eitaa logo
تنبیه الأمة
2.4هزار دنبال‌کننده
170 عکس
72 ویدیو
19 فایل
تنبیه الأمة، #جهادی است در راستای #تبیین حقایق، کوششی در دفاع از حریم دین و مقابله با انحرافاتی که به نام دین رقم می‌خورد. مدیر کانال: @MohamadMahdi63
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️ تفقه یا ابتذال فقه 📝 تأملی بر ادعای اخیر سروش محلاتی 🖋 علی اشراقی 🔸 جناب آقای سروش محلاتی در نوشته‌ای با عنوان "مجازات محاربی که مرتکب قتل نشده" با اشاره به نظر تعدادی از فقهاء عظام خواسته‌اند اینگونه القاء نمایند که اعدام محاربی که قتل نکرده، غیرشرعی است. 🔻 درباره‌ی ادعای ایشان ملاحظاتی وجود دارد: 1⃣ برای استاد حوزه شایسته نیست که به جهت مخالفت با یک ماده‌ی قانون مجازات اسلامی به وجود قول فقهی مخالف، اشاره نماید چراکه در بسیاری از مسائل فقهی، فقهاء عظام، نظرات متفاوت دارند و قانون بر اساس ضوابطی در نهایت، مطابق با یک نظر فقهی تصویب می‌گردد. بسیاری از مؤمنین آشنا با تقلید و رساله نیز می‌دانند که مسائل اختلافی کم نیستند. 2⃣ ایشان گفته‌اند امام خمینی نیز تبعید چنین محاربی را اولی می‌داند. اگر ایشان نمی‌دانند که اولی در اینجا به معنای احتیاط مستحب است -و فتوای مرحوم امام همان قول به تخییر است- جنابشان را به دقت و تأمل بیشتر توجه می‌دهیم؛ اما اگر متوجه این نکته بوده و قصد داشته‌اند که نظر نهایی امام را به گونه‌ی دیگری به مخاطبین عام و غیر طلبه، القاء نمایند اقدامشان را به دور از صداقت و امانت می‌بینیم. 3⃣ بعید است که آقای سروش ندانند که در این مسأله قائلین به تخییر حاکم و امکان اعدام چنین محاربی کم نیستند. شیخ صدوق در کتاب‌های هدایه و مقنع، شیخ مفید، سلار، ابن ادریس، محقق حلی در کتابهای مختصر النافع و شرایع، علامه حلی در کتاب‌های مختلف الشیعة، تحریر و تبصره، فخر المحققین، شهید اول در کتاب‌های لمعه و دروس، شهید ثانی در روضه و مسالک و حاشیة الارشاد و حاشیه مختصر النافع، ابن فهد حلی، فاضل مقداد و فیض کاشانی از قائلین به تخییر حاکم هستند. حتی صاحب ریاض که خودش مخالف تخییر است می‌گوید: اکثر متأخرین قائل به تخییرند. 4⃣ اردوکشی و یارگیری در بین موافقان و مخالفان یک نظر فقهی، آن هم در رسانه‌ها و تریبون‌های عمومی شایسته استاد حوزه نیست. اینگونه روش‌ها به ابتذال فقه و در نهایت تخریب دینداری مردم می‌انجامد. @Tanbiholomah
❇️ از برجسته‌ترین فقیه نظام به آقای سروش محلاتی! 🖋 محمدصادق احمدی 🔸 آقای سروش محلاتی در یادداشتی که اخیرا منتشر کرده از مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی به عنوان برجسته‌ترین فقیه نظام یاد کرده است. 🔹 لذا بد نیست نظر مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی را در مورد برخی ادعاهای قبلی آقای سروش محلاتی بررسی کنیم: 🔺 آقای سروش محلاتی مشروعیت حکم اعدام صادر شده برای برخی اغتشاش‌گران را به بهانه سازمان‌یافته‌نبودن، مورد تردید قرار داده‌اند. 🔻 با توجه به مطالبی که توسط دادگاه مطرح‌شده حکم اعدام از باب محاربه است و لذا سؤال این است که آیا محاربه اختصاص به جایی دارد که توسط سازمان و گروه سازمان یافته انجام شود؟ ✅ پاسخ مرحوم هاشمی شاهرودی به سؤال مذکور این است: «ظاهر آیه محاربه این است که جرم مذکور از نوع جرمهای انفرادی است که گاهی ممکن است یک شخص آن را انجام دهد و از این رو فقها گفته‌اند که در تحقق محاربه، وجود گروه و ارعاب دسته جمعی شرط نیست.»۱ 🔺 در جای دیگر آقای سروش محلاتی به جدابودن حکم باغی و محارب در فقه اشاره کرده‌اند و بیان داشته‌اند که باغی کسی است که با حکومت طرف شده و به معارضه با حکومت پرداخته در حالی که محارب کسی است که می‌خواهد رعب و وحشتی ایجاد کند که مصداق فساد در زمین باشد و لذا مجازاتی هم که برای باغی وجود دارد با مجازات محارب متفاوت است و به همین جهت حکم اعدام برای کسانی که در اغتشاشات حضور داشته اندوجهی ندارد. ✅ مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی گرچه با اصل این ادعا موافق است ولی استثنائی در این باره می‌زند که قابل توجه است: «بدین ترتیب روشن می‌شود که عنوان محارب در آیه مبارکه، اختصاص دارد به کسی که به قصد افساد در زمین سلاح می‌کشد و معنای افساد در زمین عبارت است از اخلال در امنیت مردم و ترساندن آنها و تجاوز به مال و جان و ناموسشان، و این معنا، شامل باغی یا کافری که به جنگ با دولت اسلامی و قیام در برابر آن برخاسته است، مادام که مرتکب محاربه به معنی مذکور نشده باشد نمی‌شود، و در این صورت نیز از آن جهت که مرتکب این قسم از محاربه شده مصداق آیه خواهد بود و در آن هیچ بحثی نیست.»۲ 🔹 در این تعبیر ایشان کسانی که به مخالفت با حکومت پرداخته باشند را در صورتی که مرتکب جرم محاربه شوند مشمول مجازات محارب می‌داند و در جای دیگر در توضیح فسادی که در تحقق محاربه شرط است می‌فرماید: «بلكه تجاوز به حقوق یک نفر نيز اگر به گونه‌اى باشد كه موجب اخلال در امنيّت محل شود، مصداق «فساد در زمين» خواهد بود.»۳ ♨️ در نتیجه طبق ظاهر این فرمایشات اگر کسانی بر علیه حکومت اقدام کرده‌اند ولی در ضمن آن اقدام به ایجاد ترس و ناامنی در بین مردم کنند و با سلاح راه بر مردم ببندند و سبب ترس آنها شوند داخل در معیار محاربه خواهند بود و صرف اینکه در حال مبارزه با حکومت هستند توجیهی برای محارب‌نبودن آنها نخواهد بود. ➖➖➖➖➖ ۱.مجله فقه اهل بیت جلد، ۱۱-۱۲ ص ۱۷۴ ۲. همان، ص ۱۷۷ ۳. همان، ص ۱۸۶ @Tanbiholomah
❇️ پاسخ به ۷ پرسش مهم در رابطه با حد محارب ❓آیا معترض سیاسی محارب است؟ ❓آیا اغتشاشگرانی که مرتکب قتل نشده‌اند مستحق اعدام‌اند؟ ❓آیا حاکم در انتخاب مجازات‌های گوناگون برای محارب مخیر است؟ و... ✅ با خواندن این جزوه به پاسخ پرسش‌های اساسی در رابطه با حد محارب دست خواهید یافت. ✅ بخوانید، بدانید و از احکام اسلامی دفاع کنید. 📌 انتشار بزودی در کانال «تنبیه الأمة»... https://eitaa.com/joinchat/3310420148Ca673c3add8 👆🏻 📲 به کانال نخبگانی تنبیه الأمة بپیوندید
محارب کیست و مجازات او چیست - A5.pdf
1.77M
❇️ پاسخ به هفت پرسش مهم در رابطه با حد محارب ❓آیا معترض سیاسی محارب است؟ ❓آیا اغتشاشگرانی که مرتکب قتل نشده‌اند مستحق اعدام‌اند؟ ❓آیا حاکم در انتخاب مجازات‌های گوناگون برای محارب مخیر است؟ و... ✅ با خواندن این جزوه به پاسخ پرسش‌های اساسی در رابطه با حد محارب دست خواهید یافت. ✅ بخوانید، بدانید و از احکام اسلامی دفاع کنید. https://eitaa.com/joinchat/3310420148Ca673c3add8 👆🏻 📲 به کانال نخبگانی تنبیه الأمة بپیوندید
❇️ چگونه باور کنیم راست می‌گویید؟ 📝 پاسخ به مجمع خودخوانده محققین و مدرسین قم 🖋 مرتضی صادقی 🔸 اخیرا مجمعی که خود را مدرسین و محققین حوزه علمیه قم می‌خوانند بیانیه‌ای صادر کرده که در آن ادعای دلسوزی برای مردم و نظام شده است. ♨️ ولی باور این مسئله از جهاتی سخت می‌نماید: 1⃣ در جای جای نوشته ایشان، سیاه‌نمایی از اوضاع کشور به چشم می‌خورد. از اینکه مردم در فقر و فلاکت هستند تا اینکه اکثریت مردم از حکومت ناراضی هستند و... چطور می‌توان صداقت در این گفتار را باور کرد در حالی که همین افراد حامی دولت‌های یازدهم و دوازدهم بودند و در حمایت از آن بیانیه می‌دادند؟ مگر غیر ازاین است که نارضایتی بی‌سابقه مردم و پایین‌ترین سطح مشارکت درانتخابات ریاست جمهوری محصول همان دولت مورد حمایت ایشان بود؟ لا اقل چند بیانیه در باب اوضاع اقتصادی و فلاکت مردم بر علیه دولت متبوعتان می‌دادید تا رفتار امروز قابل باور باشد. 2⃣ در بیانیه فوق ضمن القاء حس دلسوزی و خیرخواهی نسبت به مردم، سعی در تطهیر خشونت اغشاشگران شده تا جایی که در مقام نام‌بردن، از آنان با عناوینی چون معترض به بی‌عدالتی، مظلوم و دفاع‌کننده در برابر خشونت مأموران، یاد شده است. انگار نه انگار که در این مدت قرآن سوزانده شده انگار نه انگار که مسجد آتش زده شده، شعارآزادی و بی‌بند و باری سر داده شده، از سر زنان چادر کشیده شده و جوانان پاک به کشته شده‌اند. لااقل به قدر جمله‌ای اندر مذمت این امور به قلم خود زحمت می‌دادید تا متهم به سیاسی‌کاری و بی‌اعتنایی به دین و آرمانهای انقلاب نشوید. 3⃣ دراین بیانیه از تأثیر ریختن به ناحق خون بر زوال نعمت گفته شده و روایتی از نهج البلاغه در این زمینه ذکر شده است!! بی‌آنکه اشاره شود که در روایات متعدد از ائمه علیهم السلام نقل شده است که اقامه‌ی حد از باران چهل روز با برکت‌تر است. 4⃣ بعضی از قیودی که در این بیانیه برای حکم محارب مطرح شده مبنای فقهی ندارد و لااقل خلاف فتوای مشهور فقهاست و آن قید اینکه محاربه باید به منظور جنگ با خدا و پیامبر باشد. ای کاش تصریح می‌کردید که این نظر شخصی شماست تا گمان نرود می‌خواهید برای مخاطب ناآگاه اینگونه القاء کنید که حکم اعدام اغتشاشگران خلاف مسلمات فقهی است. 5⃣ در این بیانیه اینگونه القاء شده که تناسب مجازاتهای محاربه با جرم از نظر فقهی روشن است و حتی از آیه قرآن هم همین مطلب استفاده می‌شود. بدون اینکه اشاره شود که آیه قرآن اتفاقا بر تخییر بین مجازاتها دلالت می‌کند و اگر هم روایاتی دال بر تناسب مجازات با جرم وجود دارد، در مقابل روایات معتبری وجود دارد که این مسئله را نفی کرده و تخییر قاضی را ثابت می‌کند و به همین خاطر بسیاری از فقها فتوای به داده‌اند. ✅ با توجه به مجموع این امور باز تکرار می‌کنیم: چگونه باور کنیم راست می‌گویید؟ @Tanbiholomah
آیا معترضان (بخوانید آشوبگران) محاربند؟ 🔸 با مراجعه به کلمات فقهاء اسلام و ادله، روشن می­‌شود که اختصاص محاربه به فرضی که شخص، قصد اصلی‌اش سلب امنیت و غارت اموال باشد وجهی ندارد و بر هیچ استدلال صحیحی استوار نیست. ✅ مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی تصریح می‌کند که اگر شخص قصد اخافه داشته باشد بلا اشکال محارب است هر چند که درپی این قصد اخافه غرض دیگری دارد که تصمیم دارد از طریق اخافه و ترساندن مردم به آن غرض برسد. 📌 بیشتر بخوانید: https://eitaa.com/Tanbiholomah/192 @Tanbiholomah
❓آیا محاربی که جراحت وارد کرده ولی کسی را نکشته، می‌شود اعدام کرد؟ 🔸از ادله استفاده می‌شود که مجازات اعدام به فرض ارتکاب قتل توسط محارب، اختصاص ندارد. صحیحه محمد بن مسلم صریح در این است که در فرضی که قتل انجام نشده باشد نیز مجازات اعدام مشروع است و حاکم می‌تواند به عنوان حد محارب، شخص را اعدام کند. 📌 بیشتر بخوانید: https://eitaa.com/Tanbiholomah/192 @Tanbiholomah
❓آیا حمله به مأموران حکومتی نیز محاربه است؟ 🔸فقهای ما در مقابل فقهای عامه که محارب را به قطاع الطریق و مانند آن اختصاص داده اند، قائل اند که «هر کسی که با قصد ترساندن مردم سلاح بکشد» محارب است. 🔸در کتاب الغارات آمده است که امیر المؤمنین علیه‌السلام با اشاره به آیه محاربه، عنوان محارب را بر معاویه که به غرض مقابله سیاسی با حکومت امیر المؤمنین علیه‌السلام جنگ به راه انداخته بود، تطبیق کرده‌اند. 📌 بیشتر بخوانید: https://eitaa.com/Tanbiholomah/192 @Tanbiholomah
❓آیا تحقق محاربه فقط در فرضی است که شخصِ آشوبگر، سلاح بکشد؟ 🔸مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی با بیان سه تقریب از این دیدگاه دفاع می‌کند که در صدق محاربه بکارگیری سلاح شرط نیست. 🔹ایشان نظر خود را چنین بیان می‌کند: و هكذا يتّضح أنّ الإطلاق للمحاربة بغير السلاح بل بمثل العصا و الحجر و السوط أو بالنار أو بالمواد الكيمياوية السامّة أو الحارقة أو حتى بالقوّة البدنية القاهرة المخيفة تامّ في نفسه. 📌 بیشتر بخوانید: https://eitaa.com/Tanbiholomah/192 @Tanbiholomah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خطبه فدکیه - نسخه موبایل.pdf
1.6M
▪️خطبه فاطمه زهرا (سلام الله علیها) به نام خطبه فدکیه، در منابع امامیه متقدم و متاخر مثل؛ السقیفة و الفدک، دلائل الامامة، الاحتجاج نقل شده، حتی ابن‌طیفور سنی (۲۸۰ق) آن را در بلاغات النساء گزارش کرده است. ▪️همه این نقلها با «لما بلغ فاطمة ان ابابکر اجمع علی منعها فدک» آغاز می‌شود. @Tanbiholomah
❇️ مصائب «انتخاب» در مکتب سقیفه 🖋 صالح رحمتی 🔸 خطبه فدکیه، خطبه‌ای غنی و سرشار از معارف اعتقادی، اندیشه‌های بنیادین سیاسی و احتجاجات کلامی است. 🔹 در بخشی از این خطبه، حضرت زهرا (سلام الله علیها) به علل و حکمتهای برخی عناوین شرعی مانند صیام، صلوة، حج و زکاة اشاره می‌فرماید؛ که یکی از آن عناوین، «طاعت» و «امامت» است. 🔹 عبارات این خطبه در توصیف این دو عنوان در منابعی که این خطبه را نقل کرده‌اند اختلاف اندکی دارند که البته غیرمخل به مقصود است؛ 📗 در السقیفة و الفدک / دلائل الإمامة: «وَ طَاعَتَنَا نِظَاماً لِلْمِلَّةِ، وَ إِمَامَتَنَا لَمّاً لِلْفُرْقَةِ»، (۱) 📗 و در الفقیه و علل الشرائع: «وَ الطَّاعَةَ نِظَاماً لِلْمِلَّةِ وَ الْإِمَامَةَ لَمّاً مِنَ الْفُرْقَةِ»،(۲) 🔹 همانطور که پیداست، اختلاف موجود در الفاظ میان منابع، فاحش نبوده و مخل به مقصود نیست؛ زیرا، قطعاً مراد حضرت از «الطاعة» و «الإمامة» همان «طاعتنا» و «إمامتنا» است، و اساساً موضع اعتراض حضرت همین بود که، چرا مدار طاعت و امامت را برگرداندید. علی‌الخصوص در آن عبارت که می‌فرمایند: «فوسمتم غير أبلكم، و أوردتموها شربا ليس لكم‏» بر شتری که از آنِ شما نبود، داغ نهادید، و آن را در آبشخوری وارد کردید که برای شما نبود [و غصب خلافت کردید]. 🔹 دو ویژگی برجسته‌ای که در این خطبه ناظر بر دو عنوان «طاعت» و «امامت» بیان شده، این است که، اطاعت از اهل بیت، سبب نظم یافتن ملت و امامت ایشان هم سبب جمع‌شدن متفرقات است. قریب به مضمون عباراتی که در خطبه معروف رضوی (سلام الله علیه) آمده: «إِنَّ الْإِمَامَةَ زِمَامُ الدِّينِ وَ نِظَامُ الْمُسْلِمِين‏»(۳) امامت، مهاری برای دین است و نظم بخشنده به مسلمین. 🔹 بنابرخطبه فدکیه، اگر مدار اطاعت و امامت، در خاندان عصمت قرار گرفت؛ آیین و شریعت، انتظام پیدا کرده و قاعده‌مند می‌شود، و آحاد مسلمین از تفرق و تشتت در امان بوده و اجتماع پیدا می‌کنند. برهمین اساس، اگر اطاعت و امامت بر غیر مدار اهل بیت(سلام الله علیهم) قرار بگیرد، به بی‌سامانی، بی‌قاعدگی، بی‌انضباطی و بی‌نظمی در ملت و آیین و شریعت خواهد انجامید و هر روز و با هر مصلحت و قیاس و استحسانی، حکمی و فتوایی متولد می‌شود. و تشتت و پراکندگی و تفرقه میان مسلمین به جای «وحدت کلمه» خواهد نشست. 🔻 و این بی‌سامانی و بی‌قاعدگی در ملت و شریعت، با تشتت و تفرقه در امت که، قرنهاست فتنه‌ها از آن برخاسته و اعداء دین را هم از آن خوشحال ساخته، همه محصول «انتخاب» است؛ انتخاب امام، همان اقدام جاهلانه‌ای است که امام رضا (سلام الله علیه) بعد از توصیف امام و امامت فرمودند: «فَمِنْ أَيْنَ يَخْتَارُ هَذِهِ الْجُهَّالُ الْإِمَامَةَ بِآرَائِهِم‏»(۴) ♨️ این دو مصیبت بی سامانی ملت و شریعت، و تفرقه میان امت که از «انتخاب» در «مکتب سقیفه» آغاز گردید، امروز نیز با پناه‌بردن به دامن علوم انسانی غربی، و تمسک به عقل مدرن برطرف نمی‌گردد، و تنها راه نجات، تعبد به «وحی» با بازگشت به «مکتب اهل بیت» است. 〰〰〰〰〰〰 ۱- السقیفة و الفدک ص ۱۴۰/ دلائل الإمامة، ص۱۱۳ ۲- الفقیه، ج۳ ص۵۶۸/ علل الشرائع، ج۱ص ۲۴۸ ۳- الکافی ج۱ص۲۰۰/ تحف العقول، ص ۴۳۸ ۴- همان. @Tanbiholomah
❇️ مشروعیت الزام حکومتی به مراعات حجاب شرعی 📝 پژوهشی مستدل و فقهی ❓آیا الزام به مراعات حجاب از وظایف حکومت اسلامی است؟ چه دلایلی بر این الزام وجود دارد؟ ❓آیا سیره پیامبر در صدر اسلام به الزام بر حجاب بود؟ ❓آیا اجرای قانون حجاب، مشروط به رضایت عمومی مردم است؟ ❓از نگاه دین حجاب مسئله‌ای شخصی است یا اجتماعی؟ ✅ و سؤالات دیگر که پاسخ آنها را در این پژوهش فقهی می‌یابید. 📌 دانلود مقاله در کانال «تنبیه الأمة»👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/3310420148Ca673c3add8
مشروعیت الزام حکومتی به حجاب.pdf
1.34M
❇️ مشروعیت الزام حکومتی به مراعات حجاب شرعی 📝 پژوهشی مستدل و فقهی ❓آیا الزام به مراعات حجاب از وظایف حکومت اسلامی است؟ چه دلایلی بر این الزام وجود دارد؟ ❓آیا سیره پیامبر در صدر اسلام به الزام بر حجاب بود؟ ❓آیا اجرای قانون حجاب، مشروط به رضایت عمومی مردم است؟ ❓از نگاه دین حجاب مسئله‌ای شخصی است یا اجتماعی؟ ✅ و سؤالات دیگر که پاسخ آنها را در این پژوهش فقهی می‌یابید. 📌 کانال نخبگانی «تنبیه الأمة»👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/3310420148Ca673c3add8
انتقاد به دولت در تقسیم ناصحیح انفال.mp3
5.9M
❇️ انتقاد آیت‌الله میرباقری از نحوۀ تقسیم اَنفال 🎙 انفال نباید براساس «الگوی توسعۀ سرمایه‌داری» توزیع شود. 🔺 دولت در نظر دارد، با طرح یکپارچه‌سازی زمینهای کشاورزی، زمینهای خرد را از مردم خریده و تبدیل به زمینهای بزرگ با مالکیت شرکتی یا فردی نماید. نقد استاد میرباقری به این طرح و روش مدیریت زمین را در این فایل فوق بشنوید. 🖇 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/4921 @mirbaqeri_ir @Tanbiholomah
ـ﷽ـ به همت جمعی از مجموعه‌ها و مراکز حوزوی برگزار می‌گردد: اقامه عزاء در شب رحلت بانو و سومین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام شهید وگرامیداشت سخنران: حجةالاسلام‌والمسلمین راوی: حاج علیرضا مرثیه‌خوان: (اصلاحیه) حجةالاسلام‌‌والمسلمین پنج‌شنبه، ۱۵ دی‌ماه از ساعت ۲۰ میدان معلم، علیه‌السلام عجل‌الله‌فرجه جهت اطلاع از برنامه ها و محتوای جلسات در کانال هیئت عضو شوید. 👇👇👇 Eitaa.com/ansarolmahdi_aj
▪️انا لله و انا الیه راجعون ▪️ ▪️اقدام بی‌شرمانه نشریه فرانسوی در توهین به ساحت مقدس زعیم و مرجع عالیقدر جهان تشیع، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) قلب همگان را به درد آورد. ▪️باید این حرکت رذیلانه و پست، با اقدامی قاطع و پشیمان کننده از سوی جهان اسلام پاسخ بگیرد و مجازاتی درخور برای دشمن زبون تدارک گردد، تا دیگر هیچ دولت کافری، به مخیله خود، توهین به مقدسات اسلامی را راه ندهد. ▪️باید، عموم نخبگان حوزه و دانشگاه، به میدان آمده و مردم مومن و انقلابی را به صحنه بکشانند، تا این اتفاق موهن، زیر پای غیرت ایمانی مردم دفن گردیده و مکر دشمن به خود او بازگردد. @Tanbiholomah
بسم الله الرحمن الرحیم ▪️انا لله و انا الیه راجعون ▪️ ▪️خبر تأسف بار اسائه ادب به ساحت نیابت عامه امام عصر ارواحنا فداه قائد عظیم الشان و زعیم عالیقدر جهان اسلام و تشیع حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای متعنا الله بطول بقائه الشریف هر قلب متعلق به جبهه حق و آزادگی را مجروح و مصیبت زده کرده است. ▪️بی شک مقام منیع ولایت امر در سایه تأییدات امام عصر سلام الله علیه و عجل الله تعالی فرجه مهمترین مانع در برابر تحقق اهداف شوم اولیاء طاغوت و استکبار جهانی بوده و هست و این دست رفتارهای موهن و وقاحت بار حکایت از استیصال و شکست ایشان دارد. ▪️اکنون ضرورت دارد امت اسلامی و علماء و شخصیت های برجسته و تأثیرگذار جهان اسلام با حفظ انسجام و وحدت کلمه در برابر این اهانت وقاحت بار به خروش آمده و هر کدام به قدر بضاعت خود با بیان و بنان به جهاد برخيزند که یریدون لیطفئوا نورالله بافواههم و الله متم نوره و لو کره الکافرون ▪️ما ضمن اعلام انزجار و تنفر از این جنایت بزرگ، این مصیبت را به محضر شریف ولی الله الاعظم ارواحنافداه تسلیت عرض نموده اقدام فوری و مناسب را از دستگاه دیپلماسی ایران و همه کشورهای اسلامی خواهانیم و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون. والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته مدرسه تخصصی فقه امام کاظم علیه السلام @Tanbiholomah
انا لله و انا الیه راجعون ▪️لجن پراکنی مجله فرانسوی شارلی ابدو علیه زعیم عالیقدر جهان تشیع و رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای دامت برکاته دلهای آگاهان و آزادگان جهان را جریحه دار کرد. ▪️این بلندگوی وقیح و آلوده ی صهیونیستی که سابقه نحسش در جسارت به ساحت مقدس رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم از صحنه ذهن صدها میلیون مسلمان هرگز پاک نخواهد گردید بی شک با موج خشم حوزه های فقهی و دانشگاهی، نخبگان جهان اسلام و همه امت های مسلمان مواجه خواهد شد. ▪️بی شک این تلاش مذبوحانه، نشان از دریوزگی و ضعف جبهه استکبار دارد و چهره سیاه و بی آبروی آن ها را بیش از پیش رسوا می نماید. 🔰مدرسه عالی‌ فقه و اصول امام حسين عليه السلام @Tanbiholomah
بسم الله الرحمن الرحیم انا لله و انا الیه راجعون بار دیگر دستگاه پلید و شیطانی استکبار در حرکتی مذبوحانه دست به توهین‌های فوق حد تصور و جسارت بی‌سابقه به ولی امر مسلمین جهان و زعیم عالیمقام شیعه حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای دام ظله العالی زده است. امت اسلامی در سراسر جهان و به خصوص حوزه های علمیه این اهانت بی شرمانه و جسارت وقیحانه را به شدت محکوم می‌کنند و قطعاً غیرت دینی امت حزب الله این لجن پراکنی را بی پاسخ نخواهد گذاشت. مسئولین مربوطه باید در اقدامی قاطع و عاجل درسی عبرت آموز به دشمنان اسلام و انقلاب دهند و یقیناً عموم مردم در سراسر کشور به هر شکل ممکن اعتراض و انزجار خود را نسبت به این اقدام موهن نشان خواهند داد. 👇👇👇 @ansarolmahdi_aj
🏴🏴انا لله و انا الیه راجعون🏴🏴 ▪️مزدوران رسانه ای پلید استکبار جهانی با جسارتی بی‌سابقه به مقام منیع مرجعیت عالم تشیع و ولیّ امر مسلمین، حضرت آیت الله خامنه‌ای(مدظله‌العالی) گناه ننگین و غیرقابل بخشش دیگری را در پرونده دشمنی همیشگی خود با اسلام و انسانیت ثبت کردند؛ اقدامی که موجب تألم قلوب میلیونها مسلمان و انسان آزادی‌خواه در سراسر جهان گردید. این اقدام وقیحانه اگرچه به هدف ضربه زدن به اسلام ناب محمدی(صلی‌والله علیه وآله) و تضعیف زعامت عامّه جهان تشیع انجام شد ولی به کوری چشم بدخواهان و باعنایات حضرت ولیعصر (عج الله تعالی فرجه) بر اساس وعدۀ الهیِ يُريدُونَ لِيُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ‏ بِأَفْواهِهِمْ وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْكافِرُون انشاء‌الله نتیجه عکس خواهد داد و بر شوکت و عظمت اسلام و مدافعان راستین آن خواهد افزود. ▪️ما به عنوان شاخه‌ای از شجره طیبۀ حوزه علمیه قم، در کنار علمای اعلام به خصوص مراجع عظام تقلید، از امت اسلام و شیعیان در ایران و سایر کشورهای اسلامی می¬خواهیم با موضع گیری قاطع و انقلابی خود، این بار هم نقشۀ شوم دشمنان قسم خوردۀ اسلام را با شکست مواجه کنند و از دستگاه دیپلماسی کشور و قوۀ قضائیه نیز انتظار داریم با اقدام قاطع و مناسب، پاسخ لازم را به این تلاش مذبوحانه و موهن بدهند. وَ مَكَرُوا وَ مَكَرَ اللَّهُ وَ اللَّهُ خَيْرُ الْماكِرين‏. مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی @Tanbiholomah