eitaa logo
اندیشه حقوق عمومی و فضای مجازی
1.2هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
821 ویدیو
225 فایل
کانال دکتر سیدعلیرضا طباطبایی (عضو هیئت علمی دانشگاه علوم قضائی و خدمات اداری) #دانش‌آموخته‌حوزه‌علمیه‌قم #دکتری‌حقوق‌عمومی #دکتری‌حقوق‌فضای‌مجازی #مبلغ_زبان‌دان ارتباط با کانال: @STABATABAEI_IR فقاهتی @radasabz برهانی @Borhani_99
مشاهده در ایتا
دانلود
انتشار اختصاصی دیدار مقام معظم رهبری از شبه قاره هند ⏰⏰ دوشنبه‌ها و جمعه‌ها 🌿 قسمت ۵۷:دیدار با وزیر خارجه هند🌿 🔷 در حیدرآباد، نماینده امام خمینی به همراه سفیر جمهوری اسلامی در هند و برخی از مسئولان دیگر، با آقای «نارسیما رائو» - وزیر خارجه هند- که حقوقدان و سیاست‌مداری مشهور است، ملاقات می‌کند. وزیر خارجه با لباسی بسیار ساده، پیراهنی سفید، یک لنگ و با دمپائی و پای بدون جوراب که یادآور سبک زندگی «گاندی» است، در ملاقات حاضر می‌شود. 🔶 دیداری دوستانه که آقای وزیر در آن چنین می‌گوید: ✅ شکوه انقلاب 🔷 «ما برای انقلاب شما ارزش بسیاری قائلیم و می‌دانیم که هر انقلاب در ورای خود فلسفه‌ای دارد. من هرگاه درباره فلسفه انقلاب اسلامی به نوشته و کتابی برخورد نمایم، مانند یک شاگرد آن را می‌آموزم و مایلم آن را به اطلاع دیگران برسانم. ما و شما باید در گسترش این فلسفه، کوشا باشیم. ✅ روزنامه جمهوری اسلامی، 5 اسفند 1359 🔶 نماینده امام خمینی در این دیدار از فلسفه انقلاب اسلامی ایران سخن می‌گویند: «انقلاب ما از آغاز، شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را مطرح کرده و این‌ها مفاهیمی نیستند که همه ما، چه ملت‌های طالب آزادی و چه ملت‌های آزاد و چه سلطه‌هایی که آزادی‌ها را سلب کرده‌اند، آن را درک نکنند. شما به عنوان ملتی که دارای معنویات دیرینِ چند هزار ساله هستید، به طور حتم معنویات اسلام را درک می‌کنید. بر اساس آن معنویات، جمهوری اسلامی به معنای رستگاری، رفاه، برابری و تکامل انسان است. این است فلسفه انقلاب ما؛ اما متأسفانه تبلیغات جهانی این مفاهیم را در هاله‌ای از سکوت و یا تحریف نگاه می‌دارد و حتی برخی از مطبوعات هندی حاضر نشدند هیأت ایرانی را در ابعاد اصلی‌اش منعکس کنند. من می‌پرسم، گناه سی و شش میلیون انسان که مایل است آزاد و مستقل و بر مبنای اندیشه و ایمان اسلامی خود زندگی کند، چیست که سلطه‌های جهانی با آن ستیزه می‌کنند.» 🔷 در پایان وزیر خارجه هند از روش برخی مطبوعات هند اظهار تأسف می‌کند و اظهار می‌دارد که در مورد آن پیگیری خواهد کرد. وی همچنین از گسترش روابط فرهنگی و اقتصادی ایران و هند که آیت‌الله خامنه‌ای (حفظه‌الله) بدان اشاره کرده بودند، به گرمی استقبال می‌کند. ✅ 7. مصاحبه مطبوعاتی 🔶 مصاحبه مطبوعاتی از دیگر برنامه‌های معظم‌له در شهر حیدرآباد است. تسخیر لانه جاسوسی، جنگ تحمیلی عراق و اختلافات داخلی در ایران، کانون پرسش‌های خبرنگاران است. معظم‌له با پختگی و وقار خاص، پاسخ‌های روشنگرانه‌ای می‌دهند. 🔷 سؤال یکی از خبرنگاران، در مورد گروگان‌های آمریکایی است؛ می‌پرسد: «ایران با این گروگان‌گیری، چه چیزهایی را از دست داد؟» حضرت آقا در پاسخ می‌فرمایند: «چیزهایی که ایران از دست داد، رابطه با آمریکا و کاهش فروش نفت بود که ایران به هر دو علاقه‌مند بود، اما آنچه بدست آورد، شکست سیاست آمریکا و استقلال جمهوری اسلامی بود.» ✅ روزنامه کیهان، 28 بهمن 1359 🔶 نکته جالب توجه آن است که روز پیش از مصاحبه مطبوعاتی، روزنامه‌ انگلیسی‌زبان «دکن کرنیکال» مطلب موهنی درباره بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران، درج کرده است که مایه رنجش معظم‌له می‌گردد. دستور می‌فرمایند، برای پاسخ‌های مقتضی، بی‌درنگ، فرصتی برای ملاقات با سردبیر این روزنامه اختصاص داده شود. بعدازظهر همان روز، ملاقات صورت می‌پذیرد. در این دیدار یک‌ساعته، نماینده امام خمینی مواضع انقلاب اسلامی را تشریح و شخصیت والای امام خمینی را ترسیم می‌کنند. دستاورد این دیدار، پوزش سردبیر این روزنامه از ساحت رهبر انقلاب اسلامی و مردم شریف ایران است که به صورت رسمی در صفحه نخست روزنامه درج می‌شود. 🔷 مصاحبه اختصاصی با سردبیر روزنامه اردو زبان «منصف» - محمود انصاری- برنامه دیگر مطبوعاتی معظم‌له در شهر حیدرآباد است. وی به عنوان یکی از چیره دست‌ترین خبرنگاران اردو زبان، سؤالاتی پیچیده و گمراه کننده‌ را برای مصاحبه طراحی کرده است؛ نماینده امام خمینی در این مصاحبه که بیش از یک ساعت به درازا می‌کشد، با تکیه بر دانش سیاسی خویش، پاسخ‌های شایسته‌ای به سؤالات می‌دهند که سبب شگفتی این خبرنگار مشهور می‌شود. روز بعد، این روزنامه در صفحه‌ای جداگانه، گزارش مفصلی را از مصاحبه بازتاب می‌دهد. 🔰سفیر صبح (واکاوی دیدار تاریخی مقام معظم رهبری از شبه قاره هند) 🔹️🔹️🔹️ به قلم: حجت‌الاسلام دکتر سیدعلیرضا طباطبایی (مسئول پایگاه اندیشه‌ حقوق‌ عمومی) 🌿 تنظیم نرگس حشمتی سیده‌فاطمه طباطبائی مریم مددی @Drsart
🌻 یامولای یاصاحب الزمان🌻 صلوات الله علیک 💐آقاجان! اسعدالله ایامکم سعیدا💐 🤲 دعا کن لایق شویم در رکابت قربانی گردیم مثل 🌹شهدا🌹
♦️♦️ نظر رهبر معظم انقلاب درباره عزاداری ماه محرم: ببینیم ستاد ملی کرونا چه می‌گوید مقام معظم رهبری: 🔹 بنده خودم شخصا (در عزادارى‌هاى محرم) هرچه كارشناسان بهداشت لازم بدانند مراعات خواهم کرد. 🔹 مدت‌هاست هرکسی یک چیزی درباره محرم می‌گوید؛ من می‌خواهم تأکید کنم در عزاداری‌ها معیار آن چیزی است که کارشناسان بهداشت به ما می‌گویند. ✅ بنده خودم شخصا هرچه را که آنها لازم بدانند مراعات خواهم کرد. 🔹 توصیه من به هیئات منبری‌ها و مداح‌ها و دیگران این است که هرکاری می‌کنید، ببینید ستاد ملی کرونا چه می‌گوید اگر ضابطه‌ای تایید کردند همه ما موظفیم آن را رعایت کنیم. 🔹 توصیه من به مردم این است که ببینیم ستاد ملی کرونا چه می‌گوید و در مسئله عزاداری به گفته این ستاد عمل کنیم. 🔺 اگر وضعیتی که داریم را شل بگیریم، فاجعه بزرگی رخ خواهد داد. @Drsart
✅ نمایی از شهر بنگلور هند
انتشار اختصاصی دیدار مقام معظم رهبری از شبه قاره هند ⏰⏰ دوشنبه‌ها و جمعه‌ها 🌿قسمت ۵۸: آشنایی با شهرهای بنگلور و علیپور 🔷 «بنگلور» به تلفظ انگلیسی یا «بنگالورو» به گویش اصلی مردم این سرزمین، مرکز «ایالت کارناتاکا» در جنوب کشور هند است که با جمعیتی بالغ بر دوازده میلیون نفر، یکی از شهرهای پر جمعیت دنیا به شمار می‌آید. بنگلور با گستره‌ای بالغ بر 741 کیلومتر مربع، شهری آرام در «فلات دکن» و یکی از سرسبزترین و خوش‌آب و هواترین مناطق شبه قاره است. وجود گونه‌های مختلف گیاهی در این شهر، آن را به «شهر باغ‌ها» پرآوازه کرده است. مردم این منطقه از هند به زبان‌های «تامیل»، تلگو، هندی و اردو صحبت می‌کنند. 🔶 بر اساس یافته‌های باستان‌شناسی، پیشینه تاریخی شهر به پیش از میلاد حضرت مسیح می‌رسد. کتیبه‌های متعلق به نیمه دوم سده‌های پیش از میلاد، در دهکده «بِگور» در شرق بنگلور که نام بنگالورو در آن دیده می‌شود، حکایت از تاریخ کهن این شهر دارد. تاریخ بنگلور، سراسر، داستان کشاکش جنگ‌ها و دست به دست شدن از سوی حکام داخلی و استعمارگران بریتانیایی است. «میسور» مقر حکومت «حیدرعلی» و پسرش «تیپوسلطان» شهری در نزدیکی بنگلور است. تیپوسلطان که در هند به عنوان «شیر هندوستان» شهرت دارد، چندین بار لشکر بریتانیا را هزیمت کرد و از جنوب هندوستان بیرون راند اما سرانجام بر اثر خیانت برخی از نزدیکان، در «جنگ چهارم میسور» به شهادت رسید. اجرای مراسم عزاداری ماه محرم در دوره زمامداری حیدرعلی و تیپوسلطان که مسلمانانی معتقد بودند، در این منطقه رواج داشته و امروزه نیز برگزاری این مراسم در بنگلور و میسور، اهمیتی ویژه‌ دارد. 🔷 شهر بنگلور از سده نوزدهم میلادی از رشد چشمگیری برخوردار گشته و امروزه، یکی از مراکز نظامی، صنعتی و تجاری هند گشته است. بنگلور دارای دانشگاه‌هایی با قدمت طولانی و امکانات زیربنایی مناسب در زمینه‌ آموزش و پژوهش است که از دیرباز، پذیرای شمار زیادی از دانشجویان خارجی از جمله ایرانیان بوده است. تمرکز صنعت نرم‌ افزار و علوم پزشکی در این شهر و واقع شدن آن بر سر راه‌های ارتباطی مهم، بر اهمیت آن افزوده است. 🔶 بنگلور، از یک سو مانند بسیاری از شهرهای به سرعت در حال توسعه، از مشکلاتی چون افزایش نابرابری اجتماعی، ناهنجاری‌های اجتماعی، گسترش حلبی‌آبادها و بحران بهداشت عمومی رنج می‌برد؛ اما از دیگر سوی، با داشتن دانشگاه‌های متعدد، یکی از مراکز مهم دانشگاهی به شمار می‌رود. امروزه، دانشگاه بنگلور از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های آسیا تلقی می‌شود. همچنین بنگلور یکی از مراکز عمده صنعتیِ هند است و به تنهایی، نزدیک به ثلث صادرات نرم‌افزار و اشتغال بخش فن‌آوری اطلاعات هند را به خود اختصاص داده است که اقتصاد آن، بر کل اقتصاد هند تأثیرگذار است. 🔷 از جمله آثار تاریخی و گردشگری شهر بنگلور می‌توان به لعل باغ، ساختمان ویدانا سودا، دریاچه آلسور، کاخ بزرگ بنگلور و لال باغ گاردن، اشاره کرد. 🔶 علیپور یا ایران کوچک، از توابع شهر بنگلور است. اکثریت قریب به اتفاق مردم این شهر که در پنجاه کیلومتری بنگلور واقع است، از مسلمانان و سادات هستند. دل‌بستگی زائدالوصف آنان به انقلاب اسلامی ایران و امام خمینی این شهر را به ایران کوچک، شهره کرده است. 🔰سفیر صبح (واکاوی دیدار تاریخی مقام معظم رهبری از شبه قاره هند) 🔹️🔹️🔹️ به قلم: حجت‌الاسلام دکتر سیدعلیرضا طباطبایی (مسئول پایگاه اندیشه‌ حقوق‌ عمومی) 🌿 تنظیم نرگس حشمتی سیده‌فاطمه طباطبائی مریم مددی @Drsart
⭕️ ورطه تحریف و انحراف، سراشیب سقوط کسانی است که شان فاسد است. ✅ رحمت خدا بر آیت الله مشهد، که در مقدمه کتاب "در روش" خود علیه نوشت : "کسی که سیستم فکری اش فاسد باشد، خواهد شد. " ⭕️ فقدان پشتوانه علمی فکری و ضعف مبانی اعتقادی و گرفتاری در اندیشه های بیگانگان، نتیجه محتومی جز سقوط در ورطه عمیق تحریف و انحراف ندارد. ⭕️ نداشتن پشتوانه فکری، و ، زاویه گرفتن و دوری یا بی توجهی از مواضع و رهنمود های امام المسلمین و سیاسی و تاریخی از جمله عللی است که می‌تواند منجر به و ریزش افراد و سقوط در دره تحریف و انحراف شود و آثار خطرناکی را بدنبال داشته باشد. ⭕️ به همین خاطر، برخی فصل و باب کتاب زندگی‌شان پیش و پس است. و بعلت عدم تقویت پایه های فکری و پشتوانه عقلانی، ندارند و عاقبت بخیر نمی شوند. ⭕️ به بیان امام المسلمین در زیر درباب آسیب شناسی نیروهای سیاسی انقلاب توجه شود. ایشان در سخنرانی 14 خرداد 99 به برخی نیروها و افراد بظاهر انقلابی که در اوایل انقلاب ناگزیر با صفوف انقلابیون همراه شدند و سپس به ورطه تحریف و انحراف و استحاله به فسیل های کج رو کشیده شدند، اشاره کردند. به سخنان امام حاضر امت توجه کنیم:👇 ⭕️ "ما در انقلاب خودمان داشتیم کسانی را که اینها و علاقه‌مند بودند، منتها چون پایه‌های محکمی نبود، پایه‌های ایمانی‌شان، پایه‌های متین و مستحکم و دارای محکم و استدلالی محکمی نبود، بعد از اینکه مدّتی گذشت و از سنین جوانی مثلاً یک مقداری عبور کردند، تبدیل شدند به همان فسیل‌هایی که اصلاً انقلاب علیه آن بود؛ یعنی انقلاب اسلامی در واقع یک عدّه را کنار زد." ✅در این زمینه نگاه کنید به کتاب "بازگشت از نیمه راه" نوشته علی الفت پور، کتاب "در روش" نوشته مرحوم آیت الله فاکر ، تجدیدنظر طلبان، احمدرضا اسماعیلی، ریزش خواص، دکتر جواد سلیمانی، ⭕️ مقاله زیر یک نمونه از مصادیق جریان تحریف و انحراف را بر ملا می کند. 👇 ⭕️ انکار پارادوکسیکال بدیهیات، نقدی بر یادداشت حجاریان تحت عنوان حکیم حاکم افلاطونی، در نشریه الکترونیکی مشق فردا، حسین عبداللهی فر، صبح صادق، https://basirat.ir/fa/news/323229/%D8 باید دعای زیر را زمزمه کرد: اللَّهُمَّ اجعل عواقب امورنا خیرا فی الدنیا
انتشار اختصاصی دیدار مقام معظم رهبری از شبه قاره هند ⏰⏰ دوشنبه‌ها و جمعه‌ها 🌿 قسمت ۵۹: ورود به شهر بنگلور 🔷 نماینده امام خمینی و هیأت همراه پس از دیدار نخستین از حیدرآباد، راهی شهر بنگلور می‌شوند. 🔶 دو روز پیش از سفر، شهید جواد سرافراز که هم از اعضای هیأت همراه معظم‌له است و هم از دانشجویان پیشین بنگلور، برای فراهم کردن مقدمات دیدار به این شهر آمده است. ورود نماینده امام خمینی به بنگلور با تشریفات ویژه‌ای همراه است. اجرای گروه سرود «یتیم‌خانه بنگلور» در فرودگاه و استقبال حماسی و پرشور دانشجویان از آیت‌الله خامنه‌ای (حفظه‌الله) بسیار جالب توجه است. ✅ یکی از همراهان آیت‌الله خامنه‌ای (حفظه‌الله) که خود از دانشجویان پیشین بنگلور بوده است، کیفیت ورود معظم‌له به بنگلور را چنین توصیف می‌کند: 🔷 «شمار فراوانی از دانشجویان ایرانی و مسلمانان بنگلور به استقبال آمده بودند. در آن روزگار، سرود نخست جمهوی اسلامی، سرود سرشناس «ما مسلح به الله و اکبریم» بود. با هماهنگی‌های صورت گرفته، نزدیک به چهل تن از این یتیمان با لباس‌های متحدالشکل، برای اجرای سرود به فرودگاه بنگلور آمده بودند و همین‌که حضرت آقا وارد سالن شدند، شروع به خواندن این سرود کردند. مقام معظم رهبری (حفظه‌الله) به شدت تحت تأثیر اجرای گروه سرود ایتام قرار گرفتند و دست نوازش بر سرشان کشیدند. 🔶 پس از خروج هیئت از فرودگاه، در حالی که جمعیت استقبال کننده موج می‌زد، حضرت آقا، سوار بر خودرو «امبادسور» - از خودروهای متداول در آن روزگار- شدند که دانشجویان آن را کرایه کرده بودند. در دو ردیف خیابان، هشتاد دانشجوی موتورسیکلت سوار، سوار بر موتورهای بزرگی که به «موتورهای یزدی» معروف بودند، مانند نگینی، ماشین امبادسور را در برگرفته بودند.» 🔷 اعضای انجمن اسلامی و نزدیک به سیصد تن از دانشجویان که بیشترشان برای نشان دادن ارادت تام، جامه سپاه پاسداران را بر تن دارند، ایشان را همراهی می‌کنند. ایشان از فرودگاه به «آرتی‌نگر» که بیشتر خانواده‌های ایرانیِ دانشجو در آنجا ساکن بودند، می‌روند و پس از آن، در خانه یکی از شیفتگان امام خمینی و از سرشناسان شهر، آقای «میرعلی جواد ممتاز» ساکن می‌شوند. میرعلی جواد چنین حکایت می‌کند: 🔶 «ناهاری که روز نخست برای آقا تدارک دیده بودم، شامل چند نوع خورشت بود. پس از تناول غذا، آقا من را صدا زدند و فرمودند، در مدت اقامت من در اینجا، تنها یک نوع غذا تهیه کنید. عرض کردم، ایران کشوری غنی است و باید از مسئولان آن به بهترین وجه پذیرایی شود، اما ایشان بر این امر پافشاری داشت. قرار شد، بعد از اندکی استراحت، من ایشان را در زمان مقرر بیدار کنم تا به جلسه سخنرانی عصر برسیم. وسایل استراحت را به بهترین وجه آماده کرده بودم. ساعت مقرر که برای بیدار کردن ایشان رفتم، صحنه شگفتی دیدم؛ آقا عمامه خود را زیر سر و عبای خود را به رویشان کشیده و روی فرش خوابیده بودند، در حالی که تخت و دیگر امکانات را برایشان مهیا کرده بودم! مشی ساده‌زیستی و تواضعی را که از ایشان دیدم، هرگز فراموش نمی‌کنم.» ✅ در این زمینه، یکی دیگر از دانشجویان که شبی در شهر بنگلور میزبان معظم‌له بوده است، گزارش می‌کند: 🔷 «حضرت آقا شبی را در منزل ما اقامت کردند. شاهد بودم که محافظ آقا روی تخت خوابیدند و آقا، خود، روی فرش استراحت کردند.» 🔰سفیر صبح (واکاوی دیدار تاریخی مقام معظم رهبری از شبه قاره هند) 🔹️🔹️🔹️ به قلم: حجت‌الاسلام دکتر سیدعلیرضا طباطبایی (مسئول پایگاه اندیشه‌ حقوق‌ عمومی) 🌿 تنظیم نرگس حشمتی سیده‌فاطمه طباطبائی مریم مددی @Drsart
📚 انتشار اختصاصی دیدار مقام معظم رهبری از شبه قاره 🌿 قسمت ۶۰: ملاقات با رئیس کالج اسلامی الأمین 🔶 روز دوم حضور در بنگلور، ملاقاتی میان نماینده امام خمینی و «مولانا میرزا جعفر علی» رئیس «کالج اسلامی الأمین» که سمت امام جمعه کالج را هم دارند، صورت می‌پذیرد. 🔷 مولانا میرزا جعفر علی که خود از اعضای هیئت مدیره جماعت اسلامی در ایالت کارناتاکا است، به پویش‌هایی مانند انجمن اسلامی دانشجویان، بسیار دل‌بسته است. در دوران پیش از انقلاب، در تظاهرات دانشجویان ایرانی علیه رژیم طاغوت شرکت می‌کند و مشوق آنان در این زمینه است. این ارادت تا حدی است که در درگیری دانشجویان مسلمان و کمونیست ایرانی که 39 نفر از دانشجویان در آن بازداشت می‌شوند، شب را همراه دانشجویان مسلمان، در زندان به سر می‌برد. ✅ بخشی از گفتگوی جذاب میان این دو دانشمند بزرگ از نظر خوانندگان گرامی می‌گذرد: 🔵 «میرزا: نامه‌ای از عربستان سعودی برای من رسیده است که مسائل گوناگونی درباره ایران برایم نوشته‌اند، از جمله اینکه امام خمینی گفته‌اند، هدایت به دست حضرت مهدی تمام می‌شود. دیدگاه شما چیست؟ 🔴 حضرت آقا: این، تبلیغات برخی از مفتی‌های مصر، مراکش و عربستان سعودی است. هدایت به دست قرآن تمام شده، «الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ» ولی به این هدایت عمل نشده است. مهدیأ طبق روایاتی که مورد تأیید اهل سنت است، «یملأ الأرض قسطاً و عدلاً» است. او می‌آید که جهان را پر از عدل و داد کند. مسئله، هدایت نیست. 🔵میرزا: آقای «ندوی» هنوز درباره شخصیت امام خمینی تردید دارد. 🔴 حضرت آقا: می‌توانند تحقیق کنند. من کتابی از ندوی خواندم که به علامه مودودی اعتراض داشت که چندین سال است، حرف تازه‌ای نزده است. این نشان می‌دهد که ایشان به تحرک اسلام برای به دست آوردن حکومت اسلامی معتقد است. به ایشان بگویید، اگر حکومت اسلامی می‌خواهند، در ایران، حکومت اسلامی منطبق بر قرآن و سنت است. اول بشناسند و بعد حمایت کنند. 🔵 میرزا: اینکه شما گفتید، اختلاف شیعه و سنی را دشمنان می‌خواهند، نخستین بار علامه مودودی گفته است و این اختلاف، معمولاً به وسیله شیخ‌های کوچک دامن زده می‌شود. حال باید به پشتیبانی امام خمینی و شما، مسلمانان به همبستگی دعوت شوند. 🔴 حضرت آقا: مردم منطقه بلوچستان ایران، سنیِ حنفی هستند و در سایر نقاط ایران هم هستند. در انقلاب، در جنگ، در جهاد سازندگی، سنی و شیعه در کنار هم هستند. 🔵 میرزا: نزدیک به چهل دولت اسلامی داریم که زیر سلطه شوروی یا آمریکا هستند. امام خمینی بیشتر با دولت‌ها صحبت می‌کنند و آن‌ها موضع‌گیری می‌کنند، خوب است امام، با ملت‌ها گفتگو کنند. 🔴 حضرت آقا: اتفاقاً همین‌طور است، ما با ملت‌ها سروکار داریم. در ایران، در نماز جمعه تهران، سنی حنفی شرکت می‌کند و من هم که به سیستان رفتم، پشت سر ایشان نماز خواندم. در هیئت رئیسه‌ی «سمینار ائمه جمعه» که آیت‌الله «منتظری» رئیس آن است، از چهار نفر منشی، دو نفر از برادرانِ اهل سنت است که یکی حنفی و دیگری شافعی مذهب است. 🔵 میرزا: بارک‌الله! برای اینکه دل‌های مردم پاکستان، به سوی انقلاب اسلامی ایران گرایش پیدا کند، چه اقدامی شده است؟ 🔴 حضرت آقا: ما تاکنون [در] چند نوبت، هیئت‌هایی اعزام کرده‌ایم و سعی داریم با «مفتی محمود» تماس بگیریم. دولت پاکستان مقداری می‌ترسد که مبادا انقلاب ایران به پاکستان سرایت کند، لذا جلوگیری می‌کند. 🔵 میرزا: آیا اندیشه‌های «اقبال لاهوری» در انقلاب ایران اثربخش بوده است؟ 🔴 حضرت آقا: بله؛ روشنفکران ایران ایشان را خوب می‌شناسند. [مراسم] سده‌ی ایشان در سال 1349 [شمسی] در ایران برگزار شد. دکتر شریعتی کتابی درباره وی نوشته است.» 🔷 این دیدار که در محل انجمن اسلامی بنگلور انجام می‌شود، نزدیک به سه ساعت به درازا می‌کشد. منقول است که پس از این دیدار، مولانا میرزا جعفر علی شیفته شخصیت معظم‌له می‌شوند و دل‌بستگی ویژه‌ای به انقلاب پیدا می‌کنند. 🔶 «علاقه‌مندی ایشان به ‌اندازه‌ای است که وقتی یک سال پس از سفر هند، حضرت آقا برای ریاست جمهوری برگزیده شدند، در دیداری که به همراه برخی از دانشجویان هند به دیدار معظم‌له رفتیم، ابراز کردند که مولانا میرزا جعفر علی، نامه‌ای برای من فرستاده و ضمن تبریک تصدی ریاست جمهوری اعلام کرده است، تمایل به شرکت در یکی از جشن‌های سالگرد ریاست جمهوری دارد. 🔷 حضرت آقا با خنده فرمودند، ایشان خیال می‌کند، ما هر سال برای ریاست جمهوری جشن می‌گیریم؛ نمی‌داند تنها کار و مسئولیت است. به هر حال، ایشان را در دهه فجر به عنوان میهمان جمهوری اسلامی دعوت کنید.» هرچند اجل، به میرزا جعفرعلی چنین مهلتی نمی‌دهد. 🔰سفیر صبح (واکاوی دیدار تاریخی مقام معظم رهبری از شبه قاره هند) 🔹️🔹️🔹️ به قلم: حجت‌الاسلام دکتر سیدعلیرضا طباطبایی @Drsart
💐 تعیین جامعه اسلامی در غدیر ⭕️ امامت قاعده ای که در ماه‌های آخر عمر پیغمبر اکرم وضع شد ⭕️ که «اَلیَومَ یَئِسَ الَّذینَ کَفَروا مِن دینِکُم»؛ ⭕️ در بعضی از تعبیرات گفته شده است که عید عید الله‌ الاکبر و از همه‌ اعیاد بالاتر است، علّت این و وجه این چیست؟ خب، در قرآن کریم آیاتی هست که به غیر از به مسئله‌ی دیگری قابل تطبیق نیست. همین آیه‌ی معروف «الیَومَ یَئِسَ الَّذینَ کَفَروا مِن دینِکُم فَلا تَخشَوهُم وَ اخشَونِ اَلیَومَ اَکمَلتُ لَکُم دینَکُم وَ اَتمَمتُ عَلیکُم نِعمَتی وَ رَضیتُ لَکُمُ الاِسلامَ دیناً» که در اوایل سوره‌ است، با غیر مسئله‌ای در وزن و اهمّیّت و اندازه‌ مسئله‌ غدیر، قابل تطبیق نیست؛ فقط یک‌چنین مسئله‌ای است که میتواند تعبیر «الیَومَ یَئِسَ الَّذینَ کَفَروا مِن دینِکُم» درباره‌اش بیاید. آن‌کسانی که در مضمون این آیات خدشه کرده‌اند، حرفهایی میزنند، مطالبی گفته‌اند، مخالفین و کسانی که قضیّه‌ غدیر را قبول ندارند این آیه را به نحوی تأویل کرده‌اند، لکن . 💐امروز روزی است که دشمنان -کفّار- از دین شما مأیوس شدند. چه چیزی مگر بر دین اضافه شد که دشمن را مأیوس کرد؟ آن احکامی که در این آیه، در اوّل سوره‌ مائده، قبل و بعد از این فِقره آمده است، مگر چقدر اهمّیّت دارد؟ این تعبیر درباره‌ نماز نیامده است، درباره‌ی زکات نیامده است، درباره‌ی جهاد نیامده است؛ که «اَلیَومَ یَئِسَ الَّذینَ کَفَروا مِن دینِکُم»؛ پس این یک قضیّه‌ دیگری است؛ غیر از این احکام فرعی است. آن قضیّه چیست؟ قضیّه‌ رهبری جامعه‌ اسلامی؛ قضیّه‌ نظام حکومت و امامت در جامعه‌ اسلامی. بله، ممکن است تخلّف کنند -کما اینکه کردند؛ چند قرن بنی‌امیّه و بنی‌عبّاس و امثال اینها با نام امامت و و مانند اینها، کردند؛ کردند- [امّا] این لطمه‌ای نمیزند به . 💐ماجرای ، تعیین قاعده است. یک قاعده‌ای در اسلام درست شد؛ پیغمبر اکرم در ماه‌های آخر عمر، این قاعده را وضع کرد؛ آن قاعده چیست؟ قاعده‌_امامت؛ قاعده‌ ولایت... قاعده‌ حکومت و اقتدار و در جامعه‌ اسلامی، با غدیر معیّن شد و پایه‌گذاری شد؛ این است. ⭕️ فقط این نیست که امیرالمؤمنین را معیّن کردند؛ این هم مهم است امّا ، را معیّن کردند؛ معلوم شد که در جامعه‌ اسلامی، ، ، ، ، بر مردم معنا ندارد، و زیاده‌خواهی و برای خود جمع کردن و افزودن معنا ندارد، ؛ معلوم شد که در اسلام این‌جوری است. این در غدیر وضع شد. وقتی این قاعده وضع شد، آن‌وقت «یَئِسَ الَّذینَ کَفَروا مِن دینِکُم»؛ دیگر دشمن ها از این که بتوانند مسیر این دین را تغییر بدهند میشوند؛ چون مسیر دین آن‌وقتی تغییر پیدا میکند که آن تغییر پیدا کند؛ یعنی ، ، ؛ بله، در واقعیّت عملی، تغییراتی به وجود می‌آید و افرادی از قبیل خلفای بنی‌امیّه و بنی‌عباس سرِ کار می‌آیند به‌عنوان اسلام، حجّاج‌بن‌یوسف هم [سرِ کار] می‌آید، امّا اینها دیگر ضابطه را نمیتوانند به هم بزنند. ⭕️ امروز اگر کسانی در دنیای اسلام؛ آنهایی که با معارف اسلامی آشنا هستند مراجعه کنند به قرآن، مراجعه کنند به که در قرآن برای بندگی حق و زندگی و جهت‌گیری بندگان حق -یعنی ملّتها- در قرآن معیّن شده است، امکان ندارد به نتیجه‌ای برسند جز (علیه‌السّلام) و آنچه دنباله‌ او است. این ادّعای ما است و میتوانیم این ادّعا را کاملاً ثابت کنیم. ( ای ۱۳۹۵/۰۶/۳۰) ⭕️ مطلب در نشانی زیر: https://farsi.khamenei.ir/newspart-index?id=34429&nt=2&year=1395&tid=330 . که «اَلیَومَ یَئِسَ الَّذینَ کَفَروا مِن دینِکُم» ، 🌿🌹🌿🌹🌿🌹 @taamolhoghooghi