eitaa logo
اخبار استراتژیک
15.1هزار دنبال‌کننده
28.6هزار عکس
23.2هزار ویدیو
288 فایل
اخبار استراتژیک؛ رسانه خبری اندیشکده یقین andishkadeh.ir از بین همه اخبار روزانه، کدام یک نقش بیشتری در تعیین آینده ایران و جهان خواهند داشت؟ تلگرام: t.me/StrategicNews_ir اینستاگرام: Instagram.com/strategicnews.ir توییتر: twitter.com/strategicnewsir
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 #اطلاع_رسانی برنامه سخنرانی استاد حسن عباسی #اهواز 🔹 یادواره شهدای مسجد توحید اهواز کانال رسمی استاد حسن عباسی 🌐 @Hasanabbasi_ir
❓جایگاه یا وکالت دادن به خدا در زندگی اجتماعی و در سیاست و چاره‌اندیشی ما کجاست؟ 🔺 نقیصه‌ی مهم دانش مدیریت غربی (علم سیاست) در این است که بعد از چاره‌اندیشی، جایی برای ، الهی و نمی‌بیند. 🔸سیّاس کسی است که و خوبی زده باشد و آن را به نحو احسن نماید. 🔸زمانی می‌توانیم بگوییم خوبی اندیشیده شده که در ماهیت آن به ایمان و یقین رسیده باشیم. اما حتی در همین حین، باید نگاهمان به باشد؛ آنچه خدا بخواهد، همان می‌شود: 💠«اللَّهِ يَهْدِي بِهِ مَنْ يَشاءُ»، «تُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَنْ تَشَاءُ» و... گرچه خواست و مشیت الهی، هرگز تفننی و بی‌حساب نیست، اما در هر شرایطی، به جایی خواهیم رسید که هرچه تدبیر و تصمیم کنیم، کاری از ما ساخته نیست؛ چطور مشیت و خواست الهی در دانش مدیریت، نادیده انگاشته می‌شود؟ 🔸اما هر تصمیم خوب، که به ایمان و یقین رسیده و بر مشیت الهی نیز چشم دوخته باشد، در حد تصمیم نباید بماند؛ جایی که دیگر مصمم بر تصمیم خود شده‌ایم، نیاز به نیکو داریم. تمام تلاش خود را می‌کنیم و از حداکثر ظرفیت خود و تجربه‌ی بشری نیز بهره می‌بریم تا بهترین تدبیر را زده باشیم؛ اما در همین حین، باید بدانیم زمانی‌ست که تمام قد به خدا داده باشیم: 🔸تکیه بر تقوا و دانش در طریقت کافری‌ست// 🔸راهرو گر صد هنر دارد، بایدش (حافظ) 🔸زمانی که با ایمان به تصمیم خود و منوط به مشیت الهی، مصمم شده و به بهترین کیفیت نیز تدبیر کردیم و به هم وکالت دادیم، سپس موعد اجرای آن به نحو احسن است. اجرای احسن، عمل صالح ما است که در مقابل عمل مفسد قرار دارد؛ عمل صالحی که آن نیز محدود به ؛ تا چه مقدر ما باشد.«إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ» ✳️ ما حتی اگر بهترین سیاست‌مدار هم باشیم، برخلاف مقدرات و مشیت الهی و آنچه وکالت آن باخداست، نمی‌توانیم عمل کنیم؛ دست‌مان کوتاه است... 🔴 در نظر گرفتن این معیارها در ساختار علم مدیریت و سیاست، ما را ممکن می‌سازد؛ در غیر این صورت، به جای تکیه بر ، به سخن گفتن با فخر می‌کنیم و سیاستی پیاده می‌کنیم که حل تمامی مشکلات یک جامعه‌ی هشتاد میلیونی را منوط به مشیت در رفع تحریم‌ها می‌دانست، پس با توکل به تضمین بودن امضای کری پا به میدان مذاکره نهاد؛ نه درستی بود و نه خوبی بر آن زده شد و نه حتی آن کم عیب و نقص بود. 📌 جلسه یکم با موضوع «درآمدی بر سیاست‌گذاری، تصمیم‌سازی و چاره‌اندیشی» (در ۵ بهمن ۸۵) را ببینید: 👉 kolbeh-keramat.ir/Sessions/Single/173 🇮🇷 اندیشکده یقین، مرکز بررسی‌های دکترینال 🌐 @andishkadehYaghin
✳️ #سیاست_دینی یعنی حُسنِ تصمیم، حُسنِ تدبیر و اجرای احسن آن؛ البته منوط و محدود به مشیت الهی با توکل بر خدا و مقدرات الهی. 📷 با کیفیت مطلوب ببینید: 👉 yaghin.org/dacisfiles/Document/427-427-V1.jpg
10.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸تکیه بر تقوا و دانش در طریقت کافری‌ست// 🔸راهرو گر صد هنر دارد، #توکل بایدش (حافظ) ❇️ جلسه ۳۲ کلبه کرامت (خرداد ۸۶) : 👉 kolbeh-keramat.ir/Sessions/Single/680 💠 @Hasanabbasi_ir
🔴 از مکر خدا کسی ایمن نیست 🔶🔸بیستم مهرماه، روز ملی کاهش آثار بلایای طبیعی‌ست.. 🔸جمله ذرات زمین و آسمان 🔸لشکر حقند گاهِ امتحان ⛔️ سیل‌، زلزله‌، خشکسالی و... تازیانه‌های عذاب الهی هستند. ❓اما چرا به جای ، از آسمان و زمین بلا نازل می‌شود؟ 🔴 بنا بر روایات متعدد، شیوع ، زِنا و زدوده شدن یکایک توسط مردم مسبب قحطی، خشک‌سالی، کم‌آب، خشکیدگی چشمه‌سارها و رودخانه‌ها، سلب برکت از زندگی و... است: «ظَهَرَ الْفَسَادُ فِي الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِمَا كَسَبَتْ أَيْدِي النَّاسِ» 🔹برای ایمن ماندن از این بلایا، چه کنیم؟ 🔰 امنیت، در مقابل دو نوع «خوف» است: 1️⃣ خوف از دیگری: امنیت را حوادثی چون مارگزیدگی یا یورش مغول، صدام، دزد و جنایتکار و... نقض می‌کند. در اینجا باید آماده رویارویی باشیم تا بمانیم. 2️⃣ خوف از خدا؛ اما گاهی خود خداوند امنیت عده‌ای را سلب می‌کند! کسانی که با خود و خدا مکر می‌کنند؛ و در حالی که خودشان را در امنیت می‌دانند، بر آن‌ها وارد می‌شود. از مکر خدا هیچ پناهی برای انسان نیست؛ مگر: ؛ در حالی که بعد از ایمان، لباس ظلم نپوشیده و ستم نکنیم. «الَّذِينَ آمَنُوا وَلَمْ يَلْبِسُوا إِيمَانَهُمْ بِظُلْمٍ أُولَئِكَ لَهُمُ الْأَمْنُ وَهُمْ مُهْتَدُونَ» ❇️ امنیت حقیقی، در گرو و قلب‌هایی مملو از عشق و ایمان به خدا است که بدون آن، هیچ کسی در هیچ کجا در نخواهد بود. 💠 «وَ لَوْ اَنَّ اَهْلَ الْقُرى آمَنوا وَ اتَّقَوْا لَفَتَحْنا عَلَيْهِم بَرَكاتٍ مِنَ السَّماءِ وَ الاَْرْضِ...» - «و اگر مردمِ آبادى‌ها ايمان مى‌آوردند و پيشه مى‌كردند، بركات را از آسمان و زمين به روى آنان مى‌گشوديم...» ✅ به امید اعتلای ضریب ایمان در جامعه ما؛ عبور از ایمان مستودع به ایمان مستقر و ساخت جامعه‌ و تمدنی ؛ ان‌شاءالله. 📌 برگرفته از جلسه ۶۷۸ (دی ۹۵) مرجع نشر سخنرانی‌های استاد حسن عباسی 🌐 @dr_abbasi
11.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❓برکت از آسمان و زمین چطور می‌جوشد؟ ▫️بازنشر به مناسبت روز ملی کاهش آثار بلایای طبیعی مرجع نشر سخنرانی‌های استاد حسن عباسی 🌐 @dr_abbasi
🔴 این سخنرانی را بشنوید؛ چون هفت ماه زندان قطعی دارد. از دید دولت و قوه قضاییه، این سخنرانی توهین به حسن روحانی است و هفت ماه زندانی قطعی دارد. 🔸موضوع سخنرانی: وحدت حوزه و دانشگاه؛ امکان یا امتناع؟ ▫️دانشگاه اراک - ۲۸ آذرماه ۹۵ 📎 t.me/hasanabbasi_ir/1058 ▫️دریافت نسخه تصویری سخنرانی از سایت: 👉 dr-abbasi.ir/13428 کانال رسمی استاد حسن عباسی 💠 @hasanabbasi_ir
#منصور_كاظمى فعال فرهنگى اراك: حسن روحانی از استاد حسن عباسى به خاطردفاع از توحيد و علوم انسانى اسلامی طى سخنرانى سال ٩٥ در دانشگاه اراك شکایت کرده است. #توييتر_مركزى ✌️
4_5915984817907827535.MP3
1.67M
🔴 «دفاع از توحید» جرم استاد ‼️ ⭕️ وقتی از دید رییس جمهور و قوه قضاییه «دفاع از توحید» توهین به رییس جمهور است! 🔸موضوع:«وحدت حوزه و دانشگاه؛ امکان یا امتناع؟» دانشگاه اراک - ۲۸ آذر ۹۵ .
🇮🇷 آرمان منطق و پرچم انقلاب اسلامی توحید است امام خامنه ای ۹۷/۱/۲۰ کسانی که در مقابل پیشرفت جمهوری اسلامی قرار می گیرند مشکل «توحید» دارند ✅ به جنبش مردمی معرفت توحیدی بپیوندید: @MarefatTowhidi_ir
🔴 چرا هزینه دارد؟ ☑️ چون نسبی‌گرایی و معرفت غیرتوحیدی، عامل اصلی ریزش‌های بعد از انقلاب است. چراکه مبنای بسیاری از علوم ارائه شده در دانشگاه‌های ما با هزینه‌ی بیت‌المال مسلمین، است. امروز هیچ نظریه در هیچ‌یک از رشته‌های علوم سیاسی و حتی علوم زیست و تجربی نیست که اساس آن تثلیثی نباشد: 🔹هگل منطق خود را بر سه‌گانه‌ی تثلیثی «تز – آنتی‌تز – سنتز» می‌بندد. او در کتاب «عقل در تاریخ» می‌گوید: جامع‌ترین نظام اندیشه که به آن دست یافتم، نظام «پدر-پسر-روح‌القدس» است. 🔹پایه‌ی حقوق اساسی در دیدگاه «مونتسکیو» یعنی قوای سه‌گانه (مجریه – مقننه – قضائیه) از تثلیث گرفته شده. 🔹فروید فطرت انسان را سه‌گانه‌ی تثلیثی (اید – ایگو – سوپرایگو) می‌داند. 🔹در زیست‌شناسی، داروینیست‌های دوره‌ی اخیر اساس حیات را سه‌گانه‌ی تثلیثی (آرخیا – باکتریا – یوکاریوتا) می‌دانند. 🔻 با هزینه‌ی بیت‌المال مسلمین در دانشگاه، دانشجویان را مسیحی بار می‌آوریم آنگاه متعرض دین‌گریزی جوانان هستیم. آیا این میزان هزینه و وقت و بودجه را که صرف کردیم تا پدر، پسر، روح‌القدس را در ذهن جوانان نهادینه سازیم، برای توحید گذاشتیم تا روبروی این علوم تثلیثی، تولید کنیم؟ ✅ ما زمانی شیعه هستیم که همچون علی(ع) در معرفت خود موحد باشیم اگر ‌چنین نبودیم، این‌گونه می‌شود که پس از 40 بسیاری از کسانی که یار و همراه امام(ره) بوده و در لباس روحانیت بودند، به تعبیر رهبر انقلاب «از نفس افتاده‌اند» زیرا معرفت‌شان آنگونه که باید، توحیدی نبوده است؛ این از آسیب‌شناسی‌های انقلاب است. 🔴 را نشناخته‌ایم و دشمن آن‌گونه به معرفت ما تهاجم علمی کرده که پیش‌بُرد هیچ‌یک از چهار هزار رشته‌ی دانشگاهی به تقویت دین ما نمی‌انجامد. چرا با مبانی معرفت دینی شوخی می‌کنیم؟ امام مسلمین به ما هشدار داده است، چگونه در آخرت می‌خواهیم پاسخگوی ائمه اطهار(ع) باشیم؟ کانال رسمی استاد حسن عباسی 💠 @hasanabbasi_ir
در قیام اباعبدالله ع قیامی توحیدی بود. یعنی نه تنها آرمان و هدف قیام تحقق توحید بود، بلکه منطق آن هم توحیدی بود. توحید یعنی نفی باطل و اقامه حق. اقدام حضرت آیا چیزی غیر از این بود؟ منطق حسینی در این قیام توحیدی، منطق و بود. نفی و زدودن ذلت، و اصرار بر عزت، منطق حرکت حسین بن علی ع را پی‌ریزی کرده بود. آن‌جایی که فرمود اگر قرار است بین شمشیر و ذلت یکی را انتخاب کنم، هیهات منا الذله، ذلت را انتخاب نکرده و با عزت کشته می‌شوم. رهایی از بند ذلت گاهی آن قدر مشکل می‌شود که ممکن است فقط خون حسین ع برای زدودن آن لازم شود. جامعه ذلیل تا جایی می‌تواند پیش رود که فاجعه کربلا را ایجاد کند! کربلا هشدار بسیار بزرگی است که مبتنی بر معرفت توحیدی وقتی نشانه‌های ذلت در فرد یا جامعه دیده شد، زودتر باید آن را درمان کرد، وگرنه آن قدر می‌تواند بدخیم شود که کندن غده سرطانی آن به بهای خون عزیزترین‌ها تمام شود. در ، ذلت در مقابل عزت قرار دارد. ذلت آن جایی است که کسی عزیز نیست. عزیز یعنی نفوذناپذیر. وقتی مردم و جامعه نفوذپذیر می‌شوند، ذلیل شده‌اند؛ وقتی همه به هم وام‌دار می‌شوند و منافع‌شان به هم گره بخورد، به گونه‌ای که هیچ کس امر به معروف و نهی از منکر نکند چون جای دیگری منافعی دیگر و پیوندها و وابستگی‌ها و تعلقات دیگری دارد، این جامعه ذلیل است. این ذلت و به‌هم‌بستگی‌ها تا جایی می‌تواند پیش رود که هر حقی ناحق شود در حالی که همه می‌دانند، اما کسی کاری نمی‌کند چون همه وام‌دار هم هستند. اینجاست که آزادگی حسین ع تنها راه نجات می‌شود. آزادمردان حسینی عزیز هستند. غیر را به حریم راه نداده‌اند و دامن خود را نیالوده‌اند و پاک زیسته‌اند. این دست‌پاک‌ها تعلقی برای ماندن ندارند. لذا صریح هستند و شجاع. این همه جریان توحیدی عزت‌مداری را در مقابل ذلت‌گرایی شکل می‌دهد. yon.ir/0HaCO 🔸 جنبش معرفت توحیدی @MarefatTowhidi_ir