🔰 پیام قدردانی روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
🔸 خطاب به دستاندرکاران، برگزارکنندگان و خالقان حماسۀ اجتماعات شبانۀ مردمی
بسم الله الرحمن الرحیم
مداحان گرانقدر، خطیبان ارجمند، هنرمندان متعهد، ورزشکاران غیرتمند، مدیران و تمامی نقشآفرینان تجمعات شبانۀ مردمی سراسر ایران اسلامی!
بیش از هشتادشب پیاپی، خیابانها و میدانهای ایران اسلامی در شهر و روستا، به تماشای شکوهی نشست که شما با سرمایۀ #ایمان، #غیرت و #هنر خویش، به زیبایی خلق کرده و صحنههایی رقم زدید که در محاسبات دشمنان این کشور، بهویژه آمریکای جنایتکار و رژیم پلید صهیونیستی، معجزهای غیرقابلباور تلقی میشود.
روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عمیقترین سپاس و قدردانی خود را تقدیم میکند به:
شما #خطیبان که با روشنگری در تریبونها و سخنرانیهای آتشین، چراغ #بصیرت را در شبستانهای این مرز و بوم روشن نگه داشتید.
شما #مداحان شورآفرین که با نوای حماسی و مرثیههای روشنگرانۀ خود، روح #غیرت و #شهادتطلبی را در رگهای اجتماعات دمیدید.
شما #خبرنگاران و #اصحاب_رسانه که با ثبت و انعکاس لحظهبهلحظۀ این حضور عظیم در صداوسیما و سایر رسانهها، روایتگر صادق و بیوقفهای از #اقتدار_ملی و #پشتیبانی_مردمی از نیروهای مسلح و مدافعان وطن بودید و با دوربین و قلم خود، #حماسه را به خانهها و جهان مخابره کردید؛ این #جهاد_تبیین_میدانی و #شجاعت کمنظیر، تأثیری بازدارنده بر معادلات دشمن داشت.
شما #هنرمندان متعهد که با قلم، تصویر، سرود و نمایش، زبان گویای #اعتراض به قلدریهای استکبار و #همدلی و #حمایت از نیروهای مسلح و مدافعان وطن و همچنین غزه و مقاومت اسلامی را بلند کردید.
شما #ورزشکاران غیرتمند که با حضور مقتدرانه و نمادین نشان دادید که میدان ورزش، عرصۀ دیگری از #جهاد_تبیین و نمایش #وحدت_ملی است.
شما #مدیران، #میدانداران، #مجریان و #خادمان گمنام در فراهمآوری امکانات و زمینهسازی حضور میلیونی مردم مبعوثشدۀ ایران اسلامی نقشآفرینی کردید.
شما #حافظان_امنیت در کسوت انتظامی، امنیتی و بسیج که حریم مقدس حضوریافتگان در تجمعات را از گزند اهریمنان و خیانتکاران به ملت و کشور پاس داشتید.
شما #خادمان_فرهنگی که با قریحه و ذوق مثالزدنی، با متون فاخر و تصاویر ارزنده، خیابانآرایی و جایگاهسازی کردید.
و شما #مردم مبعوثشدۀ بصیر و آگاهی که این هشتادوچندشب پرشور که طوفانی از #سرمایه_اجتماعی و #وحدت_ملی بود، در برابر چشمان حیرتزدۀ جهانیان، ماهیت مستحکم و بازدارندۀ نظام اسلامی را به رخ دشمنان کشیدید و با پیوند قلبی و رفتاری با #نیروهای_نظامی میدان نبرد سخت، ثابت کردید که حماسهآفرینی در جمهوری اسلامی، نه تصادفی، که برآمده از یک #اراده_اعتقادی و ایمانی، باورمند به #منافع_ملی و میهنی، هماهنگ و عاشقانه است.
امروز، به برکت مجاهدت پرشور شما و ملت لبیکگو به فرمان مقام عظمای ولایت و رهبری و فرماندهی کل قوا، حضرت آیةالله سید مجتبی خامنهای دامظلّهالعالی، #قدرت_نرم_انقلاب چنان در تار و پود جامعه رسوخ کرده که هیچ تهدید نظامی یا روانی دشمن، توان مقابله با آن را ندارد.
بیتردید همۀ شما نقشآفرینان فهیم و شورانگیز این حماسهسازی، همراه رزمندگان صفکشیده در برابر دشمن، وعده دادهاید که تا پایان راه و تحقق اهداف عالیۀ انقلاب و مقاومت تاریخساز، در صحنه هستید؛ چه در زمان #نبرد_نظامی و چه در زمان #نبرد_مذاکره؛ چه اینکه میدانید مذاکره، صحنۀ دیگری از کارزار میدان نبرد است که نیازمند استمرار حضور مقتدرانه و پرشور در #خیابان و پشتیبانی از افسران عرصۀ #دیپلماسی تا کسب پیروزی نهایی است و این #وعده_صادق، بزرگترین سپر دفاعی کشور عزیزمان ایران است.
وَ مَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِيزِ الْحَكِيم
روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
🌻 @Smh_Doaei
35.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#میدان خداقوت!
#خیابان خداقوت!
#جمهوریاسلامیایران خداقوت!
رهبر معظم انقلاب:
«ملت عزیز ایران در دفاع مقدس سوم نیز همچون دو جنگ تحمیلی قبلی ثابت کردند که داستانهای اسطورهای فردوسی، واقعیت زندگی و شخصیت قهرمانانهی آنان بوده و مفاهیم انسانساز، سلحشورانه و قرآنیِ شاهنامه، همهی اقوام و اقشار ایران را در حفظ هویت، اصالت و استقلال خود و مبارزه با ضحّاکوَشانِ متجاوز، همدل و همراه و همساز میکند.
این حماسهی حضور و دفاع و پیروزی، تکلیف بزرگی را بر دوش اهالی فرهنگ و ادب و هنر میگذارد تا همچون فردوسی برخیزند و #بعثت_هنرمندان را در امتداد بعثت مردم رقم زنند، فکر و قلم و زبان را با هنر درآمیزند و روایت خیزش عظیم ملت را در تاریخ، ماندگار کنند.»
پ.ن:
بدونشک مداحان انقلابی اهلبیت علیهمالسلام، نخستین قشر از اقشار هنرمند جامعه بودند که بعثت هنرمندان را در امتداد بعثت مردم رقم زدند.
دربارۀ این پیشتازی و پیشرانی، عقبه، زمینه، اهمیت، ارزش، ابعاد و آثار آن، خیلی باید سخن گفت.
🌻 @Smh_Doaei
هدایت شده از قرارگاه مکتب توحید
6.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 فلسفه صدرایی؛ گمشده جهان امروز
▪️ بهمناسبت ۱ خرداد، روز بزرگداشت ملاصدرا
رهبر شهید انقلاب:
«از مرحوم دکتر زریاب که هم دانشگاهی مسلطِ خوبی بود، هم طلبهی خوبی بود ـ ایشان دورهی طلبگی خوبی را گذرانده بود و با علوم اسلامی آشنا بود و شاگرد امام بود ـ یکی از دوستانمان نقل میکرد ـ من خودم از ایشان نشنیدم ـ که یک فرصت مطالعاتی در اواخر عمرش گرفته بود و رفته بود اروپا. بعد که برگشته بود، گفته بود امروز آن چیزی که من در محیطهای عملیِ دانشگاههای اروپا مشاهده کردم، نیاز به #ملاصدرا و شیخ انصاری است.
شیخ انصاری کارش در حقوق است، فقه است؛ ملاصدرا #حکمت_الهی است.
میگوید من میبینم امروز اینها تشنهی ملاصدرا و شیخ انصاریاند.
این برداشتِ یک استاد غربشناسِ زباندانِ مسلط به چند زبان اروپائی است که سالها هم در آنجاها زندگی کرده و درس خوانده بود و با علوم اسلامی هم آشنا بود.
این، برداشت اوست که برداشت درستی است.»
(بیانات در دیدار اساتید و رؤسای دانشگاهها - ۱۳۸۶/۷/۹)
⛱ «قرارگاه مکتب توحید»
▫️ بستری برای همافزایی نیروها و فعالسازی ظرفیتها
▫️ بهمنظور ترویج سبک زندگی توحیدی
▫️ در گام دوم انقلاب
🌹 با ما همراه باشید: ایتا | آپارات
📨 @Tawhid_Admin
هدایت شده از مباحثات علمی | سید محمدحسین دعائی
تحلیل نظاممند قرائتِ «ملاصدرا» از آموزۀ «معرفت نفس».pdf
حجم:
553.7K
🔰 تحلیل نظاممند قرائتِ «ملاصدرا» از آموزۀ «معرفت نفس»
✍️ سید محمدحسین دعائی
🔖 منتشرشده در نشریۀ علمی، پژوهشیِ «حکمت اسلامی»، پاییز ۱۴۰۰
📝 چکیده: «معرفت نفس» یکی از راهبردیترین آموزههای اسلامی برای تأمین تعالی انسانها و نیل به مقامِ «عبودیت» و «خداشناسی» است. اما «دینپژوهان» قرائتهای مختلف و بعضاً متضادی از آن ارائه کردهاند. از جمله این قرائتها، قرائتِ «ملاصدرا» است که با توجه به جایگاه والای او در عرصۀ دینپژوهی، میتوان به اهمیت و ضرورت بررسی آن پی بُرد. بر همین اساس، در تحقیق حاضر به تبیین قرائتِ «ملاصدرا» در ضمن مجموعۀ کامل، متناظر و بههمپیوستهای از مؤلفههای مفهومی مرتبط با آموزۀ «معرفت نفس»، شامل «مبانی بحث»، «چیستی، چرایی و چگونگی این آموزه» و «امتدادات علمی و عملی آن» پرداخته و کوشیدهایم تا از این رهگذر، تحلیل نظاممندی از قرائت او ارائه دهیم. بر اساس نتایج این تحقیق، میتوان قرائتِ «ملاصدرا» از آموزۀ «معرفت نفس» (یعنی لزوم تفکر در ذات، صفات و افعالِ نفس، برای رسیدن به خداشناسیِ حصولی و ضرورت شهود هویت بالغیر و عینالربطِ نفس، برای رسیدن به خداشناسی حضوری) را به دلایلی مانند جامعیت، برخورداری از «مبانی متقنِ معرفتشناختی، دینشناختی و روششناختی»، کاربردیبودن و توجه روشمند به گزارههای نقلی (از جمله حدیثِ «من عرف نفسه فقد عرف ربه») بهعنوانِ «قرائت معیار» معرفی کرد. البته در پایان، به چند «ملاحظه» و «تکمله» نیز اشاره شده است.
🏷 #مقاله #معرفت_نفس #خودشناسی #ملاصدرا #حکمت_متعالیه #دینپژوهی
📚 @Elmiyyat_Doaei
سیاهمشق | سید محمدحسین دعائی
🔰 پیام قدردانی روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 🔸 خطاب به دستاندرکاران، برگزارکنندگان و خالق
🔥 نبرد و ایستادگی در سه جبهه ...
🌻 @Smh_Doaei
1.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جوانهای عزیز!
آقای شهید ما «کتابخوان» بودند و دوست داشتند که ما هم کتابخوان باشیم.
یکی از پُرتکرارترین توصیههای آقا به آحاد مردم ـ خصوصا جوانها ـ توصیه به «کتابخوانی و مطالعه» بود.
اگه واقعا آقا رو دوست داریم، باید کتابخوان بشیم.
کتابخوانشدن هم «برنامهریزی، همت و پشتکار» میخواد.
شناختِ «کتابها، نویسندهها و ناشرهای خوب» هم خیلی مهمه.
بدون بهرهمندی از «مشاورههای کتابشناسانه»، «سیر مطالعاتی» و «خوانشهای منظومهای»، چیز قابلتوجهی دستگیرمون نمیشه.
بهعلاوه اینکه حتما باید به آثار «اساتیدِ فکر و مربیانِ روحِ تراز» اولویت داد؛ افرادی مثل خود آقای شهید.
ضمنا بدون توجه به «نظام طبقهبندی علوم» و «هِرَم نیازها» هم نمیشه مطالعۀ درست و درمونی داشت.
البته «علاقه و سلیقۀ شخصی» رو هم نمیشه و نباید نادیده گرفت؛ خصوصا تو مراحل ابتدائی کار.
غصۀ گرانی کتاب رو هم نخورید.
اگه واقعا دنبال خواندن باشیم، میشه از کتابهای نخواندهای که داریم، کتابهای دوستان و آشنایان، کتابهای موجود در کتابخانههای عمومی و کتابهای رایگان یا ارزانقیمت عرضهشده در فضای مجازی شروع کرد.
خلاصه اینکه ما در «فردای پیروزی»، برای سرعتبخشیدن به «گام دوم انقلاب» و برای تثبیت موقعیت «ایران قوی» در «نظم نوین جهانی»، حتما و حتما به یک جهش قابلتوجه در «سرانۀ مطالعه» نیاز داریم.
پس بیایید هر جوری شده، به این نصیحت وصیتگونۀ آقا عمل کنیم.
و به لطف خدا، این اتفاق ـ که بخشی از «امتداد بعثت مردمی» است ـ خواهد افتاد و خون رهبر شهید، این برکت را هم رقم خواهد زد، انشاءالله.
🌻 @Smh_Doaei
سیاهمشق | سید محمدحسین دعائی
🔰 سخنرانی در اجتماع مردمی ـ ۴ 🗓 یکشنبه ۲۷ اردیبهشت 📍 میدان فلسطین، مقابل دانشگاه امامرضا علیهالسلا
بازخوانی این هشدارها و عتابهای امام بزرگوار رضواناللهعلیه، از نان شب برای ما واجبتر است:
«این روزنامهها نمیفهمند یا فهمیده عمل میکنند؟
چرا باید این روزنامهها دامن بزنند به اینطور اختلافات؟ اختلافی که اشخاصی طرحریزیاش را میکنند که اگر این اشخاص پیش ببرند، نه تو روزنامهنگار را و نه آن رئیس روزنامه را نخواهند گذاشت؛ تمامتان را از بین خواهند برد.
آقا نقشه است.
شما را به بازی گرفتهاند؛ روزنامهها را به بازی گرفتهاند؛ جبههها را به بازی گرفتهاند.
نقشه است که شماها را از هم جدا کنند، دولت را از ملت، ملت را از دولت، رئیسجمهور را از مردم، مردم را از او، حالا بهتدریج.
آن روزی که دستشان برسد، اول کسی که در دولتیها کشته میشود همین رئیسجمهور است؛ چشمهایتان را باز کنید؛ همین رؤسای ارتش است؛ همان رؤسای روحانی است؛ و بعد هم میآیند حساب احزاب را، آنهایی که با آنها موافقند نه، آنها که اهلاًوسهلاً، آنهایی که با آنها مخالف[هستند]، حساب آنها را هم میکِشند.
بازار هم اسلحه از دستش افتاد، کاری دیگر از او نمیآید؛ نه روحانی است که همه را مجتمع کند و نه ارتشی است که بتواند جلوگیری کند.
بیدار بشوید!
چرا اینقدر خوابید؟
ای سران!
چرا اینقدر خوابید؟ چرا چشمهایتان را باز نمیکنید؟
هر که، هر جا صحبت میکند، به ضد هم صحبت میکند؛ هر جا مینویسد به ضد هم مینویسد.
باید بیدار بشویم ما.
... تا شما با هم مجتمع هستید، تا با هم هستید، میتوانید کار بکنید.
... اگر روحانی تنها باشد میشکنندش؛ اگر ارتشی تنها باشد میشکنندش؛ اگر مردم تنها باشند میشکنندشان.
آنکه آسیببردار نیست آن است که همۀ قوا با هم باشند.
حرفش را میزنند، عملش برخلافش است.
هر کدام صحبت میکنند، از اتحاد صحبت میکنند؛ لکن در عمل، این عمل را انجام نمیدهند.
چه شده شما را؟
پیروز شدید؟
شمایی که الآن لشکر کفر بهتان حمله کرده ... نباید به خودتان بیایید که دیگر توی روزنامهتان این غلطها را نکنند؟
روزنامهها میخواهند که من یکوقت صدایم دربیاید؟
یک روزنامه به طرفداری آن طرف، یک روزنامه به طرفداری آن جمله.
آخر شما مسلمانید.
مسلمان باید با هم باشد.
اعتقاد به خدا دارید، اعتقاد به اسلام دارید، اعتقاد به معاد دارید.
چرا جلوی روزنامهها را نمیگیرید؟
مکرر من گفتهام به آنها؛ چرا نمیگیرند جلوی روزنامهها را؟
من بگیرم جلویش را؟
چرا جلوی دهنهایشان را نمیگیرند؟ چرا جلوی قلمهایشان را نمیگیرند؟
در یک همچو مشکلی که ما الآن داریم، شما هم باید به جان هم بیفتید؟
من امید این را دارم که شما جوانها و جوانهای ایران و همۀ قشرهای ملت ـ الّا یک دستهای که امیدی دیگر از آنها نیست ـ اینها با هم مجتمع بشوند. ... من امید این را دارم که اشخاصی که از این کارهای خیلی ناجور و خیلی پست [انجام میدهند] دست بردارند و همه مشغول بشوند برای اسلام کار بکنند.
اگر همه با هم مجتمع باشید، اگر سران همه با هم مجتمع باشند، ایراد نگیرند به هم [که] آن به او اشکال کند، او به آن اشکال کند در یک همچو موردی، در یک همچو موقعی که ما داریم، کارها همه اصلاح میشود.» (۱۳۵۹/۸/۲۵)
🌻 @Smh_Doaei
سیاهمشق | سید محمدحسین دعائی
🔰 جنگ رمضان؛ فرصتی طلایی برای رسواسازی جریان غربگرا 🔸 مبادا این فرصت را از دست بدهیم! ▪️ در همین را
از «دوم خرداد» تا «سوم خرداد»
دیروز «دوم خرداد» بود؛
سالروز ورود رسمی جریانِ «اصلاحات» به عرصۀ حکمرانی؛
همان جریانی که رهبر شهید انقلاب فرموده بودند اگر نبود، من لازم میدانستم آن را به وجود بیاورم تا برآیند حرکت کشور، وضعیت معتدلی داشته باشد؛
جریانی که مثل دیگر جریانها، خدماتی داشت، اما قصورات و تقصیراتش هم کم نبود؛
جریانی که با سوءاستفاده از شعار تکثرگرایی فرهنگی و سیاسی، به آرمانهای دینی، راهبردهای انقلابی، منافع ملی و حتی قانون اساسی آسیبها زد و در مقاطعی از تاریخ کشور ـ مثل سال ۸۸ ـ جمهوری اسلامی را تا مرز فروپاشی جلو برد؛
جریانی که قدرِ پدری، رهبری، انعطاف و سعۀ صدر آقای شهید را ندانست و به انگارۀ حاکمیت دوگانه دامن زد؛
جریانی که به اصلیترین پایگاه فکری، فرهنگی، سیاسی و اقتصادیِ «غربزدگی» تبدیل شد و تلخترین تجربههای مذاکراتی را در حافظۀ جمعی ایرانیان ثبت کرد؛
و البته جریانی که با معجزۀ رهبر شهید، جنگ دوازدهروزه و جنگ رمضان، در دولتی متعلق به آن اداره شد؛
همان جریانی که با وجود همۀ خطاها و خیانتها، حالا به برکت فضای جهادی موجود در کشور، در بخشهایی زبان به اعتراف گشوده و شرمندۀ اشتباهات خود در سیاست داخلی و خارجی است.
آری؛
جنگ، در کنار صدمات، برکاتی هم دارد؛
و چه برکتی مبارکتر از تثبیت گفتمانِ «عقلانیت انقلابی» و افول جریانِ «غربزدگی» در جامعۀ ایران؟
امروز آغوش جمهوری اسلامی به روی همۀ کسانی که به حقانیت گفتهها و گفتمانهای خامنهای شهید باور دارند باز است و این، مهمترین نخ تسبیح عقائد و سلائق مختلف در ایران پساجنگ خواهد بود.
راستی امروز هم «سوم خرداد» است؛
روز آزادیِ «خرمشهر»؛
یکی از مهمترین نمادها و نمودهای کارآمدیِ «عقلانیت انقلابی» در مسیر دفاع از «دین» و «وطن».
در تقویم، «سوم خرداد»، چیزی جز روزِ بعد از «دوم خرداد» نیست؛
اما بین این دو، یک انقلاب فاصله است؛
و جامعهای که «خرمشهرها» در پیش دارد، چارهای جز طی این فاصله نخواهد داشت.
🌻 @Smh_Doaei | سید محمدحسین دعائی
سیاهمشق | سید محمدحسین دعائی
از «دوم خرداد» تا «سوم خرداد» دیروز «دوم خرداد» بود؛ سالروز ورود رسمی جریانِ «اصلاحات» به عرصۀ حکمر
12.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
احمد زیدآبادی در توییتی، بعد از نقل این جملۀ دکتر بیژن عبدالکریمی که «من در زمینهٔ دیپلماسی، به بچههای میدان، بسیار بیشتر اعتماد دارم تا جریان غربزده و غربگرا»، از روی تعجب و اعتراض نوشته است:
«به کجا چنین شتابان؟!»
غافل از آنکه این روزها، اظهار شرمندگی از غربزدگی و اعتراف به خطا در مواجهه با راهبردهای رهبر شهید انقلاب، به یکی از روتینهای جریان اصلاحطلبی تبدیل شده است:
علی باقری، فعال سیاسی اصلاحطلب و دبیرکل حزب عهد ایران در گفتوگو با فارس:
«اعتراف میکنم که در نقد دکترین دفاعی رهبر شهید اشتباه کردیم.
رهبر شهید، معمار بازسازی قدرت ایران در جهان بود.
عملکرد ایران در جنگهای اخیر و مقابله با قدرتهای بزرگ نظامی، نتیجۀ دکترین دفاعیای بود که رهبر شهید طی سهدهه طراحی و تثبیت کردند؛ دکترینی که امروز قدرت نظامی ایران را به واقعیتی غیرقابل انکار تبدیل کرده است.
مهمترین میراث ۳۷سال رهبری ایشان، ساختن ایران قدرتمند است؛ کشوری که توان ایستادگی و مقابله با دشمنان خود را دارد.
این دکترین سالها از داخل و خارج مورد نقد بود و ما در جریان اصلاحات هم به آن انتقاد داشتیم؛ اما جنگ ۴۰روزه و پیش از آن جنگ ۱۲روزه نشان داد این طراحی دقیق، هدفمند و کاملاً درست بوده است.»
🌻 @Smh_Doaei
سیاهمشق | سید محمدحسین دعائی
از «دوم خرداد» تا «سوم خرداد» دیروز «دوم خرداد» بود؛ سالروز ورود رسمی جریانِ «اصلاحات» به عرصۀ حکمر
امروز، در یک کارگاه آموزشی با موضوع «امر به معروف و نهی از منکر»، خدمت شرکتکنندگان محترم عرض کردم:
فکر و دل بسیاری از نوجوانان و جوانان این مرز و بوم، خرمشهرهایی هستند که توسط دشمن اشغال شدهاند؛
خرمشهرهایی که تا آزاد نشوند، پیروزی نهایی بر دشمن و انتقام از قاتلان رهبر شهید، محقق نخواهد شد.
آزادی این خرمشهرها هم به تعبیر آقا، جز با شکستن هیمنۀ نرمافزاری دشمن و غلبه بر «سبک زندگی آمریکایی» ممکن نیست؛
همان مأموریتی که انجامش بهمراتب از تعطیلکردنِ «پایگاههایی آمریکایی» در منطقه دشوارتر است.
🌻 @Smh_Doaei
4.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بهمناسبت ۸ ذیالحجه؛ سالروز خروج سیدالشهداء علیهالسلام از مکه به کربلاء
و به یاد همۀ اصحاب آخرالزمانی آن حضرت
خصوصا رهبر شهید انقلاب
بوی بهشت میوزد از کربلای تو
ای کشتهای که جان دو عالم فدای تو
دیوانهوار آمدهام تا به قتلگاه
وقتی به استغاثه شنیدم صدای تو
نقدینهای که داشتم از اشک و خون دل
تقدیم کرد دیده به گنبدنمای تو
در حیرتم چه شد که نشد آسمان، خراب
وقتی شنید نالۀ واغربتای تو
خورشید و ماه و جن و ملک خون گریستند
وقتی میان لجۀ خون بود جای تو
رفتی به پاس حرمت کعبه به کربلا
شد کعبۀ حقیقی دل، کربلای تو
اجر هزار عمره و حج در طواف توست
ای مروه و صفا به فدای صفای تو
با گفتنِ «رضاً بقضائک» به قتلگاه
شد متحد رضای خدا با رضای تو
تا با نماز خوف تو گردد قبول حق
شد سجدهگاه اهل یقین خاک پای تو
تو هر چه داشتی به خدا دادی ای حسین
فردا خداست جل جلاله جزای تو
اندر منا ذبیح یکی بود و زنده رفت
ای صد ذبیح، کشته شده در منای تو
برخیز و باز بر سر نی آیهای بخوان
ای من فدای آن سر از تن جدای تو
خون خداست خون تو و جز خدای نیست
ای کشتۀ خدا، به خدا خونبهای تو
ما را خشوع بندگی آموز، چون خداست
در مجلس عزای تو صاحبعزای تو
سائل چو دید کفّ کریم تو گریه کرد
ای کائنات، بندۀ خوان عطای تو
ما را هم ای حسین، گدایی حساب کن
آخر کجا رود به جز این در گدای تو
آنجا که حد ممکن و واجب بود تویی
ای منتهای اوج بشر ابتدای تو
دست دعا بر آر «ریاضی» که شد قبول
در بارگاه قدس حسینی دعای تو
#گلچین #ریاضی_یزدی #امام_حسین
🌻 @Smh_Doaei