ادامه از فرسته پیشین 👆👆👆
2⃣بخش دوم: جفای قلم به جمهوری اسلامی
🔹آنچه در بخش پیش گذشت، صرفاً یادآوری و تذکر به مبنایی بود که گویا در صحنه های سیاست، مورد غفلت برخی قرار میگیرد. اما در این مقام، ضرورت دارد به جفایی که در قلم ایشان نسبت به «جمهوری اسلامی» صورت گرفته است، پاسخ داده شود. ابتدائاً عبارت او را نقل میکنیم:
«جمهوری اسلامی پدید آمد و همه توان و ظرفیتهای علمی و عملی اسلام و ایران را با خود به میدان آورد تا سیاست را در لباس دین به جامعه بشری بنمایاند، اما در واقع امر برعکس شد و سیاست، سلطه و چیرگی خود را به رخ جمهوری اسلامی کشید».
اول: این ادعا که، جمهوری اسلامی همه توان و ظرفیتهای علمی و عملی اسلام و ایران را با خود به میدان آورد، چه دلیل و شاهدی بر آن وجود دارد؟ اگر واقعیت چنان است که، آقای مرتضی جوادی میگوید، پس این نظریات توسعه را که در مصدر امور نشسته و عنان قدرت را در اختیار گرفته و سرنوشت این حکومت الهی را مبتلا به بحرانهای سرمایه داری ساخته است، چه باید گفت؟ اتفاقاً آنچه که، بر مظلومیت جمهوری اسلامی و حاکمان و بنیانگذاران آن می افزاید، دعوت مستمری است که ایشان از حوزه های علمیه و مراکز تولید اندیشه های اسلامی داشته اند و لیکن پاسخی درخور دریافت نکرده اند. و درست در همین مقام است که، آقای مرتضی جوادی و امثال ایشان، به عنوان یکی از پرورش یافتگان حوزه علمیه و مدیر مؤسسه ای دینی، باید مورد خطاب قرار گرفته و از ایشان درباره میزان حضور در صحنه های اداره نظام و تلاش در ارائه توان و ظرفیت علمی اسلام پرسش نمود. و باید به ایشان یادآور شد که، جمهوری اسلامی یک موجود خارجی نیست، بلکه ساختاری است که در فرآیندی انسانی صیرورت پیدا کرده و ساخته میشود؛ آقای مرتضی جوادی شما به چه میزان در این فرآیند حضور داشتید؟ یا اینکه صرفا فقط مطالبه گر بودید؟
دوم: جدای از ادعای غلط و محرّف بهره گیری از همه توان علمی و عملی اسلام، آیا سیاست در جمهوری اسلامی، سلطه و چیرگی خود را به رخ کشید و بر دین غالب آمد؟
اندک توجهی به دو نمونه از «سیاست داخلی» و «سیاست خارجی» جمهوری اسلامی، نشان میدهد که، این ادعای کلی، عاری از دقت بوده و در تراز تفوهات روزانه سیاسیون اداء شده است نه در مقیاس اندیشه پخته دینی.
جمهوری اسلامی، در طول عمر بابرکت خود توانست، جبهه مقاومتی را با محوریت «مستضعفین» و در مقابله با «مستکبرین» بنا نموده و به ندای هر مظلومی در حد توان خود پاسخ دهد. آیا این مجاهدت در عرصه سیاست خارجی، تحقق امر دینی نیست؟
این جمهوری مقدس، به آراء مردم و حضور فعال مردم در صحنه اداره نظام، معتقد بوده و تمام تلاش خود را در تحقق واقعی مردمسالاری دینی متمرکز ساخته و از مرزهای جمهوری در برابر اشرافیت مراقبت کرده است. آیا این تلاش، ظهور و بروز امر دینی در ساحت اداره نظام نیست؟
🔹خلاصه کلام آنکه، ما مدعی هستیم جمهوری مقدس اسلامی با همه مشکلاتی که دارد رو به صعود است. و اگر آقای مرتضی جوادی، تصویری دیگر از امروزِ ایران اسلامی دارد، ابتدا سهم خود را در این تصویر مشخص نموده و آنگاه مطالبه یا اعتراض نماید. ظاهراً قاعده این زمانه است، آنانی که پایمردانه در مسیر اقامه دین و تحقق کلمة الله ایستاده و دامن خود را از آلوده شدن به این دنیای دنی سیاست ورزان پاک ساخته اند و شبانه روز در خدمت به دین و مردم تا پای شهادت. ایستاده اند، متهم اند و آنان که در فراغ بال و امنیت خاطر، نه جهدی و نه جهادی داشته اند، مدعی اند و مطالبه گر.
@Tanbiholomah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 بازگشت به خسارت محض، با بد معنی کردن آیات حماسی قرآن!!
استاد عابدینی:
⚠️مردم مراقب خطای برداشتهای اشتباه از قرآن در تبلیغات انتخاباتی باشند
توضیحات کارشناسانه استاد عابدینی در تفسیر اشتباه آیه «وَإِنْ جَنَحُوا لِلسَّلْمِ فَاجْنَحْ لَهَا» توسط وزیر امور خارجه دولت روحانی
#انتخابات
#جهاد_تبیین
#زندگی_با_آیهها
@Tanbiholomah
تنبیه الأمة
@Tanbiholomah
❇️در بهار آزادی...🇮🇷🇮🇷🇮🇷
🖋حسین محمودزاده
🔹شب عید غدیر از حرم برمیگشتم در دو نقطه از خیابان در صفحه نمایشهای بزرگ مناظرات پخش میشد. جمعیت بود که کنار هم ایستاد و نشسته بودند و با دقت نگاه میکردند. بحثها هم جدی و چالشی بود و نامزدها با صراحت در حال برکشیدن نقاط مثبت و منفی از جناحها و گفتمانهای مختلف سیاسی در کشور بودند و عملکرد یکدیگر نقد میکردند.
🔹از جمیعت که گذشتم، برگشتم و از دور بار دیگر زن و مرد و نوجوان و پیر را دیدم که به صفحهی نمایش خیره شده بودند و گوش میکردند. چشمهایم کمی اشکی شد، در ذهنم کسی زمزمه میکرد «در بهار آزادی جای شهدا خالی...»
🔹با خودم میگفتم خوب نگاه کن! میدانی از کجا به اینجا رسیدیم؟ از آنجایی که در سفارت اجنبی برای این کشور نخستوزیر و فرماندار تعیین میشد؛ از آنجایی قوای متخاصم در جنگ خودشان تصمیم میگرفتند پادشاه این مملکت باقی بماند یا برود؛ از آنجایی که با یک چمدان دلار (خیلی کمتر از آن مقداری که کارفرما فکرش را میکرد) یک لات به نام شعبان بیمخ سرنوشت یک کشور پهناور پر از منابع و سرمایه را برای نیم قرن تغییر میداد؛ از دیگ پلوی سفارت انگلیس که جنازهی شیخ را بالای دار برد؛...
🔹اما ارادهی الهی خمینی و خون سربازان شهیدش همان مملکت را به اینجا رسانده که در این منطقه، در میان حکومتهای قبیلهای گاو شیرده؛ افغانستان و عراقی که پس از دو دهه هنوز از ویرانی و هرج و مرج پس از اشغال بیگانه کمر راست نکردهاند؛ ترکیهای که جناح مثلا اسلامگرایش حاضر نشد صادراتش به گرگهای خونخوار صهیونیسم را در دلخراشترین نسلکشی مسلمانان حتی برای مدتی متوقف کند؛ در منطقهای که تبدیل دولت و سلیقههای حکمرانی یا ناممکن است یا مساوی لشکرکشی خیابانی و تاسیس گردانهای نظامی و درگیریهای مسلحانه بدون پایان؛ در چنین منطقهای، این مردم ایستادهاند دور هم در شب عید، بچههایشان در امنیت و آرامش بستنی از ایستگاه صلواتی گرفتهاند و با هم بازی میکنند، و بزرگترهایشان بحثهای جدی و سرنوشتساز و کاملا متضاد حکمرانی را با دقت پیگیری میکنند؛ و قرار است در یک انتخابات واقعی، انتخاباتی که به شهادت تجربههای قبلی حقیقتا سرنوشت کشور را در مقیاسهای گسترده عوض میکند، طبق منطق و سلیقهی خود سرنوشت خود و بچههایشان و آیندهی حکمرانی در کشورشان را انتخاب کنند.
کجا بودیم و به کجا رسیدیم؟ در بهار آزادی جای شهدا خالی...
@Tanbiholomah
﷽
🔰 دل نگرانی برای انقلاب ، نعمتی الهی
🖌محمد حسین خدامی
به نام رحمان رحیم
🔹 دل نگرانی های بچه های انقلابی در این روزها و ساعتها هویداست.
ولی یادمان نرود که همین دل نگرانی و اضطراب، برای خیلی ها یک آرزوست.
فضل الهی و رحمت ها و نعمتهایی که به یمن رهبری امام خمینی، خون شهدا، دینداری اقشار گوناگون در طی نسلها، سکانداری بی نظیر رهبر معظم انقلاب نصیب ملت ایران شده است، بی همتاست.
نگرانی ما به خاطر ترس از به خطر افتادن بخشی از داشته های عظیمی است که در طول سالهای انقلاب نصیب مان شده است، ولی چه بسیارند مومنانی در سرتاسر عالم که حسرت ذره ای از این ثروت عظیم را دارند؛ مومنانی که در زیست مومنانه خود در شرق و غرب عالم سختی ها و مرارت هایی بسیار بیشتر از من و تو را تحمل می کنند ولی بهره بسیار اندکی از این ثروت دارند.
به امت های مسلمانی که خواری سکوت یا حتی سازش سرانشان با اسرائیل را با قلوبی دردمند تحمل می کنند، به جوامع اسلامی که بین تحجر خشک تکفیری و تجددگرایی سکولار دین گریز حیرانند، به مردمان مسلمان و غیر مسلمان خیلی از کشورها که حسرت اقتدار جمهوری اسلامی را می خورند، به مومنانی که در آرزوی داشتن رهبری هستند که در حد شاگرد شاگرد شاگرد حضرت آقا باشد، بنگرید.
در حادثه بسیار تلخ شهادت آقای رئیسی، همه مان به رهبر انقلاب پناه آوردیم. تسلای دل مان وجود نازنین ایشان بود. ما در این حادثه بسیار گریستیم ولی چقدر بر این نعمت از ته دل خدا را شکر کردیم؟
❓ چرا خیلی از ماها صبر می کنیم تا مریض شویم و آن گاه یاد نعمت سلامتی بیفتیم و شکری بکنیم؟
🔴 اگر در این حال انتخابات، ذهن و فکر و حواسمان فقط مشغول به نگرانی مان باشد و از نعمتهای بزرگ خدا غافل باشیم و آن را به یاد خود نیاوریم، حق شکر او را ادا نکرده ایم. خداوند دوست دارد که در دل بنده اش، رضایت از او حاکم باشد.ناشکری فقط به زبان نیست.
لئن شکرتم لازیدنکم
@Tanbiholomah
﷽
🔸️ آقای دکتر پزشکیان فرزند آذربایجان و برای منِ آذری، عزیز است.
👈 ولی دوست دارم به ادامه دولت رئیسی رأی بدهم که در کمتر از سه سال ریاست جمهوریاش سه مرتبه به آذربایجان شرقی سفر کرد، مس سونگون را به آذربایجان برگرداند، راه آهن میانه-بستان آباد را راه انداخت، 220 واحد تولیدی راکد را به تولید بازگرداند، خط تولید شرکت خودروسازان دیزلی را افتتاح کرد، عملیات خط سه متروی تبریز را آغاز کرد، سد قیز قلعه سی را افتتاح کرد، شهید رئیسی در پرواز میان افتتاح یک سد بین المللی و افتتاح طرحهای پالایشگاهی عظیم تبریز در ارتفاعات استان خودم جسمش سوخت و روحش به آسمان پرکشید.
🔸️ آقای پزشکیان، برای ما تبریزیها عزیز است. این که نماینده شهر ما از قرآن و نهج البلاغه میگوید، برای ما افتخار و سرفرازی است.
❎ ولی صد حیف که آقای روحانی و یارانش او را احاطه کردهاند و درصدد هستند با استفاده از جایگاه و آبروی آقای پزشکیان، دولت سوم روحانی را به پاکنند. آقای روحانی در هشت سال ریاست جمهوری تنها دو مرتبه به آذربایجان سفر کرد. ماشین سازی تبریز در دولت روحانی، طی یک تبانی به یک مفسد اقتصادی واگذار شد که الان در زندان است و این شرکت بزرگ را به مرز ورشکستگی کشاند. با اقدام به موقع رئیسی، نه تنها کارخانه نجات یافت بلکه در تولید رکورد زد.
💚 من پزشکیان را دوست دارم ولی به ادامه مسیر رئیسی رأی میدهم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◼️ باز محرم شد و ایام تو....
@Tanbiholomah
✅با منطق عاشورا، جبهه انقلاب را بازسازی کنیم.
🖋علی اشراقی
🔹نتیجه انتخابات اخیر ریاست جمهوری، بخش معظمی از رأس و بدنه جبهه انقلاب اسلامی را مبتلا به دو سیئه بزرگ کرده است: یأس، نزاع.
🔹متأسفانه، علیرغم تلاش شبانه روزی نیروهای انقلابی، نتیجه انتخابات آنگونه که واقع شد، مورد انتظار ایشان نبود. همین امر، موجی از یأس و وادادگی را در ایشان ایجاد کرده است. درحالیکه، اگر همان حرکتها و اقدامات شبانه روزی در مسیر صحیح آن و در منطق «قُلْ هذِهِ سَبيلي أَدْعُوا إِلَى اللَّهِ عَلى بَصيرَةٍ أَنَا وَ مَنِ اتَّبَعَني» قرار میگرفت، حالت یأس و ناامیدی و وادادگی به سراغ برخی نمی آمد. پرواضح است که بخشی از مسیر را به اشتباه آمده ایم. بماند که، دولت مستقر دولت جمهوری اسلامی است و حتی اگر رئیس جمهور منتخب را هم نمیپسندیم تکلیف داریم که او را کمک کنیم تا جمهوری اسلامی بر فراز بماند.
🔹برای اینکه، در گوشه ذهن بماند عرض میکنم؛ رسول الله (صلی الله علیه و آله) این مذهب را تنها با سلمان و مقداد و عمار و ابوذر به غدیرخم نرسانید، او از منافقین و کم ایمانان و دین فروشان نیز بهره جست، تا آن طرح کلی که دارد به غایت برسد. ولی فقیه ِ ما نیز در همان منطق و بر همان منهج حرکت میکند که، شکستها او را از پای در نمی آورد و خستگیهای یاران را خستگی در راه به «قله نزدیک شدن» میخواند.
🔹برخیزیم و آغاز کنیم و منصفانه به صحنه نگاه کنیم و خود را فریب ندهیم و اشکالات را ببینیم و توفیقات جدید را دریابیم و برنامه و طرحی نوین برای پیشبرد انقلاب اسلامی در این دوران بلاخیز و سراسر ظلمت جهان دراندازیم. اینک، زمان یأس و وادادگی و افسردگی نیست، بلکه، موقع شروعی دوباره است و از درون آتش به پاخاستن.
🔹نزاعی که برافروخته شده و یاران دو طرف را به خود درگیر کرده است، دو دسته فعال در آن حضور دارند؛ یاران صادق و سختکوش و مجاهد جلیلی و قالیباف، نفوذیها و منافقین. از آن یاران صادق درخواست داریم که، حواستان به موشهای اطراف باشد. وحدت جبهه انقلاب اسلامی ملاک است. مراعات تقوا و اخلاق در این جبهه اساس و اصل است. اگر کسی عامدانه و عالمانه با هر ظاهری که میخواهد باشد، آن وحدت را نشانه رفته و تقوا و اخلاق را باخته و دروغ سازی و تهمت پراکنی میکند، بدانید یا همان خط «نفوذ و نفاق» است یا احمقی است که، بازیچه آن خط قرار گرفته است. از جریان نفوذ و نفاق، برائت بجویید و آن احمق را نیز روشن کنید و آگاه که دیگر بر آتش تفرقه و اختلاف دامن نزند.
🔹به قول آن سردار دلها، ما ملت امام حسینیم، مأموریتی جهانی داریم. جبهه جهانی مقاومت به عمق دانشگاهها و دلهای جوانان آمریکایی راه یافته است. به خاطر دستمال قیصریه را به آتش نکشیم و زمین برده را به دشمن نسپاریم. هر آنچه که اتفاق افتاده، داخل خانواده جمهوری اسلامی بود و باید آن را با همدلی به نهایت برسانیم. دشمن شاد نشویم و غم بر دل ولی مان نیاوریم. بگذارید که ببیند بالغ شده ایم و میتواند مسئولیتهای بزرگ به ما بسپارد. میتواند به ما اعتماد کند و هراس از رفتار ما در نتیجه ها ندارد. ما ملت امام حسینیم و در همین ایام به بازسازی اندیشه و روحیه جبهه انقلاب اسلامی بپردازیم و در همدلی و همفکری با هم حرکت به سمت قله را دوباره آغاز کنیم.
یاعلی.
@Tanbiholomah
14030418_44190_192k.mp3
2.42M
🎙آیت الله خامنهای (مدظله العالی)
@Tanbiholomah
شریحها در راه کربلاها
🔹در واقعه کربلا، صحنه های فراوانی برای عبرت وجود دارد، به گونه ای که عدم توجه به آنها، موجبات تکرار وقایع میگردد. یکی از این صحنه ها، استفاده ای است که، عبیدالله بن زیاد (لعنه الله) از جایگاه «شریح قاضی» بهره برده و خود را از خطر حتمی نجات میدهد.
🔹شیخ مفید در الإرشاد، این صحنه را اینگونه گزارش میکند:
«وَ بَلَغَ عَمْرَو بْنَ الْحَجَّاجِ أَنَّ هَانِئاً قَدْ قُتِلَ فَأَقْبَلَ فِي مَذْحِجَ حَتَّى أَحَاطَ بِالْقَصْرِ وَ مَعَهُ جَمْعٌ عَظِيم».
عمروبن الحجاج که از قبیله مذحج بود، با شنیدن خبر قتل هانی بن عروة گروه بزرگی را جمع کرده و قصر کوفه را احاطه میکند. وقتی خبر محاصره به گوش عبیدالله میرسد، به شریح قاضی میگوید:
«ادْخُلْ عَلَى صَاحِبِهِمْ فَانْظُرْ إِلَيْهِ ثُمَّ اخْرُجْ وَ أَعْلِمْهُمْ أَنَّهُ حَيٌّ لَمْ يُقْتَل»
به دستور عبیدالله، شریح به محل زندانی شدن هانی رفته و به او نظر انداخته و سپس به سوی افراد قبیله هانی میرود و خبر از زنده بودن او میدهد. وقتی که عمروبن الحجاج این خبر را از او میشنود میگوید:
«أَمَّا إِذْ لَمْ يُقْتَلْ فَالْحَمْدُ لِلَّهِ ثُمَّ انْصَرَفُوا»
🔹نسبت به این واقعه پرسشهای متعددی قابل طرح است و مهمترین آن هم این است که، چرا عبیدالله در این ماجرا و گزارش زنده بودن هانی، از افراد دیگری استفاده نکرده است؟ او از «شریح قاضی» میخواهد که این خبر را برساند، چرا که شریح دارای منزلت و وجاهتی است که، میتواند «اعتمادزا» باشد و ابهام و تردید دیگران را برطرف نماید. و شاید به همین دلیل است که، آنها به راحتی و بدون هیچ اعتراض دیگری مثل اینکه درخواست ملاقات خود هانی را داشته باشند، با صرف شنیدن اینکه او کشته نشده است منصرف گشتند. یعنی، با وجود آن حمیتی که نسبت به بزرگ قبیله خود داشتند، آن انصراف سریع میتواند ریشه در همین نکته «اعتماد» باشد که عبیدالله بن زیاد از طریق شریح قاضی ایجاد کرد.
و این چنین است که، عبیدالله ها میتوانند هانی ها را به حبس بکشانند و آنها را در حبس به قتل برسانند، اما مذحجی ها نتوانند از بزرگ خود حمایت کنند و جان او را نجات دهند، چرا که به شریح ها اعتماد کرده اند.
@Tanbiholomah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙آیتالله جوادی آملی(دام ظله)
🔹ما رفتیم و نام پیغمبر را زنده کردیم و برگشتیم.....
#منطق_عاشورا
@Tanbiholomah
تنبیه الأمة
❇️ آقای دولت خانواده های مؤمن سزاوار چنین جفایی نیستند! 🖋 مرتضی صادقی ‼️روزی که انقلاب شد و خون عز
﷽
چندی قبل در کانال، نوشته ای در باب لزوم حفظ حرمت بیماران در بیمارستانها و مراکز بهداشتی منتشر شد.
سرانجام وزارت بهداشت با اهتمام جدی خود ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ دستورالعمل ملی پوشش استاندارد ویژه بیماران را در جهت حفظ کرامت، حریم خصوصی، حقوق و امنیت روانی، به کلیه مراکز و موسسات دولتی و خصوصی ابلاغ کرد.
این پوششها و البسه طراحی شده شامل ۱۷ مدل پوشش نظیر گان مخصوص اتاق عمل، لباس زیر مخصوص جراحی، شلوارهایی جهت انجام کولونوسکوپی، سونوگرافی کانال رحمی، ارتوپدی و همچنین پیراهن های مخصوص سونوگرافی پستان، ماموگرافی، شیردهی نوزادان، ارتوپدی، فیزیوتراپی، دیالیز، پوشش مقنعه و تعدادی البسه دیگر بوده است.
متاسفانه پس از مصاحبه خبری مسئول محترم دبیرخانه قانون انطباق، عفاف و حجاب وزارت بهداشت، هجمه غیر منطقی و غیر علمی و کارشناسی از سوی برخی خبرگزاریها و سایتهای داخلی و خارجی، علیه این اقدام خداپسندانه و رضایتبخش صورت گرفت که می تواند موجب دلسردی دست اندرکاران و طراحان این حرکت مبارک گردیده و تأثیر منفی جهت عملیاتی شدن این دستورالعمل ملی گردد.
بر همین اساس خواهشمند است به منظور حفظ کرامت، حریم خصوصی، حقوق و امنیت روانی بیماران، با تأیید و امضا این پویش، در جهت نهادینه نمودن این دستورالعمل اقدام فرمایید.
با تشکر فراوان
لطفا منفعل نباشید و امضا کنید
https://www.karzar.net/126735
@Tanbiholomah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خودم دیدم فضای آسمانها
پر از انا الیه راجعون بود...
@Tanbiholomah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روضه ظهر عاشوراء
آیت الله جوادی آملی
@Tanbiholomah
﷽
✅چند کلمه حرف حساب با آقای منتخب
🖋 سید علیرضا نقیبپور
1⃣ذکر مکرر آموزههای نهج البلاغه در نطقهای انتخاباتی و تاکید بر پیمودن راه مولا علی این حق را برای مردم محفوظ میدارد که، عملکرد شما را در همین روزهای معدود بررسی نمایند، تا معلوم شود تفاوت ره از کجاست تا به کجا؟!
1.1. در تمام عهد مالک که شیوه انتخاب وزیران و کارگزاران حکومت را مطرح می کند، نه زن بودن امتیاز است و نه سنی بودن و یا مثلا مسیحی بودن. اگرچه اقلیتهای مذهبی در قانون اساسی به رسمیت شناخته شده و دارای نماینده در مجلس شورای اسلامی بوده و در کمال آزادی دینی در حال زندگی هستند، اما به هر حال، اگر در کشوری که اکثریت جامعه مسلمان شیعه هستند اسلام و تشیع امتیاز محسوب نشود، قطعا مسیحی و سنی بودن امتیاز نخواهد بود.
1.2. در همان عهدنامه جملهای است که بارها آن را خواندهاید:
وَ لَيْسَ أَحَدٌ مِنَ الرَّعِيَّةِ أَثْقَلَ عَلَى الْوَالِي مَئُونَةً فِي الرَّخَاءِ وَ أَقَلَّ مَعُونَةً لَهُ فِي الْبَلَاءِ وَ أَكْرَهَ لِلْإِنْصَافِ وَ أَسْأَلَ بِالْإِلْحَافِ وَ أَقَلَّ شُكْراً عِنْدَ الْإِعْطَاءِ وَ أَبْطَأَ عُذْراً عِنْدَ الْمَنْعِ وَ أَضْعَفَ صَبْراً عِنْدَ مُلِمَّاتِ الدَّهْرِ مِنْ أَهْلِ الْخَاصَّةِ وَ إِنَّمَا [عَمُودُ] عِمَادُ الدِّينِ وَ جِمَاعُ الْمُسْلِمِينَ وَ الْعُدَّةُ لِلْأَعْدَاءِ الْعَامَّةُ مِنَ الْأُمَّةِ فَلْيَكُنْ صِغْوُكَ لَهُمْ وَ مَيْلُكَ مَعَهُمْ
عبارات روشنی که ویژهخواری گروهها و مجموعههای خاص را مذمت و توجه به رضایت عموم مردم را به عنوان شاخص مطرح مینماید، اما شما در عمل رسما برای احزاب اصلاحاتی امتیاز ویژه قائل شدهاید.
2⃣ ملت ایران مجموعه ای از قومیتها و مذاهب است که قرنهاست در کنار هم زندگی مشترک و مسالمت آمیزی داشته و دارند. چرا باید از سر نادانی یا منفعتطلبی بدون در نظر گرفتن مصالح کلان ملت با حساس کردن بیجهت این تنوع و طرح ادعاهای بی دلیل، این طیف به همپیوسته را به گسلهای تنشآفرین تبدیل نمود؟
چرا بدون نگاه صحیح به مساله قومیتها به جدایی و سهمخواهی در میان آنان دامن بزنیم، تا اگر چند وزیر کابینه سنی نباشد تبعیض به طور کامل مرتفع نشده باشد؟ این دست تقسیم مسئولیتها دامنه اختلافات را کمتر نمیکند، بلکه تشدید مینماید و دامنه مطالبات را هر روز بیشتر میکند.
جدول امتیازبخشی به قومیت یا مذهبی در ساز و کار انتخاب وزیران شاید به ظاهر در مسیر جلب رضایتِ بخشی از ملت شریف ایران باشد، اما نهایت آن، تشویش خاطر بیشتر و بالارفتن توقعات روز افزونی است که در بسیاری از مواقع توجیه منطقی در نگاه کلان ندارد. اتفاقی که ممکن است ابعاد امنیتی و مخاطرههای اجتماعی به بار آورد.
3⃣درباب مساله زنان، نگاه ویترینی به زن را باید متوقف کرد. مطالبه زنان فرهیخته ایرانی این نیست که یک وزارتخانه به زنان سپرده شود ولی صدها خلاء قانونی در حمایت از زنان و خانواده نادیده گرفته شود. زن فهیم و نجیب ایرانی هم میداند که باید بدون توجه به جنسیت، شایستهترینها برای مناصب در نظر گرفته شود و نگاه جنسیتی به زن مورد پسند آنان نخواهد بود.
4⃣مساله انسجام و اجماع از پرتکرارترین شعارهای جنابعالی بود. حضور پررنگ دولت روحانی در شورای راهبری در کنار حضور برخی از افراطیون طیف اصلاحاتیها راه را برای ایجاد وفاق مسدود میکند.
حضرتعالی نسبت به سایر منتخبان مردم در سالهای پس از انقلاب حائز کمترین آراء شدهاید و متاسفانه فاقد پشتوانه مردمی قوی برای کارهای مهم هستید، بنابراین بیش از هر رئیس دولتی نیازمند تحقق شعار خودتان یعنی همدلی و وفاق و انسجام برای انجام کارهای بزرگ هستید.
5⃣برخی از رفتارهای شما در این روزها برای همه ما شیرین و گوارا بود. از پاسخ نامه دبیرکل حزب الله تا حضور بیآلایش در هیات های عزاداری سید الشهداء. امیدواریم در عرصه حکمرانی مواظب باشید سادگی شما موجب سوء استفاده آدمهایی نشود که برایتان مایه زحمت و سرافکندگی گردند.
@Tanbiholomah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۱. آیا مذاکره بطور کلی راه غلطیست؟
۲. نظریه خلع سلاح به دنبال چیست؟
۳. هدف آمریکا از خلع سلاح ایران چیست؟
آیت الله میرباقری پاسخ میدهد.
@Tanbiholomah
240722_2121(1) (Trimmed).mp3
1.83M
🎙آیت الله فاضل لنکرانی:
یکی از شاخصهای اصلی مسئولیت در نظام اسلامی، مودت فی القربی است،
بحث شیعه و سنی نیست؛ مودت فی القربی یک تکلیف قرآنی است.
1403/5/1
#بشنوید
@Tanbiholomah
240722_2121 (Trimmed).mp3
2.04M
🎙آیت الله فاضل لنکرانی:
نمیشود، زیر خیمه امام حسین (علیه السلام) ترویج منکر کرد.
باید مراقب انحرافات و آسیبها و بدعتها بود.
1403/ 5/ 1
#بشنوید
@Tanbiholomah
بسم الله الرحمن الرحیم
اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ، وَاهْدِنِى لِمَا اخْتُلِفَ فِيهِ مِنَ الْحَقِّ بِإذْنِكَ، إِنَّكَ تَهْدِى مَنْ تَشَاءُ إِلىٰ صِرَاطٍ مُسْتَقِيمٍ.
بزرگوارانی که حقیر را میشناسند میدانند که اگر حرفی میزنم و اگر رفتاری دارم واقعا به هیچ وجه نمیخواهم سوگیرانهِ سیاسی باشد، این را هر کسی ما را میشناسد میداند.
چنانکه در مورد صحبت جناب آقای #ظریف به هیچ وجه نمیخواهم از بعضی از بداخلاقیهایی که شاید ضرورت نداشت و بلکه قابل توجیه نبود، دفاع کنم اما...
▫️نکتهای که به نظرم میرسد یک این است که واقعاش بنده نمیفهمم #تبعیض_مثبت [که توسط برخی از این آقایان مطرح شده یعنی چه؟]
🔻 ببینید بعضی از عناوین است که قبح و حسناش ذاتی است؛ چنانکه میدانید بعضی عناوین قبح و حسناش اقتضایی است و بعضی هم حتی اقتضا نیست.
ما نمیتوانیم بگوییم الظلم قسمان، ظلم مثبت ظلم بد یا بگوییم عدلِ خوب عدلِ بد، نه! "العدل حسن" و "الظلم قبیح" اصطلاحاتی هم که در دنیا رایج هست و من هم بیخبر نیستم اما تبعیض تا وقتی که #تبعیض هست، بد است؛ ممکن است شما بگویید ما باید حرکتی انجام بدهیم که فرض کنید برخی از کاستیها جبران بشود اما این که بگوییم باید تبعیض گذاشت، مثلا در شرایط کاملا مساوی بگوییم این پست را میدهیم به تو، به آن یکی نمیدهیم یا بحث اعتقادات را _حالا چه رسمی و چه غیررسمی_ مطرح کنیم، بحث #نژاد را مطرح کنیم، به نظرم این رویه قابل دفاع نیست.
بالأخره شما باید ببینید، هر کسی بیشترین اولویت را دارد او اولی است. حالا ممکن است از فلان #قوم باشد، یا از فلان #قبیله باشد! به هر حال در چارت قانون، آن چه که قانون اجازه میدهد، باید کار صورت بگیرد.
▫️مطلبی که حالا باز ممکن است به گوش جناب آقای ظریف برسد یا دوستانشان برسانند، ببینید عرضی که به نظرم قابل تأمل است و از خود قرآن هم استفاده میشود این است که بعضی وقتها بحثی را مطرح میکنیم که گرچه شروعش با ماست اما دیگر ادامهاش با ما نیست! یعنی شروع کار با شماست اما ادامه دیگر دست شما نیست!
🔻 ممکن است حرفی بزنم اصلا حرف در جای خودش هم درست باشد ولی این زمینهساز برخی نکات بشود که افرادی #سوءاستفاده بکنند یا مطالبی بگویند که خود طرف هم بگوید من این که مقصودم و غرضم نبود؛ به نظرم حالا که فضای کشور به فضل الهی با همت بزرگان نظام و با همت مردم _بعد از آن حادثهای که پیش آمد_ دارد به طرف یکنوع استقرار و آرامش میرود، باید خیلی دوستان بزرگوار و آقایان مواظب باشند که دیگر قلمهای غیرقابل کنترل راه نیفتد.
▫️اگر مطلبی هم ممکن است باید مطرح شود، باید روی آن حساب کرد؛ خود قرآن کریم می گوید؛ نگویید «راعنا» ولکن «قولوا انظرنا» شما میگویید «راعنا» اینها تمسخر و سوءاستفاده میکنند، نگویید این جمله را. به نظر میرسد اگر این مطلب مورد توجه قرار میگرفت شاید این مساله که الآن تا حدودی مطرح شده، مطرح نمیشد. اصل انگیزه خب ممکن است درست باشد ولی راهکارش هم باید کنترل بشود.
▫️چیزی که من خیلی بهنظرم باید مورد توجه قرار بگیرد، ببینید به هر حال بحث تشیع و تراث شیعه است این مطلب مطلبی نیست که خدای ناکرده ما با بیدقتی یا با سوءاستفاده دیگران کاری کنیم که در معرض هجمه و حمله قرار بگیرد یا حتی باعث #گسل_مذهبی بشود، فردا یک عده را طلب کار کند و یک عده را بدهکار کند!
🔻 شما میدانید ما متأسفانه بعضی حرکتها را میبینیم که حتی عالمان بزرگ غیرشیعه هم آنها را تأیید نمیکنند! یعنی از کارهایی که انجام میشود، خب این کارها گاهی موجب میشود یک وقت بهانه دست اینها داده میشود.
🔸به نظرم خیلی باید تلاش کرد که هم #وحدت_اسلامی خدشهدار نشود هم از #حریم_تشیع دفاع شود.
به هر حال تشیع تراث بزرگی است که ما باید با چنگ و دندان از آن دفاع کنیم به تعبیری گنج رنج هزاران عالم و فقیه و بزرگان است. هم #وحدت_ملی کشور باید حفظ شود.
🔻به عنوان یک شهروند عرض میکنم، هر جملهای که باعث #گسل_ملی شود و بخواهد جمعیتها را به جان هم بیندازد یا حداقل زمینه را آماده کند، ناصحیح است.
به نظرم اگر اینجا یک مثلا تکمیلی جناب ایشان یا تیم ایشان داشته باشند که زمینه سوءاستفاده در آینده نباشد خوب است. ایشان باید توجه داشته باشند که بسیاری از حملههایی هم شد - ضمن این که من اصلا دفاع نمیکنم از این بحث ها - ولی آن منتقدان و مخالفان هم نگران شروع یک جریان ناصحیحی هستند که میگویند ممکن است این اظهارات زمینهاش را ایجاد کرده باشد.
استاد ابوالقاسم علیدوست
https://eitaa.com/salsabeal
@Tanbiholomah
کاگاه استنباط استاد غلامی 14030507.MP3
8.07M
توصیههای جالب استاد غلامی دامت توفیقاته برای استفاده بیشتر از تلاوت قرآن کریم
@Tanbiholomah