+نظرت راجبِ پاییز چیه؟
_نظرِ من؟ از نظرِ من، پاییز، آن عضوِ خوفناک و غمانگیزِ سال نیست.
از نظرِ من، پاییز باعث و بانیِ دلتنگیها و فراقها نیست.
چیزی فراتر از اینهاست..
نه اینکه پاییز مقصر باشدها، نه!
مقصر ماییم. انسانها؛ دلهای بیقراری که صبح تا شب و شب تا صبح آن را در سینه حمل کرده و به ناکجاآباد میبریم..
ماییم که بیهیچ لبخندی از سمتِ زندگانی، بیش از حد آن را در آغوش میفشاریم. دوست میداریم و میگذرانیم.
+زندگانی را؟
_آری. این زندگی را با هجمههایش.
با غمِ بر دوش گذاردهاش..
با انسانهایش؛ همانهایی که با رفتارهایِ منحوسشان، مشوشمان میکنند و خم به ابروی نمیآورند..
خلاصه که عزیزِ جآن؛ گر به دنبالِ مقصر برایِ اندوههایت میگردی، پاییز را بهانه مکن.
[دلِ بیقرار، بهارش نیز، پاییز است..]
Alireza Arianfar11 - Adam Fazaee - Alireza Arianfar (320).mp3
زمان:
حجم:
8M
آدم فضایی، سلام.
[غم]
همهچیز بر میگشت به روز رفتنت..
تو رفته بودی و انگار، یک لشکرِ پیروز در میدانِ جنگ، تسلیم لشکر شکست خورده شده است.
تو رفته بودی و انگار، صیاد دلش را به دریا زده بود و بهجای تور، خودش را درون آب پرت کرده بود.
تو رفتنت شبیه بود به زمستان 14 بهمن سال 1350، بیسابقه و مرگبار.
همهچیز باز میگشت به فتوای جدایی که از دهانِ تو جاری شد و باید، این فتوا مثل عهدنامهی گلستان و ترکمنچای در تاریخ ثبت میشد!
چون با رفتنت انسانی، بیآنکه بمیرد دست از زندگی کشید..
تو رفته بودی و انگار؛ مرا هم برده بودی از خود..
_مریمعباسی📜
`تـینـٰار | Tinar.شب به گلستان تنها (1).mp3
زمان:
حجم:
3.5M
آن شبِ جانفرسا من، بیتو نیاسودم؛منتظرت بودم..
_با احتیاط و در خلوتِ خویش گوش دهید!
به خیالِ خودت تمام رنجها را پذیرفتهای و همراه با خاطراتی کهنه، در گوشهای از ذهنت دفنشان کردهای.
به زندگیات میرسی، چای مینوشی، کتاب میخوانی، موسیقی گوش میدهی، غروب را تماشا میکنی و ناگهان؛ سیاهی شب به خاطراتت دستبرد میزند و تمام مدفونشدههای مغزت را نبش قبر میکند.
به سمتشان میروی.
تکتک خاطرات و رنجها دوباره برایت تداعی میشوند و چنگ میزنند به شریانهای قلب رنجورت که زخمهای عمیقی دارد.
آرامشی که به ظاهر برای خودت مهیا کرده بودی را سیاهی به غارت میبرد و در نهایت، تو میمانی و دردهای دیرینهای که تا آن روز، هزاران بار دفن شدهاند اما هیچگاه از یاد نرفتهاند..
تلخ است اما؛ فراموشی در کار نیست و زندگی با تمام رنجهایش جریان دارد.
_مریمعباسی📜