eitaa logo
🌴📖تلاوت روزانه یک صفحه قرآن+ ختم سفره ام البنین و چهارده معصوم اهل بیت...🍎🌴
173 دنبال‌کننده
6.4هزار عکس
2.4هزار ویدیو
465 فایل
یک فرصت معنوی با توکل به خدا هدیه ختم روزانه قرآن کریم به اهل بیت، راس دعاها فرج ظهور آقا جانم امام زمان عجل الله تعالی فرج گشایش کار و حاجت همه ما و خلق الله ان شاءاللّٰه ادمین : 🆔 @shHoseny https://eitaa.com/joinchat/577896735Cd35680a76e
مشاهده در ایتا
دانلود
قرآن ترجمه المیزان سوره 4 سوره مبارکه النساء صفحه 79 ۞ وَلَكُمْ نِصْفُ مَا تَرَكَ أَزْوَاجُكُمْ إِنْ لَمْ يَكُنْ لَهُنَّ وَلَدٌ ۚ فَإِنْ كَانَ لَهُنَّ وَلَدٌ فَلَكُمُ الرُّبُعُ مِمَّا تَرَكْنَ ۚ مِنْ بَعْدِ وَصِيَّةٍ يُوصِينَ بِهَا أَوْ دَيْنٍ ۚ وَلَهُنَّ الرُّبُعُ مِمَّا تَرَكْتُمْ إِنْ لَمْ يَكُنْ لَكُمْ وَلَدٌ ۚ فَإِنْ كَانَ لَكُمْ وَلَدٌ فَلَهُنَّ الثُّمُنُ مِمَّا تَرَكْتُمْ ۚ مِنْ بَعْدِ وَصِيَّةٍ تُوصُونَ بِهَا أَوْ دَيْنٍ ۗ وَإِنْ كَانَ رَجُلٌ يُورَثُ كَلَالَةً أَوِ امْرَأَةٌ وَلَهُ أَخٌ أَوْ أُخْتٌ فَلِكُلِّ وَاحِدٍ مِنْهُمَا السُّدُسُ ۚ فَإِنْ كَانُوا أَكْثَرَ مِنْ ذَٰلِكَ فَهُمْ شُرَكَاءُ فِي الثُّلُثِ ۚ مِنْ بَعْدِ وَصِيَّةٍ يُوصَىٰ بِهَا أَوْ دَيْنٍ غَيْرَ مُضَارٍّ ۚ وَصِيَّةً مِنَ اللَّهِ ۗ وَاللَّهُ عَلِيمٌ حَلِيمٌ (12) و سهم شما از آنچه زنانتان باقى گذاشته اند اگر فرزندى نداشته باشند نصف است. پس اگر فرزندى داشته باشند سهم شما يک چهارم ترکه است بعد از [تنفيذ ]وصيّتى که مى کنند يا دينى [که استثنا مى شود]. و سهم زنانتان از آنچه باقى گذاشته ايد اگر فرزندى نداشته باشيد يک چهارم است، و اگر فرزندى داشته باشيد سهم آنان يک هشتم است بعد از [تنفيذ ]وصيّتى که مى کنيد يا دينى [که استثنا مى شود]. و اگر مرد يا زنى که از او ارث مى برند کلاله باشد (از بالا و پائين وارثى نداشته باشد) و بردار يا خواهرى [مادرى ]داشته باشد سهم هر يک از آن دو، يک ششم است. و اگر بيش از اين باشند [به طور مساوى ]در يک سوّم شريکند بعد از [تنفيذ ]وصيّتى که مى شود يا دينى [که استثنا مى گردد]. اين در حالى است که نبايد [با وصيّت يا اقرار به دين، به وارث ]ضرر بزند. سفارشى است از جانب خدا، و خدا دانا و بردبار است. (12) تِلْكَ حُدُودُ اللَّهِ ۚ وَمَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ يُدْخِلْهُ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا ۚ وَذَٰلِكَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ (13) اينها حدود خداست، و کسانى که از خدا و رسول او اطاعت کنند آنان را به بوستان هايى در مى آورد که از پايين آنها نهرها جريان دارد در حالى که جاودانه در آنها خواهند ماند. و اين است آن کاميابى بزرگ. (13) وَمَنْ يَعْصِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَيَتَعَدَّ حُدُودَهُ يُدْخِلْهُ نَارًا خَالِدًا فِيهَا وَلَهُ عَذَابٌ مُهِينٌ (14) و هر کس نافرمانى خدا و رسول او کند و از حدودى تجاوز نمايد او را به آتشى [سوزان ]در مى آورد در حالى که جاودانه در آن خواهد ماند و عذابى خوار کننده خواهد داشت. (14) 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️🍃❤️━━━┓   خدایا توفیق و لیاقت دعا کردن برای همه ملتمسین دعا را از ما نگیر ┗━━━❤️🍃♥️═🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نکته تفسیری صفحه ۷۹: جاودانگی: فرض كنید كه شخصی عمداً خود را از پشت‏بام خانه‏اش به زمین پرت كند و به شدت مجروح شود، و در اثر آن، نخاع او قطع شده، تا آخر عمر از نعمت راه رفتن محروم شود. آیا او می‏تواند اعتراض كند كه «من فقط یك لحظه خودم را پرت كردم. حالا باید یك عمر راه نروم؟ و این عادلانه نیست.»؟ باز فرض كنید كه شخصی در یك لحظه، انسان بی‏گناهی را به قتل می‏رساند و به سبب این خلاف، به حبس ابد محكوم می‏شود. آیا او می‏تواند اعتراض كند كه «من فقط یك لحظه خلاف كردم. آیا به ازای آن باید هفتاد ـ هشتاد سال در زندان بمانم؟»؟ بی شک هیچ انسان عاقلی، اعتراض این افراد را نمی‏پذیرد. خدای بزرگ در كتاب خویش فرموده است كه بهشتیان همیشه در نعمت می‏مانند و برخی از دوزخیان نیز تا ابد در عذاب خواهند ماند. نعمت جاودان بهشت را به راحتی می توان پذیرفت؛ زیرا لطف و رحمت خدا بی‏پایان است. برخی امّا ممكن است سؤال كنند كه چگونه بعضی افراد در ازای كفر و گناه در عمر كوتاه شصت ـ هفتاد ساله ی خود باید برای همیشه در عذاب بمانند؟ آیا این عذاب با عدالت خدا سازگار است؟ پاسخ این سؤال، با مثال‏های پیشین روشن می‏شود. كسی ‏كه در همه ی عمرش، با این‏كه حق را می‏شناخته و از دستورهای خدا آگاه بوده، از سر لجاجت و تكبّر او را نافرمانی كرده است، هرگز لیاقت ورود به بهشت را نخواهد یافت. حقیقت این است كه كسانی در دوزخ جاودانه‏اند كه اگر برای همیشه در دنیا می‏ماندند، تا ابد به گناه و نافرمانی خدا مشغول بودند. پیشوای نخست ما امام علی علیه السلام در دعای کمیل به خدا عرض می‏كند: «من یقین دارم كه اگر دستور تو در مورد عذاب كردن منكرانت و جاودانه بودن دشمنانت در دوزخ نبود، تمام آتش دوزخ را [پس از مدتی] سرد و آرام می‏كردی و هیچ‏كس از بندگانت در آن، جایگاه [همیشگی] نداشت.» آیا می‏توان تصوّر كرد كه قاتل امام حسین علیه السلام روزی به بهشت برود؟؛ یا كسی‏ كه سر امام را نزد یزید آورد و اعتراف كرد كه سر پسر بهترین مادر و پدر دنیا را برای او آورده است؟ این سخن چنان زشت و آلوده بود كه یزید دستور داد خود او را بكشند. آیا جاودانه بودن یزید ‏بن‏ معاویه در آتش دوزخ، خلاف عدالت خداست؟ یا كسی ‏كه در حال مستی با چوب بر لب‏های امام حسین علیه السلام می‏زد و اشعار كفرآمیز می‏خواند، و در آن حال، پیرمردی به او گفت كه از این اهانت دست بردار؛ زیرا من بارها به چشم خود دیده ام كه پیامبر اکرم صلوات الله علیه بر این لب‏ها بوسه می زند؟! آری، عذاب جاودان برای چنین افرادی آماده شده است كه به هیچ‏وجه لیاقت بهشتی شدن را ندارند. به هر حال،«خلود» و جاودانگی، یكی از بهترین نعمت‏ها برای بهشتیان، و یكی از سخت ترین عذاب‏ها برای دوزخیانی است كه همیشه در آن خواهند ماند. 1 - اقتباس از تفسير نمونه ، ج9، ص 240 2 - فرازي از دعاي كميل 3- بحارالانوار، ج45، ص186 4 - اقتباس از روايتي از امام باقر(ع)، بحارالانوار، ج8، ص345 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️🍃❤️━━━┓   یادی کنیم از اموات که چشم انتظار هستند ┗━━━❤️🍃♥️═🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️ 💠‏وَ مَنْ يَعْصِ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ يَتَعَدَّ حُدُودَهُ يُدْخِلْهُ ناراً خالِداً فِيها وَ لَهُ عَذابٌ مُهِينٌ (۱۴) 🌱‏و هركس خدا ورسولش را نافرمانی كند واز حدود الهی تجاوز نمايد، خدا او را وارد آتشی می‌كند كه هميشه در آن می‌ماند وبرای او عذابی خواركننده است. 💬‏پيام‌ها🔻 ‏🔹آنان كه به وصيّت‌نامه عمل نمی‌كنند، يا بدهی متوفّی را نمی‌پردازند، يا با انكار حقّ يا ندادن سهم بعضی وارثان، سعی در تصاحب اموال می‌كنند، برای هميشه در عذاب و قهر الهی‌اند. تِلْكَ حُدُودُ اللَّهِ‌ ... يَتَعَدَّ حُدُودَ اللَّهِ* ‏🔹ملاك سعادت وشقاوت، اطاعت يا نافرمانی نسبت به خدا و رسول اوست، نه چيز ديگر. مَنْ يُطِعِ اللَّهَ‌ ... وَ مَنْ يَعْصِ اللَّهَ‌ ‏🔹 نافرمانی رسول خدا، نافرمانی خداست. «يَعْصِ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ» ‏🔹نافرمانی مستمرّ، سبب خلود است. مَنْ يَعْصِ اللَّهَ‌ ... يُدْخِلْهُ ناراً خالِداً فِيها يَعْصِ‌ فعل مضارع و نشان استمرار است. ‏🔹متجاوزان به حقوق ديگران، در رديف كفّار بوده و گرفتار عذاب جاويدان می‌شوند. «خالِداً فِيها» ‏🔹قهر خداوند، هم عذاب جسمی دارد، هم خواری روحی. «عَذابٌ مُهِينٌ» 📚تفسیر نور ༻🍃‌🌸🍃༺
❇️ 🔷✨مساله ارث و اختلاف سهام در آن، طبق آثاری كه رحم دارد و اختلاف درجه‌ای كه عواطف انسانی نسبت به ارحام دارد تنظيم شده، و در توضيح اين معنا بشريت را به سه طبقه تصور می‌كنيم، يك: طبقه حاضر و دوم والدين طبقه حاضر و سوم طبقه فرزند او، آن گاه می‌گوئيم: 👈 انسان موجود نسبت به فرزندش رؤوف‌تر و علاقمندتر است، تا نسبت به پدر و مادرش، برای اينكه فرزند را دنباله هستی خود می‌داند ولی پدر و مادر را دنباله هستی خود نمی‌داند، (بلكه خود را دنباله آن دو احساس می‌كند)، در نتيجه ارتباط طبقه دوم قوی‌تر و وجودش با وجود طبقه حاضر چسبيده‌تر است تا با طبقه سوم كه نوه آن طبقه است و ما اگر بهره‌مندی از ارث مردگان را بر طبق اين ارتباط و اتصال قرار دهيم، لازمه‌اش اين می‌شود كه نسل حاضر از طبقه دوم يعنی طبقه پدران بيشتر ارث ببرد تا از طبقه سوم يعنی نسل آينده و به عبارت ديگر فرزندان، هر چند كه ممكن است در نظر ابتدايی خلاف اين معنا به نظر برسد، و بر عكس نظريه بالا گمان شود كه ارتباط" فرزند با پدر" بيشتر از ارتباط" پدر با فرزند" است. 📚تفسیر المیزان ༻🍃‌🌸🍃༺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا