eitaa logo
شکلات تلخ
1.3هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
543 ویدیو
0 فایل
اینجا؟هیاهوی درهمِ سکوت و کلمه است. کپی؟! قطعا فور قشنگ تره
مشاهده در ایتا
دانلود
بسیار‌سخن‌بودو‌نگفتیم‌و‌گذشتیم.
ـ
اگه مثل گوشه ناخنم بشی نه وصل میشی نه کنده میشی اگه بزارم بمونی هر روز دردش بیشتر میشه اگه بکنمش قلبم درد میگره و من دلم رو میزنم به دریا و از ریشه میکنمت درد داره خون میاد بغض میکنم ولی تموم میشه زخمش هم خوب میشه حواستو جمع کن رفیقِ‌من
امیدوارم وقتی یک روزِ هزارساله را تحمل می‌کنی، کسی باشد که آخرِ شب شانه‌ات را لمس کند و بگوید طاقت آوردی، تمام شد، حالا استراحت کن...
معمولاً این قسمت از روضه دیده نمیشه؛ بعد از شهادت سیدالشهداءﷺ، بعد از حمله به خیمه‌ها و اهل حرم، بعد از سوزاندن خیمه‌ها، یک تا دو روز اهل‌بیت در کربلا در صحرا بودند، و پیکر شهدا روی زمین بود و اهل‌بیت اباعبداللهﷺ در صحرا آواره بودندُ اسیر...، تازه بعد از یک یا دو روز بعد از شهادت کاروان اسراء به سمت کوفه حرکت دادند. یک الی دو روز، اهل‌بیت امام حسینﷺ در بیابان بود و نه حرمی داشتند و نه حریمی و نه خیمه‌ی و نه..، در چنین وضعی از پیکر شهدا که در میان بیابان رها کرده بودند جداشون کردند و به سمت کوفه بردن..، شام غریبان یعنی این و هنوز تموم نشده..💔
نشیم یهو مث جماعتی که داشتن لطمه میزدن و ضجه میزدن و زار میزدن و گریه می‌کردن... و همزمان توی همون روضه، امام صادق زمان‌‌شون(ﷺ) نشسته بود و دریغ از ‌چهارنفر آدم پای‌کار خودساخته متعهد... که امام صادقﷺ بارها رو می‌کنه به اصحاب و شاگردان کثیرش و میگه اگه به تعداد فلان عدد ( اشاره میکنه به ۱۱ گوسفند) یار واقعی مؤمن پای کار داشتم، قیام می‌کردم... (آقا میخواد بگه اینا به قدر گوسفند هم مطیع نیستن.. گوسفند با یه نهیب برمیگرده و دور نمیشه)
اهالی «تپه ندبه» چه کسانی بودند؟ نقل هست که تپه ای در کربلا بوده که عده‌ای بجای یاری اباعبدالله، از ترس جون‌شون به اون تپه پناه برده بودند و هنوز اباعبدالله زنده بوده و اینها مشغول گریه و ندبه و شیون و عزاداری برای حسین(ع) و دعا میکردند: اللهم أنزل نصرک!» (خدایا پیروزی ات را نازل کن). پس در کربلا سه جریان بوده:«جریان حق، جریان باطل، جریان ساکتین و منفعل‌ها» اگر عشق به اباعبدالله در ما حرکت ایجاد نکنه، قیام شکل نده، که به یاری مکتب حسین بریم، ما هم جزء اهالی تپه ندبه‌ایم. و این گروه هم در قتل امام شریک بودند! با سکوت و انفعال‌شون.. فلذا باید مراقب باشیم در روضه حسینﷺ و در حرم حسینﷺ در کدوم جبهه و جریان قرار میگیریم..
خیلی!
ماهتو‌به‌چراغ‌برق‌نفروش:) @Talkh_a