eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.7هزار دنبال‌کننده
5.7هزار عکس
5.3هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح پدر و مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 در محضر قرآن کریم ✅ إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَى‏ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنْفُسَهُمْ وَ أَمْوالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ يُقَتِلُونَ فِى سَبِيلِ اللَّهِ فَيَقْتُلُونَ وَ يُقْتَلُونَ وَعْداً عَلَيْهِ حَقّاً فِى التَّوْرَٰيةِ وَ الْإِنجِيلِ وَ القُرْءَانِ وَ مَنْ أَوْفَى‏ بِعَهْدِهِ مِنَ اللَّهِ فَاسْتَبْشِرُواْ بِبَيْعِكُمُ الَّذِى بَايَعْتُم بِهِ وَ ذَٰلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ (توبه/۱۱۱) 🔹همانا خداوند از مؤمنان، جان‌ها و اموال‌شان را به بهاى بهشت خریده است. آنان در راه خدا مى‌جنگند تا بكشند یا كشته شوند. (وفاى به این) وعده‌ى حقّ كه در تورات و انجیل و قرآن آمده بر عهده خداست و چه كسى از خدا به عهدش وفادارتر است؟ پس مژده باد شما را بر این معامله‌اى كه به وسیله‌ى آن (با خدا) بیعت كردید و این همان رستگارى بزرگ است. ❇️ از پيام‌های آیه ▫️با داشتن خریدارى همچون خدا، چرا به سراغ دیگران برویم؟ «انّ اللَّه اشترى» ▫️خداوند، تنها از مؤمن خریدار است، نه منافق و كافر. «من المؤمنین» ▫️در پذیرش الهى، جهاد با جان بر جهاد مالى مقدّم است. «انفسهم و اموالهم» (جان را همه دارند، ولى همه مال و ثروت ندارند) ▫️بهشت، در سایه‌ى جهاد و شمشیر و تقدیم جان و مال به خداوند است. «لهم الجنّة یقاتلون فى سبیل اللَّه» ▫️اگر هدف از جهاد، خدا باشد، كشته شدن یا نشدن، تفاوتى نمى‌كند. «یقاتلون فى سبیل اللَّه فیَقتلون و یُقتلون» ▫️مؤمن همواره آماده‌ى رفتن به جبهه است. «یقاتلون» (فعل مضارع، نشانه‌ى استمرار و تداوم است) ▫️هدف مؤمن از جنگ، ابتدا نابود كردن باطل و اهل آن و سرانجام شهادت است. «یَقتلون و یُقتلون» ▫️در معامله با خدا، سود یقینى و قطعى است. «وعداً علیه حقّاً» در مزایده با خداوند هرچه هست حقّ و به سود انسان است، بر خلاف دیگران كه یا قصد جدّى نیست یا بى‌انگیزه ‌و دروغ است، یا غلّو، یا از روى هوس و یا براى طردكردن رقیب است. ▫️ارزش جهاد، مجاهدان و شهیدان، مخصوص اسلام نیست، در تورات و انجیل هم مطرح است. و اگر امروزه در آن كتاب‌ها نیست، نشان تحریف آنهاست. «فى التورات و الأنجیل» ▫️گرچه ما بر خدا حقى نداریم، امّا خداوند براى ما بر عهده‌ى خودش حقوقى قرار داده است. «وعداً علیه حقّاً» ▫️معامله یک عقد لازم است كه وفا به آن واجب است. «وعداً، حقّاً، اوفى‌» ▫️خداوند مجاهدان مخلص را طرف معامله‌ى خود قرار داده است. «بایعتم» ▫️بهترین بشارت، تبدیل فانى به باقى و دنیا به آخرت است و غیر آن خسارت و حسرت است. «فاستبشروا» ▫️در كنار انتقاد از منافقانِ جهادگریز، باید از مؤمنانِ مجاهد تقدیر و تشكّر شود. «فاستبشروا» ▫️بالاترین رستگارى تنها در سایه‌ى معامله با خداست. «ذلک هو الفوز العظیم» کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعاً (آل عمران/۱۰۳) 💠 وقتی همه چیز برای آدمی فراهم باشد و احساس احتیاج به خدا نکند، دیگر برای چه در خانه خدا برود؟در صورتی كه این [احساس بی‎نیازی] عین جهل است. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴ضرب_المثل_قرآنی🌿 🌸آیه ⬅️ما عَلَي الْمُحْسِنین مِنْ سَبِیل؛ 🔹بر نیکوکاران باکی نیست. «سوره ، آیه 91» 🍓ضرب المثل ⬅️ آن را که حساب پاک اسـت از ارزیابی چه باک‌ است. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
🔎 📣 وإِنْ يُرِدْكَ بِخَيْرٍ فَلَا رَادَّ لِفَضْلِ ✍️ و اگر (خداوند) اراده خیری برای تو کند، هیچ کس مانع فضل او نخواهد شد 👈 سوره : آیه 107 کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚📚 📋> ◀️ 🌅« بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ » را « آیه » یا بَسمله مى‌گویند . 🌠در آغاز همه سُوره‌هاى قرآن، به جز ، بِسمِ اللّهِ الرَّحمـنِ الرّحیم آمده است و در آیه ۳۰ افزون بر آغاز سوره ، در شروع نامه سلیمان تکرار شده است و همین عادت در* بسم الله..... * به اتفاق شیعه و سنی، جزو به شمار می آید. 🌅امامیه بر اساس ، اتفاق دارند که * بسم الله الرحمن الرحیم * در آغاز سوره ها، به جز سوره آیه ای از همان سوره شمرده میشود و هر کس آن را در ترک کند، نمازش باطل است. ◀️ 🌠برخى آیه ۱۹۵ بقره را « آیه » نامیده‌اند . 🌅 این آیه، به در راه خدا فرمان داده و از ترک انفاق که مایه است، بر حذر داشته است: *وأَنفِقوا فِى سَبِیلِ الله و لا تلقوا بایدیکم الی التهلکه و احسنوا انّ الله یحب المحسنین * ادامه دارد...... کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
9.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قطره ای قرآن کریم آیه ۹۶ أُحِلَّ لَكُمْ صَيْدُ الْبَحْرِ وَطَعَامُهُ مَتَاعًا لَكُمْ وَلِلسَّيَّارَةِ ۖ وَحُرِّمَ عَلَيْكُمْ صَيْدُ الْبَرِّ مَا دُمْتُمْ حُرُمًا ۗ وَاتَّقُوا اللَّهَ الَّذِي إِلَيْهِ تُحْشَرُونَ ﴿٩٦﴾ برای بهره مند شدن شما و کاروانیان، شکار کردن از دریا و خوراکی آن [در حال احرام] بر شما حلال شد. و شکار صحرا و بیابان تا زمانی که مُحرم هستید، بر شما حرام است. و از خدایی که به سوی او گردآوری می شوید، پروا کنید. (۹۶) .کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
(آيه ٩٦) -در اين آيه پيرامون صيدهاى دريا سخن به ميان آورده، مى‌گويد: «صيد دريا و طعام آن براى شما (در حال احرام) حلال است» (أُحِلَّ لَكُمْ صَيْدُ الْبَحْرِ وَ طَعامُهُ) . منظور از «طعام» همان خوراكى است كه از ماهيان صيد شده ترتيب داده مى‌شود، زيرا آيه مى‌خواهد دو چيز را مجاز كند نخست صيد كردن و ديگر خوردن غذاى صيد شده. سپس به فلسفۀ اين حكم اشاره كرده مى‌گويد: «اين به خاطر اين است كه شما و مسافران بتوانيد بهره ببريد» (مَتاعاً لَكُمْ وَ لِلسَّيّارَةِ) . يعنى به خاطر اين كه در حال احرام براى تغذيه به زحمت نيفتيد و بتوانيد از يك نوع صيد بهره‌مند شويد، اين اجازه در مورد صيد دريا به شما داده شده است. بار ديگر به عنوان تأكيد به حكم سابق بازگشته، مى‌گويد: «مادام كه در حال احرام هستيد صيدهاى صحرايى بر شما حرام است» (وَ حُرِّمَ عَلَيْكُمْ صَيْدُ الْبَرِّ ما دُمْتُمْ حُرُماً) . و در پايان آيه براى تأكيد تمام احكامى كه ذكر شد مى‌فرمايد: «از خداوندى كه در قيامت در پيشگاه او محشور خواهيد شد بپرهيزيد» و با فرمان او مخالفت ننماييد (وَ اتَّقُوا اللّهَ الَّذِي إِلَيْهِ تُحْشَرُونَ) . برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 559 کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 🌹 🌸 أُحِلَّ لَكُمْ صَيْدُ الْبَحْرِ وَطَعَامُهُ مَتَاعًا لَكُمْ وَلِلسَّيَّارَةِ ۖ وَحُرِّمَ عَلَيْكُمْ صَيْدُ الْبَرِّ مَا دُمْتُمْ حُرُمًا ۗ وَاتَّقُوا اللَّهَ الَّذِيٓ إِلَيْهِ تُحْشَرُونَ 🍀 ترجمه: صید دریا و خوراكی آن برای شما حلال شده که بهره ای برای شما و کاروانیان است و شكار صحرایی تا زمانی كه مُحرم هستید بر شما حرام است. و خدا را تقوا پیشه کنید همان کسی كه به سوی او محشور می ‌شوید. 🌷 : دریا 🌷 : خوراکی آن 🌷 : بهره 🌷 : گروه مسافر، کاروان 🌷 : خشکی 🌷 : محشور می شوید 🌸 این آیه در ادامه آیات قبلی در مورد احکام و در زمان احرام حج یا عمره است در اين آيه پيرامون صيدهاى دريا سخن به ميان آورده، مى‌ فرماید: «أُحِلَّ لَكُمْ صَيْدُ الْبَحْرِ وَ طَعامُهُ: صید دریا و خوراکی آن برای شما حلال شده» منظور از « » همان خوراكى است كه از ماهيان صيد شده ترتيب داده مى ‌شود، زيرا آيه مى‌خواهد دو چيز را مجاز كند نخست صيد كردن و ديگر خوردن غذاى صيد شده. سپس به فلسفه اين حكم اشاره كرده که به خاطر اين است كه شما و مسافران بتوانيد بهره ببريد «مَتاعاً لَكُمْ وَ لِلسَّيّارَةِ: بهره ای برای شما و کاروانیان است» 🌸 يعنى به خاطر اين كه در حال احرام براى به زحمت نيفتيد و بتوانيد از يک نوع صيد بهره ‌مند شويد، اين اجازه در مورد به شما داده شده است. بار ديگر به عنوان تأكيد به حكم سابق بازگشته، مى ‌فرمايد: «وَ حُرِّمَ عَلَيْكُمْ صَيْدُ الْبَرِّ ما دُمْتُمْ حُرُماً: و‌ شکار صحرایی تا زمانی که در حال احرام هستید بر شما حرام است» و در پايان آيه براى تأكيد تمام احكامى كه ذكر شد مى ‌فرمايد: «وَ اتَّقُوا اللّهَ الَّذِي إِلَيْهِ تُحْشَرُونَ: و خدا را تقوا پیشه کنید همان کسی که به سوی او محشور می شوید» 🔹 پیام های آیه ۹۶ سوره مائده 🔹 ✅ برای افرادی که در حال احرام حج یا عمره هستند، همه راه ها بسته نیست در کنار ممنوعیت شکار صحرایی، شکار دریایی را حلال کرده است. ✅ حیوانات صحرایی در حال احرام، بی تقوایی است. ✅ به قیامت و محاسبه اعمال، عامل بازدارنده از گناه است. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔎 📣 خدا: 📜 ﴿إِنَّ رَبَّكَ فَعَّالٌ لِمَا يُرِيدُ﴾ ✍️ مسلّماً پروردگارت هرچه بخواهد انجام می‌دهد‌ 📎 سوره آیه 107 💠ترجمه استاد حسین انصاریان💠 کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺