eitaa logo
سیاست نیوز
1.8هزار دنبال‌کننده
11.5هزار عکس
5هزار ویدیو
45 فایل
🔹 سیاست نیوز رسانه‌ای مستقل؛ با نگاهی متفاوت و عدالت‌ محور برای پوشش اخبار و تحلیل رویداد های سیاسی تبلیغات : https://eitaa.com/joinchat/3014066770Caf064355cb
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از بیّنات
14.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰گفت و گوی رادیویی با حضرت استاد حامد وفسی با موضوع : ✨«نظام ولایت فقیه، حكمرانی مسئولانه و پاسخگویی به ملت» 📆 یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۰ ✅ @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات
🌸 امام على عليه السلام : 🌺 عِلمُ الْمُنافِقِ في لِسانِهِ و َعِلْمُ الْمُؤْمِنِ في عَمَلِهِ؛ 🌺 دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست. 📚 غررالحكم، ص463 🆔 @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات
13.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔷 شباهت دغدغه های نامزد های انتخاباتی ما با کفار 🔹فاصله ی فکری مسئولین با حضرت امام (ره) 🎤حضرت استاد آیت الله وفــســے 🆔 @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات
🔴 🔅شيعه مي‌گويد ابوبكر و عمر خلافت را از علي غصب كردند و عليه او توطئه نمودند تا او را از رسيدن به خلافت باز دارند... مي‌گوييم اگر آن‌چه شما مي‌گوييد درست است پس چرا عمر علي را جزء افراد شورا قرار داد؟ اگر او را از شورا بيرون مي‌كرد چنان‌كه سعيدبن‌زيد را بيرون كرد يا كسي ديگر غير از او را تعيين مي‌كرد هيچ كس اعتراض نمي‌كرد؟! جواب: ۱. ما نمي‌دانيم چرا و به چه نيتي عمر اين‌چنين كرد اما توجه به چند نكته خوب است يكي اين‌كه انتخاب ابوبكر در سقيفه همان‌طور كه عمر بعدها گفت كار شتاب‌زده‌ايي بود و خيلي قابل دفاع نبود همان‌طور كه اهل سنت و وهابي‌ها الاَن هم براي ساختن اجماع مسلمين و جريان سقيفه دچار مشكل هستند. عمربن‌خطاب گفت اين كار يك فلته است و فلته در لغت به معني كار شتابزده و نااستوار و بدون فكر مي‌باشد. عمربن‌خطاب درباره انتخاب ابوبكر در سقيفه گفت: «كانت بيعه‌الناس لابي‌بكر فلته من فلتات الجاهليه وقي‌الله المسلمين شرَّها فمن عاد اليها فاقتُلوه». ترجمه: بيعت مردم با ابوبكر قضيه‌اي با شتاب و بدون تفكر اساسي (فلته) به شيوه جاهليت بود. خداوند مسلمانان را از شرّ اين قضيه حفظ كند و هر كه اين‌گونه از اين به بعد رفتار كند او را بكشيد». { . اسناد: «صحيح بخاري»، ج 8¡ ص 208؛ «سيره ابن‌هشام»، ج 4¡ ص 308؛ «صواعق» ابن‌حجر، ص 8؛ «ملل ونحل» شهرستاني، ج1¡ ص 30؛ «تذكره‌الخواص»، ص 61؛ «نهايه» ابن‌اثير، ج 3¡ ص 238؛ «مسند احمد»، ج،1ص 55؛ «كنزالعمّال»، ج3¡ ص 139؛ «كامل» ابن‌اثير، ج2¡ ص 135؛ «سيره حلبي»، ج3¡ ص 388؛ «انساب»بلاذري، ج5¡ ص 15؛ «شرح ابن‌ابي‌الحديد»، ج2¡ ص 23 و ج6¡ ص 20؛ «تاريخ ابن‌كثير»، ج 5¡ ص 246؛ «تاريخطبري»، ج3¡ ص .200} ۲. ابوبكر در پايان عمر از اين‌كه بيت فاطمه را گشوده است و اين‌كه چرا خلافت را به آن دو نفر واگذار نكرده راضي نبود و مي‌گفت دوست داشتم بيت فاطمه را نمي‌گشودم و خلافت را به آن دو نفر مي‌دادم. ۳. انتخاب عمر به وسيله وصيت‌نامه ابوبكر كار را براي طرفداران خليفه و اثبات مقام او سخت‌تر كرده است. اهل سنت نصب و وصيت ابوبكر را براي خلافت عمر چگونه مي‌توانند توجيه كنند؟! در حالي‌كه او مريض بود و وقتي وصيت كرد در اثناء آن بيهوش شد و عثمان اسم عمر را نوشت و وقتي ابوبكر به هوش آمد و عثمان آن وصيت را براي ابوبكر خواند در اين جا عمر اعتراضي نكرد كه ابوبكر هذيان مي‌گويد اما همين عمر در زمان رحلت پيامبر وقتي حضرت رسول فرمود براي اين‌كه هرگز گمراه نشويد قلم و كاغذ بياوريد تا چيزي املاء كنم عمر نه تنها دستور پيامبر را اطاعت نكرد بلكه گفت اين مرد هذيان مي‌گويد و بين صحابه نزاعي درگرفت و پيامبر همه را از محضر خود اخراج كرد. ۴. در زمان آخر كار عمر، ابوعبيده جراح از دنيا رفته بود و ديگر عمر نمي‌توانست خلافت را به شخصيت سوم سقيفه بدهد . ۵. قوانيني كه عمر براي شورا قرار داده بود به نحوي بود كه هم نشان بدهد به شخصيت علي به عنوان اهل بيت و... اهميت داده است و هم خلافت را به عثمان واگذار كند زيرا گفت اگر يك نفر بود و با پنج نفر ديگر مخالفت كرد آن يك نفر را بكشيد و اگر دو نفر و چهار نفر بود آن دو را بكشيد و اگر سه نفر با سه نفر شد آن طرف كه عبدالرحمن بن عوف باشد حجت است حال بفرماييد كه اين شخصيت نسبت به پنج نفر ديگر چه مزيتي داشت كه طرف او حاكم باشد و آن طرف ديگر محكوم. در حالی که معلوم نيست چرا شخص عبدالرحمن‌بن‌عوف اين فضيلت را يافت كه گروه او حق باشد و او فرقان اسلام قرار گرفت با اين كه افرادي چون طلحه و زبير و عثمان هم بودند. 📚برگرفته از کتاب پاسخ ( نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ) ✨حضرت استاد آیت الله وفــســے 🆔 @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات
🔶 امام صادق عليه السلام : 🔷 صِلَةُ الْأَرْحَامِ تُحَسِّنُ الْخُلُقَ وَ تُسَمِّحُ الْكَفَّ وَ تُطَيِّبُ النَّفْسَ وَ تَزِيدُ فِي الرِّزْقِ وَ تُنْسِئُ فِي الْأَجَلِ. 🔷 صله رحم، انسان را خوش اخلاق ، با سخاوت و پاكيزه جان مى نمايد و روزى را زياد مى كند و مرگ را به تأخير مى اندازد. 📚 كافى(ط-الاسلامیه) ج 2، ص 151، ح 6. 🆔 @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات
23.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 امر به معروف و نهی از منکر عین قانون است 🎤حضرت استاد آیت الله وفــســے ✅ @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات
🌺 امتحان به ثروت و دارایی ، سخت تر از امتحان به فقر است... 🌹حضرت استاد آیت الله وفــســے ✅ @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات
🔴 ادامه 🔅پس آن‌ها او را در جايگاهش قرار دادند و نه در مورد او غلّو كردند و نه كوتاهي ورزيدند و آنان شايسته‌ترين و برترين را مقدم نمودند و علي را با كساني كه در سطح او بود برابر كردند. جواب : چگونه ممكن است كسي كه به حكم آيه تطهير پاك است و به حكم آيه ولايت كه مي‌گويد منحصراً وليّ خدا و رسول خدا مي‌باشد و آن كسي است كه در ركوع زكات مي‌دهد يعني علي و در غدير ولايتش را اعلان نموده همه با او بيعت كنند و شخصيتي كه از نظر علم و فداكاري با ديگر افراد قابل مقايسه نيست ، شايسته خلافت نباشد و كسي مثل عمر با آن رفتار زننده‌اش با پيامبر يا حرف‌هاي غلطش در روز رحلت پیامبر كه ابوبكر او را آگاه كرد و يا جسارت ابوبكر نسبت به گشودن بيت فاطمه و عدم پذيرش آيات قرآن در مسئله فدك ، از علي شايسته‌تر باشد. بسياري از اهل سنت قبول دارند كه علي افضل از صحابه پيامبر بوده است و كسي مانند او در فضايل نيست. اما آيا علي با عثمان يا طلحه و زبير هم‌سطح بود؟! مسئله اين است كه ملاك شما در فضيلت با ملاك ما تفاوت دارد. شما ابوبكر و عمر را كه پدر زن پيامبر هستند بالاتر و علي و عثمان را كه داماد پيامبر هستند و جوان‌تر پايين‌تر حساب مي‌كنيد. اما ملاك ما علم و تقوا مي‌باشد و شناخت عالم حقيقي و مخلص واقعي فقط با خداست. 📚برگرفته از کتاب پاسخ ( نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ) ✨حضرت استاد آیت الله وفــســے 🆔 @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات
🌸 رسول الله صلى الله عليه و آله و سلم : 🌺 لا يَزالُ النّاسُ بِخَيرٍ ما أمَروا بِالمَعروفِ و َنَهَوا عَنِ المُنكَرِ و َتَعاوَنوا عَلَى البِرِّ وَ التَّقوى فَإذا لَم يَفعَلوا ذلِكَ نُزِعَت مِنهُمُ البَرَكاتُ، وَ سُلِّطَ بَعضُهُم عَلى بَعضٍ و َلَم يَكُن لَهُم ناصِرٌ فِى الأرضِ وَ لا فِى السَّماءِ؛ 🌺 تا زمانى كه مردم امر به معروف و نهى از منكر نمايند و در كارهاى نيك و تقوا به يارى يكديگر بشتابند در خير و سعادت خواهند بود، اما اگر چنين نكنند، بركتها از آنان گرفته شود و گروهى بر گروه ديگر سلطه پيدا كنند و نه در زمين ياورى دارند و نه در آسمان. 📚 تهذيب الاحكام(تحقیق خرسان) ج6، ص181، ح 22 {شبیه این حدیث در بحارالانوار(ط-بیروت) ج 97 ، ص 94 🆔 @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات
11.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍀 تفسیری جالب برای اعراض از لغو 🍃 بتکده ی قلبمان را تخریب کنیم! 🌿 حضرت استاد آیت الله وفــســے ✅ @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات
17.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📷 تصاویری از برخی تجمعات طلاب و مردم انقلابی در حمایت از فریاد نهی از منکر حضرت آیت الله وفــســے بر سر مسئولین 📆 ۳۱ فروردین ۱۳۹۳ حوزه علمیه مروی ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ میدان فاطمی ۲۱ تیر ۱۳۹۳ پارک ملت
هدایت شده از بیّنات
9.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 سخنرانی کوبنده حضرت امام (ره) درباره فحشاء و بی حجابی ♦برهنگی زنان و مردان 📌تمدن و آزادی آن ها همین است... 💠کانال نشر آثار استاد وفــســے : ✅ @bayyenat110