eitaa logo
ولایت فقیه و ظهور
259 دنبال‌کننده
1هزار عکس
297 ویدیو
37 فایل
لینک عضویت درکانال«ولایت فقیه و ظهور» 🆔👇👇👇 💕┏━━━↬↫━━━ @Velayatfaaqih ┗━━━↬↫━━━
مشاهده در ایتا
دانلود
6)وجوب امامی که دستش در امور باز باشد سه حالت دارد: الف ـ نصب او بر خداوند واجب است، اگر دست امام باز نباشد این نصب بیهوده است. ب ـ نصبش بر عهده ما است که در این صورت باز مشکل تکلیف ما لا یطاق بوجود میاید زیرا ما نمیتوانیم او را نصب کنیم. ج ـ نصبش بر عهده خدا باشد و باز گزاردن دست او بر عهده مردم، در این صورت علاوه بر این که دلیلی برای آن نداریم در صورت تحقق آن نفع آن به دیگران میرسد که خود نقض اصول است. : پاسخ حالات الف و ب این است که اگر خداوند نصب کرده اما دست او را باز نگذاشته به این معنی است که باز گذاردن دست او بر ما واجب است، حالت ج هم صحیح نیست زیرا افرادی مانند انبیا و ائمه یا دیگران که قبول مسئولیت کرده و به دیگران نفع میرسانند جایگاه مخصوصی در قیامت داشته و مورد عنایت هستند. در ضمن همین اشکال به اهل حل و عقد که در صدر اسلام و اکنون برای مردم رهبر انتخاب میکنند قابل طرح است زیرا نفع این انتخابها و انتصابها به دیگران هم میرسد.
7)چرا وجود در زمان غیبت هم لازم است؟ آیا بهتر نبود اصلا نبود؟ : اگر نبود در این صورت تکلیفی هم نبود زیرا بیان کننده حدود تکالیف است، پس اگر تکالیف دینی وجود دارد یعنی این که هم وجود دارد، اما اگر حضور ندارد در غیبت است. اگر خداوند را فرستاده اما ما در برابر او تکمین نکرده ایم مشکل از جانب ماست و غیبت هم به دلیل عدم تمکین ماست. با این حال لطف هر چند به صورت ناتمام به ما میرسد و با ظهور این لطف کامل میشود.
8)تمکین در برابر در صورتی است که وی وجود داشته و ظاهر باشد، یا حداقل بدانیم که جای ایشان کجاست. اگر منظور از تمکین آمادگی برای یاری باشد ما هم در زمان ظهور آماده خواهیم بود چه باشد و چه نباشد. پس چگونه تمکین با وجود کامل است؟ : لطف خدا (که همان تصرف در امور است) با سه امر کامل میشود: الف ـ ایجاد توسط خدا ب ـ امر که بر عهده است ج ـ یاری توسط مردم. اگر وجود دارد و هم دارد پس اطاعتش بر ما واجب است. با این حال چگونه اعتقاد به عدم وجود او داشته باشیم؟
9)اگر ما آماده یاری حضرت باشیم چه فرقی بین وجود و غیبت او و عدم او وجود دارد؟ پــاســخ: خداوند از را واجب کرده پس امام وجود دارد و از او در همه حال واجب است در غیر این صورت تکلیف به اطاعت معنا نخواهد داشت. در صورتی این اشکال وارد است که اطاعت موقتی و منوط به حضور باشد در حالی که این گونه نیست. نظیر همین اشکال را برای «معرفت» هم میتوانیم مطرح کنیم. اگر برای معرفت، نصب دلیل از جانب خداوند نیاز است و تکلیف به کسب معرفت بدون دلیل و راهنما شایسته نیست، نیز همین گونه است.
تا این جا اشکالات مربوط به قاعده لطف ذکر شد. مسایل دیگری در این خصوص مطرح است که ذکر میگردد.
10)فرمانبرداری و اطاعت از فقط در زمان ظهور بر ما واجب است نه در همه حال از جمله غیبت. در این صورت وجود او هم لازم نیست. : اگر خداوند اطاعت را واجب کرده پس حتما باید# امامی هم وجود داشته باشد. خداوند ابتدا تکلیف را مقرر کرده و سپس مکلف میکند نه این که ابتدا مکلف کرده سپس تکلیف بکند. از سوی دیگر که مکلف به قیام است چگونه میتواند معدوم باشد؟ از طرفی نصب تنها به خاطر اطاعت از وی نیست و اطاعت فرع بر است، شئون دیگری هم دارد.
ادامه کنفرانس فردا شب ان شاءالله🙏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
10720ddeaf7482a3be57da2f8771ac198119060-360p__83778.mp3
3.72M
انتظار فرج لینک عضویت درکانال«ولایت فقیه و ظهور» 🆔👇👇👇 💕┏━━━↬↫━━━ @Velayatfaaqih ┗━━━↬↫━━━
9.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
صحبت‌های عاشقانه یک جانباز پارا آسیایی با رهبر انقلاب و اشک‌های ورزشکاران ورزشکار جانباز: آقای بولتون میگوید ما نمی‌گذاریم ایران جشن ۴۰ سالگی‌اش را بگیرد رهبر انقلاب : باز هم می‌گوییم غلط کردید :) لینک عضویت درکانال«ولایت فقیه و ظهور» 🆔👇👇👇 💕┏━━━↬↫━━━ @Velayatfaaqih ┗━━━↬↫━━━