eitaa logo
تنبیه الأمة
2.6هزار دنبال‌کننده
174 عکس
79 ویدیو
22 فایل
تنبیه الأمة، #جهادی است در راستای #تبیین حقایق، کوششی در دفاع از حریم دین و مقابله با انحرافاتی که به نام دین رقم می‌خورد. مدیر کانال: @saleh63
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️این مقطع 35 ساله آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) 🔹این مقطع سی و پنج ساله - از 148 تا 183 هجری- یعنی دوران امامت حضرت ابی الحسن موسی بن جعفر (علیه السلام) یکی از مهمترین مقاطع زندگی نامه ائمه (علیهم السلام) است. دو تن از مقتدرترین سلاطین بنی عباس - منصور و هارون- و دو تن از جبارترین آنان- مهدی و هارون- در آن حکومت میکردند. بسی از قیامها و شورشها و شورشگرها در خراسان، در افریقیه، در جزیره موصل، در دیلمان و جرجان، در شام، در نصیبیین، در مصر، در آذربایجان و ارمنستان و در اقطاری دیگر، سرگوب و منقاد گردیده و در ناحیه شرق و غررب و شمال قلمرو وسیع اسلامی، فتوحات تازه و غنایم و اموال وافر، بر قدرت و استحکام تخت عباسیان افزود. 🔹شعر و هنر، فقه و حدیث و حتی زهد و ورع، در خدمت ارباب قدرت درآمده و مکمل ابزار زر و زور آنان گشته بود. در این دوران، دیگر نه مانند اواخر دوران بنی امیه و نه همچون ده ساله اول دوران بنی عباس و نه شبیه دوران پس از مرگ هارون که در هر یک، حکوت مسلط وقت، به نحوی تهدید میشد؛ تهدیدی جدی دستگاه خلافت را نمی لرزاند و خلیفه را از جریان عمیق و مستمر دعوت اهل بیت (علیهم السلام) غافل نمیساخت. 🔹در این دوران، تنها چیزی که میتوانست مبارزه و حرکت فکری و سیاسی اهل بیت (علیهم السلام) و یاران صدیق آنان را مجال رشد و استمرار بخشد، تلاش خستگی ناپذیر و جهاد خطیر آن بزرگواران بود و توسل به شیوه الهی تقیه. بدین ترتیب است که عظمت حیرت آور و دهشت انگیز جهاد حضرت موسی بن جعفر (علیه السلام) آشکار میگردد. 📚کتاب انسان 250 ساله، فصل امام کاظم (سلام الله علیه) @Tanbiholomah
📺نقش رسانه در امپراتورسازی از ترامپ 🖊 دکتر حسین شایسته قطعا انتخابات در امریکا به دلیل نقش تاثیرگذار ویژه ای که این کشور در حکمرانی جهانی داشته، همیشه مهم بوده است. اما این بار شاید با همه دفعات قبل متفاوت بود و آن هم حجم وسیع و بی نظیر فضاسازی رسانه ای در کل دنیا با مخابره بزرگ این پیام بود: 👑"بازگشت امپراتور ترامپ"👑... ⭕️ فارغ از هر تصمیم تکراری که امروز این پادشاه لخت، مانند همه رؤسای جمهور قبلی می گیرد یا فردا و فرداها خواهد گرفت، او توانست با تبدیل بحران پس از "هفتم اکتبر" به یک فرصت بی نظیر، به لطف غول رسانه "ایلان ماسک" و به تبع آن، به خط کردن کل رسانه های دنیا، حجمی بی سابقه از فضاسازی را در کل جهان به نمایش بگذارد و همه دنیا اعم از اروپا و غیر آن و حتی خود ترامپ را به لزوم "بازگشت منجی گونه امپراتور ترامپ" مجاب کند. تا جایی که بدون آن که در میانشان کودکی صادقانه به عریانی او اشاره کند، دوستان و دشمنانش این چند وقت را با هراس از انتظار اوامر و تصمیمات او به سرببرند. آری! رسانه ها خواسته و ناخواسته رستمی از ترامپ بنا کردند که حالا خودشان هم از صدا زدنش ترس دارند! ⛔️ هیچ کس هم به میزان تفاوت رای ناچیزش با رقیب توجهی نمی کند و همین پشتوانه رسانه ای است که دست او را برای اعمال نظرش در هر چیزی در هر جایی باز می گذارد. ولو آن چیز الحاق یک کشور به ایالاتش، یا تصرف یک کانال در یک کشور دیگر، یا تغییر نام یک خلیج در نقطه ای دیگر و یا هر تصمیم قلدرمآبانه دیگر که می خواهد باشد. اهمیتی ندارد. بلکه مهم این است که رسانه به همه فهمانده است که او "امپراتور" است. اما در همین اثنا در یک گوشه از مهم ترین نقاط استراتژیک دنیا، یک رهبر بدون اعتنا به این هیاهو، عامدانه و هدفمند قریب به دو ساعت زمان را برای بازدید از فناوری ها و توانمندی های علمی و فنی بومی و به نمایش گذاشتن نتیجه دهه ها زحمت و برنامه ریزی کشورش اختصاص می دهد. ولیکن این بازدید تنها در حد یک گزارش خبری در رسانه های داخلی کشورش ارائه می شود. نمی دانم این را می توان با رسانه های داخلی درمیان گذاشت و یا دولتمردان داخلی قبولاند، که: 📌 "گاهی دست خالی نشان دادن یک ملت در میدان، در عین این که پُر هم باشد، دشمن را جری و جسورتر می کند و برعکس، پُر نشان دادن آن دست، در عین آن که خالی است، دشمن را محتاط و مودب"!!!! @Tanbiholomah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️باب امیرالمؤمنین (سلام الله علیه) 🗣استاد سیدمحمدمهدی میرباقری اگر در مبعث، نور نبوت نبی اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله در عالم ظهور پیدا کرد و حقیقت قرآن تجلی کرد و اگر می‌خواهید به آن حقیقت قرآن و به آن حقیقت حکمت برسید، باید از باب امیرالمومنین علیه‌السلام وارد شوید. @Tanbiholomah
❇️ منّت خدا بر خلق 🗣استاد شیخ جعفر ناصری 🔹مبعث در پیش است و قرآن درباره این مقام اوج کرامت انسانی می‌فرماید: «هو الذی بعث فی الامیین رسولا منهم یتلو علیهم آیاته و یزکیهم و یعلمهم الکتاب». خداوند برای نعمت‌هایی که به خلق عنایت کرده، منّتی نگذاشته مگر در بعث پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم که فرموده است: «لقد منّ الله علی المؤمنین...». 🔹این حلقه‌ی اتصال بین آسمان و زمین، به نحوی مهم‌شمردن مردم هم بوده است. بهترین گزیده‌ی خدا، رابط قرار می‌گیرد برای اینکه دعوت‌نامه را بفرستد و اصلاً کل فرهنگ دین، نوعی مهمانی بعثت است. ای انسان، قرآن بیشترین ارزش را برای تو قائل شده است. ای انسان، مبعث راه عروج توست تا قله‌ی فضائل. ای انسان، پزشک کامل این جریان، علت بعثت خود را اتمام جهت علوم انبیاء و داشته‌ای که انبیاء گذاشتند و گذشتند می‌داند. او علت بعثت خود را اتمام حرکتی که انبیاء برای سوق انسان به قله‌ی فضائل، به قله‌ی مکارم اخلاق شروع کردند، می‌داند. @Tanbiholomah
﷽ ❇️جلوه هایی از حکومت علوی در زیارت مبعثیه 🖋محمد مهدی عظیمی 🔹یکی از اعمال وارد در شب و روز مبعث، بلکه افضل آنها، زیارت امیر المومنین علی (علیه السلام) است. در فرازهایی از زیارتنامه ای که برای این شب و روز مبارک ذکر شده است، رابطه امیر المومنین (علیه السلام) با مؤمنین و کفار بیان شده و بالخصوص سیره حکومتی ایشان شرح و بسط داده شده است که ضرورت دارد همگان به آن توجه نموده و پیرامون آن بیاندیشند. 1️⃣در فرازی چنین آمده است: تو برای مؤمنین پدری مهربان بودی که آنها عیال و تحت کفالتت بودند و تو (مثل یک پدر مهربان) امور سنگینی که آنها در تحملش ضعیف بودند را حمل میکردی، آنچه آنها ضایع می‌کردند تو حفظ می‌نمودی، آنجا که آنها ترسان می‌شدند تو کمر همت بسته و به میدان می‌آمدی، وقتی که آنها دچار آزمندی و دنیاطلبی می‌شدند این تو بودی که بالاتر از این مسائل بودی، آنجا که آنها بی تاب می شدند تو بر سختی‌ها صبر می‌نمودی، در برابر کفار عذاب و خشم الهی بودی که بر سرشان فرو میریختی، ولی برای مؤمنین باران رحمت، و سرسبزی و علمی بودی که برایشان سرازیر میگشتی!(١) 2️⃣در فرازی دیگر گفته میشود: شخص ضعیف و بی مقدار (درنظر مردم)، در نزد تو قوی و عزیز بود تا حقش را بگیری؛ و در مقابل، شخص قوی و عزیز، در نزدت ضعیف و ذلیل بود تا حق را از او بستانی، دور و نزدیک در برابر حق پیش تو یکسان بودند.(٢) 3️⃣ و این فراز که مخصوص دوران حکومت ایشان است: هنگامی که یارانی یافت، به امر خلافت برخاست در حالی که به سختی‌های آن واقف بود. آنگاه پرچم هدایت را بر افراشت و در شهرها امنیت را برقرار کرد و عدالت را بین مردم گسترش داد. طبق کتاب الهی در مردم حکم نمود و حدود الهی را برپا کرد و دشمنی ها را قلع و قمع، و کژیها را مستقیم، و فتنه را ساکن نمود، و سستی را از بین برد، و شکافها را بست. با سه گروه ناکثین و قاسطین و مارقین جنگید. همو دائماً بر روش و منش و سیره لطیف و زیبای نبوی بود و به همان همت پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) تعلق داشت و تا هنگام شهادت روش نبوی جلوی چشمش بود و مردم را به همان وامیداشت و دعوت می‌نمود...(٣) (١) كُنْتَ لِلْمُؤْمِنينَ اَباً رَحيماً، اِذْ صاروُا عَلَيْكَ عِيالاً فَحَمَلْتَ اَثْقالَ ما عَنْهُ ضَعُفُوا، وَحَفِظْتَ ما اَضاعُوا، وَرَعَيْتَ ما اَهْمَلُوا، وَشَمَّرْتَ اِذْ جَبَنُوا، وَعَلَوْتَ اِذْ هَلِعُوا وَصَبَرْتَ اِذْ جَزِعُوا، كُنْتَ عَلَي الْكافِرينَ عَذاباً صَبّاً، وَغِلْظَةً وَغَيْظاً، وَلِلْمُؤْمِنينَ غَيْثاً وَخِصْباً وَعِلْماً، لَمْ تُفْلَلْ حُجَّتُكَ. (٢) يُوجَدُ الضَّعيفُ الذَّليلُ عِنْدَكَ قَوِيّاً عَزيزاً، حَتّي تَاْخُذَ لَهُ بِحَقِّهِ، وَالْقَوِيُّ الْعَزيزُ عِنْدَكَ ضَعيفاً، ]ذَليلاً[ حَتّي تَاْخُذَ مِنْهُ الْحَقَّ الْقَريبُ وَالْبَعيدُ عِنْدَكَ في ذلِكَ سَوآءٌ. (٣) وَحينَ وَجَدَ اَنْصاراً نَهَضَ مُسْتَقِلاًّ بِاَعْبآءِ الْخِلافَةِ، مُضْطَلِعاً بِاَثْقالِ الاِْمامَةِ، فَنَصَبَ رايَةَ الْهُدي في عِبادِكَ، وَنَشَرَ ثَوْبَ الاَْمْنِ في بِلادِكَ، وَبَسَطَ الْعَدْلَ في بَرِيَّتِكَ، وَحَكَمَ بِكِتابِكَ في خَليقَتِكَ، وَاَقامَ الْحُدوُدَ، وَقَمَعَ الْجُحُودَ، وَقَوَّمَ الزَّيْغَ، وَسَكَّنَ الْغَمْرَةَ، وَاَبادَ الْفَتْرَةَ، وَسَدَّ الْفُرْجَةَ، وَقَتَلَ النّاكِثَةَ وَالْقاسِطَةَ وَالْمارِقَةَ، وَلَمْ يَزَلْ عَلي مِنْهاجِ رَسُولِ اللهِ صَلَّي اللهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ، وَوَتيرَتِهِ وَلُطْفِ شاكِلَتِهِ، وَجَمالِ سيرَتِهِ، مُقْتَدِياً بِسُنَّتِهِ، مُتَعَلِّقاً بِهِمَّتِهِ، مُباشِراً لِطَريقَتِهِ، وَاَمْثِلَتُهُ نَصْبُ عَيْنَيْهِ يَحْمِلُ عِبادَكَ عَلَيْها، وَيَدْعُوهُمْ اِلَيْها اِلي اَنْ خُضِبَتْ شَيْبَتُهُ مِنْ دَمِ رَاْسِهِ. @Tanbiholomah
📚گزارشی از یک کتاب شماره 1️⃣ از 3️⃣ 🖊 حسین محمودزاده 📚Sharia Compliant A User’s Guide to Hacking Islamic Law Rumee Ahmed Stanford University Press 2018 کتاب: موافق با شریعت راهنمای عملی هک کردن قانون (فقه) اسلامی نویسنده: رومی احمد (گویی ترجمه‌اش با عنوان ماجراهای فقه در جهان جدید توسط یاسر میردامادی منتشر شده یا قرار است چنین شود) 🔹ایده کلی کتاب پروژه‌ای که با گرنت پژوهشی دانشگاه بریتیش کلمبیا نطفه‌اش منعقد شده و در فلوشیب یک ساله‌ی مرکز علوم انسانی استنفورد تکامل یافته و متولد شده. ایده‌ی کلی اثر این است که ما مسلمانان قبول داریم مشکل داریم. علمای سنتی اصرار دارند بگویند مشکل ما به خاطر عمل نکردن به شریعت است، آن شریعتی که آن‌ها می‌گویند. در حالی که مشکل اصلی همین علما هستند و انحصاری که نسبت به شریعت درست کرده‌اند. راه حل چیست؟ هک کردن شریعت. این ایده‌ی کلی است. سپس در چند فصل مفصل توضیح می‌دهد که چرا و چطور و کجا و توسط چه کسانی این اتفاق می‌افتد، یعنی شریعت هک می‌شود. 🔹نقش استعمار در ماهیت شریعت اول می‌گوید شریعت ماهیت واحدی ندارد، از ابتدا قرار نبوده ماهیت واحدی داشته باشد، شریعت یک امر سیال است که به تعداد مسلمانان در عمود زمان عالم متکثر است. شریعت را علمای دوران استعمار یکی کردند. مستعمران برای کنترل جوامع استعماری مجبور بودند قوانین محلی را یکدست کنند، و در این فرایند «علمای حکومتی» درست شدند، کسانی که ماموریت یافتند قرائت واحدی از شریعت را بعنوان قرائت استاندارد معرفی کنند. پس این تصویر از شریعت به عنوان حقیقت واحد، نتیجه‌ی استعمار است. در حالی که در دوران پیشااستعمار،‌ شریعت سیال متکثر وجود داشته. نقش علمای دوران پیشاستعمار چه بوده؟ اینکه یک سیستم و زبان فنی و تخصصی درست کرده بودند برای هک کردن شریعت، به نام فقه. یعنی کاری کنند که شریعت متناسب با شرایط زمان و مکان باشد، در عین حال اتصال تاریخی آن نیز از بین نرود. شریعت برای این‌که کارکرد داشته باشد باید در آن واحد هم تاریخی باشد هم به روز؛ در دوران پیشا استعمار فقه این مهم را به عهده داشت که شریعت را متناسب با شرایط و نیازهای جوامع محلی مسلمانان هک بکند. هک یعنی چه؟ هک یعنی وقتی یک سیستم درست کار نمی‌کند، با کمترین مقدار تغییر در اجزاء بتوانیم بیشترین مقدار اصلاح و بهره‌وری را ایجاد کنیم. اما این فرایند با استعمار به هم ریخت و کارکرد علما و همه چیز به هم ریخت. 🔹شخصیت نگاری از علما در فصلی جداگانه حسابی به علما حمله می‌کند، البته خیلی حرفه‌ای و سربریدن با پنبه. لحن هجوآلود نهفته در قلمش در این‌جا و برخی موارد دیگر مشخصا قابل توجه است. تصویری که از علما می‌دهد، گروهی خودشیفته که واقعا از همه چیز منعزل و پرت هستند و خودشان را نمایندگان خدا روی زمین می‌دانند. همه چیز را انحصاری در ید قدرت خویش می‌خواهند. البته جایگاه این گروه روز به روز ضعیف‌تر می‌شود. در عوض نسل جدیدی از علمای جهان‌وطنی با دانش گسترده‌ی تاریخی و تجربه‌ی بین‌المللی و آشنایی با چند زبان و فعالیت در رسانه‌های اجتماعی دارند ظاهر می‌شوند که آن‌ها پیش‌برندگان هک شریعت در دوران مدرن خواهند بود. آن‌ها میراث‌داران واقعی علمای واقعی پیشااستعماری، مثل غزالی هستند. به همان مقدار باهوش و کارآمد. ادامه در فرسته بعدی👇👇👇
📚گزارشی از یک کتاب شماره 2️⃣ از 3️⃣ 🔹فرآیند اجتماعی هک کردن شریعت در فصل دیگری توضیح می‌دهد چرا باید حتما شریعت را هک کرد و پچ کردن (رفو کاری) به درد نمی‌خورد. رفوکاری یعنی به شکل موردی با عناوین ثانویه و تزاحم و ضرورت و این‌ها بیاییم تعارض‌های شریعت با اقتضائات زمانه را حل کنیم. این‌ رفوکاری‌های موردی به درد نمی‌خورند و علمای حکومتی مواردی که می‌خواهند شریعت را زنده نگه دارند، معمولا چنین می‌کنند، در حالی که این کافی نیست. باید کار اساسی کرد و شریعت را هک کرد. یک فرایند اجتماعی برای هک وجود دارد و یک فرایند علمی. فرایند اجتماعی این است که ابتدا جامعه‌ی مسلمانان که دغدغه‌ی فقه دارند متوجه یک نقصی می‌شود، مثلا می‌بیند شلاق زدن زناکار یعنی آدم عاقل و بالغ که طبق غریزه‌ی خدادادی عمل کرده با عدالت ناسازگار است، یا تحت پیگرد قرار دادن یا سرکوب کردن همجنسگرا به خاطر این گرایش، عادلانه نیست. بعد مراجعه می‌کند به علمای حکومتی، آن‌ها چون درکی از مساله ندارند، همان حرف‌های همیشگی را تکرار می‌کنند. پس گروه‌هایی از درون خود جوامع اسلامی فعال می‌شوند. موثرترین این گروه‌ها، هکرهای آنلاین هستند. در تالارهای گفتگو این مسائل را مطر ح می‌کنند و به زبان فقه پیش استعماری توجیه برایش پیدا می‌کنند، یعنی با دسترسی که به منابع فقهی قدیمی دارند و بحث و رفت و آمد، یک بیان فقهی و فنی برای حل مشکل درست می‌کنند و این بیان را می‌دهند جامعه‌ی اسلامی، جامعه‌ی اسلامی هم بیان را می‌برد پیش همان علمای حکومتی و آن‌ها هم ناچار قبول می‌کنند شکست خوردند. و این چرخه تکرار می‌شود. ده سال پیش هکرهای آنلاین در مورد به رسمیت شناختن همجنسگرایی به عنوان یک گرایش بحث می‌کردند و بیان فنی فقهی درست می‌کردند، الان می‌شنویم که علما حکومتی هم دیگر کوتاه آمدند و چه بسا از همان بیان‌های از پیش آماده شده استفاده می‌کنند. الان هکرهای آنلاین دارند تلاش می‌کنند برای ازدواج همجنسگراها بیان فقهی درست کنند، چند سال بعد خواهیم دید علمای حکومتی مجبور خواهند بود این را هم قبول کنند. این چرخه‌ی اجتماعی هک شریعت است: درک نیاز توسط جامعه‌ی فقه‌اندیش مسلمان، فعال شدن هکرهای آنلاین و برساختن بیان فنی فقهی برای رفع نیاز، به گوشه‌ی رینگ رفتن علمای حکومتی و رسمیت یافتن هک پیشنهادی. 🔹فرآیند علمی هک کردن شریعت اما فرآیند علمی هک چیست؟ حکم مورد نظر خود را پیشنهاد بده، احکام مرتبط با این حکم را ردیابی کن (چون شریعت یک سیستم از احکام در هم تنیده است، معمولا احکام مرتبط دارد هر موضوعی) احکام فقه پیش استعماری را با همان بیان فنی فقهی بازتعریف کن تا یک روایت منسجم فقهی جدید بسازی، حالا به سراغ منابع برو و عبارات مختلف مرتبط را هم با توجه به این روایت منسجم خودت بازتفسیر کن. مثالی که خود نویسنده به عنوان دستاورد خودش در هک موفق بیان می‌کند همان مجازات زانی است. مسلمانان امروز نمی‌توانند قبول کنند حکومت به دنبال مجازات دو انسان بالغ و عاقلی باشد که با رضایت همدیگر بر اساس غریزه‌ی خدادادی عمل کرده‌اند. حکم شلاق یا سنگسار زانی که در کتب پیشا استعماری آمده و هک کردنش دشوار است. اول می‌گوییم سنگسار سندش ضعیف است و بعد می‌گوییم منظور از زنا در قرآن، تجاوز است. مسلمانان با مجازات متجاوز مشکلی ندارند و بلکه قبول دارند. یعنی مشکل اصلی رضایت داشتن یا رضایت نداشتن است. با تغییر معنای زانی به متجاوز، مشکل حل می‌شود. خلاص! این کشف بزرگ مولف، استاد دانشگاه استنفورد، در یک پروژه‌ی تحقیقاتی با حمایت دو دانشگاه بزرگ است. ادامه در فرسته بعدی 👇👇👇
📚گزارشی از یک کتاب شماره 3️⃣ از 3️⃣ 🔹برچسب زنی های مکرر در کتاب در طول اثر مستمرا و خیلی سفت و سخت صرفا از برچسب‌هایی که خودش ساخته استفاده می‌کند: مسلمانان دغدغه‌ی فقهی دار (Fiqh minded Muslims) چون به نظر مولف اغلب مسلمانان اصلا دغدغه‌ی فقه ندارند. علمای حکومتی (state-sponsored ulama) که منظورش تمام علمای سنتی است. متون پیش استعماری (pre-colonial sources) که منظورش میراث فقهی مسلمانان است. و مواردی از این دست، این برچسب‌زنی‌ها به مقدار زیادی فضای کتاب را سمی‌تر از آن‌چه که هست می‌کند. نکات انتقادی زیاد است که در مجال خود باید به صورت مفصل بررسی شود. حجم مزخرف‌بافی تقریبا در هر فصل و چه بسا هر صفحه، بهت‌آور است. تنها یک نکته برای این‌جا بگویم. باید در بررسی انتقادی این کتاب، برچسب‌های مشابهی درست کرد. مثلا بگوییم آقای مولف یک نفر از نسل نویسندگان مورد حمایت استعمار نوین است. از موسسات غربی تغذیه می‌شود و ...؛ تا ببیند تحقیق کردن با برچسب زدن چه فرقی می‌کند. ترهاتی به هم بافته و به عنوان اثر علمی استاد دانشگاه و ... به به و چه چه برایش می‌کنند که واقعا تعجب دارد. ۲۵۰ صفحه ما را معطل اختلاط حابل بالنابل و داستان‌سرایی توهمی خود کرده که آخرش بگوید کشف بزرگ من این است که زنا یعنی تجاوز به عنف، بدون حتی یک قرینه‌ی لغوی یا تاریخی. این هم شده اسلام‌شناسی غربی. در یک فیلم در یوتیوب، در جلسه‌ای به مناسبت همین کتاب می‌گوید من رفتم حوزه علمیه درس بخوانم. می‌خواستم قرآن یاد بگیرم، گفتند اول فقه و گرنه گمراه می‌شوی. کلی عمرم را گذاشتم روی فقه، وقتی تمام شد گفتم خب حالا قرآن. گفتند نه دیگر ما در این سطح استادی برای قرآن نداریم. ناامید برگشتم. این‌ها (حوزه‌های علمیه‌ی سنتی) همه چیز را انحصاری خودشان و فقه‌شان کردند. باید این انحصار را شکست. خلاصه که پروژه این است، با گرنت دانشگاه بریتیش کلمبیا و فرصت دانشگاه استنفورد، با هجو نهفته و برچسب‌زنی مکرر و با تئوری بزرگ تبدیل من درآوردی معنای زنا به تجاوز، می‌خواهند انحصار علمای حکومتی را بشکنند و قدرت شریعت و اسلام را به مردم باز گردانند؛ زهی سعادت برای آن مردم! @Tanbiholomah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا