eitaa logo
سید محمد صالح هاشمی 🇵🇸🇮🇷
806 دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
1.3هزار ویدیو
26 فایل
🖋️سیدمحمدصالح هاشمی 🌐مربی فضای مجازی 📒لیسانس حوزوی 💡مشاورمذهبی 👶مربی کودک 🌐روبیکا https://rubika.ir/sydhashemii 🌐سروش https://splus.ir/sydhashemii 🌐گپ https://gap.im/sydhashemii 🌐هورسا👇 https://www.hoorsa.com/sydhashemii
مشاهده در ایتا
دانلود
. ✅((لطفابزرگوران هرکسی شماره نگرفته است یک پیام کوتاه ( شماره نگرفتم) بفرستد وهرکسی اعلام نکند شرمنده تا ساعت ۱۱ امروزمنتظر پیامتان هستم)) 👌به تمام کسانی که اعلام کردند دراین چند روز جدا اززمانی که اختصاص دادیم شماره دادیم وبرای این اعلام هم علت ودلیلی داشتم 📆 دوشنـبـه ۲۸ مــرداد تاپنجشنبه ۳۱ مرداد ☝️ هربزرگواری پیام داد شماره نگرفتم شمارقرعه کشی تحویلشان دادم .
سلام علیکم امیدوارم حال شما وخانواده محترمتان عالی باشد سالگرد یادآور تجدید بیعت با فرزند غدیر، حضرت مهدی می‌باشد. تجدید بیعت مبارک
. 🌼سـلـام بـرگـل نـرگـس ✋و سـلام برشماخوبان 🌤هــرجـمعـه بــا ❣ ✨تازمان ظهورحضرتش (ان شاء الله) 5⃣هر کدام ازشما که این مطلب را میخواند ۵صلوات فقط به نیت تعجیل وزودتر آمدن حضرت مهدی عج بفرستد و باز این پیام راشما منتشر نمایید 🌱حداقل جمعه با این صلواتها اعلام آمادگی ومحبت به امام زمان عج می کنیم ومرحمی برقلب داغدارشان بشویم 🎰حساب کنید چه تعدادصلوات برای آمدنش فرستاده میشود 👌هرجمعه قرار عاشقانه ما بایوسف فاطمه سلام الله علیها فراموش نشود ❣به هراندازه که امام زمان عج رادوست داری منتشرکن ☝️پس اولین نفرباش 🌱 .
. 🌸🍃سلام علیکم برهمه 😇برندگان مسابقه بهار دلها 💐تبریک به همه شرکت کنندکان وخصوصا به شما برندگان ۸۲۰ ۴۶۹ ۳۱۷ ۷۵۸ ۱۳۶۳ ۱۵۵۲ ۶۰۹ ۱۵۸ ۴۷۰ ۱۵۶۸ 🌼عیــدتان مبــــارک🌼 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 😇استنداپ کمدی درمورد حجاب و اجبار!!-کمدین مسلمان آمریکایی 👌پیشنهادمیدم این عالی رو ازدست ندید …………………………………… join:➣ @repentance
. 👰لبــاس نـــازک ✍يكى از همسران پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله و سلم نقل مى‌كند كه خواهرش در حالى كه لباس نامناسبى به تن داشت، نزد ايشان آمد، حضرت روى از وى برگرداند و فرمود: «زن هنگامى كه به بلوغ مى‌رسد، صحيح نيست كه غير از اين دو قسمت از بدنش پيدا باشد» و به صورت و كفين مباركش اشاره فرمود. 🔍نــكتــه‌هـا 1⃣حجاب يكى از ضروريات دين است كه دو سورۀ قرآن دربارۀ حجاب است (نور و احزاب) و رعايت آن دربرابر نامحرمان واجب است و بى اعتنايى به آن گناه محسوب مى‌شود. چه در برابر نامحرمان فاميل و چه نامحرمان غير فاميل، چه اول تكليف و چه نسبت به افراد كامل و... 2⃣ نمايان بودن كف و روى پا در برابر نامحرمان جايز نيست. 3⃣ اگر موى زن به طورغيرعمد بيرون باشد، گناه نيست ولى در زمانى كه متوجه شد بايد موى خود را از نامحرمان بپوشاند. 4⃣. عادى بودن عدم پوشش نامحرمان در برابر افراد، دليل بر حرام نبودن بدحجابى و نگاه به نامحرم نيست. 5⃣. حدود پوشش زنان، تمام بدن است، به جز گردى صورت و دست‌ها تا مچ و بايد به گونه‌اى باشد كه جلب توجه نكند مثلاً تنگ يا نازك و... نباشد. .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ✌️انــــــقلــاب جنســــــی ✅ بانوان محترمه ای که طرفدار فمنیست یا همان برابری زن ومرد هستند پیشنهاد میدهم حتمااین راببینید وتاروشنفگران ترومتفکران ترازبرابری حقوق زنان طرفداری کنید 🔞پیشنهاد میدهم پایین ترازسن۱۸سال این کلیپ رو نبینند ✅برای دانلود کامل این مستند لینکـ زیررالمس نمایید👇 https://repentance.persianblog.ir/EaEAAeqbxrhBKgNek69j-انقلاب-جنسی
. 💝رابطه فقط دوستانه به دور ازامورجنسی ☂ رابــطه عــاطــفی 2⃣ شـمــاره دوم ✍دراین ارتباط فقط همین با هم بودن را می‌خواهند و انگیزه اصلی آنها از ارتباط با یکدیگر، رسیدن به هدف‌های کاری یا علمی و مانند آن نیست. در عین حال، انگیزه‌های جنسی در این گونه ارتباط‌ها وجود ندارد؛ رابطه ای دوستانه و صمیمی، ولی غیرجنسی و سالم واز هرگونه انگیزه و رفتار جنسی به دور هستند. ⁉️ این گونه رابطه از نظر اسلام چه حکمی دارد؟ . ✍با توجه به آنچه گذشت، روشن شد که هر چند تصور دوستی صمیمی میان دختر و پسر، بدون وجود انگیزه‌های جنسی، تصور محالی نیست، 🔸ولی عملی شدن چنین رابطه ای چندان عقلانی به نظر نمی رسد؛ زیرا دیدار و تماس‌های بصری و کلامی، نگاه‌های دوستانه همراه با خنده و شوخی و ابراز علاقه زیاد میان دو جنس، معمولاً موجب تحریک جنسی می‌شود. 🔻افزون بر اینکه اساسا جداسازی رابطه عاطفی از گرایش‌های غریزی و جنسی در رابطه میان دختران و پسران بسیار دشوار است و عاطفه و غریزه در این گونه رابطه‌ها در هم آمیخته اند. [۱] 🔹 حتی اگر فرض شود که انگیزه اولیه دختر و پسر از این گونه رابطه، تنها بهره مندی از جنبه‌های معرفتی و روحی یکدیگر بوده باشد، به دلیل وجود تحریک‌های مداوم، تضمینی وجود ندارد که انگیزه‌های جنسی به صورت ناخودآگاه در رابطه آنها راه نیابد؛ ✅ زیرا غریزه جنسی در وجود انسان غریزه ای بسیار نیرومند است. از همین رو، با ایجاد انگیزه‌های جنسی در رابطه دختر و پسر، اجتناب از رفتارهای جنسی نیز بسیار دشوار خواهد بود. بنابراین، دوستی دختران و پسران بدون شایبه‌های جنسی، بیشتر یک ادعا است. 🔅 اگر هم به واقع چنین رابطه ای صورت گیرد، رابطه ای طبیعی نخواهد بود؛ زیرا با گرایش‌های درونی دختران و پسران جوان در تضاد است. ازاین رو، همواره ممکن است آنها را به مشکلات عصبی و روحی دچار کند و جوانان در این گونه رابطه ها، همواره در معرض انحراف و رفتارهای جنسی قرار دارند. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 👆[۱]: در طول تاریخ ادبیات همه کشورها، عشق که رابطه ای عاطفی است، معمولاً میان زن و مرد جلوه می‌کند.گ ➖ بنابراین، این رابطه عاطفی از گرایش‌های جنسیتی جدا نیست. 👤 فروید، عشق را اساسا پدیده ای جنسی می‌داند و آن را والایش غریزه جنسی می‌شمارد، ولی هورنای معتقد است لزوما ارتباطی میان محبت و گرایش جنسی نیست؛ یعنی این گونه نیست که پس از هر محبتی، انگیزه شهوانی باشد، ولی او نیز رابطه نزدیک میان این دو و تأثیر ناخودآگاه این دو بر هم را می‌پذیرد. 👤مزلو نیز می‌گوید مفهوم عشق و روابط جنسی دوچیزند، ولی در زندگی افراد سالم به هم می‌پیوندند و کمتر جدایی پذیرند 👤 موریس دبس نیز معتقد است: غریزه جنسی کم کم در نوجوانان به ویژه پسران، با تأثیر مستقیم و غیرمستقیم بر تمام اعضا و قوای بدن قوت می‌گیرد تا جایی که در ۱۷ و ۱۸ سالگی، مالک اصلی احساسات انسان می‌شود و تمام تظاهرهای محبت آمیز انسان از غریزه جنسی سرچشمه می‌گیرد. ◀️ادامه دارد.... .
. 9⃣ درس نــهــم 📚شنـــاخت عـــرفان ※※✦※※✦※※✦※※ ✅ مـوانـع دافـع(سلوک): ①عدم آگاهی از سفر به سوی خدا ② بدبینی به راه سلوک ③ دل ننهادن و بیرغبتی••••••••••• ✍برخی از آدمیان از راه خدا آگاهند و گاه به خوبی هم آگاهند، اما بدان دل نمینهند. 🔻منشاء دل ندادن، اموری است: √الف( سبک شمردن و کم اهمیت دانستن 🔸در شمار سایر کارهای غیر مهم که ترکش، ضرری ندارد، به حساب میآورند، از این رو به آن دل نمینهند و در نتیجه از شروع به آن، سر باز میزنند. √ب( به تاخیر انداختن ④ گـرفتـار مشـابه شـدن•••••••••••••• 🔅همان گونه که عارف نما داریم، یعنی انسانهایی که گاه، بویی از عرفان نبردهاند، راههای عرفان نمای فراوانی هم هست که گاه، هیچ مشابهتی با عرفان ندارند. ⑤ خلط دانش و بینش ⑥ ابتالء به برخی از گناهان•••••• ➕یکی از حسابهای الهی، تاثیردهی به خوبیها و بدیهای بندگان است، همه ی پاداشها، مربوط به جهان برزخ و آخرت نیست، برخی پاداشها را نقد میدهند. 💠خــلـــاصــه: ••••••••••••• ➕جهل قصوری یا تقصیری ➕بدبینیهایی که نسبت به این راه ایجاد میشود. ➕خلط بین دانش و بینش ➕ابتالء به برخی از گناهان که منجر به استیحاش میشود. 👆یعنی، به عبادت، رغبت پیدا نمیکنیم. 🔸مومن کسی است که وقتی نام خدا را میشنود، قلبش روشن میشود.🔸 ➕ منحرف به راههای مشابه 🌹مســالـــک اخلــاقی 💬عـرف مـذمـوم پسند عرف یکی از مسلکهاست، مالک اخلاقی که بر این اساس شکل میگیرد، پسند مردم است، یعنی باید ببینند که مردم چه چیزهایی را میپسندند، لذا بر همان اساس، خوب و بد شکل میگیرد. اکثر مردم بر همین اساس، اخالق را ظی میکنند و حتی جوامع غربی به یک نظر، به این مسلک خیلی توجه دارند. ✖️ به پسند عرف، میتوان نگاه مذمومی و یا نگاه حسنی داشت، جهت مذمومی آن این است که پسند مردم را بر مبنای عادتها و عرفیات مردم قرار میدهند نه پسند فطری. 🔅 در اخلاق باید دید که عرف، چه چیزی را میپذیرد. (به تغییر مردم، عرف هم تغییر میکند.) 🔅اخلاق دگرگون میشود (نسبیت دراخلاق) 🔅 انحطاط تدریجی (مقام معظم رهبری: اوج انحطاط غرب، همجنس گرایی است.) ※※✦※※✦※※✦※※ 📗درس های حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای حافظی استادسطح عالی حوزه فقط دراین @repentance کانال ببینید .
. 🌺سلــام علیـــکــم 🍃ازاینکه رو انتخاب کردید وباماهمراه شدیدخوشحالیم وممنونیم ✅ 🌱 🔻شنبه👇 🔻یکشنبه👇 🔻دوشنبه👇 یا درس 🔻سه شنبه👇 و 🔻چهارشنبه👇 یا ویا یا 🔻پنجشنبه👇 و 🔻جمعه👇 🗣حرف های خودمانی ÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷ ❶ البته اینها برنامه های کاربردی می باشد که ان شاء الله هرروز براساس اونچیزی که مشخص کردم فعالیت دارم اگرتوفیق بشه ودرکنارش برنامه های جانبی ونسبتا ضروری دیگه هم داریم مثل ویا هیس ها فریاد نمیزنند و..... میباشدو و ها متناسب با موضوعات کاربردی ویا بصورت فعالیت نسبتاکاربردی قرارداده میشود ❷ توجه داشته باشید بنده چون تنها فعالیت انجام میدم وممکن به علت مشغله هایی که گاهی برام ایجاد میشه بعضی روزها فعالیت درکانال انجام نشه لذا صبوری بخرج بدید ودراین فرصت فعالیتهای قبلی روببینید ومطالعه داشته باشیدوان شاء الله ساعت فعالیت غالباصبح یا شب ها میباشد ❸ ممکن است موضوعات مشخص شده برای اون روز درباره همه آنها فعالیت انجام نشه چون تلاشم اینه که حجم فعالیتها کم باشه ولی محتوافعالیتها وتوجه به فعالیتها بیشتر بشه ❹از ها غافل نشید ورو هشتگ ها بزنید تاسریع وآسان به فعالیت موردنظرتون برسید 💬ممنونم ازصبوریتون ⏲امیدوارم درثانیه ثانیه زندگیتون ☘پرباشه ازنگاه خداوشادی وموفقیت 🌼التـــماس دعــای فـــرج eitaa.com/joinchat/4102225932C4a49065089
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🌹سرودبسیار عالی باموضوع: چــادر 👌کاری ازدختران محجبه روستای صفراربابی(شهرستان زابل) ✅کـــاری از👇 برای دانلود این کامل لینک زیررالمس نمایید https://repentance.persianblog.ir/aNYLX1Ya0kF491Rpnn9b-سرودچادر
. «»«»ميانه‌روى در طلب روزى «»«»«» ✅امام حسين عليه السلام[خطاب به كسى]فرمود: ➖«اى مرد!در پىِ‌ روزى،مانند كوشش پيكارجوى چيره مرو و چون اسير دست بسته،بر قضا و قدر تكيه مكن،كه پيجويىِ‌ روزى از سنّت است و ميانه‌روى در طلب،از خويشتندارى و عفّت.نه عفّت،مانعِ‌ روزى است،نه حرص،كشاننده بيشتر،كه روزى قسمت شده و اجَل،حتمى باشد و حرص ورزيدن،در پىِ‌ گناه رفتن است». 📗حکمت نامه امام حسین علیه السلام . «»«»«»«» «»«»«»«» .
. 💎قــداســت خـــانواده ✍نهاد خانواده،از منظر اسلام،داراى جايگاه و قداست ويژه‌اى است كه قابل مقايسه با هيچ نهاد ديگرى نيست. 📝در حديثى از پيامبر خدا صلى الله عليه و آله آمده است كه مى‌فرمايد: ما بُنِيَ‌ بِناءٌ فِي الإسلامِ‌ أحَبَّ‌ إلَى اللّهِ‌ تَعالى مِن التَّزويجِ‌. (کتاب من لایحضرالفقیه ج۳ ص۳۸۳) 🔍در اسلام،بنيادى نهاده نشده است كه در نزد خدا،از ازدواج،محبوب‌تر باشد. 👌سخنى والاتر از اين،در تبيين قداست خانواده نمى‌توان گفت.اين سخن،اشاره به آن دارد كه نهاد خانواده،زير بنا و اساس همه نهادهاى ارجمند در اسلام است. ✅ حكمت قداستى كه اسلام به خانواده بخشيده است،ارزش‌گذارى معنوى بر پيوند خانوادگى،زمينه‌سازى براى تقويت اين پيوند و پيشگيرى از فروپاشى آن است. 🔅قداست خانواده،سدّ محكمى در برابر سوء استفاده جنسى از زن به عنوان يك كالا يا ابزار فروش كالا و در واقع،مانع بردگى نوين زن است. ❌تقــدّس زدايى از خانواده•••••••• ♨️خطرى كه در جهان امروز،نسل بشر را تهديد مى‌كند،تقدّس زدايى از كانون خانواده است.سران استكبار و استثمار كه قداست خانواده را مانعى اساسى در برابر مطامع و خواسته‌هاى نا مشروع خود مى‌بينند،با همه توان،تلاش مى‌كنند در جهت تقدّس‌زدايى از خانواده،فرهنگ‌سازى نمايند. 🚫تلاش براى به رسميّت شناختن خانواده‌هاى هم‌جنس، ٢زوج‌هاى هم خانه ٣و خانواده اشتراكى كُمونى ١و نيز زمينه‌سازى نظرى در جهت تقدّس‌زدايى از خانواده،برنامه‌ريزى براى گسترش عكس‌ها و فيلم‌هاى ضدّ اخلاقى در جامعه و زمينه‌سازى علمىِ‌ فرهنگ تقدّس زدايى از خانواده،اصلى‌ترين عوامل فروپاشى خانواده به شمار مى‌روند. 💠هدف از تشكيل خانواده •••••••••••• از نگاه كسانى كه براى خانواده قداست قائل نيستند،هدف اصلى از تشكيل خانواده،بهره‌گيرى از تمتّعات جنسى است؛بلكه در بسيارى از موارد،هدفى جز اين وجود ندارد؛اما از نگاه قرآن و احاديث اسلامى،تشكيل خانواده، داراى حكمت‌ها و دلايل متنوّع روانى،اخلاقى،اجتماعى و دينى است و اين حكمت‌ها كه در زير به آنها مى‌پردازيم،در واقع،اصول و پايه‌هاى تأكيد اسلام بر تشكيل خانواده و ضرورت تقويت و تحكيم اين نهاد،شمرده مى‌شوند. 1⃣.آرامش روانى نخستين حكمت تشكيل خانواده كه قرآن كريم،آن را با صراحتْ‌ بيان كرده است،رسيدن به آرامش روانى است: «وَ مِنْ‌ آياتِهِ‌ أَنْ‌ خَلَقَ‌ لَكُمْ‌ مِنْ‌ أَنْفُسِكُمْ‌ أَزْواجاً لِتَسْكُنُوا إِلَيْها وَ جَعَلَ‌ بَيْنَكُمْ‌ مَوَدَّةً‌ وَ رَحْمَةً‌ إِنَّ‌ فِي ذلِكَ‌ لَآياتٍ‌ لِقَوْمٍ‌ يَتَفَكَّرُونَ‌. و از نشانه‌هاى او اين است كه از[جنس]خودتان همسرانى براى شما آفريد تا در كنارشان آرام گيريد و ميانتان دوستى و رحمت نهادآرى!در اين[نعمت]،براى مردمى كه مى‌انديشند،قطعا نشانه‌هايى است» ◀️ادامه دارد....... .
❌برخورد سلبــی ✌️در خصوص "برخورد سلبی" با استاد دو اقدام فعالانه و پیش‌گیرانه پیشنهاد می‌شود: 1⃣ نمایندگان مجلس از وزارت اطلاعات و وزارت ارتباطات در پیگیری علت عدم مقابله و حتی تقویت و نفوذ دادن بدافزارهای صهیونیستی تله‌گرام، واتس‌اپ و اینستاگرام به ایران و مذاکره با مدیر یهودی و صهیونیست تله‌گرام و خروج میلیاردها قطعه‌داده از کشور، تحقیق و تفحص انجام دهند. 2⃣ اعضای جبههٔ انقلاب خوب است به محکوم کردن اقدام وزارت اطلاعات اکتفا نکنند و به‌صورت گسترده و سراسری به دفاتر الکترونیک قضایی مراجعه کرده و از وزارت اطلاعات و محمدجواد آذری‌جهرمی به اتهام همکاری و پشتیبانی از سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای متخاصم غربی و عربی از طریق زمینه‌سازی و تسهیل فعالیت شرکت‌های اسرائیلی تله‌گرام و اینستاگرام در ایران، به استناد مفاد ۵۰۰، ۵۰۱ و دیگر مفاد قانون مجازات اسلامی اعلام جرم کنند. ✒ روح‌الله .
. 🌼سـلـام بـرگـل نـرگـس ✋و سـلام برشماخوبان 🌤هــرجـمعـه بــا ❣ ✨تازمان ظهورحضرتش (ان شاء الله) 5⃣هر کدام ازشما که این مطلب را میخواند ۵صلوات فقط به نیت تعجیل وزودتر آمدن حضرت مهدی عج بفرستد و باز این پیام راشما منتشر نمایید 🌱حداقل جمعه با این صلواتها اعلام آمادگی ومحبت به امام زمان عج می کنیم ومرحمی برقلب داغدارشان بشویم 🎰حساب کنید چه تعدادصلوات برای آمدنش فرستاده میشود 👌هرجمعه قرار عاشقانه ما بایوسف فاطمه سلام الله علیها فراموش نشود ❣به هراندازه که امام زمان عج رادوست داری منتشرکن ☝️پس اولین نفرباش 🌱 .
. 💠جــلـبـاب ✅ يا أَيُّهَا النَّبِيُّ‌ قُلْ‌ لِأَزْواجِكَ‌ وَ بَناتِكَ‌ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنِينَ‌ يُدْنِينَ‌ عَلَيْهِنَّ‌ مِنْ‌ جَلاَبِيبِهِنَّ‌ ذلِكَ‌ أَدْنى‌ أَنْ‌ يُعْرَفْنَ‌ فَلا يُؤْذَيْنَ‌ وَ كانَ‌ اللّهُ‌ غَفُوراً رَحِيماً 🔆اى پيامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو:روسرى‌هاى بلند بر خود بيفكنند،اين(عمل)مناسب‌تر است،تا(به عفّت و پاكدامنى) شناخته شوند و مورد آزار قرار نگيرند،و خداوند آمرزنده مهربان است. 🔍نـكـتــه‌ها: ••••••••••••••••••••••• 📍«جلابيب»جمع«جلباب»،به معناى مقنعه‌اى است كه سر و گردن را بپوشاند، ١و يا پارچه بلندى كه تمام بدن و سر و گردن را مى‌پوشاند. 🥀در آيات گذشته سخن از اذيّت و آزار مؤمنان به دست منافقان بود.اين آيه مى‌فرمايد:براى آنكه زنان مؤمن مورد آزار افراد هرزه قرار نگيرند،به گونه‌اى خود را بپوشانند كه زمينه‌اى براى بى‌حرمتى آنان فراهم نشود. ☝️براساس اين آيه،نوعى روسرى مورد استفاده‌ى زنان آن زمان بوده،ليكن زنان در پوشاندن خود از نامحرم دقّت نمى‌كرده‌اند.لذا سفارش اين آيه،نزديك كردن جِلباب به خود است،نه اصل جلباب كه امرى مرسوم بوده است. 💐اين آيه كه فرمان حجاب مى‌دهد،با تهديد مطرح نشده بلكه فلسفه‌ى حجاب را چنين تبين مى‌كند:زنان و دختران،اگر بخواهند از متلك‌ها،تهمت‌ها،تهاجم‌ها و تهديدهاى افراد آلوده و هرزه در امان باشند بايد خود را بپوشانند. ♨️آفـات بى‌حجــابى •••••••••••••• √١.رونق گرفتن چشم‌چرانى و هوس‌بازى. √٢.توسعه‌ى فساد و فحشا. √٣.سوء قصد و تجاوز به عنف. √٤.باردارى‌هاى نامشروع و سقط‍‌ جنين. √٥.پيدايش امراض روانى و مقاربتى. √٦.خودكشى و فرار از خانه در اثر آبروريزى. √٧. بى‌مهرى مردان چشم چران نسبت به همسران خود. √٨.بالا رفتن آمار طلاق و تضعيف روابط‍‌ خانوادگى. √٩.رقابت در تجمّلات. √١٠.ايجاد دلهره براى خانواده‌هاى پاك‌دامن. 📝پــيــام‌هــا:••••••••••••••••••• 1⃣در امربه‌معروف ،اوّل از خودى‌ها شروع كنيم سپس ديگران. «قُلْ‌ لِأَزْواجِكَ‌ وَ بَناتِكَ‌ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنِينَ‌» 2⃣ در احكام الهى،تفاوتى ميان همسران و دختران پيامبر با ديگر زنان نيست. «لِأَزْواجِكَ‌ وَ بَناتِكَ‌ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنِينَ‌» 3⃣ پوشيدن لباسى كه معرّف شخصيّت زن براى تأمين عفّت و آبرو باشد،لازم است. «يُعْرَفْنَ‌ فَلا يُؤْذَيْنَ‌» 4⃣ بهانه به دست بيماردلان و مزاحمان عفّت عمومى ندهيد.(در آيات قبل هشدار به اذيّت‌كنندگان بود،در اين آيه تكليف اذيّت‌شوندگان را مطرح مى‌كند.) «يُعْرَفْنَ‌ فَلا يُؤْذَيْنَ‌» 5⃣رفت و آمد زنان در خارج از منزل،با حفظ‍‌ عفّت عمومى مانعى ندارد. «يُعْرَفْنَ‌ فَلا يُؤْذَيْنَ‌» 6⃣در امربه‌معروف و نهى از منكر،دليل امرونهى خود را بيان كنيد. «فَلا يُؤْذَيْنَ‌» 7⃣نوع لباس مردم در جامعه،مى‌تواند معرّف شخصيّت،مكتب و هدف آنها باشد. «يُعْرَفْنَ‌ فَلا يُؤْذَيْنَ‌» 8⃣سرچشمه‌ى بسيارى از مزاحمت‌هاى هوسبازان نسبت به زنان و دختران، نوع لباس خود آنهاست. «يُعْرَفْنَ‌ فَلا يُؤْذَيْنَ‌» 9⃣ زنان با حجاب بايد با حضور خود در صحنه،جوّ عمومىِ‌ عفاف و پاكدامنى را حفظ‍‌ كنند و فرصت مانور را از هوسبازان بگيرند. «يُعْرَفْنَ‌ فَلا يُؤْذَيْنَ‌» 🔟 بدحجابى‌هاى گذشته قابل عفو است. «غَفُوراً رَحِيماً» 1⃣1⃣ مغفرت خداوند همراه با رحمت اوست. «كانَ‌ اللّهُ‌ غَفُوراً رَحِيماً»
. ✅ بانوان محترمه:بیایید برای حفظ حرمت ماه محرم و عزاداری برای آقا امام حسین (علیه السلام) و کمک به فقرا و شاد کردن اون ها، هزینه یک ماه از آرایش خودتون رو در این ماه هدیه کنید به نیازمندان.   ☝️برای ترویج این فرهنگ تا می توانید این  را منتشر کنید به کمپین   بپیوندید …………………………………… join:➣ @repentance
. ⁉️آيا قيام امام حسين عليه السلام و فرهنگ عاشورا، مى‏ تواند دليلى بر بطلان طرفداران جدايى دين از سياست (سكولاريسم) باشد؟ ✍برخى در جهت اثبات جدايى دين از سياست چنين القا مى‏كنند كه قيام امام حسين عليه السلام صد در صد دموكراتيك و به خواست مردم انجام گرفته است و با اين كار نفى حاكميت خداوند را به امام عليه السلام نسبت مى‏ دهند: 🔻 «خروج و حركت سيدالشهدا از مدينه و مكه به كربلا و به قصد كوفه، بنا به اصرار و دعوت شفاهى و كتبى انبوه سران و مردم كوفه، براى نجات آنها از ظلم و فساد اموى و عهده دار شدن زمامدارى و اداره امور آنان بود. دعوتى بود صد در صد مردمى و دموكراتيك ... جنگ و شهادت يا قيام و نهضت امام حسين عليه السلام و اصحاب او، علاوه بر آن يك عمل دفاعى صد در صد در حفظ و حيثيت اسلام و جان و ناموسشان بود؛ نشان از اين حقيقت مى‏ داد كه خلافت و حكومت از ديدگاه امام و اسلام، نه از آن يزيد و خلفا است، نه از آن خودشان و نه از خدا؛ بلكه از آنِ امت و به انتخاب خودشان است». ➖واقعيات تاريخى و تحليل سخنان امام حسين عليه السلام به خوبى بيانگر الهى- دينى بودن اقدامات سياسى امام حسين عليه السلام و در نتيجه ردّ نظريه طرفداران سكولاريسم است. 🔸جهت تبيين اين موضوع و اينكه اقدامات امام حسين عليه السلام در راستاى چه نوع حكومتى بود، لازم است به تفاوت‏هاى مهم ➕حـكومـت دينى با ➕حـكومـت سكولار توجه شود؛ زيرا اين دو در امور مهمى نظير فلسفه و اهداف حكومت، نوع مشروعيت حكومت، شرايط حاكم اسلامى و ... تفاوت‏هاى اساسى دارند. ⤴️از اين رو به اختصار به تبيين ديدگاه آن امام شهيد درباره موضوعات ياد شده مى‏ پردازيم: 🔍فلسفه واهداف حکومت °°°°°°°°°°°° 🔢چند شاهد ازکلام امام حسین علیه السلام برای فلسفه و اهداف حكومت‏ 1⃣ شاهــد اول••••••••••••••• ☑️ امام حسين عليه السلام- بر خلاف نظام‏هاى سكولار و مكاتب سياسى رايج دنيا- اهداف حكومت را بسيار فراتر از تأمين رفاه و امنيت دنيوى و معيشتى مردم مى‏ داند. 🔹آن حضرت به هنگام ترك مدينه- و قبل از اينكه مسأله دعوت و يا بيعت كوفيان مطرح باشد- يكى از اهداف قيام خويش را، اصلاح جامعه اسلامى و انجام فريضه امر به معروف و نهى از منكر اعلام مى‏ نمايد: «انَّما خَرَجْتُ لِطَلَبِ الاْصْلاحِ فِى امَّةِ جِدّى، اريد انْ امَرَ بالْمَعْرُوفِ وَ انْهى عَنِ الْمُنْكَرِ» 🔅حضرت مسلم نيز تربيت يافته مكتب اسلام و اهل‏بيت عليهم السلام است؛ از اين رو هنگامى كه هانى و شريك بن اعور مريض شدند و قرار شد ابن زياد به عيادت آنان برود، شريك به مسلم گفت: وقتى او آمد، او را به قتل رسانيده، بر دارالاماره جلوس كن! اما ميزبان مسلم (يعنى هانى بن عروه) با اين پيشنهاد مخالفت كرد. ابن زياد آمد و نشست و پس از قدرى گفت و گو، بلند شد و رفت. ⁉️ نظير همين سؤال را شريك از مسلم پرسيد، او فرمود: 2⃣ به جهت دو خصلت ابن زياد را نكشتم: يكى به دليل عدم رضايت هانى بن عروه كه گفت نمى‏ خواهم خون او در خانه من ريخته شود و ديگر اينكه از رسول خدا صلى الله عليه و آله روايت شده كه فرمود: «ان الايمان قيّد الفتك و لا يفتك المؤمن» ؛ «ايمان به فتك (يورش بردن، حمله ناگهانى، ترور) قيد و بند زده است و مؤمن نبايد مورد حمله قرار گيرد». ✖️هانى گفت: آرى! اگر او را كشته بودى، فردى فاسق، فاجر و كافرى حيله‏گر را كشته بودى؛ ولى من راضى نشدم و كراهت داشتم كه خون او در خانه من ريخته شود. 2⃣شــاهـــد دوم••••••••••••••• ❗️وقتى ابن زبير از بيعت امام عليه السلام با يزيد سؤال كرد، آن حضرت ضمن پاسخ منفى، علّت آن را انتقال حق حاكميت جامعه اسلامى به خودش، بعد از شهادت امام حسن عليه السلام ذكر مى‏ كند: «انى لا أبايع له ابداً لان الامر انما كان لى من بعد اخى الحسن» . 3⃣شــاهــدسوم •••••••••••••••• 📝امام همچنين در نامه به مردم بصره نوشت: «ما خاندان و اوليا و اوصيا و وارثان او (پيامبر صلى الله عليه و آله) و سزاوارترين مردم به جانشينى او هستيم كه ديگران بر ما سبقت جستند و ما تسليم شديم. تفرقه نخواستيم و به وحدت پاسخ داديم. اين در حالى بود كه مى‏ دانستيم ما بر امر ولايت از متوليان آن شايسته‏ تريم» . و يا در نامه‏اى به اشراف كوفه مى‏ نويسد: «انّى احقّ بهذالامر لقرابتى من رسول اللَّه صلى الله عليه و آله» ◀️ادامه دارد........