فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#اَلسَّلَامُعَلَیکَیَارَضِیعَالحُسَینعَلَیهِالسَّلام
🎥کلیپ روضه شب هفتم #محرم
🎙حاج محمود کریمی
🥀چقدر بیخبر و بیهوا زدی نامرد
🥀چه کرده بود مگر با شما زدی نامرد؟
اشک چشمتون جاری شد برای فرجِ صاحب عزا دعا کنید...
اللهم عجل لولیک الفرج
#امام_حسین
#بیرق_شیعہ_چادر_خاڪے_توست_یا_زهرا
کپی با ذکر #۵صلوت
🍃
@Darmahzareghoran
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج ✨
#أينالطالببدمالمقتولبکربلا
🍂با اشک روضه،
منتقمش را صدا بزن...
🍂شاید به حُرمت غم عُظمی،
ظهور کرد...!
#امام_زمان عج
تعجیل در فرج مولایمان صلوات
#شبتونمهدوی🌙
#محرم
#دعایفرجفراموشنشود.
.
4_516474296994892559.mp3
2.54M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدالله رب العالمین🍃
🎧 #تفسیر_صوتی #آیه28_29
#سوره_قصص #آیه۲۸_۲۹
📖#جزء ۲۰
تفسیر آیه 28 سوره قصص
http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=177797
تفسیر آیه29سوره قصص
http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=177798
بااین لینک👆 همیشه بهاین آیه دسترسی دارید .
👈حجة الاسلام قرائتي
🌦 @Tasniim
─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
⃟🌿 ⃟🌺
💠تفسیر سوره قصص - آیه ۲۸
قَالَ ذَ لِکَ بَیْنِى وَ بَیْنَکَ أَیَّمَا الْأَجَلَیْنِ قَضَیْتُ فَلَا عُدْوَانَ عَلَىَّ وَاللَّهُ عَلَى مَا نَقُولُ وَکِیلٌ
ترجمه🔸
(موسى پیشنهاد شعیب را پذیرفت و) گفت: این (قرارداد) بین من و تو (برقرار شد، البتّه) هر کدام از دو مدّت را که به انجام رساندم، پس ستمى بر من نخواهد بود، و خداوند بر آنچه ما مى گوییم (گواه و) وکیل است.
🍃عبارت «اَیّما الاَجلَینِ قَضیتُ فلاعُدوان عَلىَّ» دو گونه معنا شده است؛ یکى اینکه مهریّه دختر خواه هشت سال باشد و خواه ده سال، هیچ یک بر من ستم نیست و معناى دیگر این که بعد از پایان هر یک از این دو مدّت، اگر خواستم از نزد شما بروم نباید مانعى در کار باشد. من همین مدّت قرارداد را مى مانم و بعد از آن اختیار با خودم مى باشد.
پیام ها🔸
۱- در عقد ازدواج (به خلاف طلاق)، حضور شهود لازم نیست. «بَینى و بَینک»
۲- در قراردادها براى خود، اختیاراتى در نظر بگیریم و دست خودرا در محورهایى بازبگذاریم. «ایّما الاَجلَین قَضیتُ فلاعدوان علىّ»
۳- ایمان به خداوند، سلامت قراردادها را بیمه و تضمین مى کند. «واللّه على ما نَقول وَکیل»
┄┄┅┅❅❁❅┅┅┅┄
💠 تفسیر سوره قصص - آیه ۲۹
فَلَمَّا قَضَى مُوسَى الْأَجَلَ وَسَارَ بِأَهْلِهِ آنَسَ مِن جَانِبِ الطُّورِ نَاراً قَالَ لِأَهْلِهِ امْکُثُواْ إِنِّى آنَسْتُ نَاراً لَّعَلِّى آتِیکُم مِّنْهَا بِخَبَرٍ أَوْ جَذْوَةٍ مِّنَ النَّارِ لَعَلَّکُمْ تَصْطَلُونَ
ترجمه🔸
پس چون موسى، مدّت (قرارداد خود با شعیب) را به پایان رساند و با خانواده اش رهسپار گردید، از سوى (کوه) طور آتشى را دید. به خانواده اش گفت: (همین جا) بمانید، همانا من آتشى دیده ام، (مى روم تا) شاید از آن خبرى بیابم یا مقدارى آتش برایتان بیاورم تا (با آن) گرم شوید.
🍃«آنَستُ»، به معناى مشاهده کردنى است که در آن اُنس و آرامش باشد. «جَذوَة» به معناى قطعه و کلمه «تَصطَلون» از ریشه «صَلَى» به معناى گرم شدن با آتش است.
تمام خطابه اى حضرت موسى به همسرش، با ضمیر جمع آمده است. «اُمکُثوا - آتِیکم - لَعلّکم - تَصطَلون» شاید به خاطر آن که حضرت در آن ده سالى که با همسرش زندگى مى کرده، صاحب فرزند یا فرزندانى شده است.
از جملات «سارَ باَهله»، «آتیکم بخَبَر» و «لعلّکم تَصطلون» در این آیه و از جمله «اَجِدُ على النّار هُدىً» در آیه ۱۰ سوره طه استفاده مى شود که حضرت موسى در شب حرکت کرده است، شبى سرد و ظلمانى که در این میان راه را نیز گم کرده بود.
پیام ها🔸
۱- مؤمن، به شرط و قرارداد خود، وفادار است. «قضى موسى الاجل»
۲- زن و فرزند نباید مانع حرکت، هجرت و انجام مسئولیّتها شوند، چنانکه مرد هم نباید آنها را رها کند، بلکه باید در کنار وهمراه یکدیگر باشند. «سارَ باهله»
۳- در جایىکه اطمینان خاطر نداریم، خانواده خود را نبریم. «اُمکُثوا» دیدن آتش، به قرینه جملهى «اِنّى آنَستُ ناراً»، مخصوص حضرت موسى بوده و براى آن حضرت مبهم بوده است، لذا از خانواده اش خواست که در همانجا منتظر بمانند تا خود تنها به نزد آتش رود و برگردد.
۴- هر کجا که به تحقّق قول خود مطمئن نیستیم، وعدهى قطعى ندهیم. «لعلّى آتیکم - لعلّکم تَصطلون» (کلمهى «لعلّ» به معناى شاید است، یعنى شاید خبرى بیاورم یا شاید قطعه آتشى براى گرم شدن بیاورم.)
۵ - مرد، مسئول رفع نیازمندى هاى همسر و خانواده خود است. «لعلّکم تَصطلون»
۶- براى رسیدن به مقامات عالى عرفان، لازم نیست با زن و فرزند متارکه کنیم، بلکه مىتوان بطور عادّى و طبیعى و ساده زندگى کرد و به بالاترین درجات عرفان نیز رسید. «سار باهله... قال لاهله... لعلّکم تصطلون»
eitaa.com/Tasniim
─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
※مجموعه داستان #همه_نمیرسند ۷
| ماجرای کسانی که به عاشورا نرسیدند، شاید شبیه ما |
روز هفتم | قبیله بنی اسد
※ حبیب بن مظاهر به حضور امام آمد و گفت: در نزدیکی ما قبیلهای از بنی اسد هست، آیا به من اجازه میدهید آنان را برای یاریتان دعوت کنم، ✘شاید خدا بوسیله ایشان از شما دفاع کرد.✘
امام علیهالسلام فرمودند: مانعی ندارد.
• حبیب شبانه بطور ناشناس نزد آنان رفت و گفت: من بهترین چیزی را برای شما آوردهام که مهمانی برای گروهی بیاورد. آمدهام تا شما را برای یاری امام دعوت کنم. عمر بن سعد امام را محاصره کرده است. شما خویشاوندان من هستید، پس بیائید و امروز سخن مرا درباره نصرت امام بشنوید تا بدین وسیله به شرافت دنیا و آخرت نائل شوید.
• نود مرد دعوتش را اجابت کردند و متوجه امام حسین علیهالسلام شدند!
• در همین موقع مردی از آن قبیله خارج شد و این جریان را برای عمر سعد شرح داد.
عمر سعد کسی بنام «ازرق» را بهمراه چهارصد سوار راهی قبیله بنی اسد نمود.
• زمانی که بنی اسد میخواستند شبانه بسوی امام حرکت کنند، لشکر عمر سعد در کنار فرات راهشان را بست. درحالیکه فقط کمی فاصله تا امام مانده بود.
• جنگ خطرناکی بین آنان رخ داد وبنی اسد تاب مقاومت نداشتند، شکست خوردند و بازگشتند.
• هنگامی که حبیب بن مظاهر به سوی امام برگشت و جریان را شرح داد.
امام فرمود: «لا حول و لا قوة الا بالله».
ــــــــــــــــــــــــ پ. ن :
«لا حول و لا قوة الا بالله»
یعنی حبیب، بدان که یار فقط خداست و لا غیر!
در راه خدا، باید یاری طلبید/
باید لشگر ساخت /
باید همه را یکی یکی صدا کرد/
امّا دلخوش به هیچ کس نبود جز یک نفر!
همان الله که "حول" و "قوه"ای نیست مگر از او!
✘ و اما ماجرای ما:
امان از لحظهای که فرماندهای به خطا میافتد و تصور میکند کسی برایش منشأ اثر است!
این خداست که دست از آستین او یا دیگری بیرون آورده و دینش را یاری میکند، و این ممکن است یادت برود.
• و امان از روزی که سربازی فداکاریهایش برای فرماندهای را به یاد داشته باشد و بشمرد و بسبب آنان برای خود جایگاه ویژهای توقع داشته باشد!
و امان از همین لحظه که فرمانده در میان لشگری تنها میشود!
※ هر دو حالت فراموش کردنِ "لا حول و لا قوه الا بالله" است ...
و شروع سقوط انسان، از توحید !
از مسیر توحید !
از مسیر یاری آیین توحید!
و انسانی که یکدل و موحد نیست جا میماند از معیّت امام، حتی اگر او را به چشم سر ببیند! پناه بر خدا.
رسانه رسمی #استاد_محمد_شجاعی
🍃
@Tasniim
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
سرفصلهای #مقام_محمود۷
۱• دسته بندی مقام محمود
۲• تفاوت مقام محمود در مراتب مختلف
۳• نحوه تمیز دادن مقام محمود حقیقی
رسانه رسمی #استاد_محمد_شجاعی
🍃
@Tasniim
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
مقام محمود 7.mp3
11.93M
#مقام_محمود ۷
※ و أسئلهُ أن یُبَلّغنی المقامَ المَحمود لکم عندالله.
#استاد_شجاعی
• آیا مقام محمود یا مقام پسندیده، انواع مختلفی دارد؟
• آیا برای ما تمیز دادن انواع این مقامات ممکن است؟
• چگونه بفهمیم این مقام خواهی ما، همان مقامی است که مورد تایید خداوند است؟
منبع : کارگاه مقام محمود
🍃
@Tasniim
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
#دلتنگیهای_یهویی
• از این عاشقانهتر کجا دیدهایم ؟
خدایی که از ابراهیم قربانی میخواهد،
و قربانی برایش، شرط ورود به مراتب بالاتر است؛
خودش اهل عاشقانهترین قربانیهاست!
• برای اینکه من و شما و شما ...
قلبهایمان نمیرد،
و بالاخره روزی برسد که حس کنیم حالمان فرق کرده،
و اولین تپشهای عشق را، تجربه کنیم:
حسین علیهالسلام را به پای روحِ بشر به قربانگاه میبرد!
√ همان حسین (ع) را ... که خودش و تمام عرش شیفتهی یک نگاه اویند!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#استوری #استاد_شجاعی
✘ چجوری توی مصیبتها و مشکلاتی که برام پیش میاد،
آرامشم رو از دست ندم و بیاخلاق نشم!
✘ این کار، شدنی نیست!
🍃
@Tasniim
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
※ سلسله #مقالات_مناسبتی ویژه محرم ۳
با موضوع: هدف قیام امام حسین علیهالسلام علیه یزید و هجرت به کوفه.
۱• هدف قیام امام حسین (علیهالسلام) از زبان خودشان
۲• هدف قیام امام حسین (علیهالسلام) هنوز محقق نشده است
۳• چگونگی هماهنگی محتوای مجالس عزاداری با هدف قیام حضرت
※ این مقاله را میتوانید در لینک زیر مطالعه بفرمایید:
📄 blog.montazer.ir/?p=4664
🍃
@Tasniim
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
▪️بعد تو نه فقط دنیا پیش چشمان بابا،
که روزگار ما هم سیاه شد!
تا روزی که نور چشم زهرا سلام الله علیها دوباره در این سرزمین طلوع کند...
#بلای_غیبت
#حضرت_علی_اکبر_علیه_السلام
#دعایفرجفراموشنشود.
🍃
@Darmahzareghoran
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج ✨
4_516474296994892574.mp3
2.72M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدالله رب العالمین🍃
🎧 #تفسیر_صوتی #آیه30_31_32
#سوره_قصص #آیه۳۰_۳۱_۳۲
📖#جزء ۲۰
تفسیر آیه 30 سوره قصص
http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=177799
تفسیر آیه 31_32_33 سوره قصص
http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=177801
بااین لینک👆 همیشه بهاین آیه دسترسی دارید .
👈حجة الاسلام قرائتي
🌦 @Tasniim
─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
⃟🌿 ⃟🌺
💠 تفسیر سوره قصص - آیه ۳۰
فَلَمَّآ أَتَاهَا نُودِىَ مِن شَاطِىِ الْوَادِ الْأَیْمَنِ فِى الْبُقْعَةِ الْمُبَارَکَةِ مِنَ الشَّجَرَةِ أَن یَا مُوسَى إِنِّى أَنَا اللَّهُ رَبُّ الْعَالَمِینَ
ترجمه🔸
پس همین که (موسى) به نزد آن (آتش) آمد، (ناگهان) از جانب راست آن درّه، در آن منطقه مبارک و خجسته از (میان) یک درخت، ندا داده شد که اى موسى! همانا من، اللّه، پروردگار جهانیان هستم.
🍃کلمه «شاطِى» به معناى جانب و ساحل، کلمه «وادى» به معناى رودخانه و درّه است. «بُقعة» به قطعه زمینى اطلاق مى شود که با زمینه اى هم جوارش تفاوت داشته باشد.
دست خداوند در شیوه وحى باز است. خداوند مىتواند به دلها الهام کند، یا اینکه بر انسانها فرشته نازل نماید و یا حتّى ازدرون درختى ایجاد صوت نموده با پیامبر برگزیده اش سخن بگوید.
🍃چنانکه در سوره شورى مى فرماید: «و ما کان لبشر أن یکلّمه اللّه الاّ وحیاً او من وراء حجاب او یرسل رسولاً» خداوند با هیچ بشرى سخن نمى گوید مگر از طریق وحى یا از پشت حجاب یا اینکه فرشته اى بفرستد.
پیام ها🔸
۱- بعضى مکانها داراى قداست هستند. «البقعة المبارکة»
۲- در جایى که زمینهى تعجّب وجود دارد، باید تأکید بیشترى کرد. (موسى که برى اوّلین بار صدایى از درخت مىشنود، تعجّب مى کند و لذا کلام خداوند با «انّى و انَا» همراه تأکید آمده است.) «اِنّى اَنا»
۳- خداوند براى اجراى ارادهى خود، فکرها و دیدها را در مسیر خاصّى قرار مى دهد. موسى در پى به دست آوردن آتشى براى پیدا کردن راه و گرم شدن خانواده اش، به آن سوى کشیده شد؛ ولى هدف خداوند چیز دیگرى بود. «اِنّى آتیکم بخبر... اِنّى انَا اللّه»
┄┄┅┅❅❁❅┅┅┅┄
تفسیر سوره قصص - آیه ۳۱ - ۳۳
وَ أَنْ أَلْقِ عَصَاکَ فَلَمَّا رَآهَا تَهْتَزُّ کَأَنَّهَا جَآنٌّ وَلَّى مُدْبِراً وَ لَمْیُعَقِّبْ یَا مُوسَى أَقْبِلْ وَلَا تَخَفْ إِنَّکَ مِنَ الْأَمِنِینَ
اُسْلُکْ یَدَکَ فِى جَیْبِکَ تَخْرُجْ بَیْضَآءَ مِنْ غَیْرِ سُوءٍ وَاضْمُمْ إِلَیْکَ جَنَاحَکَ مِنَ الرَّهْبِ فَذَانِکَ بُرْهَانَانِ مِن رَّبِّکَ إِلَى فِرْعَوْنَ وَمَلاَِیْهِ إِنَّهمْ کَانُواْ قَوْماً فَاسِقِینَ
قَالَ رَبِّ إِنِّى قَتَلْتُمِنْهُمْ نَفْساً فَأَخَافُ أَن یَقْتُلُونِ
ترجمه🔸
و (از تو مى خواهم) اینکه عصایت را بیفکنى! پس چون (موسى عصا را انداخت ناگهان) مشاهده کرد که آن (عصا) چنان جست و خیز مىکند که گویا مارى چالاک و کوچک است، پشتکنان فرار کرد و به عقب (هم) نگاه نکرد! (به او ندا رسید که) اى موسى! پیش بیا و نترس، همانا تو درامان هستى. (اى موسى! اکنون) دستت را در گریبانت فرو ببر (خواهى دید که) بدون هیچ بیمارى، و نقص و عیبى، سفید و درخشان بیرون خواهد آمد، و براى رهایى از (تعجب و) ترس، بازوى خود را جمع کن، پس این (دو معجزه، دو دلیل روشن و) دو برهان از طرف پروردگارت به سوى فرعون و اشراف اطراف اوست، به درستى که آنان گروهى فاسق بوده اند.
(موسى) گفت: پروردگارا! همانا من یک ىاز آنها (فرعونیان) را کشته ام، پس مى ترسم که مرا (به قصاص او) به قتل رسانند.
🍃جملهى «واضمُم الیک جَناحَک من الرَّهَب» یا به معناى آن است که به هنگام ترس و وحشت، دستهایت را بر روى سینه و یا زیر بغل بگذار (بر خلاف بعضى که وقتى مىترسند، دستها را بالا مى برند) و یا به معناى کمر همّت بستن و مصمّم شدن و پیش رفتن است.
در تورات آمده است: وقتى موسى دست در گریبان برد، دستش مرض پیسى گرفت و مانند برف سفید شد، ولى قرآن سفیدى دست موسى را از بیمارى نمى داند، بلکه آن را نشانه قدرت الهى مى داند که در مقام ارائهى برهان، راه را بر هر گونه شبهه و انحراف ببندد. «بیضاء من غیر سوء»
پیام ها🔸
خداوند از هر چیز مىتواند معجزهاى بیافریند. «اَلقِ عصاک... کانّها جانّ»
براى انجام مأموریّتهاى بزرگ، باید برنامه را قبلاً تمرین و تکرار کرد. «اَلقِ عصاک» (حضرت موسى مىبایست ابتدا خود، معجزه را ببیند تا بتواند آن را در برابر دیگران تکرار نماید.)
انبیا در جنبهى بشرى، همچون سایر انسانها نسبت به امورى، دغدغه و ترس داشتهاند. «لاتَخَف»
۱- همراه با نمود قهر، نمودى از لطف نیز ضرورى است. «تَهتَزّ کانّها جانّ - تخرج بیضاء من غیر سوء» (در کنار مار ترسان، دست درخشان لازم است)
۲- معجزات الهى، نقصان و عوارض سوئى ندارد. «من غیر سوء»
۳- ارشاد و دعوت باید پشتوانهى منطقى والهى داشته باشد. «برهانان من ربّک»
۴- مار شدن عصا و سفید شدن دست، نشانه اى از تشویق و تنبیه، انذار و بشارت است که دو عنصر اساسى در زمینه تربیت است. «برهانان من ربّک»
۵ - براى اصلاح جامعه، باید ابتدا به سراغ ریشه ها و سرچشمه هاى فسق و فساد رفت. «الى فرعون و ملائه»
۶- قانون قصاص، سابقه اى طولانى دارد. «قَتَلتُ منهم نَفساً فَأخاف أن یَقتلون»
۷- در پذیرش مسئولیّت، موانع را مطرح و ارزیابى کنیم. «فَأخاف أن یَقتلون»
eitaa.com/Tasniim
─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#استوری_مداحی
ای حس خوب من / همیشه محبوب من
اونکه همیشه برات / به سینه میکوبه من
※ حس خوب | سید رضا نریمانی
🍃
@Tasniim
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
※مجموعه داستان #همه_نمیرسند ۸
| ماجرای کسانی که به عاشورا نرسیدند، شاید شبیه ما |
روز هشتم | عَمرو بن حَجّاج
※ عمرو بن حجاج هم مثل دیگر کوفیان نامه نوشته بود و از امام دعوت کرده بود. اما در فتنهای که پس از شهادت هانی، به فریب کوفیان انجامید او نیز، فریب خورد و از طرف طایفه مذحج، به ابن زیاد اعلام وفاداری کرد.
و ماجرا از همان جا شروع شد.
۱• سپاهیان تحت فرماندهی او، مسلم بن عوسجه را به شهادت رساندند.
۲• عمرو در ۷ محرم با پانصد سوار بر شریعه فرات مأمور شد و این جمله وحشتناک و درّنده، از اوست:
«ای حسین! این آب فرات است که از آن سگها، الاغها و خوکها مینوشند. سوگند به خدا تو از آن جرعهای هم نمینوشی تا این که در آتش دوزخ از حمیم آن بنوشی.»
۳• در روز عاشورا فرماندهی جناح راست سپاه عمر بن سعد را بر عهده داشت.
۴• وی در قیام مختار از مخالفان وی بود و پس از شکست از کوفه ناپدید شد.
ـــــــــــــــــــــ پ. ن :
※ فتنه، الک است!
الک خدا، برای وعدهی حقش در قرآن: "حتیٰ یمیز الخبیث من الطّیب"
فتنه الک است تا اهل یقین،
آنان که بدبینی عادتشان نیست،
آنان که دم به ساعت شک نمیکنند،
آنان که وقتی نمک معرفت از جان کسی خوردند، آن را تف نمیکنند،
آنان که وقتی جنس حق را یکبار برای همیشه شناختند دیگر سنگ هم از آسمان ببارد باز خاضع و آرام میایستند تا خدا جریان را به پیش برد،
آنان که اگر جایی دیده نشدند و حمایت نشدند و مورد جفایی قرار گرفتند، لگد نمیزنند به امام و زیر دندانِ خشم، او را لِه نمیکنند،
• از آنان که اَمنند برای امام ... جدا شوند.
✘ فتنه الک است!
و ابزار فتنه فقط یک چیز است: #شک
آنجاست که حقانیت لبیک کسی مشخص میشود.
※ پناه بر خدا که مرضهای نهفته در قلبمان، در طوفان فتنهها کورمان کند، آنوقت:
ـ یا امام را تنها میگذاریم!
ـ یا روبرویش میایستیم!
ـ یا علاوه بر ایستادن روبروی امام، خود فتنهگر میشویم و سعی میکنیم دیگران را نیز با خویش همراه کنیم.
مینویسم و دوباره میخوانم: از من و عمروهای درون من، هیچ کدامِ اینها بعید نیست.
رسانه رسمی #استاد_محمد_شجاعی
🍃
@Tasniim
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
سرفصلهای #مقام_محمود۸
۱• شاه کلید حرکت انسان برای کسب مقامات انسانی
۲• مشخصه های حرکت درست یک انسان بسمت مقامات انسانی
رسانه رسمی #استاد_محمد_شجاعی
🍃
@Tasniim
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج