فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 قدر #لحظات_پایانی_ماه_مبارک_رمضان را بدانیم.
🎙 حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا عابدینی( دامت برکاته)
🌐شبکه رسانه ای مجمع هماهنگی نیروهای جبهه انقلاب استان قم
خداحافظ ای ربّناي غروب
خداحافظ ای رزق و روزي ِ پاك
خداحافظ ای جمع ِ افلاك و خاك
خداحافظ ای لحظه هاي سحر
خداحافظ ای ماه چشمان ِ تر
خداحافظ ای بغض افطارها
خدا حافظ اي ماه ِ ديدار ها
خداحافظ ای ختم ياسين و نور
خداحافظ ای ماه ِ عشق و سرور
خداحافظ ای ماه رو راستی
خداحافظ ای بی کم و کاستی
خداحافظ ای قدر زلفت دراز
خداحافظ ای اشتياق ِ نماز
خداحافظ ای لحظه هاي دعا
خداحافظ ای ماه ِ ارض و سماء
خداحافظ ای ماه ِ صبر و رضا
تو ای ماه آرامش مصطفی
خداحافظ ای گرمی آفتاب
خداحافظ ای خوابهايت ثواب
خداحافظ ای بهترین سرنوشت
تو پای مرا می کشی تا بهشت
خداحافظ ای ماه تقدیر من
سحرهای تو صبح تطهیر من
خداحافظ ای بركت سفره ها
خداحافظ اي ماه ِ خوب خدا❤️😞😭😭
🔸کم کم به آخر مهمونیِ خدا رسیدیم
تو این لحظات آخر دعا کردن برای همدیگرو فراموش نکنیم.
الهی آمین🤲
در آستانه فرارسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم؛
روزشمار هفته معلم اعلام شد
در آستانه فرارسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم؛ روزشمار هفته معلم اعلام شد.
به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش، روزشمار هفته معلم سال 1401 بر اساس توجه به اسناد بالادستی آموزشوپرورش ازجمله سند تحول، همچنین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و شعار سال، «سال تولید، دانشبنیان و اشتغال آفرین»، تدوینشده است که بر این اساس ارتباط بین معلم بهعنوان اصلیترین عامل اثرگذار در تعلیم و تربیت و تولید دانشبنیان ایجاد شده است.
روزشمار هفته بزرگداشت مقام معلم به شرح زیر است:
روز دوشنبه 12 اردیبهشت 1401: معلم و اندیشهی مطهر
روز سهشنبه 13 اردیبهشت 1401: معلم؛ پایهگذار تمدن نوین اسلامی
روز چهارشنبه 14 اردیبهشت 1401: معلم پیشکسوت، سرمایه نظام تعلیم و تربیت
روز پنجشنبه 15 اردیبهشت 1401: معلم؛ پرچمدار فرهنگ ایثار و شهادت
روز جمعه 16 اردیبهشت 1401: معلم؛ وحدتآفرین هویتبخش
روز شنبه 17 اردیبهشت 1401: معلم؛ محور تحول و تربیت تمام ساحتی
روز یکشنبه 18 اردیبهشت 1401: معلم؛ پیشران جامعه دانشبنیان
معلمی شغل نیست عشق است💓
قشنگ ترین روزخدا،بزرگداشت پاکترین شغل دنیا،برشریفترین بندگان خدا مبارک باد.
🌺پیشاپیش روز معلم مبارک
🎯 حق معلم
✍️امام سجاد عليه السلام:حق كسى كه با علم،تو را تربيت مىكند.اين است كه:
او را بزرگ بدارى،
وقار محضر او را نگاه دارى.
به كلامش خوب گوش بسپارى.
به سوى او رو كنى.
صدايت را بر او بلند نگردانى.
اگر كسى از معلّم تو سؤالى پرسيد،تو پاسخ ندهى،تا معلّم، خود جواب گويد.
در مجلس او،با ديگرى سخن نگويى.
نزد او از ديگران،غيبت نكنى.
اگر كسى از او،نزد تو بدگويى كرد، حريم او را پاس دارى.
زشتىهاى او را بپوشانى.
و نيكىهاى او را آشكار كنى.
با دشمن او همنشينى ننمايى،
و دوست او را دشمن ندارى.
⬅️ چون چنين عمل كنى،فرشتگان خداى عزّ و جلّ به نفع تو گواهى مىدهند، كه تو او را براى خداى عزّ و جلّ خواستى. و براى خدا از محضر او كسب علم كردى،نه براى مردم.
📚:گلچین صدوق/ج۱/ص۱۰۷
46.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 مستند رمزگشایی از یک اپیدمی
🔹 مستندی از استاد مرحوم نادر طالب زاده که حتی اجازه پخش از تلویزیون را نگرفت!
#نادر_طالب_زاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فیلم کمتر دیده شده از دیدار استاد طالبزاده باشهیدسلیمانی
🔴امام خامنه ای:
♦️در مورد معلّم، اهمّیّت او اینجا است که همهی جامعهی تحصیلکردهی کشور مدیون قشر معلّمند؛ این چیز خیلی مهمّی است. شما هر انسان فرزانه، آگاه، عالم، تحصیلکرده و باسواد را که پیدا کنید، مدیون معلّم است؛ قشر معلّم یک چنین جایگاهی دارد. همه این را قبول دارند که قدرت و قوّت و اعتبار و آبروی یک کشور، بیش از همهچیز به نیروی انسانی آن کشور است. درست است؟ این را همه قبول داریم. خب نیروی انسانی را چهکسی درست میکند؟ نیروی انسانی را چهکسی فعلیّت میبخشد؟ معلّم. ببینید، اینها ارزشها و نشانههای واقعی ارزش معلّم است.
♦️این معلمان چه قدر عزیزند، این شغل معلمى چه قدر ارزشمند است، این مرتبه ى تعلیم چه قدر والا و بلند است، که همه ى انسانهاى فرزانه، انسانهاى بزرگ و برجسته، هرجایى که باشند، خود را پرورده ى دست معلم مىدانند و سایه ى معلم را بر سر خودشان حس مىکنند
♦️تکریم نسبت به معلم و بزرگداشت او به معناى واقعى کلمه، آثار بسیار مثبتى را در فرهنگ جامعه و تعلیم و تربیت باقى مىگذارد.
🔴حضرت امام خمینی رحمه الله درباره مقام معلم می فرماید:
♦️ «نقش معلم در جامعه، نقش انبیاست؛ انبیا هم معلم بشر هستند. نقش معلم، بسیار حساس و مهم است و مسئولیت بسیار زیادی دارد. نقش مهمی است که همان نقش تربیت است که اخراج من الظلمات الی النور است. معلم، امانت داری است که [امانت او] غیر از همه امانت هاست؛ انسان، امانت اوست. امانت های دیگر را اگر کسی خیانت به آن بکند، خلاف کرده است، اما امانت اگر انسان باشد، اگر خدای نخواسته به این امانت خیانت شد، یک وقت می بیند خیانت به یک ملت است، خیانت به یک جامعه است، خیانت به اسلام است. معلم، امانت دار نسلی است که تمام مقدّرات یک کشور، به آن نسل سپرده می شود و تربیت شما باید همراه با تعلیم باشد».
♦️«تعلیم» سرمشق همه انبیاست که از طرف خداى تبارک و تعالى به آنها مأموریت داده شده؛ مأموریت خدا به انبیا همین است که بیایند و آدم درست کنند. و آنهایى که به انبیا نزدیکترند آنها به مقام آدمیت نزدیکترند. آن وقت که ملائکه اشکال کردند که آدمى که مفسد در ارض هست چرا خلق فرمودى. جواب این بود که من مىدانم چیزهایى که شما نمى دانید. دنبالش هم خداوند تعلیم همه «اسماء» را به آدم کرد. و وقتى که عرضه داشت به ملائکه، آنها دیدند که نمىتوانند اینطورى که آدم مىتواند ادراک کند حقایق را، آنها نمى توانند .
♦️نقش معلم در جامعه، نقش انبیاست؛ انبیا هم معلم بشر هستند. تمام ملت باید معلم باشند؛ فرزندان اسلام تمام افرادش معلم باید باشند و تمام افرادش متعلم.
🔴سخنانی کمتر شنیده شده از شهید مطهری درباره حجاب وتفکیک جنسیتی
♦️"بنكدار به جاى اينكه بكوشد جنس بهتر و مرغوبتر براى مشتريان خود تهيه كند، يك مانكن را به عنوان فروشنده میآورد، نيروى زنانگى و سرمايه عصمت و عفاف او را استخدام مىكند و وسيله پول درآوردن و خالى كردن جيبها قرار می دهد... يك دختر خوشگل فروشنده با ادا و اطوار و ژستهاى زنانه و در معرض قراردادن جاذبه جنسى خود مشترى را جلب می كند. بسيارى از افراد كه اصلًا مشترى نيستند براى اينكه چند دقيقه با او حرف بزنند يك چيزى هم میخرند.آيا اين فعاليت اجتماعى است؟ آيا اين تجارت است يا كلاهبردارى و رذالت؟"
.
♦️"مى گويند زن را توى كيسه سياه نپيچيد.ما نمى گوييم زن خود را در كيسه سياه بپيچيد ولى آيا بايد طورى لباس بپوشد و در اجتماع عمومى ظاهر شود كه برجستگى بدنش را هم به مردان شهوتران و چشم چران نشان بدهد و از آنطور كه هست بهتر و جاذبتر براى آنها جلوه دهد؟ از وسائل مصنوعى در زير لباس استفاده كند تا چاقى و زيبايى مصنوعى را هم براى فريفتن و دل ربودن مردان بيگانه به مدد بگيرد؟... اين كفشهاى پاشنه بلند براى چيست؟ آيا لباسهايى كه نازك كاریها و برجستگيهاى بدن را نشان میدهد جز براى تهييج مردان و براى صيادى است؟ عملًا غالب خانمهايى كه از اين نوع كفشها و لباسها و آرايشها استفاده مىكنند تنها مردى را كه در نظر نمى گيرند شوهران خودشان است...
♦️غريزه خودآرايى و شكارچىگرى در زن غريزه عجيبى است.اگر دختران در اجتماعات عمومى لباس ساده بپوشند، كفش ساده به پا كنند، با چادر يا با پالتو و روسرى كامل به مدرسه و دانشگاه بروند، آيا در چنين شرايطى بهتر در
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#روز_معلم
🌺 ۱۲ اردیبهشتماه، یاد و خاطره استاد #شهید_مرتضی _مطهری و روز معلم گرامی باد.
زنده باد یاد شهدا
🔴سخنانی کمتر شنیده شده از شهید مطهری درباره حجاب وتفکیک جنسیتی ♦️"بنكدار به جاى اينكه بكوشد جنس به
آیا حجاب مانع فعالیتهای اجتماعی زنان است؟
1 - ايراد مذكور بر آن شكلى از حجاب كه در ميان هنديها يا ايرانيان قديم يا يهوديان متداول بوده است وارد است. ولى حجاب اسلام نمىگويد كه بايد زن را در خانه محبوس كرد و جلوى بروز استعدادهاى او را گرفت.
2- مبناى حجاب در اسلام اين است كه التذاذات جنسى بايد به محيط خانوادگى و به همسر مشروع اختصاص يابد و محيط اجتماع، خالص براى كار و فعاليت باشد. به همين جهت به زن اجازه نمىدهد كه وقتى از خانه بيرون مىرود موجبات تحريك مردان را فراهم كند و به مرد هم اجازه نمىدهد كه چشم چرانى كند. چنين حجابى نه تنها نيروى كار زن را فلج نمىكند، موجب تقويت نيروى كار اجتماع نيز مىباشد.
3- اگر مرد تمتعات جنسى را منحصر به همسر قانونى خود كند و تصميم بگيرد همينكه از كنار همسر خود بيرون آمد و پا به درون اجتماع گذاشت، ديگر درباره اين مسائل نينديشد، قطعاً در اين صورت بهتر مىتواند فعال باشد تا اينكه همه فكرش متوجه اين زن و آن دختر و اين قد و بالا و اين طنّازى و آن عشوهگرى باشد و دائماً نقشه طرح كند كه چگونه با فلان خانم آشنا شود.
4-آنكه اسلام نمىخواهد اين است كه زن به صورت موجود مهملى درآيد كه كارش فقط استهلاك ثروت و فاسد كردن اخلاق اجتماع و خراب كردن بنيان خانواده باشد. اسلام با فعاليت واقعى اجتماعى و اقتصادى و فرهنگى هرگز مخالف نيست. متون اسلام و تاريخ اسلام گواه اين مطلب است.
5- يك نوع فعاليت اقتصادى رايج شده است كه بايد آن را ثمره بىحجابى دانست و آن اين است كه فروشنده به جاى اينكه بكوشد جنس بهتر و مرغوبتر براى مشتريان خود تهيه كند، يك مانكن را به عنوان فروشنده مىآورد، نيروى زنانگى و سرمايه عصمت و عفاف او را استخدام مىكند و وسيله پول درآوردن و خالى كردن جيبها قرار مىدهد. يك فروشنده بايد كالا را همان طورى كه هست به مشترى ارائه دهد ولى يك دختر خوشگل فروشنده با ادا و اطوار و ژستهاى زنانه و در معرض قراردادن جاذبه جنسى خود،مشترى را جلب مىكند. بسيارى از افراد كه اصلًا مشترى نيستند براى اينكه چند دقيقه با او حرف بزنند يك چيزى هم مىخرند.
آيا اين فعاليت اجتماعى است؟ آيا اين تجارت است يا كلاهبردارى و رذالت؟.
6-مىگويند : "زن را توى كيسه سياه نپيچيد"
ما نمىگوييم زن خود را در كيسه سياه بپيچيد ولى آيا بايد طورى لباس بپوشد و در اجتماع عمومى ظاهر شود كه برجستگى پستانهايش را هم به مردان شهوتران و چشم چران نشان بدهد و از آنطور كه هست بهتر و جاذبتر براى آنها جلوه دهد؟ ... اين مدها و لباسهاى تحريك آميز براى چه به وجود آمده است؟ آيا براى اين است كه بانوان آن لباسها را براى همسرانشان بپوشند؟! اين كفشهاى پاشنه بلند براى چيست؟ ... آيا لباسهايى كه نازك كارىها و برجستگيهاى بدن را نشان مىدهد جز براى تهييج مردان و براى صيادى است؟
عملًا غالب خانمهايى كه از اين نوع كفشها و لباسها و آرايشها استفاده مىكنند تنها مردى را كه در نظر نمىگيرند شوهران خودشان است.
7- غريزه خودآرايى و شكارچىگرى در زن غريزه عجيبى است. واى اگر مردان هم به آن دامن بزنند و مدسازان و طراحان نواقص كار آنان را برطرف كنند و مصلحين اجتماع! هم تشويق كنند.
8-اگر دختران در اجتماعات عمومى لباس ساده بپوشند، كفش ساده به پا كنند، با چادر يا با پالتو و روسرى كامل به مدرسه و دانشگاه بروند، آيا در چنين شرايطى بهتردرس مىخوانند يا با وضعى كه مشاهده مىكنيم؟ اصولًا اگر التذاذهاى جنسى و منظورهاى شهوانى در كار نيست چه اصرارى است كه بيرون رفتن زن به اين شكل باشد؟ چرا اصرار مىورزند كه دبيرستانهاى مختلط به وجود آورند؟
264882_404.mp3
5.8M
ضرب آهنگ وداع
مناجات با تو را دوست دارم
خــــدا . . .