eitaa logo
« معنویت افزایی طلاب ناب »
376 دنبال‌کننده
10.9هزار عکس
5.9هزار ویدیو
515 فایل
کانال پشتیبان گروه نخبگان (طلاب ناب)استان اصفهان 📪ارتباط با خادم کانال 👈👈 📩 📨 @Shahideh_kanize_Hazrate_Yas —------------------------------------ کانال مهارت افزایی👇👇 https://eitaa.com/MaharatAfzaye_TollabeNabe
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از تلاوت یک صفحه
﷽❣ ❣﷽ #🍃تفسیرناب🍃 #🌟سوره سبا🌟 #🌹صفحه430🌹
هدایت شده از ترتیل صفحه به صفحه قرآن .پشتیبان قرار بندگی
430.mp3
803.5K
💎 🎙 (عجل الله تعالی فرجه الشریف)🚩 💠معنویت افزایی طلاب ناب 🔳 🔲 🔳🔲 🔲🔳🔲🔳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سپاس خدایی که ما را از راه یافتگان به تنها ره سعادت، مسیر ولایت امیر المؤمنین علی علیه السلام قرار داد. با شرکت در پویش همگانی گامی در جهت اعتلای نام نامی و پُر آوازهٔ حضرت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام برداریم.
نگاهی نو به خطبه غدیر ( ۱ ).mp3
23.38M
‍ ‍ ‍ 💠ویژه برنامه عید غدیر 🎙استاد علی محمدی هوشیار 🔹موضوع: نگاهی نو به خطبه غدیر 🗓دوشنبه ۴مرداد ماه @basaer_l
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ا❁﷽❁ا «ثمَّ دَنا فَتَدَلَّى، فكانَ قابَ قَوْسَيْنِ أَوْ أَدْنى». (سوره مبارکه نجم،‌ آيات ۸ و ۹) ┅═۞⚜️ فرازی از خطبه مفاخره ⚜️۞✧═┅ 📜 حضرت مادر، أم الائمة و الأبرار مولاتنا و سیدتنا فاطمة الزهراء (سلام الله علیها) در فرازی از خطبه مبارکه مفاخره می فرمایند: ▪️ «أَنَا ابْنَةُ دَنا فَتَدَلَّى وَ كَانَ مِنْ رَبِّهِ قابَ قَوْسَيْنِ أَوْ أَدْنى‌‏»؛ ▫️ من دختر آن رسولی هستم که نزدیک و بسیار نزدیک شد و به پروردگارش به قدر دو کمان یا نزدیک تر رسید. 📓 الفضائل (لإبن شاذان القمي)، ص ۸۱ ┅═۞⚜️ شرح فراز ⚜️۞✧═┅ ✍️ حضرت مولاتنا فاطمة الزهراء (علیها السلام) در این فراز شریفه به مقام انحصاری سیدالمرسلین (صلی الله علیه و آله و سلم) در معراج اشاره فرمودند؛ «مقام قُربِ قاب قوسین أو أدنی دُنُوّاً وَ اقْتِرَاباً مِنَ الْعَلِيِّ الْأَعْلَى». مقامی که پیش از این، هیچ مَلک مقرب و پیغمبر مرسلی در آنجا قدم ننهاده بود و به لسان مبارک حضرت باقر العلوم (علیه السلام) «کَانَ بَیْنَ لَفْظِهِ وَ بَیْنَ سَمَاعِ مُحَمَّدٌ (صلی الله علیه و آله) کَمَا بَیْنَ وَتَرِ الْقَوْسِ وَ عُودِهَا» بود؛ یعنی: فاصلۀ بین کلام خداوند تا گوش رسول خدا (صلی الله علیه و آله) به‌اندازۀ فاصلۀ زه کمان تا چوب آن بود. 📓 بحارالأنوار، ج۳۶، ص۸۶ آنچه که ذات اقدس الهی راجع به آن با أقرب خلائق خویش و أَوَّلُ مَنْ سَبَقَ مِنَ الرُّسُلِ إِلَی بَلَی، حضرت لولاک لما خلقت الافلاک در این مقام تکلم فرمود، امرِ «ولایت أمیرالمومنین علی (علیه السلام) و حبّ آن حضرت» و «ازدواج آن حضرت با هم کفوشان أم الائمة و الأبرار سیدة نساء العالمین (سلام الله علیهما)» بود؛ «قال الله تبارک و تعالی: علی‌ بن‌ أبی‌ طالب (علیه السلام) أَمِیرُالْمُؤْمِنِینَ وَ سَیِّدُ الْمُسْلِمِینَ وَ قَائِدُ الْغُرِّ الْمُحَجَّلِینَ، ثُمَّ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (علیه السلام): وَ اللَّهِ مَا جَاءَتْ وَلَایَهًْ‌ عَلِیٍّ (علیه السلام) مِنَ الْأَرْضِ وَ لَکِنْ جَاءَتْ مِنَ السَّمَاءِ مُشَافَهَهًْ»، «فَأَوْحَی اللَّهُ إِلَیْهِ أَنْ زَوِّجْهُ فَاطِمَهًْ (سلام الله علیها) وَ اتَّخِذْهُ وَصِیّاً». 📓 الکافی، ج۱، ص۴۴۲؛ بحارالأنوار، ج۱۸، ص۳۰۲ و ۴۱۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از سفیرِ اسلام
آیةالله العظمی مرعشی نجفی: محضر آمیرزا جواد آقای ملکی تبریزی بودم، کسی آمد و به ایشان گفت: آقا! من به نسخه­‌ای که برای سحرخیزی به من دادید، مو به مو عمل کردم امّا موفّق نمی­‌شوم. آیه آخر سوره کهف را خوانده­‌ام، دعایی را که داده­‌اید، خوانده­‌ام، صدقه هم فرمودید دادم، همه کار کردم امّا موفق نشدم. آقا فرمودند: گوش خود را جلو بیاور تا چیزی بگویم. چیزی به او گفتند که دیدیم سرخ شد و عقب نشست. بعد فرمودند: این را انجام بده، درست می­‌شود! آیةالله العظمی مرعشی نجفی فرمودند: بعدها که آن شخص پیش من آمد، خودش برایم گفت: آن روز آقا فرمودند: تو چند روز است که در منزل بد اخلاقی می­‌کنی و با همسر و بچّه­‌هایت قهری، با این حال می­‌خواهی خدای متعال باز توفیق سحرخیزی به تو بدهد؟! هیهات! این­ها که هیچ، اگر خضرِ نبی هم تعلیمی به تو بدهد، توفیقِ شب­‌خیزی نخواهی داشت! http://eitaa.com/Alaqsa313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 راهب مسیحی که از عظمت علی (علیه السلام) به سجده افتاد تفسیر ناقوس راهب مسیحی توسط امیرالمؤمنین بسیار تاثیر گذار @Masafe_akhar
🌹 غديريه ✍️ابوالفضل ساجدي 🔴 چرا عيد غدير، عيد الله الاكبر (عيد بزرگ الهي) است؟ 🔸 یکی از دلایل و ابعاد آن، جهت معرفتی این عید است، چون پرده برداري از سيماي ولايت علي (علیه السّلام) در اين روز، برابر است با كشف حقيقت نهان ايمان، متكي بر برهان و شواهد عيان. 🔸 اين نكته از روايات معصومين (علیهم السلام) كه در مورد اين روز، صفاتي را ذكر كرده اند روشن مي شود. برخي از اين توصيفات چنين است: 1. روز آشکار کردن امور پنهان؛ «یوم ابلاء السرائر» 2. روز آشکار کردن حقیقت؛ «یوم الایضاح» 3. روز بیان کردن حقایق ایمان؛ «یوم البیان عن حقایق الایمان» 4. روز راهنمایی؛ «یوم الارشاد» 5. روز روشن شدن دلایل خدا؛ «یوم وضوح الحجج» 6. روز برهان؛ «یوم البرهان» 7. روز گواهی و گواهان؛ «یوم الشاهد و المشهود» 8. روز رهنمونی به رهنمایان؛ «یوم الدلیل علی الرواد» 9. روز اظهار گوهر مصون؛ «یوم اظهار المصون من المکنون» 10. روز جداسازی حق از باطل؛ «یوم الفصل» 11. روز به صراحت سخن گشودن از مقام ناب؛ «یوم الافصاح عن المقام الصراح» 12. روز بر ملا کردن مقاصد پوشیده؛ «یوم ابلاء خفایا الصدور» 13. روز افشای پیوند میان کفر و نفاق؛ «یوم تبیان العقود عن النفاق و الجحود» 🔸 براي منبع روايات: رجوع كنيد به مصباح المتهجد ص 700 🆔 https://eitaa.com/sajedi_ir/
EydGhadir1398[04].mp3
6.81M
💠 عالم میدونه حق با حیدره (سرود) 🎙 بانوای : حاج میثم مطیعی 🌸 ویژه عیـد غـدیر خم 👈 مشاهده متن : Meysammotiee.ir/post/1960@MeysamMotiee
هدایت شده از ابوالفضل ساجدی
لینک شعر خواني سید حمیدرضا برقعی در شأن امیرالمومنین علی علیه السلام واقعا زيبا و شنیدنی است: https://www.aparat.com/v/LcVhM 🆔 https://eitaa.com/sajedi_ir/
✨السّلام عَلَیک يا بَقیَّة اللّه في أرضِه (أرواحنا فداه)، البقيّة من النُّور القَويم و النّبأ العَظيم و الصّراط المُستَقيم و أمَناء العَليّ العَظيم 🔸نهنّئکم یوم الغدیر الأغرّ یَا وَارثَ الغَدِیر بخالصة التّهانی والتّبریکات
ا❁﷽❁ا «ثمَّ دَنا فَتَدَلَّى، فكانَ قابَ قَوْسَيْنِ أَوْ أَدْنى». (سوره مبارکه نجم،‌ آيات ۸ و ۹) ┅═۞⚜️ فرازی از خطبه مفاخره ⚜️۞✧═┅ 📜 حضرت مادر، أم الائمة و الأبرار مولاتنا و سیدتنا فاطمة الزهراء (سلام الله علیها) در فرازی از خطبه مبارکه مفاخره می فرمایند: ▪️ «أَنَا ابْنَةُ دَنا فَتَدَلَّى وَ كَانَ مِنْ رَبِّهِ قابَ قَوْسَيْنِ أَوْ أَدْنى‌‏»؛ ▫️ من دختر آن رسولی هستم که نزدیک و بسیار نزدیک شد و به پروردگارش به قدر دو کمان یا نزدیک تر رسید. 📓 الفضائل (لإبن شاذان القمي)، ص ۸۱ ┅═۞⚜️ شرح فراز ⚜️۞✧═┅ ✍️ حضرت مولاتنا فاطمة الزهراء (علیها السلام) در این فراز شریفه به مقام انحصاری سیدالمرسلین (صلی الله علیه و آله و سلم) در معراج اشاره فرمودند؛ «مقام قُربِ قاب قوسین أو أدنی دُنُوّاً وَ اقْتِرَاباً مِنَ الْعَلِيِّ الْأَعْلَى». مقامی که پیش از این، هیچ مَلک مقرب و پیغمبر مرسلی در آنجا قدم ننهاده بود و به لسان مبارک حضرت باقر العلوم (علیه السلام) «کَانَ بَیْنَ لَفْظِهِ وَ بَیْنَ سَمَاعِ مُحَمَّدٌ (صلی الله علیه و آله) کَمَا بَیْنَ وَتَرِ الْقَوْسِ وَ عُودِهَا» بود؛ یعنی: فاصلۀ بین کلام خداوند تا گوش رسول خدا (صلی الله علیه و آله) به‌اندازۀ فاصلۀ زه کمان تا چوب آن بود. 📓 بحارالأنوار، ج۳۶، ص۸۶ آنچه که ذات اقدس الهی راجع به آن با أقرب خلائق خویش و أَوَّلُ مَنْ سَبَقَ مِنَ الرُّسُلِ إِلَی بَلَی، حضرت لولاک لما خلقت الافلاک در این مقام تکلم فرمود، امرِ «ولایت أمیرالمومنین علی (علیه السلام) و حبّ آن حضرت» و «ازدواج آن حضرت با هم کفوشان أم الائمة و الأبرار سیدة نساء العالمین (سلام الله علیهما)» بود؛ «قال الله تبارک و تعالی: علی‌ بن‌ أبی‌ طالب (علیه السلام) أَمِیرُالْمُؤْمِنِینَ وَ سَیِّدُ الْمُسْلِمِینَ وَ قَائِدُ الْغُرِّ الْمُحَجَّلِینَ، ثُمَّ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (علیه السلام): وَ اللَّهِ مَا جَاءَتْ وَلَایَهًْ‌ عَلِیٍّ (علیه السلام) مِنَ الْأَرْضِ وَ لَکِنْ جَاءَتْ مِنَ السَّمَاءِ مُشَافَهَهًْ»، «فَأَوْحَی اللَّهُ إِلَیْهِ أَنْ زَوِّجْهُ فَاطِمَهًْ (سلام الله علیها) وَ اتَّخِذْهُ وَصِیّاً». 📓 الکافی، ج۱، ص۴۴۲؛ بحارالأنوار، ج۱۸، ص۳۰۲ و ۴۱۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽؛ 📹 شکر نعمت غدیر این است که در کاروان امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) قرار بگیریم و در چارچوب طرح امام زمان(عجل‌الله تعالی‌فرجه الشّریف) حرکت کنیم و در مقابل طرح آن حضرت، طرح دیگری مطرح نکنیم. ☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽؛ الْحَمْدُ لِله الَّذِي جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّكِينَ بِوِلاَيَةِ مولانا أَمِيرالْمُؤْمِنِينَ علی ابن ابی طالب وَ الْأَئِمَّة المعصومين عَلَيْهِمُ السَّلاَمُ 🍃یوم العهد المعهود ، 🍃یوم المیثاق المأخوذ ، 🍃روز اتمام نعمت ، 🍃روز اکمال دین 🍃عیدالله الاکبر ،، 🍃عید ولایت مولا امیرالمؤمنین، اسد الله الغالب ، علی ابن ابیطالب علیه آلاف التحیه و الثناء را هزاران هزار بار محضر شما محبان اهل بیت عصمت و طهارت صلوات الله علیهم اجمعین بویژه طلاب محترم ، اساتید معزّز ، همکاران گرامی و خانواده های محترم شما ، تبریک عرض می نماییم. ┄┅┅❅💠💠 💎💠💠❅┅┅┄
⚜✨⚜✨⚜✨ ✨«ثُمَّ أَوْرَثْنَا الْكِتابَ الَّذينَ اصْطَفَيْنا مِنْ عِبادِنا فَمِنْهُمْ ظالِمٌ لِنَفْسِهِ وَ مِنْهُمْ مُقْتَصِدٌ وَ مِنْهُمْ سابِقٌ بِالْخَيْراتِ بِإِذْنِ اللَّهِ ذلِكَ هُوَ الْفَضْلُ الْكَبير» {سپس کتاب را به بندگانی از خویش که آنان را برگزیده ایم، به ارث دادیم؛ پس بعضی از آنان به خویشتن ظلم کرده و برخی متوسط الحال و میانه رو هستند و برخی در کارهای خیر به اذن خداوند سبقت می گیرند، این است فضل بزرگ} (سوره مبارکه فاطر،‌آیه ۳۲) ا┅═✧❁ ⚜️ ❁✧═┅ا ✍حضرت ابامحمد حسن بن علی الزکی العسکری (علیه السلام) با اشاره به حدیث جد شریفشان حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و اله و سلم) فرمودند: ▫️...يُنَادِي مُنَادٍ يَوْمَ الْقِيَامَةِ: أَيْنَ مَحْبُوُّ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ فَيَقُومُ قَوْمٌ مِنَ الصَّالِحِينَ، فَيُقَالُ لَهُمْ: خُذُوا بِأَيْدِي مَنْ شِئْتُمْ مِنْ عَرَصَاتِ الْقِيَامَةِ فَأَدْخِلُوهُمُ الْجَنَّةَ، فَأَقَلُّ رَجُلٍ مِنْهُمْ يَنْجُو بِشَفَاعَتِهِ مِنْ أَهْلِ [تِلْكَ‏] الْعَرَصَاتِ أَلْفُ أَلْفِ رَجُلٍ. ثُمَّ يُنَادِي مُنَادٍ: أَيْنَ الْبَقِيَّةُ مِنْ مُحِبِّي عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ عليه السلام فَيَقُومُ قَوْمٌ مُقْتَصِدُونَ‏ فَيُقَالُ لَهُمْ: تَمَنَّوْا عَلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ مَا شِئْتُمْ...ثمَّ يُنَادِي مُنَادٍ: أَيْنَ الْبَقِيَّةُ مِنْ مُحِبِّي عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ (علیه السلام) فَيَقُومُ قَوْمٌ ظَالِمُونَ لِأَنْفُسِهِمْ مُعْتَدُونَ عَلَيْهَا. فَيُقَالُ: أَيْنَ الْمُبْغِضُونَ لِعَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ (علیه السلام) فَيُؤْتَى بِهِمْ جَمٌّ غَفِيرٌ، وَ عَدَدٌ عَظِيمٌ كَثِيرٌ، فَيُقَالُ: أَ لَا نَجْعَلُ كُلَّ أَلْفٍ مِنْ هَؤُلَاءِ فِدَاءً لِوَاحِدٍ- مِنْ مُحِبِّي عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ عليه السلام لِيَدْخُلُوا الْجَنَّةَ. فيُنَجِّي اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ مُحِبِّيكَ، وَ يَجْعَلُ أَعْدَاءَكَ فِدَاءَهُم‏. 🖋منادی خداوند عزوجل در روز قیامت ندا می دهد: ▪️کجایند عاشقان مولا علی بن ابیطالب (علیه السلام) ؟! پس گروهی از صالحان بر می خیزند ؛ به آنان گفته میشود: از عرصات قیامت، دست هر کس را که می خواهید بگیرید و داخل بهشت نمایید! پس هر کدام از ایشان، حداقل هزار هزار نفر را از صحرای محشر،‌ شفاعت نموده و نجات می دهد ▪️سپس منادی ندا می دهد: کجایند بقیه ی محبّان علی بن ابیطالب (علیه السلام)!؟ پس گروهی مقتصد (متوسط الحال و میانه رو) برمی خیزند ؛ پس به آنان گفته می شود: هر آنچه می خواهید ، از خداوند درخواست کنید.. ▪️سپس منادی ندا می دهد: کجایند مابقی محبّان علی بن ابیطالب (علیه السلام)!؟ پس گروهی که بر خویشتن ظلم نموده و بر نفس خود تجاوز نموده اند (حقش را به جا نیاورده اند) برمی خیزند . ▪️پس گفته می شود: کجایند مبغضان علی بن ابیطالب (علیه السلام)!؟ گروهی بزرگ و تعدادی بسیار زیاد برای آنان آورده می شوند ؛ گفته می شود: آیا نه این است که ما هزار نفر از این مبغضین را فدیه ی یک نفر از ایشان (ما بقی محبین) قرار می دهیم تا [تمام] محبین امیرالمومنین علی (علیه السلام) وارد بهشت شوند؟ ▪️یا اباالحسن (علیه السلام)! پس خداوند عزوجل محبین تو را نجات داده و اعداء تو را فدیه آنان قرار می دهد 📔التفسير المنسوب إلى الإمام الحسن العسكري عليه السلام ؛ ص۱۱۰ ⚜✨⚜✨⚜✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
« عِيدُ اللَّهِ الْأَكْبَر » 🔹از امام رضا «علیه السلام» نقل شده است : در روز قیامت، چهار روز به سمت خداوند میروند، همچون عروس که به سمت حجله همراهی می شود. گفته شد: کدام روزهاست؟ فرمود: روز قربان، روز فطر، روز جمعه و روز که به راستی روز غدیر بین آنها مثل ماه بین ستاره هاست؛...... 🌺در روز غدیر؛ خداوند، ولایت (علی علیه السلام) را بر آسمانهای هفت‌گانه عرضه کرد، پس اهل آسمان هفتم سبقت گرفتند، پس خداوند آن را با عرش مزیّن کرد، آنگاه اهل آسمان چهارم سبقت گرفت و خداوند آن را با بیت المعمور زینت داد. 🌻پس اهل آسمان دنیا به آن (ولایت) سبقت گرفت، پس خداوند آن را با ستارگان زینت داد. آنگاه خداوند، ولایت را بر زمینیان عرضه کرد که مکه سبقت گرفت و خداوند آن را با کعبه مزیّن ساخت. سپس مدینه سبقت گرفت که آن را به وجود محمد مصطفی صلی الله علیه و آله مزیّن نمود. آنگاه کوفه سبقت گرفت که خداوند آن را به وجود امیرمؤمنان علیه السلام زینت داد. 🏅بر کوه‌ها عرضه کرد که سه کوه سبقت گرفتند؛ عقیق، فیروزه و یاقوت، لذا این سه کوه بهترین جواهر شدند. آنگاه کوه های دیگر اقدام کردند که معدن‌های و شدند و هر کوهی که اقرار نکرد و نپذیرفت، کوه‌های بی گیاه شدند. (اقبال الاعمال ، ج 1 ص 465)