🔔نشانه کمال عقل
#نهج_البلاغه
✨إِذَا تَمَّ الْعَقْلُ نَقَصَ الْكَلاَمُ.
💠هنگامى كه عقل كامل گردد سخن كم مى شود.
📚 #حکمت ۷۱
🌸 @Tasniiiiiiim
╰━━⊰🍃🌹🍃⊱━━╯
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#السلام علی وارثموسی کلیم الله #السلام علی عیسی روح الله #السلام علیک یابنرسولالله.
الحمدالله داره میرسه محرمت
┏━━━🍃🌺🍃━━━┓
@darmahzareghoran
┗━━━🍂━━
هدایت شده از درمحضرقرآن 📖 واهل بیت ع #فقط_به_عشق_علی
1_98200523.mp3
3.88M
قافله سالار داره میاد... 😭
قبله حاجات داره میاد ،،خداکنه برگرده...😭
🕯🏴
┏━━━🍃🌺🍃━━━┓
@darmahzareghoran
┗━━━🍂━━
5b9195610038b77c98802089_-3073572220241962952.mp3
2.67M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃
الحمدالله رب العالمین🍃
🎧 #تفسیر_صوتی آیه 52-53-54
#سوره_نحل ،آیه ۵۴-۵۳-۵۲
👈حجة الاسلام قرائتي
🌸 eitaa.com/Tasniiiiiiim 🌸
┅════🍃✼📖✼🍃═══┅
─┅─═ঊঈ🐝ঊঈ═─┅─
⏪سوره 16. نحل آيه 52
آيه 🔻
⤵وَلَهُ مَا فِى السَّمَوَتِ وَالْأَرْضِ وَلَهُ الدِّينُ وَاصِباً أَفَغَيْرَ اللَّهِ تَتَّقُونَ
ترجمه 🔻
⤵وآنچه در آسمانها وزمین است از آن اوست وپرستش وفرمانبردارى پیوسته براى اوست، پس آیا از غیر خداوند پروا مىكنید.
─┅─═ঊঈ🐝ঊঈ═─┅─
نکته ها 🔻تفسیرنور☀
⤵مراد از كلمهى «دین» در آیه، پرستش و بندگى است كه لازمهى پذیرش دین و مكتب حق است. و كلمهى «واصِب» به معناى دائم و شدید است، مانند آیهى 9 سورهى صافات: «و لهم عذاب واصب»
─┅─═ঊঈ🐝ঊঈ═─┅─
پيام ها ⚡📬
1-🌿 بر خلاف آن عقاید خرافى كه براى هر نوعى از موجودات، ربّى را فرض مىكردند، خداوندِ همهى آنچه در آسمانها وزمین است، یكى است. «له ما فى السموات و الارض»
2-💮 پرستش و بندگى، تنها در برابر خالق یكتا جایز است. «له الدین واصباً»
3-🌿 تشریع و قانونگذارى، حق كسى است كه تكوین وآفرینش از آنِ اوست. سازندهى هستى باید قانون هستى را وضع وبیان كند. «له مافىالسموات... وله الدین»
4-💮 شرك هیچ دلیل و توجیهى ندارد. «له ما فى السموات ... له الدین... افغیر اللَّه تتقون»
─┅─═ঊঈ🐝ঊঈ═─┅─
⏪سوره 16. نحل آيه 53, 54
آيه 🔻
⤵۵۳،وَمَا بِكُمْ مِّن نِّعْمَةٍ فَمِنَ اللَّهِ ثُمَّ إِذَا مَسَّكُمُ الضُّرُّ فَإِلَيْهِ تَجَْرُونَ
⤵۵۴،ثُمَّ إِذَا كَشَفَ الضُّرَّ عَنكُمْ إِذَا فَرِيقٌ مِّنكُم بِرَبِّهِمْ يُشْرِكُونَ
ترجمه🔻
⤵وآنچه از نعمت دارید، پس از خداوند است. (به علاوه) هرگاه نگرانى و بلا به شما رسد، تنها به سوى او ناله مىكنید.
⤵اما همین كه نگرانى ومِحنت را از شما برطرف كرد، ناگهان گروهى از شما نسبت به پروردگارشان شرك مىورزند. (وعوامل وافراد دیگرى را در دفع بلا مؤثر مىدانند)
─┅─═ঊঈ🐝ঊঈ═─┅─
نکته ها ⚡📬
⤵«ضُر» به نگرانى گفته مىشود كه از فقدان نعمت ناشى مىشود و «تجئرون» از «جؤار» به معناى ناله و استغاثه است.
🌾مضمون این آیه در آیات دیگر قرآن نیز تكرار شده است، چنانكه در آیهى 67 سوره اسراء مىفرماید: «و اذا مسّكم الضُّر فى البحر ضلّ من تدعون الاّ ایاه فلمّا نجاكم الى البّر اعرضتم و كان الانسان كفوراً» هرگاه در وسط دریا با خطرى مواجه شوید، جز او هر چه را در خیال خود مىخواندید، محو شود، ولى همینكه او شما را به خشكى رساند، روىگردان شده و كفران نعمت مىكنید.
🌾پیامبراكرمصلى الله علیه وآله مىفرماید: «من لم یعلم ان للَّه علیه نعمة الاّ فى مطعم او ملبس فقد قصر عمله و دنى عذابه»، هر كس نعمت خداوند را تنها در خوراك و پوشاك بداند، هم در عمل كوتاهى كرده و هم به قهر خدا نزدیك شده است.
📚 تفسیر نورالثقلین.
─┅─═ঊঈ🐝ঊঈ═─┅─
پيام ها⚡📬
1-🍀 نعمتهاى الهى را، نتیجهى تلاش وتحصیل ومدیریّت خود، یا شانس و تصادف نپندارید. «ما بكم من نعمة فمن اللَّه»
2-🌴 همهى نعمتها، حتّى آنچه كه در نظر شما ناچیز است، به ارادهى الهى به شما داده شده است. «من نعمة»
3-🍂 هم نعمتها از اوست، هم در خطرها، تنها پناهگاه اوست. «فمن اللَّه ، الیه تجرون»
4-🌴 بلا و سختى، خداپرستى فطرى را زنده مىكند. «اذا مسكم الضرّ فالیه تجرون»
5 -🍂 انسان ضعیف است وبا كوچكترین تماس سختى ومصیبت، درمانده مىشود. «اذا مسّكم...»
6-🌴 نعمتها از اوست، امّا سختىها و ضررها از ماست. «نعمة فمن اللَّه، مسّكم الضّر»
7-🍂 ایمان واستغاثه به خداوند، نباید موسمى ومقطعى باشد. «اذا كشف الضُّر...فریق منكم... یُشركون»
8 -🌴 رفاه وآسایش، زمینهى غفلت از یاد خدا وشركگرایى است. «كشف الضُّر ... یشركون»
9-🍂 توجّه به خدا، چون فطرى است عمومى است. «الیه
تجرون»، امّا شرك تنها در مورد بعضى است.«فریق ...یشركون»
10-🌴 «كشف ضرّ» و برطرف شدن مشكلات را از هر قدرتى جز خدا بدانیم شرك است. «كشف الضُّر ... بربّهم یشركون»
🍃اللهم صل علی محمد و ال محمد وعجل فرجهم.🍃
ــــ🔶ــــــــــتـــســـنیــم۱ـــــــــــــــــــــ🌳ــــــــــــــــــــــــ🔶
🌸 eitaa.com/Tasniiiiiiim🌸
┅══🍃 ✼📖✼ 🍃══┅
.
❤️برکت حضور در مجلس امام حسین علیه السلام
🌸 @Tasniiiiiiim
╰━━⊰🍃🌹🍃⊱━━╯
🌀چه شد که امامحسین(ع) به قتلگاه رفت؟ در اثر سازشِ ابوموسیاشعریها!
🌀اگر ریشۀ تاریخی مظلومیت امامحسین(ع) را بررسی کنیم به «خط سازش» میرسیم
🔻 عزاداری سیدالشهدا(ع) و مکتب امامخمینی(ره)- ۲
🔹 چه شد که امامحسین(ع) به قتلگاه رفت؟ آیا جز در اثر سازشِ اشعثها و ابوموسیاشعریها این اتفاق افتاد؟! در واقع این اشعثها و ابوموسیاشعریها بودند که مقدمات کربلا و غربت امامحسین(ع) را فراهم کردند.
🔹 چرا امیرالمؤمنین(ع) ابوموسیاشعریها را لعنت میکرد؟! آیا جز این بود که آنها دم از صلح میزدند و میگفتند «علی(ع) همهاش جنگ راه میاندازد!» آیا واقعاً علی(ع) جنگ راه میانداخت یا اینکه جنگ را به ایشان تحمیل میکردند؟!
🔹 با اینکه ابوموسیاشعری، خودش رانتخوار بیتالمال بود، مردم برخلاف نظر امیرالمؤمنین(ع)-که میفرمود: «او شایسته نیست»- به ابوموسی رأی دادند.
🔹 چرا ابوموسیاشعری رأی آورد؟ آیا مردم افراد رانتخوار را دوست داشتند؟! نه، بهخاطر اینکه ابوموسی شعار دروغین «صلح» را مطرح میکرد. همینها بودند که مقدمۀ کار یزید را فراهم کردند و یزید را بهقدرت رساندند.
🔹 اگر ریشههای تاریخی مظلومیت امامحسین(ع) را بیان کنید، به خط سازش میرسید و به آن حدیث مشهور میرسید که میفرماید: این امت هم سامری دارد، سامری این امت، شعارش «لا قتال» است و نمونۀ سامریهای امت پیامبر(ص) ابوموسی اشعری و کسانی مثل اشعث هستند. (امالی مفید/ص۳۰)
👤علیرضا پناهیان
🔻برنامۀ جهانآرا- ۹۸.۶.۶
👈🏻صوت:
Panahian.ir/Post/5645
🕯🏴
┏━━━🍃🌺🍃━━━┓
@darmahzareghoran
┗━━━🍂━━
Rozeh-Panahian-BadAzTo.mp3
2.37M
🎵#روضه | بعد از تو ...
🕯🏴
┏━━━🍃🌺🍃━━━┓
@darmahzareghoran
┗━━━🍂━━