eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.6هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
5.2هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح پدر و مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عمل3 این آیه رو ببین تا خوب تر بفهمی ✴️إِنَّ الَّذِينَ يَأْكُلُونَ أَمْوَالَ الْيَتَامَىٰ ظُلْمًا إِنَّمَا يَأْكُلُونَ فِي بُطُونِهِمْ نَارًا....(نساء10) میگه کسانی که به ناحق مال یتیم رو میخورن مطمئنا دارن آتیش میخورن دقت کنید قرآن نمیگه انگار دارن آتیش میخورن و نمیگه بعدا شکم هاشونو آتیش میزنیم نه میگه الان همین مال یتیم آتیشه فقط چشم باطن میخواد که ببینه البته روز قیامت خودش میفهمه چون قراره بندازنش تو آتیشی که خودش به پا کرده ✴️وَسَيَصْلَوْنَ سَعِيرًا(نساء10) 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
شنیدی میگن «به مو میرسه اما پاره نمیشه» 2 خدا تو قرآن دقیقا همینو میگه ✴️حَتَّىٰ إِذَا اسْتَيْأَسَ الرُّسُلُ وَظَنُّوا أَنَّهُمْ قَدْ كُذِبُوا جَاءَهُمْ نَصْرُنَا 📜(یوسف110) درست زمانی که انبیا به مرز یاس میرسیدن و دیگه حس میکردن که فایده ای نداره نصرت ما فرا میرسید.... کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨دائره المعارف قرآن کریم✨ 🍀> 👈نکاتى مربوط به احتجاج ابراهیم علیه السلام در سوره انعام 🌺 آیه ۸۳ ( و تلک حجتنا ءاتیناها ابراهیم علی قومه .... ) نیز به صراحت بیان میدارد که این بر ضدّ قوم بوده ، نه کوششی برای این که خودش را کشف کند ؛ 🌸به همین دلیل ، نظر بعضی قابل نیست که با استناد به سخنی منسوب به ابن عباس و نیز با به سخن ابراهیم علیه السلام در آیه ۷۷ انعام ( لئن لم یهدنی ربّی لاکونن من القوم الضّالّین ) برده اند که ابراهیم ربوبیّت این اجرام را پذیرفته و آنها را به واقع کرده است ؛ 🌺 بلکه این سخن علیه السلام همانند جمله * لا احبّ الافلین * (انعام ۷۶) برای گوشزد کردن گمراهی مشرکان بوده است ؛ 🌸افزون بر این که ابراهیم علیه السلام * ربّ انّهنّ اضللن کثیرا من النّاس * ( ابراهیم ۳۶ )نشان می‌دهد خود او هرگز به این دچار نشده بود . ادامه دارد ... کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ای قرآن کریم ثُمَّ بَعَثْنا مِنْ بَعْدِهِمْ مُوسى‌ بِآياتِنا إِلى‌ فِرْعَوْنَ وَ مَلَائِهِ فَظَلَمُوا بِها فَانْظُرْ كَيْفَ كانَ عاقِبَةُ الْمُفْسِدِينَ «اعراف آیه103» سپس موسى را پس از آن پيامبران پيشين، همراه با آيات و معجزات خود به سوى فرعون و سران (قوم) او مبعوث كرديم، امّا آنان به آيات ما ستم كردند (و كفر ورزيدند)، پس بنگر كه پايان كار مفسدان چگونه است؟! وَ قالَ مُوسى‌ يا فِرْعَوْنُ إِنِّي رَسُولٌ مِنْ رَبِّ الْعالَمِينَ «اعراف آیه104» و موسى گفت: اى فرعون! بى‌ترديد من فرستاده‌اى از سوى پروردگار جهانيانم. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
💠 نور (محسن قرائتی)💫 ثُمَّ بَعَثْنا مِنْ بَعْدِهِمْ مُوسى‌ بِآياتِنا إِلى‌ فِرْعَوْنَ وَ مَلَائِهِ فَظَلَمُوا بِها فَانْظُرْ كَيْفَ كانَ عاقِبَةُ الْمُفْسِدِينَ «اعراف آیه103» سپس موسى را پس از آن پيامبران پيشين، همراه با آيات و معجزات خود به سوى فرعون و سران (قوم) او مبعوث كرديم، امّا آنان به آيات ما ستم كردند (و كفر ورزيدند)، پس بنگر كه پايان كار مفسدان چگونه است؟! نکته ها اين سوره، اوّلين سوره‌ى مكّى است كه داستان موسى را مطرح كرده است. نام حضرت موسى 136 بار در قرآن آمده و نام هيچ كس ديگر به اين تعداد ذكر نشده است. به گفته‌ى تفسيرالميزان، قرآن براى هيچ پيامبرى به اندازه‌ى حضرت موسى معجزه نقل نكرده است. داستان حضرت موسى عليه السلام در قرآن را مى‌توان به پنج مرحله تقسيم كرد: 1. دوران تولّد و كودكى. 2. فرار از مصر به مَديَن و ماندن نزد حضرت شعيب عليه السلام. 3. بعثت و برخوردهايش با فرعون. 4. نجات او و قومش از سلطه‌ى فرعون و بازگشت او به صحراى سينا. 5. برخوردهاى او با قوم بنى‌اسرائيل. جلد 3 - صفحه 131 پیام ها 1- حضرت موسى پس از حضرت نوح، هود، صالح، لوط و شعيب عليهم السلام آن هم با فاصله مبعوث شد. «ثُمَّ بَعَثْنا مِنْ بَعْدِهِمْ» 2- يكى از فلسفه‌هاى بعثت پيامبران، مبارزه با طاغوت است. «إِلى‌ فِرْعَوْنَ وَ مَلَائِهِ» 3- براى اصلاح جامعه، بايد به سراغ مهره‌هاى اصلى رفت و آب را از سرچشمه صاف كرد. «إِلى‌ فِرْعَوْنَ وَ مَلَائِهِ» 4- تكذيب پيامبران و آيات الهى، از مصاديق ظلم است. «فَظَلَمُوا بِها» 5- تاريخ را تحليل كنيم و از آن عبرت بگيريم. «فَانْظُرْ» 6- مهم، فرجام و عاقبت كار است، نه جلوه‌هاى زودگذر. «عاقِبَةُ الْمُفْسِدِينَ» 7- ايمان، جامعه را اصلاح مى‌كند و كفر و الحاد، آن را به فساد مى‌كشد. «المفسدين» 8- وقتى به جاى دين خدا، طاغوت در جامعه حاكم شود، براى حفظ و تقويت خود به هر فسادى دست مى‌زند. «المفسدين» کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
💠 نور (محسن قرائتی)💫 وَ قالَ مُوسى‌ يا فِرْعَوْنُ إِنِّي رَسُولٌ مِنْ رَبِّ الْعالَمِينَ «اعراف آیه104» و موسى گفت: اى فرعون! بى‌ترديد من فرستاده‌اى از سوى پروردگار جهانيانم. پیام ها 1- ميان موسى و فرعون ابتدا سخنانى ردّ و بدل شد وپس از آن، موسى رسالت خود را اعلام كرد. «وَ قالَ مُوسى‌» (حرف واو نشانه‌ى آن است كه سخنانى گفته شد، سپس اعلام رسالت شد.) 2- انبيا در راه دعوت خويش، بدون كوچكترين هراس و ضعفى طاغوت‌ها را مورد خطاب قرار مى‌دادند. «وَ قالَ مُوسى‌ يا فِرْعَوْنُ» 3- براى اصلاح جامعه‌اى كه نظام تشكيلاتى دارد، ابتدا بايد به سراغ رهبران رفت. «يا فِرْعَوْنُ» جلد 3 - صفحه 132 4- پيامبران جز دعوت به حقّ، ادّعايى نداشته‌اند. «فَقالَ إِنِّي رَسُولُ» 5- رسالت انبيا، باتدبير كلّ جهان پيوند دارد. «رَسُولٌ مِنْ رَبِّ الْعالَمِينَ» 6- فرعون، خود را پروردگار مردم مى‌دانست، «أَنَا رَبُّكُمُ الْأَعْلى‌» «1» لذا موسى با شجاعت و صراحت، خود را فرستاده‌ى‌ «رَبِّ الْعالَمِينَ» معرّفى كرد، تا بگويد: تو نيز تحت تربيت و سلطه‌ى پروردگار عالميانى. «إِنِّي رَسُولٌ مِنْ رَبِّ الْعالَمِينَ» کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
كُلَّما أَوْقَدُوا ناراً لِلْحَرْبِ أَطْفَأَهَا اللَّهُ وَ يَسْعَوْنَ فِي الْأَرْضِ فَساداً وَ اللَّهُ لا يُحِبُّ الْمُفْسِدِينَ «64مائده »هر بار كه براى جنگ، آتش افروزى كردند، خداوند آن را خاموش ساخت. آنان همواره در زمين، به فساد و تبهكارى مى‌كوشند، و خداوند مفسدان را دوست نمى‌دارد. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
عمل 4 این آیه خیلی واضحه اونا که ادبیات عرب بلدن بیشتر میفهمن چی میگم قرآن تو سوره ی تکاثر میفرماید ✴️كَلَّا سَوْفَ تَعْلَمُونَ(3) بالاخره خواهید فهمید بعد میگه اصلا اگه چشم باطن داشتید همین الان همه چیزو میدید ✴️كَلَّا لَوْ تَعْلَمُونَ عِلْمَ الْيَقِينِ(5) اگه علم الیقین داشته باشید ✴️لَتَرَوُنَّ الْجَحِيمَ(6) قطعا همین الان جهنم رو می دیدید 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚜سبک زندگی قرآنی 🍂گفتنِ ان شاءالله فراموش نشود🍂 🔸وَلَا تَقُولَنَّ لِشَيْءٍ إِنِّي فَاعِلٌ ذَلِكَ غَداً إِلَّا أَن يَشَاءَ اللَّهُ.....(/۲۳) ⚡️ترجمه : درباره ى هيچ چيز و هيچ كار، مگو كه من آن را فردا انجام مى دهم، مگر آنكه (بگويى:) اگر خدا بخواهد. 🔴 ما برای انجام هر کاری، نیاز به کمک و یاری خدا داریم و اگه خدا نخواد و کمک نکنه، هیچ کاری رو نمیتونیم انجام بدیم. 🍁 بارها هم تجربه کردیم که مصمم بوده ایم کاری رو انجام بدیم و همه شرایط رو هم فراهم کردیم ولی نشده. ⭐️بنابراین وقتی می خواین از انجام کاری در آینده خبر بدین، حتما بگین: «» تا نشون بدین که فقط به قدرت خودتون تکیه نکردید، بلکه به قدرت و مشیت الهی هم اعتقاد دارید. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
های نور الذِينَ آمَنُواْ وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُم بِذِكْرِ اللّهِ أَلاَ بِذِكْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ (هدايت شدگان ) كساني هستند كه ايمان آورده و دلهايشان به ياد خدا آرام مي گيرد. بدانيد كه تنها با ياد خدا دلها آرام مي گيرد. رعد/۲۸ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هُوَ اللَّهُ الَّذِي لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ الْمَلِكُ الْقُدُّوسُ السَّلَامُ الْمُؤْمِنُ الْمُهَيْمِنُ الْعَزِيزُ الْجَبَّارُ الْمُتَكَبِّرُ ۚ سُبْحَانَ اللَّهِ عَمَّا يُشْرِكُونَ *تلاوتی آرامش بخش با صدای آسمانی استاد عبدالباسط* کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
🌱إِنَّا مِنَ ٱلمُجرِمِينَ مُنتَقِمُونَ مسلماً از مجرمان انتقام خواهیم گرفت 💌سوره مبارکه سجده آیه ۲۲ خدا و‌ درست ✔️ ولی بعضی جاها خدای رحمان میشه ذوانتقام ... میشه احکم الحاکمین.. میشه خیرالماکرین... میشه شدیدالعقاب... ⁦(⁠•⁠‿⁠•⁠) کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔺️ثواب و عقاب برزخ در قرآن🔺️ 💢 آیه پنجم 🔹️لَعَلِّي أَعْمَلُ صَالِحًا فِيمَا تَرَكْتُ ۚ كَلَّا ۚ إِنَّهَا كَلِمَةٌ هُوَ قَائِلُهَا ۖ وَمِنْ وَرَائِهِمْ بَرْزَخٌ إِلَىٰ يَوْمِ يُبْعَثُونَ؛ تا آن زمان که مرگ یکی از آنان(یعنی کفّار) فرا رسد عرض می‌کند پروردگارا مرا بازگردانید به دنیا تا در آنجا واگذاردم عمل صالحی انجام دهم؛ سوره مومنون آیه ۱۰۰🔹️ 🔸️ این آیات به خوبی می‌رساند پس از حیات دنیا و پیش از حیات آخرت و قیامت، انسان حیات دیگری دارد که حد فاصل میان آن دو است. حیاتی که به نام عالم قبر و عالم برزخ نامیده می‌شود.✔ 🔸️ بالجمله از تدبّر در آیات دانسته می‌شود که روح انسان حقیقتی است مغایر با بدن، و روح را با بدن یک نوع اتحادی است، که به وسیله اراده و شعور، بدن را اداره می‌کند و شخصیت انسان به روح است نه به بدنی که با مرگ از بین برود، و با تلاشی اجزاء بدن فانی گردد بلکه حقیقت و شخصیت انسان پس از مرگ باقی مانده و در سعادت و حیات جاویدان یا شقاوت ابدی به سر می‌برد. سعادت و شقاوت او در آن حال بستگی به ملکات نفسانی و اعمال او در این جهان دارد نه به جهات جسمی و خصوصیات اجتماعی او.👀 🔸️ حکماء اسلام برای اثبات اینکه ،روح غیر از بدن است و به مرگ نیست نمی‌شود و احکام آن با احکام بدن تفاوت دارد، برهان‌های عقلی ذکر نموده‌اند، و پس از قول خدا و رسول و ائمه علیه السلام به آن برهان‌ها احتیاجی نداریم و این مطلب برای ما از آفتاب روشن‌تر است.👌 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
🍂 در بهره مندی از نعمت‌ها، از خدا غافل نشوید. 🍂 🔶إِنَّهُمْ كَانُوا قَبْلَ ذَلِكَ مُتْرَفِينَ َكَانُوا يُصِرُّونَ عَلَي الْحِنثِ الْعَظِيمِ وَكَانُوا يَقُولُونَ أَئِذَا مِتْنَا وَكُنَّا تُرَاباً وَعِظَاماً أَئِنَّا لَمَبْعُوثُونَ (/۴۵ تا ۴٧) ⚡️ ترجمه : البتّه آنان پيش از اين (در دنيا) نازپرورده و خوشگذران بودند. و همواره بر گناه بزرگ پافشارى مى كردند. و پيوسته مى گفتند: آيا هنگامى كه ما مرديم و به صورت خاك و استخوان شديم. آيا حتماً ما برانگيخته مى شويم؟ ❌اصحاب الشمال، در آخرت، گرفتار جهنم و عذاب‌های دردناکی می شوند. 💥مراحل انحراف آنان، طبق آیات فوق، چنین است: 🔸 مرحله اول: خوشگذرانی، رفاه و عیاشی. استفاده از نعمتهای خدا و بی توجهی به صاحب نعمت! معمولا فساد جامعه هاى بشرى، از جانب گروه متنعمين مست و مغرور است، كه عامل گمراهى ديگران نيز مى باشند. 🔶مرحله دوم: اصرار بر گناهان بزرگ. نعمت زدگی و غفلت، بستری برای ارتکاب جرائم بزرگ است. 🔶مرحله سوم: انکار و تکذیب و تردید در معاد و قیامت. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨دائره المعارف قرآن کریم✨ 🍀> 👈نکاتى مربوط به احتجاج ابراهیم علیه السلام در سوره انعام .....ادامه 🌺همچنین ابراهیم در قرآن به سلیم وصف شده و قلب سلیم قلبی است که هرگز به خداوند نورزیده باشد . 🌸 اعلام مکرر درباره ابراهیم که * و ما کان من المشرکین * (بقره ۱۳۵ ؛ آل عمران ۶۷ و ۹۵ ؛ نحل ۱۲۳ ) دیگر بر این مطلب است ؛ 🌺 بنابراین برای گفته ابراهیم علیه السلام : * هذا ربّی * نیازی نیست که سخن او را بر حمل کنیم یا چنین توجیه کنیم که او خود کواکب ماه و خورشید را ندیده ، بلکه آنها را دیده و گمان کرده که این نور پروردگار است و مقصود او از هذا ربّی آن است که پروردگار ، خود را به من نشان می‌دهد 🌸یا جمله‌ای را در گرفته ، بگوییم : اصل سخن این بوده که * یقولون هذا ربّی * یا * هذا دلیل علی ربّی * و یا * هذا ربّی علی زعمکم * . ✅ب : جمله * و کذالک نری ابراهیم ..... * ( انعام ۷۵ ) که به الوهیّت اصنام در آیه ۷۴ اشاره دارد ، به ضمیمه تعبیر * * در آیه ۷۶ که ارتباط ما بعد به ماقبل را می‌رساند ، نشان می‌دهد که آیات ، به هم و جریان استدلال در امر اجرام با استدلال در امر یک جریان به هم پیوسته است ؛ 🌺 در نتیجه آشکار می‌سازد که کلمه * * جریانی در گذشته را باز می‌گوید که همچنان ادامه یافته و منظور از آیه این است که ما آسمان و زمین را به ابراهیم نشان دادیم و این امور ، او را بر آن داشت که با پدرش در زمینه پرستش بت‌ها به محاجّه برخاسته ، گمراهی آنان را روشن سازد و با این او را همچنان کمک کردیم تا آنگاه که شب ، وی را فرا گرفت و ستاره‌ای دید ..... ادامه دارد ...... کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اعراف آیه ۱۰۵ الی۱۰۷ حَقِيقٌ عَلى‌ أَنْ لا أَقُولَ عَلَى اللَّهِ إِلَّا الْحَقَّ قَدْ جِئْتُكُمْ بِبَيِّنَةٍ مِنْ رَبِّكُمْ فَأَرْسِلْ مَعِيَ بَنِي إِسْرائِيلَ «اعراف آیه105» سزاوار است كه درباره‌ى خداوند جز سخن حقّ نگويم (و نسبت ندهم)، همانا من از سوى پروردگارتان براى شما دليلى روشن (معجزه‌اى) آورده‌ام، پس بنى‌اسرائيل را همراه من بفرست. قالَ إِنْ كُنْتَ جِئْتَ بِآيَةٍ فَأْتِ بِها إِنْ كُنْتَ مِنَ الصَّادِقِينَ «اعراف آیه 106» (فرعون) گفت: اگر از راستگويانى و (مى‌توانى معجزه‌اى بياورى يا) معجزه‌اى آورده‌اى، آن را به ميان بياور. فَأَلْقى‌ عَصاهُ فَإِذا هِيَ ثُعْبانٌ مُبِينٌ «107» پس (موسى) عصاى خود را افكند ناگهان به صورت اژدهايى نمايان شد. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
💠 نور (محسن قرائتی)💫 حَقِيقٌ عَلى‌ أَنْ لا أَقُولَ عَلَى اللَّهِ إِلَّا الْحَقَّ قَدْ جِئْتُكُمْ بِبَيِّنَةٍ مِنْ رَبِّكُمْ فَأَرْسِلْ مَعِيَ بَنِي إِسْرائِيلَ «اعراف آیه105» سزاوار است كه درباره‌ى خداوند جز سخن حقّ نگويم (و نسبت ندهم)، همانا من از سوى پروردگارتان براى شما دليلى روشن (معجزه‌اى) آورده‌ام، پس بنى‌اسرائيل را همراه من بفرست. پیام ها 1- انبيا، جز سخن حقّ چيزى نمى‌گويند، پس در ابلاغ رسالت معصوم‌اند. «لا أَقُولَ عَلَى اللَّهِ إِلَّا الْحَقَّ» 2- انبيا بايد معجزه داشته باشند، «قَدْ جِئْتُكُمْ بِبَيِّنَةٍ» و در رسالت خود هيچ‌گونه تحكّم و تحميلى نداشته باشند. 3- همه‌ى مردم، يك پروردگار دارند، پس ادّعاى ربوبيّت بيجاست. «رَبِّكُمْ» 4- با آزادى مردم از سلطه‌ى طاغوت‌ها بهتر مى‌توان برنامه‌ى فرهنگى و ارشادى كاملى براى آنان در نظر گرفت. «فَأَرْسِلْ مَعِيَ بَنِي إِسْرائِيلَ» 5- آزادسازى بنى‌اسرائيل، فرمان الهى و جزو رسالت موسى است، نه آنكه تصميم شخصى باشد. إِنِّي رَسُولٌ مِنْ رَبِّ الْعالَمِينَ‌ ... فَأَرْسِلْ‌ ... 6- آزادى انسان‌ها، از اهداف پيامبران است. «فَأَرْسِلْ مَعِيَ بَنِي إِسْرائِيلَ» و جز آنان‌ «1». نازعات، 24. جلد 3 - صفحه 133 هركس به حكومت رسد، مردم را به بندگى مى‌كشاند. حضرت على عليه السلام مى‌فرمايد: «مَن نال استطال» «1» کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
💠 نور (محسن قرائتی)💫 قالَ إِنْ كُنْتَ جِئْتَ بِآيَةٍ فَأْتِ بِها إِنْ كُنْتَ مِنَ الصَّادِقِينَ «اعراف آیه 106» (فرعون) گفت: اگر از راستگويانى و (مى‌توانى معجزه‌اى بياورى يا) معجزه‌اى آورده‌اى، آن را به ميان بياور. فَأَلْقى‌ عَصاهُ فَإِذا هِيَ ثُعْبانٌ مُبِينٌ «107» پس (موسى) عصاى خود را افكند ناگهان به صورت اژدهايى نمايان شد. نکته ها از عصاى حضرت موسى معجزات ديگرى نيز نمايان شد، از جمله اينكه پس از اژدها شدن، همه‌ى بافته‌هاى ساحران را بلعيد، «تَلْقَفُ ما يَأْفِكُونَ» «2» به آب دريا خورد و آن را شكافت، «أَنِ اضْرِبْ بِعَصاكَ الْبَحْرَ فَانْفَلَقَ» «3»، به سنگ خورد و چشمه‌هاى آب از آن جوشيد. «اضْرِبْ بِعَصاكَ الْحَجَرَ فَانْفَجَرَتْ مِنْهُ اثْنَتا عَشْرَةَ عَيْناً» «4» عصا در حضور خود موسى عليه السلام، مار كوچك و پر تحرّك شد و موسى فرار كرد، «جَانٌّ وَلَّى مُدْبِراً» «5» در حضور مردم مانند مار معمولى حركت مى‌كرد، «حَيَّةٌ تَسْعى‌» «6» و در حضور فرعون، مار بزرگ و اژدها شد. «فَإِذا هِيَ ثُعْبانٌ» بنابراين در تبليغ و تربيت بايد نوع و گرايش مخاطب را در نظر گرفت و هر كدام را با توجّه به موقعيّت خودش قانع كرد. امام رضا عليه السلام فرمود: زمان حضرت موسى عليه السلام، سحر و جادوگرى رواج بسيارى داشت و آن حضرت با آوردن معجزه‌اى كه آنان قادر به انجام آن نبودند، سحرهايشان را باطل و با آنها اتمام حجّت نمود. «7» «1». نهج‌البلاغه، حكمت 216. «2». شعراء، 45. «3». شعراء، 63. «4». بقره، 60. «5». نمل، 10. «6». طه، 20. «7». عيون‌اخبارالرضا، ج 2، ص 80. جلد 3 - صفحه 134 ميان افكندن عصا و اژدها شدن آن فاصله‌اى نبود. «فَإِذا هِيَ ثُعْبانٌ» پیام ها 1- معجزه، دليل صدق نبوّت است. «فَأْتِ بِها إِنْ كُنْتَ مِنَ الصَّادِقِينَ» فرعون با ابراز اين سخن حقّ، اراده باطلى داشت و كسى را بالاتر از خود نمى‌دانست. 2- معجزه بايد براى همه روشن باشد و جاى هيچ شكّى باقى نگذارد. «مُبِينٌ» کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔺️ثواب و عقاب برزخ در قرآن🔺️ 💢 آیه ششم 🔸️ از جمله آیات قرآن راجع به بهشت برزخی آخر سوره فجر است که می‌فرماید :🔹️يا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِي إِلى رَبِّكِ راضِيَةً مَرْضِيَّةً فَادْخُلِي فِي عِبادِي وَ ادْخُلِي جَنَّتِي🔹️ 🔸️که به صاحب نفس مطمئنّه خطاب می‌شود که: داخل بهشت شو، که به بهشت برزخی تفسیر شده و همچنین: در زمره‌ی بندگان من داخل شو، یعنی فی محمد و آله. آیات دیگری هم هست که در آن صریحاً یا کنایتاً راجع به بهشت و جهنم برزخی است.✔ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷ویژگیهای متقین در قرآن 🌷 1⃣صبر‌برمشکلات،معصیت‌وانجام‌واجبات🌸 الصَّابِرِينَ 2⃣صداقت در گفتار و رفتار🌸 وَالصَّادِقِينَ 3⃣خضوع و خشوع در عمل🌸 وَالْقَانِتِينَ 4⃣انفاق🌸 وَالْمُنفِقِينَ 5⃣مناجات در سحر🌸 وَالْمُسْتَغْفِرِينَ بِالْأَسْحَارِ (آل عمران١٧) کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺