🔴 برای لحظاتی مرگ را تجربه کردهاند!
❗️حتما صوت ها رو از جلسه اول گوش کنید
جلسه اول
🔸جذابیت مطالب آنقدر بالا هست که بعد از جلسه اول و دوم خودتان پیگیر خواهید شد.
🔈 #شرح_و_بررسی_کتاب_آن_سوی_مرگ
#نشر_حداکثری
https://eitaa.com/ZendegiPasAzZendegiii
01 An Sooye Marg (1397-12-6) Daneshgah Ferdosi Mashhad.mp3
11.7M
🦋 آن سوی مرگ
تجربیات سه نفر از افرادی که برای لحظاتی مرگ را تجربه کردهاند.
🔸جذابیت مطالب آنقدر بالا هست که بعد از جلسه اول و دوم خودتان پیگیر خواهید شد.
به دلیل استقبال و درخواست بالای همراهان گرامی تمام فایلها به صورت یکجا تقدیم میگردد.
🔈 #شرح_و_بررسی_کتاب_آن_سوی_مرگ
#جلسه_اول
#نشر_حداکثری
https://eitaa.com/ZendegiPasAzZendegiii
12_Barzakh_Dar_Almizan_Fasle_1_nashaãt_1401_01_25_Mashhade_Moghaddas.MP3
15.9M
🔉#برزخ_در_المیزان
📚 مروری قرآنی بر تجربیات نزدیک به مرگ
📣 جلسه دوازدهم
* خلقت در دو مرحله
* خلق مراتب در لحظه
* هرنشئهای قواعد دارد.
*معنای نزول امر
* همه هستی با یک امر آفریده شد.
* امر در هر نشئهای ،یک جلوه دارد.
* ملائکه از عالم قیامت نزول پیدا میکند.
* ظهورات مختلف قیامت در اسامی مختلف این روز
* موقعیت ما نسبت به خداوند،احاطه وقدرت الهی موجب ترس وخشیت از خداوند
* ترس اهلبیت از خدا ناشی از درک موقعیتشان به خداوند
* شرکی که عین نجاست است.
⏰ مدت زمان: ۳۸:۱۰
📆1401/01/26
#رمضان_1443
#مشهد_مقدس
💫💠💫💠💫💠💫💠💫💠💫💠💫💠
لینک زندگی بعد از مرگ
https://eitaa.com/joinchat/4042326142C04e6938c99
13_Barzakh_Dar_Almizan_Fasle_1_Nashaãt_1401_01_27_Mashhade_Moghaddas.MP3
12.85M
🔉#برزخ_در_المیزان
📚 مروری قرآنی بر تجربیات نزدیک به مرگ
📣 جلسه سیزدهم
* مرگ؛ در نظام تقدیر تعریف میشود.
* وابسته بودن به یک مرگ در هر مرتبه از مراتب حیات
* حقیقت مرگ؛ توجهاتی که باید در انسان بمیرد.
* موانعی که مانع فعالیت در ملکوت میشود.
* امیرالمومنین علیهالسلام، نماد اعتدال
* تحریف؛ ندیدن یک قسمتی از حقایق
* شوق به مرگ و خوف از عقاب، علامتهای اعتدال
* برداشت صحیح از تجربیات پس از مرگ
* قضاوت عجولانه در مورد نحوه مرگ ممنوع
* بزرگترین تهدید قرآن خطاب به پیامبر!!
* دنباله رو حقیقت باش هرچند همه انکار کنند.
* نداشتن حقالناس، قدم اول برای سلوک
* مرگی که حیات میبخشد.
⏰ مدت زمان: 30:50
📆1401/01/27
#رمضان_1443
#مشهد_مقدس
💠💫💠💫💠💫💠💫💠💫💠💫
لینک زندگی بعد از مرگ
https://eitaa.com/joinchat/4042326142C04e6938c99
جاذبه های دیداری در بهشت چگونه هستند؟
الف. نحوه چینش و صحنه آرایی نعمتها: قرآن به سبب جایگاه ویژه حسّ بینایی و تأثیر عمیق در روان انسان، بهشت را باغی پر از چشمه، به وسعت آسمانها و زمین كه از زیر درختان رنگارنگ و گوناگون و سایه سار آن، جویهای آب روان است و آبشارها و چشمه های جوشان بر زیبایی آن می افزاید. «فِی سِدْرٍ مَخْضُودٍ وَطَلْحٍ مَنْضُودٍ وَظِلٍّ مَمْدُودٍ وَمَاءٍ مَسْكُوبٍ» ؛ (واقعه/28) «در جنگلی از سدر بی خار و بوستانی از درختان موز با خوشه های چیده بر نظم، با سایبانی پردوام از شاخسار درختان با آبشارهای ریزان.»
ب. وصف تشریفات پذیرایی: قرآن برای پذیرایی بهشتیان مجموعه ای از سینیهای زرّین، جامهای بلورین و سیمین و خادمانی زیبا كه در پیرامون بهشتیان، چون رشته گسسته ای از مروارید پراكنده اند، بیان می كند. در این میان رنگ سبز، آرامش بخشی درختان و لباسهای بهشتیان است. همچنین از لباسهای ابریشمی، دستبندهایی از طلا و نقره نیز یاد می كند.
ج. حوران بهشتی: از دیگر دیدنی های لذت بخش در بهشت حور العین یا دختران بهشتی هستند كه مانند مروارید و یاقوت در سراپرده ها از چشم دیگران مستورند و دست احدی به آنها نرسیده است. آنان همنشین بهشتیان هستند. «وَ زَوَّجْنَاهُمْ بِحُورٍ عِینٍ »؛ (طور/ 20) «آنان را با حوریان درشت چشم تزویجشان كردیم.»
«وَحُورٌ عِینٌ كَاَمْثَالِ اللُّؤلُؤ الْمَكْنونُ » ؛ (واقعه/23) «و زنان بهشتی كه مانند گوهرهای پوشیده اند.»
«فِیهِنَّ قَاصِرَاتُ الطَّرْفِ لَمْ یَطْمِثْهُنَّ اِنْسٌ قَبْلَهُمْ وَلاَ جَانٌّ » ؛ (الرحمن/ 56) «كسی از جنّ و بشر، حوریان بهشتی را لمس نكرده است.»
در برخی روایات حور العین همسان زنان مؤمنه دنیایی هستند، به صورتی نیكوتر خلق می شوند. (الجامع لأحکام القرآن، قرطبی، بیروت، 1405 ق، ج 17، ص 188)
💠💫💠💫💠💫💠💫💠💫💠💫
لینک زندگی بعد از مرگ
https://eitaa.com/joinchat/4042326142C04e6938c99
سعادت در بهشت چگونه است؟
آنچه درباره وضعیت انسان پس از رسیدن به سعادت و راه یافتن به بهشت در قرآن گفته شده با تعبیر «فرح» یا شادكامی بیان شده است. فرح همان صفتی است كه در دنیا وجود ندارد. خوشبختی در دنیا همراه با تكلیف و درس است، در حالی كه فرح در بهشت فارغ از بیم و اندوه می باشد. «مَنْ آمَنَ بِاللهِ وَ الْیَوْمِ الْآخِرِ وَ عَمِلَ صَالِحاً فَلَهُمْ اَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَ لَا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَ لَا هُمْ یَحْزَنُون» ؛ (بقره / 62) «هر كس به خدا و روز قیامت ایمان داشته باشد و كارهای شایسته به جا آورد، پاداش او نزد خدایشان محفوظ است، نه ترسی بر آنان خواهد بود و نه اندوهی به دل خواهند داشت.»
امام علی علیه السلام می فرماید: «بهشتیان جماعتی هستند كه همیشه كرامت و حكمت درباره آنان پیوسته شده تا آنان را به خانه قرار و محل امن داخل كرده است و از نقل و انتقال و مصائب سفرها در ایمنی قرار گرفته اند.» (شرح نهج البلاغه، محمد دشتی، ص 225)
🕊🌹🕊🌹🕊🌹🕊🌹🕊🌹🕊🌹
لینک زندگی بعد از مرگ
https://eitaa.com/joinchat/4042326142C04e6938c99
🕊🌹🕊🌹🕊🌹🕊🌹🕊🌹🕊 🌍 🌹🕊🌹✨﷽✨🌹🕊
🌍🕊🌹 *السلام علیک یا بقیة الله*
🕊🌹 *نجات علامه مجلسی در عالم برزخ*
علامه بزرگ، سيد نعمت اللّه جزائرى (رحمة الله عليه) از علماى برجسته عصر علامه محمدباقر مجلسى (رحمة الله عليه) (متوفى 1111 ه. ق) بود، و به اصفهان آمد و در محضر علامه مجلسى، بهرههاى علمى فراوان برد، و آنچنان به او نزديك شد كه مانند يكى از اهالى خانه علامه مجلسى به شمار مىآمد.
علامه مجلسى (ره) نظر به اينكه داراى شاگردان و خدمتكاران، و مورد احترام مقامات دولتى و مردم بود، زندگيش تا حدودى داراى تشكيلات به نظر مىرسيد، به نظر بعضى مىآمد كه مثلا بر خلاف زهد و پارسايى اسلامى است.
مرحوم سيد نعمت الله جزايرى مىگويد: روزى با كمال تواضع، به علامه مجلسى (رحمة الله عليه) تذكر دادم، سرانجام گفتم: من كوچكتر از آن هستم كه با شما در اين خصوص كه ظاهر متمايل به دنيا شدهايد، بحث كنم.
ولى با شما عهد مىكنم كه هر كدام قبل از ديگرى از دنيا رفتيم، به خواب ديگرى بيائيم، تا روشن گردد كه آيا حق با من است (كه بايد با كمال سادگى، دور از تشكيلات دنيا زندگى كرد) يا حق با شما است ؟ علامه مجلسى اين پيشنهاد را پذيرفت.
پس از مدتى علامه مجلسى (رحمة الله عليه) از دنيا رفت، عموم مردم عزادار شدند، و به عزادارى پرداختند، بعد از يك هفته كنار قبرش رفتم، و پس از قرائت قرآن و دعا، همانجا خوابم برد، در عالم خواب ديدم گويا علامه مجلسى از قبر بيرون آمده، لباسهاى زيبا در تن داشت و چهرهاش با شكوه بود در همين هنگام يادم آمد كه علامه مجلسى از دنيا رفته است دستش را گرفتم و گفتم: اى مولاى من، هم اكنون طبق معاهدهاى كه داشتم به من خبر بده كه حق با من بود يا با تو، و به تو چه گذشت؟.
فرمود: هنگامى كه بيمار شدم، كم كم بر بيماريم افزوده شد و شدت يافت و به راز و نياز با خدا پرداختم كه مرا نجات دهد، كه ناگهان شخص بزرگوارى نزد من آمد و كنار پايم نشست و از احوال من پرسيد و از احوال من پرسيد، از دردهاى شديدى كه داشتم به او شكايت كردم، دستش را روى انگشتان پايم نهاد، و گفت: آيا دردش آرام شد.
گفتم: همانجا كه شما دست نهاديد، دردش بر طرف گرديد، آن شخص دستش را به هر جاى بدنم مىكشيد، دردش رفع مىشد تا اينكه دستش را روى سينهام گذارد، به طور كلى دردم بر طرف گرديد، و ديدم جسدم در كنار افتاده و خودم در گوشه خانه ايستادهام و با پريشانى به جسدم نگاه مىكردم، بستگان و همسايهها و مردم آمدند و گريه مىكردند، من به آنها مىگفتم: شيون نكنيد، من از درد و بيمارى راحت شدم، چرا گريه مىكنيد؟
ولى آنها همچنان مىگريستند و نصيحت مرا گوش نمىكردند، و بعد جمعيت آمدند و جسد مرا برداشتند و غسل دادند و كفن كردند و نماز بر آن خواندند و كنار قبر بردند، ديدم قبرى را كندهاند و مىخواهند جسدم را در ميان آن بگذارند، من با خودم گفتم: من از جسدم جدا مىشوم، و با او وارد قبر نخواهم شد، ولى وقتى كه جسدم را در ميان قبر نهادند، من از شدت علاقه و انسى كه به جسدم داشتم، وارد قبر شدم، و مردم روى قبر را پوشانيدند.
ناگاه منادى حق ندا كرد: اى بنده من محمد باقر، براى امروز چه آوردى؟.
من اعمال نيك خود را برشمردم، قبول نشد (يعنى به عنوان عمل فوق العاده و كامل پذيرفته نشد).
باز همان صدا را از آن منادى شنيدم، مضطرب گشتم و در تنگنا قرار گرفتم، در اين هنگام ناگاه به يادم آمد كه يك روز سواره در بازار بزرگ اصفهان مىگذشتم، ديدم گروهى در اطراف يك نفر مومن، اجتماع كردهاند و از او مطالبه طلب خود مىكنند، و او را مىزنند و به او ناسزا مىگويند، او مىگفت : الان ندارم به من مهلت بدهيد، ولى به او مهلت نمىدادند، من به جلو رفتم و اعلام كردم كه او را رها كنيد، بدهكارىهاى او را من مىپردازم، مردم او را رها كردند و من بدهكارىهاى او را پرداختم، و او را به خانه خود آوردم و به او احترام و كمك كردم.
همين حادثه يادم آمد و عرض كردم، خدايا چنين عملى دارم، اين عمل را از من پذيرفتند و امر كردند درى از قبرم به بهشت باز شد و مشمول نعمتهاى بى كران الهى شدم، و به دعاهاى مومنان و زيارت آنها از قبر من، بهرمند هستم، و من آنها را مىبينم ولى آنها من را نمىبينند.
بنابراين اى سيد (نعمت اللّه جزائرى) اگر من در دنيا داراى مكنت مالى نبودم، چگونه مىتوانستم مومنى را در بازار از چنگ خلق نجات دهم و نتيجهاش را امروز اين چنين بگيرم.
سيد نعمت اللّه مىگويد: از خواب بيدار شدم و فهميدم كه آنچه را كه علامه مجلسى در دنيا جمع كرده بود، چون در راه مصالح مردم و اسلام مصرف مىشد، مايه نجات او گرديد.
🌹 *یازهرا*🌹❁✧═┅┄
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
*زندگی بعد از مرگ*
*کانال زندگی بعد از مرگ 2️⃣3️⃣*
https://chat.whatsapp.com/IVguXYKSQ9BIiKti2wjmJU
🌴💢🌴💢🌴💢🌴
*زندگی بعد از مرگ در ایتا:*
https://eitaa.com/ZendegiPasAzZendegiii