eitaa logo
سُلَّمْ | کـاوه
871 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
219 ویدیو
5 فایل
@HKaveh حسین کاوه مجالی برای تأمل و تحلیل www.sollam.ir وبــگــاه عقل باید نردبان دل بود... www.hkaveh.ir شناسه
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ علامۀ مصباح و وحدت انتخاباتی 1️⃣ اینکه چند نفر در مجلسی خصوصی تصمیم بگیرند و بعد بگویند هر کس مخالفت کند، «وحدت‌شکنی» کرده است، نه روشی دینی است و نه عقلائی، بلکه نوعی «فریب‌کاری» است. هیچ دلیلی هم وجود ندارد که اگر بنده تشخیص دادم یکی اصلح است، بايد حتماً «زمينۀ رأی‌آوری» هم داشته باشد، چراکه اگر چنين شرطی وجود داشت، سلمان و ابوذر نیز نباید از اميرالمؤمنين پشتیبانی می‌کردند چون رأی نداشت! گاهی باید فرد اصلح – ولو رأی‌آوری نداشته باشد - مطرح شود تا حداقل مشخص شود هنوز بین مردم، اعتقاد و ایمان به اسلام و انقلاب اسلامی وجود دارد. آیا خوب بود از ميان کاندیداهای ریاست‌جمهوری هیچ‌کس حرفی از اسلام و انقلاب نزند و همه به فکر ارزانی اجناس و رفع تحریم‌ها باشند؟ آيا نبايد از كسی كه ولو رأی‌آوری ندارد، اما دغدغۀ انقلاب و اسلام را دارد، حمايت كرد؟ گاه اگر از چنين فردی حمايت نشود، اين پيام به دنيا صادر می‌شود كه مردم از انقلاب و ارزش‌های انقلاب‌شان خسته شده‌اند. لذا در چنين مواقعی كه هيچ‌كسی دغدغۀ انقلاب و اسلام را مطرح نمی‌كند، باید از کسی که از انقلاب حمایت می‌کند، طرفداری کرد، ولو «يقين» داشته باشيم كه رأی نمی‌آورد. 🌐 qabas.iki.ac.ir/node/4616 2️⃣ بايد توجه داشت تعداد نقايص، مهم نيست، بلكه كمبودها را بايد از لحاظ كيفيّت و تأثيرش در سرنوشت انقلاب ارزيابی كرد. كسی كه نسبت به «تفكر انقلاب اسلامی»، نقص داشته باشد، برای رياست‌جمهوری صلاحيت ندارد ... فتنۀ اخير، خطر بزرگی برای انقلاب اسلامی بود؛ برخی نه‌تنها در مقابل فتنه، موضع نگرفتند، بلكه با فتنه‌گران رابطه داشتند، لذا اين‌ها نقص‌های بسيار بزرگی است كه نمی‌توان آن را در انتخابات ناديده انگاشت. اگر قرار باشد به خاطر «وحدت»، نيروهای حزب‌اللهی و مخلص، فدای نيروهايی شوند كه دارای «نقص‌های مختلف» به ويژه «فكری» هستند، چنين وحدتی بی‌فايده است. 🌐 qabas.iki.ac.ir/node/3890 3️⃣ اگر نتيجۀ مطلوب، حاصل نشد، حتّی به‌صورت مکرّر، اين ناكامی برای «ترك وظيفه» در دفعات بعد، حجّت نیست، بلکه مؤمن بايد طبق موازين شرعی دریابد که چه تکليفی متوجّه او است، و همان را انجام دهد. اين سخن يعنی در انتخابات بعدی هم بايد همان کاري را انجام بدهيم که در انتخابات سال نود و دو انجام دادیم. ما وظيفه دانستيم که بايد به شخصی که به نظر ما «اصلح» است رأی بدهيم و به ديگران هم توصيه کنيم؛ نه این‌که مانند بعضی به خاطر انگيزه‌های مادّی و دنيوی رأی دهیم. ما با تحمّل همۀ «سختی‌ها» و «ملامت‌ها» و شنيدن همۀ «ناسزاها»، به وظيفه‌مان عمل کرديم و خدا را هم شكر مي‌كنيم و اگر فردا هم چنين تكليفی پيش بيايد، باز همان کار را «تكرار» می‌کنيم(سخنرانی در جمع اعضای هيأت علمی مؤسسه امام خمینی، ۲۶ خرداد ۱۳۹۲). 4️⃣ اگر ورود در انتخابات را با نگاه دنیاگرایانه ببینیم، ما شکست خوردیم، ولی ما تنها برای «برنده‌شدن ظاهری» در انتخابات، وارد کار سیاسی نشدیم، بلکه هدف اصلی ما، پیروزی ارزش‌های اسلامی است. اگر همۀ نامزدها فقط روی مسألۀ تحریم تکیه می‌کردند، تمام عالم می‌گفتند آمریکا پیروز شد؛ چون اینها از انقلاب‌شان دست برداشتند، و دیگر اسمی از «اسلام» و «انقلاب» و «ارزش‌های انقلابی»، از جمله «مقاومت در برابر زیاده‌خواهی‌ها» نمی‌برند. ما احساس می‌کردیم در چنین شرایطی باید نامزدی هم باشد که از ارزش‌های انقلابی سخن بگوید. حال اگر رأی آورد، چه بهتر، و اگر رأی نیاورد، دست‌کم در عالم مطرح شود که هنوز هم کسانی از «ارزش‌های اسلامی» دفاع می‌کنند. از موضع‌گیری خویش در انتخابات، هیچ احساس پشیمانی نمی‌کنم؛ خدا را شکر می‌کنیم که فهمیدیم و عمل کردیم و تحت تأثیر «جوسازی‌ها» و «فشارها» و «تهمت‌ها» واقع نشدیم. ازاین‌رو، اگر در انتخابات بعدی این جریان تکرار شود، رفتار ما هم «تکرار» خواهد شد؛ یعنی ‌باز هم ما نامزدی را معرفی می‌کنیم که از «ارزش‌های انقلابی» حمایت کند؛ حال پیروز شود، یا نشود، چون این خودش، «نتیجه» است(هفته‌نامۀ نُه دی، آذرماه ۱۳۹۲، ص۷_۱۰). 5️⃣ شاید برای انتخابات پیش‌رو از سوی برخی كسانی‌كه برنامه‌ای برای شناسايی افراد مورد نظر خود دارند، پيشنهاد «ائتلاف» برای ارائۀ لیست انتخاباتی مطرح شود؛ در برابر اين پيشنهاد می‌توان گفت ما هم طرفدار ائتلاف هستیم؛ امّا در صورتی که نتيجۀ اين ائتلاف، همفکری برای شناختن افراد «اصلح» باشد. در اين صورت اگر احیاناً در موردی، اختلاف سلیقه وجود داشت، تابع نظر اکثریّت هستیم؛ امّا نه این‌که به خاطر در اقلیّت‌بودن يک گروه، از افراد اصلح آنها دست بکشیم و بر اساس «سهم‌خواهی» عمل کنیم(در دیدار شورای مرکزی جبهۀ پایداری، ۳۱ تير ۱۳۹۸). 👤 حسین کاوه ✍️ در کوران‌های سیاسی گوشمان به دهان عماری باشد که ولی مسلمین ایشان را استاد فکر و به معنای واقعی کلمه با بصیرت خواند! #️⃣ 🆔 @SOLLAM 👈 عضو شوید ✌️
♦️ اهمیت کارنـامۀ جریانی! 🌐 IR شناسۀ کـاوه W وبـگـاه سُـلَّـم 🔹 اگر در شناخت ابعاد هویتی فردی ابهام دارید به اطرافیان و حامیان او بنگرید، کارنامۀ اطرافیان و حامیان یک فرد شناسه‌های خوبی هستند! 🔸 حامیان دکتر جلیلی کسانی هستند که در دسیسۀ ززآ مجاهدانه مقابل ظلم و فساد ایستادند و صریح و عالمانه از حجاب و عفاف دفاع کردند. 👤 حسین کاوه ✍️ #️⃣ 🆔 @SOLLAM 👈 عضو شوید ✌️
♦️ مــحَــک مناظرات! 🌐 IR شناسۀ کـاوه W وبـگـاه سُـلَّـم 🔹 جناب آقای قالیباف در مقابل پزشکیان و پورمحمدی که مدام حقیقت و عدالت را ذبح می‌کنند بسیار منفعلانه عمل می‌کند! 🔸 قدرت گرفتن غربگرایان یعنی نابودی کشور و قالیباف کسی نیست که بداند، بتواند یا بخواهد مجاهدانه مقابل آنها بایستد! 🔺 او همین است یک محافظه‌کار! و تکیه بر او هزینه‌ساز است... 👤 حسین کاوه ✍️ #️⃣ 🆔 @SOLLAM 👈 عضو شوید ✌️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از سُلَّمْ | کـاوه
🌺 عید سعید غدیر خم مبارک باد 🌹
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
24.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 گزارشی تصویری از اجلاسیه تخصصی رئیس جمهور و الگوی پیشرفت اسلامی / یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ / قم مبارک ❓ راه اصلاح نظام برنامه ریزی کشور از قم و دانش دینی می گذرد... https://eitaa.com/olgou4
♦️ آیا جلیلی توان مدیریت و اجرا دارد!؟ 🔻 در یک تقسیم بندی، مدیریت اجرایی و تدبیر امور در 3 سطح، سطح بندی شده است: 1 سطح کاری یا تکنیکی؛ 2 سطح راهکاری یا تاکتیکی؛ 3 سطح راهبردی یا استراتژیک. توان ادراکی و فنی برای هر 3 سطح لازم هستند لکن اهمیت و میزان توان ادراکی و فنی در سطوح مختلف با یکدیگر متفاوت می‌باشد. 🔹 با توجه به اینکه در پایین‌ترین سطح مدیریت یعنی سطح کاری و تکنیکی، فرد مدیر مستقیما با مقولات و پدیده‌های تحت مدیریت خود ارتباط دارد و همچنین مسائل پیش روی او در یک فضای نسبتا ساختارمند و مشخصی هستند و نیاز به تحلیل خاصی ندارد لذا توان فنی از اهمیت بیشتری برخوردار است تا مأموریت خود را مبتنی بر قوانین و دستورالعمل‌های از پیش تعیین شده در چهارچوب و زمانبندی مشخصی به پایان برساند. 🔸 با توجه به اینکه در بالاترین سطح مدیریت یعنی مدیریت راهبردی یا استراتژیک، فرد مدیر غیر مستقیم با مقولات و پدیده‌های تحت مدیریت خود ارتباط دارد و همچنین مسائل پیش روی او در یک فضای نسبتا غیر ساختارمند و نامشخصی هستند لذا توان ادراکی مدیر از اهمیت بیشتری برخوردار است تا این مسائل را با اتکاء به توان ادراکی خود به درستی تحلیل کرده و با تصمیم درست و سریع آنها را سامان داده و تعیین تکلیف نماید. 🔺 با توجه به سوابق و کارنامۀ جناب آقای دکتر سعید جلیلی باید عرض کنم که ایشان به معنای واقعی کلمه یک مدیر راهبردی و استراتژیک است که در کنار این توانمندی اجرایی فردی با تقوا، ظلم ستیز، ضد فساد و ساده زیست و مردمی است که بهترین گزینه و نامزد اصلح برای ریاست جمهوری می‌باشد. 👤 حسین کاوه ✍️ 🆔 @SOLLAM
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️ شاخص یا حـربـه 🌐 IR شناسۀ کـاوه W وبـگـاه سُـلَّـم 🔹 برخی از خواص اصولگرا و حامیان قالیباف که تئوریسین و علمدار گفتمان صالح مقبول بودند چرا الان در حمایت از اصلح مقبول منفعل و مرددند!؟ 🔸 گویا مؤلفۀ مقبولیت از ابتدا هم حربه‌ای برای از میدان بدر کردن رقبا بوده است نه یک شاخص مبتنی بر مبانی فکری و یا حتی واقعیت‌های میدانی! 👤 حسین کاوه ✍️ #️⃣ 🆔 @SOLLAM 👈 عضو شوید ✌️
هدایت شده از سُلَّمْ | کـاوه
🔘 مسئله رای دادن تحقیقی است یا تقلیدی؟ 🌐 Sollam.ir/post/217 متن کامل 🔹 پرسشی مهم و بنیادین؛ آیا مسائل سیاسی مانند اصول دین تحقیقی هستند و باید خود افراد در آنها با تحقیق و بررسی به نتیجه و تصمیم گیری برسند و یا مانند فروع دین می‌توان در آنها از نظر متخصصین تقلید و تبعیت کرد؟ 🔸 اصول دین اشاره به حوزه عقاید و باورهای ما در قلمرو کلان دین و فروع دین اشاره به حوزه احکام و تکالیف عملی ما در قلمرو کلان دین داشته و اخلاق و آداب اشاره به حوزه فضایل و ارزش‌ها در قلمرو کلان دین دارد. 🔹 نفس و اصل رای دادن به عنوان اعتقاد و باور به مسئول بودن انسان در خصوص سرنوشت خود و جامعه در حوزه اول قلمرو دین یعنی اصول دین تعیین تکلیف می‌شود و به عبارتی یک بحث کلامی مبتنی بر تحقیق است. 🔸 کم و کیف و حدود و ثغور مصادیق و گزینه‌ها در رای دادن مصداقی به عنوان یک عمل و کنش اجتماعی در حوزه دوم قلمرو دین یعنی فروعات تعیین و تکلیف می‌شود و به عبارتی یک بحث فقهی مبتنی بر اجتهاد، احتیاط و یا تقلید است. 🔹 اینکه در یک مسئله سیاسی مانند انتخابات به چه کسی باید رای بدهیم سه راه برای تشخیص تکلیف داریم؛ یا باید مجتهد(کارشناس سیاسی) باشیم، یا احتیاط کنیم(کشف وحدت نظر کارشناسان) و یا از نظر متخصصِ عادل تبعیت کنیم. 👤 حسین کاوه ✍️ #️⃣ 🆔 @SOLLAM 👈 عضو شوید ✌️
♦️ اثبات همراه نـفـی! 🌐 IR شناسۀ کـاوه W وبـگـاه سُـلَّـم 🔹 عیار «سلم لمن سالمکم» در «حرب لمن حاربکم» مشخص می‌شود؛ البته این رابطۀ عیار سنجی بین دو مفهوم سلم و حرب کاملا دو طرفه است. 🔸 لذا هرچقدر که برای رأی آوری نامزد اصلح تبلیغ می‌کنیم باید برای عدم رأی آوری امثال پزشکیان که دانسته یا ندانسته کج می‌روند نیز تبیین کنیم. 👤 حسین کاوه ✍️ #️⃣ 🆔 @SOLLAM 👈 عضو شوید ✌️