eitaa logo
ولایت فقیه و ظهور
259 دنبال‌کننده
1هزار عکس
297 ویدیو
37 فایل
لینک عضویت درکانال«ولایت فقیه و ظهور» 🆔👇👇👇 💕┏━━━↬↫━━━ @Velayatfaaqih ┗━━━↬↫━━━
مشاهده در ایتا
دانلود
تدبیر رهبری 1_استاد عبادی.mp3
5.46M
🎙30 سال رهبری ، فتنه های دشمن و 👈بررسی تاریخی تدابیر حضرت آقا از ابتدای رهبری تا الان برای حل ها 🎤 ،استاد و پژوهشگر تاریخ لینک عضویت درکانال«ولایت فقیه و ظهور» 🆔👇👇👇 💕┏━━━↬↫━━━ @Velayatfaaqih ┗━━━↬↫━━━
تدبیر رهبری 2_استاد عبادی.mp3
4.81M
🎙30 سال رهبری ، فتنه های دشمن و 👈بررسی تاریخی تدابیر حضرت آقا از ابتدای رهبری تا الان برای حل ها 🎤 ،استاد و پژوهشگر تاریخ لینک عضویت درکانال«ولایت فقیه و ظهور» 🆔👇👇👇 💕┏━━━↬↫━━━ @Velayatfaaqih ┗━━━↬↫━━━
منظور از اينكه مى‌تواند فرعى را تغيير دهد يا آنها را تعطيل كند، چيست؟ مى‌دانيم كه از ديدگاه عقيدتى ما قانونگذار، خداى متعال است و در عرض او هيچ‌كس حقّ قانونگذارى ندارد، پس چگونه مى‌توان تغيير يا تعطيل احكام فرعى را به دست توجيه كرد؟ بايد گفت مقصود از تغيير يا تعطيل احكام فرعى به دست اين نيست كه حاكم شرعى در مقابل قانون الهى، قانون جديدى وضع كند يا اينكه قانون ثابتى را ناديده بگيرد و آن را تعطيل نمايد، بلكه منظور اين است كه حق دارد با توجّه به اوضاع و احوال اجتماعى و رعايت مصالح اسلام، يك حكم شرعى را جايگزين حكم ديگر كند. لینک عضویت درکانال«ولایت فقیه و ظهور» 🆔👇👇👇 💕┏━━━↬↫━━━ @Velayatfaaqih ┗━━━↬↫━━━
❤️ یک دل دارم یک امیر... یا امیرالمومنین! آن روز که در غدیر، خاتم النبیین صلی الله علیه و آله شما و فرزندانتان را به عنوان تنها امیر قلوب شیعیان معرفی کردند، هزاران نفر این پیام را به فراموشی سپردند. 📆 امروز اما ما دوستداران شما در تلاشیم تا تمام قلبمان را به شما و امام زنده مان، صاحب الزمان علیه السلام پیوند بزنیم. 👌با تغییر عکس پروفایل خود به عکس فوق احیاگر غدیر در فضای مجازی باشید. لینک عضویت درکانال«ولایت فقیه و ظهور» 🆔👇👇👇 💕┏━━━↬↫━━━ @Velayatfaaqih ┗━━━↬↫━━━
🕯﷽🕯 ┊ ┊ ┊ ✏️ ┊ ┊ ✏️ 📙 ┊ ✏️ 📙 ✏️ 📙 📙 ⚜موضوع : «» اجرا کننده گمنام محل اجراء: کانال و 🗓 امشب:۹۸/۵/۲۲ ا⏰ساعت:۲۲:۳۰ لینک عضویت درکانال«ولایت فقیه و ظهور» 🆔👇👇👇 💕┏━━━↬↫━━━ @Velayatfaaqih ┗━━━↬↫━━━
با عرض سلام تبریک به مناسبت دهه ولایت و امامت امشب با موضوع ولایت فقیه در خدمت شما عزیزان خواهیم بود
بی‌تردید حکومت دینی با مبانی نوآورانه امام راحل برترین نظریه نظام سیاسی معاصر است. نظریه ولایت فقیه نظریه دیرپا است که هم امامیه و هم اهل سنت از آن بحث کرده‌اند اما اساساً زمینه اجرای اصل « _فقیه» تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی وجود نداشته است ولایت فقیه جز واضحات فقه اسلام و مسلمات فقه شیعه است کاری که امام کرد این بود که توانست این فکر را با توجه به آفاق جدید و عظیمی که سیاست ها و مکتب های امروزی دارند مدون کند و آن را ریشه دار مستحکم مستدل و با کیفیت سازد یعنی به شکلی درآورد که برای هر انسان صاحب نظری که با مسائل سیاسی روز و مکاتب سیاسی روز هم آشناست قابل فهم و قابل قبول باشد.
مبنای فلسفی نظریه امام راحل جمهور دینی و دموکراسی در چارچوب دین اسلام بود که توسط «» منتخب مردم اداره می‌شود. جمهوریت دینی انواع دیکتاتوری و دموکراسی های غربی را که جمهوریت و دموکراسی بدون ضوابط ایدئولوژیک بود زیر سوال برده است چرا که در عین رعایت ضوابط ایدئولوژیک به نظر مردم احترام می‌گذاشت در جمهوری دینی حاکمیت دینی در طول حاکمیت خداوند قرار دارد «»و رهبر جمهوری دینی که توسط خبرگان و منتخب به مردم اولیه منتخب آنان و نماد تلفیق جمهوریت و اسلامیت است و رهبری مادام الصلاحیت است نه مادام العمر بودن یعنی حتی با یک گناه و تصمیم خارج از عقل و منطق از درجه از عدالت ،متعاقباً ولایت ساقط می‌شود. «» مطلق است به این معنا که می تواند هر کاری که دلش خواست انجام دهد بلکه ولی فقیه با در نظر گرفتن ارزش های دینی مصلحت نظام و قانون اساسی می تواند در شرایط خاص از اختیارات ویژه برای حل معضلات ساماندهی و تمشیت امور و حفظ نظام در مسیر درست استفاده کند
در «» منظور حکومت مطلق العنان یکفرد نیست زیرا در آن صورت حکومت طاغوتی است در تمام عالم دست بسته ترین فرد «» است چرا هر تصمیم گیری که کند باید دلیل شرعی و عقلی و به تعبیر درست تر حجت داشته باشد و نه اینکه دلبخواهی تصمیم‌گیری شود زیرا در این صورت تصمیم مشروعیت ندارد . در نظر امام و قانون اساسی امری عقلانی است اختیاراتی دارد تا مشکلات را در شرایط خاص مدیریت و حل کند یک امر شرعی عقلانی و قانونی است که با انعطاف و عقلانیت در شرایطی که قانون های موجود ناکارآمد می شود مسائل را حل می‌کند . ترکیب و تلفیق جمهوریت و اسلامیت تمام تئوری های فلسفی را در هم شکست در جمهوری دینی حاکمیت مردم در طول حاکمیت خداوند است نه اینکه حاکمیت خدا در جهت حذف مردم باشد این حکومت دینی با انقلاب ورأی برای مردم به وجود آمد و تمام ها که مالدینی بوجود امد وامام حاکمان دینی را مردم انتخاب میکنند جمهوری اسلامی تلفیقی از دموکراسی و تئوکراسی با حذف معایب و زوائد و مضرات آن است که امام خمینی رحمة الله معتقد بود حق مالکیت در جمهوری اسلامی دوگانه نیست که بخشی از آن متعلق به خدا و بخشی متعلق به مردم باشد این ثنویت با توحید که اساس همه معارف دینی از جمله ولایت فقیه است سازگار نیست جمهوریت و اسلامیت در عرض هم نیستند.