوب اهل سنت و وهابيها بگويند كه آن انصار كه بيعت كردند روي چه دليل و سندي فهميدند؟ اگر واقعاً دليل بر حقانيت ابوبكر داشتند حتماً آن را بازگو ميكردند نه اينكه ما با فرض و ظنّ و گمان بگوييم حتماً يك دليلي داشتهاند بيخودي كه انسان كاري نميكند؟ (...وَإِنَّ الظَّنَّ لَا يُغْنِي مِنَ الْحَقِّ شَيْئًا ) : گمان بههيچوجه [آدمي را] از [شناخت] حقيقت كفايت نميكند ؛ و تقليد از انصار هم به فرمايش قرآن ممنوع است. (وَلَا تَقْفُ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ...) : و چيزي را كه بدان علم نداري دنبال نكن.
دليل حقانيت ابوبكر چيست؟! جالب است به متون خود اهل سنت در مورد سقيفه مراجعه كنيم و ببينيم چه اتفاقي در سقيفه افتاد : آنها بدون اطلاع اهل بيت و مهاجرين و... در زماني كه اهل بيت و اصحاب مشغول كفن و دفن پيامبر بودند و سخت عزاداري مينمودند اينان براي امارت مسلمانان شورا تشكيل دادند و از همين آقاي ابوبكر و عمر هم دعوت نكردند و تا آن موقع نميدانستند كه حق با ابوبكر است اما وقتي پيامبر براي اينكه مردم گمراه نشوند دستور داد قلم و كاغذ بياورند و عمر گفت پيامبر هذيان ميگويد و آيات قرآن را نديده گرفت و گفت قرآن براي ما كافي است و در آنجا اصحاب نزاع كردند و پيامبر آنها را از محضر خود اخراج نمود. پس انصار نميدانستند كه حق با ابوبكر است وگرنه او را دعوت مينمودند. به هر صورت ابوبكر و عمر و ابوعبيده جراح خود را به آن مجلس رساندند. در آنجا بحث از حقانيت و اينكه چه كسي افضل است نشد و آيات قرآن و احاديث پيامبر ملاك قرار نگرفت و انصار اول پيشنهاد كردند كه رهبر و امير از آنها باشد ولي اين سه قبول نكردند و قرابت با پيامبر را ملاك شرافت و فضيلت قرار دادند (برخلاف معيار فضيلت در دين اسلام زيرا قرآن ميفرمايد : اي مردم ما شما را از يك زن و مرد آفريديم و شما را تيرهها و قبيلهها قرار داديم تا يكديگر را بشناسيد [اينها ملاك برتري نيست] قطعاً ارجمندترين شما نزد خداوند پارساترين شما است...». بعد قرار شد يك امير از انصار و يك امير از آنها باشد اما عمر گفت نميشود كه دو رهبر در يك كشور باشند و در آخر قبول كردند امير از آنها باشد و وزير از انصار يعني قدرت حاكميت را تقسيم نمودند و درك كردند كه ابوبكر افضل براي امارت مسلمين است.
نتيجه بحث : اجتماع سقيفه در حقيقت تقسيم قدرت حاكميت و امارت بود و ملاك حقانيت اين سه نفر قرابت با رسول اكرم بود و قرار شد امير از آنها و وزير از اينها باشد و هيچ بحثي از حق بودن ابوبكر هم نبود و خود ابوبكر هم خود را محق نميدانست همانطور كه تا آخر عمر آن را ميگفت من بهترين شما نيستم.
📚برگرفته از کتاب پاسخ ( نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود )
✨حضرت استاد آیت الله وفــســے
🆔 @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات
🔴 #شبهه
🔅انصار با ابوبكر مخالفت كردند و به بيعت با سعدبنعباده فرا خواندند و علي در خانهاش نشست نه با آنها بود و نه با اينها و سپس انصار همه با ابوبكر بيعت كردند كه بيعت آنها به دليل يكي از اسباب ذيل بود:
۱. به زور از آنها بيعت گرفته شد.
۲. برايشان مشخص شد كه ابوبكر به خلافت حقدارتر است بنابراين به بيعت با او تن در دادند.
۳. و يا اينكه بدون هدف اين كار را كردند و توجيه چهارمي براي كارشان وجود ندارد. اگر شيعه بگويند به زور از انصار بيعت گرفته شده است اين دروغ است چون جنگي پيش نيامد و آنها مردمي شجاع بودند و دو هزار قهرمان اسب سوار بودند... اگر آنها ميدانستند كه حق با ابوبكر نيست هرگز پسر عمويشان را رها نميكردند و با مردي كه نه قبيله بزرگي و نه ثروتي... داشت بيعت نميكردند پس تنها دليل بيعت آنها با ابوبكر اين بود كه آنها دليل درستي از پيامبرشان داشتند كه نشانگر آن بود كه خلافت حق ابوبكر است.
جواب :
نكته و مطلب بسيار مهمي در اين جا است كه انصار (بعضي از آنها) با ابوبكر بيعت كردند چون در سقيفه فهميدند كه حق با ابوبكر است؟! خوب اهل سنت و وهابيها بگويند كه آن انصار كه بيعت كردند روي چه دليل و سندي فهميدند؟ اگر واقعاً دليل بر حقانيت ابوبكر داشتند حتماً آن را بازگو ميكردند نه اينكه ما با فرض و ظنّ و گمان بگوييم حتماً يك دليلي داشتهاند بيخودي كه انسان كاري نميكند؟ (...وَإِنَّ الظَّنَّ لَا يُغْنِي مِنَ الْحَقِّ شَيْئًا ) : گمان بههيچوجه [آدمي را] از [شناخت] حقيقت كفايت نميكند ؛ و تقليد از انصار هم به فرمايش قرآن ممنوع است. (وَلَا تَقْفُ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ...) : و چيزي را كه بدان علم نداري دنبال نكن.
دليل حقانيت ابوبكر چيست؟! جالب است به متون خود اهل سنت در مورد سقيفه مراجعه كنيم و ببينيم چه اتفاقي در سقيفه افتاد : آنها بدون اطلاع اهل بيت و مهاجرين و... در زماني كه اهل بيت و اصحاب مشغول كفن و دفن پيامبر بودند و سخت عزاداري مينمودند اينان براي امارت مسلمانان شورا تشكيل دادند و از همين آقاي ابوبكر و عمر هم دعوت نكردند و تا آن موقع نميدانستند كه حق با ابوبكر است اما وقتي پيامبر براي اينكه مردم گمراه نشوند دستور داد قلم و كاغذ بياورند و عمر گفت پيامبر هذيان ميگويد و آيات قرآن را نديده گرفت و گفت قرآن براي ما كافي است و در آنجا اصحاب نزاع كردند و پيامبر آنها را از محضر خود اخراج نمود. پس انصار نميدانستند كه حق با ابوبكر است وگرنه او را دعوت مينمودند. به هر صورت ابوبكر و عمر و ابوعبيده جراح خود را به آن مجلس رساندند. در آنجا بحث از حقانيت و اينكه چه كسي افضل است نشد و آيات قرآن و احاديث پيامبر ملاك قرار نگرفت و انصار اول پيشنهاد كردند كه رهبر و امير از آنها باشد ولي اين سه قبول نكردند و قرابت با پيامبر را ملاك شرافت و فضيلت قرار دادند (برخلاف معيار فضيلت در دين اسلام زيرا قرآن ميفرمايد : اي مردم ما شما را از يك زن و مرد آفريديم و شما را تيرهها و قبيلهها قرار داديم تا يكديگر را بشناسيد [اينها ملاك برتري نيست] قطعاً ارجمندترين شما نزد خداوند پارساترين شما است...». بعد قرار شد يك امير از انصار و يك امير از آنها باشد اما عمر گفت نميشود كه دو رهبر در يك كشور باشند و در آخر قبول كردند امير از آنها باشد و وزير از انصار يعني قدرت حاكميت را تقسيم نمودند و درك كردند كه ابوبكر افضل براي امارت مسلمين است.
نتيجه بحث : اجتماع سقيفه در حقيقت تقسيم قدرت حاكميت و امارت بود و ملاك حقانيت اين سه نفر قرابت با رسول اكرم بود و قرار شد امير از آنها و وزير از اينها باشد و هيچ بحثي از حق بودن ابوبكر هم نبود و خود ابوبكر هم خود را محق نميدانست همانطور كه تا آخر عمر آن را ميگفت من بهترين شما نيستم.
📚برگرفته از کتاب پاسخ ( نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود )
✨حضرت استاد آیت الله وفــســے
🆔 @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات
🌷رسول اكرم صلى الله عليه و آله :
🌹يَقولُ اللّه عَزَّوَجَلَّ إِذ كانَ الغالِبُ عَلَى العَبدِ الاِشتِغالُ بى، جَعَلتُ بُغيَتَهُ وَلَذَّتَهُ فى ذِكرى فَإذا جَعَلتُ بُغيَتَهُ وَلَذَّتَهُ فى ذِكرى عَشَقَنى وَعَشَقتُهُ فَإِذا عَشَقَنى وَعَشَقتُهُ رَفَعتُ الحِجابَ فيما بَينى وَبَينَهُ وَصَيَّرتُ ذلِكَ تَغالُبَاَ عَلَيهِ لايَسهو إِذا سَهَا النّاسُ اُولئِكَ كَلامُهُم كَلامُ النبياءِ اُولئِكَ البطالُ حَقّا؛
🌹خداى عزوجل مى فرمايد: هرگاه ياد من بر بنده ام غالب شود، خواهش و خوشى او را در ياد خود قرار دهم و چون خواهش و خوشى او را در ياد خود قرار دهم عاشق من شود و من نيز عاشق او گردم و چون عاشق يكديگر شديم حجاب ميان خود و او را بر دارم و عشق خود را بر جان او چيره گردانم، چندان كه مانند مردم دچار سهو و غفلت نمى شود، سخن اينان سخن پيامبران است، اينان براستى قهرمانند.
📚 كنزالعمال، ج1، ص433، ح1872
🆔 @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات
14.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰گفت و گوی رادیویی با حضرت استاد حامد وفسی با موضوع :
✨«ولایت فقیه و ظرفیت های ممتاز عقلانیت سیاسی و كارآمدی»
📆 دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
✅ @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات
⚫ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ الزَّكِيِّ التَّقِيِ وَ الْبَرِّ الْوَفِيِّ وَ الْمُهَذَّبِ النَّقِيِّ هَادِي الْأُمَّةِ وَ وَارِثِ الْأَئِمَّةِ
◼ شهادت حضرت امام محمد تقی علیه السلام تسلیت باد
هدایت شده از بیّنات
🌸 معنای توسل به اهل بیت -علیهم السلام- و استعانت از ایشان
🌷حضرت استاد آیت الله وفــســے
✅ @bayyenat110
🔴 #شبهه
🔅روايات بسياري شيعه از ائمه درباره مذمت لباس سياه پوشيدن ذكر ميكند و ميگويند #لباس_سياه لباس دشمنان است چرا شيعه سياه ميپوشند و لباس سياه را لباس سيدها قرار دادهاند...؟!
جواب:
۱. منظور روايات كراهت پوشيدن لباس سياه است و سياه پوشيدن در عبا و كفش و عمامه مكروه نيست زيرا آنها لباس محسوب نميشوند و همچنين در عزاي حضرت حسينبنعلي #سيدالشهداء هم استثناء شده است.
۲. ضمناً در هر فرهنگ و قبيلهاي روش خاصي براي #عزاداري و سوگواري وجود دارد ممكن است بعضي با لباس سياه يا غير از اينها عزاداري كنند و سوگواري خود را نشان دهند.
۳. لباس سياه شعار ابومسلم و بنيعباس بود كه به عنوان شعار و علامت به ادعاي انتقام از خون امام حسين و يارانش ميپوشيدند و ربطي به شيعه ندارد.
📚برگرفته از کتاب پاسخ ( نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود )
✨حضرت استاد آیت الله وفــســے
🆔 @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات
💢 حکومت #سعودی مطمئن باشد که #آمریکا لکه ننگی بر دامنش نهاده است که تا قیام قیامت هم با آب زمزم و کوثر پاک نمیشود
#امام_سید_روح_الله_موسوی_خمینی
💠کانال نشر آثار استاد وفــســے ↙️
🆔 @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات
2.wma
10.69M
🔷 سخنرانی در بیت الحسنین با موضوع :
🔹 نظام عِلّیت در معارف اسلامی
📆 جمعه ۵ تیر ۱۳۹۷
🎤حضرت استاد آیت الله وفــســے
✅ @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات
🌺 پیامبر اکرم -صلی الله علیه و آله- از حضرت امیرالمؤمنین -علیه السلام- درباره حضرت فاطمه زهرا -سلام الله علیها- پرسیدند
حضرت پاسخ دادند :
✨نعم العون علی طاعة الله
🌼[او] خوب یاوری در راه اطاعت و بندگی خداست
📚بحار الانوار ، ج 43 ، ص 117
🔅سالروز ازدواج حضرت امیرمؤمنان و حضرت فاطمه زهرا -سلام الله علیهما- تبریک و تهینت باد🌷🌸🌹
هدایت شده از بیّنات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹آثار روان شناختی هدیه دادن
🌹رسم زناشویی
🎤حضرت استاد آیت الله وفــســے
✅ @bayyenat110