eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.6هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
5.2هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح پدر و مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻 اشْكُرْ لِي وَلِوَالِدَيْكَ إِلَيَّ الْمَصِيرُ ⚡️ شكرگزار من و پدر و مادرت باش کانال👇 @Targomeh
💠درمحضرقرآن ⚡️ما اصابک من حسنه فمن الله و ما اصابک من سیئه فمن نفسک آنچه از نیکی ها به تو می رسد؛ از طرف خداست. آنچه از بدی به تو می رسد؛ از سوی خود توست. کانال👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎶فرازی ماندگار از تلاوت شاهکار سوره مبارکه غافر با صدای استاد شیخ محمد عبدالعزیز حصان که یک دنیا حرف در این فراز بی نظیر خفته است... اجرا شده در مقام راست (رست) کانال👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
- ناشناس.mp3
640.9K
📖قَالَتْ يَا وَيْلَتَىٰ أَأَلِدُ وَأَنَا عَجُوزٌ وَهَٰذَا بَعْلِي شَيْخًا ۖ فرازی فوق العاده زیبا و فاخر 🎤استاد شیخ مصطفی اسماعیل کانال👇 @Targomeh
(ع) بازگشت عزير به خانه خود عزير سوار الاغ خود شد، و به سوى خانه‌اش حركت كرد. در مسير راه مى‏ ديد همه چيز عوض شده و تغيير كرده است. وقتى به زادگاه خود رسيد، ديد خانه‌ها و آدم‏ها تغيير نموده‌اند . به اطراف دقت كرد، تا مسير خانه خود را يافت، تا نزديك منزل خود آمد، در آن‏جا پيرزنى لاغر اندام و كمر خميده و نابينا ديد، از او پرسيد: آيا منزل عزير همين است؟ پيرزن گفت: آرى، همين است، ولى به دنبال اين سخن گريه كرد و گفت: ده‏ها سال است كه عزير مفقود شده و مردم او را فراموش كرده‌اند ، چطور تو نام عُزير را به زبان آوردى؟ عزير گفت: من خودم عزير هستم، خداوند صد سال مرا از اين دنيا برد و جزء مردگان نمود و اينك بار ديگر مرا زنده كرده است. آن پيرزن كه مادر عزير بود، با شنيدن اين سخن، پريشان شد. سخن او را انكار كرد و گفت: صدسال است عزير گم شده است، اگر تو عزير هستى (عزير مردى صالح و مستجاب الدعوه بود) دعا كن تا من بينا گردم و ضعف پيرى از من برود. عزير دعا كرد، پيرزن بينا شده و سلامتى خود را بازيافت و با چشم تيزبين خود، پسرش را شناخت. دست و پاى پسرش را بوسيد. سپس او را نزد بنى اسرائيل برد، و ماجرا را به فرزندان و نوه‌های عزير خبر داد، آن‏ها به ديدار عزير شتافتند. عزير با همان قيافه‏ اى كه رفته بود با همان قيافه (كه نشان دهنده يك مرد سى ساله بود) بازگشت. همه به ديدار او آمدند، با اين كه خودشان پير و سالخورده شده بودند. يكى از پسران عزير گفت: پدرم نشانه اى در شانه‌اش داشت، و با اين علامت شناخته مى‌شد . بنى اسرائيل پيراهنش را كنار زدند، همان نشانه را در شانه‌اش ديدند. در عين حال براى اين كه اطمينانشان بيشتر گردد، بزرگ به بنى اسرائيل به عزير گفت: ما شنيديم هنگامى كه بخت النصر بيت المقدس را ويران كرد، تورات را سوزانيد، تنها چند نفر انگشت شمار حافظ تورات بودند. يكى از آن‏ها عزير عليه‌السلام بود، اگر تو همان عزير هستى، تورات را از حفظ بخوان. عزير تورات را بدون كم و كاست از حفظ خواند، آن گاه او را تصديق كردند و به او تبريك گفتند، و با او پيمان وفادارى به دين خدا بستند. ولى به سوى كفر، اغوا شدند و گفتند: عزير پسر خدا است.(679) شخصى از حضرت على عليه‌السلام پرسيد: آيا پسرى بزرگتر از پدرش سراغ دارى؟ فرمود: او پسر عزير است كه از پدرش بزرگتر بود و در دنيا بيشتر عمر كرد. راهب مسيحى از امام باقر عليه‌السلام پرسيد: آن كدام دو برادر بودند كه دو قلو به دنيا آمدند، و هر دو در يك ساعت مردند، ولى يكى از آن‏ها صدو پنجاه سال عمر كرد، ديگرى پنجاه سال؟(680) امام باقر عليه‌السلام پاسخ داد: آنها عزير و عزره بودند كه هر دو از يك مادر دوقلو به دنيا آمدند، در سى سالگى عزير از آن‏ها جدا شد، و صد سال به مردگان پيوست، و سپس زنده شد و نزد خاندانش آمد و بيست سال ديگر با برادرش زيست و سپس با هم مردند، در نتيجه عزير پنجاه سال، و عزره صد و پنجاه سال عمر نمود. (681) کانال👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💜 دائره المعارف قرآن کریم💜 🌳🌴 🌴🌳 🌸ب. 🍀 ۱. آخرت بر خلاف دنیا، از تغییر، فساد و فنا مصون بوده: «... فِیهَا أَنهـرٌ مِن ماءٍ غَیرِ ءَاسِنٍ و أَنهرٌ مِن لَبنٍ لَم‌یَتغیَّر طَعمُهُ ...» ( محمد / ۱۵ ) 🌸جهان ، بقا و ثبات است : * انّما هذه الحیوه الدنیا متع و انّ الاخره هی دارالقرار * ( غافر/ ۳۹ ) و عوارضی مانند پیری و مرگ در آن وجود ندارد * لا یقضی علیهم و یموتوا ..... * ( فاطر / ۳۶ ) 🍀 علامه طباطبایی پس از ذکر آیاتی که بیانگر انقراض این دنیا است ، در تبیین آخرت می گوید : این مطلب از ملاحظه کتاب و سنت به طور قطع و ضرور استفاده می‌شود که در آخرت ، نظام زندگی در تمام شئون آن با نظام زندگی در دنیا مغایرت دارد . 🌸آخرت ابدی است و برای ساکنان آن یا سعادت محض به شمار می رود که همه چیز برایشان مهیا است و یا شقاوت محض است که جز آن چه را ناخوش می دارند برای آنها نیست . 🍀 دنیا ، جهان عمل و تکلیف و آزمایش ( کهف / ۷ ) و آخرت ، جهان نتیجه و جزا و پاداش است : * و لا تعتذروا الیوم انما تجزون ما کنتم تعملون * ( تحریم / ۷ ) 🌸 لذا مهلت ها در آن جهان به پایان می رسد : * و لا هم ینظرون * ( بقره / ۱۶۲ ) 🍀از هنگامی که انسان مرگ را با چشم دیده و در حال احتضار و جان کندن است ، راه توبه و بازگشت بسته می شود . ( مومنون / ۹۹ و ۱۰۰ ) 🌸 البته در برزخ دست انسان از عمل کوتاه است ؛ ولی بر پایه برخی روایات از سه ناحیه ممکن است بهره‌مند شود : بنای خیر که از خود به یادگار گذاشته است و دیگران از آن استفاده می کنند . و اثر علمی که پویندگان علم از آن بهره می‌برند . و فرزندان صالح و با ایمانی که برای او آمرزش می طلبند. 🍀۳. جهان آخرت دارای حیات بوده : ) و انّ الدّار الاخرة لهی الحیوان * (عنکبوت /۶۴) 🌸 تمام موجودات آن از علم شعور و نطق برخوردارند : * و قالوا لجلودهم لک شهدتم علینا قالوا انطقناالله الذی انطق کلّ شیء ..... * (فصلت /۲۱ ) 🍀و اعمال انسانها با صورت های زیبا و لذت بخش یا زشت و وحشتناک تجسم می یابد: * و و جدوا ما عملوا حاضرا ( کهف / ۴۹ ) و * .....هل تجزون الّا ما کنتم تعملون * ( نمل /۹۰) 🌸 به همین سبب در آخرت تمام حقایق آشکار و تمام پنهانی ها ظاهر میشوند : * یوم تبلی السرائر * ( طارق / ۹ ) 🍀 طبری در تفسیر * لهی الحیوان * می گوید : در سرای آخرت ، زندگی جاودانه و زوال ناپذیری است که مرگی با آن نیست و در تایید این نظر ، به کلام ابن عباس و مجاهد و قناده استناد کرده است . 🌸روابط موقت و بی‌بنیاد دنیایی و ضوابط حاکم در آن مانند سفارش خویشاوندی و دوستی های غیر الهی در آن جهان از بین میرود و فقط روابط و ضوابط تکوینی و واقعی برقرار می ماند : * لا تجزی نفس عن نفس شیئا و لا یقبل منها شفاعه.... * ( بقره / ۴۸ ) * فاذا انساب بینهم یومئذ.... * ( مومنون/۱۰۱) * .... و تقطعت بهم الاسباب * ( بقره / ۱۶۶) 🍀لذا در آخرت، فقط امتیاز های حقیقی و واقعی پذیرفته می شود نه امتیازهای ظاهری و صوری * .... انّ اکرمکم عند الله اتقاکم * ( حجرات /۱۳) 🌸 ضمن آنکه در آخرت هیچ نوع ستمی وجود نداشته ء به قدر رشته هسته خرمایی به انسان ها ستم نمی شود : * و لا تظلمون فتیلا * (نساء / ۷۷ ) ادامه دارد......... کانال👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
࿐᪥✧﷽ ✧᪥࿐ 🎞 🔺ترجمه و توضیح کوتاه تصویری صفحه70 معنی لغات و کلمات + شرح کوتاه صوتی و تصویری 🔻 قرآن کریم آیات 154 تا 157 سوره آل عمران 📌تفسیر_قطره ای 📖 °❈※☆═🎶═☆※❈° کانال👇 @Targomeh
🌸🍃🌺🍃🌻 🍃🌹 🌺🍃🌻 *واذا سمعوا* 👈 ما انزل.... 《83》 *واذا سمعوا* 👈 اللّغو اعرضوا...《55》 🌸🍃🌺🍃🌻 🍃🌹 کانال👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فَتَرَى‌ الَّذِينَ‌ فِي‌ قُلُوبِهِمْ‌ مَرَضٌ‌ يُسَارِعُونَ‌ فِيهِمْ‌ يَقُولُونَ‌ نَخْشَى‌ أَنْ‌ تُصِيبَنَا دَائِرَةٌ فَعَسَى‌ اللَّهُ‌ أَنْ‌ يَأْتِيَ‌ بِالْفَتْحِ‌ أَوْ أَمْرٍ مِنْ‌ عِنْدِهِ‌ فَيُصْبِحُوا عَلَى‌ مَا أَسَرُّوا فِي‌ أَنْفُسِهِمْ‌ نَادِمِينَ‌ کسانی را که در دلهایشان بیماری است می‌بینی که در (دوستی با آنان)، بر یکدیگر پیشی می‌گیرند، و می‌گویند: «می‌ترسیم حادثه‌ای برای ما اتفاق بیفتد (و نیاز به کمک آنها داشته باشیم!)» شاید خداوند پیروزی یا حادثه دیگری از سوی خود (به نفع مسلمانان) پیش بیاورد؛ و این دسته، از آنچه در دل پنهان داشتند، پشیمان گردند! سوره مائده آیه 52 کانال👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سخنان لهو و بیهوده، ابزار گمراهی و عذاب است وَمِنَ النَّاسِ مَنْ یَشْتَرِی لَهْوَ الْحَدِیثِ لِیُضِلَّ عَنْ سَبِیلِ اللَّهِ بِغَیْرِ عِلْمٍ وَیَتَّخِذَهَا هُزُوًا أُولَئِکَ لَهُمْ عَذَابٌ مُهِینٌ ﴿لقمان/۶﴾ بعضی از مردم سخنان باطل و بیهوده خریداری می‏کنند تا مردم را از روی جهل و نادانی گمراه سازند، و آیات الهی را به استهزا و سخریه گیرند، برای آنها عذاب خوارکننده است. کانال👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فِي جَنَّاتٍ يَتَساءَلُونَ «40» عَنِ الْمُجْرِمِينَ «41» ما سَلَكَكُمْ فِي سَقَرَ «42» قالُوا لَمْ نَكُ مِنَ الْمُصَلِّينَ «43» وَ لَمْ نَكُ نُطْعِمُ الْمِسْكِينَ «44» وَ كُنَّا نَخُوضُ مَعَ الْخائِضِينَ «45» وَ كُنَّا نُكَذِّبُ بِيَوْمِ الدِّينِ «46» حَتَّى أَتانَا الْيَقِينُ «47» در باغ‌هاى بهشتى از مجرمان مى‌پرسند: چه چيز شما را روانه دوزخ كرد. گويند: ما از نمازگزاران نبوديم. و افراد مسكين را اطعام نمى‌كرديم و با اهل باطل در سخنان باطل فرو مى‌رفتيم. و پيوسته روز جزا را تكذيب مى‌كرديم تا آن كه مرگ به سراغ ما آمد. They will say, "We were not of those who prayed سوره مدثر کانال👇 @Targomeh
☀☀جـــــرعـــه ای نـــــور☀☀ 🌷ترفیع درجه عالمان مومن🌷 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا قِيلَ لَكُمْ تَفَسَّحُوا فِي الْمَجَالِسِ فَافْسَحُوا يَفْسَحِ اللَّهُ لَكُمْ ۖ وَإِذَا قِيلَ انشُزُوا فَانشُزُوا يَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنكُمْ وَالَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ ۚ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِيرٌ 🌱اى کسانى که ایمان آورده اید! هنگامى که به شما گفته شود: 🍃«مجلس را وسعت بخشید (وبه تازه واردها جا دهید)»، وسعت بخشید، خداوند (بهشت را) براى شما وسعت مى بخشد. 🌱و هنگامى که گفته شود: «برخیزید»، برخیزید. اگر چنین کنید، 🌷خداوند کسانى از شما را که ایمان آورده اند و کسانى را که علم به آنان داده شده درجات عظیمى مى بخشد. و خداوند به آنچه انجام مى دهید آگاه است. (مجادله/11) کانال👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🐚🎊🐚🎊🐚 🐚🎊🐚🎊 🐚🎊 لتجدن اشد الناس.....👈 *لا یستکبرون* 《82》 🌟🌟🌟🌟 ولله یسجد ...‌👈 و *هم لایستکبرون* 《49》 آیه سجده دار 👈 《15》 🐚🎊🐚🎊🐚 کانال👇 @Targomeh
💢لغت شناسی قرآن کریم💢 🔸این کلمه ۳ بار در قرآن کریم ذکر شده است🔸 🔹اُفّ: در قاموس گوید: افّ کلمه اظهار تنفّر است چون انسان چیزی را مکروه داشت در مقام اظهار کراهت می‌گوید: اُفّ؛ ابراهیم علیه السلام در مقام اظهار تنفّر از بتان و بت پرستان گفت: «اُفٍّ لَکُمْ وَ لِما تَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللّهِ» (۶۷/ انبیاء)، یعنی: اف بر شما و بر آن چه غیر از خدا پرستش می‌کنید. ✨🌺🍂🍃 کانال👇 @Targomeh