eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.6هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
5.2هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح پدر و مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤️دائره المعارف قرآن کریم❤️ 🎅🌳 🌳🎅 🔹در دو جاى قرآن، فرمان سکونت در بهشت با نهى از نزدیک شدن به درخت ممنوع همراه است: 🔸« وَ قُلنَا یـا آدمُ اسکُن أنتَ و زوجُکَ الجَنّةَ و کُلاَ مِنها رَغَدَاً حَیثُ شِئتُما و لا تَقرَبا هذهِ الشَّجَرَهَ فتَکونا مِنَ الظالمین = و گفتیم ای آدم تو و همسرت جای گزینید و بی هیچ زحمتی از هرچه میخواهید بخورید ولی به این درخت نزدیک نشوید که از ستمکاران خواهید شد ( بقره/ ۳۵) نیز ( اعراف / ۱۹ )در قرآن به اینکه این درخت چه بوده بدان اشاره نشده است ، ولی مفسران با استناد به روایات تفسیری ، مصادیقی را برای آن ذکر کرده‌اند . 🔹عده‌ای آن را بوته گندم دانسته ، گروهی انگور و خرما و انجیر و برخی درخت کافور را ذکر کرده‌اند . 🔸و بعضی نیز از آن به درخت حسد ، درخت دانش ، خیر و شر یاد درخت جوانی و زندگی جاوید تعبیر کرده‌اند . 🔹 به گفته امام رضا علیه السلام در پاسخ عبد السلام هروی که از ماهیت آن درخت پرسیده و از اینکه مردم درباره آن سخنان گوناگونی می گویند گزارش داده بود ، درخت بهشتی انواعی را بر می تابد ( = به شکلهای مختلف درآمده ، میوه های گوناگون می دهد ) ، آن درخت گندم بوده و درعین‌حال انگور داشته زیرا مانند درختان دنیا نبوده است . 🔸 برخی این درخت را تمثیل زندگی دنیا برای آدم علیه السلام دانسته اند . 🔹برخی مفسران نیز یادآور شده اند که چون خداوند هیچ گونه اشاره ای در قرآن بدان نکرده و علم و جهل بدان سودی ندارد کنجکاوی درباره آن لازم و شایسته نیست . 🔸در توجیه این نهی چند نظر ابراز شده است : الف : گروهی این نهی را تنزیهی (کراهتی ) دانسته و گفته‌اند : آدم با ارتکاب آن مرتکب ترک اولی' شده است ب . برخی نیز آن را نهی تحریمی دانسته ، می گویند : آدم علیه السلام از روی فراموشی یا به گمان اینکه نهی حتمی نیست از آن سرپیچید . ج . عده ای نیز بر این باورند که چون این نهی مولوی نبوده مخالفت با آن گناه به شمار نمی آید ، چرا که حرمتی در کار نبوده و غرض از این نهی فقط راهنمایی و ارشاد به مصالح و منافع موجود در حکم بوده است . د . بعضی نیز گفته‌اند : این نهی معنایش امر به کار مستحبی است و به سبب ترغیب در پرهیز از خوردن ، با لفظ نهی ایراد شده و ترک تناول از درخت برای آدم مستحب بوده است نه واجب . 🔹 علامه طباطبایی ضمن ترجیح ارشادی بودن این نهی ، سه دلیل بر آن اقامه کرده است : ۱ . خداوند در آیه ۳۵ بقره و ۱۹ اعراف مخالفت با این نهی را ستم شمرده ولی در آیه ۱۱۷ و ۱۱۸ طه از آن به تعب ، رنج ، گرسنگی و برهنگی که پیامد بیرون رفتن از بهشت است تعبیر کرده ، پس معلوم می‌شود که منظور از این تعب و شقاوت همان مصائب دنیایی است که لازمه زندگی در زمین به شمار می رود و نهی از آنها ارشادی است و مخالفت با چنین نهیی ، گناه و نافرمانی شمرده نمی شود . مقصود از ظلم در آیات مزبور نیز همان ستم بر نفس است نه ظلم نکوهیده ای که در پرستش و بندگی غیر خدا مطرح است . ۲ . چنانچه نهی مزبور مولوی و توبه آن نیز رجوع از مخالفت نهی مولوی و توبه عبودی بود می بایست پس از قبول توبه آدم دوباره به بهشت بر گردانده می‌شد ، ولی چنین بازگشتی برای آدم علیه السلام میسور نشد . 🔸 بنابراین خروج از بهشت اثر تکمیلی تناول از درخت ممنوع بوده است . نظیر تاثیر سم و آتش در کشتن و سوزاندن چنان که تمام موارد تکالیف ارشادی نیز از این قبیل است . 🔹 آیات ۳۸ و ۳۹ بقره که چکیده و عصاره تمام احکام و تشریعات خداوند در این دنیا است دلالت می‌کند که نخستین تشریع در دنیا برای آدم و فرزندانش بعد از هبوط و فرود آمدن آنها در زمین بوده است . 🔸بنابراین هنگام مخالفت نهی مزبور هنوز نه دینی تشریح شده و نه تکلیفی مولوی در کار بوده است ؛ در این صورت دیگر گناه معنا نداشته و نهی باید از از نوع ارشادی بوده باشد . کانال👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
33.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❧🔆✧﷽✧🔆❧ 🎞 🔺ترجمه و توضیح کوتاه تصویری صفحه 19 معنی لغات و کلمات + شرح کوتاه صوتی و تصویری 🔻صفحه 19 قرآن کریم آیات 120 تا 126 سوره بقره 📌تفسیر_قطره ای 📖 ┅═✧❁🔆❁✧═┅ کانال👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☘انسان هَلُوع ☘ ✍هلوع بودن نیز یک استعداد و قوه ایست که ممکن است مورد استفاده صحیح و ممکن است مورد استفاده غلط قرار بگیرد. إِنَّ الْإِنْسانَ خُلِقَ هَلُوعاً إِذا مَسَّهُ الشَّرُّ جَزُوعاً وَ إِذا مَسَّهُ الْخَیْرُ مَنُوعاً [۱۹تا۲۱سوره معارج] به راستى که انسان سخت آزمند [و بی تاب] خلق شده است (۱۹) چون صدمه‏ اى به او رسد عجز و لابه کند (۲۰) و چون خیرى به او رسد بخل ورزد (۲۱) ☘انسان هلوع : کسی است که بر اثر مواجه شدن با شر ، به ناله و فریاد رو می آورد ، کسی است که بر جمع مال حریص است و بخل می ورزد ، بی قراری است که بر مصیبت ها صبر نمی کند. 👆همه توضیحات بالا نشانه ها و لوازم صفتی هستند که قرآن کریم ، ریشه و منشأ آنرا در اساس آفرینش انسان قرار داده است۰ ✍طبق نظر قرآن کریم ، خصیصه ی “هلوع” بودن انسان از امور اکتسابی و آموخته نیست.بلکه از امور طبیعی و ناآموخته است. 🔻هلوع” بودن در وجود انسان خصیصه ای است که او را در تحصیل آنچه به نظرش خوب و ارزنده است ؛ تشویق و تحریک می کند.بر اثر همین تشویق و تحریک ، در وجودش چنان شوق شدیدی پیدا میشود که تحمل فقدان آن چیز در وجودش ضعیف یا معدوم می گردد. 😩بنابراین هنگامی که می بیند آن چیز از دستش میرود یا نمی تواند به آن برسد ، ناله و فریاد سر می دهد ، بی قرار و بی آرام می شود ، صبر و شکیبایی را از دست می دهد ، در راه تحصیل آن حریص است.اگر چیزی را تحصیل کرد ، در نگاهداری آن کوشا و جدی است و به تعبیر دیگر بخل می ورزد. کانال👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠منظور از آیه کتمان به آیه ۱۵۹ سوره بقره که در مذمت و سرزنش کتمان کنندگان حق، نازل شده است "آیه کتمان" می گویند: " ان الذین یکتمون ماانزلنا من البینات والهدی من بعد مابینّاه للناس فی الکتاب اولئک یلعنهم الله و یلعنهم اللاعنون؛ کسانی که دلایل روشن، و وسیله هدایتی را که نازل کرده‌ایم، بعد از آن که در کتاب برای مردم بیان نمودیم کتمان کنند، خدا آن‌ها را لعنت می‌کند. و همه لعن کنندگان نیز، آن‌ها را لعن می‌کنند." 🗞شأن نزول آیه کتمان در شأن نزول این آیه، "جلال الدین سیوطی" از "ابن عباس" نقل کرده است که: چند نفر از مسلمانان همچون "معاذ بن جبل" و "سعد بن معاذ" و "خارجة بن زید"، از دانشمندان یهود درباره برخی از مطالب تورات - که ارتباط با ظهور و بعثت پیامبر اسلام (صلی‌الله‌علیه‌وآله) داشت - سؤال هایی کردند، ولی آنان واقع مطلب و حقیقت امر را کتمان نمودند و توضیحی ندادند؛ بدین مناسبت آیه مورد بحث نازل شد و مسئولیت کتمان حق را به آن‌ها گوشزد کرد. 🗞عمومیت آیه کتمان روی سخن این آیه، علمای یهود است؛ ولی این معنا هرگز مفهوم آیه را که یک حکم کلی و عمومی درباره کتمان کنندگان حق است، محدود نخواهد کرد. از این روی در کتابهای تفسیری شیعه آمده است که این آیه شامل کتمان فضایل اهل بیت (علیهم‌السلام) نیز می شود. در برخی از روایات آمده که مراد از این آیه،کتمان امامت و خلافت خاندان پیامبر(ص) است. 🗞مذمت کتمان در مذمت کتمان حق در منابع اسلامی احادیث فراوانی وجود دارد. 🗞موارد استدلال به آیه کتمان در کتاب‌های اصول این آیه از ادله "حجیت خبر واحد" به شمار آمده است، بدین بیان که "ماانزلناً دارای مفهوم عام است و شامل احکام شرعی نیز می شود، و احادیث منقول از معصومان -علیهم السلام - از مصادیق "بینات و هدی" است. کانال👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍈 🔸نام قرآنی: زیتون يُنبِتُ لَكُم بِهِ الزَّرْعَ وَالزَّيْتُونَ وَالنَّخِيلَ وَالأَعْنَابَ وَمِن كُلِّ الثَّمَرَاتِ إِنَّ فِي ذَلِكَ لآيَةً لِّقَوْمٍ يَتَفَكَّرُون : و با آن برایتان كشتزار و زیتون و نخلها و تاكستانها و هر نوع میوه برویاند، در این عبرتی است برای مردمی كه می اندیشند. 🔸خواص زیتون زیتون ارزش دارویی زیادی دارد. در صورتی كه به صورت خوراكی مصرف شود ماده ای مغذی، آرام بخش و مسهلی ملایم است و زخم معده و اثنی عشر بیمار را بهبود می بخشد. و در مورد نارسایی های كلیوی به عنوان غذایی بدون ازت تجویز می شود. روغن زیتون ماده ای ملیّن است و مصرف خارجی آن پوست بدن و تاولهای سودا (اكزما) و داءالصدف را نرم می كند. در حدیثی رسول خدا حضرت محمد صلی الله علیه وآله به مردم توصیه می كند كه از روغن زیتون برای خوردن و برای ماساژ دادن استفاده كنند زیرا از «شجره ی مباركه» گرفته شده است. روغن زیتون سوخت مناسبی برای چراغ است. در این كاربرد زیتون به خوبی وصف شده است. كسانی كه روغن زیتون را به كار برده یا دیده اند به سادگی این آیه را درك می كنند. نوع مرغوب روغن زیتون زرد كرمی رنگ، گاهی متمایل به سبز، چنان صاف و شفاف است كه اگر در ظرفی شیشه ای ریخته شود حالت شیئی درخشان دارد و چون در چراغی بسوزد روشنی چراغ، افزون می شود. این خاصیت زیتون در عبارت «نورٌ علی نور» توصیف شده است. کانال👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺🕊🍃🕊🌺 🔔 خودتون و خـانـواده‌تـون رو از آتش حفظ کنید. قرآن می‌گه: 🔰 سوره‌ مبارکه تحریم، آیه ﴿٦﴾ 🕋〖يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا قُوا أَنْفُسَكُمْ وَأَهْلِيكُمْ نَارًا〗 🍃 ترجمه فارسی: 🌷【ای کسانی که ایمان آورده‌اید، خود را با خانواده خویش از آتش دوزخ نگاه دارید】 پدر!! مادر!! شما مــســئــولــیـــد... 📢 آی پدر و مادری که میدونی بچه‌ات تو راهِ خلاف داره قدم بر میداره، و هیچـی بهش نمیگی!!! 📢 آی پدر و مادری که میدونی بچه‌ات رفیقای ناباب داره، و هیچـی بهش نمیگی!!! 📢 آی پدر و مادری که میبینی بچه‌ات نمــاز نمیخونه، و هیچـی بهش نمیگی!!! حق زن و بچّه فقط این نیست که خونه خوب 🏠، ماشینِ خوب 🚙، غذای خوب 🍗و ... براشون تهیّه کنی اینا خیلی خوبه، 👈 امّا مهمتر از اینا این هست که، به فکر آخــرتــشــون باشی، مراقب غذای روحـشــون باشی، مراقب تربیتــ صحیح اسلامی‌شون باشی. ✅ یک کلام مراقب دینشون باشی. و این مسئله رو باید حتّی قبل از ازدواج، از موقع انتخابِ همسرِ با ایمان، و بعد موقع تولّد فرزندان و... با برنامه‌ریزی دقیق دنبال کرد. این حرف قرآن رو آویزه گوشمون کنیم: ⚠️ "قُوا أَنْفُسَكُمْ وَ أَهْلِيكُمْ" ➣●• به فکر خودتون و خانواده‌تون باشید کانال👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠فوایدتلاوت قرآن: 🍃1. هدایت میکند. 🍃2. شفا ورحمت است. 🍃3. ذکر وآرام بخش است. 🍃4. زیادکننده ایمان است. 🍃5. نور و روشن کننده دل است 🍃6. موعظه وزنده کننده دل است. کانال👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 🎤باصدای ... وَ تَبَيَّنَ لَكُمْ كَيْفَ فَعَلْنَا بِهِمْ وَضَرَبْنَا لَكُمُ الأَمْثَالَ (45) وَقَدْ مَكَرُواْ مَكْرَهُمْ وَعِندَ اللّهِ مَكْرُهُمْ وَ إِن كَانَ مَكْرُهُمْ لِتَزُولَ مِنْهُ الْجِبَالُ (46) کانال👇 @Targomeh
🔸💐🔸💐🔸💐🔸💐🔸 کانال و گروههای ما 💗 گروه بانوان رستگار 👇پستهای آموزشی و تربیتی و مذهبی و هر چه که به درد خانمها بخوره http://eitaa.com/joinchat/2207645707C23dfe69164 💗💗💗💗💗💗💗💗 🔰 گروه چله حضرت ام البنین علیه السلام 👇برگزاری چله ها و ختم دعاها و اذکار روزانه و به نیت شما http://eitaa.com/joinchat/2122973195Cbb62a2a6cc 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🕋 گروه قرائت نور گل نرگس👇جزء خوانی به نیت شما http://eitaa.com/joinchat/2104557579Cb7738ed9e8 🕋🕋🕋🕋🕋🕋🕋🕋 💎 گروه پاسخگویی به سوالات شرعی خانمها 👇 http://eitaa.com/joinchat/2402746390C34a09c9a68 💎💎💎💎💎💎💎💎 ♻️ کانال صوتهای دلنشین 👇مداحی و مولودی . سوره های قرآن و دعاها و مناجاتها http://eitaa.com/joinchat/2276392976Ca2fbd49deb ♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️ کانال استیکرهای ناب http://eitaa.com/joinchat/841089042Ce22cffafb1 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 کانال👈 ترجمه آسان کلمات 👈روخوانی 👈تجوید 👈دائره المعارف قران https://eitaa.com/joinchat/1167261741C09c387ded9
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤️ دائره المعارف قرآن کریم ❤️ 🙈🎅 🎅🙈 🔹در آیات ۳۶ بقره / ۲۰ تا ۲۲ و ۲۷ اعراف / و ۱۲۰ و ۱۲۱ طه / آمده است که آدم و حوّا با وسوسه، فریب و گمراه‌سازى ابلیس، از درخت ممنوع خوردند یا چشیدند و بى‌درنگ لباس * هایشان فروریخت و در نتیجه، شرم گاهشان آشکار و از بهشت اخراج شدند . 🔸از تعبیرهای * فوسوسَ لهما الشّیطان * ( اعراف / ۲۰ ) * فدلهما بغرور ( اعراف / ۲۲ ) * فازلهما الشیطان * ( بقره / ۳۶ ) بر می آید که ابتدا وسوسه شیطان بعد فریب خوردن آدم و حوا و در پی آن لغزش و اخراج آن دو از بهشت صورت گرفته است . 🔹مفسران در چگونگی دسترس ابلیس به آدم و حوا ( با اینکه ابلیس از بهشت رانده شده بود ) وجوهی گفته اند ، مانند ابلیس به آسمان نزدیک می شد و با آدم سخن می‌گفت . 🔸 ابلیس به درِ بهشت نزدیک شده ، آدم را صدا می زد و از آنجا با او سخن می گفت . 🔹ابلیس از زمین به آدم پیام می فرستاد و با او سخن می‌گفت . 🔸از ظاهر این توجیه ها برمی آید که بهشت آدم را بهشت موعود دانسته‌اند که ابلیس نمی تواند وارد آن شود ؛ در حالی که ظاهر آیات قرآن با این سخن سازگار نیست و دلیل محکمی برای پذیرش آن وجود ندارد . 🔹 به گفته علامه طباطبایی از آیات مربوط استفاده می شود که آدم و حوا شیطان را دیده و شناخته اند و مانعی ندارد که شیطان وارد بهشت شده باشد ؛ چرا که در بهشت جاوید جایی برای شیطان نیست . نه بهشته آدم ، از این رو همگی بعد از آن اخراج شدند . 🔸در آیه ۲۰ اعراف درباره اثر وسوسه شیطان آمده است که شیطان آن دو را فریفت تا شرمگاهشان آشکار شود * فوسوس لهما الشیطان لیبدیَ لهما ماوریَ عنهما من سوءاتهما * در باره لام * لیبدی * دو قول وجود دارد : 🔹نخست اینکه برای عاقبت باشد ، یعنی وسوسه شیطان به پدیدار شدن شرمگاهشان انجامید و شیطان در ابتدا از این سرانجام آگاه نبود . 🔸دیگر اینکه لام غرض باشد به این شکل که گفته شود ؛ پدیدار گشتن شرمگاه کنایه از سقوط حرمت و زوال مقام است ، بنابراین قصد شیطان از وسوسه آن دو زوال حرمت و از میان بردن مقام آنان بوده است یا بگوییم : شیطان در لوح محفوظ دیده یا از برخی فرشتگان شنیده بود که اگر آدم از آن درخت بخورد شرمگاهش پدیدار می‌شود و این نهایت زیان و سقوط را می رساند لذا برای حصول این غرض وسوسه کرد . 🔹 ابلیس برای نفوذ بیشتر در آدم و حوا خود را خیرخواه و دلسوز نمایاند و به آنان وعده داد که با خوردن از درخت ممنوع ، مانند فرشتگان جاودانه در بهشت زندگی خواهند کرد . 🔸* قال ما نهکما ربّکما عن هذه الشجره الّا ان تکونا ملکین او تکونا من الخالدین * و قاسمهما انّی لکما لمن الناصحین * ( اعراف / ۲۰ و ۲۱ ) 🔹 از آنجا که آدم و حوا ابلیس را چندان نمی شناختند تحت تاثیر سوگندهای دروغ او فریب خوردند . 🔸ابلیس در سوگند خویش به گونه‌ای عمل کرد که آدم علیه السلام احتمال نمی‌داد او در کار خود دروغ گو باشد . 🔹 طبرسی می‌گوید او هنگام وسوسه امور مربوط به قیامت را سبک و بی قدر می نمایاند و چنین وانمود کرد که در آن جا محاسبه‌ی نخواهد بود اما امور دنیایی را بزرگ و زیبا جلوه داد ادامه دارد.......... کانال👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
36.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❧🔆✧﷽✧🔆❧ 🎞 🔺ترجمه و توضیح کوتاه تصویری صفحه 20 معنی لغات و کلمات + شرح کوتاه صوتی و تصویری 🔻صفحه 20 قرآن کریم آیات 127 تا 134 سوره بقره 📌تفسیر_قطره ای 📖 ┅═✧❁🔆❁✧═┅ کانال👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ مال فراوان، حسنه نیست. 🔸در چند جاي قرآن كريم (🔺) ذات اقدس الهي فرمود اين‌ها شما را به شگفتي وادار نكنند، اين‌ها حسنه نيست، اينها تكاثر است، كوثر نيست. 🔸نگوييد حالا فلان شخص كه اهل نماز و روزه نيست، وضع مالي‌ او خوب است. 🔸آيه 55 سوره «توبه» اين بود: «فَلا تُعْجِبْكَ أَمْوالُهُمْ وَ لا أَوْلادُهُمْ إِنَّما يُريدُ اللّهُ لِيُعَذِّبَهُمْ بِها فِي الْحَياةِ الدُّنْيا وَ تَزْهَقَ أَنْفُسُهُمْ وَ هُمْ كافِرُونَ»؛ اينها همان ابزار بلاي اوست، شما دو روز صبر كن ببين، چه گرفتاري به سراغ او خواهد آمد. 🔸پس اين‌‌چنين نيست كه اگر كسي كج‌راهه رفته و وضع مالی‌ او خوب شد، انسان بگويد اين حسنه دارد؛ فرمود اين داشتن تكاثري، شما را به شگفتي وادار نكند. 🔸آن داشتن كوثري است كه باعث نجات دنيا و آخرت است (فَلا تُعْجِبْكَ أَمْوالُهُمْ وَ لا أَوْلادُهُمْ إِنَّما يُريدُ اللّهُ لِيُعَذِّبَهُمْ بِها فِي الْحَياةِ الدُّنْيا وَ تَزْهَقَ أَنْفُسُهُمْ وَ هُمْ كافِرُونَ). 🔸بنابراين اين دو آيه كه در كنار هم در سوره «بقره» آمد، نشان مي‌دهد كه يكي تكاثرطلب است، يكي كوثرخواه. 🔸آنكه كوثرخواه است، مي‌گويد «رَبَّنا آتِنا فِي الدُّنْيا حَسَنَةً وَ فِي اْلآخِرَةِ حَسَنَةً وَ قِنا عَذابَ النّارِ» 🔸و آنكه تكاثرطلب است مي‌گويد «رَبَّنا آتِنا فِي الدُّنْيا»؛ ديگر حسنه در آن نيست، حسنه نمي‌خواهد، حلال و حرام براي او يكسان است (رَبَّنا آتِنا فِي الدُّنْيا). 🔸لذا به دنبال آن ذات اقدس الهي اين جمله را فرمود: «وَ ما لَهُ فِي اْلآخِرَةِ مِنْ خَلاقٍ»؛ «خَلاق»؛ يعني نصيبي ندارد. 🔸پس اينكه فرمود «لِلَّذينَ أَحْسَنُوا في هذِهِ الدُّنْيا حَسَنَةٌ» يعني بركات فراوان دارند، آخرت هم كه سر جايش محفوظ است. 🔹درس تفسیر /سوره مبارکه «زمر»، آیات 9 الی 15 ↙️ پی نوشت: 🔺سوره آل عمران، آيات10 و 106؛ سوره توبه، آيه55؛ سوره مجادله، آيه17 کانال👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅تلاوت بسیارزیبای سوره زلزله ✍امام صادق(ع): از قرائت سوره زلزال خسته نشوید زیرا هر كس در نمازهای مستحب خود این سوره را بخواند آزار زلزله ای بر او نخواهد رسید و بوسیله زلزله، صاعقه یا آفتی از آفات دنیایی، نخواهد مرد و وقتی وفات كرد دستور می دهند او را به بهشت برند و خداوند می فرماید: ای بنده من در هر جای بهشت كه دوست داشتی جای گیر. 📚اصول کافی ج ٤ ص ٤٣٤. کانال👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ْ 💠 كُلٌّ يَعْمَلُ عَلَى شَاكِلَتِه ِ💠 اسراء/84 ✨ هر كس بر حسب ساختار [روانى و بدنى] خود عمل مى ‏كند ✨ ✔ از کوزه همان برون تراود که در اوست کانال👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا