مقام محمود 7.mp3
11.93M
#مقام_محمود ۷
※ و أسئلهُ أن یُبَلّغنی المقامَ المَحمود لکم عندالله.
#استاد_شجاعی
• آیا مقام محمود یا مقام پسندیده، انواع مختلفی دارد؟
• آیا برای ما تمیز دادن انواع این مقامات ممکن است؟
• چگونه بفهمیم این مقام خواهی ما، همان مقامی است که مورد تایید خداوند است؟
منبع : کارگاه مقام محمود
🍃
@Tasniim
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
#دلتنگیهای_یهویی
• از این عاشقانهتر کجا دیدهایم ؟
خدایی که از ابراهیم قربانی میخواهد،
و قربانی برایش، شرط ورود به مراتب بالاتر است؛
خودش اهل عاشقانهترین قربانیهاست!
• برای اینکه من و شما و شما ...
قلبهایمان نمیرد،
و بالاخره روزی برسد که حس کنیم حالمان فرق کرده،
و اولین تپشهای عشق را، تجربه کنیم:
حسین علیهالسلام را به پای روحِ بشر به قربانگاه میبرد!
√ همان حسین (ع) را ... که خودش و تمام عرش شیفتهی یک نگاه اویند!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#استوری #استاد_شجاعی
✘ چجوری توی مصیبتها و مشکلاتی که برام پیش میاد،
آرامشم رو از دست ندم و بیاخلاق نشم!
✘ این کار، شدنی نیست!
🍃
@Tasniim
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
※ سلسله #مقالات_مناسبتی ویژه محرم ۳
با موضوع: هدف قیام امام حسین علیهالسلام علیه یزید و هجرت به کوفه.
۱• هدف قیام امام حسین (علیهالسلام) از زبان خودشان
۲• هدف قیام امام حسین (علیهالسلام) هنوز محقق نشده است
۳• چگونگی هماهنگی محتوای مجالس عزاداری با هدف قیام حضرت
※ این مقاله را میتوانید در لینک زیر مطالعه بفرمایید:
📄 blog.montazer.ir/?p=4664
🍃
@Tasniim
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
▪️بعد تو نه فقط دنیا پیش چشمان بابا،
که روزگار ما هم سیاه شد!
تا روزی که نور چشم زهرا سلام الله علیها دوباره در این سرزمین طلوع کند...
#بلای_غیبت
#حضرت_علی_اکبر_علیه_السلام
#دعایفرجفراموشنشود.
🍃
@Darmahzareghoran
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج ✨
4_516474296994892574.mp3
2.72M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدالله رب العالمین🍃
🎧 #تفسیر_صوتی #آیه30_31_32
#سوره_قصص #آیه۳۰_۳۱_۳۲
📖#جزء ۲۰
تفسیر آیه 30 سوره قصص
http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=177799
تفسیر آیه 31_32_33 سوره قصص
http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=177801
بااین لینک👆 همیشه بهاین آیه دسترسی دارید .
👈حجة الاسلام قرائتي
🌦 @Tasniim
─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
⃟🌿 ⃟🌺
💠 تفسیر سوره قصص - آیه ۳۰
فَلَمَّآ أَتَاهَا نُودِىَ مِن شَاطِىِ الْوَادِ الْأَیْمَنِ فِى الْبُقْعَةِ الْمُبَارَکَةِ مِنَ الشَّجَرَةِ أَن یَا مُوسَى إِنِّى أَنَا اللَّهُ رَبُّ الْعَالَمِینَ
ترجمه🔸
پس همین که (موسى) به نزد آن (آتش) آمد، (ناگهان) از جانب راست آن درّه، در آن منطقه مبارک و خجسته از (میان) یک درخت، ندا داده شد که اى موسى! همانا من، اللّه، پروردگار جهانیان هستم.
🍃کلمه «شاطِى» به معناى جانب و ساحل، کلمه «وادى» به معناى رودخانه و درّه است. «بُقعة» به قطعه زمینى اطلاق مى شود که با زمینه اى هم جوارش تفاوت داشته باشد.
دست خداوند در شیوه وحى باز است. خداوند مىتواند به دلها الهام کند، یا اینکه بر انسانها فرشته نازل نماید و یا حتّى ازدرون درختى ایجاد صوت نموده با پیامبر برگزیده اش سخن بگوید.
🍃چنانکه در سوره شورى مى فرماید: «و ما کان لبشر أن یکلّمه اللّه الاّ وحیاً او من وراء حجاب او یرسل رسولاً» خداوند با هیچ بشرى سخن نمى گوید مگر از طریق وحى یا از پشت حجاب یا اینکه فرشته اى بفرستد.
پیام ها🔸
۱- بعضى مکانها داراى قداست هستند. «البقعة المبارکة»
۲- در جایى که زمینهى تعجّب وجود دارد، باید تأکید بیشترى کرد. (موسى که برى اوّلین بار صدایى از درخت مىشنود، تعجّب مى کند و لذا کلام خداوند با «انّى و انَا» همراه تأکید آمده است.) «اِنّى اَنا»
۳- خداوند براى اجراى ارادهى خود، فکرها و دیدها را در مسیر خاصّى قرار مى دهد. موسى در پى به دست آوردن آتشى براى پیدا کردن راه و گرم شدن خانواده اش، به آن سوى کشیده شد؛ ولى هدف خداوند چیز دیگرى بود. «اِنّى آتیکم بخبر... اِنّى انَا اللّه»
┄┄┅┅❅❁❅┅┅┅┄
تفسیر سوره قصص - آیه ۳۱ - ۳۳
وَ أَنْ أَلْقِ عَصَاکَ فَلَمَّا رَآهَا تَهْتَزُّ کَأَنَّهَا جَآنٌّ وَلَّى مُدْبِراً وَ لَمْیُعَقِّبْ یَا مُوسَى أَقْبِلْ وَلَا تَخَفْ إِنَّکَ مِنَ الْأَمِنِینَ
اُسْلُکْ یَدَکَ فِى جَیْبِکَ تَخْرُجْ بَیْضَآءَ مِنْ غَیْرِ سُوءٍ وَاضْمُمْ إِلَیْکَ جَنَاحَکَ مِنَ الرَّهْبِ فَذَانِکَ بُرْهَانَانِ مِن رَّبِّکَ إِلَى فِرْعَوْنَ وَمَلاَِیْهِ إِنَّهمْ کَانُواْ قَوْماً فَاسِقِینَ
قَالَ رَبِّ إِنِّى قَتَلْتُمِنْهُمْ نَفْساً فَأَخَافُ أَن یَقْتُلُونِ
ترجمه🔸
و (از تو مى خواهم) اینکه عصایت را بیفکنى! پس چون (موسى عصا را انداخت ناگهان) مشاهده کرد که آن (عصا) چنان جست و خیز مىکند که گویا مارى چالاک و کوچک است، پشتکنان فرار کرد و به عقب (هم) نگاه نکرد! (به او ندا رسید که) اى موسى! پیش بیا و نترس، همانا تو درامان هستى. (اى موسى! اکنون) دستت را در گریبانت فرو ببر (خواهى دید که) بدون هیچ بیمارى، و نقص و عیبى، سفید و درخشان بیرون خواهد آمد، و براى رهایى از (تعجب و) ترس، بازوى خود را جمع کن، پس این (دو معجزه، دو دلیل روشن و) دو برهان از طرف پروردگارت به سوى فرعون و اشراف اطراف اوست، به درستى که آنان گروهى فاسق بوده اند.
(موسى) گفت: پروردگارا! همانا من یک ىاز آنها (فرعونیان) را کشته ام، پس مى ترسم که مرا (به قصاص او) به قتل رسانند.
🍃جملهى «واضمُم الیک جَناحَک من الرَّهَب» یا به معناى آن است که به هنگام ترس و وحشت، دستهایت را بر روى سینه و یا زیر بغل بگذار (بر خلاف بعضى که وقتى مىترسند، دستها را بالا مى برند) و یا به معناى کمر همّت بستن و مصمّم شدن و پیش رفتن است.
در تورات آمده است: وقتى موسى دست در گریبان برد، دستش مرض پیسى گرفت و مانند برف سفید شد، ولى قرآن سفیدى دست موسى را از بیمارى نمى داند، بلکه آن را نشانه قدرت الهى مى داند که در مقام ارائهى برهان، راه را بر هر گونه شبهه و انحراف ببندد. «بیضاء من غیر سوء»
پیام ها🔸
خداوند از هر چیز مىتواند معجزهاى بیافریند. «اَلقِ عصاک... کانّها جانّ»
براى انجام مأموریّتهاى بزرگ، باید برنامه را قبلاً تمرین و تکرار کرد. «اَلقِ عصاک» (حضرت موسى مىبایست ابتدا خود، معجزه را ببیند تا بتواند آن را در برابر دیگران تکرار نماید.)
انبیا در جنبهى بشرى، همچون سایر انسانها نسبت به امورى، دغدغه و ترس داشتهاند. «لاتَخَف»
۱- همراه با نمود قهر، نمودى از لطف نیز ضرورى است. «تَهتَزّ کانّها جانّ - تخرج بیضاء من غیر سوء» (در کنار مار ترسان، دست درخشان لازم است)
۲- معجزات الهى، نقصان و عوارض سوئى ندارد. «من غیر سوء»
۳- ارشاد و دعوت باید پشتوانهى منطقى والهى داشته باشد. «برهانان من ربّک»
۴- مار شدن عصا و سفید شدن دست، نشانه اى از تشویق و تنبیه، انذار و بشارت است که دو عنصر اساسى در زمینه تربیت است. «برهانان من ربّک»
۵ - براى اصلاح جامعه، باید ابتدا به سراغ ریشه ها و سرچشمه هاى فسق و فساد رفت. «الى فرعون و ملائه»
۶- قانون قصاص، سابقه اى طولانى دارد. «قَتَلتُ منهم نَفساً فَأخاف أن یَقتلون»
۷- در پذیرش مسئولیّت، موانع را مطرح و ارزیابى کنیم. «فَأخاف أن یَقتلون»
eitaa.com/Tasniim
─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#استوری_مداحی
ای حس خوب من / همیشه محبوب من
اونکه همیشه برات / به سینه میکوبه من
※ حس خوب | سید رضا نریمانی
🍃
@Tasniim
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
※مجموعه داستان #همه_نمیرسند ۸
| ماجرای کسانی که به عاشورا نرسیدند، شاید شبیه ما |
روز هشتم | عَمرو بن حَجّاج
※ عمرو بن حجاج هم مثل دیگر کوفیان نامه نوشته بود و از امام دعوت کرده بود. اما در فتنهای که پس از شهادت هانی، به فریب کوفیان انجامید او نیز، فریب خورد و از طرف طایفه مذحج، به ابن زیاد اعلام وفاداری کرد.
و ماجرا از همان جا شروع شد.
۱• سپاهیان تحت فرماندهی او، مسلم بن عوسجه را به شهادت رساندند.
۲• عمرو در ۷ محرم با پانصد سوار بر شریعه فرات مأمور شد و این جمله وحشتناک و درّنده، از اوست:
«ای حسین! این آب فرات است که از آن سگها، الاغها و خوکها مینوشند. سوگند به خدا تو از آن جرعهای هم نمینوشی تا این که در آتش دوزخ از حمیم آن بنوشی.»
۳• در روز عاشورا فرماندهی جناح راست سپاه عمر بن سعد را بر عهده داشت.
۴• وی در قیام مختار از مخالفان وی بود و پس از شکست از کوفه ناپدید شد.
ـــــــــــــــــــــ پ. ن :
※ فتنه، الک است!
الک خدا، برای وعدهی حقش در قرآن: "حتیٰ یمیز الخبیث من الطّیب"
فتنه الک است تا اهل یقین،
آنان که بدبینی عادتشان نیست،
آنان که دم به ساعت شک نمیکنند،
آنان که وقتی نمک معرفت از جان کسی خوردند، آن را تف نمیکنند،
آنان که وقتی جنس حق را یکبار برای همیشه شناختند دیگر سنگ هم از آسمان ببارد باز خاضع و آرام میایستند تا خدا جریان را به پیش برد،
آنان که اگر جایی دیده نشدند و حمایت نشدند و مورد جفایی قرار گرفتند، لگد نمیزنند به امام و زیر دندانِ خشم، او را لِه نمیکنند،
• از آنان که اَمنند برای امام ... جدا شوند.
✘ فتنه الک است!
و ابزار فتنه فقط یک چیز است: #شک
آنجاست که حقانیت لبیک کسی مشخص میشود.
※ پناه بر خدا که مرضهای نهفته در قلبمان، در طوفان فتنهها کورمان کند، آنوقت:
ـ یا امام را تنها میگذاریم!
ـ یا روبرویش میایستیم!
ـ یا علاوه بر ایستادن روبروی امام، خود فتنهگر میشویم و سعی میکنیم دیگران را نیز با خویش همراه کنیم.
مینویسم و دوباره میخوانم: از من و عمروهای درون من، هیچ کدامِ اینها بعید نیست.
رسانه رسمی #استاد_محمد_شجاعی
🍃
@Tasniim
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
سرفصلهای #مقام_محمود۸
۱• شاه کلید حرکت انسان برای کسب مقامات انسانی
۲• مشخصه های حرکت درست یک انسان بسمت مقامات انسانی
رسانه رسمی #استاد_محمد_شجاعی
🍃
@Tasniim
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
مقام محمود 8.mp3
11.63M
#مقام_محمود ۸
※ و أسئلهُ أن یُبَلّغنی المقامَ المَحمود لکم عندالله.
#رهبری | #استاد_شجاعی
※ هر کاری، فوت کوزه گری خودش را دارد!
فرمولی که شاید کاربلدترین آدمهای هر فن، فقط آنرا میدانند.
✘ کاربلدترین انسانی که خود در مقام محمود ایستاده است، فوت کوزه گری این مقام را برای ما در یک جمله به ارث گذاشته!
با دقت صد در صدی گوش کنید.
منبع : کارگاه مقام محمود
🍃
@Tasniim
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
※ سلسله #مقالات_مناسبتی ویژه محرم ۴
موضوع: نقش مصیبت عظیم در زنده نگه داشتن یاد عاشورا
• مصیبت عظیم چیست و چرا امام با وجود علم و آگاهی بهسوی آن حرکت کردند؟
• مصیبت عظیم و نقش آن در برطرف کردن مصیبت اعظم
※ این مقاله را میتوانید در لینک زیر مطالعه بفرمایید:
blog.montazer.ir/?p=4690
🍃
@Tasniim
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ 🎬 #استاد_شجاعی
▪️ علّت علاقهی شدید حضرت مهدی علیهالسلام به حضرت عباس علیهالسلام.
🌐 آپارات
🍃
@Tasniim
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
▪️ در شب و روز تاسوعا، این ذکر را ۱۳۳ مرتبه به نیّت تعجیل فرج بگوییم:
📖 " یٰا کٰاشِفَ الْکَرْبِ عَنْ وَجْهِ الْحُسَیْنِ،
اِکْشِفْ کَرْبَ مُولٰانَا الْمَهْدِیِّ،
بِحَقِّ اَخیٖکَ الْحُسَیْنِ علیه السلام "
#استوری
#توسلات_مهدوی
#حضرت_عباس_علیه_السلام
#محرم
#دعایفرجفراموشنشود.
.
4_516474296994892602.mp3
3.17M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدالله رب العالمین🍃
🎧 #تفسیر_صوتی #آیه33_34
#سوره_قصص #آیه۳۳_۳۴
📖#جزء ۲۰
تفسیر آیه 34_35 سوره قصص
http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=177802
بااین لینک👆 همیشه بهاین آیه دسترسی دارید .
👈حجة الاسلام قرائتي
🌦 @Tasniim
─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
⃟🌿 ⃟🌺
💠 تفسیر سوره قصص - آیه ۳۴ و ۳۵
وَ أَخِى هَارُونُ هُوَ أَفْصَحُ مِنِّى لِسَاناً فَأَرْسِلْهُ مَعِىَ رِدْءاً یُصَدِّقُنِى إِنِّى أَخَافُ أَنیُکَذِّبُونِ
قَالَ سَنَشُدُّ عَضُدَکَ بِأَخِیکَ وَنَجْعَلُ لَکُمَا سُلْطَاناً فَلَا یَصِلُونَ إِلَیْکُمَا بِآیَاتِنَآ أَنتُمَا وَ مَنِ اتَّبَعَکُمَا الْغَالِبُونَ
ترجمه🔸
و برادرم هارون را که در بیان از من شیواتر است براى یارىام با من بفرست تامرا تصدیق کند، همانا مى ترسم که (فرعونیان) مرا تکذیب کنند.
(خداوند) فرمود: (نگران مباش) ما بازوى تو را به واسطه (همراهى) برادرت محکم خواهیم کرد و براى شما، برترى و سلطه قرار خواهیم داد، پس به برکت آیات (و نشانه هاى) ما بر شما دست نخواهند یافت (و) شما و هرکس پیروىتان کند، پیروز خواهید بود.
هارون (که در لغت، به معناى کوه نشین یا قاصد است) برادر بزرگ حضرت موسى، از انبیاى بنى اسرائیل بوده و در قرآن از او ستایش شده است.
حضرت موسى در انجام مأموریّتش از دو چیز مى ترسید، یکى قصاص قتل، «اِنّى أخاف أن یقتلون» و دیگرى تکذیب حقّ، «اِنّى اَخاف أن یکذّبون»
در واگذارى مسئولیّتهاى سنگین، باید به همه ابعاد شخص، توجّه کرد. گرچه حضرت هارون از نظر سنّ و سخن، از حضرت موسى بزرگتر و خوش بیانتر بود، ولى حضرت موسى به خاطر صفات و لیاقت هاى دیگرى که داشت، در این مأموریّت مسئول و مأمور شد. هر چند هارون نیز پیامبر الهى بود.
در شیوه تبلیغ، ارشاد، امر به معروف و نهى از منکر، گاهى باید افراد دو نفرى یا بیشتر اقدام کنند. «ارسله معى»
در امر به معروف و نهى از منکر، محور اصلى اثر کردن است؛ اگر با اشاره اثر مى کند باید اشاره کرد، اگر فریاد اثر مىکند باید فریاد زد. اگر با طومار و راهپیمایى و تحصّن و اعتصاب و تجمّع، یا تهدید و تشویق، باید همان راه را طى کرد و به هر نحو ممکن، قلباً و لساناً و عملاً جلو مفاسد را گرفت، حتّى اگر با تکرار اثر مىکند باید امر و نهى را تکرار کرد.
پیام ها🔸
۱- اقرار به کمالات دیگران، خود یک کمال وارزش است. «هو أفصح منّى» حضرت موسى با این که پیامبر اولوالعزم بود، به کمال برادرش اقرار کرد.
۲- بیان روان، از عوامل مؤثّر در جذب افراد وتبلیغ موفّق است. «هو أفصح»
۳- براى ارشاد و دعوت به حقّ، از بهترینها استفاده کنیم. «هو أفصح»
۴- هر نیرویى را در جاى خود بکار بگیریم. «هو أفصح» (هارون داراى بیانى شیوا بود و در این مأموریّت تبلیغى، سخنرسا نقش اساسى داشت، لذا حضرت موسى از خداوند همراهى او را درخواست کرد.)
۵ - لازم نیست که مسئولان، در همهى کمالات، برترین باشند، بلکه باید من حیث المجموع لایق باشند. «هوأفصحمنّى» (با اینکه مسئول اصلى موسى بود، ولى در بعضى جهات هارون قوىتر بود.)
۶- گاهى براى رفع مشکلات، بایستى خود اقدام به پیشنهاد و ارائه راهکار به مسئول مربوطه نمود. «اخى هارون... فارسله»
۷- دغدغه برنامه ریزى و آیندهنگرى، با ترس و وحشت متفاوت است. «انّى اخاف أن یکذّبون»
۸ - در یک رسالت الهى، نفر دوم را نیز باید خداوند تعیین فرماید. «سنشدّ عضدک بأخیک» همان گونه که ما معتقدیم جانشین پیامبر را نیز باید خدا تعیین کند.
۹- ایمان و حمایت بستگان، در پشت گرمى مبلّغ و تأثیرگذارى او در دیگران، بسیار مؤثّر است. «أخى - یُصدّقنى»
۱۰- دعا ودرخواست انبیا مستجاب است. «ارسله معى - سنشدّ عضدک» حضرتموسى از خداوند درخواست کرد تا برادرش هارون را همراه و یاور او قرار دهد و خداوند آن را اجابت کرد.
۱۱- بهترین نوع برادرى، برادرى در تأیید حقّ و بازوى یکدیگر بودن در مسیر خداوند است. «سنشدّ عضدک باخیک»
۱۲- پیروزى انبیا، در سایه آیات الهى محقّق مى شود. «فلایَصِلون الیکما بایاتنا»
۱۳- حتّى انبیا به امید و اطمینانِ خاطر نیاز دارند. خداوند به موسى و هارون و پیروانشان وعده پیروزى داد و آنان را امیدوار کرد. «انتما و مَن اتّبعکما الغالبون»
eitaa.com/Tasniim
─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#استوری_مداحی
همیشه به حرفت عمل کردی عمو
✘ برو ولی قول بده برگردی عمو
عمو مواظب چشمات باش | محمد حسین حدادیان
🍃
@Tasniim
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
※مجموعه داستان #همه_نمیرسند ۹
| ماجرای کسانی که به عاشورا نرسیدند، شاید شبیه ما |
روز نهم | عبیدالله بن حر
※ در تاریخ نقل شده است که روز عاشورا چند تن از بزرگان کوفه بر روی تپه ای نشسته بودند و گریه می کردند و دست به دعا شده بودند که: خدایا، یاری ات را نصیب حسین علیه السلام کن!
یکی از آن بزرگان عبیدالله بن حر بود.
و اما عبیدالله ؛
قبل از ورود امام به کوفه، ✘از ترس اینکه با امام مواجه نشود✘ از شهر خارج شد. اما در منزلگاه بنی مقاتل با کاروان امام برخورد کرد.
امام حجاج را به خیمه او فرستاد تا او را به اردوگاه خود دعوت کند، اما او نپذیرفت. چندی بعد امام خود به خیمه او رفت و فرمود: "ای مرد، در گذشته خطا بسیار کردی و خداوند تو را به اعمالت مؤاخذه میکند، آیا نمیخواهی در این ساعت سوی او بازگردی و مرا یاری کنی تا جد من روز قیامت نزد خدا شفیع تو باشد؟"
عبیدالله به حر گفت: "یابن رسول الله، اگر به یاری تو بیایم، همان اول کار، پیش روی تو کشته میشوم، و ✘نفس من به مرگ راضی نیست✘. این اسب مرا بگیر، به خدا قسم تاکنون هیچ سواری با آن در طلب چیزی نرفته مگر اینکه به آن رسیده و هیچکس در طلب من نیامده مگر اینکه از او سبقت گرفته و نجات یافته....
امام در حالی که از او روی برگرداند به او فرمود: "نه حاجت به تو دارم و نه به اسب تو" و سپس این آیه از سوره کهف را تلاوت کرد:
وَمَا كُنْتُ مُتَّخِذَ الْمُضِلِّينَ عَضُداً
✘ ما #گمراهان را به یاری خود نمیطلبیم.✘
ــــــــــــــــــــــــ پ . ن :
※ #گمراه / گُم کرده راه / کسی که در میانهراه مقصد و مسیر صحیح را گم میکند.
تعلّقهای ما علّتهای گمراهی مایند!
چشممان گیر میکند به چیزی!
قلبمان گیر میکند به چیزی!
دیگر آخر راه نمیبینیم، همان نهایتِ جایی که باید برسیم.
دل خوش میکنیم به آنچه داریم،
به آنچه هستیم!
• یکی دل خوش میکند به مالش، یکی به شغلش، یکی به شهرتش، یکی به فرزندانش، یکی هم مثل عبیدالله به جانش ... گویی هرگز نخواهد مُرد.
اسبش را میدهد چون اسبش تعلّقش نیست!
و امام اسبش را نمیخواهد، همان چیزی را میخواهد که او را به زمین بند کرده...
امام تعلّقش را میخواهد تا بندنافش به زمین را قطع کند و بدوزد به آسمان.
• بند ناف ما را چه چیزی به زمین دوخته؟
همان نخواهد گذاشت به امام برسیم، حتی اگر او را به چشم سر ببینیم.
✘ امام نه حاجت به ما دارد، نه به اسبهای ما!
امام قلب ما را میخواهد تا برساند به اوج! همین!
رسانه رسمی #استاد_محمد_شجاعی
🍃
@Tasniim
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج