eitaa logo
تنبیه الأمة
2.5هزار دنبال‌کننده
168 عکس
77 ویدیو
22 فایل
تنبیه الأمة، #جهادی است در راستای #تبیین حقایق، کوششی در دفاع از حریم دین و مقابله با انحرافاتی که به نام دین رقم می‌خورد. مدیر کانال: @saleh63
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️ مطالبه جمعی از اساتید سطوح عالی حوزه نسبت به تنش‌آفرینی و تشویش اذهان عمومی از سوی مجمع مدرسین و محققین بسم الله الرحمن الرحیم جناب حجةالاسلام و المسلمین منتظری، دادستان محترم کل و رئیس دادگاه ویژه روحانیت 🔹همانطور که مطلع هستید، عده‌ای تحت عنوان مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، در مناسبت‌های مختلف، با نوشتن بیانیه‌های متوهمانه و دور از اتقان و عقلانیت، علاوه بر تشویش اذهان عمومی، موجبات بدنامی حوزه علمیه قم را که مادر انقلاب و استمراربخش حرکت مجاهدانه امام عظیم الشان و شهدای گرانقدر این ملت بزرگ می‌باشد، را فراهم می‌آورند. 🔹بسیاری از مردم مومن و متدین، با مشاهده بیانیه‌های این گروه تصور می‌کنند جمعی از اساتید و بزرگان حوزه پشتوانه این مشت تحلیل‌های سخیف و دور از شان روحانیت می‌باشند و متاسفانه از آنجا که عنوان این جماعت با مجموعه مبارک جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شباهت عمدی یا سهوی دارد موجب توفیقات بیشتر در شبهه افکنی و تردیدآفرینی گشته است. 🔹آخرین بیانیه این مجمع نیز، علاوه بر اتهام به ارکان نظام مبنی بر تسامح و اهمال در پیگیری امور مربوط به حادثه خطیر مسمومیت برخی از دانش آموزان دختر مدارس در قم و برخی دیگر از شهرها، پیکان اتهام را بدون حتی ارئه یک دلیل به سوی جامعه متدینین گرفته و از سر توهم یا شاید غرض‌ورزی با ادبیاتی کودکانه، فرضیه خام توطئه جمعی که با تحصیل دختران در مدارس مخالفند را تقویت کرده تا همان سر خط خبری دشمنان در بی‌بی‌سی و ایران اینترنشنال و .... را پیگیری نموده و صدای نحس منافقان کوردل را این بار به زعم خود از متن حوزه علمیه قم زمزمه کرده باشند. ❓آیا امروز که مردم بیش از هر زمان دیگر نیازمند آرامش ذهنی و روانی هستند دروغ پراکنی و ارائه احتمالات شبهه افکن و انگشت اتهام به این و آن زدن، زمینه ساز آشوب و فتنه نخواهد شد؟ 🔹ما به عنوان اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم، این مطالبه را از دستگاه قضائی داریم که، محکم و قاطع در برابر هرگونه تنش‌آفرینی و سلب امنیت روانی مردم ایستاده و کسانی را که در این ایام بر زخم ملت نمک میزنند، بدون در نظرگرفتن موقعیتشان، آنها را در محکمه عدالت حاضر ساخته و ملزم به پاسخگویی نمایند. https://eitaa.com/Tanbiholomah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
15.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی): ای مهدی موعود! محتاج دعایت هستیم. https://eitaa.com/Tanbiholomah
9.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ انجمن حجتیه و پارادوکس رفتاری 🎥 حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌مقدم، مبلغ بین الملل 📌 انتشار خاطرات شنیدنی حجت‌الاسلام ایمانی، در کانال نخبگانی تنبیه الأمة👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/3310420148Ca673c3add8
❇️اندر وسط‌بازی اهل حیرت سکولار شده 🖋داوود مهدوی زادگان 🔹 بر اساس روایات مشهوره، مردم در دوره غیبت امام زمان عج بر سه دسته یا گروه تقسیم می شوند: 1. اهل انتظار یا منتظران 2. اهل حیرت یا متحیران 3. اهل انکار یا منکران 🔹منتظران کسانی هستند که علیرغم مواجهه با همه گونه مصائب و بلایا و شبهات بر اعتقاد و ایمان شان مبنی بر اینکه بقیة الله الاعظم، منجی عدالت گستر عالم بشریت ظهور خواهد کرد، باقی مانده با همین عقیده معقول دار فانی را ترک می کنند. اهل انکار کسانی هستند که چنین اعتقادی نداشته بلکه آن را انکار می کنند. اما اهل حیرت کسانی هستند که ایمان راسخ شان به وجود امام زمان عج را از دست داده اند. آنان اگر هم چنین ایمانی داشته‌اند در اثر ابتلا به مصائب و شدائد و نیز فقر معرفتی تاب نیاورده قوت ایمان شان به سستی گراییده در شک و تردید به سر می برند. اهل حیرت جدا شدگان از صف منتظران هستند. لذا در معرض خطر غلطیدن در جمعیت منکران قرار دارند. اکثرشان در این حالت باقی می مانند ولی قلیلی از آنان به جمع منکران ملحق می شوند. این جماعت قلیل را می توان متحیران سکولار شده نامید. 🔹 جان کلام در این گفتار آن عده قلیلی از اهل حیرت است که از شرایط شک عبور کرده علیرغم تظاهر به مهدویت در دل منکر آن هستند. گفتارشان هیچ شباهتی به روحیه اهل انتظار ندارد. بلکه کینه قلبی با آنان دارند و هر گونه اقدام ترویجی منتظران را نفی و خنثی می کنند. آنان اهل حیرت هم نیستند. چون متحیرین در حالت شک و تردید به سر می برند و موضع نمی گیرند و سکوت می کنند. اما متحیران سکولار شده، موضع گیری می کنند. آنان همزمانی که اندیشه و عمل منتظران را نفی می کنند، همسو با منکران موضع گیری و بعضاً ایدئولوژی سیاسی آنها را تایید می کنند. این جماعت منافق صفت در جامعه مهدوی نقش وسط بازی را برعهده می گیرد. نقشی که سراسر به سود منکران امام مهدی عج تمام می شود. در توضیح این نکته مهم جمله ی یکی از جماعت متحیران سکولار شده را که به تازگی ابراز داشته نقل و تحلیل می کنیم: " بله در شرایطی که اکثریت جامعه سرخورده از حکومت فقهی است، باید به عبور از این حکمرانی اندیشید وباستقبال حکومتی عرفی وفرادینی(سکولار)رفت که با فتوای مشهور فقهای شیعه در باب انحصار شأنیت حکومت دینی در امام معصوم نیز همخوانی دارد. دیگر کاری از فقه و فقها ساخته نیست الا اینکه زمینه انتقال مسالمت آمیز ودموکراتیک قدرت را باکثریت جامعه با تشکیل مجلس مؤسسان و تدوین قانون اساسی جدید فراهم کنند. " 🔹 اهل انتظار در دنیای سراسر سکولار شده که طوفان بی دینی و الحاد را به راه انداخته بر مبنای امداد الهی به درستی به این نتیجه رسید که باید برابر طوفان الحاد مقاومت کرد. لذا انقلاب اسلامی به راه افتاد و حکومت اسلامی تاسیس شد. تا کنون به فضل الهی نظام اسلامی توانسته برابر طوفان تهاجمات دنیای الحادی-التقاطی که فتنه پاییز 401 جدیدترین تهاجم فرهنگی غرب سکولار بود، مقاومت کند. اما متحیر سکولار شده تاب چنین مقاومتی را نداشته با دستاورد منتظران مخالفت می کند و این مخالفت را به جامعه مهدوی نسبت می دهد. 🔹مخالفت با حکومت دینی نشانه آن است که متحیر سکولار شده که در حوزه علمیه زاویه گرفته از حالت حیرت عبور کرده است. چون همانطور که عرض شد، اهل حیرت در حال شک و تردید هیچ موضعی نفیاً یا اثباتاً ندارند. حیرت هر گونه موضع گیری را از انسان می گیرد. اما متحیر سکولار با مخالفتی که از اندیشه و عمل منتظران می کند، اعلام موضع کرده عملاً در جرگه منکران قرار گرفته است. 🔹متحیر سکولار شده بنا به دلایل مختلف، از جمله پذیرفته شدنش از سوی اهل انکار، اقدام به وسط بازی میان اهل حیرت و اهل انکار می کند. نتیجه این وسط بازی سوق دادن اهل حیرت در آستانه اهل انکار است. لذا همانطور که از جمله منقول پیداست، متحیر سکولار شده علناً می گوید که باید از حکومت فقهی/ شرعی که اساس حکومت مهدوی است، عبور کرد و حکومت عرفی و سکولار را تاسیس کرد!! 🔹 ملاحظه می کنید که همزمان با اعلان ایفای نقش وسط بازی از سوی جماعتی از روشنفکران وطنی، جریان سکولار حوزوی نیز با چنین نقشی همدلی و هم داستانی می کند. دستآورد نهایی چنین نقشی دین زدایی از جامعه مهدوی ایران است. البته تحقق چنین نتیجه ای مشروط است به کم کاری فرهنگی منتظران و پرکاری منکران. https://eitaa.com/Tanbiholomah
کرسی علمی_ترویجی: 🔶 ولایت طرفینی مردان و زنان جامعه 🔶 👈 نشست مشترک «عصرانه علمی مدرسه تخصصی فقه امام کاظم علیه السلام» و «مرکز آموزشی پژوهشی مکتب امام صادق علیه السلام» برگزار می گردد: 🎙ارائه دهنده: حجت الاسلام‌ و المسلمین محسن قنبریان زیدعزه 🎙ناقد: حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین رضازاده زیدعزه 🎙دبیر علمی: حجت الاسلام و المسلمین مهدی رهنما زیدعزه 📅زمان: دوشنبه 22 اسفند ماه ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳ الی ۱۵ 📍مکان: قم، میدان معلم، مدرسه علمیه امام کاظم علیه السلام، سالن سلمان https://eitaa.com/Tanbiholomah
❇️ فقه شلایرماخری، نصیحتی ناپخته 📝 پاسخ به اظهارات آقای مهراب صادق‌نیا 🖋 علیرضا علوی 🔸 متنی در شبکه اجتهاد که به دنبال "ترکیبی دل‌نشین از نوگرایی و واقع بینی در تحلیل‌های فقهی" است منتشر شد که فاقد هر سه مؤلفه مد نظر تیم مدیریتی این مجموعه است. یعنی هیچ‌یک از عناصر نوگرایی و واقع‌بینی و تحلیل فقهی در آن دیده نمی‌شود. 🔹 برکشیدن عنصر انعطاف به عنوان رمز ماندگاری فقه، ایده آشنایی است برای کسانی که دست کم تورقی در مطالعات دین‌شناسانه دارند. این نظریه‌ی شلایرماخر، کشیش مسیحی ( نیمه دوم قرن هفدهم و نیمه نخست قرن هجدهم) است که عنصر انعطاف در مسیحیت به غرض مانایی آن را در الاهیات مسیحی رواج داد. 🔹 وی مبتنی بر نگرش گوهر دین، تفسیری از دین‌داری ارائه نمود تا دایره افرادی که در ستیزه‌ی دین و علم در دوره مدرنیته از مسیحیت رسمی فاصله گرفته بودند را کماکان در دایره مسیحیان تعریف نماید. 🔹 امروزه پس از حدود سیصد سال که از عمر این چرخش الاهیاتی می‌گذرد برای محققان عرصه دین‌پژوهشی روشن شده که تفسیر شلایرماخری از دین بیش از آنکه که یک راه حل حقیقی برای آشتی با دین باشد، یک توجیه الاهیاتی برای عبور رسمی از مسیحیت بود. بنابراین تکرار سخن کهنه دیگران هرچه باشد به هیچ وجه نوگرایی نیست. 🔹 از سوی دیگر، تحلیلی که این متن با تأکید بر عناصری مثل انعطاف و یا مصلحت (با این تفسیر خام) ارائه می‌دهد با واقعیت فقه شیعی با مختصات متن‌محوری و فعال‌بودن عناصر ارتکاز و اجماع و سیره نیز سازگار نیست. 🔹 فقیه نواندیش معاصر آیت الله سید محمدباقر صدر در کتاب وزین اقتصادنا ذیل عنوان "عملیة الاجتهاد و الذاتیه" رویکرد نامتفقهان که به هوس نوگرایی در صدد هم‌آواز کردن منابع دینی با واقعیت‌های روزگار هستند را نادرست قلمداد می‌کند و آن را از اشتباهات بزرگی می‌خواند که اجتهاد را به مخاطره می‌اندازد. ✅ البته یک اجتهاد منعطف است؛ اما نه به این معنا که در برابر نرم‌ها و ذهنیت‌های معاصر، منفعلانه نقابی نو بر صورت بزند تا با خرد جمعی سازگار گردد؛ بلکه در میدان پاسخ به نیازهای روزگار، فعالانه حضور دارد تا نظر دین را بیان نماید؛ نکته‌ای که شهید مطهری با بیانی شیوا در کتاب اسلام و نیازهای زمان به خوبی آن را توضیح می‌دهد. 💠 بنابراین برکشیدن عنصر انعطاف منطبق بر واقع فقه نیست و این تحلیل فاقد عنصر واقع‌بینی است. 🔺 البته مهمترین مشکل متن منتشرشده، فقدان دو عنصر نوگرایی و واقع‌بینی نیست؛ بلکه اساسا به کارگیری تعابیر مبهم و کش‌دار، وام‌گیری از ادبیات هرمنوتیکی به طور مشوش و غیر منضبط، نشاندن عبارات متناقض و متعارض در کنار هم و به طور کلی روح ژورنالیستی حاکم بر کل محتوا، متن را از حد نصاب یک تحلیل استاندارد فقهی انداخته و از نقادی بی‌نیاز کرده است. 🔹 پیشنهاد بنده برای دلواپسان آینده‌ی فقاهت، قرائت مقاله وزین "الاتجاهات المستقبلیة لحرکة الاجتهاد" به قلم آیت الله شهید سید محمدباقر صدر است - به فارسی نیز برگردانده شده است- که علاوه بر مؤلفه‌های نوآورانه و واقع‌بینی، کاملا در چهارچوب روش فقهی است. @Tanbiholomah
ولایت طرفین مردان و زنان جامعه.MP3
33.74M
فایل صوتی کامل کرسی علمی_ترویجی: 🔶 ولایت طرفینی مردان و زنان جامعه 🎙ارائه دهنده: حجت الاسلام‌ محسن قنبریان 🎙ناقد: حجت الاسلام محمدحسین رضازاده 🎙دبیر علمی: حجت الاسلام مهدی رهنما 📅زمان: دوشنبه 22 اسفند ماه ۱۴۰۱ / مدرسه تخصصی فقه امام کاظم (ع) https://eitaa.com/Tanbiholomah
10.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 علامه محمدتقی مصباح یزدی(رضوان‌الله علیه): بنده اعتراف میکنم که بنده مقصرم.... ❇️در روزهای آخر ماه مبارک شعبان و طلیعه ورود به ماه مبارک رمضان، محاسبه‌‌ای از جنس انقلاب اسلامی داشته باشیم. https://eitaa.com/Tanbiholomah